فصل اول: بازاریابی - بخش اول

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعه‌ی بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد. پیش از اینکه تا این میزان استفاده از بازاریابی آنلاین همه‌گیر شود، بسیاری از کسب‌وکارها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و بیلبورد استفاده می‌کردند.

بازاریابی

 

اگر بخواهيم بازاريابي را به‌صورت ساده بيان نمايم به معناي همگراسازی همه فعاليت‌هاي شركت در مسير فروش بيشتر مي‌باشد. درواقع مهم نيست كه بازاريابي را چه تعريف كنيم؛ مهم اين است كه بدانيم نمي‌شود در دنياي مدرن امروز، بدون بازاريابي به فعاليت اقتصادي ادامه داد و باز مهم‌تر اين‌كه بازاريابي همان تبليغات نيست. بعضي افراد تصور مي‌كنند كه بازاريابي تنها تبليغ كردن و فروش است؛ اما ما هرروزه با پيام‌هاي بازرگاني تلويزيوني، نامه‌هاي پستي، آگهي‌هاي تبليغاتي در روزنامه‌ها و اينترنت بمباران مي‌شويم؛ بنابراين فروش و تبليغات تنها قسمت نمايان روش‌هاي بازاريابي است كه هم‌چون يك قطعه يخ شناور، نيمه نمايان آن بسيار كمتر از كل آن مي‌باشد. امروزه، بازاريابي را نبايد هم‌چون گذشته معادل فروش در نظر گرفت كه شامل معرفي و فروش بود، بلكه بازاريابي به معني برآوردن نيازهاي مشتري مي‌باشد. اگر بازارياب خوب عمل كرده و نيازهاي مشتري را به‌درستي تشخيص دهد، محصولي باارزش بالا و قيمت مناسب توليد گردد، به‌خوبي توزيع شود و به شكلي مؤثر معرفي شود، به‌سادگي به فروش مي‌رسد. درواقع، آن‌طور که پدر مديريت يعني پيتر دراكر مي‌گويند، هدف بازاريابي اين است كه فروش را به كاري غيرضروري تبديل كند. فروش و تبليغات، تنها بخشي از مجموعه‌اي بزرگ‌تر با نام بازاريابي است. بازاريابي ارائه محصول يا خدمت مناسب در بازار مناسب با قيمت مناسب است. ضمن اين‌كه اقدامات تبليغاتی كوتاه‌مدت را نبايد با بازاريابی اشتباه گرفت، در بازاريابي بايد مفاهيم، تعاريف روشن داشت و به زمان به‌صورت بلندمدت نگريست.

 

مشاهده کتاب‌های دیگر حوزه موفقیت

 

بازاريابي يكي از بزرگ‌ترين چالش‌هاي هر شركت بازرگاني به شمار مي‌رود كه مي‌تواند بيشترين تأثير را بر موفقيت و شكست آن شركت داشته باشد. اگر شركت‌ها نتوانند هر هفته مشتريان جديدي را به سمت خود بكشانند، خيلي زود از رده رقابت خارج خواهد شد. بازاريابي بحثي درباره مشتريان و بازار است. يك شركت براي آن‌كه موفق باشد بايد اهداف خود را بر روي خواسته‌هاي مشتري و الزامات بازار تنظيم كند. بنابراين بازاريابي از اين منظر يك ابزار مديريت است. بازاريابي آميزه‌اي از محصولات نوآورانه، ارزيابي آرا، حضور فيزيكي، حضور اينترنتي، داشتن مجلات مخصوص مشتريان، داشتن برنامه‌هاي خبري و قيمت‌هاي منطقي است. براي معرفي مناسب يك شركت لازم است اهداف، محصولات، نگرش‌ها و كنش‌هاي همه بخش‌هاي شركت در هماهنگي با يكديگر باشند. تازه وقتي همه اين‌ها فراهم بود، مدام بايد درصحنه حضور داشت. در ضمن يادآور شد انتشار كافي نيست. شرايط مدام در حال تغيير است و نمي‌توان صرفاً به شهرت شركت تكيه كرد. آن‌چه بسيار مهم است درك اين نكته است: مفاهيم جامع، اما اين مفاهيم جامع چيست؟ شركت‌ها به مفاهيم و استراتژي‌هايي نياز دارند كه نقاط تمايز آن‌ها با ديگران را نشان دهد. وقتي شركتي حضور خود را در بازار بر پايه يك مفهوم ارتباطي همگرا بنا كند خودش را در رقابت بيمه كرده است و مفهوم ارتباطي همگرا هم چيزي نيست جز داشتن استراتژي كه تمام اهداف، محصولات، نگرش‌ها و كنش‌هاي شركت را هم‌سو ساخته و جهت آرزوهاي مشتري به كار گيرد. بازاریابی در ارتباط با فرآیند مبادله میان خریداران و فروشندگان است و تلاشی است که عرضه را با تقاضا مطابقت می‌دهد. موضوع این مبادله ممکن است کالاها، خدمات، تکنولوژی‌ها، سیستم‌های تجاری، افراد، اطلاعات، مفاهیم و یا ایده‌ها باشند. بازاریابی به‌عنوان یک واسطه میان تأمین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان عمل می‌کند. یک تأمین‌کننده توانایی‌های بالفعل و بالقوه‌ای را برای تأمین خدمات و کالاها دارد و یک مصرف‌کننده هم تقاضا و نیازهای بالقوه و بالفعلی دارد. بازاریابی فرآیندی است که این دو را از طریق هم‌پوشانی توانایی تأمین‌کننده‌ها و نیازهای مشتریان به هم می‌رساند. بازاريابي، مجموعه‌اي از ابزارهاست كه براي راضي كردن و ايجاد رابطه با مشتري به كار مي‌رود. در تعريفي جامع‌تر بازاريابي فرآيندي اجتماعي و مديريتي است به كه وسيله آن هر فرد، نيازها و خواسته‌هاي را خود از طريق تبادل ارزش با ديگران برآورده مي‌سازد. به زباني ساده‌تر، بازاريابي شامل ايجاد رابطه‌اي تبادلي و پرارزش با مشتري است. بنابراين، بازاريابي فرآيندي است آن در كه شركت براي مشتري ارزش ايجاد كرده و رابطه مستحكمي با او برقرار كند تا بتواند در عوض از مشتري ارزش دريافت كند. بازاریابی عبارت است از یک فلسفه سازمانی و یک فرآیند اجتماعی. بازاریابی فرآیند برنامه‌ریزی و اجرایی فعالیت‌هایی است که هم نیازهای افراد و جامعه را به‌صورت اخلاقی و صادقانه تأمین می‌کند و هم به دنبال کسب اهداف سازمان است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب‌ کاربردی

 

بازاریابي عبارت است از یک فرآیند اجتماعي و مدیریتي که به‌وسيله آن، افراد و گروه‌ها، نيازها و خواسته‌های خود را از طریق توليد، عرضه و مبادله کالاهای مفيد و باارزش، با دیگران تأمين مي‌کنند. بازاریابي دارای دامنه بسيار گسترده‌ای است که تمام امور زندگي بشر را دربر مي‌گيرد. زیرا طبق تعریفي که از محصول داریم، محصول هر چيزی است که به نحوی نياز یا خواسته‌ای را برآورده سازد. بازاریابي فعاليتي انساني در جهت ارضای نيازها و خواسته‌ها از طریق فرآیند مبادله محصولات است. حال مفاهيم تعریف فوق موردبررسی قرار مي‌گيرد.

نيازها: احساس فيزیولوژیک در انسان‌ها است که بيان‌کننده حالت محروميت و با کمبود احساس شده است. نياز شخص را وادار به تکاپو مي‌کند و او را در جهت برطرف کردن کمبودهایش وا‌می‌دارد. مثل نياز به غذا، آب، هوا، لباس، شغل، پناهگاه، نياز جنسي، آسایش، آموزش.

خواسته‌ها: شکل برآورده کردن نيازها است که این تفاوت بنا بر عادات، فرهنگ، سليقه و ذائقه و یا شرایط زمان و مکان متفاوت است. مثل رفع گرسنگي با یک‌تکه نان خشک و یا با سلف‌سرویس هر دو ميسر است یا نياز شغلي هم به شکل نجاری و هم به شکل پزشکي ميسر است.

 محصول: زائيده نيازها و خواسته‌های بشر است و شامل چيزهای ملموس و مشهود (کالا)، غيرملموس اما مشهود (خدمات) هستند و مي‌تواند به شکل بي‌نهایت برای بشر تعریف گردد.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب فروش موفق

 

مبادله: دانستيم که بشر دارای نيازها و خواسته‌های بالفعل و یا بالقوه متعددی است. اما این برای ایجاد عمل بازاریابي کافي نيست.

تعریف انجمن بازاریابي آمریکا از بازاریابي عبارت است از بازاریابي یک کارکرد یا وظيفه سازماني و مجموعه‌ای از فرآیندهای ایجاد، ابلاغ و رساندن ارزش به مشتری است، هم‌چنين اداره روابط مشتری به طریقي که به سازمان و صاحبان سرمایه سود رساند.

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا