فصل سوم: فروش موفق - بخش دهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌که منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق و ناموفق) ضروری است.

مشکلات مدیریت زمان

به‌طور غیرقابل‌اجتناب تحقق و اجرای سیستم مدیریت زمان آسان نیست. امور عملی تجزیه‌و‌تحلیل حجم کار سازمان‌دهی تفویض و غیره به‌خودی‌خود مشکل هستند به ویژه اگر شما قبلاً روی این فعالیت‌ها به‌طور کامل دقت و تمرکز نداشته باشید. مضاف بر این موانع دیگری وجود دارد که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید.

نگرش‌ها

عادات

حجم کار

فرهنگ سازمانی

- نگرش‌ها

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب‌ کاربردی

 

اگر یک سیستم موفق قرار است که به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند، اغلب به یک تغییر و تحول کلی در نگرش به‌وسیله فرد یعنی نگرش فردی، ارزیابی مجدد کامل از هر چیزی که پیشاپیش صورت گرفته نیاز دارد، که این نگرش و ارزیابی ممکن است شامل این امر باشد که تأیید آن عملکرد برای تاریخ‌گذاری ضعیف بوده یا حتی در برخی جنبه‌ها یک شکست کامل به شمار می‌رفته است. شاید لازم باشد اهداف برای اول بار مشخص شود وظایف و مقیاس‌های زمان مجدداً ارزشیابی شود عملکردهای کاری تغيير و تحول يابد - همۀ این‌ها با توجه به مدیریت زمان صرفه‌جویی در زمان و بهترین استفاده ممکن بردن از زمان باید به عنوان یک اولویت قرار گیرد.

- عادات

اصطلاح (عادات قدیمی دیر از بین می‌رود) یک اصطلاح بجایی است، به ویژه در ارتباط با مدیریت زمان یک سیستم نه تنها باید در همۀ موارد به کار گرفته شود. بلکه باید همچنین در حال پیشروی باشد عادات بد پس از مدتی خود را ظاهری می‌سازند به حافظه بیش‌تر تکیه می‌شود تا دفترچه‌های یادداشت و چک‌لیست‌ها؛ کارهای دفتری پیچیده به فردا موکول می‌شود آنتراکت‌های قهوه طولانی‌تر می‌شود. عادات جديد - و منطبق با زمان- باید توسعه یابد و به آن پایبندی بیش‌تری نشان داد.

- حجم کار

گاهی حجم کاری فرد آن‌قدر زیاد سنگین متنوع و بی‌وقفه است که تغییر ساختارهای آن در سیستم مدیریت زمان به نظر غیرممکن می‌رسد. همه کارها ضروری و مهم هستند دفتر گزارش و یادداشت همواره پر است؛ هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند کار را به خوبی انجام دهد و بیش‌تر امور دفتری را تکمیل کند و در جلسات بسیار حضور یابد و غیره. اما مهم نیست که ماهیت و طرح حجم کاری چه ممکن است باشد، بلکه توسعه یک سیستم مناسب موقعیت را توسعه می‌بخشد.

- فرهنگ سازمانی

روندی که سازمان ساختاربندی و سازمان‌دهی شده است و اداره می‌شود آگاه اغلب می‌تواند برای مدیر، به زمان یک مشکل و مسئله به شمار آید. شاید او مجبور باشد که به عنوان بخشی از یک تیم کار کند و به دیگرانی وابسته باشد که وظایفشان را قبل از این‌که او فعالیت‌هایش را تمام کند تکمیل می‌کنند شاید وظایف قابل پیش‌بینی نباشد و نتواند تا لحظه آخر زمان‌بندی شود یا تغییرات غیرمنتظره به‌طور مرتب باید ایجاد شود و همۀ آنچه برنامه‌ریزی را مشکل می‌سازد - اما اگر سیستم مطرح در موقعیت مناسب و صحیح خود باشد هرگز آن (برنامه‌ریزی) را غیرممکن نخواهد ساخت.

دربارۀ خودتان و توانایی‌تان برای مدیریت زمان چه فکر می‌کنید و چه باورهایی دارید؟ آیا خود را به عنوان یک مدیر زمان با عملکرد مناسب و کنترل کامل روی زمان می‌بینید و در نظر می‌گیرید؟ آیا باور دارید که خلاقیت و عملکرد شما بالا است و کنترل کاملی روی زندگی و کار دارید؟ باید بدانید وقتی باوری را در ذهن دارید، به شکل ذاتی کارهایی را انجام می‌دهید که هم‌راستا با آن باور هستند. به خاطر این که مفهوم، شخصی درون شما باعث می‌شود سعی کنید تا درون یعنی شخصی که می‌بینید و باورهایی که دارید با بیرون یعنی کارهایی که انجام می‌دهید هم‌راستا کنید، اگر باور شما این باشد که می‌توانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید در راستای تبدیل شدن به یک مدیر زمان خوب گام برمی‌دارید. می‌توانید در انواع مختلفی از دوره‌های مدیریت زمان شرکت کنید انواع کتاب‌ها را مطالعه کنید. سیستم‌های مختلف را تمرین کنید و هر کار دیگری دربارۀ مدیریت زمان را انجام دهید؛ اما تا زمانی که خود را به عنوان یک انسان ضعیف در مدیریت زمان ببینید آن‌ها کمکی به شما نخواهند کرد به عنوان مثال اگر عادت دارید که همیشه دیر به قرارهای خود برسید خیلی زود این عادت تبدیل به رفتار خودکار شما می‌شود یا اگر خود را به عنوان شخصی نامرتب می‌بینید این تبدیل به عادت و سپس تبدیل به رفتار خودکار شما می‌شود اگر باورهای خود دربارۀ مقدار عملکرد شخصی خود را تغییر ندهید، توانایی شما برای مدیریت و کنترل زمان نیز تغییر نخواهد کرد.

 

مشاهده کتاب‌های دیگر حوزه موفقیت

 

- تصمیم بگیرید

چگونه باورهای جدید و مثبت دربارۀ خود و سطح عملکردتان را در ذهن خود ایجاد می‌کنید؟ خوشبختانه این آسان است. کافی است از چهار "ت" استفاده کنید تمایل، تصمیم‌گیری تعهد و... ترتیب مهم‌ترین مورد این است که تصمیم بگیرید. یک عادت مثبت در مدیریت، زمان مانند سر وقت بودن را در خود ایجاد کنید. همیشه برای هر تغییری ابتدا باید یک تصمیم شفاف و صریح برای انجام کاری متفاوت گرفته شود و به همین خاطر تصمیم‌گیری مهم‌ترین گام برای ایجاد قابلیت مدیریت زمان است.

- ذهن خود را برنامه‌ریزی کنید

اکنون که تصمیم گرفتید به یک شخص مؤثر و با عملکرد خوب تبدیل شوید، می‌توانید از یک سری تکنیک‌های برنامه‌ریزی ذهن استفاده کنید تا برنامه خودکار مناسبی درون ذهن شما کاشته شود. اولین مورد تغییر دیالوگ‌های درونی است یعنی تغییر صحبت‌هایی که با خودتان انجام میدهید.نود و پنج درصد احساسات شما و اعمالی که در نتیجه این احساسات انجام می‌شوند برمبنای صحبت‌هایی که با خود انجام می‌دهید ساخته می‌شوند بنابراین می‌توانید با تغییر صحبت‌های درونی این احساسات را به مقدار زیادی کنترل کنید پس با خود تکرار کنید، "من یک شخص منظم و با عملکرد خوب هستم. یا هر وقت سرکار احساس کردید که کارهای زیادی سر شما ریخته شده است، چند لحظه از کار فاصله بگیرید و با خود تکرار کنید "من" یک انسان منظم و با خلاقیت بالا هستم. "بارها و بارها به خودتان بگویید من مدير زمان عالی هستم یا من به خوبی زمانم را مدیریت می‌کنم" اگر شخصی از شما پرسید که چگونه زمان خود را مدیریت می‌کنید، پاسخ دهید زمانم را به خوبی اداره می‌کنم. "هربار به خود بگویید "من کاملاً منظم و با سازمان‌دهی عمل می‌کنم، ذهن ناخودآگاه شما این کلمات را به عنوان یک دستور می‌پذیرد و شروع می‌کند به انگیزه دادن به شما و حرکت دادنتان در جهت تبدیل شدن به یک انسان کاملاً سازماندهی شده در رفتارها و در نتیجه با تغییر رفتارها دنیای بیرونی شما نیز تغییر می‌کند.

-خود را در وضعیتی تجسم کنید که همیشه می‌خواستید

دومین روش تغییر رفتار تجسم خودتان به عنوان انسانی با مدیریت زمان عالی است.برای این منظور خود را در حالتی تجسم کنید که کاملاً مؤثر و با عملکرد عالی زمان خود را مدیریت می‌کنید و زندگی خود را تحت کنترل دارید به خاطر داشته باشید، شخصی که در درون خود می‌بینید همان شخصی "خواهد بود" که در بیرون نشان خواهید داد. اگر هم اکنون انسانی بودید که با عملکرد مناسب و سازماندهی عالی کار می‌کند، چه کارهای متفاوتی انجام می‌دادید و چه رفتارهایی از خود نشان می‌دادید؟ تصویری از خودتان بسازید که در آن انسانی با آرامش با اعتماد‌به‌نفس و عملکرد عالی هستید که می‌تواند هر کاری با هر مقداری را در زمان کوتاهی انجام دهد. از خود بپرسید که یک شخص با عملکرد و بهره‌وری بالا چگونه رفتار می‌کند. آیا چنین شخصی میز مرتب و تمیزی دارد؟ آیا همیشه بدون عجله و با آرامش است؟ برمبنای این سؤالات تصویر ذهنی ایجاد کنید که در آن کنترل کامل زندگی و زمان خود را در دست دارید.

- به گونه‌ای رفتار کنید مانند این‌که همین الان قابلیت مدیریت زمان عالی را دارید:

روش سوم برای برنامه‌ریزی ذهن‌تان این است که به گونه‌ای رفتار کنید مانند این‌که هم اکنون توانایی‌های مدیریت زمان عالی را دارید و از آن‌ها استفاده می‌کنید. پیش خود فکر کنید اگر شخصی در همه زمینه‌های مورد نظر شما عالی باشد، رفتار این شخص چگونه خواهد بود؟ چه کارهایی را متفاوت انجام می‌داد؟ با توجه به شخصیت و بهره‌وری که در این شخص می‌بینید، از چه روش‌های متفاوتی برای انجام کارهایش استفاده می‌کرد؟ جالب است بدانید که حتی اگر پیش خود فکر کنید که مدیر زمان خوبی نیستید، اما تظاهر به انجام کارها با روش یک مدیر زمان عالی کنید خود به خود احساس عملکرد و بهره‌وری بالا در شما ایجاد می‌شود و در نتیجه با تکرار این تظاهر کردن می‌توانید در واقعیت نیز اعمال رفتارها و عاد‌ت‌های خود را تغییر دهید تا این که سرانجام به نتیجه برسید.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب فروش

 

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا