بهترین سرمایه گذاری در سال 1403

در این ایام که تمامی افراد به فکر کسب درآمد و پول درآوردن هستند، هرکسی هرطور که شده سعی در ذخیره دارایی خود و جلوگیری از بی ارزش شدن آن در روز های پیش رو، با این وضعیت تورم را دارد. در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه سرمایه شما در سال 1403 به چه صورت خواهد بود صحبت کنیم تا شمارا از اتفاقات آینده و تغییراتی که باعث نوسان در قیمت ارز و ملک و املاک میشود با خبر سازیم و راه و روش های ذخیره درست سرمایه و جلوگیری از بی ارزش شدن آن در سال 1403 را برایتان بگوییم:

وضعیت سرمایه در سال 1403

سرمایه گذاری

در این ایام که تمامی افراد به فکر کسب درآمد و پول درآوردن هستند، هرکسی هرطور که شده سعی در ذخیره دارایی خود و جلوگیری از بی ارزش شدن آن در روز های پیش رو، با این وضعیت تورم را دارد. در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه سرمایه شما در سال 1403 به چه صورت خواهد بود صحبت کنیم تا شمارا از اتفاقات آینده و تغییراتی که باعث نوسان در قیمت ارز و ملک و املاک میشود با خبر سازیم و راه و روش های ذخیره درست سرمایه و جلوگیری از بی ارزش شدن آن در سال 1403 را برایتان بگوییم:

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله آجودانیه تهران

 

دلار، ارزی قدرتمند و بازیگوش

دلار آمریکا

اگر نیم نگاهی به سال های گذشته داشته باشیم و وضعیت نوسان دلار و بالا وپایین شدن هایش را بررسی کنیم درمی‌یابیم که نرخ دلار نسبت به دیرباز چقدر افزایش داشته و چه تاثیراتی روی دیگر مسائل اعم از  زندگی مردم، نرخ ملک، نرخ جنس های وارداتی و... گذاشته. روند رشد قیمت دلار، روندی صعودی بوده که بیشتر اوقات در حال اوج گرفتن و بالا رفتن میباشد و هر زمان که نرخ آن ثابت مانده پس از گذشت مدتی کوتاه یا کوچک ترین اتفاق، نرخ دلار تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش داشته است. به طور مثال نرخ دلار در اسفند ماه سال 1395 تنها 3.900 ( سه هزار و نهصد) تومان بوده است با آن قیمت کمی که دلار در آن زمان داشته است زندگی برای مردم بهتر بوده و نگرانی در مورد بی ارزش شدن سرمایه خود در سال 1403 نداشتند زیرا روند آن ثابت بوده و شیب صعودی نداشته. اما امروز که من این مقاله را برایتان مینویسم قیمت روز دلار در تاریخ اسفند ماه سال 1402 به مقدار 57.100 ( پنجاه و هفت هزار) تومان میباشد، همانطور که مشاهده میکنید اعداد و ارقام به خودی خود میتوانند جای من صحبت نموده و شمارا از وضعیت با خبر کنند. نرخ دلار فقط با گذشت 7 سال رشدی 14 درصدی داشته و توانسته قیمت خود را به مقدار زیادی افزایش دهد، البته بعضی از این تغییرات و افزایشات یک شبه بودند و برخی دیگر هم در طولانی مدت به صورت آرام آرام و کم کم رخ داده اند. در این 7 سال نرخ دلار فقط رشدی صعودی نداشته و در برخی قسمت ها نزولی هم بوده اما به شکل خاصی که الان برایتان خواهیم گفت یاز هم افزایش قیمت داشته، مثلا: نرخ دلار در سالی برابر با 4 هزار تومان بوده است، تا اینجا همه چیز درست میباشد اما با گذشت مدتی و درز پیدا کردن اخبار افزایش نرخ دلار، مردم روانه بازار ها برای خرید ارز و جنس می‌شدند تفکر در آن زمان با وضع متشنجی که ایران داشت به همراه فشار کاری، کمی برای مردم سخت بود. وقتی متوجه میشدند نرخ دلار قرار است به مثلا 18000 ( هجده هزار) تومان افزایش یابد، (دقیقا این اتفاق هم می‌افتاد و باعث برانگیختن مردم میشد)، پس از گذشت زمان کمی قیمت دلار به 12000 (دوازده هزار) تومان کاهش می‌یافت و مردم از این کاهش قیمت خوشحال میشدند. در اصل باز هم قیمت دلار افزایش داشته است. زیرا از قیمت  4000 هزار تومان به 12000 هزار تومان رسیده است. پس با این اوصاف نتیجه میگیریم قیمت دلار روز به روز افزایش می‌یابد و خود یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت جنس های مختلف و بی ارزش شدن دارایی می‌باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله آجودانیه تهران

 

رمز ارز ها، دنیایی بیگانه

ارز دیجیتال و خارجی

در این روز ها شما حتی اگر با دنیای ارز دیجیتال و رمز ارز ها هم آشنایی نداشته باشید و چیز زیادی از آن ندانید، باز هم توانایی درک تغییرات و نوساناتی که ثانیه ای بر روی نرخ آن ها و دیگر مسائل تاثیر میگذارد خواهید شد. همانگونه که ارز های قابل رویت مثل دلار و یورو روزانه در حال تغییر هستند و با توجه به تغییراتی که بازارشان دارد میتوان متوجه شد که ارز های دیجیتال هم موج هایی دارند که باعث تغییر نرخ آن ها میشود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله آجودانیه تهران

 

رمز ارز ها

سیاست های داخلی و خارجی

با تمهیداتی که دولت سنجیده و سیاست های داخلی ای که اجرا نموده است فضایی فراهم کرده تا شما بتوانید سرمایه خود را در جایی محفوظ کرده و نگرانی ای در مورد ضرر یا افت سرمایه خود نداشته باشید. اما سیاست های خارجی که کشور های دیگر در مورد اقتصاد و نرخ ارز های جهانی دارند و اجرا میکنند تاثیراتی مستقیم و دقیق روی نرخ های مختلف در جای جای جهان دارد. به شکلی که اگر آن ها تصمیمی جدید در مورد مسئله ای مثل: قیمت نفت، نرخ دلار، واردات و صادرات اجناس مختلف و هرچیزی که جهانی باشد، بگیرند میتواند روی زندگی و معیشت مردم یک یا چند منطقه تاثیر بگذارد و درصد کیفیت زندگی آن هارا تغییر دهد.

قیمت مسکن

بازار خرید و فروش مسکن به شکلی شده است که ملک از نیاز اولیه مردم تبدیل به مکانی برای معاملات و دلال بازی شده است که این امر خود باعث شده تا مردم برای استفاده ملک را نخرند و به آن به چشم سرمایه نگاه کنند. با این کار قیمت ملک افزایش چشم گیری داشت و در عرض حدود یک الی دو ماه چندین برابر شد. اگر به قیمت ملک در سال های گذشته بپردازید متوجه خواهید شد که چقدر افزایش داشته است پس شما میتوانید با خرید ملک و سرمایه گذاری روی آن از بی ارزش شدن سرمایه خودتان در سال 1403 جلوگیری کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله آجودانیه تهران

 

جنگ و درگیری کشور ها

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش و کاهش، صعود و نذول ارزش یک چیز میشود، درگیری بین دو کشور میباشد مثلا فکر کنید شما کشوری هستیدکه خود ذخایر طبیعی نفت و گاز ندارید و برای تامین سوخت های فسیلی خود نیاز به دیگر کشور ها دارید، یا باید با آن ها متهد شوید و به طور مستقیم چیزهایی که میخواهند برایشان فراهم کنید تا آن ها هم خواسته های شمارا برآورده کنند و یا این سوخت ها و نیاز های کشورتان را از آن ها بخرید تا کشورتان سرپا بماند. حال فرض کنید بین کشور شما و کشوری که از آن اجناس مورد نیاز خود را تهیه میکردید درگیری ای پیش بیاید و قرارداد های بینتان فسخ شود، در این زمان کشور طرف مقابل نه تنها به شما کالا نمیفروشد بلکه با تحریم شما کاری میکند که دیگر کشور ها هم به شما اجناسی نفروشند. یعنی شما نه میتوانید آن را از خودشان تهیه کنید و نه از دیگر کشور هایی که با شما در یک جبهه بودند. در این زمان شما برای تامین نیاز خود باید هزینه های چندین برابری صرف کنید و نیاز خود را از کشور های دورتر یا به صورت واسطه ای خریداری کنید. اما اگر بین کشور هایی که تامین کننده جنس و یا وسیله ای هستند جنگ رخ بدهد آن ها دیگر توانایی تولید و پخش آن وسایل را ندارند پس به خودیه خود قیمت و نرخ آن ها بالا رفته و میتواند باعث بی ارزش شدن سرمایه در سال 1403 بشود.

در ادامه در مورد تحریم و انواع آن برایتان صحبت خواهیم نمود شما را با آن آشنا میکنم تا آن را بهتر شناخته و اطلاعات کاملی از آن داشته باشید.

تحریم چیست

تحریم

تحریم‌ها ابزاری هستند که کشورها برای اجرای سیاست‌های خود در برابر کشورها یا افراد دیگر به کار می‌برند. این تحریم‌ها ممکن است به شکل‌ها و روش‌های مختلفی اجرا شوند. در زیر به برخی از انواع تحریم‌های موجود اشاره می‌کنیم و توضیحی کوتاه درباره هر کدام ارائه می‌دهیم:

1.    تحریم‌های اقتصادی:

این نوع تحریم شامل مسدود کردن حساب‌های بانکی، ممنوعیت از تجارت و جابجایی مالیاتی است. این تحریم‌ها با هدف تضییع منافع اقتصادی یا مالی یک کشور یا شخص اجرا می‌شوند.

2.    تحریم‌های تجاری:

 این نوع تحریم شامل ممنوعیت تجارت، صادرات و واردات با کشور یا شخص مشخص است. این تحریم‌ها معمولا به منظور محدود کردن قدرت اقتصادی یا نظامی کشور می‌باشند.

3.    تحریم‌های نظامی:

این تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت ارسال تجهیزات نظامی، تأمین سلاح یا ارسال نیروهای نظامی به کشوری خاص باشد.

4.    تحریم‌های انسانی:

این نوع تحریم شامل ممنوعیت اعطای ویزا، سفر، تحصیل یا کار به افراد و گروه‌های مشخص می‌شود. این تحریم‌ها به منظور تحقق اهداف سیاسی یا انسانیتی اعمال می‌شوند.

5.    تحریم‌های فعال:

 این نوع تحریم شامل عملیات نظامی، حمله به تأسیسات یا تأسیسات نظامی و اقتصادی کشور مورد تحریم است.

همچنین، تحریم‌ها ممکن است در قالب تحریم‌های تکمیلی، یعنی تأخیر یا ممانعت از ارائه خدمات مالی، اعتباری، بیمه و ... به دهندگان مورد تحریم اجرا شوند. این تحریم‌ها معمولا به منظور تشدید اثر تحریم‌های اصلی و تضییع نتایج مثبت آنها استفاده می‌شوند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله آجودانیه تهران

 

تاثیر تحریم بر وضعیت سرمایه در سال 1403

همانطور که در مطالب بالا برایتان گفتیم تحریم انواع مختلفی دارد و هر کدام وظیفه خاص خود را انجام میدهد. با این اوصاف میتوان نتیجه گرفت که تحریم ها با تاثیرات مستقیمی که بر روی اقتصاد و سیاست یک کشور میگذارند، تهدیدی مستقیم و راسخ برای ارزش دارایی شما و وضعیت سرمایه در سال 1403 میباشند. حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که تحریم ها چه ارتباطی به ارزش دارایی و سرمایه شما دارند الان براتون میگم، زمانی که شما مثلا مقداری پول و دارایی داشته باشید و در آن زمان با آن مقدار سرمایه بتوانید یک ملک 200 متری بخرید اما پس از گذشت زمان کوتاهی با اعمال تحریم های مختلف روی کشور شما با همان مقدار پولی که داشتید، تنها توانایی خرید یک خانه 60 متری را دارید! دیدید؟ اینگونه سرمایه و دارایی شما بی ارزش شده و وضعیت خوبی نخواهد داشت.

یکی دیگراز عوامل موثر در وضعیت سرمایه در سال 1403 مالیات میباشد در ادامه، کلمه مالیات و کاربرد آن را برایتان توضیح خواهیم داد.

مالیات

مالیت

مالیات یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت‌ها در سراسر جهان می‌باشد که از افراد و شرکت‌ها برای تامین هزینه‌های عمومی و اجرای سیاست‌های کشوری دریافت می‌شود. مالیات به صورت مستقیم از درآمدهای افراد و شرکت‌ها کسر می‌شود و به دولت پرداخت می‌شود. اما مالیات به شکل‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. در زیر به برخی از انواع مالیات اشاره می‌کنیم و توضیحی کوتاه درباره هر کدام ارائه می‌دهیم:

1.   مالیات درآمدی:

مالیاتی است که به ازای درآمد حاصل از کار، سرمایه گذاری، فروش یا هر منبع دیگری از درآمد مردم و شرکت‌ها اخذ می‌شود.

2.   مالیات بر مصرف:

این نوع مالیات بر اساس مقدار مصرف کالاها یا خدمات تعیین می‌شود و معمولاً به عنوان مالیات ارزش افزوده (VAT) شناخته می‌شود.

3.   مالیات بر املاک:

این مالیات بر املاک و مستغلات مسکونی و تجاری، به میزان ارزش مالکیت املاک و تعیین شده تغییر می‌کند و از مالکان ملک‌ها دریافت می‌شود.

4.   مالیات بر درآمد بانکی:

 این مالیات بر درآمدهای حاصل از فعالیت‌های بانکی مانند سپرده‌ها، وام‌ها و سایر خدمات مالی تعیین می‌شود.

5.   مالیات بر انتقال مالکیت:

 این مالیات بر اساس مبالغ انتقالی املاک و دارایی‌های غیرمتحرکی مانند خودروها تعیین می‌شود.

این تنها تعداد محدودی از انواع مالیات است که برایتان نام بردیم و در موردشان توضیحی دادیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید و آن هارا بشناسید، که این مالیات ها در جوامع مختلف و براساس قوانین مالیاتی مختلف اجرا می‌شوند. هدف اصلی از این مالیات‌ها تامین هزینه‌های عمومی کشور و تعادل مالی دولت است. همانطور که کوچک ترین تغییر در وضعیت کشور تاثیر مستقیم روی دارایی و نرخ اجناس دارد، مالیات هم مثل دیگر محرک ها تاثیرات خودرا به صورت مستقیم روی وضعیت سرمایه در سال 1403 میگذارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله آجودانیه تهران

 

وام

وام

وام یک مقدار پول است که یک فرد یا یک سازمان به شخص دیگری اعطا می‌کند. در اصطلاحات مالی، وام به عنوان یک تراکنش مالی محسوب می‌شود که شامل اعطای پول به شخصی خاص برای مدتی مشخص و با شرایط معین است. شخص یا سازمانی که وام را اعطا می‌کند معمولاً به عنوان "صاحبان سرمایه" یا "بازرگانان اعتباری" شناخته می‌شوند و شخص یا سازمانی که وام دریافت می‌کند، وام‌گیرنده نامیده می‌شود.

انواع وام‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

1.    وام‌های شخصی:

این نوع وام‌ها به افراد برای هدف‌های شخصی مانند خرید خودرو، خانه، تحصیلات، تعمیرات منزل یا هزینه‌های طبی و اضطراری اعطا می‌شوند.

2.    وام‌های تجاری:

این نوع وام‌ها به کسب‌وکارها و شرکت‌ها اعطا می‌شوند تا بتوانند هزینه‌های روزمره کسب‌وکار خود را پرداخت کنند، تجهیزات جدید خریداری کنند یا برای توسعه کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنند.

3.    وام‌های مسکن:

این نوع وام‌ها به افراد برای خرید یا ساخت خانه‌های مسکونی اعطا می‌شوند. این وام‌ها معمولاً با شرایط ویژه‌ای همراه هستند و میتواند به شکل وام‌های مسکن اجتماعی یا وام‌های مسکن تجاری ارائه شوند.

4.    وام‌های خودرو:

این نوع وام‌ها به افراد برای خرید خودرو اعطا می‌شوند. شرایط وام‌های خودرو ممکن است بر اساس نوع خودرو، میزان پیش پرداخت و مدت زمان بازپرداخت متفاوت باشد.

5.    وام‌های تحصیلی:

این نوع وام‌ها به دانشجویان و افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه یا موسسات آموزشی را دارند، اعطا می‌شوند. این وام‌ها ممکن است شامل وام‌های تحصیلی دولتی یا خصوصی و همچنین وام‌های تحصیلی بین‌المللی باشد.

6.    وام‌های مصرفی:

این نوع وام‌ها به افراد برای استفاده در هزینه‌های روزمره، تعطیلشده، پرداخت قبوض، خرید لوازم خانگی و غیره اعطا می‌شوند. این وام‌ها معمولاً با شرایط ساده‌تری نسبت به وام‌های دیگر همراه هستند.

7.    وام‌های بدون سپرده:

در برخی موارد، بانک‌ها و موسسات مالی وام‌های بدون سپرده را ارائه می‌دهند. در این نوع وام‌ها، شما نیازی به پرداخت سپرده اولیه ندارید و تنها مبلغ وام و هزینه‌های مربوطه را باید پس از دریافت وام پرداخت کنید.

8.    وام‌های مدت‌دار و کوتاه‌مدت:

وام‌های مدت‌دار عموماً با مدت زمان بازپرداخت طولانی‌تری همراه هستند و در این مورد معمولاً مبلغ اصل و هزینه بهره‌برداری برای مدت زمان طولانی‌تری پرداخت می‌شود. از طرف دیگر، وام‌های کوتاه‌مدت معمولاً در بازه زمانی کمتری بازپرداخت می‌شوند و معمولاً مبلغ اصل و هزینه بهره‌برداری در تایم کمتری پرداخت می‌شود.

مهم است که قبل از دریافت هر نوع وام، شرایط و مقررات مربوطه را به دقت مطالعه بنمایید و با نظر بر وضعیت مالی و توانایی پرداخت خود، تصمیم‌گیری مناسبی انجام دهید. همچنین، توصیه می‌شود با مشاوران مالی یا نمایندگان موسسات مالی مختلف مشورت کنید تا اطلاعات دقیق‌تری درباره شرایط وام‌ها و تأثیر آنها بر وضعیت مالی شما دریافت کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله آجودانیه تهران

 

کلام آخر، پیشنهاد ما به شما ذخیره سازی سرمایه تان و جلوگیری از بی ارزش شدن آن با روش های بالا میباشد.

 

 

گردآورنده:ابوالفضل زیار 

سایر مطالب در اطلاعات عمومی

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا