شهر بزرگ بورسا، نشانی یک سرمایه گذاری سودآور در ترکیه

بورسا یکی از مهمترین مناطق صنعتی کشور ترکیه است. کارخانه ها و شرکتهای بزرگ و کوچک صنعتی بسیاری در این شهر وجود دارد که این شهر را به یکی از کلان شهرهای صنعتی تبدیل کرده است. این موضوع موجب گردیده که کارشناسان مهندسان و کارگران فعال در این صنایع مهاجرت بالایی به این شهر در طول سال داشته و همین موضوع درخواست خرید و اجاره ملک در این شهر را بالا برده است و بنابراین توجیح اقتصادی بالا و تضمین شده ایی بهمراه دارد.

شهر بزرگ بورسا، نشانی یک سرمایه گذاری سودآور در ترکیه

ما برای شما اینجا هستیم

اطلاعات عمومی در زمینه توسعه صنعتی و مسکن بورسا :

مناطق صنعتی :

بورسا یکی از مهمترین مناطق صنعتی کشور ترکیه است.

کارخانه ها و شرکتهای بزرگ و کوچک صنعتی بسیاری در این شهر وجود دارد که این شهر را به یکی از کلان شهرهای صنعتی تبدیل کرده است. این موضوع موجب گردیده که کارشناسان مهندسان و کارگران فعال در این صنایع مهاجرت بالایی به این شهر در طول سال داشته و همین موضوع درخواست خرید و اجاره ملک در این شهر را بالا برده است و بنابراین توجیح اقتصادی بالا و تضمین شده ایی بهمراه دارد.

پروژه ها و شهرک های مسکونی :

پروژه های مسکونی بسیاری در شهر بورسا و اطراف آن به بهره برداری رسیده و مناطق جدیدی با سرعت در حال ساخت و ساز و شکل گیری میباشند. همچنین نرمال آپارتمانهای مقرون به صرفه متعددی در مکانهای مرکزی برای اقامت با پرداخت هزینه های کمتر در مناطق مرکزی موجود است.

ظرفیت‌های صنعتی و صادراتی بورسا :

نخستین منطقه صنعتی سازمان یافته کشور ترکیه در سال ۱۹۶۱ در شهر بورسا تاسیس گردیده و پس از آن منطقه صنعتی سازمان یافته دمیرتاش و بعد از آن نیز در اطراف جادههای ازمیر و آنکارا مکانهای صنعتی اختصاصی ایجاد گردیده و بورسا را به یک کلان شهر صنعتی ترکیه تبدیل نموده است.

کارخانه های بزرگ و مشهوری نظیر

پژو، فیات رنو ، توگ خودروی ملی ترکیه ، توفاش کارسان بوش ای کی آ ، در شهر بورسا واقع شده اند و در عین حال اکثر کارخانه های زیر صنعت و قطعات یدکی

خودروهای سواری و تجاری در این شهر قرار دارند. بورسا به لطف کارخانه های فیات و کارخانه هایی که قطعات این کارخانه ها را تامین میکنند یک شهر خودروسازی مهم است.

کارخانه های بسیاری در این شهر خودرو ، اتوبوس مترو واگنهای سبک مترو تراموا و قطعات یدکی آنها را تولید میکنند و بسیاری از آنها صادر میشود .

این کارخانه ها یکی از بزرگترین عوامل مهاجرت به این شهر هستند. بورسا در صنعت خودروسازی نساجی ماشین آلات و صنایع غذایی و مبلمان حرفی

برای گفتن دارد. شهر بورسا یکی از پیشرفته ترین شهرهای ترکیه از نظر صنعت نساجی است وکارخانه های بسیاری از برندهای نساجی داخلی ترکیه و همچنین مرکز بین المللی نساجی و

تجارت بورسا در این شهر واقع است. منطقه صنعتی سازمان یافته اینگل نیز یکی از شاخصهای صنعتی شهر بورسا است که تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی و تجاری صنعت مبلمان در یک شهرک صنعتی اختصاصی فعالیت دارند.

برخی از دانشگاهها و مراکز آموزشی مهم بورسا :

در شهر بورسا سه دانشگاه بزرگ و معتبر دولتی وجود دارد

دانشگاه اولودا که در سال ۱۹۷۵ با نام دانشگاه بورسا تاسیس گردید ولی در سال ۱۹۸۲ به دانشگاه اولودا تغییر نام داد این دانشگاه یکی از موسسات آموزشی پیشرو در کشور ترکیه است.

دانشگاه فنی بورسا که در سال ۲۰۱۰ تاسیس گردید و دارای دانشکده های مختلفی از جمله : دانشکده فنی و مهندسی دانشکده معماری دانشکده علوم فضایی دانشکده علوم طبیعی، دانشکده هنر دانشکده ارتباطات دانشکده جنگلداری دانشکده علوم اجتماعی و انسانی دانشکده دریانوردی دانشکده زبان خارجی دانشکده علوم تکمیلی است

دانشگاه مودانیا که در سال ۲۰۲۲ با استانداردهای بالا و مجهز توسط بنیاد فرهنگ و آموزش تاسیس شد. دانشگاه اورهانگازی بورسا که به عنوان دانشگاه پایه شهر بورسا است و شامل دانشکده های : زبان طراحی و معماری فنی، علوم اداری و اقتصادی علوم زبان خارجی است.

رزیتا

زیر ساختها و امکانات شهر بورسا در حوزه سلامت :

شهر بورسا بدلیل برخورداری از منابع طبیعی درمانی نظیر چشمه های آبگرم متعدد که جنبه درمانی دارند و هم بدلیل داشتن بیمارستانهای بزرگ و مدرن با کلیه امکانات و تجهیزات بروز پزشکی به یک مرکز توریست درمانی در کشور ترکیه تبدیل گردیده است.

شهر بورسا بطور کلی دارای ۲۱ بیمارستان دولتی است که از جمله بیمارستان شهر بورسا یکی

از بزرگترین و بروز ترین بیمارستانهای دولتی این شهر است . همچنین در این شهر ۱۵ بیمارستان خصوصی وجود دارد که از جمله به بیمارستان آجی بادم و بیمارستان دوروک بعنوان بیمارستانهای بسیار مدرن و بروز در بخش خصوصی میتوان اشاره کرد و دانشگاه علوم پزشکی این شهر که به آموزش و تربیت تیم پزشکی همت میگمارند. لازم به ذکر است چندین بیمارستان دولتی بزرگ و به روز دیگر در حال ساخت میباشد و طی سالهای آتی به این ظرفیت افزوده میگردد.

رویدادهای فرهنگی بورسا :

از نظر فرهنگی شهر بورسا در سال 2000 در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و در سال 2014 به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

اولین موزه صنعت نساجی کشور ترکیه در شهر بورسا قرار دارد. جنشواره بین المللی BKSTV از سال 1962 با هماهنگی بنیاد فرهنگ، هنر  و گردشگری بورسا پایه گذاری گردیده است.

ارکستر سمفونیک منطقه‌ای بورسا در سال 1997 تاسیس شده است. شهر بورسا همچنین دارای پارک‌های متعدد گیاه شناسی و باغ وحشی با استانداردهای اروپایی است که در سال 1998 افتتاح شد.

گزینه های حمل و نقل بین شهرهای استانبول و بورسا :

 حمل و نقل دریایی بوسیله اتوبوس های دریایی :

خدمات اتوبوس دریایی بین استانبول و بورسا بسیار مقرون به صرفه و یک گزینه حمل

ونقل لذت بخش است. بين بورسا و استانبول بوسیله اتوبوسهای دریایی ایدو) روزانه چندین سرویس رفت و برگشت از طریق بندر مودانیا و گملیک انجام میشود مدت زمان این سفر یک ساعت و چهل دقیقه است.

حمل و نقل جاده ایی :

از طریق بزرگراه و پل ارتباطی جدید عثمان گازی روزانه سرویس های متعددی از صبح تا شب به فاصله هر نیم ساعت از طریق فرودگاههای استانبول و فرودگاه سابیحا گوگچن به طور مستقیم بین شهر بورسا و استانبول وجود دارد. مدت زمان این سفر بین حدود ۱۰ظهر تا ۲ ساعت میباشد.

رشته ها و سالنهای ورزشی شهر بورسا :

شهرداری بزرگ بورسا دارای ۲۱ سالن در رشته های مختلف ورزشی در سطح شهر بورسا به شرح زیر است :

دو میدانی تیراندازی بسکتبال دوچرخه سواری کشتی پیشاهنگی کاراته قایق رانی کایاک سواری تنیس روی میز تیراندازی با کمان شطرنج، ژیمناستیک تنيس والیبال، قایقرانی بوکس تکواندو، واترپلو و شنا. 

سالنها:

مجموعه ورزشی فتحیه - مجموعه ورزشی شاهین باشول - مجموعه ورزشی آجملر بوسکی - مجموعه ورزشی هوداوندیگار- استخر محراب استخر- کستل استخر گورسو - مجموعه ورزشی واکیف برا - مجموعه ورزشی سوگانلی - مجموعه ورزشی حریت - مجموعه ورزشی چینار اونو - مجموعه ورزشی تیراندازان - مجموعه ورزشی حاجی وات - مجموعه ورزشی ایمک - مجموعه ورزشی وطن.

خانه ویژه برای شما سرویس ویژه برای شما

مرکز شهر بورسا :

قلب بورسا، بازار بزرگ قدیمی آن است که به خاطر طاق‌های تاریخی اش که از دوره عثمانی الهام گرفته شده بسیار مشهور است.

زیر ساختها، استادیوم ها و امکانات ورزشی شهر بورسا :

استادیوم بزرگ شهرداری :

ورزشگاه بزرگ شهرداری که قبلا نام آن تمساح آرنا بوده است، یکی از سالنهای ورزشی بزرگ شهر بورسا با ظرفیت بیش ۴۵۰۰۰ نفر است که همه ساله میزبان لیگهای فوتبال ترکیه است. طراحی ویژه آن شبیه تمساح است و توانسته جوایز طراحی ویژه را به خود اختصاص دهد . این مکان یکی از مراکز ویژه برای علاقمندان به ورزش فوتبال است.

سالن ورزشی توفاش :

سالن ورزشی توفاش بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده بورسا با ظرفیت ۷۵۰۰ نفر میباشد.

این سالن همه ساله میزبان بسیاری از مسابقات ورزشهای داخل سالن میباشد.

مراکز خرید و تفریحی شهر بورسا :

شهر بورسا دارای مراکز خرید بزرگ و متعددی است از جمله :

. مرکز خرید سوریاپی

. مرکز خرید کروپارک

. مرکز خرید آناتولیوم

. مرکز خرید ظفر پلازا

. مرکز خرید اوزدیلک پارک

. مرکز خرید کارفورسا

. مرکز خرید نیل پارک

. شهرک اختصاصی مبلمان اینگل

. مرکز خرید کنت میدانی

. مرکز خرید آس

. مرکز خرید مریدین

. ای کی آ

. مرکز خرید مترو

. میگروس

. مرکز خرید پارکور

بازده اقتصادی سرمایه گذاری در بخش املاک شهر بورسا :

شهر بورسا بدلیل پیشینه تاریخی جذابیتهای طبیعی صنایع متعدد و توسعه

ساخت و ساز و پروژه های شهری و ساختمانی در ترکیه متمایز است.

این شهر یکی از مناطق بسیار مستعد برای سرمایه گذاری و اقامت در کشور ترکیه است که بدلیل فاصله بسیار نزدیک به استانبول و دسترسی های بسیار خوب و همچنین قرار گرفتن در مرکز کشور و دسترسی راحت به سایر کلان شهرها از جمله :

آنکارا و از میر ، سرشار از فرصتهای اقتصادی است. از سوی دیگر این شهر به دلیل زیر ساختهای بسیار وسیع و زیر بنایی در بخش صنایع مختلف مورد حمایت سرمایه گذارن در بخشهای مختلف صنعتی میباشد.

محل کار

مقایسه سرمایه گذاری املاک و مستغلات بین شهر بورسا و استانبول :

تفاوت قیمت :

شما میتوانید با قیمت مقرون به صرفه تری مسکن و یا ملکی را در شهر بورسا پیدا کنید که به شما امکان میدهد سرمایه گذاری اقتصادی تری داشته باشید.

محیط زیست و حیات طبیعی :

بورسا زیبایی های طبیعی و محیط بسیار آرام تری نسبت به شهر استانبول و به دور از هیاهو و ترافیک دارد و بنابراین بسیاری از افراد که ترجیح میدهند روی یک زندگی طبیعی و آرام سرمایه گذاری کنند این شهر یکی از مطلوبترین شهرهای کشور ترکیه است.

رواج پروژه های جدید :

تعداد پروژه های جدید و بزرگ در شهر بورسا به سرعت رو به افزایش است و اگر چه که مثل استانبول شلوغ نیست ، اما پروژه های جدید زیادی در حال ساخت و بهره برداری است.

پایه قیمت در مناطق مختلف شهر بورسا به طور کلی پایین تر است. به عنوان مثال :

قیمت یک آپارتمان ۱۳ و در یک منطقه و یا شهرک مورد قبول از ۴ میلیون لیر در حال حاضر قابل دسترس است و این مبلغ بر اساس سلیقه و بودجه مشتری و متراژ در مناطق مختلف افزایش پیدا میکند. پایه قیمت مسکن و ملک در مناطق مختلف شهر استانبول به طور کلی در حاضر بسیار بالا است بطوریکه به عنوان مثال همان آپارتمان ۱۳ در یک منطقه متوسط و یا با سطح انتظار پایین در حال حاضر از ۸ میلیون لیر شروع میشود.

جاذبه‌های گردشگری شهر بورسا :

شهر بورسا به دلیل مکان‌های غنی از اکسیژن و زیبای های طبیعی اش مشهور است.

آبشارها، چشمه‌های آبگرم و پارک های طبیعی :

شهر بورسا به خاطر زیبایی های طبیعی بی نظیرش مشهور است. سواحل گزل یالی، پارک ملی سواوچ تو، اولودا، منطقه کمپینگ اینکایا و روستای جومالیکیز، یکی از جمله مکان‌های ایده آل برای دوستداران طبیعت است.

شرکتهای معتبر و مشهور بین المللی فعال در شهر بورسا :

شهر بورسا بدلیل اینکه یکی از مراکز مهم اقتصادی در کشور ترکیه است میزبان شرکت های خارجی و داخلی متعددی در بخشهای مختلف صنعتی و تجاری است شرکتهای :

فورد ، رنو، توفاش، توگ، زیمنس ، بوش ، وستل ، اشنایدر ، ای کی آ . نستله ، بکو . یونیلیور و پراکتر اند گمبل تنها تعدادی از شرکتهای مشهور خارجی فعال در شهر بورسا میباشند.

از آنجایی که این شهر از نظر اقتصادی یکی از مراکز مهم ترکیه است. میزبان شرکت های خارجی و داخلی در بخشهای مختلف است.

جاذبه های گردشگری شهر بورسا :

شهر بورسا به دلیل مکانهای غنی از اکسیژن و زیبایی های طبیعی اش مشهور است.

نمودار

مناطق تاریخی :

از آنجا که بورسا نخستین پایتخت امپراطوری عثمانی بوده است. این شهر دارای مکانهای تاریخی بسیاری است از جمله این مکانهای تاریخی به بازار بزرگ توپخانه مقبره سبز و مسجد جامع میتوان اشاره کرد که جزو اماکن تاریخی این شهر محسوب میشوند.

اهمیت و جایگاه تجاری بورسا در دوره عثمانی :

تولید ابریشم :

بورسا مهمترین مرکز تولید ابریشم برای محصولات نساجی و پوشاک بوده است

بازار آزاد :

بورسا در دوره عثمانی به محل بازار آزاد شهرت داشت و مرکزی بود که در آن کالاهای تجاری مختلف به نمایش گذاشته می شد.

ادویه های عجیب و غریب :

شهر بورسا بدلیل ادویه های متفاوتی که امپراطوری عثمانی از آسیا و از طریق شهر بورسا به ترکیه وارد می کرده است. بسیار مشهور بوده است.

شهر بورسا از گذشته در زمینه تولید ابریشم حوله و کارد و چنگال شهرت جهانی دارد و همچنین نخستین آزمایشگاه روغن زیتون ترکیه در شهر بورسا تاسیس گردیده است.

ظرفیتهای صنعتی و صادراتی بورسا :

نخستین منطقه صنعتی سازمان یافته کشور ترکیه در سال ۱۹۶۱ در شهر بورسا تاسیس گردیده و پس از آن منطقه صنعتی سازمان یافته دمیرتاش و بعد از آن نیز در اطراف جادههای ازمیر و آنکارا مکانهای صنعتی اختصاصی ایجاد گردیده و بورسا را به یک کلان شهر صنعتی ترکیه تبدیل نموده است.

کارخانه های بزرگ و مشهوری نظیر :

پژو فیات رنو، توگ خودروی ملی ترکیه توفاش کارسان ،بوش ای کی آ ، در شهر بورسا واقع شده اند و در عین حال اکثر کارخانه های زیر صنعت و قطعات یدکی خودروهای سواری و تجاری در این شهر قرار دارند.

بورسا به لطف کارخانه های فیات و کارخانه هایی که قطعات این کارخانه ها را تامین میکنند یک شهر خودروسازی مهم است.

کارخانه های بسیاری در این شهر، خودرو، اتوبوس مترو واگنهای سبک مترو تراموا و قطعات یدکی آنها را تولید میکنند و بسیاری از آنها صادر میشود .

این کارخانه ها یکی از بزرگترین عوامل مهاجرت به این شهر هستند. بورسا در صنعت خودروسازی نساجی ماشین آلات و صنایع غذایی و میلمان حرفی برای گفتن دارد.

شهر بورسا یکی از پیشرفته ترین شهرهای ترکیه از نظر صنعت نساجی است و کارخانه های بسیاری از برندهای نساجی داخلی ترکیه و همچنین مرکز بین المللی نساجی و تجارت بورسا در این شهر واقع است.

منطقه صنعتی سازمان یافته اینگل نیز یکی از شاخصهای صنعتی شهر بورسا است که تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی و تجاری صنعت مبلمان در یک شهرک صنعتی اختصاصی فعالیت دارند.

نرخ افزایش قیمت مسکن

جاذبه های گردشگری شهر بورسا :

شهر بورسا به دلیل مکانهای غنی از اکسیژن و زیبایی های طبیعی اش مشهور است.

پیست اسکی :

بورسا یکی از مکانهای مورد علاقه دوستداران اسکی و ورزشهای زمستانی در سطح جهان است . مرکز اسکی اولودا بزرگترین پیست اسکی در کشور ترکیه است.

شبکه حمل و نقل درون شهری بورسا :

اتوبوس های شهرداری :

اتوبوس های شهرداری به صورت ۲۴ ساعته از ترمینال اتوبوسرانی تا مرکز شهر تردد می کنند. شما می توانید با اتوبوسهای عمومی یا مینی بوس به هر نقطه از بورسا از مرکز شهر سفر کنید.

مترو :

در بورسا یک خط مترو به نام بورسا ریل وجود دارد که مرکز شهر را به محله های شمال غربی بورسا و همچنین دانشگاه اولودا متصل می کند.

تراموا :

ایستگاههای اصلی تراموا ، ظفر پلازا چینار ،اونو میدان کنت و هیکل میباشد.

مینی بوس / مینی بوس تاکسی :

یک شبکه مینی بوس گسترده در بورسا وجود دارد که از مینی بوسهای آبی استفاده میکند. علاوه بر این مینی بوسهای تاکسی که امکان حمل و نقل به خیابانها و محله های تاریخی بورسا را فراهم میکنند محله های قدیمی بورسا را نیز به هم متصل میکنند.

نرخ افزایش قیمت ملک ترکیه

موقعیت جغرافیایی و نقشه شهر بورسا :

بورسا در ساحل جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است.

شهرهای اطراف و شهرهای ساحلی بورسا :

در اطراف بورسا شهرهای :

استانبول کوجائلی بالیکسیر، يالوا و بیلیجیک واقع شده اند.

بورسا همچنین دارای نوار ساحلی با دریای مرمره از طریق شهرهای :

کوملا گملیک مودانیا و اورهان گازی است که بین ۲۰ دقیقه تا حداکثر ۴۵ دقیقه با بورسا فاصله زمانی دارند.

شهر بورسا از نظر اقلیمی بر خلاف آب و هوای گرم دریای مرمره در شمال و آب و هوای خشن اولوداغ در جنوب عموما آب و هوای معتدلی دارد با این حال آب و هوا بر اساس منطقه متفاوت است. گرمترین ماههای استان در تیرماه آگوست و سردترین ماههای آن در آذرماه ( ژانویه ثبت شده است.

اطلاعات عمومی در زمینه توسعه صنعتی و مسکن بورسا :

مناطق صنعتی :

بورسا یکی از مهمترین مناطق صنعتی کشور ترکیه است .

کارخانه ها و شرکتهای بزرگ و کوچک صنعتی بسیاری در این شهر وجود دارد که این شهر را به یکی از کلان شهرهای صنعتی تبدیل کرده است. این موضوع موجب گردیده که کارشناسان مهندسان و کارگران فعال در این صنایع مهاجرت بالایی به این شهر در طول سال داشته و همین موضوع درخواست خرید و اجاره ملک در این شهر را بالا برده است و بنابراین توجیح اقتصادی بالا و تضمین شده ایی بهمراه دارد.

نمودار نرخ افزایش قیمت مسکن در ترکیه

پروژه ها و شهرک های مسکونی :

پروژه های مسکونی بسیاری در شهر بورسا و اطراف آن به بهره برداری رسیده و مناطق جدیدی با سرعت در حال ساخت و ساز و شکل گیری میباشند. همچنین نرمال آپارتمانهای مقرون به صرفه متعددی در مکانهای مرکزی برای اقامت با پرداخت هزینه های کمتر در مناطق مرکزی موجود است.

زیر ساختها و امکانات شهر بورسا در حوزه سلامت :

شهر بورسا بدلیل برخورداری از منابع طبیعی درمانی نظیر چشمه های آبگرم متعدد که جنبه درمانی دارند و هم بدلیل داشتن بیمارستانهای بزرگ و مدرن با کلیه امکانات و تجهیزات بروز پزشکی به یک مرکز توریست درمانی در کشور ترکیه تبدیل گردیده است. شهر بورسا بطور کلی دارای ۲۱ بیمارستان دولتی است که از جمله بیمارستان شهر بورسا یکی از بزرگترین و بروز ترین بیمارستانهای دولتی این شهر است .

همچنین در این شهر ۱۵ بیمارستان خصوصی وجود دارد که از جمله به بیمارستان آجی بادم و بیمارستان دوروک بعنوان بیمارستانهای بسیار مدرن و بروز در بخش خصوصی میتوان اشاره کرد و دانشگاه علوم پزشکی این شهر که به آموزش و تربیت تیم پزشکی همت میگمارند.

لازم به ذکر است چندین بیمارستان دولتی بزرگ و به روز دیگر در حال ساخت میباشد و طی سالهای آتی به این ظرفیت افزوده میگردد.

مزایای سرمایه گذاری :

میراث تاریخی :

بورسا بدلیل پیشینه تاریخی خود یکی از مهمترین شهرهای ترکیه بشمار میرود و مرکز توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و آنچه مسلم است مکانهای توریستی تاریخی در هر منطقه ارزش بیشتری به سرمایه گذاری شما می بخشد.

سرمایه گذاری های صنعتی :

بورسا منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری صنعتی است بطوریکه بر اساس آخرین آمار اعلام شده در سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۸ منطقه آزاد صنعتی در شهر بورسا فعال هستند و دهها هزار کارخانه و واحد تولیدی صنعتی در آنها در حال فعالیت هستند مثلا در زمینه نساجی تنها ۴۱۰۰ کارخانه در این شهر فعالیت میکنند و امکانات و ظرفیتهای بسیاری در این کلان شهر صنعتی بدین منظور در نظر گرفته شده است.

بازده اجاره بالقوه :

از آنجا که پایه قیمت مسکن در بورسا پایین تر است درآمد بالقوه اجاره نیز بالاتر است و بدلیل صنعتی بودن و مهاجر پذیر بودن آن این شهر نسبت به سایر شهرهای ترکیه تقاضای بالاتری برای اجاره ملک دارد.

نرخ افزایش قیمت

برخی از دانشگاهها و مراکز آموزشی مهم بورسا :

در شهر بورسا سه دانشگاه بزرگ و معتبر دولتی وجود دارد :

دانشگاه اولودا که در سال ۱۹۷۵ با نام دانشگاه بورسا تاسیس گردید ولی در سال ۱۹۸۲ به دانشگاه اولودا تغییر نام داد این دانشگاه یکی از موسسات آموزشی پیشرو در کشور ترکیه است.

دانشگاه فنی بورسا که در سال ۲۰۱۰ تاسیس گردید و دارای دانشکده های مختلفی از جمله :

دانشکده فنی و مهندسی دانشکده معماری، دانشکده علوم فضایی دانشکده علوم طبیعی دانشکده هنر دانشکده ارتباطات دانشکده جنگلداری دانشکده علوم اجتماعی و انسانی دانشکده دریانوردی دانشکده زبان خارجی

دانشکده علوم تکمیلی است . دانشگاه مودانیا که در سال ۲۰۲۲ با استانداردهای بالا و مجهز توسط بنیاد فرهنگ و آموزش تاسیس شد. دانشگاه اورهانگازی بورسا که به عنوان دانشگاه پایه شهر

بورسا است و شامل دانشکده های : زبان طراحی و معماری، فنی، علوم اداری و اقتصادی علوم زبان خارجی است.

میراث تاریخی و فرهنگی بورسا :

رویدادها و جشنواره ها :

بورسا رویدادها و جشنواره های فرهنگی زیادی را در طول سال برگزار میکند بطور ویژه میتوان از نشست اقتصادی اولودا که همه ساله با همکاری دانشگاه اولودا برگزار میگردد و میزبان بسیاری از برندهای مطرح بین المللی و ملی است نام برد.

موزه ها و گالری ها :

شهر بورسا میزبان موزهها و گالریهای هنری بسیاری برای دوستداران هنر و تاریخ است. موزه باستان شناسی خانه آتاتورک موزه ایزنیک و خانه عثمانی از جمله محبوب ترین موزه ها و گالریهای بورسا محسوب می شوند.

میراث تاریخی :

از آنجایی که بورسا نخستین پایتخت امپراطوری عثمانی بوده است غنای میراث تاریخی آن بسیار جذاب است.

نرخ های افزایش قیمت املاک ترکیه

موقعیت جغرافیایی و نقشه شهر بورسا :

بورسا در ساحل جنوب شرقی دریای مرمره واقع شده است.

شهرهای اطراف و شهرهای ساحلی بورسا :

در اطراف بورسا شهرهای :

استانبول کوجائلی بالیکسیر یالوا و بیلیجیک واقع شده اند.

بورسا همچنین دارای نوار ساحلی با دریای مرمره از طریق شهرهای :

کوملا ،گملیک مودانیا و اورهان گازی است که بین ۲۰ دقیقه تا حداکثر ۴۵ دقیقه با بورسا فاصله زمانی دارند.

شهر بورسا از نظر اقلیمی بر خلاف آب و هوای گرم دریای مرمره در شمال و آب و هوای خشن اولوداغ در جنوب عموما آب و هوای معتدلی دارد. با این حال آب و هوا بر اساس منطقه متفاوت است. گرمترین ماههای استان در تیرماه آگوست و سردترین ماههای آن در

آذرماه ژانویه ثبت شده است.

مرکز شهر بورسا :

قلب بورسا، بازار بزرگ قدیمی آن است که به خاطر طاق ‌های تاریخی اش که از دوره عثمانی الهام گرفته شده بسیار مشهور است.

بورسا را کشف کنید :

بورسا شهری سرسبز در منطقه مرمره ترکیه است. این شهر اولین پایتخت امپراطوری عثمانی است که به دلیل ثروت های تاریخی و فرهنگی منابع و زیباییهای طبیعی، هوش صنعتی و کارخانجات صنعتی متعدد و غذاهای لذیذش شهرت فراوانی دارد.

بورسا علاوه بر گردشگری، در زمینه صنعت، تجارت ، حمل و نقل و کشاورزی بسیار پویا است و با جمعیت بالغ بر :

۳،۱۳۷،۸۱۸ نفر چهارمین شهر پر جمعیت کشور ترکیه است. مرکز اسکی اولودا واقع در بورسا که دارای ۱۱ پیست اسکی است. یکی از مهمترین مکانهای سرگرمی های فصل زمستان در جهان بشمار میرود.

بورسا پس از استانبول دومین شهر بزرگ و دومین صادر کننده مهم در منطقه مرمره است.

بر اساس آمار و گزارشهای صنعتی CNN بورسا بزرگترین شهر صنعتی و مرکز تولید خودرو در کشور ترکیه است. 

بازده اقتصادی سرمایه گذاری در بخش املاک شهر بورسا :

شهر بورسا بدلیل پیشینه تاریخی جذابیت های طبیعی صنایع متعدد و توسعه ساخت و ساز و پروژه های شهری و ساختمانی در ترکیه متمایز است.

این شهر یکی از مناطق بسیار مستعد برای سرمایه گذاری و اقامت در کشور ترکیه است که بدلیل فاصله بسیار نزدیک به استانبول و دسترسیهای بسیار خوب و همچنین قرار گرفتن در مرکز کشور و دسترسی راحت به سایر کلان شهرها از جمله : آنکارا و ازمیر، سرشار از فرصت های اقتصادی است. از سوی دیگر این شهر به دلیل زیر ساختهای بسیار وسیع و زیر بنایی در بخش صنایع مختلف مورد حمایت سرمایه گذارن در بخشهای مختلف صنعتی میباشد.

رویدادهای فرهنگی بورسا :

از نظر فرهنگی شهر بورسا در سال ۲۰۰۰ در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و در سال ۲۰۱۴ بعنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

اولین موزه صنعت نساجی کشور ترکیه در شهر بورسا قرار دارد. جشنواره بین المللی BKSTV از سال ۱۹۶۲ با هماهنگی بنیاد فرهنگ هنر و گردشگری بورسا پایه گذاری گردیده است .

ارکستر سمفونیک منطقه ایی بورسا در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است.

شهر بورسا همچنین دارای پارکهای متعدد گیاه شناسی و باغ وحشی با استانداردهای اروپایی است که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد.

زیر ساختها، استادیومها و امکانات ورزشی شهر بورسا :

استادیوم بزرگ شهرداری :

ورزشگاه بزرگ شهرداری که قبلا نام آن تمساح آرنا بوده است . یکی از سالنهای ورزشی بزرگ شهر بورسا با ظرفیت بیش ۴۵۰۰۰ نفر است که همه ساله میزبان لیگهای فوتبال ترکیه است . طراحی ویژه آن شبیه تمساح است و توانسته جوایز طراحی ویژه را به خود اختصاص دهد این مکان یکی از مراکز ویژه برای علاقمندان به ورزش فوتبال است.

سالن ورزشی توفاش :

سالن ورزشی توفاش بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده بورسا با ظرفیت ۷۵۰۰ نفر میباشد. این سالن همه ساله میزبان بسیاری از مسابقات ورزشهای داخل سالن میباشد.

شرکت رزینال پوزیتیو در قالب یک مجموعه فرانچایز خدمات مشاوره و سرمایه گذاری در زمینه املاک ، مسکن و مستغلات را بصورت تخصصی و حرفه ایی انجام میدهد.

این مجموعه بطور کلی دارای ۱۷ نمایندگی است ، که ۱۲ نمایندگی آن در شهر بورسا و ۵ نمایندگی در لندن، استانبول سامسون ارزروم بصورت یک مجموعه یکپارچه و تحت مدیریت و آموزش تخصصی مدوام بشكل علمی و مدرن در این زمینه با هم همکاری مینمایند.

این شرکت فعالیت خود را از دسامبر ۲۰۱۹ با در نظر گرفتن نیاز متقاضیان و با رعایت اصل جلب رضایت مشتری به شیوه علمی و نوین و اطلاع رسانی بصورت الکترونیکی در بخش املاک و مستغلات آغاز نمود. ما از جمله شرکتهای پیشرو در این زمینه هستیم که پروژه های مناسب برای زندگی و یا سرمایه گذاری را با هر بودجه و سلیقه معرفی میکنیم.

در این مسیر با شعار « خدمات خوب حق همه » حرکت کرده و راه حل های مناسب ارایه مینماییم.

نرخ افزایش قیمت مسکن لوکس ترکیه

دنیای تجارت در شهر بورسا :

اقتصاد بورسا سومین اقتصاد بزرگ کشور ترکیه و پیشرو در صنایعی مانند :

خودرو، نساجی مواد غذایی و ماشین آلات ، تجهیزات و مبلمان است.

پارک فناوری بورسا :

زیر ساختهای فناوری بورسا بسیار پیشرفته است و مکانی ایده آل برای اجرای پروژه های نوآورانه فنی و صنعتی است.

منطقه آزاد بورسا :

بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی و شرکت تجاری خارجی در مناطق آزاد صنعتی این شهر مشغول فعالیت میباشند.

خدمات ویژه ما برای سرمایه گذاران و متقاضیان ایرانی :

بدلیل استقبال گسترده ایرانیان عزیز بمنظور سرمایه گذاری و اقامت در کشور ترکیه ، که بر اساس آمار رسمی در چند سال اخیر رتبه نخست و یا دوم را به خود اختصاص داده اند. بر آن شدیم که ظرفیت های بسیار بالای شهر بورسا را بعنوان یکی از کلان شهرهای صنعتی این کشور که تا کنون از نظر بسیاری از ایرانیان گرامی پنهان مانده است را با بهره گیری از تجارب و همراهی تیم مجرب و حرفه ایی خود بعنوان اولین شرکت در این شهر که ارایه خدمات به ایرانیان گرامی را آغاز نموده است معرفی نماییم.

افتخار داریم از ابتدا تا انتها برای معرفی بورسا و ظرفیتهای سرشار آن مشاوره و بازدید از مناسبترین و سودمندترین فرصت های سرمایه گذاری از پروژه های متعدد این شهر سرسبز و زیبا که بدلیل مسافت بسیار کوتاه تا شهر استانبول و قرار گرفتن در مرکز کشور فرصتهای بسیار ارزشمندی را برای خود ایجاد نموده است در کنار شما باشیم.

افتخار داریم از ابتدا تا انتها برای معرفی بورسا و ظرفیت‌های سرشار آن، مشاوره و بازدید از مناسب‌ترین و سودمندترین فرصت‌های سرمایه گذاری از پروژه‌های متعدد این شهر سرسبز و زیبا که به دلیل مسافت بسیار کوتاه تا شهر استانبول و قرار گرفتن در مرکز کشور فرصت‌های بسیار ارزشمندی را برای خود ایجاد نموده است در کنار شما باشیم.

مدیریت شرکت دائما تحولات این حوزه و تقاضای جدید در بازار را دنبال میکند و بعنوان یکی از شرکتهای پیشرو در این بخش با پیشینه اداری و تجاری قوی، به کار خود برای جهت دهی به این حرفه فعالیت میکنیم. این شرکت درک تجارت و خدمات را بر اساس رضایت مشتری با تیم مشاور واجد شرایط خود در پیش گرفته است. خدمات با کیفیت شفافیت، صداقت و رضایت، اساسی ترین هدف ما برای جلب اعتماد مشتریان و سرمایه گذاران در بخش املاک و مستغلات و آسودگی خاطر آنها است. تیم حرفه ایی ما با شیوه های نوین در این بخش در تلاش است تا دقیق ترین خدمات مشاوره املاک را به شما ارائه دهد و شما را قادر سازد تا با تجزیه و تحلیل صحیح هزینه ها ، سرمایه گذاری مناسبی را انجام دهید.

دنیای تجارت در شهر بورسا :

اقتصاد بورسا سومین اقتصاد بزرگ کشور ترکیه و پیشرو در صنایعی مانند :

خودرو نساجی مواد غذایی و ماشین آلات ، تجهیزات و مبلمان است.

پارک فناوری بورسا :

زیر ساختهای فناوری بورسا بسیار پیشرفته است و مکانی ایده آل برای اجرای پروژه های نوآورانه فنی و صنعتی است.

منطقه آزاد بورسا :

بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی و شرکت تجاری خارجی در مناطق آزاد صنعتی این شهر مشغول فعالیت میباشند.

جهت دریافت اطلاعات دقیق پروژه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 09129453060

 

شماره تماس مدیرفروش پروژه در کشور ترکیه

جناب شالباف

+905316099296

 

 

جهت مشاهده سایر پروژه‌های شیش دنگ به قسمت مهندسی سرمایه گذاری  مراجعه فرمایید. 

سایر مطالب در پروژه ها

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا