فصل هفتم: به کارگیری استعدادهای برتر و مدیریت شان برای موفقیت - بخش ششم

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است بر آن شدم تا همچون گذشته اثر دیگری از جناب (برایان تریسی) را ترجمه کنم. امروز اهمیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار برای هموطنانم در ایران بسیار جدی ست در کنار آن باید توجه داشت که هر کدام از ما برای ایجاد آن احتیاج به آگاهی و دانش داریم طی سالهایی که شاگردی بسیاری از اساتید ایرانی و فرنگی را در کارنامه ی خود داشتم تاثیر عمیقی را که نوع نگاه و نگرش این بزرگواران بر من و سایر دانش آموختگان گذاشته است، به شکل ملموسی درک کرده ام.

قانون سه برای استخدام

1.     حداقل با سه نفر مصاحبه کنید.

2.     با شخصی که بیشتر از سایرین مورد توجه تان قرار گرفته است. حداقل سه بار مصاحبه کنید.

3.     با شخصی که بیشتر از سایرین مورد توجه شما قرار گرفته است. حداقل در سه مکان مختلف مصاحبه کنید.

4.     حداقل سه نفر دیگر با آن فرد مصاحبه کنند.

قانون سه می گوید که برای انجام کار حداقل با سه نفر مصاحبه کنید. شما هیچ وقت بعد از مصاحبه با یک نفر او را استخدام نمی کنید. حدود پنج سال پیش درگیر کسب و کاری بودم که مدیرش یک فرد فروشنده ولی یک مدیر افتضاح بود تصمیم گرفت تا خودش را از کار روزانه اش خلاص کند. مبلغ زیادی را در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودم و أوضاع شرکت به خوبی پیش نمی رفت.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

تصمیم گرفت کسی را استخدام کند که تمام کارهایش را انجام دهد کارهایی که او باید انجام می داد ولی به شکل بدی انجام می شدند. یک بار در پارکینگ سوپر مارکت مواد غذایی را در اتومبیل خود می گذاشت و همزمان مشغول صحبت با فرد ماشین کناری شد؛ او هم مشغول گذاشتن مواد غذایی در ماشین خود بود کمی گپ زدند و مدیر من به آن مرد گفت الان کجا کار می کنی؟

گفت «شغل ثابتی ندارم».

دوست داری رئیس شرکت من باشی؟»

مدیر این فرد را به عنوان رییس شرکت استخدام کرد و او مشغول به  کار شد. این دو نفر دست در دست هم شرکت را در شش ماه ورشکسته کردند.

فکرش را بکنید چگونه میشود شخصی را فقط به این خاطر در یک کسب و کار احتمالا چند میلیون دلاری استخدام کرد که او را موقع گذاشتن مواد غذایی در ماشین خود در پارکینگ سوپر مارکت ملاقات کرده اید؟ بدون مصاحبه و بدون بررسی پیشینه او مبلغ زیادی به او پرداخت کرد. و آن مرد هم چیزی در مورد این کار نمی دانست همیشه در مورد این قضیه به عنوان یک مثال عالی فکر می کنم

بنابراین شما حداقل با سه نظیر مصاحبه میکنید و بعد، فردی را که در نظر دارید انتخاب میکنید بعضی شرکتها با پنج ده یا بیست نفر مصاحبه می کنند با شخصی که بیش تر از سایرین دوست دارید هم حداقل سه بار مصاحبه میکنید. حتی اگر شخص در اولین جلسه خارق العاده به نظر برسد دوباره با او ملاقات کنید شاید کسی که در جلسه ی اول عالی به نظر می رسد در جلسه ی بعد متوسط به نظر بیاید و خیلی اوقات در جلسه ی سوم وحشتناک باشد بنابراین این کار را به تاخیر بیندازید و آهسته پیش بروید این روند را کند کنید. پای تان را روی ترمز بگذارید. سریع استخدام نکنید. این کار را آهسته انجام دهید.

در مرحله ی بعد با شخص مورد نظر در سه جای مختلف مصاحبه کنید. انسان ها ویژگی خاصی دارند که من به آن اثر آفتاب پرست می گویم در واقع آنها رفتار و شخصیت شان را با تغییر مکان تغییر می دهند.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله محمودیه تهران

 

هیولت پاکارد سیستم هفت مصاحبه ای دارد. هر شخص حداقل هفت مصاحبه را با حداقل چهار مدیر انجام میدهد. فرد برای مصاحبه وارد می شود و اگر فرد مصاحبه کننده ی اول از او خوشش بیاید او را به مصاحبه کننده ی دوم مصاحبه کننده ی سوم و مصاحبه کننده ی چهارم معرفی می کند.

بعد آنها مصاحبه ی مشترکی انجام میدهند که در آن دو نفر از مدیران و بعد سه چهار و پنج مدیر با فرد مصاحبه خواهند کرد. آنها روند استخدام را کند می کنند

شماره ی هفت آنها فرد کاندید و همسرش را برای صرف شام به یک رستوران خوب دعوت میکنند. در این زمان فرد کاندید با خود فکر می کند. من آن شغل را به دست خواهم آورد عالی است و این تشریفات نهایی ست. ما برای شام بیرون می رویم بنابراین آنها برای صرف شام به یک رستوران خوب می روند و مدیر هم همسرش را می آورد و آنها فقط با هم گپ میزنند آنها فکر میکنند این مرحله ی نهایی است. مکالمه ی اجتماعی با همه ی اینها این هم یک مصاحبه ی دیگر است. و البته بسیار دقیق این مصاحبه دنبال کشف رابطه ی این زوج با هم است. آنها چگونه صحبت میکنند؟ با هم صمیمی هستند؟ مودب هستند؟ مشکلاتی در خانه دارند؟ رفتارشان با پیشخدمت چگونه است؟ رفتارشان با فرد سرو کننده ی غذا چگونه است با مهربانی با آنها رفتار می کنند؟ مودب و دوستانه هستند؟ چون این فرد با مشتریان شرکت سروکار خواهد داشت برخورد آنها با همسر مصاحبه کننده چگونه است؟ آیا با او برخورد مشابهی دارند یا او را شخص درجه دومی می دانند که فقط برای این قرار ملاقات به آن جا آورده شده است؟ شیوه ی رفتار فرد در مصاحبه ی هفتم مشخص میکند آیا او استخدام می شود یا نه.

خیلی از شرکتها ترفندها و تکنیکهای مشابهی دارند. حداقل از به نفر دیگر بخواهید تا با شخص مورد نظر مصاحبه کنند. هیچ وقت تا آخر عمرتان شخصا در مورد استخدام هیچ فردی تصمیم گیری نکنید.

بزرگ ترین اشتباه من در کار اولیه ی خود به عنوان کارآفرین این بود که با شخصی ملاقات میکردم و در طی یک جلسه استخدامش را انجام می دادم دوشنبه افرادی را استخدام میکردم و سه شنبه اخراج شان می کردم، چون آنها اوایل واقعا چشمگیر به نظر می رسیدند؛ ولی تا سه شنبه، ماهیت واقعی شان را نشان می دادند.

بعد چندین بار با آنها مصاحبه کردم تا ببینم رفتارشان در اولین دومین و سومین نوبت چگونه است. در طی این سال ها در شرکتم حداقل از سه نفر برای مصاحبه با کاندیداها استفاده کرده ام. به آنها می گویم  واقعا از صحبت کردن با شما لذت بردم و میخواهیم مطمئن شویم که در این جا تصمیم خوبی گرفته میشود بنابراین شما باید تا حد ممکن در مورد شرکت و افراد بدانید میخواهم شما را با این فرد آشنا کنم و شما می توانید سوالهای تان را در مورد کسب و کار و شیوه ی عملکردش را از او بپرسید»

 

 مشاهده کتاب‌‌ های دیگر حوزه موفقیت

 

کارمند از قبل آماده شده بود و می دانست من کاندیدا را برای مصاحبه پیش او خواهم آورد آنها به صورت دوستانه با هم گپ می زدند، نه مثل رئیس و کاندیدا، بلکه مثل دو همکار در مورد کسب و کار و زندگی و خانواده و کارهای قبلی شان صحبت می کردند.

بعد این کارمند به کاندیدا می گوید بگذارید شما را به شخص دیگری معرفی کنم که باید با او هم صحبت کنید حداقل سه نفر با او حرف می زنند. این عدد در حال حاضر در شرکت من به حداقل هفت مورد رسیده است. وقتی آنها دنبال استخدام فرد جدیدی هستند. این شخص حداقل با هفت نفر در آن محل صحبت میکند. آنها صحبت می کنند و قبل از تصمیم گیری در مورد استخدام با او ناهار می خورند.

نمونه ای در گذشته باعث شد تا من به این موضوع مقید شوم با زنی مصاحبه کردم ظاهری دوستانه داشت جذاب شوخ و با تجربه بود و به نظر می رسید گزینه ی مناسبی برای استخدام باشد. از استخدام این شخص مناسب خوشحال بودم او را به اتاق کناری برای مصاحبه با فردی دیگر و بعد اشخاص دیگر بردم بعد از آن گفتم در موردش چه فکر می کنید؟»

قطعانه این زن فاجعه است. اول از همه تازه از زندان به جرم اختلاس آزاد شده است. این کار حسابداری است. به ماری جوانا معتاد است. و در حال گذراندن دوره ی بازپروری ست.

نزدیک بود استخدام کابوس واری داشته باشم ولی موقع صحبت با من به شدت عالی دوستانه گرم و مفید به نظر می رسید ولی وقتی با فردی مثل خود و در سطح خود صحبت کرد همه چیز مشخص شد

 

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب خلق یک کسب وکار ثروت ساز

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

مایکروسافت در امارات: شراکت فناوری یا تهدید امنیت ملی آمریکا؟

نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن بر سر قرارداد جنجالی مایکروسافت و جی۴۲ امارات بالا می‌گیرد.

شکلات تلخ سیاست: روسیه کارخانه پوروشنکو را تصاحب کرد

در چرخشی جدید در روابط پرتنش روسیه و اوکراین، دادگاه فدرال روسیه حکم به مصادره کارخانه شکلات‌سازی روشِن، متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، داد. این اقدام که در پی اتهامات فرار مالیاتی و

نظر فرگوسن درباره آینده رونالدو در تیم ملی

به گزارش شیش دنگ، سر الکس فرگوسن، اسطوره مربیگری منچستریونایتد، در اظهاراتی قابل تامل، یورو 2024 را به عنوان آخرین تورنمنت مهم کریستیانو رونالدو در عرصه ملی پیش‌بینی کرد.

صادرات غیرنفتی ایران: نیروی محرکه اقتصاد در دوران تحریم‌ها

به گزارش شیش دنگ، در عرصه پر تلاطم تجارت جهانی، ایران با وجود تحریم‌های سنگین، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در منطقه حفظ کند. یکی از نمونه‌های بارز این موفقیت، افزایش چشمگیر صادر

بازار مسکن تهران در آتش: قیمت‌ها از کنترل خارج شده‌اند

به گزارش شیش دنگ، بازار مسکن تهران در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای بوده است. قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از مرز 85 میلیون تومان عبور کرده و این در حالی است که در دو ماه گذشته، قیمت‌ها

شکوه طبیعت در آبشار ایج، رامسر

در دل جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های باشکوه رامسر، جاذبه‌ای طبیعی و کم‌نظیر به نام آبشار ایج یا "ده‌قلو" خودنمایی می‌کند. این آبشار زیبا که از ذوب شدن برف‌های دائمی کوه خشم چال سرچشمه می‌گیرد، با طی مسی

شغل خرید و فروش املاک : تجارت املاک و مستغلات هنر ایجاد ثروت و امنیت در دنیای پویا

خرید و فروش ملک، فراتر از یک معامله ساده، هنری است که با درک عمیق از بازار، ذوق و سلیقه، و مهارت‌های ارتباطی بالا، به خلق ثروت و امنیت می‌انجامد. این حرفه، در عین پویایی و هیجان، نیازمند دانش و تجربه

معماری پایدار: تلفیق هنر، علم و مسئولیت در قبال زمین

در دنیایی که با چالش‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی روبروست، معماری پایدار به عنوان یک رویکرد نوآورانه و مسئولانه در طراحی و ساخت بناها ظهور کرده است. این مفهوم فراتر از صرفه‌جویی در انرژی و استفاده

جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی، گنجینه‌ای ارزشمند از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. این استان با پیشینه‌ای غنی در تاریخ و فرهنگ ایران، مجموعه‌ای بی‌نظیر ا

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ

کلیپ آموزش ثبت نام مشاور املاک آنلاین روی وبسایت شیش دنگ (اولین وتنها مجری طرح مشاور آنلاین بصورت رسمی وقانونی در ایران)

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر دربین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

کلیپ آموزش نحوه پیداکردن ملک موردنظر در بین آگهی های ملکی سایت شیش دنگ

روش کار مشاورین املاک در اروپا: نگاهی به تفاوت‌ها و مشترکات

مشاورین املاک در اروپا، نقشی کلیدی در بازار مسکن ایفا می‌کنند. با وجود تفاوت‌های فرهنگی و قانونی در کشورهای مختلف، می‌توان به مشترکات و روندهای کلی در روش کار آنها اشاره کرد.