آیا وام مسکن بافت فرسوده گره‌ای از مشکلات را باز می‌کند؟

در حالی که خبر کاهش نرخ سود وام مسکن در بافت‌های فرسوده، نوید روزنه‌ای از امید را برای ساکنان این مناطق به ارمغان آورده است، اما در دل این خبر، پرسش‌های بی‌شماری نهفته است. آیا این طرح واقعاً مرهمی بر زخم کهنه بافت‌های فرسوده خواهد بود یا به تله‌ای جدید برای ساکنان این مناطق تبدیل خواهد شد؟

خبر خوش برای ساکنان بافت‌های فرسوده! زمزمه‌هایی از کاهش نرخ سود وام مسکن در این مناطق به گوش می‌رسد.

طبق شنیده‌ها، سیاستگذار مسکن در حال بررسی و نهایی کردن طرحی است که در صورت موافقت نهادهای ذی‌ربط، وام نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده با نرخ سود 18 درصد ارائه خواهد شد.

این طرح در حالی در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر، متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده باید وام 550 میلیون تومانی را با نرخ سود 23 درصد دریافت کنند.

در مقابل، وام ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن که در زمین‌های دولتی 99 ساله احداث می‌شود، از سال گذشته مشمول کاهش نرخ سود شده و با 18 درصد ارائه می‌شود.

حال سیاستگذار مسکن در تلاش است تا این تسهیلات را به ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده نیز تسری دهد.

چرا این طرح مهم است؟

اجرای این طرح می‌تواند گامی مهم در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این مناطق باشد.

مزایای این طرح عبارتند از:

  • تسریع نوسازی: با کاهش نرخ سود وام، تمایل مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده برای نوسازی واحدهای مسکونی خود افزایش خواهد یافت. این امر به نوبه خود به نوسازی و زیباسازی این مناطق و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان آن کمک خواهد کرد.

  • افزایش ایمنی: بافت‌های فرسوده به دلیل قدمت بالا و فرسودگی بناها، غالباً در معرض خطر زلزله و سایر بلایای طبیعی قرار دارند. نوسازی این واحدها با استفاده از مصالح و تکنولوژی‌های جدید، می‌تواند به افزایش ایمنی و استحکام بناها و کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی کمک کند.

  • ایجاد اشتغال: نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند به رونق فعالیت‌های عمرانی و ایجاد اشتغال در این بخش منجر شود.

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در الهیه**

 

 

بافت فرسوده

 

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در اسلامشهر**

 

سهمیه 150 هزار واحدی:

طبق برنامه‌ریزی‌ها، سهمیه 150 هزار واحدی برای ارائه وام‌های ارزان‌تر به نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است. این رقم معادل 15 درصد از کل واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال است.

شرایط و ضوابط:

هنوز جزئیات دقیق شرایط و ضوابط دریافت این وام‌ها نهایی نشده است، اما به طور کلی، متقاضیان باید دارای سابقه سکونت در بافت فرسوده، پروانه ساخت و سایر مدارک مورد نیاز باشند.

اقدامات بعدی:

در حال حاضر، این طرح در مرحله بررسی و نهایی شدن توسط نهادهای ذی‌ربط قرار دارد. انتظار می‌رود با نهایی شدن جزئیات آن در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای این طرح باشیم.

 

گردآورنده:احمد رشاد محمدی 

جهت مشاهده خبرهای بیشتر، به قسمت اخبار سایت شیش دنگ مراجعه نمایید.

شـیش دنگ قــدرت‌مـنـد تـریــن ســامـانه‌ی مکی در کـشـور

سایر مطالب در اخبار

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا