طرح ساماندهی زمین، مسکن و اجاره‌بها در شورای نگهبان تایید شد

15 اردیبهشت 1403 – در خبری که امید را در دل میلیون‌ها ایرانی زنده کرد، شورای نگهبان در نشست امروز خود، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را پس از رفع ایرادات و ابهامات، مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست.

این طرح که از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود، به دلیل ایرادات و ابهاماتی با چالش‌هایی روبرو بود. اما با تلاش و پیگیری نمایندگان مجلس و رفع این ابهامات توسط شورای نگهبان، نهایتا چراغ سبز این نهاد به این طرح داده شد.

حجت‌الاسلام طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در این خصوص ابراز امیدواری کرد که این طرح به اهداف خود در جهت ساماندهی به این موضوع مهم و دغدغه اصلی مردم، جامه عمل بپوشاند.

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در مشهد**

 

تصویب این طرح می‌تواند گامی مهم در جهت ساماندهی به آشفتگی بازار مسکن و اجاره، کنترل قیمت‌ها و ایجاد رونق در این بخش حیاتی از اقتصاد کشور باشد.

بازار مسکن و اجاره در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی از جمله افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، کمبود عرضه مسکن مناسب و سوءاستفاده برخی از صاحبخانه‌ها روبرو بوده است. این موضوع فشار زیادی به خانوارها، به خصوص اقشار کم‌درآمد، وارد کرده است.

در این طرح تدابیر مختلفی برای ساماندهی به این بازار از جمله موارد زیر اندیشیده شده است:

  • تقویت بازار اجاره

  • ارائه مشوق به موجران

  • استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی

  • اختصاص منابع مالی حاصل از مالیات این خانه‌ها به ساخت مسکن ارزان‌قیمت

  • الزام همه دستگاه‌های اجرایی به ارائه رایگان اطلاعات مورد نیاز در سامانه ملی املاک و اسکان

امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد تحولات مثبتی در این حوزه و ساماندهی به این بازار آشفته باشیم.

علاوه بر این طرح مهم، شورای نگهبان در این نشست مصوبات دیگری را نیز بررسی و تایید کرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در گلستان**

 

  • طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند)

  • دو طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها و استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران اجتماعی

  • لایحه دو فوریتی تمدید اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

  • لایحه ارجاع اختلاف توانیر و شرکت گنت ترکیه به داوری

  • اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور

  • اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی

  • اصلاح اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل

  • اصلاح اساسنامه سازمان‌های مناطق آزاد کیش، قشم، ارسباران، جلفا و انزلی

 

**مشاهده تمام آگهی های ملکی در تهران**

 

در بخش دیگری از این نشست، طحان نظیف در خصوص صحت انتخابات نیز گفت: "نسبت به تمام گزارش‌هایی که در انتخابات دریافت کردیم، بررسی‌های لازم از سوی ما صورت گرفته و صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به تأیید رسیده است."

وی همچنین از حضور بیش از 40 هزار نفر به عنوان ناظر شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس خبر داد.

در پایان این نشست، طحان نظیف به سوالات خبرنگاران در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، طرح شفافیت، سیستم انتخابات تناسبی، دلایل ردصلاحیت حسن روحانی، بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس و حذف مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان دارای 2 فرزند و بیشتر و بالای 35 سال در لایحه برنامه هفتم توسعه پاسخ داد.

تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها خبری مسرت‌بخش برای مردم ایران است و امیدواریم شاهد تحولات مثبتی در این حوزه و ساماندهی به این بازار آشفته باشیم.

لازم به ذکر است که جزئیات بیشتر این طرح و سایر مصوبات شورای نگهبان در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

گردآورنده:احمد رشاد محمدی 

جهت مشاهده خبرهای بیشتر، به قسمت اخبار سایت شیش دنگ مراجعه نمایید.

سایر مطالب در اخبار

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا