همه چیز درباره نوسازی و بازسازی

هدف ما از نوشتن این مقاله برای شما عزیزان این است که در ابتدا تفاوت بازسازی و نوسازی را به صورت کامل درک کنید و سپس بدانید که کدام یک برای چه کاری هستند و هدف از انجام این کارها چیست و همچنین مزیت های و معایب هر کدام، چه چیزهایی هستند. در ابتدا شاید این تفکر را داشته باشید که شاید تفاوت زیادی بین این دو نباشد در صورتی که با ما همراه باشید تا همه اطلاعات مورد نیاز و ضروری را درباره بازسازی و نوسازی کسب کنید.

همه چیز درباره نوسازی و بازسازی

هدف ما از نوشتن این مقاله برای شما عزیزان این است که در ابتدا تفاوت بازسازی و نوسازی را به صورت کامل درک کنید و سپس بدانید که کدام یک برای چه کاری هستند و هدف از انجام این کارها چیست و همچنین مزیت های و معایب هر کدام، چه چیزهایی هستند. در ابتدا شاید این تفکر را داشته باشید که شاید تفاوت زیادی بین این دو نباشد در صورتی که با ما همراه باشید تا همه اطلاعات مورد نیاز و ضروری را درباره بازسازی و نوسازی کسب کنید.

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

مقدمه : هدف نهایی و اصلی ما از بازسازی و یا نوسازی چیست؟ هنگامی که خانه ای قدیمی و کهنه ساز داریم که میخوایم به قول معروف دستی به سر و روی آن بکشیم و ضاهر بنا را زیبا کنیم، حالا میخواهیم که آن را پس از انجام این عملیات چه بفروشیم و یا بخواهیم به ادامه سکونت در ان واحد ادامه دهیم. اول بهتر است از تعاریف این دو واژه آغاز کنیم که به چه صورت هستند.

بازسای و نوسازی

تعریف نوسازی : بذارید با یک مثال این را برای شما شرح دهیم، فرض را بر این بگیرید که شما خانه‌ای دارید که بیست سال ساخت است و دیگر قدیمی شده است ولی شما قصد این را دارید که خانه را از ساختار قدیمی و کهنه‌ای که دارد خارج کنید و ظاهری نو و همچنین جلوه‌ای زیبا به آن ببخشید؛ هنگامی که ساختار اصلی ساختمان هیچ آسیبی ندیده باشد و فقط نیاز به تعمیرات ظاهری باشد ما نوسازی را برای آن واحد آغاز میکنیم.

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

تعریف بازسازی : واژه دیگری که برای این کار مورد استفاده قرار می‌دهند مرمت سازی است؛ مرمت کردن یا بازسازی به این صورت تعریف می‌شود که هنگامی که منزل قدیمی دارید و بعضا قسمتی از ساختار اصلی و یا کل ساختار ساختمان دچار اسیب شده است که نیاز به بازسازی اساسی دارد؛ در تعریف دیگر باید بگوییم که بازسازی به دلیل اینکه مربوط به بخش ها و قسمت های اصلی و ساختاری کلی بنا محسوب می‌شود بایستی توسط مهندسان معمار صورت بپزیرد.

بخش های مختلف بازسازی

امیدواریم که متوجه تفاوت‌های این دو شده باشید، در ادامه بیشتر به آن‌ها میپردازیم. وقتی که صحبت از بازسازی میشود باید بگوییم که بازسازی یک عمل کلی تر و اصلی تر است اما نوسازی یک عمل جزئی تر و کوچک تر نسبت به بازسازی محسوب میشود. همچنین هزینه هایی که بازسازی دارد به مراتب بیشتر از نوسازی است، دلیل این هزینه بیشتر اغلب به این خاطر است که تغییرات در بازسازی به صورت گسترده تر و پیچیده تر است. از دیگر تفاوت‌هایی که این دو نسبت به هم دارند میتوان به نیاز و ضروری بودن جواز برای بازسازی باشد که در مورد نوسازی نیازی به گرفتن مجوز نیست. از جمله دیگر تفاوت این دو در حوزه بازه زمانی آن‌هاست که گاها بازسازی شاید چندین ماه به طول انجامد ولی در مورد نوسازی این طور نیست و زمان بسیار کمتری میتوان کار را به اتمام رساند.

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

نوسازی مسکن شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟ با توجه به این که برای عملیات نوسازی نیازی گرفتن هیچ جوازی از سوی شهرداری نیست کار را برای شما بسیار آسان می‌کند؛ از جمله تغییراتی که می‌توانید با عملیات نوسازی برای ساختمان انجام دهید مانند ترمیم قسمت های سقف کاذب آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی و همچنین تغییراتی که در قسمت های ظاهری اتاق ها و سالن و پذیرایی که شامل سفید کاری و کفپوش و نصب کابینت ها است.

بازسازی مسکن شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟ وقتی که صحبت از بازسازی منزل می‌شود میتوانیم به بازسازی قسمت هایی همچون تعویض شیرآلات واحدین و انواع تغییراتی که مربوط به سرویس بهداشتی باشد و نصبکردن کابینت های جدید آشپزخانه و تغیرات کلی در دکوراسیون خانه و همچنین انواع تغیراتی که مرتبط با کف سازی باشد و نصب انواع مدل‌های کاغذ دیواری و ... شامل می‌شود. بازسازی ساختمان شامل مزیت‌های بسیاری است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ مانند با ارزش تر شدن ساختمان و بالاتر رفتن استحکام بنا و سازه و همچنین زیبا تر شدن بصری های ظاهری بنا و ... است.

کابینت کلاسیک چوبی

اصلی ترین و مهم ترین عاملی که سبب می‌شود شما تصمیم بگیرید که واحد مسکونی خود را که اعم از واحد آپارتمانی در برج، یا یک واحد ویلایی باشد تماما به این بستگی دارد که تا چه میزان سرمایه‌ای برای خرج کردن مدنظرتان است. با توجه به این که نوسازی هزینه های خیلی کمتری نسبت به عملیات بازسازی واحد دارد، می‌توانید انتخاب کنید تا چه میزان سرمایه برای اینکار به کنار گذاشته اید. البته این را نیز باید گفت که به جز قسمت مالی پروژه که بخش مهمی از انتخاب یکی از دو نوع عملیات است، یکی دیگر از گزینه های که حتما باید در نظر داشت و نقش بسیار مهمی در انتخاب یکی از دو عملیات است، این است که واحد به چه میزان ترمیم و مرمت نیاز دارد که این بستگی به عمر ساختمان دارد، زیرا که اگر بسیار قدیمی و فرسوده باشد انتخاب عملیات نوسازی هیچ فایده ای ندارد و تنها باعث هدر رفتن زمان و انرژی و سرمایه شما عزیزان می‌شود. پس در صورتی که میزان خسارت و فرسودگی ملک زیاد باشد باید عملیات بازسازی را انتخاب کرد. 

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

همانطور که گفتیم وقتی که واحدی مورد بازسازی قرار می‌گیرد با توجه مدل بازسازی و همچنین هزینه هایی که برای این عملیات مدنظر قرار می‌گیرد و نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است این است که چه نوع و جنس از متریال برای بازسازی در نظر گرفته باشید.

کابینت مدرن

یکی از قسمت های با اهمیت بازسازی و نوسازی تعمیر و نصب انواع کابینت است که در مدل ها و سبک و سیاقی متفاوت در عرضه هستند که البته شرکت هایی وجود دارند که تنها با ارتباط با آن‌ها میتوان به دنیایی از کابینت ها دسترسی داشت. کابینت آشپزخانه به‌عنوان یک عنصر اصلی در ساختمان محسوب میشود که به انواع مدل های لوکس آن خواهیم پرداخت. کابینت اغلب با جنس چوب ساخته و پرداخته می‌شود که البته جنس و مدل چوبی که در ساخت کابینت استفاده می‌شود تاثیر بسیار زیادی در قیمت آن دارد. پیش از اینکه اقدام به سفارس کابینت جهت بازسازی و یا نوسازی آشپزخانه خود بدهید بهتر بدانید که ابتدا چه سبکی کابینت مد نظرتان است. انواع سبک و مدل هایی که کابینت ها دارند شامل کابینت کلاسیک و کابینت مدرن و همچنین کابینت پولیشی است و همچنین اینکه تا میزان سرمایه برای خرید کابینت نیز در نظر گرفته باشید که به‌عنوان یک فاکتور اصلی در خرید نیز محسوب می‌شود. پس از اینکه مشخص شد چه سبک و نوعی کابینت مد نظراتان است حال به قسمت جالب تر می‌رسیم، که انتخاب طرح مورد برای آن سبک کابینت است. کابینت های چوبی دارای طرح های مختلفی هستند که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را نیز دارد و هر کدام به نحو مخصوص خود جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون آشپزخانه منازل ارائه میدهد.  

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

انواع کابینت های مدرن شامل :

کابینت های مدرن با جنس های گلاس که بارز ترین ویژگی آنها داشتن سطح براق آنهاست این سبک کابینت مناسب کسانی است که بسیار خوش سلیقه هستند  و به دنبال کابینتی منحصر به فرد میباشند.

کابینت مدرن فوق برجسته یکی از انواع کابینت های با کیفیت و البته مقرون به صرفه به شمار میرود که شامل رنگ بندی نیز است و البته این سبک از کابینت بسیار در حال مرسوم شدن است.

کابینت مدرن ملامینه که یکی از بهترین کابینت های محبوب در بین ایرانیان است که از ویژگی های اصلی این کابینت میتوان به این اشاره کرد که سبک ترین نوع کابینت محسوب می‌شود و نصب آن بسیار آسان است.

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

 مزایا و معایب کابینت های مدرن :

این سبک کابینت ها نسبت به مابقی کابینت ها مخصوصا کابینت های سبک کلاسیک بسیار از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر از سبک کلاسیک هستند و شما میتوانید با هزینه اندک طرح های مختلف را تهیه و نصب کنید. همچنین در این سبک ما شاهد شخصی سازی هستیم به این معنا که شما میتوانید هر رنگ و هر طرحی که دلخواه شماست را تهیه کنید. با توجه به مزایایی که در مورد که کابینت های مدرن گفتیم، همچنین این کابینت ها دارای معایبی نیر میباشند که شامل حساس بودن به حرارت و همچنین رطوبت هستند و در حفظ و نگهداری از این نوع کابینت باید دقت لازم را به جا آورد. همچنین این کابینت ها در مقابله با برخورد اشیا تیز مقاومت زیادی ندارند.

کابینت کلاسیک رومی

انواع کابینت های کلاسیک شامل : سبک کلاسیک جز محبوب ترین و همچنین پرطرفدار ترین سبک های کابینت در ایران است که علاقه مندان خاص خود را دارد. دلیل جذابیت این سبک برای طرفداران و خواهان آن متمایز بودن سبک کلاسیک با مدرن است که عمده دلیل آن به سبب وجود منبت کاری های دقیقی که در قسمت ستون ها و سر ستون ها و همچنین در همجوار سر تاج ها مشاهده کرد.

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

به صورت کلی کابینت های کلاسیک به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند که شامل کابینت کلاسیک روکش چوب و کابینت کلاسیک رومی و کابینت کلاسیک چوبی مرغوب و کابینت کلاسیک ممبران درجه یک هستند.

بهترین و مجلل ترین سبک کابینت کلاسیک : کابینت کلاسیک چوبی است که در بین گرانقیمت ترین سبک های کابینت قرار گرفته است و برای داشتن این نوع کابینت باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. جنس چوبی که برای ساخت این کابینت استفاده میشود از درخت گردو و راش و یا گیلاس و بلوط است که چوب طبیعی و بسیار باکیفیتی محسوب میشود.

کابینت روکش چوب : این سبک که به دلیل جذابیت و زیبایی کابینت کلاسیک چوبی ساخته شده است اما قیمت آن بسیار مقرون به صرفه تر از کلاسیک چوبی است. جنس اصلی این نوع کابینت از ام دی اف است که روکش نازکی از چوب بر روی آن قرار میگیرد.

کابینت کلاسیک ممبران : یکی دیگر از انواع کابینت های کلاسیک کابینت ممبران است جنس اصلی این کابینت تقریبا مثل کابینت کلاسیک روکش چوب است. جنس اصلی و بدنه این نوع کابینت از م دی اف میباشد که قسمت رویه آن نیز از ام دی اف خام است که بعد ها بر روی آن پرداخت هایی صورت میگیرد.

کابینت کلاسیک رومی : این سبک کابینت به عنوان یک سبک اصلی ایتالیایی به شمار میرود که دلیل نام گذاری سبک کلاسیک رومی برای این سبک کابینت به این خاطر است که شکل و شمایل ستون ها و همچنین سر ستون های این کابینت به مانند ستون های روم قدیمی است. یکی از علت‌های شهرت و محبوبیت این نوع کابینت به خاطر مشهور بودن رنگ سفید این سبک است که اغلب در ملک های لوکس قابل مشاهده هستند.

 

مشاهده وخرید برترین مصالح ساختمانی

 

و در آخر، این سبک کابینت هم داری مزایا و میاعب متعددی نسبت به کابینت مدرن دارد که میتوان به عنوان مثال به حساس بودن د رمقابل رطوبت و قیمت نسبتا بالاتر به نوع مدرن است و اینکه این سبک کابینت هم به انواع و اقسام اشیا تیز حساس هستند و همچنین زمان و شرایط نصب این نوع کابینت بسیار سخت تر و پیچیده تر از کابینت مدرن است.

جمع بندی : ما تمام تلاش خود را کردیم که تا که بتوانیم به خوانندگان تمام اطلاعات مورد نیز جهت انجم امور بازسازی و نوسازی ارائه دهیم. حال با توجه به تعاریفی که شد و همچنین تفاوت میان بازسازی و نوسازی را متوجه شدید، استفاده از نوع متریال و چه جنس متریالی برای بازسازی بسیار حائز اهمیت است؛ پیشنهاد تیم بزرگ شیش دنگ به شما عزیزان این است که به قسمت متریال برتر مراجعه کرده و از بهترین متریال موجود در کشور برای بازسازی و یا نوسازی واحد خود خرید کنید.  

گرد آوری شده توسط : سعید فلاحتی 

سایر مطالب در دکوراسیون و زیبایی

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا