خرید خانه در شیراز یکی از بهترین شهر های ایران

شیراز یکی از محبوبترین شهرهای ایران به دلیل داشتن مکانهای تاریخی متعدد و زیبایی بینظیرش مورد توجهی زیاد قرار دارد.

خرید خانه در شیراز یک انتخاب عالی برای افراد بومی و غیربومی است زیرا شهری با فرهنگ و تمدن چندین ساله است که مرکز استان فارس بوده و همسایگان آن از شمال آباده، از شرق فسا، نی ریز و استهبان و از جنوب فیروزآباد و از غرب کازرون هستند. بسیاری از محلات قدیمی شیراز همچنان پابرجا هستند و در این شهر،ما در این مقاله از شیش دنگ می‌خواهیم به سراغ بهترین محلههای شیراز برای سکونت و خرید خانه برویم و موضوعاتی همچون گرانترین محله شیراز، ارزانترین محله شیراز و قیمت خانه در شیراز را ارزیابی کنیم.

 

مشاهده تمام آگهی های بهترین املاک شهر شیراز در شیش دنگ 

 

محله‌های قدیمی یا نوساز؟

به طور کلی شهر شیراز تلفیقی از معماری قدیمی و مدرن است. یعنی شما می‌توانید با حضور در بخشی از شهر به دل تاریخ بروید و با حضور در بخش‌های دیگر، به خوبی با معنا و مفهوم زندگی لوکس و مدرن آشنا شوید. 

مهم‌ترین نکته‌ای که باید پیش از بررسی فایل‌های خرید خانه به آن توجه داشت، در نظر گرفتن سلیقه شخصی و نیازهای فردی خودتان است. در ابتدا باید  برای خودتان مشخص کنید که به چه خانه‌ای علاقه دارید؟ آیا از طرفداران خانه‌ها و محله‌های باصفای قدیمی هستید که با گذر از کوچه و خیابان، می‌توان سادگی زندگی را لمس کرد؟ آیا سرمایه زیادی برای خرید خانه ندارید؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است باید به سراغ محله‌های قدیمی شیراز بروید. این محله‌ها بافت سنتی دارند و مملو از خانه‌های قدیمی حیاط دار هستند. اغلب این خانه‌ها  در جنوب شهر شیراز واقع شده اند و عمدتا در مقایسه با بافت نوساز شهر قیمت پایین‌تری دارند.

اما اگر به زندگی در دل شهر و استفاده از امکانات رفاهی مدرن علاقه دارید، باید به سراغ محله‌های مدرن و نوساز شیراز بروید. بیشتر محله‌های شمال شهر شیراز لوکس و به‌روز هستند. لازم به ذکر است که قیمت خانه‌های این محله‌ها زیاد است و باید برای خرید خانه سرمایه کافی در اختیار داشته باشید.

بهترین محله‌های قدیمی برای خرید خانه در شیراز

شهر شیراز

● محله آستانه:  یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین محله‌های این شهر، آستانه است که به دلیل میزبانی از فرزند امام موسی کاظم از زمان‌های قدیم مورد توجه قرار داشته است. این محله قدیمی هنوز هم به عنوان یکی از بهترین مناطق شهر شناخته می‌شود.و بعد از شاهچراغ مهم‌ترین زیارتگاه شهر شیراز است.

● محله بالاکفت: معنای لغوی این محله به معنای مکانی است که باغات زیاد و بزرگی دارد. اگر به محله‌های قدیمی جا خوش کرده در میان باغات علاقمندید، محله بالا کفت یا بالا کفد بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. در این منطقه باغ‌های زیادی مثل: خاتون، کلانتری، سالاری و... به چشم می‌خورد. این باغ‌ها نقش به‌سزایی در تلطیف هوای بالا کفت بر عهده دارند. این محله از مناطق جنوبی شهر است که می‌توانید با حضور در آن به خوبی حال و هوای شیراز قدیم را احساس کنید.

 

مشاهده سریع قیمت املاک محله‌ی بالاکف

 

● محله درب شیخ: این منطقه از دیگر مناطق قدیمی و باصفای شیراز است که بخشی از محله بالا کفت به حساب می‌آید. در این منطقه اماکن مهمی مثل: خانه زینت الملوک و نارنجستان قوام وجود دارد. اگرچه درب شیخ از محله‌های قدیمی شهر است، اما هنوز هم یک انتخاب ایده آل برای بسیاری از علاقمندان به زندگی سنتی به حساب می‌آید.

● محله گود عربان: این محله که در بخش مرکزی شهر جا دارد، از مناطق قدیمی و اسم و رسم‌دار شیراز است که در زمان قاجار مورد توجه زیادی قرار داشته است و به عنوان دارالحکومه شناخته می‌شده است. موقعیت ویژه گود عربان در زمان قاجار موجب شکل‌گیری اماکن  مهم و متعددی در این محله شده است. آرامگاه شیخ روزبهان، کاخ قوام الملک، حرم سرای زینت الملک، مدرسه علمیه مدرسه خان و... بخشی از اماکن مهم این محله به حساب می‌آیند که این روزها به جاذبه‌های گردشگری مهم شیراز تبدیل شده اند. 

 

مشاهده‌ی سریع قیمت املاک گودعربان

 

● محله دروازه شیراز: دروازه شیراز از محله‌های معتبر شهر است که در سال‌های نه چندان دور به عنوان مهم‌ترین و اصیل‌ترین  مناطق شناخته شده بود. از آنجایی که این محله در قدیم بسیار اصیل به حساب می آمد، بسیاری از اقشار پردرآمد آن را برای زندگی انتخاب می‌کردند. 

بهترین محله‌های نوساز و مدرن برای خرید خانه و آپارتمان در شیراز

● محله نیایش: اگر به دنبال خرید خانه در محله‌ای لوکس با شرایط مناسب آب و هوایی هستید، از محله نیایش غافل نشوید. این منطقه به دلیل نزدیکی به باغ‌های چمران آب و هوای بسیار مناسبی دارد. ضمن اینکه شما می‌توانید به دلیل دسترسی مناسب این منطقه به راحتی از محله نیایش به سایر نقاط شهر سفر کنید. وجود امکانات رفاهی متعدد مثل: کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و... موجب شده است تا افراد زیادی به دنبال خرید ملک در این منطقه باشند. لازم به ذکر است که خانه‌های محله نیایش از قیمت بالایی برخوردار هستند.

 

مشاهده‌ی سریع قیمت ملک ها در نیایش

 

● محله قصر دشت: امروزه هم  خانه باغ‌هایی با هکتار بالا در این منطقه به چشم می‌خورد که البته قیمت بسیار بالایی دارند. این محله یکی از محلات قدیمی و خوب شیراز است که بافت خانه‌ها در آن عمدتا ویلایی بوده که کم و بیش نیز برج سازی در آن دیده می‌شود. این محله نیز مانند معالی آباد در زمره بهترین محله شیراز برای خرید خانه بوده و البته جزو گرانترین محله شیراز نیز به حساب می‌آید.

 پیشنهاد ما به افرادی که به خرید خانه به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه میکنند، محله قصرالدشت است. این محله اصیل که در بخش شمال غربی شیراز قرار گرفته است، مملو از خانه‌های ویلایی وسیع است.

 

مشاهده‌ی سریع قیمت ملک های قصرالدشت

 

● محله ستارخان: یکی از محله‌های لوکس و معتبر شیراز، محله ستارخان است که به دلیل امکانات رفاهی باکیفیت مورد توجه قرار دارد. این محله که از مناطق شمال شهر است، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری – اداری متعددی را در بر گرفته است. در نتیجه در پی این امکانات، بستر مناسبی برای رونق اقتصادی  در منطقه فراهم کرده است.

 

مشاهده‌ی سریع قیمت ملک ها در ستارخان

 

● محله عفیف آباد: انتخاب بسیاری از اعیان نشینان، این محله است. در این منطقه خانه‌های لوکس زیادی به چشم می‌خورد که توسط باغ‌های زیبا و تاریخی احاطه شده است. در این منطقه با هدف تامین هرچه بیشتر رفاه ساکنین مراکز تجاری، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی ایجاد شده است.

 

مشاهده‌ی سریع قیمت ملک ها در عفیف آباد

 

● محله زرگری: این محله از معتبرترین مناطق شهر است که با محله‌های نام آشنایی مثل عفیف آباد و قصر دشت مجاور است.

 

مشاهده‌ی سریع قیمت ملک ها در زرگری

 

● محله معالی آباد: یکی از محله‌های شمال غربی شیراز معالی آباد است که به دلیل بافت نوساز و شیک مورد توجه قرار دارد. آب و هوای مناسب، امکانات رفاهی ویژه و معماری منحصر به فرد محله معالی آباد را به یکی از گران‌ترین مناطق شیراز تبدیل کرده است. افرادی که به این محله علاقه دارند ولی از سرمایه کافی برخوردار نیستند، می‌توانند برای خرید به سراغ آپارتمان‌های قدیمی‌ساز  معالی آباد بروند.

 

مشاهده‌ی سریع قیمت ملک ها در معالی آباد

 

● فرهنگ شهر: این منطقه مرفه‌نشین مملو از امکانات رفاهی لوکس است که با  وجود خانه‌ها و اپارتمان‌های رنگارنگ رونق پیدا کرده است. این محله دسترسی بسیار خوبی دارد. اگر به دنبال خرید خانه یا آپارتمان لوکس  و به دور از شلوغی‌های شهر هستید، فرهنگ شهر  انتخاب ایده آلی خواهد بود.

 

مشاهده‌ی سریع قیمت ملک ها در فرهنگ شهر

 

● محله بلوار ارم: این محله از شهرت و محبوبیت زیادی در نزد خریداران خانه در شیراز برخوردار است. این بلوار که در بخش شمالی شیراز و در منطقه 1 واقع شده است، باغ‌های زیادی را در دل خود جای داده است. همین ویژگی موجب بهبود آب و هوای منطقه شده است. بلوار ارم شیراز برای افرادی که به دنبال خرید خانه‌های ویلایی با متراژ بالا هستند، انتخاب مناسبی است. البته باید این نکته را به یاد داشت که خرید خانه در این محله به سرمایه زیادی نیاز دارد.

 

گردآورنده:احمد رشاد محمدی

برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت مسکن شهر شیراز در  شیش دنگ اینجا کلیک  کنید .

 

سایر مطالب در املاک

فصل دوم: شهامت پیشروی داشته باشید - بخش پنجم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

فصل دوم: شهامت پیشروی داشته باشید - بخش چهارم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

کشتی، ورزش ایرانیان باستان

کشتی‌ یکی از ورزش ‌های باستانی و مهم در فرهنگ ایرانی است که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد.

حسین منزوی، فرزند غزل سرایی معاصر

حسین منزوی، یکی از نویسندگان برجسته ادبیات فارسی است. او در سال ۱۳۰۷ هجری در شهر تبریز در ایران متولد شد و در سال ۱۳۹۲ در تهران درگذشت. منزوی در نیروی هوایی ایران در دوران جنگ ایران و عراق خدمت کرد و

قبرس، جزیره ای دو تکه

قبرس شمالی یک کشور خود مختار در قاره ‌ی آسیا است و در نیمکره‌ ی شمالی قرار دارد. قبرس شمالی در ناحیه ‌ی شمالی جزیره‌ ی قبرس واقع شده است و مرکز اداری آن شهر نیکوسیا می باشد.

استاد محمد رضا لطفی، قلندر موسیقی ایران

محمدرضا لطفی (متولد 1325 در گرگان و متوفی 1393 در تهران) یک آهنگساز، نوازنده تار و خواننده برجسته در زمینه ی موسیقی سنتی ایرانی بود. او به عنوان یکی از هنرمندان برجسته و محبوب در حوزه ی موسیقی سنتی ای

بازار مسکن چین در بحران!

زلزله در بازار مسکن چین: دولت با تزریق نقدینگی و طرح‌های نجات به میدان می‌آید

کاهش 3 درصدی تورم مسکن در سال 1403

در سال‌های اخیر، بازار مسکن ایران به مانند کشتی‌ای در میان امواج پرتلاطم تورم، دستخوش نوسانات و التهابات بسیاری بوده است. سوار بر این امواج، قیمت مسکن به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و دغدغه‌های زیادی

روسیه، افغانستان و کریدور شمال-جنوب: مسیری نو برای تجارت نفت در عصر تحریم‌ها

در دنیایی که تحریم‌های غرب علیه روسیه سایه سنگینی بر اقتصاد این کشور انداخته، مسکو به دنبال راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها و حفظ تجارت خود با بازارهای جهانی است. یکی از این راه‌حل‌ها، استفاده از

جنگ تجاری داغ‌تر می‌شود؛ چین با فروش اوراق قرضه آمریکایی به دنبال تضعیف دلار است؟

چین در اقدامی کم‌سابقه، به طور بی‌سابقه‌ای اقدام به فروش اوراق قرضه آمریکایی کرده است. این اقدام که به عنوان دور شدن چین از دارایی‌های آمریکایی تلقی می‌شود، می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای اقتصاد جه

بازار نفت آسیا: رویارویی عربستان با رقبای جدید

زمزمه‌های تحول در بازار نفت آسیا به گوش می‌رسد. پالایشگاه‌های این منطقه استراتژیک، زمام امور را از دست عربستان سعودی، غول نفتی خاورمیانه، در حال ربودن هستند و به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر و متنوع‌تر بر

خداحافظی با دلار؟ جایگزینی واحد پولی بریکس در معاملات ایران و روسیه

در دنیایی که ایالات متحده از دلار به عنوان ابزاری برای اعمال هژمونی خود استفاده می‌کند، ایران و روسیه در حال گام برداشتن به سوی جایگزینی هستند: تجارت با ارزهای ملی. این اقدام نه تنها راهی برای دور زدن