کامرانیه: زیبایی، آرامش و همبستگی درشمال تهران

کامرانیه محله ای واقع در شمال منطقه 1 تهران است و از گران ترین منطقه های تهران حساب میشود. یکی از ارزشمندترین دلیل های دوست داشتنی بودن این محله نزدیکی آن با بلوار اندرزگوست که  دارای تعداد زیادی آبمیوه‌ فروشی ، رستوران ، کافه و همچنین مراکز خرید است و درکل مختص دور دور های شبانه است .


کامرانیه: زیبایی، آرامش و همبستگی در قلب شهر

قیمت آپارتمان در کامرانیه

کامرانیه محله ای واقع در شمال منطقه 1 تهران است و از گران ترین منطقه های تهران حساب میشود.

این محله از شرق با فرمانیه و غرب با چیذر و دزاشیب ، از قسمت شمالی با نیاوران و از قسمت جنوبی با بزرگراه صدر هم مرز است .

یکی از ارزشمندترین دلیل های دوست داشتنی بودن این محله نزدیکی آن با بلوار اندرزگوست که  دارای تعداد زیادی آبمیوه‌ فروشی ، رستوران ، کافه و همچنین مراکز خرید است و درکل مختص دور دور های شبانه است .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محله، وجود سازه های مسکونی لوکس و برج های مدرن میباشد که سایت شیش دنگ بهترین گزینه های این محله رو در اختیارتون گزاشته.

 کامرانیه به دلیل قرار داشتن در دامنه قله کوه کلک‌چال، خیلی  ناهموار است و خیابان های آن، شیب زیادی دارد؛

نام این محله از کامران میرزا ، پسر بزرگ ناصرالدین شاه گرفته شده زیرا بیشتر اراضی کامرانیه ، باغ و عمارت کامران میرزا بوده است .

این محله، خیابان کامرانیه و کوچه‌های شاخه شاخه از آن را شامل میشود .  خیابان کامرانیه از اتوبان صدر در جنوب شروع شده، در اواسط راه در چهارراه کامرانیه، خیابان فرمانیه و بلوار اندرزگو را به یکدیگر پیوند می‌دهد و در قسمت شمالی به خیابان نیاوران نرسیده به میدان نیاوران منتهی می‌شود. در قسمت پایینی چهار راه کامرانییه، کامرانیه جنوبی و در بالای آن، کامرانیه شمالی است که امروزه آنرا بازدار مینامند نامیده می‌شود .

 

 

 

 

تاریخچه کامرانیه تاریخچه 

در دوره‌های قدیم، کامرانیه به عنوان یک منطقه روستایی و محل زندگی افرادی با نسبتاً کمتری در تهران شناخته می‌شد. با گذر زمان و توسعه شهر تهران، کامرانیه به مرور به یک محله شهری تبدیل شد. زمین‌های این منطقه ابتدا برای میرزا سعید انصاری، وسپس پسر ارشد ناصرالدین‌ شاه، کامران میرزا ، با خرید زمین‌های حصار بوعلی و جماران ، این منطقه را به اصطلاح تصرف نموده و اهالی را وادار به ترک منطقه کرد . او در این منطقه که در کنار کاخ صاحب قرانیه قرار میداشت، برای خودش  باغ و اقامتگاه تابستانه ای بنا کرد و اسم آن را کامرانیه گذاشت .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، با توجه به موقعیت مکانی کامرانیه و نزدیکی به مناطق آب شهری، که از طریق دریاچه تهران به آن منطقه تزریق می‌شدند، تصمیم گرفته شد که این محله را به محله ای با طراحی زیبا و خدمات شهری مناسب تبدیل کنند. این تغییرات شامل ساخت و ساز برج‌های مسکونی، پارک‌ها، مراکز خرید و خدمات عمومی بود. این تغییرات باعث شد که کامرانیه به یکی از محله‌های مرموز و الگوی معماری مدرن در تهران تبدیل شود.

از آن زمان به بعد، کامرانیه به عنوان یک منطقه معروف در تهران شناخته می‌شود که با برج‌های بلند، خیابان‌های درخت‌پوشان و فضاهای سبز زیبا مشهور است. این محله به دلیل مکانی مناسب و خدمات شهری مناسب، جذابیت زیادی برای ساکنان و بازدیدکنان دارد.

همچنین، کامرانیه ازنظر موقعیت جغرافیایی هم  مورد توجه است. این محله بخاطر نزدیکی به خیابان ولیعصر و در محور شمال تا جنوب تهران، دسترسی آسانی به مناطق دیگر شهر را فراهم می‌کند.

روزانه حدود 20 عدد کارگر گل و گیاه ها را آبیاری می کردند؛ همین کار باعث شد تا هزینه باغداری و نگهداری این باغ به طور عجیبی سنگین شود.

به طوری که اعتماد السلطنه در این زمینه اشاره کرد و گفت : «هر ساله مبلغی هنگفتی در باغبانی و سرایداری و سایر خدمات این محل مصرف می شود»

 

باغ کامرانیه پس از مرگ کامران میرزا در سال 1307 خورشیدی توسط ورثه او تکه تکه و در دهه 1320 به سرمایه داران تهرانی فروخته شد.

پس از مرگ  کامران میرزا دختر او بعضی از زمین های قسمت جنوبی کامرانیه را به فردی که اسم ان عبدالحسین میرزا فرمانفرما بود ، کرد و بعد از تعلق گرفتن این ملک ها به این خانواده  ، نام این باغ را فرمانیه گذاشتند.

در سال 1319 باغ فرمانیه توسط ورثه فرمانفرما به سفارت ایتالیا میفروشد که هنوز متعلق به همان سفارت است .

در نتیجه، کامرانیه با تاریخچه‌ای پر از تحولات و تغییرات، به یک محله مدرن و محبوب در تهران تبدیل شده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

 

آپارتمان مسکونی در کامرانیه

موقعیت مکانی

سرای محله کامرانیه یکی از مرکز های فرهنگی و هنری در این منطقه است. این سرا با معماری زیبا و سنتی خود، برای برگزاری انواع جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها و سمینارها برگزار می‌شود. همچنین، فضای سبز زیبایی در اطراف سرای محله کامرانیه وجود دارد که محلی مناسب برای گردش و استراحت مردم است. این سرا از نظر موقعیت مکانی، در نزدیکی خیابان شهید فهمیده و خیابان مقدس اردبیلی واقع شده است. سراى محله کامرانیه در چیذر تهران است. موقعیت این مکان فرهنگی به گونه ایست که در نزدیکی ایستگاه اتوبوس قیطریه و فروشگاه شهروند در محله چیذر و پاساژ سانا قرار گرفته است سرای منطقه کامرانیه از جاذبه‌ های دیدنی و گردشگری در منطقه است که به خاطر زیبایی و تاریخی بودن، هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند.

محله کامرانیه در تهران به خیابان‌های نزدیک زیر مجاورت دارد:

1. خیابان کامرانیه: اسم این خیابان به اسم خود این محله است و از شمال آن به جنوب امتداد دارد. این خیابان اصلی محله است و در طول آن برج‌های مسکونی، مراکز خرید، رستوران‌ها و فضاهای تجاری قرار دارند.

2. خیابان نیاوران: خیابان نیاوران در شمال محله کامرانیه است و یکی از خیابان‌های اصلی در این منطقه شناخته می‌شود. این خیابان از قسمت شمال به جنوب امتداد دارد و دسترسی خوبی به محله کامرانیه دارد.

3. خیابان زعفرانیه: خیابان زعفرانیه در شرق محله کامرانیه قرار دارد. این خیابان یکی از خیابان‌های اصلی و پر رفت و امد در تهران شناخته می‌شود و دسترسی مناسبی به محله کامرانیه و امکانات شهری فراهم می‌کند.

4. خیابان شهید بهشتی: خیابان شهید بهشتی یکی از مهم‌ترین خیابان‌های تهران است و در جنوب محله کامرانیه قرار دارد. این خیابان نیز امکان دسترسی به محله کامرانیه را فراهم می‌کند.

5. خیابان شهید دکتر شریعتی: این خیابان نیز نزدیک به محله کامرانیه است و از قسمت شمالی به جنوبی امتداد دارد. خیابان شهید دکتر شریعتی یکی از خیابان‌های اصلی و پرتردد تهران است و دسترسی آسانی به محله کامرانیه را فراهم می‌کند.

6. بلوار اندرزگو : بلوار اندرزگو از مشهور ترین و محبوب ترین جای منطقه 1 برای گردش و دور دور های شبانه س که دارای تعداد زیادی رستوران ، آبمیوه فروشی ، کافه و مراکز خرید هست که در نزدیکی محله کامرانیه قرار دارد .

این خیابان‌ها فقط چند مثال از خیابان‌های نزدیک به محله کامرانیه هستند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

. فاصله بین کامرانیه و تجریش در حدود ۱۰ کیلومتر است که از طریق ماشین حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. همچنین، با استفاده از وسیله نقلیه ی عمومی می‌توان به راحتی به این منطقه دسترسی داشت. با استفاده از خط های ۱ و ۲ مترو و خطوط اتوبوس شهری می‌توان به تجریش تهران رسید. همچنین، اگر از تاکسی و سرویس‌های آنلاین استفاده کنید، به صورت سریع و آسان به مقصد خود می‌رسید. برای ز، بهتر است که با حساب ترافیک و زمان موجود، مسیر مناسب خود را انتخاب کنید.

 

 

رهن و اجاره آپارتمان در محله کامرانیه

دسترسی ها

کامرانیه از جمله محله های بسیار معروف تهران است که طرفداران زیادی دارد، به جهت دسترسی ها و امکانات رفاهی که دارا می‌باشد توانسته توجه افراد ثروتمند را به خود جلب کند. این محله نه تنها دسترسی بسیار راحتی با وسیله شخصی دارد، بلکه براحتی میتوانید با وسیله نقلیه عمومی نیز به این محل آمد و رفت داشته باشید. بطور کلی محله کامرانیه از دسترسی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

در صورتی که با خودروی شخصی قصد رفت و آمد  در این محله را دارید ، می‌توانید از محورهای اصلی شهر مانند اتوبان حکیم و محور شمال به جنوب استفاده کنید. کامرانیه دسترسی بسیار راحتی با وسیله شخصی دارد اما ترافیک پایتخت را فراموش نکنید؛ میتوانید در این محله با مترو و تاکسی نیز دسترسی های بسیار سریع و راحتی دارد. با توجه به  شرایط ترافیکی، بهتر است قبل از حرکت مسیر مناسب خود را بررسی کنید.

بزرگراه‌ها

محله کامرانیه  از طریق بزرگراه صدر به راحتی قابل دسترسی می‌باشد.

مترو

نزدیکترین مترو به این محله، ایستگاه نوبنیاد میباشد که پس از تکمیل شدن این خط ، ایستگاه اقدسیه نیز از نزدیکترین ایستگاه متروی این محله خواهد شد.

هم چنین متروی قیطریه نزدیکترین مترو به کامرانیه میباشد 

اتوبوسرانی :

خطوط اتوبوسرانی این محل به صورت زیر است:

خط ۱۰۶ : این خط در مسیر های بلوار ارتش، شهید بابایی، بزرگراه امام علی، بزرگراه صدر، ایستگاه متروی نوبنیاد، بزرگراه مدرس قرار دارد .

خط ۲۱۷ : این خط از پایانه  صدف به بلوار صبا که مترو قیطریه است عبور میکند که در مسیر شهرک صدف ، نفت، بلوار ارتش، مینی سیتی، نارنجستان هفتم، خیابان لواسانی (فرمانیه)، بلوار شهید اندرزگو، قیطریه و بلوار صبا قراردارد .

خط ۲۲۰ : این خط از طریق  میدان از گل به پایانه تجریش عبور میکند که  در مسیر بلوار نیروی زمینی، خیابان ازگل، بلوار ارتش، مینی سیتی، اقدسیه، خیابان لواسانی، خیابان پاسداران که در فرمانیه قرار دارد ، میدان قدس،خیابان با هنر، میدان تجریش و خیابان شهرداری قرار دارد .

خط ۲۹۸ : این خط از پایانه شهرک قائم به  تجریش عبور میکند که در مسیر خیابان‌های بلوار ارتش، شهرک قایم، داراباد، بلوار اوشان، خیابان پورابتهاج ، خیابان باهنر ، میدان قدس، میدان تجریش و خیابان شهرداری

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

 

بوستان ها و مراکز خرید و سازه های معروف

پارک های کامرانیه

کامرانیه از جمله محله هایی در تهران است که علاوه بر مراکز آموزشی بسیار عالی که دارد، مکان های تفریحی بسیار زیادی را نیز دارد؛ از این مراکز تفریحی میتوان به وجود پارک های بسیار سر سبز و آب و هوای خوب نظیر بوستان امام علی که در سال 1383 در این محل تاسیس شد اشاره کرد؛ همچنین میتوان به مساجد بسیار قدیمی نظیر مسجد شیخ علی و مسجد المهدی که از مهم ترین مسجد های این محله میباشند اشاره کرد. از طرف دیگر امام زاده های اسماعیل و علی اکبر در این محله از مراکز مذهبی در کامرانیه به حساب می آیند.

از پارک ها و بوستان های نزدیک به این محل میتوان به بوستان پگاه ، بوستان امام علی ، بوستان مینا ، بوستان مهر و بوستان مینا اشاره کرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

 

برج روما رزیدنس کامرانیه

 

همچنین از مراکز خرید و سازه های معروف این محل میتوان به  موارد زیر اشاره کرد :

برج روما

برج روما در کامرانیه

برج مسکونی روما رزیدنس یکی از لاکچری ترین برج های کشور، در شمال شهر تهران است که در خیابان کامرانیه شمالی است. وسعت این برج 7000 مترمربع است که توسط جناب فرزاد دلیری  ساخته شده است.

برج روما دارای ۱۵ طبقه است که طراحی لوکسی دارد و کوچک‌ترین واحد این برج۳۵۰ متر مربع است. از طبقه اول تا پنجم برج واحدهای ۳۵۰ الی ۴۰۰ متری قرار گرفته و. طبقات ۶ تا ۱۳ نیز ۴۰۰ و ۶۰۰ متری هستند. واحدهای طبقات ۱۴ و ۱۵ نیز ۹۲۶ متر هستند.

برج روما 3 طبقه زیر زمین و یک طبقه همکف با محیطی به شکل مستطیل است که شامل همه پارکینگ‌ها، فضاهای لابی، تاسیساتی، سالن اجتماعات، مکان های تفریحی، بلوک‌های تجاری و سایر بخش‌ها می‌شود.

سازه این برج لاکچری  از نوع فلزی است و به همراه اتصالات پیچ و مهره است که در کنار ورق‌های ضخیم فولاد کاوین سازه مقاوم و با کیفیتی را ساخته است.

پنت هاوس دوبلکس این برج که در طبقه ۱۴ قرار گرفته است که ۱۴۰۰ متر است؛ همچنین دارای سوییت کامل با در جداگانه، سالن غذاخوری، اشپزخانه و فضای سبز و همچنین در طبقه ۱۵، ۴ اتاق خواب، سالن پذیرایی است. این واحد دارای آسانسور اختصاصی است.

در بعضی  از واحدهای برج روما ، در کنار اتاق‌های متعارف، سوییت ویزه مهمان، اتاق کار، اتاق کودک نیز در نظر گرفته شده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

 کوه نور

برج کوه نور

مجتمع کوه نور یکی از معروف ترین سازه های این منطقه است و همچنین  از نظر جغرافیایی ، این مکان نزدیک مراکزی مثل فروشگاه زنجیره ای شهروند چیذر ، رستوران آولی و مرکز خرید سانا و امامزاده علی اکبر و دفتر سفیر ۷ کامرانیه شمالی قرار گرفته است.

  بام کامرانیهبرج بام کامرانیه

برج بام کامرانیه یکی از سازه های معروف این محله است که کافی شاپ معروف برانچو در کنار آن قرار دارد . همچنین شعبه اصلی هلدینگ سفیر با سابقه 12 سال حرفه ای در حوزه اماک و مستغلات  در این برج قرار دارد .

 

علاوه بر سازه ها و مراکز خرید در کامرانیه میتوان به نمایندگی رولکس در این منطقه نیز اشاره کرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

مراکز آموزشی کامرانیه

وجود مراکز آموزشی عالی و مدرسه های بسیار معتبر از دیگر نکات حائزاهمیت کامرانیه می‍باشد که سکونت را برای خانواده ها و کودکان بسیار آسوده کرده است. از این مراکز آموزشی میتوان به این موارد اشاره کرد :

 

سپهر (پسرانه)

صالحین (پیش دبستان و مدرسه)

روزبهان (پسرانه)

روزبهان (پسرانه)

بهمن پور (دخترانه)

تقوا (دخترانه)

مطهره (پیش دبستان و مدرسه)

دانش (پسرانه)

آفتاب (پیش دبستان و مهد کودک)

یاسین (پسرانه)

بطور کلی محله کامرانیه از جمله محله هایی است که برای سکونت و خرید آپارتمان در منطقه 1 تهران بسیار گزینه مناسبی می‌باشد که سایت شیش دنگ به شما کمک میکند بهترین فایل ها و ملک های مناسب با بهترین قیمت در این منطقه پیدا کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله کامرانیه تهران

 

 

 

 

جهت اطلاع بیشتر از قیمت ملک در کامرانیه، اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

نویسنده : کسری جهازی

 

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

مهرآباد محل

مهرآباد، فقط به بناهای تاریخی‌اش محدود نمی‌شود. این محله، قلب تپنده فرهنگ و هنر اصفهان نیز هست. در کوچه پس کوچه‌های مهرآباد، هنرمندان و صنعتگران مشغول خلق آثار بدیع و چشم‌نواز هستند. بوی عود و عطر گلا

سیچان منشع هنرو معماری ایران

سیچان، با قدمتی که به دوران صفویه می‌رسد، گنجینه‌ای از بناهای تاریخی، مساجد باشکوه، حمام‌های سنتی و خانه‌های قدیمی است که هر کدام داستانی برای گفتن دارند. گویی هر آجر و سنگی در این محله، حکایتی از هنر

جانبازان یا تخت تاووس با بافتی قدیمی و سنتی

محله جانبازان، قدمتی دیرینه دارد و  بافت  قدیمی  و  سنتی  آن  حکایت  از  گذشته  پر فراز و نشیب  این  محله  دارد.  برخی  از  کارشناسان  بر این  باورند  که  تاریخ  بنیان  گذاری  این  محله  به  دوران  صف

الهیه شهرکی از جنس ثروت

در میان انبوه خیابان‌های شلوغ و میدان‌های تاریخی شهر زیبای اصفهان، محله‌ای سرسبز و آرام خودنمایی می‌کند که گویی از هیاهوی شهر فاصله گرفته و بهشتی زمینی را برای ساکنین خود فراهم آورده است. این محله که

خواجو با بافتی قدمتی در دل شهر اصفهان

این محله تاریخی، در طول تاریخ، میزبان شخصیت‌های برجسته و وقایع مهمی بوده است. از جمله می‌توان به خواجوی کرمانی، شاعر نامدار ایرانی اشاره کرد که در خواجو زندگی می‌کرد. همچنین، در دوره صفویه، خواجو به ع

فصل سوم: استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین - بخش پنجم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

قیمت آپارتمان در پردیس؛ اردیبهشت 1403

شهر جدید پردیس، گوهری درخشان در نزدیکی پایتخت، با امکانات رفاهی مدرن، دسترسی آسان به تهران و قیمت‌های نسبتا مناسب آپارتمان، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای خرید مسکن تبدیل شده است.

پیوندهای اقتصادی امارات و ویتنام عمیق‌تر می‌شود: سرمایه‌گذاری‌ها در حال افزایش

در دنیای پرشتاب تجارت جهانی، امارات متحده عربی و ویتنام در حال ایجاد یک مسیر جدید برای همکاری اقتصادی هستند. این دو کشور که در دو گوشه دنیا واقع شده‌اند، با جسارت در حال اتصال به یکدیگر هستند و پلی از

فصل سوم: استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

رکود عمیق در بازار مسکن: قیمت‌ها هنوز خود را با دلار ۴۰ هزار تومانی تطبیق نداده‌اند!

بازار مسکن، که در سال‌های اخیر شاهد نوسانات و رشدهای نجومی بوده، در حال حاضر در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده است. گویی غول گرانی بر سر این بازار سایه انداخته و نفس خریداران را به شماره انداخته است.

فصل سوم: استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین - بخش سوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

همه چیز درباره الفرجان دبی -All About Al Furjan Dubai

الفرجان در عربی به معنای "محله‌های کوچک" و الفرجان دبی ، واحه‌ای آرام در قلب شهر دبی پرجنب‌وجوش است. الفرجان دبی مجموعه ای مسکونی خانوادگی در غرب دبی است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ت