هر آنچه که تا به حال می خواستید در مورد صاحب خانه شدن بدانید

اگر این کار را انجام داده اید یا نه، چالش خرید خانه می تواند خیلی هیجان انگیز باشد. برای کمک به ابهام زدایی از روند و به دست آوردن حداکثر سود از خرید خانه، باید دید که قبل از خرید به چه مواردی باید توجه کرد یا از خود فرآیند خرید چه انتظاراتی دارید.

هر آنچه که تا به حال می خواستید در مورد صاحب خانه شدن بدانید

قبل از شروع جستجو خانه، از خود بپرسید که چه نوع محل سکونتی با نیازها و خواسته های شما مطابقت دارد، واقعاً چقدر هزینه برای خرید یا بازسازی خانه می توانید بپردازید، چه مقدار بودجه می توانید به دست آورید و چه کسی در جستجوی خانه، به شما کمک می کند.

    فرآیند واقعی خرید خانه شامل: یافتن مکان مناسب، تامین مالی، ارائه پیشنهاد، دریافت مستندات قانونی مربوط به ملک یا خانه و نهایی کردن و بستن معامله است.

    به عنوان یک صاحب خانه جدید، باید محل سکونت خود را حفظ کنید، اما همچنین برای حفظ پول - صرف نظر از اینکه بازار مسکن در چه وضعیتی قرار دارد، به فروش خانه برای تأمین بودجه بازنشستگی خود متکی نباشید.

از این اطلاعات و بقیه مطالب در راهنمای کامل خرید خانه، برای انجام فرآیند پیچیده شروع، بودجه بندی خانه، یافتن خانه، بررسی آن، یادگیری مفاهیم کلیدی خرید و گرفتن وام مسکن استفاده کنید.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

ملاحظات قبل از خرید

اولین چیزی که باید تعیین کنید این است که اهداف بلند مدت شما چیست. سپس، در نظر بگیرید که چگونه مالکیت خانه با آن برنامه ها مطابقت دارد. برخی افراد صرفاً به دنبال تبدیل تمام آن پرداخت‌های «هدر رفته» اجاره به وام مسکن هستند که در واقع منجر به مالکیت چیزی ملموس می‌شود - سهام، عزیزم! برخی دیگر مالکیت خانه را نشانه استقلال خود می دانند و از این ایده که صاحب خانه خود هستند لذت می برند. سپس، موضوع فکر کردن به خرید خانه به عنوان یک سرمایه گذاری منطقی است.

 خرید و فروش خانه در تهران

آنالیز و محدود کردن اهداف بزرگ، مالکیت خانه شما را در مسیر درست راهنمایی می کند. در اینجا شش سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

1. چه نوع خانه ای با نیازهای شما مطابقت دارد؟

هنگام خرید یک ملک مسکونی چندین گزینه دارید: یک خانه سنتی برای یک خانواده، یک خانه شهری، یک کاندومینیوم یا واحدی برای فروش، یک خانه از تعاونی مسکن یا یک ساختمان یا آپارتمان چند خانواده ای با دو تا چهار واحد. بسته به اهداف مالکیتی خانه شما، هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد.

این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام نوع ملک به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می کند. همچنین می‌توانید با انتخاب یک مشاور در قیمت خرید در هر دسته‌ای یا گروه بالا صرفه‌جویی کنید (اگرچه مقدار زمان، ارزش سهام و پولی که برای یک مشاور برای خانه رویایی‌تان در نظر گرفته می‌شود ممکن است بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که برای آن چانه‌زنی کرده‌اید).

 

2. خانه ایده آل شما چه ویژگی های خاصی خواهد داشت؟

در حالی که حفظ انعطاف پذیری در این لیست خوب است، شاید بزرگترین خرید زندگی خود را انجام دهید. شما سزاوار این هستید که آن خرید با نیازها و خواسته های شما تا حد امکان مطابقت داشته باشد. فهرست شما باید شامل خواسته‌های اساسی، مانند محله و متراژ، تا جزئیات کوچک‌تر مانند چیدمان حمام و آشپزخانه باشد که دارای لوازم ضروری است. وب سایت های املاک و مستغلات می توانند ابزار ارزشمندی برای تحقیق در مورد املاکی باشند که خواسته ها و نیازهای شما را برای خانه جدیدتان برآورده می کند.

 

آگهی های ملکی شهر  تهران

 

3. برای چه اندازه وام مسکن واجد شرایط هستید؟

قبل از شروع خرید، مهم است که تصور کنید وام دهنده واقعاً چقدر مایل است برای خرید اولین خانه به شما وام دهد. ممکن است فکر کنید می توانید یک وام 500 میلیونی را بپردازید، اما وام دهندگان ممکن است فکر کنند که شما فقط برای پرداخت 200 میلیونی دلار توانمند هستید - بسته به عواملی مانند میزان بدهی های بانکی شما، درآمد ماهانه و مدت زمانی که در شغل فعلی خود بوده اید.

قبل از ارائه پیشنهاد برای خرید یک خانه، مطمئن شوید که از قبل برای وام تأیید شده اید. در بسیاری از موارد، فروشندگان حتی پیشنهادی را که با پیش تایید وام مسکن همراه نباشد، قبول نمی کنند. علاوه بر این، بسیاری از مشاوران املاک وقت خود را با مشتریانی که مشخص نکرده اند چقدر می توانند هزینه کنند صرف نمی کنند. با تحقیق در مورد وام دهندگان و مقایسه نرخ بهره و کارمزد شروع کنید. سپس، درخواست خود را برای وام مسکن ارسال و مدارک پشتیبانی درخواست شده توسط وام دهنده خود را برای تأیید درآمد و بدهی خود وارد نمایید.

 

4. واقعاً چه نوع خانه ای می توانید بخرید؟

از سوی دیگر، گاهی اوقات بانک به شما وام می دهد برای خانه ای گران تر از آنچه واقعاً می خواهید بپردازید. فقط به این دلیل که یک بانک می گوید 500 میلیون به شما وام می دهد، به این معنی نیست که واقعاً باید آنقدر وام بگیرید. بسیاری از خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند، مرتکب این اشتباه می شوند و در نهایت دچار «فقر خانگی» می شوند - به این معنی که پس از پرداخت ماهانه وام مسکن، هیچ بودجه ای برای سایر هزینه ها، مانند پوشاک، آب و برق، تعطیلات، سرگرمی یا حتی غذا باقی نمی ماند.

در تصمیم گیری در مورد اینکه واقعا چقدر وام بگیرید، باید به هزینه کل خانه نگاه کنید، نه فقط پرداخت ماهانه. در نظر بگیرید که مالیات بر دارایی در محله انتخابی شما چقدر است، بیمه صاحب خانه چقدر هزینه دارد، چقدر هزینه برای نگهداری یا بهبود و بازسازی خانه پیش بینی می کنید، و هزینه های بسته شدن شما چقدر خواهد بود.

 

آگهی های ملکی شهر تهران

 

5. آیا پس انداز جدی دارید؟

حتی اگر واجد شرایط وام مسکن به میزان قابل توجهی باشید، هزینه نقدی قابل توجهی وجود دارد که شامل پیش پرداخت شما (3.5٪ تا 20٪ از قیمت خرید) و هزینه های نقل و انتقالات و بنگاه است.

هنگامی که نوبت به سرمایه گذاری برای خرید خانه می رسد - یک هدف کوتاه مدت - یکی از بزرگترین چالش ها حفظ پس انداز در یک حساب در دسترس و نسبتاً ایمن است که هنوز هم بازدهی دارد. اگر یک سال تا سه سال فرصت دارید تا به هدف خود برسید، گواهی سپرده ممکن است گزینه مناسبی باشد. این شما را ثروتمند نمی کند، اما پولتان را هم از دست نمی دهید.

همین ایده را می‌توان برای خرید اوراق قرضه کوتاه‌مدت یا پرتفوی با درآمد ثابت نیز به کار برد – این به شما مقداری رشد می‌دهد، اما همچنین از شما در برابر طبیعت آشفته بازارهای سهام محافظت می‌کند.

اگر خرید خانه در عرض شش ماه تا یک سال اتفاق بیفتد، پس می‌خواهید پول را نقد کنید. یک حساب پس انداز با بازدهی بالا می تواند بهترین گزینه باشد. مهم است که مطمئن شوید بیمه شده است، به طوری که اگر بانک زیر بار رفت، همچنان بتوانید تا سقف 250 میلیون به پول خود دسترسی داشته باشید.

 

6. چه کسی به شما کمک می کند خانه ای پیدا کنید و شما را در خرید راهنمایی می کند؟

یک مشاور املاک به شما کمک می کند خانه هایی را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده می کنند و در محدوده قیمت شما هستند. سپس، آنها برای مشاهده آن خانه ها با شما قرار ملاقات می گذارند. هنگامی که خانه ای را برای خرید انتخاب کردید، این متخصصان می توانند به شما در مذاکره در مورد کل فرآیند خرید، از جمله ارائه پیشنهاد، گرفتن وام و تکمیل مدارک کمک کنند.

تخصص یک مشاور املاک خوب می تواند شما را از هر گونه تله ای که ممکن است در طول فرآیند با آن مواجه شوید محافظت کند. اکثر نمایندگان کمیسیونی را دریافت می کنند که از درآمد و سود فروشنده پرداخت می شود.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی یزد

 

فرآیند خرید

حالا که تصمیم گرفتید قدم بردارید، بیایید بررسی کنیم که از خود فرآیند خرید خانه چه انتظاراتی می توانید داشته باشید. این یک زمان پر هرج و مرج است با پیشنهادات زیاد و پیشنهادات متقابل که به شدت در حال تغییر هستند. اما اگر برای دردسر (و کاغذبازی) آماده باشید، می‌توانید با سلامت عقل خود کم و بیش دست نخورده از این روند عبور کنید.

1. یک خانه پیدا کنید

اطمینان حاصل کنید که از تمام گزینه های موجود برای یافتن خانه در بازار استفاده می کنید، از جمله استفاده از مشاور املاک خود، جستجوی لیست آنلاین، و رانندگی در محله های مورد علاقه شما برای جستجوی موارد و بنگاه های فروش. همچنین، با دوستان، خانواده، و مخاطبین تجاری خود، برخی از احساسات خود را با آنها به اشتراک و شور بگذارید. شما هرگز نمی دانید که یک مرجع یا سرنخ خوب در یک خانه می تواند از کجا آمده باشد.

هنگامی که به طور جدی برای خرید خانه اقدام می کنید، بدون داشتن نماینده یا مشاور وارد آن خانه نشوید (یا حداقل آماده باشید نام شخصی را که ظاهراً به شما مشاوره می دهد عنوان کنید). می‌توانید ببینید و تجربه کنید که ممکن است شروع معامله شما با نماینده فروشنده قبل از تماس با یکی از نمایندگان خود به نفع شما نباشد.

اگر بودجه‌ کمی دارید، به دنبال خانه‌هایی باشید که پتانسیل کامل آنها هنوز محقق نشده است. حتی اگر اکنون نمی توانید کاشی دیواری زشت حمام را با یک کاشی زیبا جایگزین کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در ازای وارد شدن به خانه ای که می توانید از پس آن برآیید، مدتی با این زشتی زندگی کنید. اگر خانه نیازهای شما را برآورده می کند (از نظر چیزهای بزرگی که تغییر آنها دشوار است)، مانند مکان و اندازه، اجازه ندهید نقص های فیزیکی شما را از هدف خود دور کنند.

خریدارانی که برای اولین بار خانه می‌خرند باید به دنبال خانه‌ای باشند که بتوانند به آن ارزش بیافزایند، زیرا این امر باعث افزایش ارزش ملک و سهام برای کمک به آنها برای بالا رفتن از نردبان ملک می‌شود.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی یزد

 

2. گزینه های تامین مالی و تامین مالی مطمئن را در نظر بگیرید

شما موظفید که مطمئن شوید امور مالی شخصی شما مرتب است. به طور کلی، برای واجد شرایط بودن برای وام مسکن، باید اعتبار خوب، سابقه پرداخت به موقع قبوض خود و حداکثر نسبت بدهی به درآمد 43٪ داشته باشید.

وام دهندگان این روزها معمولاً ترجیح می دهند هزینه های مسکن (اصالت، بهره، مالیات و بیمه صاحب خانه) را به حدود 28 درصد از درآمد ناخالص ماهانه وام گیرندگان محدود کنند، اگرچه این رقم بسته به بازار املاک و مستغلات محلی و استانی یا شهری می تواند بسیار متفاوت باشد.

پس از تسویه حساب وام دهنده و درخواست، وام دهنده تمام اطلاعات مالی ارائه شده (بررسی امتیازات اعتباری، تأیید اطلاعات شغلی، محاسبه نسبت بدهی به درآمد و غیره) را تأیید می کند. وام دهنده می تواند وام گیرنده را برای مقدار معین و مشخصی از قبل تایید کند. توجه داشته باشید که حتی اگر از قبل برای وام مسکن تایید شده باشید، اگر کاری برای تغییر امتیاز اعتباری خود انجام دهید، مانند تامین مالی برای خرید خودرو، وام شما ممکن است در آخرین لحظه از بین برود.

تبعیض در وام مسکن غیرقانونی است. اگر فکر می‌کنید بر اساس نژاد، مذهب، جنسیت، وضعیت تأهل، استفاده از کمک‌های عمومی، ملیت، معلولیت یا سن مورد تبعیض قرار گرفته‌اید، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. یکی از این مراحل، ارسال گزارش به اداره حمایت مالی مصرف کننده یا وزارت مسکن و توسعه شهری است.

هنگام جستجوی پیش تاییدیه یا جستجوی وام مسکن، به وفاداری به موسسه مالی فعلی خود وابسته نباشید: خرید کنید، حتی اگر فقط واجد یک نوع وام هستید. کارمزدها می توانند به طرز شگفت انگیزی متفاوت باشند، همانطور که نرخ بهره وام مسکن نیز ممکن است (که البته تاثیر زیادی بر کل قیمتی که برای خانه خود می پردازید دارد).

برخی از مقامات همچنین توصیه می کنند که یک وام دهنده پشتیبان داشته باشید. واجد شرایط بودن برای وام، تضمینی برای تامین مالی وام شما نیست: دستورالعمل های پذیره نویسی تغییر می کند، تحلیل ریسک وام دهنده تغییر می کند و بازارهای سرمایه گذار می توانند تغییر کنند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مشتریان اسناد وام و امانت را امضا کرده و سپس 24 تا 48 ساعت قبل از بسته شدن پرونده به آنها اطلاع داده شود که وام دهنده بودجه برنامه وام خود را مسدود کرده است. داشتن یک وام دهنده دوم که قبلاً شما را برای وام مسکن واجد شرایط کرده است، یک راه جایگزین را به شما می دهد تا روند را مطابق یا نزدیک به برنامه نگه دارید.

 

3. یک پیشنهاد بدهید

مشاور املاک شما به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید چه مقدار پول برای خانه ارائه دهید، همراه با هر شرایطی که شما می خواهید، مانند پرداخت هزینه های مسکن توسط خریدار. سپس نماینده شما پیشنهاد را به نماینده فروشنده ارائه می دهد. فروشنده یا پیشنهاد شما را می پذیرد یا پیشنهاد متقابل صادر می کند. سپس می توانید بپذیرید، یا به عقب و جلو رفتن ادامه دهید تا زمانی که به یک معامله برسید یا تصمیم بگیرید که آن را ترک کنید.

قبل از ارائه پیشنهاد خود، نگاهی دیگر به بودجه خود بیاندازید. در این مقطع زمانی، هزینه های تخمینی معامله (که می تواند بین 2 تا 5 درصد قیمت خرید باشد)، هزینه های رفت و آمد و هر گونه تعمیرات فوری و لوازم ضروری که ممکن است قبل از نقل مکان به آن نیاز داشته باشید را پیش فاکتور کنید.

همچنین، از قبل برآورد کنید که آیا به راحتی می توانید هزینه های آب و برق بالاتر یا غیرمنتظره، مالیات بر دارایی، یا هزینه های شارژ و غیره را بپردازید، به خصوص اگر از یک موقعیت اجاره ای یا آپارتمانی نقل مکان می کنید که قبلاً با این موارد مواجه نشده اید. برای آگاهی از میانگین هزینه ماهانه، می توانید قبوض آب و انرژی 12 ماه گذشته خانه ای که قصد خریدش را دارید درخواست و بررسی کنید.

اگر به توافق برسید، یک بیعانه با حسن نیت برای فروشنده واریز خواهید کرد و سپس فرآیند به امانی و قول نامه تبدیل می شود. قول نامه مدت زمان کوتاهی دارد (اغلب حدود 30 روز) که در آن فروشنده خانه طبق قول نامه انتظار دارد که شما خانه را بخرید و به همین دلیل فروشنده خانه خود را از حوزه تبلیغات برای فروش خارج می کند. البته به شرطی که بعدا یا در مدت قول نامه با او به مشکل جدی در زمینه های مختلف بر نخورید.

 

4. بازرسی خانه

حتی اگر خانه ای که قصد خرید آن را دارید بی عیب و نقص به نظر می رسد، هیچ جایگزینی برای داشتن یک متخصص آموزش دیده برای بررسی کیفی، ایمنی و وضعیت کلی خانه جدید بالقوه شما وجود ندارد. اگر بازرسی خانه عیوب جدی را نشان دهد که فروشنده فاش نکرده است، به طور کلی می توانید پیشنهاد خود را لغو و بیعانه خود را پس بگیرید. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، مذاکره برای اینکه فروشنده تعمیرات را انجام دهد یا قیمت فروش را تخفیف دهد، گزینه های دیگری است که قابل دسترسی است.

 

5. ببندید یا حرکت کنید

اگر قادر به انجام معامله با فروشنده هستید، یا بهتر از آن، اگر بازرسی هیچ مشکل مهمی را نشان نداد، باید آماده انجام معامله باشید. بسته شدن معامله اساساً شامل امضای تعداد زیادی کاغذ در یک بازه زمانی بسیار کوتاه است و امیدواریم که هیچ مشکلی در آخرین لحظات پیش نیاید.

مواردی که در مراحل پایانی خرید خود با آنها سروکار دارید و هزینه آنها را می پردازید ممکن است شامل موارد زیر باشد: ارزیابی خانه (شرکت های وام مسکن برای محافظت از منافع خود به بازدید و بررسی یا بازرسی خانه نیاز دارند)، انجام بررسی اصالت ملک و مالک برای اطمینان از اینکه هیچ کس دیگری به جز فروشنده ادعای مالکیت ندارد، دریافت بیمه رهن خصوصی یا وام قرض الحسنه در صورتی که پیش پرداخت شما کمتر از 20٪ باشد و تکمیل مدارک وام مسکن.

 

آگهی های ملکی شهر دبی کشور امارات

 

رهن و اجاره خانه در تهران

 

شرایط ویژه برای خریداران خانه برای اولین بار

خریدارانی که برای اولین بار خانه می‌خرند، گزینه‌های متنوعی برای کمک به دریافت تسهیلات مسکن دارند، از برنامه‌های استانی گرفته تا معافیت‌های مالیاتی و وام‌های تحت حمایت دولت برای کسانی که حداقل 20 درصد پیش پرداخت استاندارد را ندارند. افراد در دسته های هویتی خاص، مانند بومیان، زوج های جوان، نیز ممکن است واجد شرایط دریافت کمک های ویژه باشند. در حالی که تعریف خریدار خانه برای اولین بار بدیهی به نظر می رسد، شما ممکن است در واقع واجد شرایط باشید، حتی اگر مبتدی نباشید.

 

آگهی های ملکی شهر دبی کشور امارات

 

مهم

وزارت مسکن و شهرسازی خریدار خانه برای اولین بار را به عنوان کسی که دارای یکی از شرایط زیر است تعریف می کند:

1-      اولین شرط از شرایط ثبت نام دریافت وام مسکن اولی دولتی 1402 آن است که متقاضی وام و افراد تحت تکفل وی ، در 5 سال گذشته، فاقد هرگونه زمین یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ 22/11/1357 از امکانات دستگاه های دولتی و عمومی برای تامین زمین و مسکن استفاده نکرده باشند. که همان، سبز بودن فرم ج مسکن ملی می باشد.

2-      خانه اولی و مسکن اولی های ثبت نام کننده، باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

افراد زیر، مستثنی از شرط تاهل و سرپرست خانوار بوده و به عنوان خانه اولی و مسکن اولی، شرایط ثبت نام خانه اولی ها 1402 را خواهند داشت:

زنان مجرد خودسرپرست که حداقل 35 سال سن داشته باشند.

مجردین مرد بالای 23 سال، به شرط ارائه تعهدنامه محضری، مبنی بر ازدواج تا تاریخ تحویل مسکن، از 15 دی ماه، مجاز به ثبت نام در این طرح هستند.

نخبگان علمی کشور، به شرط معرفی توسط بنیاد ملی نخبگان کشور

معلولین جسمی و حرکتی، با شرط سنی حداقل 20 سال و با معرفی سازمان بهزیستی کشور

3-      متقاضی ثبت نام طرح دریافت وام مسکن اولی دولتی ۱۴۰۲، باید حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا را داشته باشد.

4-       خانه اولی و مسکن اولی های ثبت نام کننده، نباید از آغاز سال 1384 تا کنون، از تسهیلات بانکی ساخت یا خرید مسکن، استفاده کرده باشند.

شرایطی که در مورد آن، صحبت کردیم، شرایط ثبت نام خانه اولی ها در سامانه ثبت نام افراد فاقد مسکن بود. اما چنانچه، پس از ثبت نام، شرایط ثبت نام دریافت وام مسکن اولی دولتی در سامانه، تایید شده و آنها برای دریافت تسهیلات مسکن، به بانک معرفی شوند، برای استفاده از تسهیلات مسکن خانه اولی، باید دارای شرایط دیگری نیز بوده که این شرایط، عبارتند از:

5-      فقدان ممنوعیت قانونی برای گرفتن وام بانکی، مانند نداشتن سابقه چک برگشتی

6-      برخورداری از توانایی مالی لازم، جهت واریز هزینه ساخت مسکن، علاوه بر تسهیلات بانکی

7-      توانایی مالی سپرده ‌گذاری حداقل 400 میلیون ریال، در اولین مرحله از مراحل ثبت نام خانه اولی ها 

8-      امکان پرداخت اقساط تسهیلات ثبت نام دریافت وام مسکن اولی دولتی، بر اساس نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار

متقاضیان محترم می توانند، در صورت دارا بودن شرایط فوق، از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن، برای ثبت نام اقدام نمایند.

 

تبریک میگم؛ صاحب خانه جدید از این به بعد چه کند؟

شما اوراق را امضا کرده اید، با جابجایی ها، پول پرداخت کرده اید و شما در مکان جدید شروع به احساس صاحب خانه بودن می کنید. بازی تمام شد درست است؟ نه کاملا. بیایید اکنون چند نکته نهایی را بررسی کنیم تا زندگی به عنوان یک صاحب خانه جدید را سرگرم کننده تر و ایمن تر کنیم.

1. به صرفه جویی ادامه دهید

با مالکیت خانه، ممکن است هزینه های غیرمنتظره بزرگی مانند تعویض ناودان های باران، شیروانی، ایزوگام یا تهیه آبگرمکن و پکیج جدید به همراه داشته باشید. یک صندوق اضطراری برای خانه خود راه اندازی کنید تا زمانی که این هزینه ها به طور اجتناب ناپذیری به وجود می آیند، غافلگیر نشوید.

 

2. تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید

با مقدار زیاد پولی که برای خرید خانه خود گذاشته اید، باید مطمئن شوید که از آن به خوبی مراقبت می کنید. تعمیر و نگهداری منظم می تواند هزینه های تعمیراتی شما را زمانی که مشکل کوچک است کاهش دهد.

 

3. بازار مسکن را نادیده بگیرید

مهم نیست که خانه شما در هر لحظه چه ارزشی دارد، به جز لحظه ای که آن را می فروشید. توانایی انتخاب، زمانی که خانه خود را می فروشید، به جای اینکه مجبور شوید به دلیل جابجایی شغلی یا مشکلات مالی مجبور به فروش آن شوید، بزرگترین عامل تعیین کننده است که آیا سود قابل قبولی از سرمایه گذاری خود خواهید دید یا خیر.

 

4. برای تامین بودجه بازنشستگی خود به فروش خانه خود متکی نباشید

حتی اگر صاحب خانه هستید، همچنان باید هر سال، در حساب های پس انداز بازنشستگی خود پس انداز کنید. اگرچه ممکن است باورش برای کسی که ثروت هایی را که برخی افراد در حباب مسکن به دست آورده اند را مشاهده کرده باشد، سخت به نظر برسد، اما وقتی خانه خود را بفروشید، لزوماً توانا نخواهید بود.

اگر می خواهید در دوران بازنشستگی به خانه خود به عنوان منبع ثروت نگاه کنید، در نظر بگیرید که وقتی وام مسکن خود را پرداخت کردید، پولی که برای پرداخت های ماهانه خرج می کردید می تواند برای تأمین بخشی از هزینه های زندگی و پزشکی شما در دوران بازنشستگی استفاده شود.

 

آگهی های ملکی شهر استانبول کشور ترکیه

 

خط پایان

این بررسی اجمالی به شما کمک می کند تا در مسیر پر کردن هر گونه شکاف در دانش خرید خانه خود قرار بگیرید. به یاد داشته باشید که هرچه از قبل خود را بیشتر در مورد این فرآیند آموزش دهید، استرس کمتری خواهید داشت و احتمال اینکه خانه مورد نظر خود را با قیمتی که می توانید بپردازید به دست خواهید آورد بالاتر می رود.

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

سایر مطالب در املاک

تویوتا در روسیه جای خود را به اوروس لوکس داد: تحولی در صنعت خودروسازی روسیه

سن پترزبورگ، روسیه - در پی خروج تویوتا از بازار روسیه در سال 2022 به دلیل تحریم‌های غرب، سرنوشت کارخانه این شرکت در سن پترزبورگ در هاله‌ای از ابهام بود. اما سرانجام، این کارخانه به اوروس، سازنده خودرو

رشد دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سال 2024!

در دنیایی که تحولات سیاسی همواره بر روابط اقتصادی سایه می‌افکنند، خبر افزایش دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سه ماهه نخست سال 2024، نویدبخش تحولات مثبت و گامی مهم در جهت رونق مبادلات تجاری بین دو کش

استان سیستان و بلوچستان، مهد شور و زندگی

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های ایران است که در شرق کشور واقع شده است.

استان کرمانشاه، استان بهرام چهارم (پادشاه ساسانی)

استان کرمانشاه یکی از استان‌های غربی ایران است و در منطقه‌ای به همان نام واقع شده است. این استان مرزی است و با عراق، مرزی طولانی دارد. تاریخچه ی استان کرمانشاه به دوران باستانی بازمی‌گردد و با توجه به

استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران

استان همدان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور واقع شده است. این استان از شمال با استان زنجان، از شرق با استان قزوین، از جنوب با استان مرکزی و استان لرستان، و از غرب با استان کرمانشاه هم ‌مرز اس

انقلابی در خانه‌دار شدن ایرانیان: وعده‌های رییسی در قم و گام‌هایی در مسیر تحقق

رئیس جمهور در سفری دو روزه به استان قم، نویدبخش خبرهای مسرت‌بخش برای خانه‌دار شدن ایرانیان بود. اختصاص 100 هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن، اتمام 240 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره، ساخت 71 هزار واحد م

استان لرستان، سرزمین گیسوان آبی

استان لرستان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور قرار دارد. این استان از شمال با استان همدان، از شرق با استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب با استان کهگیلویه و بویراحمد و از غرب با استان کرمانشاه ه

غرق شدن در دریای بدهی: رکورد جدید 315 تریلیون دلاری برای بدهی جهانی!

اقتصاد جهانی در آستانه غرق شدن در دریای بدهی؟ آمارها نشان می‌دهد که بدهی جهانی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. در این مقاله، به بررسی این موضوع و پیامدهای آن می‌پردازیم.

بازار آشفته املاک تهران: جولان مشاوران بدون پروانه و دردسرهای سامانه‌های ناکارآمد

بازار املاک تهران، با وجود رونق ظاهری، در زیر پوست خود با معضلاتی جدی دست به گریبان است. فعالیت گسترده مشاوران املاک بدون پروانه، خلأهای قانونی و سامانه‌های ناکارآمد، این بازار را به بستری برای سوءاست

ایران و ترکیه در مسیر تجارت 30 میلیارد دلاری

روابط ایران و ترکیه در سال‌های اخیر شاهد فراز و نشیب‌های متعددی بوده است، اما با وجود این چالش‌ها، دو کشور همواره بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود تأکید کرده‌اند.

فصل دوم: بازاریابی الکترونیک - بخش دوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل دوم: بازاریابی الکترونیک - بخش اول

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی