خصوصیات مشاور املاک ماهر در مواجه و تعامل با مشتری

با توجه به اهمیت شناخت مشتری و برقراری ارتباط موثر و همچنین درک نیاز مراجعه کننده در اینجا تلاش بر این است که مشاورین محترم از این نکات جهت موفقیت بیشتر در حرفه خود و جلب رضایت مشتری و بالا بردن سطح اطلاعات در زمینه شغلی شان استفاده نمایند.

خصوصیات مشاور املاک ماهر

امروزه یکی از مهمترین شغل ها در زمینه خرید و فروش و رهن و اجاره املاک مسکونی و تجاری، شغل مشاور املاکی است. به دلیل مراجعه افراد مختلف با سطوح اجتماعی متفاوت به مشاوران املاک، این حرفه بر خلاف تصور عموم از اهمیت بالایی از لحاظ مهارت های لازمه مختلف یک مشاور املاک برخوردار است. با توجه به عصر اطلاعات و دنیا امروزی که باعث شده مراجعه کنندگان از سطح آگاهی بالایی برخوردار شوند و در مقابل هم انتظار دارند که مشاور از اطلاعات جامع و کامل تری در حیطه شغل خود برخوردار باشند نیاز است که هم مشاورین محترم و هم مراجعین بزرگوار از این مهم آگاه بوده و مطالعه لازم را قبل از اقدام به معامله، مد نظر قرار دهند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

1 . سطح دانش

قبل از هر چیز سطح دانش یک مشاور در دنیای امروزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا این سطح دانش اثر مستقیم بر تصمیم گیری بهتر مشتری و رضایت او و مطمئنا در اعتماد او و همچنین درآمد و بازدهی خود مشاور خواهد داشت که شامل اطلاعات جامع و کاملی از حوزه کاری، املاک پیرامون، موقعیت فروشندگان و خریداران بالقوه، ارتباط با همکاران، به روزی رسانی اطلاعات و موقعیت های جدید جهت معرفی است.

2 .حفظ ظاهری آراسته

حرفه ای ترین برخورد در اولین دیدار از سمت مشاور، آراسته بودن از لحاظ ظاهری مانند آراستگی موها و اتو لباس و پاکیزگی ظاهری است به همراه خوش پوش بودن که شامل لباس مناسب شرایط محیطی و شغلی، همراه با رنگ های شاد و زیبا و خوش عطر بودن می شود.

 

خصوصیات مشاور املاک

 

3 .شنونده خوب بودن

مشاور باید در ابتدا تلاش کند تا شنونده خوبی باشد تا بتواند هم ادب را رعایت کرده و هم نیاز مشتری را به درستی تشخیص دهد. طبق اصل مقدم بودن مشتری و عزیز دانستن مراجعه کننده باید اجازه داد تا مشتری اطمینان حاصل کند که مشاور با دقت در حال بررسی خواسته ها و اولویت های او است. در این صورت است که او احساس امنیت و اطمینان بیشتری به مشاور پیدا می کند و به راهنمایی های مشاور خود اهمیت می دهد.

4 .تسلط بر فن بیان

یکی از مهمترین نکته ها برای مشاورین املاک تسلط بر فن بیان و چگونگی ساخت ارتباطی موثر با مشتری است که این مهم فقط و فقط با مطالعه و تجربه بدست خواهد آمد. کتاب ها و آموزش های بسیاری در این زمینه وجود دارد که مشاورین عزیز می توانند برای بالا بردن کارایی خود و نتیجه ای مطلوب تر آنها را مد نظر خود قرار دهند.  

5 .دوری از هر تبعیض

تمامی افراد صرف نظر از رنگ پوست، محل سکونت، سطح اجتماعی، جنسیت و بسیاری از موارد که ویژگی های ظاهری و شخصی هر فردی را شامل می شود باید برای مشاور یکسان در نظر گرفته شوند و با تمامی افراد به عنوان مشتری واقعی و محترم برخورد شود.

6. مطالعه مداوم

مشاوری موفق خواهد بود که از اطلاعات جامع و کاملی در تمام زمینه ها در حیطه شغلی خود برخوردار باشد و سبدی پر از پیشنهادات منطبق با خواسته های او در اختیارش قرار دهد تا مشتری بتواند با در نظر گرفتن تمام نیازهای خود انتخاب خوبی را به سرانجام برساند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

ویژگی مشاور املاک

 

7. ارزیابی توان مشتری و نیازهای او

هرگز نباید در ابتدا توان مالی مشتری را از او پرسید یا به رخ او کشید، بلکه باید با توجه به نیازهای او موارد مختلف را معرفی کرد تا مشتری خود بتواند شرایط را ارزیابی نموده و درخواستش را در همان سطح مورد نظرش عنوان نماید.

8. راهنمایی جامع

بهترین راه برای جلب اطمینان مشتری این نیست که مشاور از طریق روش های متفاوت چاپلوسی کند بلکه بهترین روش راهنمایی کامل و جامع مشتری و در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم برای تصمیم گیری او است و این نشان دهنده دلسوز بودن مشاور در قبال مراجعه کننده خواهد بود.

9. محیط کار

ایجاد محیطی مثبت و زیبا برای قرارهای معاملاتی و یا معرفی موارد مورد نیاز مراجعه کننده از دیگر الزامات مهم و قابل توجه در این حرفه است. محیطی ساکت و به دور از بی نظمی و شلوغی با مبلمانی زیبا و راحت در کنار گیاهانی سر سبز در گلدان هایی زیبا با اتاقی رنگارنگ و شاد با بویی مطبوع از موارد ضروری محسوب می گردند.

10. تسلط بر مشکلات

فضایی مثبت با افکار مثبتی که از سوی مشاور به سمت مراجعه کننده مثبت یا منفی در حرکت است سبب نتایج عالی و غیر منتظره ای خواهد شد که شاید خود مشتری یا مشاور هم نتوانند آن را پیش بینی کنند. لازم است که مشاور از چنان تسلطی برخوردار باشد که بتواند برای مشکلات مختلف مراجعین، راه حل های متفاوت به آنها پیشنهاد نماید. 

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

مشاور املاک

 

11. زمانبندی جلسات

بهتر است از طولانی شدن بیش از حد جلسات با مراجعه کننده دوری شود چون می تواند موجب سردرگمی یا عدم توانایی در تصمیم گیری فرد شود. می توان یک جلسه بسیار طولانی را به دو یا سه جلسه کوتاه مدت تر تبدیل کرد تا بتوان با بررسی تمام جوانب و تصمیم گیری بهتر به نتیجه رسید و از گفتگو بیش از حد و پرچانگی یا صحبت های بی ربط و اضافی پرهیز نمود.

12. علاقمندی

علاقه مشاور به حوزه کاری خود و همینطور معماری داخلی و خارجی املاک و مطالعه و دانش در این زمینه باعث تغییر دید او نسبت به مشاوران فاقد این دانش شده و مشتریان با آگاهی از این ذوق و اطلاعات تاثیرپذیرتر خواهند شد و همینطور به مشاور در درک بهتر نیاز مشتری کمک خواهد کرد.

13. توجه به خواسته مشتری

این نکته بسیار حائز اهمیت است که دقیقا خواسته مشتری را برآورده کنید و او را به حاشیه نبرید و دقیقا مورد خواسته شده مشتری را به او ارائه دهید.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

مشاور املاک حرفه ای

 

14. امین بودن

مراجعه کننده را از این که اطلاعات او نزد شما محفوظ خواهد ماند و شما محرم اطلاعات ایشان هستید آگاه سازید.

15. دانش قضایی

دانستن قوانین و مقررات ملکی برای مشاور از ضروریات است تا هم خود و هم مراجعه کنندگان از امنیت بالایی برخوردار باشند.

16. صداقت

برای مشاور حرفه ای و کاربلد زمان و اعتماد مشتریان، بزرگترین سرمایه برای او خواهد بود و تلاش خواهد کرد تا با صداقت خود در بلند مدت، خود را به مشتریان ثابت نماید و آنها را برای خود ماندگار کند.

17. سخت کوشی

املاک و مستغلات کار سختی است. علیرغم آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، بدست آوردن پول آسان نیست، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید. وقتی شما کسب و کار خود را از پایه راه اندازی می کنید، صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید، به مقدار قابل توجهی کار و تلاش نیاز دارید.

ممکن است ساعت‌ها را صرف جستجو فایل های مورد نظر در فهرست‌ها و ترتیب دادن جلسات با خریداران خانه کنید تا خریدار تصمیم بگیرد که می‌خواهد شش ماه دیگر قبل از خرید صبر کند یا قرار است به زودی اقدام نماید. سپس باید به طور مرتب با خریداران و فروشندگان در تماس باشید تا به اصطلاح سرب گرم بماند و موضوع به صورت جدی پیگیری شود و خریدار و فروشنده به این موضوع واقف شود که شما به او و خواسته هایش اهمیت می دهید و به صورت جدی پیگیر آن هستید و از آن طرف شما مشاور محترم با این کار به خود اطمینان می دهید که شخص فروشنده و خریدار منتظر به نتیجه رسیدن تلاش شما است و به صورت جدی با شما در تماس است. هنگامی که آنها تصمیم به خرید خانه می گیرند، ممکن است انرژی و تلاش زیادی، صرفا برای پذیرش معامله مورد نیاز باشد در حالی که بعد از انجام این همه کار و تلاش، شما چیزی دریافت نمی کنید مگر اینکه تلاش شما به نتیجه برسد و شما موفق شوید آخرین جلسه معامله را برگزار کنید و معامله را نهایی نمایید. 

18. خود انگیزشی

بر اساس مطالعات صورت گرفته، 98 درصد از مردمی که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که شغلشان در املاک و مستغلات انعطاف‌پذیری بالایی به آنها می دهد، و 87 درصد گفتند که به آنها اجازه می‌دهد ساعات کاری خود را کنترل کنند. این نوع آزادی و انعطاف ممکن است عالی به نظر برسد، اما مسئولیت زیادی را بر دوش شما مشاور محترم می گذارد! شما در حال ایجاد و ساخت یک نام تجاری یا برند برای خود هستید و اعتبار شما در طی گذر زمان بر این اساس شکل می گیرد و سنجیده می شود و مشتریان همیشه و مداوم در حال تجزیه و تحلیل رفتار و کردار شما در قبال خود هستند و شما را در درون خود مورد قضاوت قرار می دهند. البته که شما رئیس خود هستید و هیچ کس برنامه ای به شما دیکته نمی کند یا به شما نمی گوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید.

برای موفقیت در کسب و کار املاک و مستغلات، باید با روحیه کارآفرینی و خودانگیختگی رو به جلو حرکت کنید، حس اقتصادی قوی داشته باشید و از ریسک کردن به هیچ عنوان نترسید. بهبود و رشد مستمر می بایست هدف اصلی شما باشد و این طرز فکر شما را در زمینه املاک و مستغلات به دوردست ها خواهد برد.

علاوه بر این، اجرای یک کمپین بازاریابی، تکمیل آموزش مداوم، و جذب سایر مشتریان فعال را اضافه کنید، تا به راحتی به این نکته واقف شوید که چرا بهترین نمایندگان یا مشاوران، اخلاق کاری فوق العاده ای دارند. 

19. فن آوری

فناوری با سرعتی سریع رو به رشد و حرکت است، و املاک و مستغلات صنعتی است که همیشه تحت تأثیر پیشرفت های تکنولوژیکی بوده و هست. اینترنت یک عامل بسیار موثر در تغییر روش ها برای انجام امور مربوط به املاک بوده و ابزارها و منابع و روش های برقراری ارتباط و معامله را تقریبا به کلی تغییر داده است. امکان ارسال ایمیل و یا استفاده از سامانه ها و اتوماسیون ها، انقلابی در ارسال و دسترسی به اسناد به وجود آورده است و رسانه های اجتماعی به طرز چشمگیری نحوه بازاریابی کارگزاران را تغییر داده است.

از امضای الکترونیکی گرفته تا ابزارهای واقعیت مجازی، مشاوران املاک و مستغلات باید از جدیدترین فناوری‌ها به روز باشند. این امر به ویژه در حال حاضر صدق می کند که نسل هزاره با فن آوری بزرگ ترین بخش خریداران خانه است. 

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

تعامل مشتری

 

20. مشاور حرفه ای

مهمتر از همه، مشاوران املاک و مستغلات با حرفه ای جذاب و منعطف پذیر و واقعی روبرو هستند. آنها روی آموزش خود سرمایه گذاری می کنند، با همه مشتریان محترمانه رفتار می کنند و هر روز برای رشد کسب و کار خود تلاش می کنند. متخصصان واقعی همیشه وقت شناس و خوش قول هستند و به وعده های خود عمل می نمایند.

املاک و مستغلات یک تجارت جدی و سودآور است. مشتریان پول زیادی در دست دارند و انتظار دارند نماینده یا مشاور آنها حرفه ای باشد که بتوانند به او اعتماد کنند.

این ویژگی های شخصیتی کلیدی می تواند شما را برای موفقیت به عنوان یک مشاور املاک و مستغلات با عملکرد بالا آماده کند. اگر برخی از این توصیفات شبیه شما نیستند، لزوما به این معنی نیست که شما برای یک شغل در املاک و مستغلات مناسب نیستید. برخی از صفات ممکن است به طور طبیعی ظاهر شوند، در حالی که برای برخی دیگر باید تلاش و کوشش کرد و زمان و تجربه لازم است.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

خب چی فکر می کنی؟ آیا شغل در املاک و مستغلات برای شما مناسب به نظر می رسد؟ اگر برای برداشتن گام بعدی آماده هستید، ما دوست داریم کمک کنیم! دوره های آنلاین ما شما را برای آزمون و صدور مجوز املاک و مستغلات آماده می کند و آنها را با سرعت یاد خواهید گرفت!

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

سایر مطالب در املاک

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا