قیمت فروش و اجاره آپارتمان و ملک در آجودانیه تهران 

آجودانیه یکی از محلات بسیارمحبوب و زیبای منطقه یک تهران است که درشمال شهر تهران موقعیت دارد و ازجمله مناطق گران قیمت مسکونی در تهران بشمار می رود.

قیمت فروش و اجاره آپارتمان وملک در آجودانیه تهران 

فروش اپارتمان در اجودانیه

آجودانیه یکی از محلات بسیارمحبوب و زیبای منطقه یک تهران است که درشمال شهر تهران موقعیت دارد و ازجمله مناطق گران قیمت مسکونی در تهران بشمار می رود.

آجودانیه از جمله محلات لوکس و اعیان نشین با ساختمان های زیبا و مدرن و امکانات عالی است.

این محله با داشتن خیابان ها و کوچه های عریض و مناسب و بادرنظرداشت بافت آن از اصول شهری و شهرسازی برخورداربوده و دارای کمترین ترافیک میباشد.

آجودانیه از جمله محلات اصیل تهرانی می باشد که داشتن آب و هوای پاکیزه و گوارا به دلیل موقعیت آن در دامنه کوه های البرز و موجودیت باغات از جمله مزایایی دیگری این محله است که متقاضیان بیشتر علاقمند خرید ملک در این محله گردیده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره محله آجودانیه تهران

 

از اینکه سرمایه گذاری روی ملک یکی از مطمین ترین و پرمنفعت ترین گزینه مخصوصا در ایران  میباشد میخواهم راجع به وضعیت و قیمت آپارتمان در این محله لوکس و اعیان نشین معلومات عینی و دقیق تر ارایه کنم.

گرچند با رکود سنگین بازارمسکن وحالت ابهام در این بخش دراکثرنقاط تهران معاملات آپارتمان ها با متراژ کوچکتر یعنی کمتر از 100متر و 120 متر تاحدی رونق بیشتری داشت نسبت به واحد آپارتمانهای با متراژ بزرگتر.

اما وضعیت موجود بازارمسکن علاوه برکاهش حجم معاملات بالای واحدهای با متراژکوچکتر باعث افت قیمت آپارتمانهای با متراژ کوچکتر نیز گردیده است که محله آجودانیه نیز مستثنی از این امرنبوده متاثرگردیده است.  

بصورت کلی, سطح معاملات چه در متراژبزرگ یا هم کوچک خیلی پایین بوده و قیمت ها دربرخی موارد کاهش یافته است.  درصورت تداوم ثبات نسبی بازارهای طلا, بورس و ارز شاهد کاهش های بیشترقیمت خواهیم بود.

موارد تاثیرگذار در قیمت آپارتمان ها و قیمت هر مترمربع واحد آپارتمان در آجودانیه

موقعیت آپارتمان, نوع سازه و مصالح بکار رفته در آپارتمان, امکانات رفاهی مثل استخر, سونا, جکوزی, روف گاردن, بالکن و تراس, تعداد پارکینگ و حیاط بزرگ , نوعیت سند, متراژ و عمر بنا از جمله موارد مهم و تاثیرگذار در قیمت آپارتمان میباشد که به اساس تحقیقات میدانی, آگهی های نشرشده و گزارش مشاوران املاک بصورت مختصر توضیحات داده میشود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره محله آجودانیه تهران

 

1: 145 – 180 میلیون هر مترمربع

این قیمت مربوط به ساختمانهای در این محله میباشد که با امکانات معمولی ساخت شده و عمربنا بین 15-20 سال است.

امکانات اکثر این ساختمانها شامل استخر, سونا وجکوزی, بالکن, پارکینگ , آسانسور, لابی و پذیرایی مناسب میباشد.

تعداد طبقات نیزبا توجه به عرف معمول تاثیرخودرا در قیمت دارد.

2: 190-220 میلیون هرمترمربع

این قیمت بیشتر مربوط به ساختمان های با عمربنا 10 – 15 سال است که بصورت درست و با امکانات مناسب برای زندگی بهتر ساخته شده است.

امکانات این آپارتمان ها اکثرا شامل: مشاعات آبی و پارکینگ, حیاط, لابی وپذیرایی میباشد.

البته آپارتمانهای با امکانات کمتر رهایشی یمکقدار قیمت شان فرق دارند.

3: بالا تر از 220 میلیون تومان هرمتر مربع

آپارتمانهای با عمربنا 5-10 سال دراین محدوده بیشتر خرید و فروش میشود که نظربه امکانات بیشتر, طبقه مورد نظر و متریال استفاده شده هنگام معامله قیمت نهایی شان مورد توافق جانبین قرارمیگیرد.

4: 220-260 میلیون تومان هر مترمربع

عمربنا این آپارتمانها کمتر از 5 سال بوده و برخی شان نوساز است ولی امکانات رفاهی مثل مشاعات آبی را ندارد, مصالح معمولی استفاده شده  و نظر به موقعیت محله قیمت شان نیز تفاوت دارد.

5: 280-300 میلیون هرمترمربع

این آپارتمان ها باامکانات رفاهی عالی ساخته شده و نظر به متراژ و موقعیت آن در محدوده فوق الذکر آگهی میشود و بفروش میرسند.

این واحد آپارتمان ها دارای متریال عالی, امکانات خوب رفاهی از قبیل استخر, سونا, جکوزی, بالکن و تراس, روف گاردن, پارکینگ و حیاط و معماری زیبا میباشند.

6: بالاتر از 300 میلیون تومان هرمترمربع

واحد آپارتمان های لوکس و بسیار شیک با معماری مدرن در این محله محبوب وزیبا ساخته شده است که قیمت هرمترمربع آن بالاتر از 300 میلیون تومان میباشد و تمامی امکانات رفاهی از قبیل استخر, سونا, جکوزی, روف گاردن, بالکن یا تراس, ویو و منظره زیبا, حیاط, باشگاه ورزشی, سالن اجتماعات, لابی مجلل, نگهبانی 24 ساعته با متریال درجه یک میباشد.

این درحالی است که قیمت آپارتمان در محلات اراج و ازگل که در همسایگی آجودانیه قراردارد بمراتب قیمت پاین داشته و خرید و فروش میگردد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره محله آجودانیه تهران

 

این موضوع بیانگر اهمیت و موقعیت عالی و امتیاز این محله محبوب نسبت به برخی محلات زیبای دیگر در منطقه 1 تهران است.

خیابان مشهور این محله ( خیابان سباری ) است و کوچه های آن بصورت شرقی و غربی تقسیمات گردیده که کوچه های شرقی از کوچه اول الی چهاردهم شرقی و کوچه های غربی آن از اول الی هفتم غربی است.

آجودانیه از سمت شمال با دارآباد, از جنوب به منطقه فرمانیه, از شرق به اقدسیه و از غرب به محله زیبای نیاوران دسترسی دارد.

مراکز و محله های معروف و مهم خدماتی آجودانیه را که زمینه بیشتر رفاه و خدمات و تقاضا را فراهم ساخته اند بصورت مختصر معرفی میکنم.

 

باشگاه ورزشی آجودانیه:

اجاره اپارتمان در اجودانیه

مجموعه ورزشی آجودانیه ازجمله مجموعه های عالی ورزشی و تفریحی است که دارای امکانات عالی و فضای زیبا برای استفاده از مردم آن منطقه است . این باشگاه ورزشی و تفریجی ازجمله مجموعه های معروف ورزشی شهرتهران بشمار میرود. 

 

مجتمع تجاری و تفریحی عرش 

مجتمع تجاری عرش

مجتمع تجاری و تفریحی عرش آجودانیه که با معماری زیبا و مدرن و متریال درجه یک با طرح عالی ساخته شده است  از اماکن زیبا و مراکز خرید و تفریحی دیگری محله آجودانیه است که نیازمندیهای خرید اکثر ساکنان این محله را برطرف ساخته و ارزش دیدن و خرید کردن را دارد.

این مرکز باشکوه و زیبا بین سالهای 1389 الی 1394 ساخته شده است. 

 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره محله آجودانیه تهران

 

مراکز درمانی

درمانگاه آجودانیه از جمله مراکز مهم ارایه خدمات صحی برای ساکنان این محله بوده که بصورت شبانه روزی خدمات بهداشتی ارایه میکند و مشکلات زیادی این ساکنان را مرفوع ساخته است.

 

پارک ها

پارک شطرنج ازجمله پارک های زیبا است که در قسمت شرقی بین کوچه 12 و کوچه 13 شرقی آجودانیه قرارگرفته است, رستوران هاو تالارها , باغات بزرگ از جمله موارد دیگری است که در این محله موقعیت دارد.

 

مراکزآموزشی و فرهنگی

مراکز فرهنگی, آموزشی و مذهبی نیز ازجمله اماکن مهم دراین منطقه بوده که دربخشهای مختلف خدمات عالی برای علاقمندان و ساکنان این محله ارایه میکنند.

علاوه براین موارد دسترسی عالی این محله از طریق تاکسی, اتوبوس و مترو به ساییرنقاط تهران بیشتر سبب علاقمندی متقاضیان گردیده و یکتعداد عاشق خرید آپارتمان در آجودانیه است.

آجودانیه دسترسی عالی با خیابان های ارتش, موحد دانش, پورابتهاج و سپند دارند که زمینه فوق العاده راحت دسترسی به رفت و آمد و خدمات عمومی را فراهم نموده است.

آجودانیه ازاینکه درگذشته یک روستا بوده و با توسعه شهرتهران به محله محبوب و معروف با ساختمان ها و برج های زیبا و مدرن تبدیل شده است فعلا هم علاوه برساختمان های بلند و باشکوه, ویلاها و ساختمان های قدیمی نیز وجود دارد.

این محله از جمله محلات بسیار امن و آرام و بدون جرم و جنایت بوده و فضای پاک و زیبا برای زندگی باکیفیت و آرام را فراهم نموده است.

علاوه بر قیمت فروش آپارتمان ؛ قیمت اجاره آپارتمان نیز درآجودانیه نظربه نوعیت سازه, امکانات رفاهی, موقعیت, عمربنا و متریال که استفاده شده متفاوت است ولی علاقمندان زیادی عاشق زندگی راحت و آرام دراین محله میباشد. 

 

قیمت اجاره آپارتمان در آجودانیه تهران:

اجاره خانه در اجودانیه

مزایا و امکانات عالی که این محله دارد امروزه علاقمندان زیادی در جستجوی آپارتمان برای اجاره در آجودانیه است تا از مزایا و امکانات و فضای آرام و پاک این منطقه زیبا استفاده نموده لذت ببرد.

باوجود قیمت بالای اجاره آپارتمان نسبت به بسیاری مناطق همجوار این محله تقاضا برای رهن و اجاره سکونت در این منطقه زیبا هر روز بیتشر میگردد  و ساختمانها ها و برج های مجلل با معماری باشکوه و بهترین امکانات رفاهی و خدماتی ساخته میشود.

در اینجا بصورت مختصر نظر به تحقیقات میدانی و گزارشات مشاوران املاک و برخی آگهی ها قیمت اجاره واحد آپارتمان ها را بررسی میکنیم.

قیمت اجاره نیز بطور معمول بستگی به عمربنا, امکانات رفاهی, متریال استفاده شده, موقعیت و معماری آن دارند که بصورت مختصر یادآوری میکنم.

1: اجاره آپارتمان نوساز و با عمربنای کمتراز 5 سال که تمام امکانات رفاهی لازم را داشته باشد از قبیل استخر, سونا, جکوزی, روف گاردن, حیاط, بالکن و تراس, ویو و منظره زیبا, لابی مجلل, پارکینگ , متریال درجه یک, معماری و مهندسی باشکوه قیمت هرمترمربع اجاره از 30 میلیون الی 35 میلیون تومان میباشد.

البته این رقم ممکن بالا و پایین هم شود.

2: آپارتمان های که با عمربنا بیشتر از 12 سال با امکانات رفاهی کمتر ساخته شده است و معماری باشکوه هم ندارند قیمت هرمترمربع اجاره اش 15- 25 میلیون تومان میباشد.

3: آپارتمان های که با عمربنا 5-10 سال با امکانات رفاهی مثل استخر, سونا و جکوزی, بالکن و لابی , حیاط و پارکینگ و متریال نسبتا خوب باشد قیمت اجاره هرمتر مربع 25 الی 35 میلیون تومان میباشد.

این رقم هم قابل تغییراست.

 نکته: قابل یادآوری است  اینکه این قیمت ها درزمان نوشتن این مقاله صحت داشته و ممکن است به زودی تغییرکند.

آجودانیه به لحاظ تاریخی سابقه تاریخی زیاد دارد. زمین های این منطقه درزمان قاجارخریده شده است .

آب و هوایی خوب و پارک با درنظرداشت موقعیت جغرافیایی و موجودیت باغات, سطح امکانات خدماتی و رفاهی نیز دراینجا خیلی بالا است که سبب شده آجودانیه یکی از مورد پسند ترین محله ها برای افراد سرمایه دار و خواهان زندگی لوکس و آرام در بهترین منطقه تهران می باشد.

باشگاه ورزشی آجودانیه, پارک شطرنج, باغات, کتابخانه, مراکز درمانی و بهداشتی, مراکزخرید و تفریحی, مراکز آموزشی و فرهنگی درکنار دسترسی عالی به اتوبان ها, مترو, ساییر مراکز معتبر خرید و درمانی و تفریحی در اقدسیه و نیاوران زمینه عالی را برای زندنگی بهتر فراهم نموده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره محله آجودانیه تهران

 

این محله دارای بافت و ساختار منظم شهری است که به همین دلیل ترافیک خیلی کم داشته و دارای انواع ساختمانها از خانه های ویلایی بیشتر از 30 سال گرفته تا بلند منزل ها و برج های لوکس و مدرن میباشد.

علاوه براین محله آجودانیه  با داشتن آب و هوای عالی و فضای آرام و مردمان با پرستیژ زمینه بهتر را برای افزایش تقاضای سکونت  و خرید آپارتمان با وجود قیمت های بالا فراهم نموده است.

 

برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت آپارتمان در محله آجودانیه اینجا کلیک کنید . 

 

 

 

نویسنده: عبدالقادر" دانشیار" Abdul Qader "Danishyar

 

 

 

 

 

 

 

سایر مطالب در املاک

بازنشستگی دغدغه این روزهایتان است؟ این خبر را بخوانید!

آیا در آستانه بازنشستگی هستید یا به دنبال برنامه‌ریزی برای آینده شغلی خود هستید؟ خبرهای مهمی در راه است! قوانین مربوط به بازنشستگی در ایران دستخوش تغییرات اساسی شده و این موضوع می‌تواند بر برنامه‌های

کاهش بی‌سابقه وام‌دهی در بازار باز: بانک مرکزی چه برنامه‌ای دارد؟

در خبرهای داغ اقتصادی این هفته، شاهد کاهش وام‌دهی بانک مرکزی در بازار باز بودیم. این موضوع که در دو هفته گذشته بی‌سابقه بوده، می‌تواند سیگنالی مهم برای جهت‌گیری سیاست پولی و چشم‌انداز اقتصاد کلان ایرا

تلافی در تلافی: روسیه دارایی‌های دو بانک غربی را توقیف کرد!

در جنگ اقتصادی بی‌امان بین روسیه و غرب، شاهد رویارویی جدیدی هستیم. دادگاه مسکو با صدور حکمی تلافی‌جویانه، دارایی‌های دو غول بانکی غربی، جی‌پی مورگان آمریکا و کومرز آلمان، را در خاک روسیه توقیف کرد. ای

فناوری پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی با گشودن دریچه‌ای نو به سوی دنیایی از امکانات و فرصت‌های جدید، مرزهای خلاقیت و نوآوری را جابجا می‌کنند. در آینده، شاهد ظهور کاربردهای شگفت‌انگیز و انقلابی این فناوری در زمینه‌های مخت

استان گلستان، پایتخت فرهنگی قوم ها

استان گلستان یکی از استان‌های ایران است و در شمال شرقی کشور قرار دارد. این استان از شمال با کشور ترکمنستان، از شرق با استان خراسان شمالی، از جنوب با استان سمنان و از غرب با استان مازندران و دریای خزر

تیک‌تاک در آستانه اخراج از آمریکا

آیا محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران تیک‌تاک را در پی شکایت این شرکت چینی از دولت آمریکا به خود مشغول کرده است.

استان کردستان با پیشینه ای 5 هزار ساله

استان کردستان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور واقع شده است. مرکز این استان شهر سنندج است. استان کردستان از شمال به استان های زنجان و آذربایجان غربی، از شرق به استان های زنجان و همدان، از جنوب

تنش در روابط تجاری اروپا و چین: یارانه‌های دولتی پکن، تهدیدی برای صنعت اروپا!

اروپا در آستانه رویارویی با چین؟ اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در اظهاراتی صریح، نسبت به سیاست‌های تجاری چین که به گفته او "خطر صنعت‌زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد" هشدار داد. این

رقابت در قاره سبز: کدام کشور اروپایی پادشاه سرمایه‌گذاری خارجی است؟

در دنیای پرشتاب امروز، سرمایه‌گذاران به دنبال بازارهای پرسود با ثبات سیاسی و اقتصادی هستند. اروپا با داشتن سابقه‌ای طولانی در ثبات و زیرساخت‌های پیشرفته، به طور مداوم مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرا

تکنولوژی برق بیسیم، انقلابی در دنیای انرژی

این تکنولوژی از امواج رادیویی برای انتقال قدرت در مسافت‌های متوسط تا بلند استفاده می‌کند. فرستنده، انرژی الکتریکی را به امواج رادیویی تبدیل می‌کند و گیرنده، امواج رادیویی را به انرژی الکتریکی باز می‌گ

استان اردبیل، دارالامان ایران

استان اردبیل یکی از استان‌های شمال غربی ایران است و مرکز آن شهر اردبیل می‌باشد. این استان با وجود طبیعت زیبا، مناظر خیره‌کننده کوهستانی و منابع آبی فراوان، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متنوعی نیز دارد.

خبر خوش برای کارگران: ۲۵۰ هزار واحد مسکونی در راه است!

در یه اقدام بی‌نظیر، قرار شده که سالانه 250 هزار واحد مسکونی از طرح ملی مسکن به کارگران اختصاص داده بشه. این یعنی یه فرصت طلایی برای صاحبخونه شدن و رهایی از شر کابوس اجاره نشینی!