جاهای دیدنی و جاذبه های تفریحی و تاریخی استانبول ترکیه

استانبول که پایتخت فرهنگی ترکیه نیزگفته میشود، یکی از شهرهای مهم سیاسی، فرهنگی و تجاری جهان است که دردو قاره اروپا و آسیا موقعیت دارد. شهرتاریخی استانبول باتاریخ و فرهنگ غنی بحیث پایتخت سه دوره امپراطوری مهم تاریخی ترکیه بود. یعنی استانبول پایتخت دوره های روم، بیزانس و عثمانی بود. استانبول ازجمله شهرهای بزرگ خاورمیانه است که بخشهای آسیایی و اروپایی استانبول توسطه تنگه بسفر باهم دیگر وصل شده است ودارای آب و هوای مدیترانه ای میباشد چون درنزدیکی دریای سیاه، دریای مدیترانه، جزیره اناتولی و بالکان قراردادر.

 

جاهای دیدنی و جاذبه های تفریحی و تاریخی استانبول ترکیه

Istanbul mosque

استانبول که پایتخت فرهنگی ترکیه نیزگفته میشود، یکی از شهرهای مهم سیاسی، فرهنگی و تجاری جهان است که دردو قاره اروپا و آسیا موقعیت دارد.

شهرتاریخی استانبول باتاریخ و فرهنگ غنی بحیث پایتخت سه دوره امپراطوری مهم تاریخی ترکیه بود. یعنی استانبول پایتخت دوره های روم، بیزانس و عثمانی بود.

استانبول ازجمله شهرهای بزرگ خاورمیانه است که بخشهای آسیایی و اروپایی استانبول توسطه تنگه بسفر باهم دیگر وصل شده است ودارای آب و هوای مدیترانه ای میباشد چون درنزدیکی دریای سیاه، دریای مدیترانه، جزیره اناتولی و بالکان قراردادر.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

تاریخچه مختصر استانبول

Istanbul city turkish

شهری که اصالت وتاریخ درآن به وضوح دیده میشود و ساکنانش از زمان هزاره دوم قبل از میلاد حضرت مسیح درآنجا سکونت گزیدند که نام شهر را به اسم "بیزانتوم" نام گذاری کردند. اسم بیزانتوم برگرفته از اسم شاه مگارایی به اسم "بیزانس" بود.

این شهر دارای تحولات وفرازو نشیب های زیاد بودند و کنترل این شهر در قرن ششم قبل از میلاد حضرت مسیح به فارس ها درآمد.

استانبول مدتی تحت حاکمیت اسکندر کبیردرآمد و در قرن دوم میلادی ازاینکه تحت کنترل (کنستاتین بزرگ) ورومی ها درآمد که نام این شهر نیز از بیزانتیوم تغییرکرد به " کنستانتینوپل" یا قسطنطنیه معروف .

قسطنطنیه نیز تحولات و جنگ های زیادی را سپری نمودند تا بالاخره بعد از جنگهای صلیبی و تسلط اعراب و شورش نیکا در قرن پانزدهم میلادی به دست ترک های عثمانی افتاد و از قسطنطنیه به اسلامبول یعنی شهراسلام تغییرنام کرد.

ازاینکه حاکمان این شهرمسلمان بودند مساجد زیاد و معروف  ساخته شدند تا اینکه جمهوری ترکیه در قرن بیستم تشکیل شد و پایتخت از استانبول به انقره انتقال یافت اما استانبول همچنان بحیث پایتخت فرهنگی و تجاری باقی ماند و هنوز هم باقیست.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

جاهای مشهورتاریخی، فرهنگی و تفریحی استانبول

استانبول یکی از معروف ترین شهرهای توریستی دنیا است که دارای فرهنگ غنی و تاریخ پراز شگفتی ها است.

دراین نوشته از بین اماکن دیدنی و جذاب استانبول یکتعداد آنها را به شما معرفی میکنم.

 

اماکن تاریخی و فرهنگی

اماکن تاریخی وجاهای دیدنی استانبول برای کسانیکه عاشق تاریخ وفرهنگ ودیدن تصویری از تمدن و نشانه های گذشته میباشند دارای اهمیت و جذابیت فوق العاده زیاد است که تعداد آنها را به شما مختصرا معرفی میکنم.

 

میدان تکسیم

میدانی درمحراق توجه همه

Taksim squre

میدان تکسیم که نماد مدرن جمهوری ترکیه نیزمیباشد، یکی از قطب های گردشگری، تفریحی وخرید استانبول میباشد که  دردیدنی ترین جای استانبول و در بخش اروپایی آن موقعیت دارد.

اکثرا مناسبت ها و جشن های ملی دراین میدان برگزارمیشود. میدان تفریحی و فرهنگی تکسیم دارای گذشته های طولانی و پرپیج وخم است که از جمله محلات محبوب و دیدنی دراستانبول است.

این میدان که درقلب استانبول مدرن و قطب حمل ونقل استانبول قرارگرفته است دارای معماری های متنوع از قرن 19 و ساختمان های مدرن و باشکوه میباشد.

علاوه برمحل جشن و شادی و مناسبت های ملی، این میدان محل برگزاری اعتراضات نیزمیباشد.

 

میدان هیپود روم

میدانی با قدمت تاسیس ترکیه

این میدان که توسط کنستانتین بزرگ ساخته شده است، دارای سرگذشت های تلخ وتاریخی زیادی است.

این میدان مکان برگزاری مبارزات گلادیاتورهای بودند که بمنظور سپری نمودن اوقات خوش پادشاهان وبرای تفریح و سرگرمی آنان باهم مبارزه میکردند که درمیدان مسجد کبود موقعیت دارد و ازجمله اماکن محبوب و پرطرفدار بین گردشگران و مردم میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

برج دختر استانبول

برج دخترآسمان ترکیه

این برج باقدمت هزارساله دروسط دریا ساخته شده که دارای شهرت و زیبای فوق العاده میباشد.

نوشیدن قهوه یا استراحت در مکانی با نمای زیبا، چشم اندازو منظره تنگه بسفرازجمله شیرین ترین و لذت بخش ترین خاطرات زندگی تان خواهد بود که دراین برج میتوانید تجربه کنید.

 

برج گالاتا

برج با 700 سال قدمت، 70 مترارتفاع، ازنمادها و زیباترین دیدنی های این شهربشمارمیرود که در9 طبقه با منظره و ویو بی نظیرساخته شده است.

نوشیدن قهوه ای ترکی ویا خوردن یک شام با غذاهای خوشمزه در مکانیکه ویوی 360 درجه داشته باشد  لذت خاص خودرا دارد هنگام سفربه استانبول نباید فراموش کرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه ازجمله باشکوه ترین کاخ های پرنقش و نگار ترکیه است که اکثرا مهمترین مکان برای دیدن گردشگران دراستانبول بشمارمیرود.

این کاخ مجلل که بحیث مرکز پادشاهی و اموراداری دوران عثمانی ها استفاده میشد با معماری به سبک نئو باروک ساخته شده است.

 

مساجد تاریخی استانبول

مساجد باشکوه و تاریخی استانبول ازجمله اماکن دیدنی است که توجه گردشگران را بدون درنظرداشت عقایید و مذهب یا ساییر باورهای شان بخود جلب میکند.

مسجد زیرک استانبول ترکیه

 

مسجد آیا صوفیه

مسجدی با جذابیت معماری ، ارزش تاریخی و پرازروایت ها و داستانهای عجیب و شگفت انگیز. مسجد ایا صوفیه یا حاجیا صوفیه که با سبک معماری معروف دنیا یعنی سبک بیزانسی ساخته شده است جزی از باشکوه ترین معماری های استانبول و دنیا است که درآن نماد های کلیسا و مسجد را از دوره های رومی و عثمانی میتوان مشاده کرد. این ساختمان درابتدا به اسم کلیسای اعظم اعمار گردیده بود.

طراحان اصلی این بنایی پرشکوه ومعروف جهان دو معماررومی بنام های اسید روسمیلوتوسی و آنتیموس ترانسی است.

ایا صوفیه در سال 1453 توسط عثمانی ها از کلیسا در دوران محمد فاتح به مسجد تغییرکاربری داد و نمادهای اسلامی از قبیل منارها، محراب و ساییرنمادها به آن اضافه شد.

ایا صوفیه با حفظ کاربری اش تا سال 1935 اتاترک بنای این سازه تاریخی و معروف را بحیث موزه های استانبول درنظرگرفته وافتتاح نمود.

درسال 2020 دولت ترکیه مصمم شد تاکاربری این ساختمان معروف را تغییردهد و از آن بحیث مسجد استفاده شود اسمش هم همان مسجد ایا صوفیه .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

گردشگران و مردم این مسجد باشکوه را با توجه به تحولات زیادی که درتغیرکاربری آن رخ داده است به نام های مختلف مثل مسجد، موزه و کلیسا بشناسد.

ایا صوفیه باگنبد با ارتفاع 55.6 متری و ساییر نمادها وسازه ها و کاشیکاری ها وموزاییک های استفاده شده درآن بیانگر بنایی مذهبی است. مواد و نقش و نگارهای که دراین بنای تاریخی و مذهبی استفاده شده است از کاشیکاری گرفته تا شمایل حضرت مریم و مسیح و مجسمه ها و آیات قرآن و نقش و نگارهای از مسجد النبی کعبه بیانگر هردو آیین مسیحیت و اسلام است.

طونل های طولانی و بزرگ در زیر این بنا از جمله داستان های عجیب و شگفت انگیزاست که هنوز بصورت عملی به اثبات نرسیده است.

مسجد ایا صوفیه تنها بنایی با معماری باشکوه است که مورد استفاده دو دین اسلام و مسیح قرارگرفته است. بسیاری قطعات این بنا از راه دور مثل لبنان و آنتالیا و ساییر جاها به این مکان به دستور امپراطورها یا شخصی دیگر انتقال داده شده است.

موزه مشهور ودیدنی ایا صوفیه درسال های 2014 و 2015 ازجمله پربازدید کننده ترین موزه های ترکیه باحدود 3.5 میلیون بازدیدکننده ثبت شده است.

این مسجد که بیشتر به موزه استانبول تغییرکاربری داده است درمنطقه اروپای استانبول درمحله سلطان احمد ساخته شده است.

آثار آیین مسیحیت واسلام در نقاشی مسجد ایا صوفیه

 

مسجد رستم پاشا استانبول

مساجد دراستانبول از مشهورترین اماکن دیدنی است که زیبایی خاص داده و سیمای این شهررا تغییرداده است

یکی از مساجد زیبای دیگر که گوهرپنهان استانبول نیز مسمی است مسجد رستم پاشا استانبول است.

این مسجد دریکی از نقاط پرازدحام شهراعمارگردیده است که رستم پاشا درسال 1561 معمار سینان مشهور را موظف به اعمار این مسجد دیدنی و زیبا نمود.

طراحی داخلی این مسجد که درزیبایی و جذابیت معروف است با طرحهای از گل های مختلف برروی عناصرمثل دیورا، پایه و ... تزیین یافته است.

این مسجد درمحله رستم پاشا ناحیه اروپایی فاتح ساخته شده است که بازدید از آن رایگان است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد

معماری خارق العاده و هنرمندانه این مسجد با کاشیکاری های آبی رنگ ، مسجد سلطان احمد را به یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی تبدیل نموده است که بنام مسجد آبی نیزیادمیشود.

این مسجد درقرن هفدهم به دستور سلطان احمد با معماری شاهکارانه محمد (صدفکا)  معمار معروف عثمانی اعمارشده است که سلطان احمد میخواست بنایی بسازد تا با مسجد ایا صوفیه رقابت کند که تاحدی هم با معماری و دکوراسیون جذاب که این مسجد دارد مورد توجه و محبوبیت قرارگرفته است.

این مسجد مشهور دارای شش مناراست که تصادفا با یک اشتباه معماری این منارها طراحی شده است. یعنی سلطان احمد میخواستند یک مسجد با منارهای طلای بسازد که درزبان ترکی بصورت (آلتین ) تلفظ میشود. ولی معمار این خواسته سلطان را بصورت "آلتی" یعنی عدد شش و مسجد با شش مناره میسازد.

این مسجد درمنطقه فاتح استانبول با یک اشتباه ساده بصورت معماری شاهکارانه ساخته شده است.

ازاینکه تا آن زمان فقط مسجدالحرام دارای شش مناز ساخته شده بود سلطان احمد را وادارنمود تا یک مناردیگرهم به این مسجد اضافه نماید که جمعا دارای هفت منارشود.

 

مسجد اورتاکوی

این مسجد که عروس مرمرین اسکله اورتاکوی گفته میشود، باسنگ های مرمرین وآذرین ازطرف صبح و غروب بصورت سفید وصورتی درکنار اسکله اورتاکوی دیده میشود.

مسجد زیرک بامعماری کلیسای بیزانس، مسجد عزیزمحمد استانبول و سلیمانیه استانبول نیز ازجمله مساجد مشهور و معروف دیگراین شهر میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

بازارهای سنتی و دیدنی استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازاربزرگ استانبول

بازاربزرگ استانبول که یکی از بازارهای قدیمی دنیا محسوب میشود از جمله بازارهای پرطرفدار است که محصولات واشیای دیدنی و جذاب را دراین بازار میتوان یافت. علاوه براین دارای رستوران ها و کافه های لوکس و دیدنی نیزمیباشد.

این بازار درقرن 15 میلادی توسط سلطان محمد عثمانی بعد از فتح قسطنطنیه ساخته شده است.

این بازار معروف محل فروش جواهرآلات، طلا و زیورات، پارچه باب، کیف و کفش، عتیقه فروشی، پوشاک چرمی، ظروف مسی، قالیچه و قالی، گیاهان دارویی و ادویه میباشد.

زیبایی های معماری و نقاشی های هنری علاوه براین محصولات کم نظیر و پرطرفدار از جذابیت های دیگری این بازار دراستانبول میباشد.

 

بازارادویه استانبول

این بازارکه به بازار ذرت نیز مسمی است ازجمله خوش رایحه و خوش عطرو بوترین بازارهای استانبول است که دل هرگردشگری را مجذوب خود میسازد و گردشگرانی زیادی باعشق تمام برای خرید و بازدید و ثبت خاطرات خوش و به یادماندنی ازاین بازار مشهور دیدن میکند.

این بازار با ازدحام خیلی زیاد درمحله اروپای فاتح استانبول و رستم پاشا موقعیت دارد.

حرفه ای ترین ومجرب ترین آشپزها از نقاط مختلف دنیا برای خرید از باکیفیت ترین ادویه جات جهان و خشک بارها و ساییر اغذیه جات خوش مزه نیزدراین مکان میاید و داروهای گیاهی معروف نیز دراین بازار بفروش میرسد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

پاساژ چیچک استانبول

این پاساژ را که میتوان بازار رستوران و کافه تاریخ استانبول نیز گفت ، ازجمله بازارهای سرپوشیده قدیمی و قرن نوزدهمی استانبول است که درکنار تعدادی زیادی کافه و رستوران های لوکس و مجلل یکتعداد گل فروشی، خیاطی و شیرینی فروشی زیبا نیزدرآن موجوداست.

 

دلیل نام گذاری بازارچیچک

باانقلاب کمونیستی روسیه درسال 1917، یکتعداد زنان اشرافی و ثروتمند روس به ترکیه مهاجرت کردند که خانم هایی ثروتمند ومرفه بنا به شراییط روزگار مصروف گل فروشی دراین محله شدند. باادامه این فعالیت در دهه 40 تمامی این بازار به گل فروشی بانوان روسی تبدیل شد.

به این دلیل بود که نام این بازاربه بازارگل یا همان چیچک تغییرکرد.

بعدازبازسازی های صورت گرفته در 1988 این محله به پاساژ پراز رستوران وکافه های لوکس و جذاب تبدیل شد.

 

استانبول مال

استانبول مال که درقلب استانبول میباشد با مساحت حدود 350 هزارمترمربع ساخته شده است ویکی از معتبرترین مراکزخرید لوکس وبرندهای معتبردراستانبول میباشد.

نمایندگی های معروف و برند پوشاک، برندهای لوکس و معتبرکیف و کفش، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی برند دراین بازارمشهور فعالیت دارد و محصولات باکیفیت و گران بها را به مشتریان اش عرضه میکند.

 

موزه های استانبول

برعلاوه اماکن تاریخی و مذهبی استانبول دارای موزه های دیدنی و مشهور نیزمیباشد.

 

موزه پرااستانبول

موزه پرا از موزه های هنری استانبول است که درواقع  ترکیب  و مجموعه ای از هنرهای مختلف و نقاشی های زیبا ، عکس های از استانبول و ابزارآلات مختلف میباشد.

گردشگران زیادی سالانه برای دیدن آثار هنری از این مکان بازدید میکند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

موزه باستان شناسی استانبول

این موزه که به سبک نئو کلاسیک طراحی و ساخته شده است برای کسانیکه زمان زیاد برای بازدید از مکان های بیشترندارد گزینه عالیست چون بادیدن این موزه معلومات جامع از آثارفرهنگی و هنری دوران باستان، اسلامی، شرق و عثمانی بدست می آورید.

این موزه ازجمله بناها مشهور است که با معماری شگفت انگیز در سال 1811 بناشده است و آثارشگفت انگیز و ارزشمند را میتوان دراین مکان دید.

موزه گازهانه، موزه هنرمدرن استانبول، مرکزفرهنگی اتاترک و موزه اسباب بازی ازجمله موزه های مشهور دیگر استانبول است.

پارک های مشهور استانبول

پارک استانبول

پارک ها که دراستانبول فعلا ازجمله بخش های مهم و مکان زیبا برای آرامش واستراحت مردم تبدیل شده است، علاوه براینکه درکاهش آلودگی و ازدحام شهرنقش دارد یک بخش از ساختار شهری این شهرتاریخی و دیدنی نیزبحساب میرود.

این پارک ها با فضای سبزو زیبا، چشم اندازهای بی نظیرو امکانات عالی برای تفریح و سپری نمودن اوقات خوش مردم طراحی و ساخته شده است.

دراینجا صرف چند تا از پارک های مشهور و دیدنی شهراستانبول را نام میگیریم.

پارک جنگلی اتاترک، پارک ببک استانبول، پارک اوزگورلوگ استانبول، پارک دره زندگی استانبول، جنگل بلگراد، پارک امیرگان، پارک مچکا، پارک گولهانه استانبول، پارک فنرباغچه استانبول و پارک سراچ خانه استانبول از معروف ترین و زیباترین پارک های این بزرگ شهرترکیه میباشد.

علاوه برپارک های تفریحی جاذبه های تفریحی دیگری نیزدرشهر استانبول وجود دارد که نام میبریم

 

اکواریوم سی لایف : که دارای هزاران موجودات آبزی زیبا و دیدنی میباشد که داخل اکواریوم های بزرگ شیشه ای نگهداری میشود.

شهربازی ویالند: این مرکز که دارای بخشهای ماجراجویی، تاریخی و تفریحی برای سنن مختلف با مجموعه شهرهای بازی و مراکزخرید برای بازدیدکنندگان میباشد.

دلفیناریوم استانبول: این مکان جذاب تفریحی که بزرگترین دلفیناریوم بصورت سرپوشیده در کل اروپا نیزمیباشد ازجمله مراکز فوق العاده جذاب و دیدنی شهراستانبول میباشد.

مرکزتفریحی کیدزانیا  و شهربازی لگولند دیسکاوری نیز ازجمله مراکز مشهور تفریحی در شهراستانبول ترکیه میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

ساحل های استانبول

oloudeniz beach

یکی از دلاییل عمده سفرگردشگران سپری نمودن اوقات خوش زندگی شان درسواحل زیباوشهرک های ساحلی لوکس و لاکچری استانبول میباشد.

استانبول که توسط دریای سیاه و مرمره احاطه شده است دارای سواحل لوکس و دیدنی و منحصربه فرد برای گردشگران و علاقمندان خود است.

سواحل پاک و آب های شفاف بامناظربی نظیر درکنارهم مکان های مناسب برای لذت بردن و آرامش را برای سپری نمودن اوقات توریستان فراهم نموده است.

که چند تا ازآنها را خدمت شما بصورت مختصر معرفی میکنم.

 

ساحل بورک استانبول

این ساحل که توسط انجمن فارغ التحصیلان یکی ازدانشگاه  های ترکیه یعنی دانشگاه بوگازیچی استانبول مدیریت میشود، ازجمله بهترین سواحل استانبول است که شبیه یک کلوپ ساحلی میماند.

این ساحل که انواع گوناگون تفریحات و بخشهای تفریحی و ورزشی را برای سنین مختلف فراهم نموده است ازجمله سواحل اند که دارای محیط پاک و منظم و امکانات عالی برای تفریح و سپری نمودن بازدیدکنندگانش مورد استفاده قرارمیگیرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

ساحل نن ستاپ

این ساحل مناسب ترین مکان های دورهمی ساحلی برای تفریحات دسته جمعی از قبیل والیبال، فوتبال، بسکتبال و ساییر ورزش ها و سرگرمی ها میباشد.

این ساحل که بنام ساحل کیلیوس استانبول نیزیادمیشود درمناطق شمالی استانبول در روستایی کیلیوس موقعیت دارد.

دراین ساحل انواع سرگرمی ها و تفریحات آبی مثل قایق رانی، سکیت و موج سواری، امکانات ساحلی از قبیل سایبان ها، دوش های حمام و تخت های ساحلی ، کلوپ های ساحلی ، برنامه های موسیقی و تفریحی زنده و ساییر سرگرمی ها درکنار کافه ها و رستوران های بی نظیر با انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوش طعم فراهم بوده و برای ثبت خاطرات ماندگار و سپری نمودن اوقات هیجان انگیز و خوش زندگی تان استفاده کنید.

 

ساحل اوزون آی

ساحل اوزون آی ازجمله مکان های دیدنی استانبول و یک ساحل طبیعی بکر با چشم انداز فو

العاده زیبا و دیدنی میباشد.

این ساحل درزمان گذشته بحیث پاتوق اصلی ماهیگیران درکرانه های دریای سیاه بود که امروزه تبدیل به یک کلوپ ساحلی گردیده است.

رستوران ها و کافه های لوکس با انواع غذاهای لذیذ دریایی و نوشیدنی های خوش طعم، امکانات تفریحی آبی و ساحلی و ساییر امکانات و سرگرمی ها فضای لذت بخش و هیجان انگیزرا برای سیاحت گران دراین مکان جذاب فراهم نموده است.

 

ساحل طلایی استانبول

ساحل طلایی که دارای محبوبیت و امکانات خاص میباشد ازجمله معرف ترین ساحل های استانبول است که در 15کیلیومتری شهراستانبول قرارگرفته و دااری امکانات متنوع برای تفریح و سرگرمی دربخشهای آبی، ساحلی و خدماتی میباشد.

کایت سواری، دوچرخه سواری، والیبال بازی، فوتبال ساحلی، قایقرانی، بازی گلف، موج سواری ، سایبان ها و تخت های خواب، کافه ها و رستوران های زیبا ازجمله امکانات تفریح ، رفاهی و خدماتی است که به هیجان وخوشی لحظات خوب زندگی تان بیشتر می افزاید.

 

ساحل سوما

ساحل سوما که یک ساحل خصوصی با مساحت 23000 مترمربع درنزدیکی شهراستانبول قرارداشته ازجمله هیجان انگیزترین ومتنوع ترین مکان سرگرمی و تفریح برای گردشگران میباشد.

 

ساحل فلوریا استانبول

ساحل فلوریا که درقلب استانبول قرارگرفته است ازجمله شلوغ ترین و محبوب ترین سواحل استانبول است که دارای امکانات عالی تفریحی و سرگرمی  وخدماتی میباشد و مردم تلاش میکند تا اوقات خوش زندگی شانرا با فامیل و دوستان دراین مکان هیجان انگیز سپری کند.

برخی سواحل معروف و محبوب دیگرترکیه را نیز به شما مختصرا معرفی میکنم

 

ساحل کاپوتاش

این ساحل زیبا که درآنتالیای ترکیه قراردارد یکی از زیباترین ساحل ها و جذاب ترین مقاصد سفر برای گردشگران میباشد میتوانید طیف های مختلف از رنگ آبی را درکنار کوه باهم ببینید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

ساحل ایازما:

اگرمیخواهید دریک محل توریستی سفرکنید که با جاذبه های بی نظیر، محوطه های شراب، سواحل معروف، رستوران های فوق العاده لوکس و زیبا با انواع غذاهی دریایی و شیرینی های معروف باشد و درگرم ترین فصل سال هم دارای آب کاملا سردباشد، پس ساحل ایازما را که در منطقه Bozcaada  موقعیت دارد ازدست ندهید.

 

ساحل اولودنیز

ساحل اولودنیز که به مکان نورو خورشید نیزدرزمان لیکیا شناخته میشد ازمعروف ترین سواحل کشورترکیه است. این مکان که دارای بخشهای صخره ای و شینی میباشد منظره های فوق العاده دیدنی و امکانات عالی دارد که با سفربه این ساحل یکی از لذت بخش ترین و خوش ترین اوقات زندگی تانرا سپری خواهید نمود.

 

ساحل گوگچه آدالاز

این ساحل که نام قدیمی آن ایمروز میباشد از جمله بزرگترین جزیره های ترکیه است. مکان نسبتا با ترافیک کم و دارای زیبایی های جذاب و دیدنی است.

 

ساحل پاتارا

این ساحل که نزدیک به شهرتاریخی و باستانی پاتارا قرارداشته که یکی از زیباترین و جذاب ترین سواحل دنیا است. این ساحل در آنتالیا ترکیه واقع گردیده است.

ساحل پاتارا یکی از بهترین سواحل ترکیه بشمارمیرود وازجمله مکان های است که لاک پشت های دریای آنجا میرود و تخم میگذارد.

پاتارا مکانی منحصربه فرد و خاص است درجهان که ازجمله مناطق حفاظت شده درترکیه است. این محل ازجمله مناطق خاص و الهام بخش برای افراد خاص و مشهوراست. مانند یکی از پیانیست های مشهورFazil say که اولین قطعه باله خودرا پاتارا نام گذاری کرد.

 

هتل های پنج ستاره استانبول

maryoot hotel

مسلما یکی از مقاصد سفر لذت بخش، اقامت در هتل های لوکس و زیبا با امکانات عالی و غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوش طعم میباشد.

هوتل های 5 ستاره به آن هوتل های گفته میشود که تمامی استنداردها و معیارهای امروزی را دارا بوده و امکانات ایده آل و شراییط رفاهی خاص را دارد.

امکانات تفریحی مثل استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، سالن ماساژ، وسایل وتجهیزات آرایشی و ضروری، فضای راحت با وسایل وامکانات عالی درکنار غذاهای خوشمزه و لذیذ و انواع نوشیدنی ها ازجمله موارد و امکانات اند که دراینگونه هتل ها فراهم است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

هتل مارمارا تکسیم استانبول

مارمارا مکانی برای یک اقامت لوکس و آرام

هتل مارمارا با ویو وچشم انداز زیبای که بطرف تنگه بسفردارد درمیدان تکسیم ساخته شده و یکی ازلوکس ترین و بهترین هتل های استانبول است که دارای امکانات عالی رفاهی و خدماتی و تفریحی برای پذیرایی مهمانان میباشد.

این هتل دارای استخرروباز، سالن ورزش، حمام ترکی، سالن ماساژ، ویو ومنظره بی نظیراست. تمامی اتاق ها مجهز به تخت خواب های عالی و راحت، مینی بار، کمد، وای فای پرسرعت، خط تلفن و تلویزیون های ماهواره ای میباشد.

غذاهای متنوع و لذیذ و نوشیدنی های خوش طعم این هتل پنج ستاره برای مشتریانش معروف و مشهوراست. 

 

هتل ماریوت استانبول

هتل ماریوت که درمحله مد و فیشن یعنی منطقه شیشلی بخش اروپای و تجاری استانبول با معماری باشکوه درسال 2013 در35 طبقه و 259 اتاق بنا شده است قراردارد.

مسولان این هتل تلاش میکند تا با ارایه بهترین و باکیفیت ترین خدمات این هتل را همیشه جز 5 ستاره ها قراربدهد و میزان رضایت مشتریان را فوق العاده بالاببرد.

این هتل دارای تمامی امکانات اساسی رفاهی، تفریحی وخدماتی مانند سالن ورزش، استخر، سونا و جکوزی، زمین تنیس و مرکزدرمانی و ساییر امکانات میباشد.

 

هتل دیوان استانبول:

هوتل مجلل دیوان ازجمله زیباترین هوتل های استانبول است که بامعماری مدرن و دکوراسیون داخلی تلفیقی ازعناصرسنتی وفرهنگی ترکیه و معماری مدرن  درمرکز استانبول ساخته شده است.

معماری باشکوه و مدرن و دکوراسیون جذاب و شگفت انگیزداخلی این هتل درکنار موقعیت مکانی آن ازجمله موارد اند که محبوبیت آن را بیشترنموده است.

البته که دارای غذاهای لذیذ و متنوع و نوشیدنی ها خوش مزه و امکانات عالی رفاهی و تفریحی دیگری نیزمیباشد که بیشتر مورد توجه قرارگرفته است.

این هتل با 11 طبقه دارای 191 اتاق میباشد که تمامی امکانات را بشمول اتاق کنفرانس و امکانات ارتباطی با امکانات بی نظیر و متنوع با طراحی مدرن و تلفیقی ساخته شده است.

هتل های تیتانیک، هلیتون، انترکانتینینتال استانبول و ستاره گرند حیات ازجمله هتل های لوکس و 5 ستاره دیگری استانبول است که با اقامت درآنها لحظات به یادماندنی و آرام را سپری خواهید نمود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

تنگه بسفر:

تنگه بسفر

تنگه بسفر که ازمحبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهراستانبول است ازجمله باریک ترین تنگه های جهان است  که دو دریای مارمارا و دریای سیاه را باهم متصل میکند.

این تنگه طبیعی و باریک که مهم ترین مسیرآبی بین المللی درترکیه بحساب میاید به نام های تنگه بوغاز وتنگه استانبول نیزیاد میگردد.

دراین تنگه که کشتی ها وقایق های زیادی گشت وگذارمیکند دارای اماکن و امکانات عالی تفریحی و دیدنی است. همچنان درنزدیکی این تنگه نیزاماکن و جاذبه های معروف گردشگری استانبول قراردارد که میتوانید به برخی آنها نیز برای لذت بردن و تفریح سربزنید واوقات خوش تانرا سپری کنید. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر آنتالیا ترکیه

 

کلیسای چورا

کلیسای چورا که ازجمله بناهای ارزشمند وقدیمی میباشد به خوبی یک قسمت  ازتاریخ و فرهنگ استانبول را به ما یادآوری کند.

این کلیسا که درقرن 11 میلادی توسط مادرزن الکسیوس اول که پادشاه روم شرقی یا بیزانس درشروع جنگ های صلیبی بود بصورت کامل مورد مرمت صورت گرفت.

کلیسای چورا که دراصل کلیساس ناجی مقدس بوده است در طول تاریخ دارای تحولات گوناگون بوده از تخریب چندبار توسط زلزله و مرمت وبازسازی آن گرفته تا تغییرکابری آن از کلیسا به مسجد و موزه درزمان امپراطوری ها یا حاکمان دوره های مختلف .

بهرحال یکی از اماکن باستانی و تاریخی شهراستانبول میباشد که بیینندگان زیادی را مجذوب خود میسازد.

استانبول، شهراورا سیای دنیا  که مرکزفرهنگی واقتصادی ترکیه نیزمیباشد ازجمله پرجاذبه ترین شهرها با تاریخ و گذشته طولانی و پرخم وپیچ است که درگذشته پایتخت امپراطوری های زیاد وبزرگ دنیا بوده است.

تاریخ و گذشته استانبول شاهد حکمرانی های مختلف مثل: ایران، یونان، روم  وعثمانی ها میباشد.

اماکن، بناها و مراکز فرهنگی این شهرخود گواه عظمت،  قدمت، اهمیت و تمدن این شهراست.

 برای معلومات بیشتر درمورد قیمت ملک، آپارتمان و خانه در شهراستانبول ترکیه اینجا کلیک کنید. 

نویسنده : عبدالقادر " دانشیار" Abdul Qader" Danishyar

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

بلوار وکیل آباد مشهد نگینی در قلب خراسان رضوی [منطقه 9]

بلوار وکیل آباد، ملقب به نگین شهر مشهد،  یکی از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های ایران است که در قلب کلانشهر مشهد واقع شده است. این بلوار به طول 6 کیلومتر، از میدان آزادی در غرب آغاز شده و تا میدان خی

وینگر خارجی در راه پرسپولیس، جانشین ترابی کیست؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس در انتظار جذب مهدی لیموچی بودند، این انتقال به دلیل بالا رفتن قیمت رضایت‌نامه منتفی شد. حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس به دنبال یک وینگر خارجی برای ج

افزایش تورم در ژاپن، زنگ خطر برای اقتصاد

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) همچنان بر سیاست‌های پولی انبساطی خود پافشاری می‌کند، تورم در پایتخت این کشور به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

تورم آمریکا کاهش یافت، آیا رکود منتفی است؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که فدرال رزرو سیاست‌های پولی انقباضی شدیدی را در پیش گرفته است، اقتصاد آمریکا همچنان مقاومت خود را حفظ کرده و از رکود اقتصادی گریخته است. این موضوع را رئیس بانک فدرال رزرو ری

محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران: حق قانونی یا سراب عدالت؟

به گزارش شش‌دنگ، بحث بر سر نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت کارگران، همواره یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در حوزه روابط کار بوده است. در سال‌های اخیر، آرای متعددی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده که گاهی م

افزایش سرسام‌آور اجاره بها در بهار امسال: آیا سقف اجاره دولتی راهگشاست؟

به گزارش شیش‌دنگ، بازار اجاره مسکن در بهار امسال با افزایش بی‌سابقه‌ای روبرو شد و نگرانی‌های بسیاری را برای مستاجران به همراه داشت. طبق گزارش‌های اخیر، متوسط اجاره‌بها در شهرهای کشور در بهار امسال نسب

سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک: ابزاری کارآمد برای شفافیت و اطمینان در معاملات ملکی

در دنیای پویای املاک و مستغلات، اطمینان از صحت اطلاعات و شفافیت در معاملات، از اهمیت بالایی برخوردار است. سامانه استعلام پلاک ثبتی ملک، به عنوان یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد، گامی بلند در جهت تسهیل ا

شرایط فسخ قرارداد اجاره: مروری جامع بر شرایط و ضوابط

قرارداد اجاره، سندی است که حقوق و تعهدات موجر و مستأجر را مشخص می‌کند. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که یکی از طرفین ناچار به فسخ قرارداد می‌شود. این تصمیم، تبعات حقوقی و مالی به همراه دارد، بنابراین آگا

بررسی جامع و موشکافانه مصالح مورد نیاز برای سرامیک و کاشی کاری

سرامیک کاری، هنری است که از دیرباز تاکنون در معماری و طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این هنر ظریف و زیبا، جلوه‌ای خاص به فضاها بخشیده و آن‌ها را از یکنواختی خارج می‌کند. اما برای خلق این زیبایی

مدارک مورد نیاز وام مسکن: راهنمای جامع و کاربردی برای خانه‌دار شدن

رویای خانه‌دار شدن، رویایی شیرین و دست‌یافتنی است، به شرط آنکه با آگاهی و برنامه‌ریزی قدم در این مسیر بگذارید. یکی از مهم‌ترین مراحل در این مسیر، دریافت وام مسکن است. اما مدارک مورد نیاز وام مسکن چیست

هبه ملک: بخششی گران‌بها، پیوندی عمیق

هبه ملک، یکی از سنت‌های دیرینه و ارزشمند در فرهنگ ماست که ریشه در مهر و نوع‌دوستی دارد. این عمل، فراتر از انتقال یک سند مالکیت، نشان از پیوند عاطفی عمیق بین واهب (بخشنده) و متهب (گیرنده) است. در این م

اثبات صلح شفاهی: چالش‌ها و راهکارها در نظام حقوقی ایران

صلح، به عنوان یکی از عقود معین در قانون مدنی ایران، توافقی است که به موجب آن، طرفین دعوا یا اختلاف، از تمام یا بخشی از ادعاهای خود صرف‌نظر می‌کنند. صلح می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی واقع شود. اما اثب