مراحل ساخت خانه چوبی

در سال‌های اخیر افراد بسیاری به استفاده از خانه چوبی برای ساخت ویلای خود روی آورده‌اند. طراحی خاص این خانه‌ها در کنار کیفیت و استحکام بسیار بالای آن‌ها مزیتی مهمی است که موجب شده تا خانه‌های چوبی محبوبیت بسیار بالایی پیدا کند. اطلاع از مزایا و معایب خانه‌های چوبی به شما در ساخت هرچه زیباتر باغ یا ویلایتان کمک خواهد کرد

خانه چوبی

قدم به قدم با آموزش مراحل ساخت خانه چوبی

در سال‌های اخیر افراد بسیاری به استفاده از خانه چوبی برای ساخت ویلای خود روی آورده‌اند. طراحی خاص این خانه‌ها در کنار کیفیت و استحکام بسیار بالای آن‌ها مزیتی مهمی است که موجب شده تا خانه‌های چوبی محبوبیت بسیار بالایی پیدا کند. اطلاع از مزایا و معایب خانه‌های چوبی به شما در ساخت هرچه زیباتر باغ یا ویلایتان کمک خواهد کرد.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

خانه چوبی چیست؟

خانه چوبی یکی از سازه‌هایی است که امروزه در بسیاری از باغ‌ها و ویلاها به چشم می‌خورد. این نوع خانه‌ها در شمال کشور به وفور مشاهده می‌شوند و زیبایی و استحکام آن‌ها موجب شده تا استفاده از خانه چوبی به سایر مناطق کشور نیز انتقال یابد.

در طراحی و اجرای خانه‌های چوبی استفاده از مواد درجه یک و هم‌چنین رعایت اصول استاندارد در مراحل ساخت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مزایا و معایب خانه چوبی

اگر شما نیز به داشتن خانه‌های چوبی علاقه دارید، باید پیش از هرچیز با مزایا و معایب این نوع از خانه‌ها به شکل کامل آشنا شده و سپس تصمیم نهایی خود را اخذ کنید. برخی از مزایا و معایب خانه چوبی به شرح زیر است:

·   مزایا

        با وجود وزن نسبتا سبک چوب، استحکام آن بسیار مناسب بوده و به همین دلیل در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله مقاومت بسیار بالایی دارد.

        خانه‌های چوبی طول عمر بسیار بالایی داشته و در صورت استفاده از چوب‌های مناسب طول عمر آن‌ها می‌تواند تا 300 سال نیز باشد.

        چوب‌های به کار رفته در این خانه‌ها از انعطاف خوبی برخوردار بوده و به همین دلیل شما می‌توانید با خیالی آسوده خانه‌های چوبی پیش‌ساخته را تهیه کرده و به محل زندگی خود انتقال دهید.

        آماده‌سازی خانه‌های چوبی بسیار سریع بوده و تنها به اتصال قطعات و انتقال آن‌ها به مکان مورد نظر شما نیاز دارد.

        استفاده از خانه‌های چوبی علاوه بر زیبایی تاثیر مثبتی در محیط زیست داشته و موجب کاهش گازهای گلخانه‌ای نیز می‌شود.

        چوب عایق صدا و حرارت بوده و به همین دلیل به کار بردن آن نقشی کلیدی را در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های منجر به آن ایفا می‌کند.

        جنس چوب‌های به کار رفته در خانه‌های چوبی بسیار متنوع بوده و به همین دلیل شما می‌توانید آن‌ها را در سبک‌های معماری مختلف از جمله سنتی و مدرن به کار ببرید.

        قابلیت رنگ‌پذیری چوب این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید طراحی منزل خود را متناسب با سلیقه و خلاقیت خود انجام دهید.

        یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که استفاده از مواد فلزی به همراه دارد، زنگ‌زدگی است. مصالح چوبی در مقابل اکسیداسیون مقاوم بوده و در گذر زمان ظاهر آن‌ها تغییر نمی‌کند.

        برخلاف تصور برخی از افراد، مصالح چوبی در مقابل رطوبت مقاوم بوده و استفاده از آن‌ها در مناطق بارانی و مرطوب مشکلی به همراه ندارد.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

آلاچیق چوبی

·      معایب

        وجود حشرات و قارچ‌ها در سازه‌های چوبی امری اجتناب‌ناپذیر است؛ البته شما می‌توانید با سم‌پاشی اصولی این مشکل را از بین ببرید.

        طبیعتا برای ساخت خانه چوبی به قطع درختان نیاز است به همین خاطر قطع بی‌رویه و غیراصولی درختان می‌تواند منجر به نابودی جنگل‌ها می‌شود.

        به وجود آمدن درز و شکستگی در سازه‌های چوبی از مشکلات رایج آن است، به خاطر همین بهتر است فرایند برش‌کاری و ساخت آن تحت نظر افراد متخصص انجام شود.

        هنگامی که چوب در معرض حرارت و آتش‌قرار بگیرد، می‌تواند به سرعت شعله‌ور شود، به همین دلیل باید با انجام فرایندهایی بر روی این چوب‌ها احتمال آتش‌سوزی را کاهش داد.

        تاب برداشتن چوب از دیگر مسائلی است که در سازه‌های چوبی مشاهده می‌شود؛ البته با استفاده از چوب‌های باکیفیت این مشکل به سادگی رفع می‌شود.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

مراحل ساخت خانه چوبی

اگر قصد استفاده از خانه‌های چوبی پیش‌ساخته را ندارید و می‌خواهید خانه اختصاصی خودتان را داشته باشید، باید از مراحل ساخت خانه چوبی مطلع شوید که به شرح زیر است:

·   طراحی اصولی نقشه

طراحی نقشه اولین گام در ساخت سازه چوبی به شمار می‌آید. دقت و کیفیت طراحی تاثیر بسیار زیادی در مقاومت و استحکام سازه دارد، به خاطر همین باید وقت زیادی برای محاسبات و استاندارد سازی آن صرف شود.

·   پی سازی

پس از تایید نقشه، مقدمات ساخت سازه آغاز می‌شود. در این مرحله محل دقیق قرار گیری سازه مشخص شده و حفر و پی سازی سطح زمین برای قرار گیری دقیق خانه روی آن انجام می‌گیرد.

·   انتخاب الوار

انتخاب الوار به کار رفته در ساخت خانه چوبی به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. شما می‌توانید با توجه به رنگ‌بندی دلخواه خود و طرحی که برای منزلتان در نظر دارید الوار مورد نظر را انتخاب کرده تا در ساختن خانه از آن استفاده شود.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

·   نصب الوار

در صورتی که نقشه به شکل کامل طراحی شده باشد می‌تواند فرایند ساخت را آغاز کرد. در این مرحله الوارها مطابق با جزئیات نقشه برش داده‌شده و به شیوه‌ای صحیح به یکدیگر متصل می‌شوند.

نمای چوبی ساختمان

نحوه تولید الوار در ساخت خانه چوبی

تولید الوار به نحوه صحیح در کیفیت و مقاومت خانه چوبی تاثیر بسزایی دارد. اگر الوارهای به کار رفته به روش درست فرآوری نشوند، فاقد استاندارد بوده و ایمنی ساکنان  خانه به خطر می‌افتد. برای تولید اصولی الوار باید پس از برش دادن آن به کارخانه چوب‌بری منتقل شده و به شکل کامل بافت آن خشک شود.

اصلاح حرارتی الوار موجب می‌شود تا این محصول دارای خاصیت آب‌گریزی شده و در مقابل نفود مایعات از خود مقاومت نشان دهد. به خاطر همین است که در شمال کشور خانه‌ها دچار نم‌زدگی نمی‌شوند. پس از اصلاح حرارتی الوارها در محفظه ایزوله قرار گرفته و با اعمال مواد شیمیایی بر روی آن‌ها، احتمالا حمله حشرات و قارچ‌زدگی به شدت کاهش می‌یابد.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

خرید خانه چوبی انتخابی ایده آل یا اشتباهی بزرگ

خرید خانه چوبی می‌توانید زیبایی و ظاهری متفاوت را برای محل سکونت شما به ارمغان بیاورد؛ اما با در کنار زیبایی باید به موارد دیگری نیز توجه کرد که یکی از اصلی‌ترین آ‌ن‌ها قیمت آن است. قیمت خانه‌های چوبی به عوامل مختلفی از جمله متراژ و نوع الوار به کار رفته برای ساخت سازه بستگی دارد.

شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید و پس از مشورت با افراد متخصص تصمیم نهایی خود را برای خرید سازه چوبی اخذ نمایید.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

 

سایر مطالب در املاک

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا