همه چیز در مورد شغل مشاور املاک

مشاور املاک ؟ شغلی که خیلی حرف و حدیث های زیادی رو با خودش حمل می کند. هم خبر های خوب و هم خبر های بد. خیلی ها خاطرات خوبی از مشاوران املاک دارند و خیلی ها خاطرات بد.

همه چیز در مورد شغل مشاور املاک

 

مشاورین املاک

 

مشاور املاک ؟ شغلی که خیلی حرف و حدیث های زیادی رو با خودش حمل می کند. هم خبر های خوب و هم خبر های بد. خیلی ها خاطرات خوبی از مشاوران املاک دارند و خیلی ها خاطرات بد. برخی برای فعالیت های ملکی خودشان داشتن یک مشاور املاک در کنار خودشان را ضروری دانسته و برخی ها از مشاورین املاک فرار میکنند.

آیا واقعاً این شغل خوب است یا بد؟ در اینکه این حوزه به افرادی آگاه و دلسوز نیاز دارد تا مردم بتوانند معاملات خوبی را انجام بدهند که شکی نیست ولی باید چه تغییراتی در این حوزه اتفاق بیفتد تا به سطح ایده آل خودش نزدیک بشود؟

اینجا چند سوال اساسی مطرح است و باید دقیق تر به این مسائل پرداخت.

شغل مشاور املاک چه اهمیتی دارد؟ ماهیت شغل مشاور املاک چیست؟ این صنعت چه تاریخچه ای دارد؟ در حال حاضر جایگاهش کجاست؟ و مهمتر از همه در آینده این شغل به چه شکلی ادامه پیدا خواهد کرد؟

در این مقاله ما سعی می کنیم تا حدودی به این سوالات پاسخ بدیم. چند دقیقه ای با ما همراه باشید. با مطالب جالبی همراه خواهیم بود.

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

اهمیت شغل مشاوران املاک

در طول تاریخ و از زمان انسان های اولیه همواره خوراک، پوشاک و مسکن سه نیاز اساسی مردم بوده و نمی توان از این مورد به سادگی گذشت. وقتی نیازی باشد قطعاً کسب و کارهایی در جهت تأمین این نیاز ایجاد خواهد شد. قطعاً با نیاز مسکن که یکی از مهمترین نیازهای بشریت است باید خیلی با دقت و حساب شده برخورد کرد و استفاده از افراد آگاه تر جهت تصمیم گیری بهتر جزء لاینفک این حوزه قلمداد می شود.

 

شغل مشاور املاک

 

ضمن اینکه این نیاز در طول تاریخ وجود داشته و صنعت ساختمان یکی از مهمترین بخش های هر کشور محسوب شده و مدیریت آن در کل دنیا همواره چالش بر انگیز بوده و دولت ها هزینه های سنگینی را برای این صنعت متقبل شده اند و حتی با وجود همه هزینه ها و سیاست ها اغلب نتوانسته اند رضایت کامل مردم را در این حوزه جلب کنند. در صورت بروز برخی اتفاقات غیر قابل پیش بینی نیز مثل سیل، زلزله، جنگ، سیاست های داخلی و خارجی، خشکسالی و موارد دیگر ممکن است شوک ناگهانی به عرضه و تقاضای این حوزه وارد شده و دولت ها را متحمل خسارات جبران ناپذیری کند.

از آن جا که صنعت ساختمان گردش مالی بالایی دارد و زندگی کل مردم را هم به خود اختصاص می دهد همواره خیلی از مردم دوست دارند به این صنعت ورود کنند و شاید راحت ترین راه ورود به این صنعت، شغل مشاور املاک است. در زیر به چند مزیت اصلی این شغل می پردازیم:

 

1-  ورود به صنعت ساختمان

2-  آشنایی با سازنده های منطقه

3-  آشنایی با سبک های مختلف معماری

4-  عدم نیاز به سرمایه اولیه

5-  در ارتباط بودن با قشر های مختلف مدیران، وکلا، پزشکان و ...

6-  عدم یکنواختی شغلی

7-  ارتباطات خوب مردمی و آشنایی با فرهنگ های مختلف

8-  یافتن فرصت های خوب سرمایه گذاری

9-  امکان ورود به ملک های خاص و جذاب

و موارد دیگر

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

ماهیت شغل مشاور املاک

 

ماهیت شغل مشاور املاک

 

ماهیت شغل مشاور املاک، همانطوری که از اسمش بر می آید مشاوره دادن در زمینه امور ملکی است. همانند سایر شغل های مشاوره ای دیگر مانند مشاوره دادن در امور تغذیه با عنوان شغلی مشاور تغذیه، یا مشاوره دادن در امور حقوقی مثل مشاوران حقوقی یا وکلا و یا مشاوره دادن در امور پزشکی مثل پزشکان و سایر شغل های مشاوره ای. در واقع افرادی که در این شغل فعالیت می کنند باید افرادی باشند که در زمینه امور ملکی از اطلاعات کافی برخوردار بوده تا بتوانند راهنمایی و مشاوره خوبی به مخاطبین بدهند.

اطلاع داشتن در زمینه های قوانین شهرداری، قوانین حقوقی، قوانین ساخت و ساز، آشنایی با مصالح ساختمانی و نقشه های معماری، آشنایی با قوانین سرمایه گذاری و اطلاع دقیق از اخبار و سیاست های روز علاوه بر اطلاعات ملکی و عرضه و تقاضا؛ ملزومات کاری و تخصصی یک مشاور املاک محسوب می شود.

در ضمن مشاورین املاک باید از اطلاعات تخصصی حوزه فروش نیز آگاه باشند. شاخه ای که از نظر فروشنده ها بسیار مهم و اساسی بوده و یک فروشنده باید اطلاعات کافی در حوزه فن بیان، زبان بدن، روان شناسی فروش، بازاریابی و بازارسازی، هوش مالی، متقاعد سازی، پوشش مناسب، برندینگ و توسعه کسب و کار، تیزهوشی، خلاقیت و خیلی از موارد دیگر که امروزه در جهان کسب و کار خیلی به آن ها پرداخته می شود و آموزش ها در این زمینه تمام ناشدنی است داشته باشد تا بتواند خودش را در سطح بالاتری در جامعه مشاورین املاک مطرح کند.

از این موارد می توان فهمید که در ظاهر این حوزه بسیار ساده به نظر می رسد ولی اگر تخصصی به این موضوع نگاه کنیم شغل های مشاوره ای از جمله شغل مشاور املاک حوزه های بسیار تخصصی بوده و نیازمند افراد بسیار توانمند است که بتوانند راهنمای خوبی برای مردم باشند که متأسفانه کشورمان در ابتدای این مسیر قرار دارد و امید است هرچه سریعتر به نقطه ایده آل این شغل نزدیک شویم.

 ضمن اینکه این شغل جزء شغل های حساس محسوب می شود چرا که بعضاً پای کل سرمایه و حاصل یک عمر زحمت یک خانواده در میان است. ولی متأسفانه بعضاً افرادی که در این شغل فعالیت می کنند مثل خیلی از حوزه های کاری دیگر ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشند یا به دلایل منافع شخصی حقایق را کتمان کنند.

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

 

تاریخچه شغل مشاور املاک

 

تاریخچه شغل مشاور املاک

 

شاید غارنشینی را بتوان شروع املاک و مستغلات دانست ولی شروع حرفه ای شغل مشاوران املاک خیلی دقیق در تاریخ مطرح نشده است و شروع این صنعت را می توان در سال 1900 میلیادی در آمریکا در نظر گرفت. در ایران باستان نیز در زمان داریوش هخامنشی اولین آثار ثبت ملکی در دوره پیش از اسلام مشاهده می شود. مراجع رسمی ثبت اسناد املاک هم در زمان ناصرالدین شاه قاجار اتفاق افتاد و خیلی اتفاق های دیگر که با جستجوی دقیق تر به آن ها می توان دسترسی پیدا کرد. ولی به نوعی می توان گفت در گذشته شغل مشاور املاک به صورت ریش سفیدی، پا درمیانی و یا اعتماد انجام می شده به شکلی که دو نفر برای انجام یک معامله از بزرگ آن منطقه به عنوان واسطه و ریش سفید استفاده می کردند تا با خیال راحت تری بتوانند معامله کنند. با گسترش جمعیت و نیاز بیشتر به واسطه گری این حوزه شکل و شمایل جدی تری به خودش گرفت و هر روزه نیز شاهد تغییرات جدیدی در این حوزه شاهد هستیم.

جایگاه شغل مشاور املاک رو می شود امروزه به دو قسمت سنتی و تخصصی تقسیم بندی کرد.

قسمت سنتی شغل مشاور املاک امروزه بالای 80 درصد حجم معاملات را به خود اختصاص می دهد. معاملات در بنگاه های املاک و به اصطلاح بنگاه های کفی که همگی با آن ها آشنایی داریم و فعالیت مشاوره ای در محدوده همان ملک اتفاق می افتد که امروزه کمی رنگ و بوی حرفه ای تر و اینترنتی به خود گرفته است. و قسمت تخصصی تر که با روی کار آمدن دپارتمان های املاک و یا شرکت های بزرگ فعالیت ها در سطح وسیع تری انجام می شود و سعی می شود اطلاعات و آگاهی بیشتری در سطح بزرگتری در منطقه به مخاطبین داده شده تا مخاطب تصمیم گیری بهتری نسبت به انجام معامله ملکی داشته باشد ولی باز با این وجود علیرغم ظاهر تخصصی تر همچنان سیستم های سنتی هم در این مراکز دیده می شود.

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

ولی در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

مشاور املاک در آینده

 

مشاور املاک آنلاین

 

شاید 10 سال پیش کسی تصور نمی کرد که فضای کسب و کار انقدر تغییر کند. فروشگاه های بزرگ اینترنتی، ایجاد پلتفرم های خدماتی بزرگ در فضای آنلاین، اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار های مختلف، روی کار آمدن هایپر مارکت ها و جمع شدن خرده فروشی ها و سایر موارد تغییرات بزرگی است که در این چند ساله بوجود آمده است و با گذر زمان این روند ادامه خواهد داشت. با روی کار آمدن هوش مصنوعی در کسب و کار های مختلف با تمامی خوبی ها و بدی ها، چه بخواهیم و چه نخواهیم قطعاً به زندگی و کسب و کار ما اضافه خواهد شد و اتفاقات عجیب و غریبی را رقم خواهد زد. سرمایه گذاری های جدی دولت ها و شرکت های بزرگ در این حوزه و تلاش برای شناخت هرچه بهتر این حوزه تا جلسات متعدد برای بهره برداری بهتر از این حوزه نشانگر و تایید کننده این موضوع خواهد بود. قطعاً این موضوع تأثیر بسزایی در شغل های مشاوره ای خواهد داشت چرا که دسترسی مستقیم به بیگ دیتا ها خواهند داشت و 24 ساعته در تمامی روزهای هفته و بدون کمترین خطای انسانی در دسترس مردم قرار خواهند دشات.

با این حال قطعاً در حوزه مشاور املاک جهت تسریع در همه امور نیز این تغییرات در سالیان آتی رخ خواهد داد و برخی شرکت های مختلف سعی خواهند کرد از این تکنولوژی ها در پیشبرد اهداف رقابتی خود بهره مند شوند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن بالاترین کیفیت و بهترین پیشنهاد مالی را به مخاطبین خود بدهند تا سهم بیشتری از بازار را در اختیار خود قرار بدهند.

موضوع مهم دیگری که قطعاً اتفاق خواهد افتاد بحث های حقوقی قرارداد های ملکی است که متأسفانه بعضاً توسط افراد غیر متخصص تنظیم می گردد و مشکلات عظیمی را بوجود آورده اند که قطعاً در آینده این موضوع با تدابیر اتخاذ شده برطرف خواهد شد.

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

خوشبختانه هلدینگ سفیر با مدیریت دکتر مهدی نشاط که از شاگردان پروفسور برایان تریسی می باشد در این امر پیشگام بوده تا بتواند با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه ایجاد شغل مشاوراملاک آنلاین رو در کشور فراهم کند تا ضمن ایجاد خدمات بهتر به عموم مردم برای افراد هوشمند زمینه ورود به یه کسب و کار پر درآمد را فراهم کند و متقاضیان این حوزه می توانند با این مجموعه تماس گرفته و در جریان بهتر امور قرار گیرند. امید است که مردم کشور عزیزمان ایران نگرانی در حوزه امور ملکی نداشته باشند و با خیال راحت تری در این حوزه اقدام کنند.

در همین راستا هلدینگ سفیر با ایجاد دو پلتفرم تخصصی در این حوزه شغل مشاور املاک آنلاین را راه اندازی کرده و از متقاضیان علاقمند دعوت می کنند نسبت به آموزش و فعالیت در این حوزه به این مجموعه پیشگام بپیوندند.

 

ثبت نام رایگان مشاور املاک شیش دنگی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

09129374020 کیوان‌پور

سایر مطالب در اطلاعات عمومی

کوی فراز: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

کوی فراز، که گویی نگینی درخشان بر دامنه‌های شمالی البرز در شمال غربی پایتخت می‌درخشد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل شده است. این مح

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.