تفرجگاه های‌منطقه یک شهرداری تهران

منطقه یک تهران؛ ازجمله مناطق 22 گانه شهرتهران است که بنا به ویژگیهای خاص اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، جغرافیایی، موجودیت کاخ ها و اماکن تاریخی، امکانات عالی خدماتی و رفاهی، دیدنی های تفریحی وتوریستی، مقبره امام زاده ها، مراکز تجاری و خرید، برج ها و آسمان خراش های باشکوه و معماری های کم نظیراز بهترین و گران قیمت ترین مناطق تهران محسوب میشود و از محبوبیت و اهمیت زیاد برخورداراست. منطقه یک تهران که درقسمت شمال شرقی شهر تهران موقعیت دارد بنام منطقه شمیران نیز یادمیشود. منطقه یک تهران از طرف شمال با رشته کوه های مشهور البرز، از طرف جنوب با اتوبان آیت الله صدر و شهید چمران، از طرف شرق با پارک جنگلی قرچک و اتوبان لشکری وازطرف غرب با رود خانه زیبای درکه محدود میباشد. منطقه یک تهران به 10 ناحیه تقسیم گردیده است که گران قیمت ترین نواحی آن از لحاظ قیمت ملک و آپارتمان عبارتند از: کامرانیه شمالی، اقدسیه، نیاوران، الهیه، زعفرانیه، فرمانیه، ولنجک، آجودانیه و قیطریه.

تفرجگاه‌ها و جاهای تاریخی منطقه یک شهرداری تهران

 

منطقه یک تهران

منطقه یک تهران

منطقه یک تهران؛ ازجمله مناطق 22 گانه شهرتهران است که بنا به ویژگیهای خاص اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، جغرافیایی، موجودیت کاخ ها و اماکن تاریخی، امکانات عالی خدماتی و رفاهی، دیدنی های تفریحی وتوریستی، مقبره امام زاده ها، مراکز تجاری و خرید، برج ها و آسمان خراش های باشکوه و معماری های کم نظیراز بهترین و گران قیمت ترین مناطق تهران محسوب میشود و از محبوبیت و اهمیت زیاد برخورداراست. منطقه یک تهران که درقسمت شمال شرقی شهر تهران موقعیت دارد بنام منطقه شمیران نیز یادمیشود.

منطقه یک تهران از طرف شمال با رشته کوه های مشهور البرز، از طرف جنوب با اتوبان آیت الله صدر و شهید چمران، از طرف شرق با پارک جنگلی قرچک و اتوبان لشکری وازطرف غرب با رود خانه زیبای درکه محدود میباشد.

منطقه یک تهران به 10 ناحیه تقسیم گردیده است که گران قیمت ترین نواحی آن از لحاظ قیمت ملک و آپارتمان عبارتند از: کامرانیه شمالی، اقدسیه، نیاوران، الهیه، زعفرانیه، فرمانیه، ولنجک، آجودانیه و قیطریه.

این منطقه پراز دیدنی ها و مکان های جذاب و شگفت انگیزطبیعی، تاریخی، تفریحی و تجاری میباشد که دراین نوشته بصورت مختصر تعدادی مکان های مشهور ومحبوب طبیعی، تاریخی و تفریحی را به شما معرفی میکنم. امیدوارم تا آخر این نوشته با ما همراه باشید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

پارک جمشیدیه

بازار تجریش

کاخ نیاوران

دربند

پارک نیاوران

کاخ و موزه سعد آباد

توچال

درکه

باغ فردوس

پارک قیطریه

امام زاده صالح

امام زاده قاسم

گورستان ظهیر الدوله

 

دربند تهران

دربند تهران

دربند که بین توچال و شهرتهران موقعیت دارد یکی از ییلاق ها و جاهای دیدنی تهران است که دارای طبیعت جذاب و شگفت انگیز و آب و هوای لطیف و خنک برای گردشگران داخلی و خارجی میباشد.

 

پیشینه و تاریخ دربند

دربند؛ ییلاق تفریحی خوش آب و هوا با ارتفاع حدود 1700 متر از سطح دریا زیباترین مکان برای گرفتن مهمانی های خاص و پارتی تهرانی ها، شاعران و بازیگران و گردشگران خارجی با جاذبه های حیرت انگیزطبیعی، دیدنی های زیبا و متنوع تفریحی و گردشگری میباشد.

منطقه دربند که دارای قدمت حدود 200 سال گفته میشود مکانی است که برای اولین مرتبه یک خانواده قزوینی در قسمت شمال تهران کوچ نموده ساکن گردیدند که بعدا درآنجا درخت کاشتن و باغ ها را ایجاد و زمین های زراعتی را مورد استفاده قراردادند.

ساکنان بومی این محله که اکثرا به زبان تاتی صحبت میکردند که کم کم آبادی بیشترشده و پیشرفت کردند. بعدازآن بنا به مزایا و اهمیت خاص آن منطقه مورد توجه ثروتمندان ، اعیان و اشراف قرارگرفتند و براهمیت آن بیشتر افزود گردید.

پاشاهان و خانواده قاجاری بعد از ساخت کاخ سعد آباد دراین محل در فصل های گرم سال به این منطقه کوچ می نمودند و اقامت اشخاص مشهور و برخی سفارت خانه ها نیز این منطقه بودند.

در محله دربند مجسمه سنگی از یک کوهنورد در سال 1340 ساخته شده است که از نمادهای مهم دربند بوده وگفته میشود این مجسمه از روی چهره "سرهنگ بیات" رییس هیئت کوهنوردی تهران ساخته شده است.

دراین محله امکانات عالی رفاهی و تفریحی فراهم است.

از کافی شاپ ها و رستوران های زیبا و لوکس با انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوش مزه ایرانی و اروپایی گرفته تا تله ستیژ و کوهنوردی در دل طبیعت بکر و شگفت انگیز با اب و هوای دلپذیر و مناظر رویایی و خیره کننده سفرشما را یکی از ماندگارترین گردش ها خواهد ساخت.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

درکه تهران

درکه تهران

محله پراز شگفتی های طبیعی و مناظرخیره کننده، آب و هوای پاک و خنک، کافه ها و رستوران های لوکس و زیبا، رودخانه خروشان، آبشاردیدنی، مقبره امازاده سید والی و سایر دیدنی ها و امکانات تفریحی و رفاهی که امروزه از مناطق  محبوب و شلوغ و پرترافیک شمال تهران بخاطر گردشگری و تفریح میباشد از مناطق است که در گذشته های دور نیز مردم درکنار رودخانه اش محل سکونت وزندگی را انتخاب نموده بودند و آنزمان هم از اهمیت خاص برخورداربوده است.

کوهنوردی، عکاسی، رفتن به زیارت اما زاده سیدوالی، اقامت و استراحت کوتاه در کافه ها و رستوران های لوکس و زیبای درکه با دیدن مناظر رویایی و شگفت انگیز طبیعی در منطقه سرد و خنک با آب و هوای لطیف و پاک، دل هرگردشگر و بیننده را مجذوب خود ساخته و شما یکی از بهترین لحظات زندگی تانرا ثبت خاطرات تان خواهید نمود که این همه در محله زیبای درکه مهیا و فراهم است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

بازار تجریش تهران

بازار تجریش تهران

درشرق میدان تجریش تهران بازار بزرگ با معماری و طراحی زیبا و هنرمندانه ساخته شده است که تصویری به درازای تاریخ و القا کننده نوستالژی برای هربیننده ای میباشد.

این بازار یکی از خاطره انگیزترین بازارهای تهران است که با داشتن حدود 400 مغازه شما هرآنچه لازم داشته باشید دراین بازار مشهور و محبوب موجود است و با قیمت مناسب میتوان خرید نمود.

این بازار بزرگ علاوه از صنف های مختلف و اجناس و محصولات متنوع از سبزی و میوه جات گرفته تا محصولات گران قیمت پوشاک و تزئینی و زیورآلات و ... دارای مساجد و تکیه خانه، پارکینگ  و رستوران ها و کافه های لوکس با غذاهای لذیذ و خوشمزه میباشد.

امام زاده صالح نیز درنزدیکی این بازار مشهور و بزرگ قراردارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

پارک جمشیدیه - تهران

پارک جمشیدیه تهران

در منطقه یک تهران دومین پارک بزرگ و مشهورتهران با مساحت درحدود 10 هکتاردر قسمتی از اراضی  شخص معروف" دولو" یا "جمشید دولو قاجار"  در منطقه خوش آب و هوا و دیدنی محله جمشیدیه با بهترین امکانات تفریحی و رفاهی ساخته شده است که معروف به پارک جمشیدیه تهران میباشد.

مراسم افتتاح این پارک سنگی با مالکیت جمشید دولو از خاندان قاجاری درعصرسه شنبه، پنجم اردیبهشت سال 1357 با حضورداشت رضاه شاه و فرح پهلوی و رییس جمهور سنیگال با همسرش برگزار گردید که یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی شهرتهران منطقه یک میباشد.

طراح اصلی این پارک زیبا کامران دیبا معمار ونقاش مشهور است که تحصیلات خودرا در دانشگاه هاروارد امریکا در رشته معماری انجام داده است. از معماران و طراحان دیگری این پارک میتوان از روح الله نیک خصال، غلام رضا پاسبان و محمد برقعی نام گرفت.

وجود آبشا، دریاچه و آب نماها با تزئینات سنگی، مجسمه های سنگی نما و زیبای خاص به این پارک داده است که هرگردشگری را مجذوب خود مینماید.

پارک جمشیدیه از طرف شمال به کوه کلکچال، از طرف جنوب به باغ مشهور دولو، ازطرف شرق به خیابان جمشیدیه و از طرف غرب به جاده کلک چال محدود است.

این پارک دارای جاهای دیدنی و امکانات عالی و طراحی های زیبا و مجذوب کننده است که علاوه بر سایر امکانات و تفریحات شما میتوانید کوهنوردی نیز کنید.

این پارک دارای جاهای جذاب دیدنی، تفریحی، خدماتی و رفاهی میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

دارآباد و موزه حیات وحش دارآباد

موزه وحش دارآباد تهران

درشمال تهران منطقه یک، روستای زیبا و محبوب که بنا به جاذبه خاص گردشگری و توریستی اش قابل توجه همه گردیده است دارای آب و هوای پاک و لطیف، مناظر و زیبای های خاص طبیعی و بکرو جاذبه های طبیعی و مصنوعی در قسمت جنوب رشته کوه های مشهور البرز قرارگرفته است و از اهمیت خاص برخورداراست. علاوه بر شگفتی های طبیعی و مناظرزیبا در این محله موزه حیات وحش وجود دارد که یکی از مکان های زیبا ودیدنی تهران با بخش ها متنوع علمی و تفریحی دارآباد است.

کلمه دارآباد که از دوبخش ترکیب گردیده است کلمه "دار" بمعنی درخت و کلمه" آباد" بمعنی آبادی میباشد با موجودیت رودخانه و موقعیت عالی اش دارای درختان و گیاهان زیاد درگذشته بوده که هنوز هم با وجود توسعه مناطق مسکونی و ساخت و سازهای صورت گرفته این منطقه دارای جنگل و درخت و فضای سرسبز میباشد.

محله دارآباد که معروف به دیدنی ها و جاذبه های طبیعی اش مانند رودخانه، قنات ها، پارک ها، کوه ها ومسیر کوهنوردی میباشد دارای موزه دارآباد نیز میباشد که یکی از دیدنی ترین مکان های دارآباد و تهران است.

دراین موزه انواع گونه های جانوران موجود بوده و معلومات خوب و مهم را دربخشهای مختلف به محققان و پژوهشگران نیز میدهد.

موزه دارآباد دارای بخشهای دیدنی و مختلف مانند آمفی تئاتر، سینمای 6 بعدی، هیومن پارک، کتابخانه، رستوران و کافه، فضای سبز، فروشگاه صنایع دستی و سایر دیدنی ها وامکانات جالب میباشد.

 

موزه حیات وحش دارآباد

موزه حیات وحش و طبیعت دارآباد که از جمله موزه های دیدنی و جذاب تهران میباشد امروزه دارای علاقمندان زیاد گردشگری داخلی و خارجی دراین موزه میباشد.

قبل از انقلاب، ساختمان موزه دارآباد مورد استفاده یکی از شاهزاده های پهلوی قرارداشت ولی بعد از انقلاب در سال 1372 برای حفاظت خوبتراز محیط زیست و آشنایی بیشتر مردم با طبیعت و حیوانات با همکاری شهرداری تهران موزه دارآباد تبدیل به نخستین موزه حیات وحش ایران گردید که امروزه مکان جذاب و ارزشمند ودیدنی درتهران و محله دارآباد است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

رویا پارک دارآباد

دارآباد دارای پارک های زیبا مانند پارک ساحلی دارآباد، هیومن پارک دارآباد و رویا پارک میباشد که هرکدام جذابیت های خاص خودرا دارد.

رویا پارک که درمحله دارآباد و نزدیکی هیومن پارک موقعیت دارد از شگفت انگیزترین و جذاب ترین پارکهای دارآباد است که درموزه دارآباد راه اندازی گردیده است که با طراحی هنرمندانه و زیبا و داشتن بخشهای مختلف واقعا جای دیدنی است.

رویا پارک دارای آثار و دیدنی های شگفت انگیز وفریبنده میباشد که خالق این مجموعه تفریحی و هیجانی بنام آقای خطای دید مشهور و شناخته میشود که توسط فرد واقعا خلاق و ماهر طراحی و خلق گردیده است.

این موزه با داشتن مساحت حدود 2500 متر مربع دارای گونه های متنوع و مختلف حیوانات بصورت زنده و یاهم تهیه نمودن برخی مجسمه های زیبای حیوانات دارای 500 گونه پرندگان میباشد که بیشترین گونه این موزه را بخود اختصاص داده است.

علاوتا این موزه دارای کافه و رستوران های زیبا، سرویس تاکسی، رهنمای گردشگری، سرویس بهداشتی، نمازخانه نیزمیباشد.

 

کاخ سعد آباد – تهران

کاخ سعد آباد تهران

دریکی از قسمت های شمال تهران- شمیرانات درمساحت حدود 112 مترمربع مجموعه ارزشمند و جذاب فرهنگی - تاریخی شامل سازه های باشکوه، موزه های بی نظیر و دیدنی، کاخ های زیبا و تاریخی، باغ های بزرگ و سرسبز و سایر دیدنی های جالب در منطقه خوش آب و هوای تهران  با ارتفاع حدود 1750 مترموقعیت دارد که زبان زد خاص و عام است.

مکانی زیبا و دیدنی که سالانه حدود 5 میلیون بازدید کننده داخلی و خارجی از آن دیدن میکند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

این کاخ شامل جاهای دیدنی زیاید مانند باغ کاخ سعد آباد، کاخ موزه ملت، موزه هنرهای زیبا- سعد آباد، موزه هنر ملل سعد آباد، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه ظروف سلطنتی، موزه سلاح های دربار، کاخ اسود سعد آباد، موزه اسناد سلطنتی سعد آباد، موزه نظامی کاخ شهرام، موزه برادران امیدوار، موزه نگارستان سعد آباد، موزه آب سعد آباد، موزه خودروهای سلطنتی سعد آباد و سایر دیدنی های تاریخی و فرهنگی و تفریحی با امکانات عالی دراین مجموعه بی نظیر تاریخی و فرهنگی وجود دارد که بادیدن شان دنیایی از زیبای ها و شگفتی و معلومات و تاریخ را مشاهده خواهید نمود.

 

مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران

کاخ نیاوران تهران

دریکی از قسمت های شمالی تهران، جوار پارک نیاوران کاخ مدرن و باشکوه با سقف متحرک،  طراحی و معماری های بی نظیر و هنرمندانه با آثار و مکان های دیدنی است که کاخ اختصاصی آن توسط جوان ترین شاه قاجار اعمارگردید امروزه از بهترین مکان های گردشگری وتوریستی تهران بنام کاخ نیاوران یاهم مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران است که خانواده و بستگان پهلوی دوم از جمله آخرین کسانی بودند که درآن زندگی کردند و بعد ازآن تحت تصرف اداره میراث فرهنگی و اداره ارشاد جمهوری اسلامی میباشد.

مجموعه فرهنگی وتاریخی نیاوران دارای بخشهای مختلف با ارزش تاریخی، فرهنگی و معماری عالی میباشد که یکی از پربیننده ترین مکان های تهران و منطقه یک بشمار میرود و گردشگران و توریستان زیادی داخلی و خارجی برای دیدن این مجموعه بی نظیر می آید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

گورستان ظهیرالدوله

گورستان ظهیرالدوله تهران

 در منطقه یک تهران بین امام زاده قاسم و تجریش یک گورستان نسبتا کوچک و لی بسیارمعروف قراردارد که علی خان ظهیرالدوله، چهره های مشهور ایران، شاعران و هنرمندان و فروغ فرخزاد درآن جا دفن گردیده است.

باغ فردوس، خانه دکترحسابی، فرهنگسرای ملل از جمله مکان های دیگری تاریخی و دیدنی در منطقه یک تهران است.

پیست اسکی شمشک: باداشتن طول حدود 300 متر و داشتن تله اسکی از مکان های دیدنی برای گردشگران و توریستان است.

توچال و کلکچال: برای کوهنوردی و پیاده روی از جاهای جذاب و دیدنی دیگراین منطقه است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

پارک قیطریه تهران

پارک قیطریه تهران

در قسمت پائین تپه باستانی محله محبوب قیطریه تهران بوستان بزرگ و قدیمی که در ابتدا باقیمانده باغ های سرسبز و باطراوت دوره قاجار بود وجود دارد که یکی از بهترین مکان های تفریحی و دیدنی تهران و منطقه یک میباشد.

این پارک دارای امکانات عالی تفریحی، مکان های تاریخی و باستانی، فرهنگسرا و امکانات رفاهی وخدماتی عالی میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

مراکزتجاری و خرید

منطقه یک تهران دارای مشهورترین ولوکس ترین مراکز تجاری واداری، مراکز خرید معتبر و برند و هتل ها و رستوران ها و کافی شاپ های زیبا با خدمات و محصورات عالی میباشد که ازنام گرفتن و یا توضیح آنها دراینجا صرف نظرمیکنم.

درمنطقه یک تهران علاوه براینکه زندگی لوکس و مرفه شهری وجود دارد،  دارای طبیعت های جذاب و دیدنی و مکان های تاریخی ارزشمند و زیارتگاه ها و مراکز تجاری و خرید، پارک های تفریحی  و سازه های باشکوه و معماری های شاهکارانه نیزمیباشد که این منطقه را به یکی از محبوب ترین و گران قیمت ترین مناطق شهرتهران مبدل ساخته است.

برای معلومات بیشتر درمورد جاهای دیدنی وتفریحی و قیمت آپارتمان و ملک در منطقه یک تهران اینجا کلیک کنید.

 

 

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

چالش‌های پیش روی نهضت ملی مسکن چیست؟

طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه به راه افتاده است. اما سؤال اینجاست که این طرح تا چه حد پیشرفت کرده و بانک مسکن به عنوان متولی اصلی پرداخت تسهیلات، چه اقداماتی را انجام داد

تهران ویلا: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

تهران ویلا، نگین شمال غرب پایتخت، نامی آشنا برای شهروندان تهرانی و نمادی از لوکس بودن، آرامش و چشم‌اندازهای بی‌نظیر است. این محله‌ی ییلاقی با قدمتی نوپا، در دامنه‌های کوه‌های البرز و در منطقه دو شهردا

کوی فراز: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

کوی فراز، که گویی نگینی درخشان بر دامنه‌های شمالی البرز در شمال غربی پایتخت می‌درخشد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل شده است. این مح

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.