نکات اساسی و کلیدی در چگونگی تزئین خانه و چیدمان مناسب

نقل مکان به خانه جدید می تواند یکی از لذت های بزرگ زندگی باشد اگر چیدمان را به خوبی انجام دهید و در نهایت خانه ای زیبا، راحت و حسی شاد داشته باشید وگرنه با انبوهی از مبلمان، پارچه و رنگ های درهم مواجه می شوید که هرگز دلپذیر، جذاب و آرامش بخش نیستند.

چگونه خانه خود را تزئین کنیم؟

اساس چیدمان

برای رسیدن به خط پایان، ابتدا باید بدانید که به کجا می روید.

از رفتن به فروشگاه مبلمان شروع نکنید 

بسیاری این توصیه را شنیده اند که هنگام گرسنگی از خرید مواد غذایی اجتناب کنید، زیرا منجر به انتخاب های ضعیف می شود. همین امر در مورد فروشگاه های مبلمان نیز صدق می کند. با وحشت و عجله به خرید نروید، فقط به این دلیل که خانه خالی دارید. بله، شما به یک مبل نیاز دارید. اما اگر یک مبل صورتی راه راه را فقط به این دلیل که آن را در فروشگاه دوست دارید انتخاب کنید، بدون اینکه اندازه گیری کنید یا به بقیه اتاق فکر کنید، سخت در اشتباهید. بقیه اتاق باید اطراف آن مبل چیده شود، و اگر مبلمان برای فضا، خیلی بزرگ باشد، برای همیشه ناخوشایند به نظر می رسد. از اتاقی که می‌خواهید تجهیز کنید شروع کنید، با یک متر برای اندازه‌گیری و یک دفترچه یادداشت.

 

مشاهده انواع سبک های معماری داخلی وخارجی

 

اندازه گیری ها را خوب یاد بگیرید چون تطبیق مقیاس مبلمان با مقیاس یک اتاق بسیار مهم است

یک مبل می تواند به راحتی برای یک اتاق کوچک بزرگ باشد و صندلی های شیک می توانند در یک اتاق زیر شیروانی کاملا بزرگ، گم شوند. قبل از شروع تصور طراحی و چیدمان، طول و عرض هر اتاقی را که می‌خواهید تزئین کنید به همراه ارتفاع سقف و عناصری که می‌توانند مانع شوند مانند پله‌ها، ستون‌ها، رادیاتورها و سایر موانع را اندازه‌گیری کنید و در نظر بگیرید. همچنین ایده خوبی است که فضای پنجره را به همراه فضای دیوار زیر، بالا و کناره های پنجره ها را هر یک جداگانه اندازه بگیرید تا برای پوشش پنجره اندازه داشته باشید. اولین اشتباهی که اکثر مردم مرتکب می‌شوند این است که چیزهایی با اندازه نامناسب می‌خرند. مبل‌هایی که در اتاق جا نمی‌شوند، مبل‌هایی که از درب ها رد نمی‌شوند، میزهایی که خیلی کوچک هستند، میزهایی که خیلی بزرگ هستند. پیش بینی بوسیله اندازه گیری دقیق می تواند به جلوگیری از چنین مشکلاتی کمک کند.

یک طرح کلی ایجاد کنید

هنگامی که اندازه های اتاق خود را مشخص کردید، وقت آن است که آنها را در یک طرح کلی استفاده کنید که به شما دید کلی و از بالا از کل خانه می دهد. الکسا همپتون، رئیس مارک همپتون، شرکت طراحی داخلی نیویورک که توسط پدرش تأسیس شده است، می‌گوید هر شغلی باید با یک طرح کلی شروع شود. شما باید فضا را بشناسید. یکی از گزینه ها این است که یک طرح کلی را به روش قدیمی، با کاغذ، مداد و خط کش بکشید. با این حال، اکثر طراحان حرفه ای از نرم افزارهای طراحی مانند اتوکد استفاده می کنند. در بین این دو روش، برنامه هایی قرار دارند که هدف آن ها ایجاد طرح های ساده برای صاحبان خانه است (حتی برخی اندازه گیری ها را با دوربین گوشی هوشمند خود به صورت خودکار انجام می دهند، اما آن اعداد را دوباره بررسی کنید)، از جمله Magicplan، Floor Plan Creator  و RoomScan Pro . هنگامی که طرح کلی فضا را به دست آوردید، شروع به آزمایش با قرار دادن مبلمان کنید و مطمئن شوید که ردپای هر قطعه متناسب با اندازه طراحی شده باشد.

تصمیم بگیرید که چه سبکی می خواهید

این قسمت مشکل است و برایش هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. اتاق ها می توانند سنتی یا مدرن، رسمی یا آرام و از نظر بصری گرم یا خنک باشند. خانم همپتون گفت: در حد توان خود، باید سعی کنید تشخیص دهید که دوست دارید در یک فضای معین چگونه زندگی کنید؟ چه کاری انجام دهید؟ چند نفر اونجا زندگی کنند؟ بچه هست یا نه؟ سلیقه های شما برای اینکه چگونه دوست دارید زندگی کنید چیست؟ به عنوان مثال، دکوراسیون خانه برای کسی که به طور منظم مهمانی های شام بزرگ برگزار می کند، باید با خانه شخصی که هر شب در رستوران غذا می خورد متفاوت باشد. فردی که قصد دارد میزبان جمع آوری کمک های مالی باشکوه باشد، باید اتاق نشیمن متفاوتی نسبت به فردی که فقط رویای نشستن در مقابل تلویزیون را دارد، داشته باشد. به کتاب ها و مجلات طراحی و همچنین منابع آنلاین مانند  Houzz، Pinterest  و Instagram نگاه کنید تا سبک شخصی خود را بهتر انتخاب کنید. برد فورد، طراح داخلی در شهر نیویورک، می گوید: سبکی را که بیشتر به آن پاسخ می دهید، بیابید و آلبومی از تصاویر مورد علاقه خود را تهیه کنید. آقای کلینبرگ توصیه می کند، هنگامی که تصاویری را که دوست دارید جمع آوری کردید، در مورد جزئیات آنها مطالعه کنید. او گفت: ببینید که در کجا از الگوها می توان استفاده کرد و در کجا می توان از رنگ ها استفاده نمود.

استفاده از نوارهای رنگی

در یک گام جلوتر برای پیاده سازی ایده‌ها در مورد طرح، از نوار رنگی در فضای واقعی استفاده کنید تا جایی که مبلمان روی زمین و اجسام روی دیوار قرار می‌گیرند. آن مکسول فاستر، مالک شرکت طراحی داخلی نیویورک Tilton Fenwick می گوید: ما از نوار آبی روی زمین برای تعیین جای عناصر مختلف استفاده می کنیم. قالیچه کجا خواهد بود؟ آیا نیاز به برش دارد؟ میز قهوه تا کجا بیرون می آید؟ حتی اگر ما همه چیز را تا یک شانزدهم اینچ در طرح مبلمانمان داشته باشیم، چیزی در مورد تجسم آن در فضا و توانایی راه رفتن در اطراف آنها وجود ندارد.

 

مشاهده بهترین چیدمان های داخل منزل

 

بودجه را توسعه دهید

هیچ راهی برای دور زدن هزینه ها وجود ندارد. اگر به صورت غیرمنتظره روی خرید یک صندلی گران قیمت ولخرجی کنید، پول کمتری برای بقیه خانه در دسترس خواهید داشت. آقای فورد گفت: شما می خواهید مطمئن شوید که در مورد نحوه خرج کردن پول خود استراتژیک عمل می کنید. بودجه به شما یک نقشه راه برای نحوه تقسیم هزینه های خرید وسایل بین اتاق ها می دهد. او خاطرنشان کرد، اگر میز ناهارخوری بی نظیری پیدا کردید، همچنان می توانید استثنا قائل شوید، اما برای پرداخت هزینه آن باید به این فکر کنید که از کجا می توانید کم کنید.

مراحل را برنامه ریزی کنید

به پایان رساندن دیوارهای گچی، اصلاح کف چوبی سخت و رنگ آمیزی سقف ها همه باید در ابتدا انجام شود. در صورت امکان، بهتر است قبل از جابجایی هر گونه مبلمان یا لوازم جانبی در فضا، این نوع کارها را تکمیل کنید. اگر نمی توان از آن اجتناب کرد، مبلمان بزرگ را زیر پوشش های پلاستیکی و لوازم جانبی را در جعبه ها با نوار چسب ببندید تا از آنها محافظت شود.

 

رنگ آمیزی فضا

 

مالک شرکت طراحی های داخلی Tilton Fenwick می‌گوید: «آن اتاق، لحظه‌ای قدرتمند است که شخصی وارد خانه شما می‌شود. "این می تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت و سلیقه طراحی شما نمایان کند."

پوشش دیواری یا کاغذ دیواری ای که ممکن است برای یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب مناسب نباشد، در عین حال می تواند برای یک سرسرا یا ورودی به اندازه کافی جذاب و ایده آل باشد. این جایی است که می توانید یک رنگ جیغ یا بولد، یک رنگ لاکی رنگ یا کاغذ دیواری را برای ساختن یک احساس شگفت انگیز و جذاب برای مخاطب ایجاد کنید که ممکن است در یک اتاق نشیمن بزرگ نه تنها جذاب نباشد بلکه زننده و نامطلوب واقع شود.

یک مزیت اضافه کنید 

پوشش‌ها و کاغذهای دیواری گران‌قیمت هستند، اما از آنجایی که سرسراها معمولا کوچکند، این محصولات اغلب می‌توانند بدون هزینه بالا و به راحتی مورد استفاده قرار گیرند. در ضمن نصب کاغذ دیواری های برجسته، دارای رنگ های خاص که میتوانند مات یا برعکس براق باشند می توانند زیبایی بیشتری به سرسرا اضافه کنند.

 

مشاهده بهترین چیدمان های داخل منزل

 

طراحی به سبک شما

با چند قطعه کلیدی مبلمان و لوازم تزئینی و جانبی، می‌توانید سبک ورود و خروج روزانه خود به خانه را تنظیم کنید. معمولا اغلب اوقات فضای بزرگی در دسترس نیست، بنابراین شما با تعداد محدودی قطعه می توانید به سبک خود چیدمان را انجام دهید. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید وقتی وارد خانه می شوید همه چیز را رها کنید، "یک کنسول با کشو در دسترس عالی است، زیرا مکان خوبی برای پنهان کردن کلیدها و وسایل تان است. یا در غیاب کشو، یک کاسه، سینی یا سایر ظروف مجسمه‌سازی می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای کمک به نظم بخشیدن به اشیا باشد.

به همین ترتیب یک نیمکت یا یک چهارپایه که زیر کنسول می‌چرخد، می‌تواند مکانی مناسب برای نشستن در حالی که کفش‌ها را می‌ پوشید یا در میاورید، در حالی که کمترین فضای کف را اشغال کند، باشد.

یکی دیگر از عناصر مفید، آینه دیواری است. این آخرین فرصت است تا قبل از اینکه از در بیرون بروید خود را بررسی کنید.

برای آب و هوا برنامه ریزی کنید

به عنوان اولین فضایی که افراد هنگام ورود از بیرون وارد آن می شوند، سرسرا باید با چیزهای زیادی دست و پنجه نرم کند و برای روبرویی با اتفاقات مختلف منعطف باشد؛ یخ، برف، آب باران، گل و لای و هر چیز دیگری که طبیعت تصمیم دارد به ما هدیه دهد. برای جلوگیری از نفوذ این چیزها به بقیه خانه، باید جلوی درب خانه و در ورودی امکاناتی را در نظر گرفت.

تلاش برای پاک سازی ازین هدایای طبیعی حتی باید قبل از ورود به سرسرا آغاز شود. تهیه و نصب یک پادری بیرون از درب بسیار خردمندانه است، تا همه بتوانند حتی قبل از ورود، خود را پاک کنند.

در داخل هم، می توان با یک فرش داخلی و خارجی موضوع را بیشتر دنبال کرد. خرید و نصب پایه چتر نه تنها چترها را در دسترس نگه می دارد، بلکه از تخلیه چترهای مرطوب روی زمین نیز جلوگیری می کند. سطل‌ها یا سبدهایی می‌توان زیر کنسول قرار داد، که می‌تواند حاوی کلاه و دستکش های خیس باشد. اگر سرسرا شما کمد ندارد، قفسه بخرید یا جالباسی دیواری نصب کنید. اینها همه اسباب کاربردی هستند که می توانند به عنوان عناصر تزئینی نیز کارایی مضاعف داشته باشند.

 

دیزاین اتاق

 

ایده های دکوراسیون ناهارخوری و اتاق نشیمن

قسمت های اصلی نشیمن، چه اتاق های مجزا باشند و چه در یک فضای باز با هم ترکیب شوند، مکانی ایده آل و مناسب برای زندگی و معاشرت با خانواده و دوستان را فراهم می کنند.

 

مشاهده قسمت دوم بهترین چیدمان های داخل منزل

 

پالت رنگ های خود را مشخص، تعیین و تهیه کنید

شما می‌توانید رنگ‌ها، الگوها و پوشش‌های فلزی را به‌صورت آنلاین ببینید، اما تصاویر دیجیتالی، چیزی تقریبی از ظاهر موارد واقعی هستند که شما می توانید درک کنید. همچنین بعضی رنگ‌ها در کنار هم یا با ترکیب شدن با یکدیگر، وقتی روی صفحه نمایش مشاهده می‌شوند، به خوبی قابل تمایز نبوده و تشخیص رنگ‌های سرد و گرم دشوار می شود.

 تا جایی که ممکن است، نمونه ای از گروه های رنگی وسیله مورد نظر، نمونه‌های پارچه و نمونه‌های مواد را سفارش دهید تا مطمئن شوید محصولات نهایی انتظارات شما را برآورده می‌کنند. شما می‌توانید نمونه‌ها را از فروشندگان سفارش دهید، و این همیشه بهترین روش بوده و هست.

فقط به نمونه ها به صورت مجزا نگاه نکنید. آنها را به تخته سنجاق کنید یا در سینی بگذارید تا ببینید چقدر با هم سازگارند یا در تضادند. به فرض ممکن است همه سبزها با هم یا دیگر رنگها به خوبی سازگار باشند یا همه آبی ها با هم یا دیگر رنگها در تضاد باشند. قرار دادن نمونه ها در کنار هم راهی است برای دیدن اینکه آیا رنگ ها و الگوهای مختلف در هماهنگی هستند یا تنش.

برای مثال وقتی روی طرح پارچه کار می کنیم، می توانیم پارچه را روی دستگاه کپی بگذاریم و آن را در سایز کوچک تری نمایان کنیم، و آن را به شکل مناسب برای پلان طبقه برش دهیم و روی کار بچسبانیم، بنابراین ما می توانیم ببینیم که چگونه پارچه های مختلف در اتاق نمود پیدا می کنند.

طراحی دیوارها 

تشخیص و تعیین رنگ‌ها به دلیل ظاهر شدن در شرایط نوری مختلف و طیف گسترده رنگی متفاوت بسیار دشوار می تواند باشد و در نهایت اگر بی دقت انتخاب شود نظر ما را جلب نکند. این بی دقتی و اشتباه تنها زمانی نمود پیدا می کند که آن را روی دیوار پیاده سازی کنید. به همین دلیل، هرگز ایده خوبی نیست که وقتی برای اولین بار نمونه را در فروشگاه می بینید، رنگ نهایی را به سرعت تعیین و انتخاب کنید. حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که به بزرگترین نمونه ای که می توانید در اتاقی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید نگاه کنید. بهتر است، تکه های نمونه بزرگ را روی دیوارها یا روی تخته هایی که می توان در اطراف جابجا کرد نقاشی کنید و آنها را در ساعات مختلف روز مشاهده نمایید.

توجه: تا زمانی که رنگ را قبل از رنگ آمیزی کل اتاق آزمایش می کنید، دلیلی برای ترس از رنگ های پررنگ و اشباع وجود ندارد.

پس از انتخاب رنگ، به سراغ درخشندگی و ماتی رنگ بروید. رنگ‌های مات یا مسطح ظاهری دلپذیر دارند که عیوب دیوارها را نیز پنهان می‌کنند، اما نگهداری، تمیز کردن و لمس کردن آن جذاب نیست. مثلا بعضی افراد رنگ پوست تخم مرغی یا استخوانی را ترجیح می‌دهند که کمی براق‌تر باشد و تمیز کردن آن آسان‌تر.

پایه‌ها، قالب‌ها یا مدل ها، درب ها و سایر تزئینات را می‌توان شبیه همان رنگ اتاق رنگ آمیزی یا انتخاب کرد تا از نظر بصری جالب به نظر برسند، یا می توان یک رنگ متضاد، معمولا سفید مایل به رنگ درب اتاق ها برای ایجاد جذابیت بیشتر انتخاب نمود. زمینه را می توان با درخشندگی متفاوتی نسبت به دیوارها رنگ آمیزی کرد. یک رنگ براق یا نیمه براق در عین دوام بیشتر به قالب‌ها و مدل ها توجه بیشتری می‌بخشد.

شما همچنین باید تصمیم بگیرید که چه رنگی را می خواهید برای سقف انتخاب کنید. می‌توانید آن را به رنگ سفید در بیاورید که حسی شادتر به شما می دهد و یا آنها را با رنگی نزدیک به رنگ دیوارها رنگ آمیزی کنید. استفاده از رنگ های براق مات یا صاف بی خطر و مناسب است زیرا به ندرت انگشتان کثیف یا اشیاء لکه‌زا به سقف برخورد می‌کنند. اگر سطح سقف کاملا صاف باشد، می‌توان آن را با روکشی براق به عنوان یک ویژگی طراحی که نور را به داخل فضای نشیمن منعکس می‌کند، رنگ آمیزی کرد. اگر سقف شما صاف نیست، این کار را نکنید چون براق بودن آن فقط عیوب را برجسته می کند.

 

برای چیزهای غیرمنتظره، نگاهی فراتر از رنگ را هم در نظر بگیرید. از جمله کاغذ دیواری طرح دار، پارچه چمنی، صفحات چوبی و حتی روکش سنگ و آجر.

 

ایده های جذاب برای کاشی حمام را اینجا ببینید 🔜

 

مبلمان را انتخاب کنید

با استفاده از پلان زمین و تصاویر الهام‌بخش خود، قطعات خاصی از مبلمان، مبل‌ها، صندلی‌ها و میزها را انتخاب کنید که فضا را جذاب کند. بسته به حال و هوای مورد نظر خود، می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید.

برای یک اتاق سنتی، تمرکز بر روی یک چیدمان متقارن اغلب کمک می کند. به عنوان مثال، نصب یک مبل و میز قهوه در مرکز شومینه، با صندلی های راحتی در دو طرف. یک فضای بسیار متقارن می تواند زیبا و رسمی باشد. از سوی دیگر، اگر یک مبل سکشنال یا تکی انتخاب کنید، احتمالا فضای کمتر رسمی خواهد بود.

ارتفاع صندلی نیز مهم است. مبل ها و صندلی های استراحت در یک اتاق باید دارای صندلی هایی با ارتفاع مشابه باشند تا از نشستن برخی افراد بسیار بالاتر از دیگران جلوگیری شود. به طور کلی، صندلی‌های پایین‌تر احساس راحتی و آرامش را ارائه می‌دهند و صندلی‌های بالاتر رسمی‌تر هستند.

چه فضا معمولی باشد چه رسمی، یک قانون کلی وجود دارد که باید در نظر داشت. تعداد صندلی های غذاخوری باید تقریبا با تعداد مبلمان برای استراحت مطابقت داشته باشد. اگر قصد دارید 12 نفر در یک میز نهارخوری داشته باشید، برای سرگرمی قبل و بعد از غذا هم باید 12 صندلی در اتاق نشیمن داشته باشید.

 

چگونگی چیدمان وسایل

هیچ مبل یا صندلی اتاق نشیمن نباید حالت جزیره ای برای خود داشته باشد. وقتی مردم می نشینند، تقریبا همیشه به مکانی برای قرار دادن نوشیدنی یا کتاب و همچنین نور برای مطالعه نیاز دارند. یک میز قهوه یا میز عسلی را در دسترس هر صندلی به همراه یک میز یا چراغ قرار دهید.

هیچ کس نمی‌خواهد انگشت پایش به صندلی گیر کند، بنابراین باید مطمئن شوید که فضاهای مناسب خالی روشنی در اتاق نشیمن برای عبور وجود دارد و هیچ مبلمانی هیچ دربی را مسدود نمی‌کند یا فشار دادن به آن را ضروری نمی‌کند.

 

آیا اتاق نشیمن شما تلویزیون خواهد داشت؟

اگر چنین است، یک پایه دیواری برای تلویزیون یا یک میز تلویزیون و همچنین فضایی برای عبور و پنهان کردن کابل ها در نظر بگیرید.

آیا قصد دارید یک شام به سبک سلف سرویس برگزار کنید؟

اگر چنین است، یک میز و فضای مخصوص در نزدیکی میز ناهارخوری به شما این امکان را می‌دهد که در یک فضا به جای اینکه مهمان‌ها در آشپزخانه بگردند، به آنها خدمت کنید.

 

فرش اضافه کنید

اتاق نشیمن با کف‌های چوبی، اما بدون فرش، برهنه به نظر می‌رسد. برای زیبایی بصری و واقعی، یک فرش اضافه کنید.

سه استراتژی متداول برای انجام این کار وجود دارد:

یک فرش بزرگ که تقریبا تمام کف اتاق را بپوشاند و یک حاشیه یا فقط یک یا دو پا در لبه ها باقی بماند پهن کنید. این روش معمولا در اتاق های کوچکتر بهترین کاربرد را دارد.

طراحی دیوارها

یک اتاق بزرگتر را با استفاده از قالیچه ها به چند قسمت برای نشیمن تقسیم کنید تا زیبایی هر گروه از مبلمان ها را در کنار هم نگه دارید. یا در یک فضای باز، از یک فرش برای نگه داشتن قسمت نشیمن در کنار هم استفاده کنید، در حالی که اجازه می دهد نهارخوری مستقیما روی کف چوبی قرار گیرد.

فرش های لایه ای

فرش‌های کوچک‌تر را روی یک فرش بزرگ‌تر بچینید تا ضمن تقویت چیدمان اتاق، جذابیت بصری بیشتری ایجاد کنید.

در انتخاب اندازه ها سخاوتمند باشید. یک فرش کوچک زیر میز قهوه که به پایه مبل ها و صندلی ها نمی رسد مانند یک قایق گم شده در دریا به نظر می رسد. فرش باید تا نیمه یا به طور کامل زیر مبلمان در لبه های آن کشیده شود.

 

دیزاین فرش اتاق

 

مرحله پایانی چیدمان با آثار هنری

آخرین مرحله برای تکمیل هر اتاق، افزودن اسباب هنری و لوازم جانبی است، اما هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. در یک فضای مینیمالیستی، ممکن است فقط چند شیء باشد. در یک فضای حداکثری، می تواند شامل نمایش کل مجموعه ها و لایه های اشیاء هنری باشد.

به تصاویر الهام بخش اصلی خود برگردید و نحوه تزئین آن اتاق ها را مطالعه و مرور کنید. آیا ترکیب شمع، جعبه، کاسه و کتاب با هم مناسب است یا فقط یک گلدان روی میز کافی است؟ آیا یک اثر هنری در بالای مبل یا یک دیوار شامل گالری با عکس های آزاد مناسب است؟

 

همه چیز درباره بازسازی و نوسازی را اینجا بخوانید 

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

سایر مطالب در دکوراسیون و زیبایی

ماکائو || کشور کازینوها

ماکائو || کشور کازینوها ؛ کوچک ترین کشور آسیایی با جمعیت کمتر از 700 هزار نفر است. ماکائو در سال 2023 روزانه 67 میلیون دلار و میانگین ماهیانه بیش از 3.2میلیارد دلار از 50 کازینوی موجود درآمد داشته اس

جاذبه‌های گردشگری ترکیه: سفری به قلب تاریخ و طبیعت در سرزمین چهارراه تمدن‌ها

ترکیه، سرزمینی است که در آن، تاریخ و فرهنگ با طبیعتی بی‌نظیر در هم آمیخته‌اند. این کشور با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصربه‌فرد، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان بوده است. از بناها

دانشگاه علمی کاربردی صادقیه: مرکزی برای مهارت‌آموزی و اشتغال

دانشگاه علمی کاربردی واحد 29 تهران، که پیش‌تر با نام مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 29 شناخته می‌شد، یکی از مراکز آموزشی زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی است. این دانشگاه با هدف تربیت نیر

زعفرانیه، محله‌ای برای سرمایه‌گذاری و زندگی

زعفرانیه، نامی که با شنیدن آن، تصویری از خانه‌های مجلل، خیابان‌های آرام و سرسبز، و مردمانی خوش‌پوش در ذهن تداعی می‌شود. این محله‌ی لوکس و اعیانی در شمال تهران، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، هموا

محله ارشاد یا محله ششصد دستگاه (منطقه 2 شهرداری مشهد)

محله ششصد دستگاه مشهد، یکی از محله‌های جدید و پرطرفدار این شهر است. این محله در شمال شرقی مشهد و در منطقه 2 شهرداری واقع شده است. نام ششصد دستگاه، به تعداد واحدهای مسکونی اولیه این محله اشاره دارد که

مصالح نوین ساختمانی و کاربردهای آن در ساختمان

در سال ‌های اخیر، مصالح جدید و نوآورانه ‌ای در ساخت ‌و ساز ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار گرفته ‌اند.

آثار باستانی همدان، گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن ایران

همدان، شهری کهن و باستانی در قلب ایران، با پیشینه‌ای چند هزار ساله، گنجینه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و باستانی را در خود جای داده است. این شهر که روزگاری پایتخت مادها و هخامنشیان بوده، شاهد فراز و نشی

فصل یازدهم: کارهای غیرمنتظره را انجام دهید - بخش هفتم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

انواع ملک تجاری و کاربردهایشان

املاک و مستغلات به کلیه اموال غیر منقول مستقر در یک ملک (دارایی) گفته می‌شود که به‌طور کلی از زمین، ساختمان، محصولات کشاورزی، منابع طبیعی، مواد معدنی و آب‌های زیرزمینی تشکیل شده‌است. املاک داراری کارب

شرایط و نحوۀ دریافت وام ازدواج زوج های جوان در سال جاری

درباره وام ازدواج باید گفت که در بسیاری از کشورها این نوع وام برای کمک به زوج ‌های جوان در تأمین هزینه ‌های ازدواج طراحی شده است.

شرایط و نحوۀ دریافت وام مسکن

وام مسکن نوعی تسهیلات اعتباری است که بانک ها و موسسه های مالی به متقاضیان خرید یا ساخت مسکن ارائه می دهند. این وام ها می توانند به صورت قرض الحسنه یا با نرخ بهره کم باشند. برای دریافت وام مسکن معمولاً

فصل یازدهم: کارهای غیرمنتظره را انجام دهید - بخش ششم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا