همه چیز درباره قبرس شمالی

قبرس شمالی یک جزیره بزرگ واقع در شرق دریای مدیترانه است كه از شمال با تركيه، از غرب با یونان، از شرق با سوریه و از جنوب با مصر نيز همسایه است. كشور قبرس به عنوان سومين جزیره پرجمعيت دریای مدیترانه به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسيم ميشود كه به آنها قبرس شمالی ترک نشين و قبرس جنوبی یونانی نشين گفته ميشود. این دو بخش در واقع دو كشور مجزا هستند و به وسيله یک خط فرضی كه خط سبز ناميده ميشود از یکدیگر جدا شده اند .شهر نيکوزیا یا همان لفکوشا پایتخت جزیره قبرس است كه این شهر هم دو بخش شمالی و جنوبی دارد. كشور قبرس جنوبي داراي چهار استان به نام هاي لارناكا، ليماسول، نيکوزیا (لفکوشا) و پافوس ميباشد .

همه چیز درباره قبرس شمالی

قبرس شمالی یک جزیره بزرگ واقع در شرق دریای مدیترانه است كه از شمال با تركيه، از غرب با یونان، از شرق با سوریه و از جنوب با مصر نيز همسایه است.

كشور قبرس به عنوان سومين جزیره پرجمعيت دریای مدیترانه به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسيم ميشود كه به آنها قبرس شمالی ترک نشين و قبرس جنوبی یونانی نشين گفته ميشود. این دو بخش در واقع دو كشور مجزا هستند و به وسيله یک خط فرضی كه خط سبز ناميده ميشود از یکدیگر جدا شده اند .شهر نيکوزیا یا همان لفکوشا پایتخت جزیره قبرس است كه این شهر هم دو بخش شمالی و جنوبی دارد. كشور قبرس جنوبي داراي چهار استان به نام هاي لارناكا، ليماسول، نيکوزیا (لفکوشا) و پافوس ميباشد .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

كشور قبرس شمالي دارای پنج استان است كه عبارتند از: فاماگوستا، گيرنه، اسکله، گوزل یورت و نيکوزیا ( لفکوشا ) شهر نيکوزیا كه در زبان تركی به آن لفکوشا (Lefkoşa) هم گفته میشود، پایتخت كشور قبرس شمالی است. نيکوزیا (Nicosia) به عنوان تنها پایتخت جهان شناخته میشود كه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسيم شده كه بخش شمالی به عنوان پایتخت قبرس شمالی و بخش جنوبی هم پایتخت قبرس جنوبی است. شهر لفکوشا مركز اصلي ادارات دولتي ميباشد .

تقسیمات قبرس

شهر گوزل یورت و لفکه در كشور قبرس شمالی به عنوان منطقه حاصلخير و سرسبز شناخته شده است و مهد مركبات جزیره قبرس به شمار می رود . این دو شهر بهعنوان بزرگترین و مهمترین توليدكننده محصولات كشاورزی در این كشور محسوب میشوند .

شهر گيرنه كه در زبان انگليسی به كایرنيا (Kyrenia) معروف است، بیشک یکی از شهرهای زیبای منطقه مدیترانه محسوب میشود. این شهر ساحلي بدليل موقعيت جغرافيایی خاص ، طبيعت بکر و جذابش و بناهای تاریخی و دیدني این شهر جذابيت بسيار زیادی برای توریستهای سراسر جهان دارد. شهر فاماگوستا قبرس شمالی درواقع مركز استان گازیماگوسا است. یکی از مهمترین دانشگاههای این كشور یعنی دانشگاه EMU ، در این شهر واقع شده و به‌طوركلی تعداد بالای دانشگاهها به نسبت جمعيت شهر باعث شده تا یک شهر دانشجویی به شمار رود .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

استان اسکله یکي از شهرهاي زیباي قبرس شمالي به شمار مي رود كه داراي طبيعت بکر ، سواحل شنی و تاریخی بسيار غنی است . شبه جزیره كارپاز واقع در این استان داراي مکان هاي دیدني و تاریخي و همچنين گونه هاي گياهي و جانوري بسياري مي باشد .انگ بيچ یک منطقه توریستی و تفریحی واقع در استان اسکله و در 12 كيلومتري شهر فاماگوستا قرار دارد. مهمترین مزیت لانگ بيچ آن است كه در امتداد خط ساحلی كشيده شده و تقریبا حدود 6 كيلومتر از سواحل جزیره قبرس را به خودش اختصاص داده است.

اقلیم و آب و هوا

اقلیم آب و هوایی

به طور كلی ميتوان گفت كه این كشور دارای تابستان های گرم و خشك و زمستانهای معتدل است و شاهد 320 روز آفتابي در این جزیره خواهيم بود .فصل گرم در كشور قبرس تقریبا از اواسط اردیبهشت ماه شروع شده و تا اواخر آبان ادامه ميابد. فصل سرد نيز از آذر ماه شروع ميشود و تا بهمن ماه ادامه دارد. در بين این دو دوره نيز شاهد فصول بهار و پایيز هستيم كه آب و هوای متعدل تری دارند .كشور قبرس آب و هوایی مطلوب برای زندگی كردن دارد و به همين دليل بسياری از افراد ترجيح ميدهند تعطيلات یا دوران بازنشستگی خود را در آنجا بگذرانند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

حدود 12 درصد از زمين های این كشور زیر كشت بوده و محصولات مختلفی مانند: مركبات، انگور، گندم، جو، سيب زمينی و زیتون در آنجا پرورش داده ميشوند.

مزایای زندگی در قبرس شمالی

1.   دارای طبيعت زیبا و محيطی آرام و بدون استرس است.

2.   اكثر افراد ساكن در جزیره قبرس توانایی صحبت كردن به زبان انگليسی را دارند .

3.   نرخ جرم و جنایت در این كشور بسيار پایين است.

4.   هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به كشورهای اروپایی و آمریکا بسيار پایين تر است .

5.   ارز رایج در این كشور لير تركيه است اما انعطاف زیادی دارد و ميتوانيد با یورو، پوند و دلار از فروشگاه ها خرید كنيد.

6.   به عنوان فرد خارجی می توانيد با دریافت بيمه تکميلی از امکانات بهداشتی و درمانی بيمارستان های خصوصی قبرس شمالی كه از كيفيت بالایی برخوردار هستند به صورت رایگان و یا پرداخت نهایتا 30 % از هزینه درمان استفاده كنيد .

7.   ميزان ماليات در كشور قبرس شمالی نسبت به كشورهای دیگر پایين بوده و شما با خرید ملک فقط 5% از ارزش ملک را به عنوان ماليات پرداخت می كنيد.

8.   اقتصاد قبرس شمالی در سالهای اخير رشد خوبی را تجربه كرده و آینده روشنی برای آن پيش بينی ميشود.

مزایای زندگی در قبرس

9.   قبرس شمالی به عنوان یک كشور صنعتی شناخته نميشود و شرایط برای گشایش بيزینس‌های جدید بسيار مهياست.

10. آب و هوای پاک و تميز یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت افراد بازنشسته و همچنين خرید خانه های مسافرتی در این كشور می باشد

11. قبرس شمالی فرصت های عالی برای سرمایه گذاری دارد .

12. با خرید ملک در قبرس شمالی ميتوان اقامت موقت ( یکساله و قابل تمدید ) این كشور را اخذ كرد .

13. تحصيل در كشور قبرس شمالی نسبتا ارزان است و دانشگاه های خوبی در این كشور موجود است.  

قوانین اقامت ویزا

راه هاي دریافت اقامت در قبرس شمالی به شرح زیر مي باشد .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

خرید ملک:

هر شخص خارجی مي تواند فقط یك واحد آپارتمانی یا یك ویلا و یا یك دونوم زمين ( قطعه زمين 1,338 متري ) سند به نام بزند و در صورت خرید واحد های مظاعف می تواند یا با قولنامه رسمی كه اعتبار قانونی معادل سند دارد ) قابل انتقال به وراث و قابل اجرا برای قانون طلاق ( و یا با گشایش شركت سرمایه گذاری و خرید املاک به نام شركت انجام پذیرد .در صورت برنامه ریزی برای دریافت اقامت دائم در آینده، ارزش ملك خریداری شده باید بالای 125,000 یورو معادل 110,000 پوند باشد .برای دریافت اقامت موقت تعداد نفرات، جنسيت فرزندان و سن فرزندان تاثير در انتخاب واحد دارد.

آب و هوا

براي مثال :

حداكثر براي خانواده دو نفره ( زن و شوهر )

 1+1   حداكثر براي خانواده سه نفره

2+1    حداكثر براي خانواده چهار نفره

3+1  یا ویلا  حداكثر براي خانواده پنج یا شش نفره

فرزند دختر در صورتی كه فرزند دختر مجرد باشد، تا هر سني مي تواند از طریق پدر و یا مادر اقامت موقت ( یکساله قابل تمدید ) قبرس شمالی را دریافت كند.

فرزند پسر تا 24 سالگي مي تواند از طریق پدر و یا مادر اقامت موقت ( یکساله قابل تمدید ) قبرس شمالی داشته باشد ولي بعد از 24 سالگي باید از طریق دیگري اقامت دریافت كند . 

فرزندي كه در قبرس شمالي بدنيا بياید در سن 8 سالگي مي تواند براي گرفتن سيتيزني اقدام نماید؛ در صورتی كه فرزند در سن 7 سالگي به قبرس شمالي آمده و از كلاس اول شروع به تحصيل كند ، در سن 18 سالگي مي تواند براي گرفتن سيتيزني اقدام نماید .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

اگر پدر و یا مادر بالاي 60 سال باشند، مي توانند از طریق اقامت موقت فرزند خود معافيت اقامت دریافت كنند كه این موضوع در صورت تمدید اقامت فرزند در قبرس شمالی قابل تمدید می باشد. خواهر و برادر مجرد می توانند از روي خرید یك ملك اقامت دریافت كنند، اما در صورت ازدواج هر كدام از آنها دیگر شرایطی برای گرفتن اقامت موقت برای همسر و فرزندان وجود ندارد مگر خواهر یا برادر مقابل از دریافت اقامت خود منصرف شود . در صورت خرید ویلا از سوی یک خانواده بصورت دو دونگ تا 6 نفر مي توانند روي آن ویلا اقامت دریافت كنند. ( یعنی دریافت اقامت موقت برای 3 خانواده 2 نفره و یا 2 خانواده 3 نفره ) خانواده اي شامل پدر ، مادر و دختر كه دختر خانواده مطلقه و بچه دار باشد، با مدارك كامل و اثبات مطلقه بودن مي تواند با پدر و مادر یك خانه ي دو خوابه خریداري نموده و اقامت دریافت كنند. فرزند پسر بعد از 24 سال از طریق دیگري باید اقامت بگيرد .

جزایر قبرس

افرادي كه خانه آماده تحویل خریداری می كنند در صورت دریافت اقامت موقت بلا فاصله بعد از خرید و تمدید آن سر هر سال به مدت 5 سال پی در پی، بعد از 5 سال مي توانند نسبت به گرفتن اقامت دائم خود اقدام نمایند .

در صورتی كه مالک خانه ي آماده تحویل خریداري مي كند و در همان خانه ساكن باشند. نيازمند حساب تمکن مالي به مقدار یك حقوق پایه به ازاي هر ماه، معادل 12 ماه 181,000 لير معادل 8,500 دلار تا 10,000 دلار در بانک و یا به صورت فيش حقوقی یا درآمد شركت می باشند.

در صورتی كه مالک در خانه خریداري شده ساكن نشود و یا ملک خریداری شده آماده تحویل نباشد و از پروژه های در حال ساخت باشد. تمکن مالي به ازای هر ماه سه حقوق پایه برای یکسال 652,000 لير معادل 25000 دلار در بانک و یا به صورت فيش حقوقی یا درآمد شركت الزامی می باشد .

افرادي كه قصد دارند از طریق ملك در آینده اقامت دائم دریافت كنند، سالانه كمتر از 180 روز اجازه خروج از كشور را دارند و در صورت اینکه شروط دیگري از قبيل ) شهروند خوب، نداشتن جریمه و ماليات پرداخت نشده، مفيد بودن براي جامعه، مشکل قانوني نداشتن، عدم سو پيشينه و ...) رعایت شود، بعد از 5 سال مي توانند اقدام به گرفتن اقامت دائم كنند و بعد از داشتن 3 الی 4 یال اقامت دائم می توانند برای دریافت سيتيزنی قبرس شمالی اقدام نمایند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

نکته: در ابتدا هميشه اسپانسر خانواده اقامت دائم یا سيتيزني خود را مي تواند بگيرد، سپس بقيه اعضاي خانواده .

شرایط اخذ ویزا

مدارک و هزینه های مازاد خرید ملک

هزینه های مازاد:

مجموع هزینه هاي مازاد تقریبا 19 درصد از ارزش ملك مي باشد.

1 ) 6 درصد هزینه ثبت قرارداد در اداره ثبت اسناد ( زمان پرداخت نهایتا تا 21 روز بعد از عقد قرارداد پرداخت شود. )

2 ) 5/0 درصد مبلغ ملك خریداري شده براي رسمي كردن قرارداد و باطل كردن تمبر در اداره ماليات ( زمان پرداخت نهایتا تا 21 روز بعد از عقد قرارداد پرداخت شود )

3 ) 5  درصد ارزش ملك بابت ماليات ( زمان پرداخت یك تا سه ماه قبل تحویل كليد. )

4 ) مبلغ 1500 تا 3500 پوند بابت هزینه انشعابات ( زمان پرداخت یك تا سه ماه قبل تحویل كليد، هرچه تراكم جمعيت بیشتر هزینه انشعابات کمتر و برعکس )

5 ) هزینه وی آر اف گرمایش سرمایش مركزي كه بعضي از پروژه ها دارند و این مبلغ به شركت سازنده پرداخت شود.

6 ) حداكثر مبلغ 500 پوند بابت نصب كنتور آب و برق ( زمان پرداخت در زمان تحویل كليد.

7 ) 6 درصد ارزش ملك به منظور انتقال سند به نام شخص )در صورت درخواست برای به نام زدن سند.

8 ) اگر اسم دو یا چند شخص در قرارداد ذكر شده باشد، براي برداشتن نام هاي اضافي باید مجددا مبلغ 5 / 6 درصد براي باطل كردن تمبر و قرارداد جدید پرداخت شود، و همچنين مبلغ 500 الي 1500 پوند براي تغيير نام ها به شركت سازنده باید پرداخت شود.

نکته: ماليات سالانه املاك در قبرس شمالي، 3 لير به ازاي هر متر مربع مي باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

مدارك برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک :

اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار.

یک قطعه عکس جدید.

عدم سو پيشينه ( جدید و به روز ) اسپانسر خانواده (كسي كه قرارداد ملك بنامش ميباشد)، ترجمه شده و داراي مهر دادگستري و وزارت امور خارجه.

سند ازدواج ترجمه شده و داراي مهر دادگستري و وزارت امور خارجه.

اجاره نامه ملك اجاره شده در صورت خرید از پروژه هاي در حال ساخت.

تایيدیه محل سکونت در قبرس شمالی ( نامه مختار ).

نامه تمکن مالی از بانك ایران و یا قبرس معادل 3 برابر حقوق پایه قبرس شمالی ( حقوق پایه مصوبه ژانویه 2023 معادل 13,563 لير به ازای هر ماه ).

شناسنامه فرزندان ترجمه شده و داراي مهر دادگستري و وزارت امور خارجه ( براي فرزند دختر قسمت ازدواج هم برای اثبات تجرد، ترجمه و مهر شده باشد. ).

انجام آزمایشات سلامت بعد از باز شدن پورتال مهاجرتي و شناسایي پليس.

پراخت هزینه آزمایش و بيمه و ماليات شهروندی كه متغيير است و در حال حاضر مبلغی معادل 5,000 لير می باشد.

موقعیت جغرافیایی و نقشه قبرس شمالی

انواع سند ملک در قبرس شمالی

سند های ترک : این نوع سند از معتبرترین اسناد و از لحاظ قيمتي گران تر از سایر اسناد مي باشد، اكثر خانه هاي قدمت دار فاماگوستا تورکیش میباشند .

سند های معاوضه ای : ترك هایي كه در قبرس جنوبي ساكن بودند و یوناني هایي كه در قبرس شمالي ساكن بودند، پس از جدایی دو قبرس در 1974 زمين هایشان را با یکدیگر معاوضه كردند. این نوع سند از نظر اعتباري با سند هاي ترك برابري مي كند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی ماگوسا قبرس شمالی

 

سنده های تخصیص : این سند ها از نظر درجه اعتباري داراي پایين ترین رتبه هستند.

سند هاي تخصيص قبل از 1974 : زمين هایي كه اصولا صاحب نداشته

سند هاي تخصيص بعد از 1974 : ممکن است كه این زمين ها براي اشخاص دیگر بوده و بعد از جنگ توسط دولت مصادره شده باشند. امکان پيدا شدن مالک و در خواست برای دریافت ضرر و زیان وجود دارد.

تیم مهندسی فروش شیش دنگ در کنار شماست، برای سرمایه گذاری در قبرس با این شماره تماس حاصل فرمایید. 

09129454200

همچنین برای دیدن پروژه های دیگر شیش دنگ به اینجا مراجعه کنید.

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

فاز 5 پردیس برای دوستداران سکوت و آرامش

فاز ۵ پردیس در سال 1398 به طور رسمی به لیست فازهای شهر جدید پردیس اضافه شد. این موضوع در جلسه‌ای که در تاریخ 20/4/1398 با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پردیس برگزار شد، به طور رسمی اعل

فاز ۴ پردیس نگینی در حال تراش

فاز ۴ پردیس به عنوان یکی از جدیدترین فازهای شهر جدید پردیس، در مرحله ساخت و ساز قرار دارد. این فاز با معماری نوین و مدرن، امکانات رفاهی پیشرفته، فضای سبز وسیع و چشم‌اندازهای زیبا، پتانسیل تبدیل شدن به

فاز ۳ پردیس نگینی درخشان در شهر جدید پردیس

فاز ۳ پردیس به عنوان جدیدترین و مدرن‌ترین فاز شهر جدید پردیس، با معماری چشم‌نواز، امکانات رفاهی پیشرفته، فضای سبز وسیع و امنیت بالا، به نگینی درخشان در این شهر تبدیل شده است.

همه چیز درباره زندگی در فاز 2 پردیس

فاز ۲ پردیس، به عنوان یکی از جدیدترین فازهای شهر جدید پردیس، این حسرت را به واقعیت تبدیل می‌کند. این فاز که در شمال شرقی پایتخت ایران واقع شده است، گویی از دل رؤیاها بیرون آمده و بر زمین نشسته است.

فاز 1 پردیس نگین درخشان البرز

فاز ۱ پردیس به عنوان نخستین فاز این شهر جدید، از سابقه و قدمت بیشتری نسبت به سایر فازها برخوردار است. این فاز با وسعت تقریبی 1200 هکتار، شامل 14 بلوار، 12 میدان و 350 مجتمع مسکونی است که بیش از 50 هزا

فرمول جدید تبدیل رهن به اجاره در سال 1403

باز هم فصل جابجایی فرا رسید و بازار مسکن، پر رونق تر از همیشه، شاهد رفت و آمد مستاجران و موجران است. در این میان، یکی از چالش های همیشگی این فصل، "تبدیل رهن به اجاره" است.

رقابت در بازار خودروهای برقی: کانادا به دنبال افزایش تعرفه‌ها علیه چین؟

شاید بتوان این اقدام را پاسخی به اقدامات پیشین ایالات متحده دانست. آمریکا که رقیب دیرینه کانادا در بسیاری از عرصه‌ها به شمار می‌رود، پیشتر تعرفه‌های خود را بر خودروهای الکتریکی چینی به طور قابل توجهی

رقابت نفس‌گیر در میان اروپایی‌ها؛ کدام کشور کمترین تورم را دارد؟

در میان آشفتگی‌های اقتصادی کنونی، نرخ تورم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست و کشورهای این قاره با چالش‌های متعددی در این زمینه روبرو هس

چرا ایرانی‌ها و خارجی‌ها دیگر تمایلی به خرید خانه در ترکیه ندارند؟

دلایل متعددی برای این افول ناگهانی وجود دارد. تورم افسارگسیخته، افزایش نرخ بهره، کاهش ارزش لیر، وضع محدودیت‌های جدید برای اتباع خارجی و رکود در بازار مسکن ایران، از جمله عواملی هستند که به این رکود دا

نکات کلیدی خرید ملک جهت دریافت اقامت وزندگی در قبرس

آیا خرید وفروش و سرمایه گذاری در املاک مسکونی نظیر ویلا یا آپارتمان در قبرس شمالی و بندرفاماگوستابرای سکونت مناسب و ارزنده است؟ برای پاسخ دقیق به این سوال ، مطالعه این مقاله را که به بررسی 10 نکته کل

خانه‌دار شدن کارگران ایرانی: رؤیایی در آستانه تحقق؟

در پیچ و خم مشکلات زندگی در ایران، معضل مسکن برای قشر زحمتکش کارگر، غولی رعب‌آور و سر راه مانده است. حقوق ناچیز، تورم افسارگسیخته و موانع پیچیده اداری، رسیدن به سرپناهی امن را برای بسیاری از این عزیزا

دغدغه اصلی کارگران ایران: امنیت شغلی و معیشت

در سال‌های اخیر، شاهد اعتراضات گسترده‌ای از سوی کارگران در سراسر ایران بوده‌ایم. این اعتراضات که ریشه در دغدغه‌های معیشتی و فقدان امنیت شغلی دارند، بار دیگر بر اهمیت توجه به حقوق این قشر زحمتکش جامعه