محله جعفر آباد تهران

روستای قاجاری که در دوره پهلوی ناپدید شد! در روزگاری قدیم محله ای خوش آب وهوا و پراز درختان، باغات و زمین های حاصلحیز کشاورزی در قسمت بالایی منطقه تجریش شمیرانات تهران در دامنه کوه ها در زمان قاجاری محل زندگی شاهان و مردان قاجاری بود که بعدا ازبین رفت. روستای جعفر آباد با داشتن باغات و قصرها و عمارت های باشکوه مانند باغ معاون الملک، باغ قصرملک التجار، باغ و عمارت فیروز میرزا و باغ آقا رجب که خیلی مشهور بود و مکان تابستانی سفارت امریکا بود،  در زمان قاجار یکی ازجاهای اعیان نشین و محل تفریح و محل دیدنی برای ایرانی ها و خارجی ها بودند.  

محله جعفر آباد تهران

روستای قاجاری که در دوره پهلوی ناپدید شد!

در روزگاری قدیم محله ای خوش آب وهوا و پراز درختان، باغات و زمین های حاصلحیز کشاورزی در قسمت بالایی منطقه تجریش شمیرانات تهران در دامنه کوه ها در زمان قاجاری محل زندگی شاهان و مردان قاجاری بود که بعدا ازبین رفت.

روستای جعفر آباد با داشتن باغات و قصرها و عمارت های باشکوه مانند باغ معاون الملک، باغ قصرملک التجار، باغ و عمارت فیروز میرزا و باغ آقا رجب که خیلی مشهور بود و مکان تابستانی سفارت امریکا بود،  در زمان قاجار یکی ازجاهای اعیان نشین و محل تفریح و محل دیدنی برای ایرانی ها و خارجی ها بودند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

پیشینه و تاریخ روستای جعفر آباد

روستای جعفر آباد که یکی از روستاهای معروف و قدیمی شمیران تهران با حکایات زیبا و جالب  بین دو منطقه سعد آباد و دربند واقع است که امروزه سیمای گذشته اش کاملا تغییرکرده است و خبری از باغات بزرگ و درختان زیبا و نمای دیدنی کوه ها نیست.

تهران شناس مشهور "داریوش شهبازی" میگوید: در قسمت بالایی تجریش روستای جعفرآباد ازجمله آبادی های نسبتا کوچک شمیران بود که به آبادی بزرگ تجریش کاملا بستگی داشت. این روستا که در دوران قاجار اسمش سرزبانها مشهور شد برخلاف سایر محلات و آبادی های شمیرانات که دارای مسجد، بازار و ... بودند فاقد این امکانات بوده بلکه دارای باغ های میوه و زمین های کشاورزی با محصولات مختلف و آب فراوان بوده است.

درزمان قاجار قریه هاییکه دردامنه کوه در مناطق دربند، سربند و جعفر آباد قرارداشتند متعلق به خانواده قاجاری بودند و تحت مالکیت شان قرارداشت، اما در دوره پهلوی اکثر این زمین ها و مناطق از مالکان قبلی اش گرفته و غصب شد و بمنظور ساخت کاخ مشهور سعد آباد اکثر زمین های سعد آباد و جعفرآباد ازبین رفته و در طرح ساخت این کاخ درنظرگرفته شد.

جعفر آباد که در منطقه شمال تهران موقعیت دارد ازطرف شمال به دربند، از طرف جنوب به محله تجریش، از سمت شرق به امام زاده قاسم  واز طرف غرب به خیابان اسدآباد و  منطقه الهیه محدود میباشد درگذشته منطقه پراز درخت وباغ و با منظره زیبای کوه درآخر آن یکی از مناطق بسیارمعروف شمیران- تهران بوده.

خیابان اصلی محله جعفرآباد فعلا به خیابان شهید جعفری یادمیگردد.

گرچند از مردم قدیمی این محله محبوب و مشهور کمتر کسانی شاید باقی مانده باشد که بتوان معلومات دقیق و جالب این محله را ازآنها پرسید اما بازهم تعدادی محدودی باقیمانده از این محله معلومات خوب و ارزشمند را خواهد داد درصورتیکه با آنها ارتباط برقرارشود.

به اساس نقل برخی ساکنان قدیمی این محله که بابرخی منابع نموده است، سیما و نمای این منطقه بعد از سیل مخرب سال 1366 بطور قابل ملاحظه تغییرکرد.

این محله در گذشته های دور حتی خیابان به اسم خیابان جعفر آباد نیز نداشته بلکه مملو از باغ و درخت بوده است.

این منطقه ازاینکه در گلاب دره موقعیت گرفته است به اسم مزرعه گلاب نیز مشهور بوده و دلیل نامیدن مزرعه گلاب روییدن و موجودیت درختان سیب گلاب گفته شده است.

این منطقه در گذشته های دور دارای انواع میوه جات و محصولات مختلف مانند سیب، پنبه، گندم و ... با آب و هوای خنک و زیبا بوده است که امروزه اثری ازآنها باقی نمانده است.

روستانی جعفرآباد که درگذشته دارای ساکنان کم و محدود بودند دارای آب فراوان بوده طوریکه رودخانه دربند از این محل عبور میکردند و قنات ها و چشمه های گوارا  آب مورد نیاز را تامین می نمودند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

داستان نابود شدن آبادی جعفرآباد

به قول شهبازی: " رضاخان قبل ازاینکه به سلطنت برسد، 2 سال بعد از کودتای 1299 دنبال خرید باغی درمناطق ییلاقی یا روستای اطراف تهران افتاد. مشاوران رضاخان مناطق و محله های متعدد را به او مانند رودهن، کرج و شمیران پیشنهاد دادند.

رضاخان در سال 1301 به پیشنهاد (حاج محمود کشتکار) که ازجمله مالکان بزرگ و معروف محمودیه بود، به دنبال باغی در نزدیکی منطقه تجریش رفت.

ایشان دراول باغ علی خان والی را خریداری نمود تا باغ متذکره به اولین محل اقامتگاه تابستانی وی انتخاب شود. اما زمان زیادی سپری نشد که اطرافیانش باغ های اطراف را نیز به او خریداری نمودند تا به تدریج حدود کاخ سعد آباد مشخص گردد.

دربین این باغهای پیشنهادی زمین های آبادی جعفرآباد نیز قرارداشت که بعدا هنگام ساختن کاخ سعد آباد در زمین های این کاخ قرارگرفت."

به این شکل وقتیکه رضاخان تصمیم گرفت کاخ سعد آباد را بسازد، قسمت زیادی از اراضی محله جعفرآباد در طرح ساخت و توسعه کاخ قرارگرفته واز بین رفت.

گرچند یادگاری و بازمانده های روستای زیبای قجری با موجودیت برخی درختان بلند چنار در بخش های شرقی کاخ سعد آباد امروزه نیز مشهود است.

 

مراکز معتبرخرید  محله جعفرآباد تهران

مرکز خرید تندیس

روستای جعفرآباد از محل تفرجگاه شاهان و واعیان وسفارت خانه با طبیعت بکر و مملو از باغات و درخت و رودخانه و چشمه های گوارا با هوای خنک و دلنشین امروزه نیز یکی از جاهای دیدنی و محبوب با آب وهوای دلپذیر، سازه های مدرن و مراکز لوکس تجاری واداری و مراکز خدماتی و تفریحی دارای محبوبیت و جذابیت خاص است. اما آن نما و سیمای قدیمی اش با وسعت اولی اش کاملا تغییرکرده.

جعفرآباد که درقسمت نزدیکی تجریش قراردارد امروزه دارای مراکزتجاری و خرید، خدماتی و رفاهی و مراکز تفریحی زیاد است که دراینجا مراکز خرید که درنزدیکی این محله قراردارد به شما معرفی میکنم.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

مرکز خرید تندیس

تندیس؛ نمادی از خرید لوکس

تندیس سنتر

پاساژ تندیس تهران که در قسمت شمالی میدان تجریش که یکی از مکان های پرترافیک و شلوغ درمنطقه یک تهران میباشد در سال 1383 در زمین با مساحت حدود  22 هزارمتر مربع افتتاح گردید. این پاساژ هم درگذشته و هم امروزیکی از مراکز خرید و جاهای دیدنی محبوب این محل میباشد.

درشروع که این مرکز خرید ساخته میشد درآنجا مراکز تجاری و سازه های لوکس امروزی وجود نداشت که به همین دلیل هم این مرکز خرید بسرعت رشد کرد و مشهور شد.

پاساژ تندیس همانطوریکه درگذشته پرطرفدار و محبوب بود، امروزه نیز طرفداران زیادی دارد و از مکان های دیدنی و شلوغ میباشد.

تندیس؛ از اولین مراکز خرید چند منظوره بشکل مدرن ولوکس بود که دراین محل ساخته شده است.

این سازه با 14 طبقه با معماری زیبا و لوکس دربخشهای مختلف تجاری، رفاهی و تفریحی خدمات و محصولات خودرا در اختیار مشتریان قرارمیدهد.

بخش تجاری این طبقه با 177 واحد در چهار طبقه قراردارد.

88 واحد اداری دیگر در پنج طبقه دراین مرکز خرید معتبر موقعیت دارد و فعال است.

این مرکزخرید دارای پارکینگ اختصاصی در پنج طبقه نیز میباشد که اکثر مشتریان و مراجعه کنندگان را نیز بی نیاز از استفاده فضای بیرونی نموده است.

این مرکز خرید معتبر از اولین مراکز خریدی بود که بخشهای صرافی، آرایشگاه ، خیاطی و کارواش را می پذیرفت و دراینجا فعالیت میکرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

معرفی طبقات پاساژ تندیس

بخش تجاری

بخشهای تجاری این مرکز خرید از طبقه همکف الی طبقه چهارم موقعیت دارد.

درب ورودی این مرکز خرید نیز در بخش تجاری بازمیشود.

پاساژهای لوکس بخش تجاری این مرکز را بیشتر بوتیک های از جنس های ترکی و با کیفیت دربخشهای مختلف تشکیل میدهد.

علاوه برمحصولات وکالا های باکیفیت و خارجی، در طبقه دوم این مرکز خرید،  رستوران لوکس و زیبا بنام " اردک آبی" نیز وجود دارد که با انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوش طعم در فضای دل انگیز از مشتریان خود آماده پذیرایی میباشد. اگر از گردش و دیدن محصولات و کالاهای این مرکز خسته شدید بدنیست سری به این رستوران زیبا بزنید و با صرف یک وعده غذای خوشمزه یا هم نوشیدنی های خوش طعم حال و هوای تان را بهتر وتازه تر بسازید.

بخش اداری که در پنج طبقه اختصاص یافته است دراولین طبقه اش آرایشگاه های معروف و مجهز با امکانات عالی فعالیت میکند که از جمله آرایشگاه های برتر و محبوب منطقه میباشد.

دربام این مرکز یعنی تندیس سنتر بعد از بخش اداری رستوران لوکس و مشهور تهران" رستوران الیزه" قراردارد که با ویو ومنظره زیباو غذاهای خوش مزه و نوشیدنی های خوش طعم لذت و خاطرات شیرین را درزندگی تان به یادگار خواهد گذاشت.

پنج طبقه ی دیگری این پاساژ به پارکینگ اختصاص یافته است که علاوه برپارکینگ کارواش های لوکس نیز وجود دارد که میتوانید درصورت نیاز ماشین تانرا به این کارواش بسپارید تا پاک و مرتب نماید و لزومی به سرزدن به کارواش های بیرون نباشد.

 

فروشگاه های مرکزخرید تندیس

مرکز خرید تندیس با عرضه محصولات با کیفیت و شیک در بخشهای:

طلا و جواهرات، کیف و کفش، پوشاک برای بزرگسالان و کودکان، لوازم آرایشی و زیبای، وسایل برقی و موبایل و کمپیوتر، وسایل کودک، لوازم خانگی و دکوراسیون وکتاب فروشی وانتشارات فعالیت میکند و متقاضیان زیادی نیز دارد.

سازندگان این مرکز خرید درابتدا تصمیم داشت تا پاساژ تندیس را تبدیل به مرکز برند های مشهور و معتبر خارجی کند ولی باوجود شروع این کار به دلیل مشکلات و تحریم ها ادامه این کار متوقف شد که فعلا محصولات و اجناس با کیفیت اکثرا داخلی را در بخشهای متذکره بفروش میگذارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

این مرکز خرید با امکانات و خدمات عالی مانند: پله های برقی، آسانسور، سیستم گرمایش و سردکننده، سیستم مجهز اعلان و اطفای حریق، روف گاردن زیبا، سیستم تهویه مطبوع، کافی شاپ، رستوران، بوفه، آرایشگاه زنانه و مردانه، لیزردرمانی، کارواش، رستوران اردک آبی و الیزه، بوتیک های زنانه و مردانه، سرویش بهداشتی، نمازخانه، کافی نت، تلفن عمومی، خیاطی، مراکز تخصصی پوست و ... از امکانات این مرکز خرید دریکی از محله های شلوغ منطقه یک تهران میباشد.

رستوران اردک آبی که با سلف سرویس"بوفه" دراین مرکز خرید قراردارد از رستوران های معتبر در تهران است که با پذیرایی سه وقت غذا های لذیذ صبحانه، چاشت و شام در فضای دلپذیر در خدمت متقاضیان و مشتریان میباشد.

این رستوران که اولین صبحانه رستورانی را ترویج نمود، بوفه صبحانه این رستوران متنوع تر و پرجوش تر از سایر وعده های غذایی با داشتن بیشتر از 30 نوع غذاهای گرم و لذیذ و بیش از 40 نوع غذاهای سرد و خوشمزه با غذاهای ایرانی و فرنگی آماده پذیرایی میباشد.

رستوران الیزه

 

جاهای دیدنی اطراف مرکز خرید تندیس و محله جعفرآباد

پاساژ ارگ تجریش و بازار سنتی تجریش از مکان های محبوب و مشهور و پرطرفدار نزدیک به پاساژ تندیس  و محله جعفرآباد میباشد. که بصورت مختصر آنها را توضیح میدهم.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

مجتمع تجاری ارگ تجریش

مرکز تجاری ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ تجریش که یکی از مراکز معتبر و مشهور درتهران میباشد در خوش آب و هوا ترین منطقه تهران یعنی تجریش ساخته شده است که روزانه شاهد مراجعه افراد زیاد از محلات مختلف برای خرید و تفریح دراین مجتمع بزرگ میباشیم.

این مرکزخرید علاوه برداشتن کالاهای لوکس و باکیفیت در بخشهای مختلف دارای فودکورت مشهور، سینما و شهربازی نیز میباشد که میتوانید لحظات خوش زندگی تانرا سپری نموده و به یادگار بگذارید.

این مرکز خرید معتبر دربخشهای لوازم آرایشی و بهداشتی،  پوشاک، عطریات، ، لوازم کودک،  بدلیجات و اکسسوری، کیف و کفش،  لوازم خانگی و برقی و .... با بهترین کیفیت از برند های معتبر و باکیفیت عالی آماده فروش است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

بازار تجریش تهران

تصویری از تهران قدیم و جدید

بازار تجریش تهران

بازار تجریش با داشتن حدود 400 مغازه یکی از مکان ها ی قدیمی و معروف و جذاب تهران است.

این بازار که با معماری و نقاشی های زیبا و باشکوه با فضای سرپوشیده درست گردیده است مورد توجه علاقمندان داخلی و خارجی میباشد.

این بازار علاوه بر مکان کسب و کار و تجارت یک مرکز مهم فرهنگی و اجتماعی نیز میباشد که دیدن و سرزدن به این بازار به شما حال و هوا و تصویر جذاب از تهران و تاریخ آن خواهد داد.

بازار تجریش در موقعیت عالی قراردارد که دسترسی به آن از طریق مترو تجریش، تاکسی، اتوبوس و ماشین های شخصی میسراست اما مکان پرازدحام و ترافیک است.

روستای جعفرآباد که محل اعیان نشین و اقامت گاه خانواده پادشاهان و محل گردشگری خارجی ها با طبیعت بکر و مناظر زیبا و آب و هوای خنک بود،  در قسمت شمال تهران و بالای محله تجریش موقعیت دارد.  این روستا که در دوره قاجاری یکی از مکان های زیبا و مهم اقامت پادشاهان وخانواده اش، محل تفریح و گردشگری خارجی ها و هچنان روستای خوش آب و هوا با داشتن زمین های زراعتی حاصلخیز و رودخانه و چشمه ها دارای باغات بزرگ و درختان زیبا و سیب گلاب برای کشاورزان نیز بود که بعد از دوره قاجاری ها درزمان رضا خان پهلوی این روستا تقریبا ازبین رفت و جزی از کاخ سعادت آباد گردید.

باوجود آن بازهم نام و شکوه و زیبایی های جعفرآباد هنوز هم زنده و در خاطرات مردم باقی است و فعلا این محله یکی از مناطق خوش آب و هوا و گران قیمت تهران با نما و سیمای جدید و مدرن و بدون باغات و درختان سابق از محلات محبوب و پرطرفدار میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جعفرآباد

 

برای معلومات بیشتر درمورد محلات دیدنی تهران، قیمت آپارتمان و ملک در جعفرآباد اینجا کلیک کنید.

 

 

 

نویسنده: عبدالقادر" دانشیار" Abdul Qader "Danishyar

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

آیا طلسم FATF شکسته خواهد شد؟

به گزارش شیش دنگ، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، محمدجعفر قائم‌پناه، در اظهاراتی جدید از احتمال بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. این در حالی است که این لوایح پیش از این به تصویب مجلس

گره کور مسکن ایران با دست چینی‌ها باز می‌شود؟

به گزارش شیش دنگ، در حالی که بازار مسکن ایران در چنبره گرانی و رکود گرفتار آمده است، برخی کارشناسان معتقدند ورود شرکت‌های ساختمانی چینی می‌تواند تحولی در این عرصه ایجاد کند.

آشنایی با محله کردان واقع درشهرستان ساوجبلاغ کرج

کردان در واقع نام یک منطقه وسیع است که شامل چندین روستا و آبادی می‌شود. این منطقه به دلیل طبیعت بکر، آب و هوای مطبوع و دسترسی آسان به پایتخت، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. وجود باغ‌های میو

آشنایی با محله سعید آباد واقع در روستاها و ییلاق کرج

سعیدآباد، یکی از محله‌های خوش‌آب‌وهوای کرج است که در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است. این منطقه به دلیل طبیعت بکر، هوای پاک و آرامش خاصی که دارد، به یکی از مقاصد محبوب برای سکونت و گذراندن اوقات

اقدسیه، جواهر خوش تراش در شمال پایتخت

موقعیت جغرافیایی خاص محله اقدسیه باعث شده اقدسیه یه آب و هوای عالی داشته باشه. تابستون‌هاش معتدل و زمستون‌هاش سرد و برفی هست. از طرف دیگه، به خاطر اینکه تو شیب کوهپایه قرار گرفته، ویوی خیلی از خونه‌ها

خرید خانه محله نیروهوایی مشهد: محله‌ای مناسب برای خرید خانه؟

محله نیروهوایی مشهد با دسترسی مناسب به امکانات رفاهی و شهری، گزینه مناسبی برای سکونت است. در این مقاله به بررسی بازار مسکن در این محله، شامل خرید و فروش خانه و آپارتمان، رهن و اجاره، و نکات مهم در این

خرید خانه محله هاشمی نژاد مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

در این مقاله به بررسی خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، رهن و اجاره خانه، رهن و اجاره آپارتمان، اجاره آپارتمان، فروش آپارتمان، خرید آپارتمان، خرید ملک و فروش ملک در محله هاشمی نژاد مشهد پرداختیم. این

خرید خانه محله نوغان مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

محله نوغان مشهد با دسترسی آسان به حرم مطهر رضوی و امکانات رفاهی مناسب، گزینه‌ای ایده‌آل برای سکونت است. در این مقاله به بررسی جامع خرید و فروش خانه، آپارتمان و ملک، رهن و اجاره خانه و آپارتمان و اجاره

خرید خانه محله نوفل لوشاتو مشهد: راهنمای جامع خرید خانه

نوفل لوشاتو، محله‌ای سرسبز و آرام در مشهد، با دسترسی آسان به امکانات رفاهی و امنیت بالا، گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید خانه، فروش خانه، اجاره خانه، و رهن و اجاره است. این مقاله به بررسی بازار مسکن نوفل ل

جمشیدیه: خرید خانه و آپارتمان در محله‌ای لوکس و آرام

این مقاله به بررسی مزایا، چالش‌ها و نکات مهم در خرید ملک در منطقه جمشیدیه می‌پردازد و شما را در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی می‌کند.

خرید خانه محله مهدی آباد مشهد: بررسی جامع بازار مسکن

مهدی آباد، محله‌ای اصیل و با اصالت در قلب مشهد، با بافت جمعیتی متنوع و دسترسی مناسب به امکانات رفاهی و شهری، همواره مورد توجه خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن بوده است. در این مقاله به بررسی جامع بازار م

خرید خانه محله موسوی قوچانی مشهد: راهنمای جامع خرید، فروش و اجاره ملک

این مقاله به بررسی خرید خانه، فروش آپارتمان، رهن و اجاره خانه و اجاره آپارتمان در محله موسوی قوچانی مشهد می‌پردازد. عوامل موثر بر قیمت ملک، نکات مهم در رهن و اجاره و مزایای زندگی در این محله از جمله م