کیش از زبان یک کیشوند

حتما میدونین  کیش در جنوب خلیج فارس بر بستری مرجانی آرام و قرار گرفت ولی من‌امروز می‌خوام اطلاعاتی رو باهاتون در میون بذارم که خودم ظرف مدت ۳ سال اقامت در این جزیره بهشون دست پیدا کردم

 

 

کیش از زبان یک کیشوند


 

به عنوان کسی که سال‌ها در کیش  به عنوان یک کیشوند زندگی کرده و عاشقانه به کیش گردی و کشف رازها و ماجراهای پنهان و نهان کیش واقف شده ، دوست دارم تجربیاتم رو به عنوان یک کیشوند باهاتون در میون بذارم.

حتما میدونین  کیش در جنوب خلیج فارس بر بستری مرجانی آرام و قرار گرفت ولی من‌امروز می‌خوام اطلاعاتی رو باهاتون در میون بذارم که خودم ظرف مدت ۳ سال اقامت در این جزیره بهشون دست پیدا کردم

در مورد کیش باید بگم که وقتی به تاریخچه سرزمین کیش رجوع می‌کنیم و از طریق  موزه زیرزمینی کاریز  وارد تاریخ زیرزمینی کیش میشیم متوجه میشیم که در سال ۴۰۰ قبل از میلاد، بیش از ۴۰ هزار نفر در جزیره کیش زندگی می‌کردند و در همون زمان شبکه آبرسان بسیار مدرنی در کیش وجود داشته که آب مورد نیاز  ساکنین و تجاری که به کیش سفر می‌کردند و با کیش بازرگانی می‌کردند رو فراهم می‌کرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره جزیره زیبای کیش

 

اما بهترین رستوران کیش کجاست ؟

از نظر اکثر کیشوندان، بهترین رستوران کیش رستوران دارچین است .

رستوران دارچین جنب مجموعه آوای خلیج فارس قرار گرفته و یک ساختمان ویلایی دو طبقه است. که در طبقه دوم هنگام صرف غذا ،میتوان از منظره زیبای آبهای نیلگون خلیج فارس هم بهره‌مند شد.

 رستوران دارچین منوی متنوعی از غذاهای  ایرانی غذاهای دریایی ارائه می‌دهد و در اکثر ساعات شبانه روز میتوانن از این رستوران انتظار سرویس دهی منظم و غذای با کیفیت به همراه قیمت متناسب و عادلانه داشت.

 رستوران دارچین گروه موسیقی و موسیقی زنده ارایه نمی‌کند و هزینه‌های سرویس دهی دریافت نمی‌کند .آشپزهای  حرفه‌ای و  مجرب دارد و  پرسنل خوش برخورد و آموزش دیده‌ای دارد .کیفیت غذا در این رستوران همواره تازه و مطلوب است و شما را در هنگام پرداخت صورت حساب شگفت زده نمی‌کنند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره جزیره زیبای کیش

 

بهترین مکان برای وقت  گذرانی در کیش کجاست؟

 یکی از اماکن مورد علاقه من برای گذراندن اوقات با دوستانم در کیش ، سرزمین برفی پنگوئن است که با فلسفه ایجاد پیست اسکی برفی و سرخ خوردن روی برف توسط سرمایه‌گذاران خوش ذوق شیرازی ایجاد شده است.

 در مجموعه پنگوئن که در همسایگی هتل پنج ستاره ویدا قرار گرفته است تفریحات متعددی پش‌بینی شده از جمله باشگاه بیلیارد ،صخره‌نوردی  تیراندازی با تفنگ بادی و  فروشگاه‌های جذابی مثل ایکا در این مجموعه قرار دارد .

این مجموعه دارای چند کافه دلچسب و همچنین یک رستوران دلنشین و با کیفیت است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره جزیره زیبای کیش

 

مراکز خرید مهم جزیره کیش کدامند؟

 کیش دارای مراکز خرید متعددی است که از قدیمی‌ترین ومعتبرترین آنها می‌توان مجموعه پردیس ۱ و پردیس ۲ را نام برد که در کنار هم قرار گرفته و طیف متنوعی از نیازهای توریستی را برآورده می‌کند از پوشاک تا چمدان و از شکلات تا قهوه های با کیفیت همچنین می‌توان از مرکز تجاری نام برد که کالاهایی با کیفیت اما با قیمت مناسب را عرضه می‌کند همچنین این مراکز خرید پذیرای کافه‌های متعدد و سطح بالایی است که دانته  یکی از خوب‌ها ست.

یکی از مراکز خرید جذاب کیش مجموعه میکامال است که به تازگی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امکانات جذاب سرگرم کننده ای برای گردشگران فراهم نموده است که از آن جمله می‌توان به تله کابین ساحلی ، آکواریوم آب شور و برج شبیه ساز سقوط آزاد اشاره کرد.

  مجموعه عظیم میکامال دارای فوت کورت و مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌های متنوع است.

 

تفریحات شبانه کیش کدام است؟

کیش به داشتن تفریحات شبانه مشهور است و زندگی در کیش در شب اوج می‌گیرد ازجمله رستوران‌های موزیکال، تئاترهای کمدی، کنسرت گشت روی دریا و موسیقی خیابانی در بندرگاه


 

 قلب کیش کجاست؟

اسکله تفریحات دریایی کیش یکی از جذاب‌ترین مراکز توریستی که شب‌ها جلوه‌ای دیگر دارد در بخشی از آن ماهیگیران مشغول وقت گذرانی هستند ،در  گوشه‌ای از آن تلسکوپی وجود دارد که می‌توان با آن آسمان شب را نظاره کرد در گوشه دیگر موسیقی زنده جریان دارد و میزبان فستیوال نی انبان است گردشگران روی چوب پیاده‌روی می‌کنند و قایقران‌ها گردشگران را به گشت شبانه روی آب دعوت می‌کنه اینجا زندگی همیشه جریان داره و موقع خداحافظ از کیش همیشه دلتان برای اسکله تنگ خواهد شد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره جزیره زیبای کیش

 

شب زنده داری در کیش :

یکی دیگر از جاذبه‌های شبانه کیش دوچرخه سواری در پیست دور جزیره است این پیست منحصر به فرد به طور جزیره را احاطه کرده است در شب بهترین مکان برای ورزش شناخت اقلیم جزیره و دیدار با کیشوندان است خبر خوب اینکه ایستگاه‌های متعددی برای خدمات رسانی پیش بینی شده و کافی شاپ‌های متعددی در سراسر پیست برای رفع و تجدید قوا مستقر شده است.

 اگر طول سفر شما به کیش فقط دو روز است نیم روز سفر خود را حتماً به دوچرخه سواری در پیست اختصاص دهید و نیم روز دیگر آن را به دریا اختصاص دهید و از سواحل نیلگون خلیج فارس و انعکاس خورشید در آب به ویژه در هنگام طلوع و غروب لذت ببرید.خوشمزه ترین سوغات کیش ماهی دریای جنوب،بهترین سوغات کیش است.

و بهترین محل برای خرید ماهی در کیش کجاست؟

 بهترین بازار خرید ماهی بازار ماهی معروف کیش در منطقه پارس خلیج است این بازار ماهی توسط سازمان منطقه آزاد کیش و با مطالعه کافی از اماکن مشابه و از مدل اروپایی الهام گرفته شده است .


 مجسمه‌ای جذاب  از یک مرد ماهیگیر در جلوی این بازار نصب شده است این امکان وجود دارد که با خرید از بازار ماهی خرید خود را در تهران یا در شهرهای اصلی که به کیش پرواز دارند در فرودگاه مقصد در ظرف‌های مخصوص دریافت کنید یکی از تجربه‌های خوب سفر به کیش خوردن ماهی اقیانوسی خلیج فارس باشد که از معروف‌ترین آنها می‌توان ماهی شیر و ماهی شوریده را نام برد.

 

بهترین رستوران غذای دریایی کیش ؟

 رستوران معروف عمو اکبر در مرکز شهر بازارچه حافظ هر روز غذاهای دریایی صید روز را به مشتریان خود با قیمت منصفانه‌ای ارائه می‌کند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره جزیره زیبای کیش

 

بهترین رستوران غذای خانگی کیش کجاست؟

رستوران معروف مادربزرگ در منطقه تاریخی و باستانی زیبای درخت سبز با سرو غذاهای سنتی ایران که با دقت و سلیقه خاصی انتخاب و سرو میشوند در دو وعده ناهار و شام میزبان گردشگران و کیشوندان می باشد قیمت‌های این رستوران در سطح متوسط رو به بالاست و در هنگام سرو غذا از تماشای صنایع دستی و آثار هنری متناسب با فرهنگ بومی کیش لذت خواهید برد.

در مقاله های بعدی بیشتر راجع به کیش و شگفتیهای آن خواهم نوشت .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های رهن واجاره جزیره زیبای کیش

 

جهت اطلاع بیشتر از قیمت ملک در کیش، اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده : پویا صبوری 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

کامرانیه: امکانات, مراکز خرید, پارک ها, رستوران ها و...

در این مقاله، اطلاعات جامع و دقیق در مورد محله کامرانیه ارائه میشود. با مطالعه این مقاله، شما به طور کامل با کامرانیه آشنا خواهید شد و می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا کامرانیه محل مناسبی برای زندگی یا س

دنیای نوین متاورس چیست؟ آینده متاورس چیست؟ | چگونگی سرمایه گذاری در متاورس

اگرچه مفهوم متاورس سابقه‌ای طولانی در داستان‌های علمی تخیلی دارد، اما ریشه‌های آن را می‌توان در دنیای واقعی و در پلتفرم‌های بازی‌های آنلاین چند نفره (MMOs) جستجو کرد.

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

نرخ سود بین بانکی در هفته‌منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش بسیار جزئی به ۲۳.۵ درصد رسید.

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

دولت، پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به میزان مصوبه مزد ۱۴۰۳ کارگران را تصویب کرد؛ اما مطالبه بازنشستگان چیز دیگری بود.

خوراکی‌ها عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳

در فروردین 1403، کالاهای خوراکی 50 درصد از تورم ماهانه دهک اول را ایجاد کرده‌اند. این در حالی است که این اقلام تنها عامل 27 درصد از تورم ماهانه ثروتمندان بوده‌اند.

فصل اول: فروش - بخش دهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

فصل اول: فروش - بخش نهم

فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌

تبعیض در حقوق و دستمزد، خیانت به کارگران است

دبیر اجرایی خانه کارگران مازندران در همایش روز جهانی کارگر که با حضور کارگران،جمعی از نمایندگان کارگران و تشکل های کارگری و کانون های بازنشستگی مازندران برخی از مسئولین شهرستانی واستانی در خانه کارگر

بهادری جهرمی: دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

سخنگوی دولت گفت: اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد آنها را در مسیر درست ببریم.

سیستم جامع مدیریت املاک و مستغلات

برای بهره‌مندی از یک سیستم یکپارچه باید نگاهی وسیع و جامع‌نگر به حوزه تدارکات و مهندسی داشت که برای این نگاه همه‌جانبه باید به تمامی نیازمندی‌ها در این حوزه توجه شود. معمولا بانک‌ها به دلیل گستردگی جغ

ثبت نام سامانه املاک و اسکان

سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir در سال 1399 ایجاد شد و هدف از این سامانه ، ساماندهی اطلاعات مسکن خانوارها و در نهایت جمع بندی فهرست خانه های خالی از سکنه بود. با ثبت نام در سامانه املاک و

سامانه ایران املاک

سامانه ایران املاک به آدرس iranamlaak.ir یکی از سایت های مهم در حوزه املاک کشور است که به منظور ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و برای کنترل و شفاف سازی معاملات در این زمینه ایجاد شده است.