زندگی در عمان برای ایرانیان

اگر شما تصمیم به مهاجرت دارید و در انتخاب شهر و کشورِ مقصد خود، برای گذران زندگی و ادامه‌ی عمر گرانقدری که دارید بین گزینه های زیادی گیر کرده‌اید به شما حق میدهیم زیرا این انتخاب مشخص کننده آینده‌ی شغلی، عاطفی و اقتصادی هر فردیست که تصمیم به مهاجرت دارد. حال باید دید شما فردی مجرد و تنها هستید که قصد مهاجرت به تنهایی را دارید یا قصد انجام این کار را در کنار خانواده‌تان دارید. در ادامه مزیت ها و معایب هر دو را برایتان نام خواهیم برد و بررسی میکنیم:

کشور عمان، مقصد مهاجران و گردشگران

اگر شما تصمیم به مهاجرت دارید و در انتخاب شهر و کشورِ مقصد خود، برای گذران زندگی و ادامه‌ی عمر گرانقدری که دارید بین گزینه های زیادی گیر کرده‌اید به شما حق میدهیم زیرا این انتخاب مشخص کننده آینده‌ی شغلی، عاطفی و اقتصادی هر فردیست که تصمیم به مهاجرت دارد. حال باید دید شما فردی مجرد و تنها هستید که قصد مهاجرت به تنهایی را دارید یا قصد انجام این کار را در کنار خانواده‌تان دارید. در ادامه مزیت ها و معایب هر دو را برایتان نام خواهیم برد و بررسی میکنیم:

مزیت های مهاجرت به تنهایی

مهاجرت با دوستان

دلیل مهم بودن این مسئله این است که شرایط هر دو با هم بسیار بسیار متفاوت است و هرکدام چالش های خود را در پیش دارد. مهاجرت به صورت تنهایی نگرانی ها و بدی های خود را دارا میباشد اما یکی از مزیت های آن این است که نگرانی شما کمتر میباشد و فقط باید مسئولیت خود و کار هایی که خودتان میکنید را قبول کنید و شما نگرانی امنیت و سلامت دیگر افراد نزدیک و خانواده خود را ندارید زیرا آن ها در کشور خودشان در امنیت به سر میبرند. دومین مزیت آن، کمتر بودن هزینه‌اش از تمامی نظر ها میباشد شما با خود فکر کنید جدای هزینه هایی که باید برای خرید بلیط و... داشته باشید، باید هزینه شروع یک اقامت و خرید خانه به همراه لوازمی که شما باید با آن ها خانه خود را پر کنید مثل: یخچال، فرش، تخت خواب و هزاران وسیله ضروری و مورد نیاز دیگر، به همراه وسیله نقلیه ای برای سهولت در رفت و آمدتان نیاز دارید را کنار بگذارید و آن هارا تهیه کنید. بنظر شما این هزینه هایی که نام بردیم برای یک نفر بیشتر است یا یک خانواده؟ آفرین برای یک خانواده، زیرا شما هرچه بخواهید تهیه کنید و بخرید را باید در تعداد بالا مُحَیا کنید. سومین مزیت آن این است که شما اگر در آغاز مهاجرت خود دچار مشکلاتی همچون کمبود بودجه و یا غیره بشوید، چون در جریان تمامی مشکلات احتمالی مهاجرت بوده‌اید و میدانستید که هر کدام از آن ها ممکن است برایتان پیش آید. به طور مثال اگر در روز های اول خانه ای برای زندگی نداشته باشید میتوانید شب هارا در کمپ پناهندگان بگذرانید تا ملی برای خود بخرید، اما این کمپ ها از شرایط خوبی برخوردار نیستند پس شما نمیتوانید خانواده خود را در آنجا نگهدارید. این مواردی که برای شما نام بردیم سه تا از مهمترین مزیت های مهاجرت تنها میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر شیراز

 

معایب مهاجرت تنهایی

تنها و بدون خانواده مهاجرت کردن، همانطور که مزیت هایی دارد معایبی هم دارد که در ادامه در مورد آن ها برایتان صحبت خواهم کرد. یکی از ان معایب این است که شما فردی تنها و آسیب پذیر هستید پس باید بیشتر مراقب خود و اتفاقات پیرامونتون باشید اما اگر فردی رو همراه خودتون داشته باشید به عنوان همراه و یار شما توانایی محافظت از شما را دارد. دیگر معایب تنها مهاجرت کردن دوری از خانواده و وابستگی به آنهاست زیرا شما باید هرچه که داشتید را رها کنید و یک زندگی جدید را در مکانی جدید شروع کنید.در مباحث قبلی مزایا و معایب مختلف مهاجرت را برایتان بازگو نمودیم حال شما در موقعیت انتخاب یک کشور درست از تمامی جهات هستید، ما در این مسئله هم درکنار شما هستیم:

کشور عمان

انتخاب شما باید کشوری باشد که از لحاظ اقتصادی و سیاسی قدرتمند باشد تا به شما توانایی تشکیل یک زندگی خوب و بهتر از مکان قبلی ای که داشته‌اید را بدهد. یکی از کشور هایی که از نظر جغرافیایی به ما نزدیک است و موقعیت سیاسی و اقتصادی خوبی دارد و میتوان به عنوان یک مقصد خوب برای زندگی به آن نگاه کرد، کشور عمان میباشد.

آب و هوای عمان

 شاید این کشور از نظر آب و هوایی گرم و خشک باشد و با خود فکر کنید که آب و هوای آن شمارا اذیت خواهد کرد اما باید به شما بگوییم حاکمان این کشور امکانات زیادی برای رفاه مردمانش و افراد مهاجر فراهم کرده است تا گرمای هوا شمارا ازار ندهد. منطقه شمال این کشور همجوار دریای عمان بوده است و میتوان گفت از هوای گرم و مربوط برخوردار میباشد، این رطوبت در شب های عمان کاهش می‌یابد و از گرما کمی به سمت معتدل میرود. شاید عمان آب و هوای گرمی داشته باشد اما مردمان آن از رفاه و ثبات اقتصادی ای که دارد حداکثر لذت را میبرند. شما با خریداری املاک در داخل این کشور میتوانید اقامت آن را بگیرید و مثل یک شهروند رسمی و قانونی درون  این کشور زیبا زندگی کنید مسقط که پایتخت این کشور میباشد سالانه مهاجران زیادی را در خود جای میدهد در ادامه از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی که این کشور یعنی عمان با مساحت کمی که دارد ( تقریبا سه مقدار بیشتر از اصفهان) برایتان صحبت خواهیم کرد.

امنیت بالا و مناسب

عمان با پلیس های مهربان و وظیفه شناسی که دارد توانسته همراه با نوشتن قانونی درست و دارای عدالت بهترین جو را در کشورش حاکم کند. به طوریکه هرجا بروید محال است آوازه امنیت و فضای آرام عمان را نشنوید. مردمان این کشور به دین های یکدیگر احترام میگذارند و به اصطلاح هرکس به کار خود میرسد، این احترام به عقاید یکی از دلایلی است که جنایت و جرم، قانون شکنی و سرپیچی از دستورات در آن بسیار اندک بوده. پس به همین علت میتوان گفت یکی از بهترین کشور هایی که میتوانید در آن خانواده تشکیل دهید و فرزندان خود را در آن بزرگ کنید عمان است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر شیراز

 

محیطی آرام و صمیمی

عمان به دلیل مساحت کمی که دارد محیطی صمیمی و آرامش بخش را برای همگان فراهم آورده است، به شکلی که تمامی افراد حتی به کوچیک ترین مقدار هم همدیگر را میشناسند و با هم دوست و آشنا هستند.

توانایی بالا در خرید خودروی شخصی

لنکروز ارزان در عمان

خرید خودرو در کشور عمان هزینه کمتری در مقایسه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارد.به دلیل تورم کم و آزادی وارداتی که این کشور دارد توانسته تمامی خودرو های لوکس و برند را به کشورش وارد نموده و با قیمت بسیار پایین در اختیار مردمانش قرار دهد تا با استفاده از آن ها لذت ببرند، به همین دلیل میتوانیم بگوییم که برای ایرانیان که عادت به استفاده از خودروی شخصی دارند و میلشان برای تردد با وسایل لوکس ترین خودرو هارا بخرند و استفاده کنند.

موقعیت آسان برای گرفتن اقامت و اسکان

اگه با در دست داشتن یک ویزای کاری و تصمیم صد درصدی برای مهاجرت به عمان بروید میتوانید از مزایای این ویزا که امکانات متنوع اقامتی به شما میدهد. منطقه اقامت شمارا شرکت هایی مشخص میکنند که درخواست شمارا برای ویزای کاری قبول کرده اند، به همین علت میتوان گفت زمانی که پا در عمان میگذارید نیاز نیست نگرانی از بابت اسکان و اقامت داشته باشید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر شیراز

 

امکانات بهداشتی و درمانی با کیفیت

کشور عمان با ثروت و نیروی اجرایی ای که دارد توانسته مراکز و بیمارستان های درمانی و خدماتیِ بسیار مجهزی احداث کند که امروزه زبان زَد هر مجلسیت که در حوزه پزشکی دستی بر آتش دارند. این خدمات و کیفیت های موجود در عمان فقط مختص بیمارستان های خاص نیست بلکه هم در بیمارستان های دولتی هم بیمارستان های خصوصی دیده میشود و همگان توانایی استفادع از این خدمات را دارند. فقط میتوان گفت تنها تفاوت بیمارستان خصوصی با دولتی این میباشد که در بیمارستان های خصوصی پرستاران و کارمندان با زبان انگلیسی صحبت میکنند و کمی خلوت تر از دیگر بیمارستان های دولتی میباشند و خدمات بهتری در آن ها ارائه میشود.

هزینه پایین اجاره‌خانه و مساحت کم

همانطور که قبل تر هم گفتیم عمان از مساحت کمی برخوردار میباشد پس کلان شهر های آن فاصله کمی با هم دارند و شما میتوانید در حاشیه‌ی این شهر های بزرگ با هزینه کمتری خانه‌ای برای سکونت خود اجاره کنید و از آن لذت ببرید. به دلیل اینکه شهر های آن از هم فاصله زمانی و مسافتی کمی دارند دیگه نیاز نیست شما نگران رفت و آمد به شرکت خود باشید زیرا در کمتر از چند دقیقه پشت فرمان نشستن به شرکت خود خواهید رسید.

در عمان تنها نخواهید ماند

به دلیل خدمات و امکاناتی که کشور عمان فراهم نموده آورده این کشور سالانه پذیرنده جمعیتِ بسیار زیادی از مهاجران است. این جمعیت متشکل از ملیت های مختلف میباشد که درصد بالایی از آن هارا ایرانیان تشکیل میدهند پس شما زمانی که به عمان نقل مکان میکنید میتوانید صاحب همسایگان زیادی با ملیت ایرانی شوید و نگران تنها ماندن خود نباشید و روی آن ها به عنوان دوست حساب کنید.

تا اینجا که با هم پیش رفتیم شرایط عمان را برایتان شرح دادیم و شما را با جو حاکم بر آن آشنا کردیم در ادامه قصد داریم مکان های تفریحی آن را برای شما بازگو کنیم و در موردشان توضیح دهیم:

 سالن اپرای سلطنتی

سالن اپرای عمان

سالنی بزرگ و دیدنی با ظرفیت 1100 نفری، که در سال 2007 اولین کلنگ ساخت آن به دستور سلطان قابوس خورده شد که با گذشت چهار سال به بهره برداری و استفاده رسید و توانست جای خود را در لیست مکان های دیدنی عمان پیدا کند. معمارانِ خبره و چیره دستی که طراحی آن را به عهده داشتند از زبان طراحیه معماری قدیمی و بومی و همچنین عربی القا گرفتند و به طراحی آن پرداختند، طراحان و معماران آن حتی به فکر رفاه و راحتی میهمانان هم بودند و بازاری با فروشگاه های متنوع به همراه کافه و رستوران هم در آن تاسیس نمودند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر شیراز

 

موزه ملی عمان

هر کشوری مکانِ بی نظیری را برای نگهداری و حفاظت از آثار گرانبها و قدیمی ای که نماد و نشان دهنده تاریخ با ارزش آن کشور است احداث نموده و این آثار را در آن نگهداری میکند. این حفاظت هم برای مردمان و توریستان کشورش است تا تاریخش را به رخ بکشد، هم برای آیندگان تا با تاریخ کشورشان بیشتر آشنا بشوند و آن را بشناسند. کشور عمان در سال 2016 بنای موزه ملی خود را احداث نمود و به یکی از جذاب ترین مکان دیدنی این کشور تبدیل شد. شما با ورود به این موزه میتوانید شاهد نخستین آثار کشف شده در آن نشان دهنده وجود انسان تا زمان حال باشید، مسئولان آن با فعالیت زیاد توانستند چیزی بالغ بر هفت هزار وسیله قدیمی و تاریخی که پیشینه بعضی از آن ها تا بیش چندین میلیون سال هم میرسد، جمع آوری و نگهداری کنند. این موزه دارای چهارده قسمت که نمایان کننده تاریخ مردمان و سرزمین کشور عمان میباشد، است.

وادی شاب (Wadi Ash shab)

وادی شاب عمان

این دره‌ی زیبا و مجذوب کننده که یکی از آثار طبیعی و گردشگری کشور عمان است، در قسمتی به شرقیه جنوبی قرار گرفته و سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به غمان و این استان میاورد. وادی شاب در اصل دره‌ای میباشد که زحمت تشکیل آن را دو محرک کشیده‌اند که یکی از آن ها زمان و دیگری فرسایش یافتن خاک میباشد، این دو محرک با کمک یک دیگر جاذبه‌ای خاص و تک را به وجود آوردند. این دره توانسته با جای دادن استخری طبیعی و تعدادی چشمه در قلب خود، جای خود را در دل گردشگران باز کند. تاریخ به وجود آمدن وادی شاب به بیشتر از چند هزار سال قبل برمیگردد و میتوان از این دره به عنوان شاهکار زمین یاد کرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر شیراز

 

کویر واهب (Wahiba)

کویر واهب عمان

زمانی که نام کشور های عربی مثل عمان به میان می‌آید ناخودآگاه تمامی ذهن ها به سمت کویر و تفریح آفرودسواری که جزء بهترین و لذت بخش‌ترین کارهایی است که یک انسان میتواند در زندگی خود تجربه کند، میرود. حال اگر شما فردی باشید که به کویر و شب هایش که آسمانی زیبا و شفاف با میلیون ها ستاره‌ای که دارد، علاقه دارید، با تکیه به مباحثی که قبل تر گفتیم میتوانید به دلیل هزینه های کم خرید خودروی شخصی، یک ماشین آفرودی و با کیفیت از یک برند خوب تهیه کنید و از وقت گذروندن با دوستان و خانواده خود در رمل های شنی و تپه های این کویر که از اشکال منحصر به فردی تشکیل شده‌اند و هر کسی را مجذوب خود میکند لذت ببرید یا با شرکت هایی که تور کویر گردی برگزار میکنند و به اصطلاح پیر این کار هستند همکاری کنید تا بدون هیچگونه خطری در امنیت و آرامش کامل، تفریحی پر از آدرنالین را داشته باشید.

خلاصه اگر شما تصمیم به مهاجرت دارید به شما پیشنهاد میدهیم اول مقاله مارا در مورد مزایا و معایب ان بخوانید و سپس پس از دو دوتا چهارتا کردن تصمیم خود را بگیرید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر شیراز

 

 

نویسنده: ابوالفضل زیار

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا