محله های منطقه 2 تهران –  قسمت سوم

منطقه 2 تهران از مناطق مهم تهران محسوب می‌شود که در قسمت غرب و شمال غربی تهران قراردارد. این منطقه با طبقات اجتماعی و سبک های زندگی متفاوت یکی از مناطق پرطرفدار و محبوب تهران است. منطقه دو تهران که نزدیک به ده فیصد مساحت مجموعی شهر تهران را تشکیل میدهد دارای مساحت حدودا 64 کیلومتر مربع است. این منطقه در مجاورت مناطق دیگری تهران مانند منطقه یک، سه، پنج، شش، نه و ده قرار دارد.

محله های منطقه 2 شهرداری تهران  قسمت سوم

 

منطقه 2 تهران از مناطق مهم تهران محسوب می‌شود که در قسمت غرب و شمال غربی تهران قراردارد. این منطقه با طبقات اجتماعی و سبک های زندگی متفاوت یکی از مناطق پرطرفدار و محبوب تهران است.

منطقه دو تهران که نزدیک به ده فیصد مساحت مجموعی شهر تهران را تشکیل میدهد دارای مساحت حدودا 64 کیلومتر مربع است. این منطقه در مجاورت مناطق دیگری تهران مانند منطقه یک، سه، پنج،  شش، نه و ده قرار دارد. 

منطقه دو شهرداری تهران که دارای نه ناحیه است از طرف شمال با دامنه کوه های البرز، از طرف جنوب با خیابان آزادی، از طرف شرق با بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب با بزرگراه محمد علی جناح و بزرگراه اشرفی اصفهانی احاطه گردیده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

محله طرشت تهران

منطقه 2 شهرداری تهران از مناطق مهم و با ویژگیهای منحصر به فرد و امکانات عالی رفاهی و خدماتی است که به نواحی و محلات مختلف تقسیم شده است.

محله های مشهور منطقه 2 شهرداری تهران:  شهرآرا، ژاندارمری، آریا شهر، سعادت آباد، طرشت، تهران ویلا، فرحزاد، شهرک آزمایش، کوی گیشا، ستارخان، شهرک غرب، کوی فراز و مرزداران می‌باشد.

در این نوشته تحت عنوان محله های منطقه 2 شهرداری تهران - قسمت سوم،  محله های طرشت، فرحزاد، کوی نصر (گیشا)، همایون شهر و کوی فراز و مرزداران  این منطقه را به شما توضیح میدهم تا از مناطق زیبا و پرطرفدار این محلات معلومات بیشتر کسب نمایید.

اگر می‌خواهید که راجع به این منطقه و محله های آن بیشتر بدانید تا آخر این نوشته با ماباشید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله طرشت

دانشگاه صنعتی شریف تهران

طرشت از مناطق قدیمی تهران است که درقسمت شمال شرقی میدان آزادی و جنوب غرب تهران قرارگرفته است و درگذشته روستای بزرگ و خوش آب و هوا و مشهور تهران بودند. این محله مهد بسیاری از محله های دیگری منطقه 2 بوده که به مرورزمان شاهد تحولات و تغییرات گردیده  است.

محله های غرب تهران مانند ستارخان، دریان نو، آریا شهر، بلوار فردوس، باغ فیض و ... زمانی جزیی از زمین ها یا باغات سرسبز طرشت بوده که به مرور زمان از آن جدا شده و محله های جداگانه را تشکیل داده است.

محله طرشت از طرف شمال با بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از طرف جنوب با خیابان آزادی، ازطرف شرق با بلوار شهید جواد اکبری و بلوار شهید تیموری و از طرف غرب با بزرگراه محمد علی جناح احاطه گردیده است.

طرشت یکی از محلات منطقه 2 تهران است که دسترسی عالی به خدمات حمل و نقل و خطوط مترو دارد. مثلاایستگاه مترو دانشگاه شریف، ایستگاه مترو طرشت و ایستگاه مترو معین در محدوده و دسترسی این محله قرار دارد.

طرشت از محلات قدیمی و خوش آب و هوای تهران بودند که سرسبز و بزرگترین توتستان تهران دراین منطقه موقعیت داشت ولی امروز کمتر اثری از آن باقی مانده است.

این محله راه مسیر ری به طبرستان بوده و یکی از اتفاقات مشهور تاریخی مرگ سردودمان سلجوقیان طغرل بیگ سلجوقی گفته شده است که در هنگام برگشت از آذربایجان بصورت ناگهانی وفات می‌کند.

دلیل نام‌گذاری این منطقه به طرشت گفته می‌شود به دلیل سرسبز بودن و خوش آب و هوا بودنش مانند رشت بوده که ناصرالدین شاه با دیدن این روستا آن‌را  (طرح رشت) گفتند و به طرشت مشهور گردید.

برخی روایت های دیگر هم این‌‌است که نام محله طرشت را تاریخ نگاران به اسم (درشت) و یا هم (دوریست) نیز یادکرده اند.

طرشت روستای با قدمت هزارسال از مراکز مشهور علوم مخصوصا علوم دینی بوده است.

گفته می‌شود عالم بزرگ شیعه و اولین محدث و فقیه بزرگ به اسم محمد بن احمد درشتی دراین محل یعنی طرشت مرکز علمی و اسلامی شیعه بنا نموده است.

این محله از مناطق محبوب و مشهور منطقه 2 تهران است که دانشگاه معروف و معتبر صنعتی شریف نیز دراین محله قراردارد. طرشت دارای امکانات خوب رفاهی و خدماتی و مراکز خرید، تفریحی، آموزشی، درمانی و مذهبی با قدمت زیادتاریخی است.

برای مشاهده قیمت آپارتمان و ملک در محله طرشت  اینجا کلیک کنید. 

 

محله فرحزاد

 

فرحزاد محله قدیمی با آّب و هوای سرد و زیبا از مکان های پرطرفدار و یکی از تفرجگاه های مشهور تهران است که  در قسمت شمال غربی تهران و منطقه دو  شهرداری تهران قرار گرفته است.

فرحزاد در گذشته دهکده سردسیر و خوش آب و هوا در مسیر جاده امام زاده داوود بود که به مرور زمان توسعه یافت و فعلا یکی از محلات زیبا و محبوب تهران است.

محله فرحزاد از طرف شمال با شهرک غرب و سعادت آباد، ازطرف شرق با جاده قدیم امام زاده داوود وخیابان گلپاد از طرف جنوب با مرزداران و پونک و ازطرف غرب با رودخانه و دره فرحزاد احاطه گردیده است.

موقعیت جغرافیایی و دره مشهور فرحزاد با آب و هوای مناسب و مورد پسندش همچنان مسیر عبور و مرور زائران امام زاده داوود از این محل باعث رشد و توسعه و شهرت بیشتر این منطقه گردید.

گفته می‌شود این روستای قدیمی و زیبا در دوره ناصرالدین شاه و مستوفی الممالک مورد توجه قرارگرفت و ساخته شد.

مردم ساکن در این روستا مصروف کشاورزی و دامداری و برخی هم بخاطر سهولت زائران امام زاده داوود با کرایه نمودن قاطر برای رفت و آمد آنها مصروف بودند و تامین معیشت زندگی شانرا می‌نمودند.

نام  این محله که به اساس برخی نوشته ها و روایات در قدیم (فرع زاد) گفته است، دلیل آنرا طبیعت غنی و رویایی و آب فراوانش می‌گوید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

فره زاد را بمعنی "توشه فراوان" گفته است.

دربرخی نوشته ها (فره) را بمعنی شاٌ ن و عظمت و (زاد) را بمعنی توشه گفته است.

اسم این محله که با گذشت زمان به (فرحزاد) تغییرکرده است از ترکیب واژه های: فرح یعنی نشاط وشادی و زاد هم بمعنی مئولد می‌باشد که دلیل نام‌گذاری این منطقه همان طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیرش می‌باشد.

دره فرحزاد که رودخانه فرحزاد نیز درآن جریان دارد از مهم ترین مکانهای این محله بوده و یکی از دلایل عمده بوجود آمدن این روستا گفته می‌شود.

این دره زیبا محل گردشگری و دیدنی با طبیعت زیبا و امکانات عالی خدماتی و تفریحی است که نقش مهم در محیط زیست و تعادل هوا نیز دارد.

علاوه بر مکان های تفریحی مقبره های امام زاده صالح، امام زاده ابوطالب و یکی از نوادگان امام زاده داوود و قبرستان قدیمی نیز دراین محله قراردارد که سبب رفت و آمد طبقات اجتماعی بیشتر و رونق بیشتر این محله گردیده است.

برا مشاهده قیمت آپارتمان و ملک در محله فرحزاد اینجا کلیک کنید.

 

کوی نصر (گیشا)

محله گیشا تهران

گیشا از مناطق گران قیمت غرب تهران در منطقه دو است که از طرف شمال با بزرگراه حکیم، ازطرف جنوب با با بزرگراه جلال آل احمد، ازطرف شرق با بزرگراه شهید چمران و ازطرف غرب با بزرگراه شیخ فضل الله نوری احاطه گردیده است.

دراوایل دهه 40 خیابان گیشا مربوط به ارتش بودند که دو نفر به نام‌های شاپوریان و کیخسرو برای کارکنان راه آهن این محله را از ارتش خریداری می‌کند و به قطعات 300 متری برای فروش تقسیم می‌کند.

اسم این محله نیز از اسامی بنیانگذاران آن یعنی شاپوریان و کیخسرو یا کینژاد گرفته شده است.

گفته می‌شود این محله مربوط شرکت کیشا بودند که به گیشا معروف گردید.

اسم این محله به کوی نصر نیز تغییرنموده است ولی هنوز هم اکثرا به نام محله گیشا یادمی‌کند و مشهور است.

برج میلاد که ششمین برج بلند دنیا در کاربری خاص خودش و بلند ترین برج خاورمیانه در این نوع کاربری است در محله گیشا و تپه گیشا ساخته شده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

درمحله گیشا طیف های مختلف اجتماعی و فرهنگ های مختلف بهایی، آسوری، ارمنی و یهودی زبان زد بودند.

محله گیشا که فعلا به اسم محله کوی نصر نیز یاد می‌گردد از اولین مکان های تهران بود که با سیستم آگو یعنی فاضلاب شهری و گاز خطوط شهری و تصفیه خانه آب محلی گردید.

محله کوی نصر یا گیشا یکی از محلات پرطرفدار و با قیمت بالا در تهران مرکز گردشگری و دارای مراکز رفاهی و خدماتی عالی با مراکز خرید و تفریحی و مذهبی و ... می‌باشد. 

 برای مشاهده قیمت آپارتمان و ملک در محله گیشا اینجا  کلیک کنید.

 

محله مرزداران

محله مرزداران تهران

محله مرزداران از مناطق پرطرفدار شمال غرب تهران در منطقه 2 شهرداری است که از طرف شمال با بزرگراه حکیم، ازطرف جنوب با بلوار جلال آل احمد، ازطرف شرق با بزرگراه شیخ فضل الله نوری و ازطرف غرب با خیابان اشرفی اصفهانی محدود می‌گردد.

گفته می‌شود که در ابتدا در سال 1356 حدود 16 خانواده اردبیلی ویزدی اولین کسانی بودند که دراین منطقه مهاجرت نموده و ساکن گردیدند.

به گفته برخی ها اراضی محله مرزداران درآنزمان متعلق به فرمانفرمایان بودند و خانواده هائیکه آنجا ساکن گردیدند زمین‌های شان را از یک نماینده مجلس به اسم حائری زاده خریداری نمودند که به اندازه های 500 متری زمین‌هارا تقسیم و خانه ساختند.

مرزداران که قبلا به اسم محمود آباد یاد می‌گردید دارای باغهای زیاد مخصوصا باغات انار و توت بودند. این محله از جمله محله های نوپا و جوان‌تر تهران است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

مرزداران که دارای بافت مناسب و شهری و محله های نسبتا دنج است تا قبل از انقلاب اکثرا مکان سکونت خانواده های فرهنگی و نظامی بودند، اما بعد از انقلاب مردم از طبقات مختلف و سبک های زندگی متفاوت دراین محله ساکن گردیدند.

مرزداران از مکان‌های محبوب منطقه 2 شهرداری تهران است که دارای امکانات عالی رفاهی و خدماتی با داشتن مراکز زیادی خرید، تفریحی، خدماتی، مذهبی، آموزشی و دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی وسایر محلات تهران است. 

برای مشاهده قیمت ملک و آپارتمان در محله مرزداران اینجا  کلیک کنید.

 

محله همایون شهر

محله همایون شهر تهران

همایون شهر از جمله محله های زیبا و آب و هوای دلپذیر تهران منطقه 2 شهرداری تهران است که در همسایگی بزرگراه های شیخ فضل الله نوری و یادگار امام قرار دارد.

این محله در نزدیکی برج های مشهور و نماد تهران یعنی برج آزادی و برج میلاد نیز قراردارد.

یگانه یادگاری که از این محله قدیمی بجا مانده است اسم خیابانی است در محله دریان نو فعلی.

محله دریان نو که توسط تاجر معروف مخصوصا در بخش چای به اسم حاج مهدی دریانی ساکن اصلی تبریز در کنار همایونشهر آن محله را خریداری نموده واحداث نمود.

یکی از دلایل کمرنگ تر شدن محله همایونشهر توسعه و گسترش محله دریان نو در قسمت غرب تهران بود که بعد از اقدام آقای دریانی روز به روز به توسعه آن افزوده شد.

فعلا از آن محله قدیمی اسمی یک خیابان به نام خیابان همایونشهر باقی است.

به گفته یکی از ساکنان قدیمی این محله: "از آن محله کوچه کیهان و خیابان همایونشهر باقی است."

برخی هم قدمت آن را از سال 1335 می‌داند، اما بصورت کلی گفته می‌شود این محله از سال 1346 تشکیل گردیده که نقطه آغاز آن نیز سه راه تهران ویلا بوده است.

محله همایون شهر از طرف شمال با خیابان ستارخان، ازطرف جنوب با بزرگراه یادگار امام (ع)، از طرف شرق با خیابان شهید حبیب الله و ازطرف غرب با بزرگراه یادگار امام احاطه گردیده است.

به اساس برخی نوشته ها، ساکنان اولیه این محله بیشتر خانواده های تیموری، حسین مردی و اکبری بودند که هنوز هم موجود است و دارای مذهب شیعی بودند که این خانواده ها طرشتی ها بودند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

باشندگان این محله فعلا بیشتر ترک زبانها است.

دراین محله تعدادی اندکی بهائیان نیز ساکن گردیدند و زندگی می‌کند.

عوامل مانند آب و هوای خوب و موجودیت رودخانه، تحولات اجتماعی وفرهنگی و مهاجرت ها سبب تشکیل این محله گردیده است که امروزه با وجود برخی مشکلات و توسعه نسبتا غیرمنظم تر و امکانات رفاهی و خدماتی کمتر در مقایسه به محلات اطرافش بازهم طرفداران خاص خودرا دارد. 

برای مشاهده قیمت آپارتمان و ملک در محله همایون‌شهر اینجا کلیک کنید.

 

محله کوی فراز

محله کوی فراز تهران

کوی فراز از محله های شمال غربی تهران است که در دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز و همسایگی محله سعادت آباد قراردارد.

این محله درحال توسعه و گسترش بوده و بخاطر آب و هوای مناسب، امکانات رفاهی و خدماتی  از مکان های نسبتا قیمت تر تهران نظر به برخی محلات مجاورش است.

در محله کوی فراز بیشتر افراد متمول، ورزشکاران و برخی چهره های سیاسی و هنری زندگی می‌کنند.

محله کوی فراز از طرف شمال با دامنه های جنوبی کوه های البرز، ازطرف شرق با خیابان معدن، ازطرف جنوب با بزرگراه یادگار امام و ازطرف غرب با شهرک بوعلی احاطه گردیده است.

این محله که درهمسایگی محله سعادت آباد قرارگرفته است از مکان های گران قیمت تهران با امکانات عالی رفاهی و خدماتی می‌باشد.

برای مشاهده قیمت آپارتمان و ملک در محله کوی فراز اینجا  کلیک کنید.

منطقه 2 شهرداری تهران محل سکونت طیف ها و طبقات مختلف اجتماعی از قشر مرفه نشین و اشخاص کم ثروت با سبک های مختلف و سطوح متفاوت زندگی تشکیل گردیده است. این منطقه از مناطق مشهور و معروف تهران است که دارای محله های لوکس و مشهور با امکانات عالی رفاهی و خدماتی، مراکز و سازه های مشهور و باشکوه می‌باشد.

 دراین قسمت از نوشته ام برخی محله های باقی‌مانده از نوشته های قبلی را به شما توضیح دادم .

به امید اینکه این معلومات به شما مفید واقع گردیده و از خواندن آن لذت ببرید.

 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

 

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

اصفهان نصف جهان

استان اصفهان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران می باشد. این استان دارای جاذبه ‌های تاریخی و فرهنگی فراوانی است.

استان فارس، قطب کشاورزی ایران

استان فارس، یکی از استان ‌های بزرگ و مهم ایران است و در جنوب غربی کشور قرار دارد. این استان به دلیل داشتن فرهنگ، تاریخ و طبیعت بسیار غنی، جاذبه ‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. تاریخ این اس

نوشابه‌های فلسطین: رقیبی جدید برای پپسی و کوکاکولا در اروپا

در دنیایی که غول‌های چند ملیتی مانند پپسی و کوکاکولا بر بازار نوشابه‌ها تسلط دارند، ظهور یک رقیب جدید و منحصر به فرد خبر خوشی برای مصرف‌کنندگان است.

استان خوزستان، استانی با قدمت شهرنشینی 6 هزار ساله

استان خوزستان یکی از استان‌ های ایران است و در جنوب غربی کشور واقع شده است. این استان با عراق و خلیج فارس همسایه است. خوزستان به عنوان یکی از مناطق مهم تاریخی و فرهنگی ایران، دارای آثار و جاذبه ‌های ف

نهضت ملی مسکن جان گرفت: ۴۵ هزار هکتار زمین آماده ساخت و ساز

سرانجام مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تا حد زیادی حل شد. با تلاش شبانه‌روزی مسئولان، 45 هزار هکتار زمین در سراسر کشور تامین شده و آماده ساخت و ساز است.

استان آذربایجان شرقی یا همان "ماد کوچک" دوران باستان

استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌ های ایران است که در شمال غربی کشور واقع شده است. پایتخت این استان شهر تبریز می باشد. این استان از شمال با آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، از شرق با استان اردبیل، از جن

سکونت در جزایر خلیج فارس: رویای خانه‌دار شدن در ابوموسی و هرمز به حقیقت می‌پیوندد!

خبر خوب برای ساکنان جزایر بوموسی و هرمز: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای طرح نهضت ملی مسکن، گامی مهم در جهت خانه‌دار کردن اهالی این دو جزیره برداشته است. سازمان ملی زمین و مسکن با تخصیص زمین‌های من

خودروسازان چینی در دوراهی: جهانی شدن یا افول؟

صادرات خودرو چین در ماه آوریل به رکورد بالایی رسید، در حالی که فروش داخلی با کاهش روبرو شد. این تناقض آشکار، گویای چالشی بزرگ برای صنعت خودروسازی چین است: جهانی شدن یا افول؟

فرصتی دوباره برای علاقه‌مندان به جک J7: ثبت نام اقساطی با تحویل 3 ماهه!

خبر خوش برای طرفداران کراس‌اوورهای لوکس و اسپرت! شرکت کرمان موتور بار دیگر شرایط فروش اقساطی جک J7 را با موعد تحویل 3 ماهه فراهم کرده است. این فرصت طلایی از 22 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا تکمیل ظرفیت ا

زمزمه‌های تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس در ژوئن؛ اما عراق ساز مخالف می‌زند!

بازار نفت در انتظار نشست اوپک پلاس در اوایل ماه ژوئن است تا ببیند این ائتلاف قدرتمند نفتی چه تصمیمی برای مقابله با تقاضای ضعیف و نوسانات قیمت خواهد گرفت. زمزمه‌هایی از احتمال تمدید کاهش داوطلبانه تولی

قیمت خانه در پایین شهر تهران: چقدر پول لازم است؟

آیا به دنبال خرید آپارتمان در جنوب تهران هستید؟ این محله‌ها، با وجود اینکه جزو مناطق پایین شهر تهران محسوب می‌شوند، اما همچنان طرفداران خاص خود را دارند. قیمت مسکن در این مناطق نسبت به سایر نقاط تهران

وام ودیعه مسکن ؛ چالش ها و راه حل ها

در میان امواج بلند و سهمگین افزایش قیمت مسکن، مستأجران همانند قایق‌های کوچک و بی‌دفاعی هستند که در معرض غرق شدن در دریای متلاطم اجاره بها قرار دارند. اما در این میان، دولت با ارائه وام ودیعه مسکن، گوی