محله های منطقه 2 تهران –  قسمت دوم

منطقه 2 شهرداری تهران در قسمت غرب و شمال غربی تهران با محله های معروف و طبقات اجتماعی متفاوت یکی از مناطق پرطرفدار و مهم تهران است. منطقه 2 تهران با مساحت تقریبی 64 کیلومتر مربع نزدیک به ده فیصد مساحت مجموعی شهر تهران را تشکیل میدهد. منطقه 2 در همسایگی مناطق دیگری تهران مانند منطقه 1، 5،  3، 6،10 و 9 قرار دارد. این منطقه که دارای نه ناحیه است از طرف شمال با دامنه کوه های البرز، از طرف جنوب با خیابان آزادی – میدان آزادی، از طرف شرق با بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب با بزرگراه محمد علی جناح و بزرگراه اشرفی اصفهانی احاطه گردیده است. منطقه 2 شهرداری تهران محل سکونت طیف ها و طبقات مختلف اجتماعی مرفه نشین و کم ثروت با شیوه های مختلف و سطوح متفاوت زندگی تشکیل گردیده است که از حالت روستا وییلاق خوش آب و هوا با گذشت زمان توسعه پیدا نمود و زیرساخت های نوین و ساخت و ساز های فراوان با رشد و گسترش تهران بنا به مزیت های خاص و نزدیکی به مرکز ثقل شهر صورت گرفت.

محله های منطقه 2 شهرداری تهران –  قسمت دوم

 

منطقه 2 شهرداری تهران در قسمت غرب و شمال غربی تهران با محله های معروف و طبقات اجتماعی متفاوت یکی از مناطق پرطرفدار و مهم تهران است.

منطقه 2 تهران با مساحت تقریبی 64 کیلومتر مربع نزدیک به ده فیصد مساحت مجموعی شهر تهران را تشکیل میدهد. منطقه 2 در همسایگی مناطق دیگری تهران مانند منطقه 1، 5،  3، 6،10 و 9 قرار دارد.

این منطقه که دارای نه ناحیه است از طرف شمال با دامنه کوه های البرز، از طرف جنوب با خیابان آزادی میدان آزادی، از طرف شرق با بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب با بزرگراه محمد علی جناح و بزرگراه اشرفی اصفهانی احاطه گردیده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

منطقه 2 تهران - غرب

منطقه 2 شهرداری تهران محل سکونت طیف ها و طبقات مختلف اجتماعی مرفه نشین و کم ثروت با شیوه های مختلف و سطوح متفاوت زندگی تشکیل گردیده است که از حالت روستا وییلاق خوش آب و هوا با گذشت زمان توسعه پیدا نمود و زیرساخت های نوین و ساخت و ساز های فراوان با رشد و گسترش تهران بنا به مزیت های خاص و نزدیکی به مرکز ثقل شهر صورت گرفت.

منطقه 2 شهرداری تهران از مناطق با اهمیت ودارای خصوصیات منحصر به فرد و امکانات عالی رفاهی و خدماتی است که به نواحی و محلات مختلف تقسیم گردیده است.

محله های مشهور منطقه 2 شهرداری تهران عبارتند از: شهرآرا، ژاندارمری، آریا شهر، سعادت آباد،  طرشت، تهران ویلا، فرحزاد، شهرک آزمایش، کوی گیشا، مرزداران، ستارخان و شهرک غرب.

در این نوشته تحت عنوان محله های منطقه 2 شهرداری تهران قسمت دوم،  محلات شهرآرا، آریا شهر، ستارخان، سعادت آباد، شهرک آزمایش، شهرک ژاندارمری و شهرک غرب این منطقه را به شما توضیح میدهم تا از مناطق زیبا و پرطرفدار این محلات معلومات بیشتر کسب نمایید.

اگر می‌خواهید که راجع به این منطقه و محلات آن بیشتر بدانید تا آخر این نوشته با ما باشید. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله شهر آرا

پارک شهر آرا

محله شهرآرا در قسمت شمال غربی تهران منطقه 2 شهرداری با مساحت حدود 887363 مترمربع  واقع گردیده است که از سمت شمال با جلال آل احمد، از طرف جنوب با خیابان ستارخان، از طرف شرق با بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب با بزرگراه شیخ فضل الله نوری احاطه گردیده است.

شهر آرا دارای بافت نسبتا قدیمی است که قدمت برخی ساختمانهای آن به دهه 50 و 40 مربوط می‌شود.

ساختمانهای این محله با چشم انداز فوق العاده و پنچره های رو به باغچه ها و باغها دارای خصوصایت منحصر به فرد خود شان است.

این محله دارای مراکز تجاری، مسکونی، درمانی، تفریحی و خدماتی با امکانات عالی رفاهی بوده و از مکان های پرطرفدار برای زندگی در منطقه 2 شهرداری تهران است.

برای معلومات بیشتر درمورد شهرآرا  و قیمت ملک و آپارتمان در محله شهرآرا  اینجا  کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله آریا شهر(صادقیه)

محله صادقیه تهران

آریا شهر یا صادقیه محله ای شاداب و پرآوازه با فضای عالی و دلپذیر است که درقسمت غرب تهران و منطقه 2 شهرداری موقعیت دارد.

این محله تا قبل از انقلاب 1357 به نام آریا شهر یاد می‌گردید.

اسم آریا شهر بیشتر بین مردم و رسانه های که اخبار غیر دولتی نشر می‌کند مروج است اما در رسانه های رسمی و نشر اخبار دولتی اسم این منطقه را صادقیه اعلان می‌کند.

تغییر نام این محله از آریا شهر به صادقیه به گفته و نظر اکثریت اقدام کوته فکرانه و نا مناسب بودند که صورت گرفته است.

این محله در برگیرنده منطقه 2 و منطقه 5 شهرداری تهران است.

آریا شهر احاطه شده با بزرگراه های یادگار امام (ع) ، بزرگراه اشرفی اصفهانی، بزرگراه فرحزاد یا جلال آل احمد و بزرگراه محمد علی جناح است.

محله آریا شهر در زمان حکومت قاجاری یعنی از دوره ناصرالدین شاه قاجار تشکیل و کم کم توسعه یافت.

آب و هوای خوب و موقعیت عالی جغرافیایی اش باعث شد تا مورد توجه بیشتر قرارگیرد. 

این محله از محلات بسیار محبوب منطقه 2 شهرداری تهران است که نسبتا قدمت کمتر داشته و دارای امکانا عالی رفاهی و خدماتی است.

برای معلومات بیشتر درمورد محله آریا شهر و قیمت ملک و آپارتمان در محله آریا شهر  اینجا کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

برق آلستوم (ستارخان)

محله ستارخان تهران

محله ستارخان یا برق آلستوم درمحدوده مرکز و منطقه 2 شهرداری تهران قرارگرفته واز محله های با تحولات زیاد است.

این محله از طرف شمال با بزرگراه جلال آل احمد، ازطرف شرق با برزرگراه شهید چمران، ازطرف جنوب با خیابان آزادی و از طرف غرب با بزرگراه یادگار امام(ع) متصل است.

این محله که در گذشته های دور مربوط به روستای طرشت بود پر از درختان و باغ ها توت و انار بود که به همین دلیل این محله را به اسم  "باغ اناری"  نیز یاد می‌کردند.

کلمه آلستوم از نام‌های آشنا و دوست داشتنی در محله ستارخان امروزی است که هنوز هم مغازه ها و مراکز زیادی تابلو و نامش با این اسم مزین است.

هسته اصلی این محله را کارخانه برق آلستوم درآخر دهه 30 تشکیل داد و این کارخانه برقی زمانی حدود 50 فیصد برق شهرتهران را تامین می‌نمود.

این محله به نام محله یزدی ها یا هم (شصت دستگاه یزدی ها) نیز شناخته می‌شود. دلیل این نام‌گذاری بخاطر سکونت یزدی ها در این محله است که از یزد مهاجر شده و به تهران آمدند و همچنان ساخت شصت دستگاه ساختمان توسط یزدی ها،  این منطقه را به شصت دستگاه یزدیها نیز مشهورکردند.

در دهه 30 برق موجود برای استفاده خانه ها در تهران کافی نبود و بسنده نمی‌کرد و تصمیم به تاسیس یک کارخانه برق نمودند. برای ساخت این کارخانه با شرکت فرانسوی (آلستوم) قرارداد بسته شد که به همین خاطر اسم این محله تحت تاثیراین کارخانه بزرگ و معروف قرارگرفته و در دوران نخست وزیری سپهبد زاهدی  بنام برق آلستوم نام‌گذاری گردیدند.

محله ستارخان یا برق آلستوم از محلات محبوب و پرطرفدار با دسترسی عالی به ایستگاه های مترو و اتوبان و خیابانها و ایستگاه های اتوبوس و تاکسی با داشتن امکانات عالی رفاهی و خدماتی و تفریحی و مراکز بزرگ خرید مشهور بوده و زبان زد اکثر تهرانی ها اند.

برای معلومات بیشتر درمورد محله ستارخان و قیمت ملک و آپارتمان در محله ستارخان  اینجا  کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

سعادت آباد

محله سعادت آباد تهران

محله سعادت آباد از جمله محلات لوکس و محبوب در کوه پایه های جنوبی البرز و شمال غرب تهران در منطقه 2 شهرداری موقعیت دارد.

سعادت آباد از طرف شمال با کوی فراز، از طرف جنوب با شهرک غرب، ازطرف شرق با بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب با بلوار فرحزادی احاطه است.

این منطقه خوش آب و هوا در دوره قاجار مربوط به شهزاده محمد جعفر میرزا قاجار بود.

در 1327 خورشیدی نخست وزیر ایران درزمان قاجار به اسم سید ضیاءالدین طباطبایی این محله  را خریداری نموده که سه دانگ آنرا به اسم خود و سه دانگ آنرا به نام همسرش بتول ثبت می‌کند.

طباطبایی تعدادی از اقوام خودرا که سادات و یزدی بودند برای کار بالای این محل و زمین ها استخدام می‌کند که درآنجا گندم کاری و پرورش خرگوش پر رونق می‌شود. گندم این محله قسمت از نیازمندیهای تهرانی ها و خرگوش آنرا برای متقاضیان داخلی یا خارجی اش بفروش می‌رساند که درآمد این کارش به آبادی این محله بیشتر کمک کرد.

گفته می‌شود پرورش خرگوش را با پیشنهاد سفیر انگلستان (سرریدر بولارد) درآنجا آغاز نمود.

در قدیم به این محله سادات آباد می‌گفتند و با گذشت زمان به سعادت آباد تغییر کرده است.

 سعادت آباد از جمله مناطق عالی و پرطرفدار تهران است که دارای امکانات عالی رفاهی و خدماتی و مراکز خرید و ... و دسترسی به حمل و نقل عمومی می‌باشد.

برای معلومات بیشتر درمورد محله سعادت آباد و قیمت ملک و آپارتمان در محله سعادت آباد اینجا کلیک کنید.

 

شهرک آزمایش

شهرک آزمایش که از جمله محلات مشهور و مهم تهران است درمنطقه 2 شهرداری تهران قراردارد. درطرف شمال آن بلوار مرزداران، در طرف شرق آن  بزرگراه شیخ فضل الله نوری، در طرف غرب آن  بزرگراه یادگار امام (ع) و در طرف جنوب آن  بزرگراه جلال آل احمد قرار دارد.

این محله با تشکیل تعاونی مسکن ژاندارمری در سال 1347 و دراختیار قراردادن زمین به اعضای آن تشکیل گردید و با گذشت زمان توسعه یافت.

ازاینکه مرکز آموزش رانندگی و راهنمایی تهران در این محله قرار دارد بهمین دلیل به اسم شهرک آزمایش نام‌گذاری گردیده است.

برای معلومات بیشتر درمورد شهرک آزمایش و قیمت ملک و آپارتمان در محله شهرک آزمایش اینجا کلیک کنید.

 

شهرک ژاندارمری

شهرک ژاندارمری یکی از محلات پرطرفدار مسکونی منطقه 2 شهرداری در قسمت ‌غرب و شمال‌غرب تهران است.

زمین‌های این شهرک در دوره رضا شاه پهلوی به افسران و درجه داران ژاندارمری سپرده شده بود که اکثرا قطعات 400 و 300 متر مربع است.

این زمین‌ها پس از انقلاب اسلامی به مردم عام فروخته شد.

شهرک ژاندارمری از طرف شمال با بزرگراه آیت الله حکیم، ازطرف شرق با بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ازطرف جنوب با خیابان سازمان آب و ازطرف غرب با بزرگراه شهید اشرف اصفهانی احاطه گردیده است.

این شهرک ازمکان های دوست داشتنی با امکانات عالی رفاهی و خدماتی و مراکز تجاری، آموزشی، مذهبی، ورزشی و تفریحی زیادی دراین محله برای استفاده و سهولت ساکنان این شهرک اعمار و احداث گردیده است.

برای معلومات بیشتر درمورد محله ژاندارمری و قیمت ملک و آپارتمان در محله ژاندارمری اینجا کلیک کنید. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

شهرک غرب

شهرک غرب تهران

شهرک غرب از مکان‌های گران قیمت و مرفه نشین تهران است که در قسمت شمال‌غرب تهران و منطقه 2 شهرداری قراردارد.

داشتن آب و هوای دلپذیر، شهرسازی مدرن و ویلاهای لوکس، امکانات عالی رفاهی و خدماتی، تراکم کمتر جمعیت و دسترسی راحت آن این شهرک را به یکی از مشهورترین شهرک ها و محله های تهران تبدیل نموده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

شهرک غرب دارای هفت فاز است که ازطرف شمال با سعادت آباد، از طرف شرق با بزرگراه شهید چمران، از طرف جنوب با کوی گیشا و بزرگراه همت و از طرف غرب با بوستان نهج البلاغه و رود فرحزاد احاطه گردیده است.

محله شهرک غرب در گذشته به اسم روستای خوردین یاد می‌گردید.

درسال 1340 گروهی از مهندسان آمریکایی تصمیم گرفت تا یک شهرک رویایی و تهران مدرن با سبک معماری مدرن و مدل های امریکایی دراین محله ساخته شود که این کار عملی شد و به یکی از محله های پرطرفدار ونمونه تبدیل گردید و ازاینکه سبک معماری آن بیشتر با مدل امریکایی توسط مهندسان امریکایی طراحی گردیده است به نام شهرک غرب نام‌گذاری گردید.

این شهرک پس از انقلاب به احترام بیت المقدس به اسم شهرک قدس نیز نام‌گذاری گردیده است ولی مردم بیشتر به اسم شهرک غرب می‌شناسد.

خوردین یا خُردین که بمعنی تپه یا برجستگی و یاهم خورشید می‌باشد روستای در محله شهرک غرب فعلی بودند که ساکنان آن حدود 85 نفر مسیحی بوده است.

این روستا در محدوده 2 کیلومتری ده ونک و 6 کیلومتری قسمت جنوب شرقی فرحزاد و امام زاده صالح قرارداشتند.

روستای خوردین در دوره حکومت ناصرالدین شاه جزیی ملک های مستوفی الممالک بود که تعدادی محدود درختان قدیمی اش هنوز هم در باغ معروفش و خیابان ایران زمین موجوداست.

شهرک غرب از محلات مشهور وپرطرفدار و گران‌قیمت تهران با بافت مدرن و سازه های لوکس و باشکوه و ویلاهای زیبا از امکانات عالی رفاهی و خدماتی ومراکز تفریحی، خرید، آموزشی ومذهبی و دسترسی به حمل و نقل عمومی برخورداراست.

برای معلومات بیشتر درمورد شهرک غرب و قیمت ملک و آپارتمان در محله شهرک غرب اینجا کلیک کنید. 

منطقه 2 شهرداری تهران با طبقات اجتماعی و بافت های متفاوت و مختلف دارای محلات زیبا و امکانات عالی رفاهی و خدماتی با خصوصیات منحصر به فرد شان است که دراین قسمت تعدادی آن‌ها را به شما معرفی نمودم. باقی محلات زیبا ودوست داشتنی این منطقه را در نوشته های بعدی به شما معرفی خواهم نمود امیدوارم که این نوشته به شما مفید واقع گردیده و از خواندن آن لذت ببرید. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 شهرداری تهران

 

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا