مشکلات شغل مشاور املاک به همراه معایب و مزایا و رفع آنها

بر خلاف تصور عموم، شغل مشاور املاک بسیار حساس و دارای چالش ها و مشکلات خاص خود است و مشاورین املاک برای موفقیت در کار و برقراری ارتباطی موثر با مشتری های متفاوت و احیا نیاز مراجعین باید با مطالعه این موارد آگاهی لازم برای حل این مسائل را کسب نمایند.

مشکلات شغل مشاور املاک و مغلوب کردن آنها

با توجه به حساسیت شغل مشاور املاکی در برخورد با مشتری های متفاوت از لحاظ فرهنگی و سطح طبقاتی اجتماعی و اقتصادی و پیچیدگی ها و مشکلات احتمالی پیش رو در تمامی مراحل، چه اولین ارتباط و چه در طی ارتباطات و معاملات، لازم است تا با مطالعه دقیق و جامع بر این شرایط غلبه کرده تا مشاوران محترم توانایی مقابله و حل اینگونه مشکلات را به راحتی داشته باشند و به موفقیت های مد نظرشان دست یابند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

چالش ها و مشکلات و چگونگی برطرف نمودن آنها

امروزه همگام با پیشرفت تکنولوژی، جوامع بشری نیز در حال پیشرفت در تمام زمینه ها است و همین عامل موجب بالا رفتن اطلاعات عمومی افراد و سطح توقع شان نسبت به مسایل گوناگون و بوجود آمدن سوالاتی جدید در ذهن آنها شده است که موجب خواهد شد که مشاورین عزیز با بالا بردن سطح آگاهی خود بتوانند به تمامی این سوالات پاسخ داده و بر مشکلات و چالش های پیش رو غلبه نمایند. امروزه مشاور املاکی موفق خواهد بود که بتواند خود را با پیشرفت جامعه و فناوری هماهنگ سازد و آگاهی خود را در این زمینه ها مانند آگاهی از مسایل قانونی، چگونگی مذاکره، استفاده از رسانه های اجتماعی و سامانه ها و یا اینترنت، مهارت در فروش، استفاده و ذخیره بانک اطلاعاتی ارتقا دهد تا بداند که چگونه باید ازین محیط مدرن و ابزارهای تکنولوژیک در زمینه کاری خود استفاده نماید.

 

چرا مردم تصور می کنند که مشاور املاک بودن کار آسانی است

به جز عده معدودی که خود در شغل مشاورین املاک فعالیت دارند و بعضی از افراد که با مشکلات این شغل از نزدیک آشنا هستند، اکثریت افراد تصورشان بر این است که انجام این شغل فقط محدود خواهد شد به یک مکانی به عنوان آژانس مسکن و یک میز و صندلی که مشتری به آنجا مراجعه می کند و در صورت وجود ملک مورد نظر، در نهایت به انجام معامله منجر شده و مشاور املاک درصد خود را از آن معامله دریافت می نماید. درست است که این تصور یک ساختار کلی از این شغل را به نمایش می گذارد ولی یک آژانس مسکن به بسیاری از مجوزها، مهارت ها، اعتبارات، فایلینگ و همچنین آگاهی ها در زمینه قوانین، قیمت ها و در صورت گسترش کار به نیروهای با تجربه و دارای اطلاعات به روز نیازمند است.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

مشکلات و راه حل ها

مشکل

تصور غلط صرف کردن زمان طولانی در بنگاه مسکن

بیشتر مشتریان ناآشنا با شغل مشاور املاک و مستغلات تصوری غلط در ذهن خود دارند مبنی بر این که مشاوران وقت آزاد کافی برای گفتگو با آنها برای ساعت ها را دارند و بعضی از افراد چه مشتری و چه دوست برای گذراندن وقت و گپ و گفتگو متوقع هستند که ساعت ها وقت خود را با آنها بگذرانند، در حالی که مشاور املاک ساعت کاری مشخصی دارد و همچنین دارای برنامه زمانبندی در طی روز برای خود است و یک زمانبندی محدودی برای هر مشتری در نظر گرفته تا بتواند جوابگوی مشتریان جدید و مشتریان قبلی در طی پروسه خرید و فروش باشد و نسبت به تمامی مشتری ها، خود را متعهد می داند و به هر کدام از آنها قولی داده و زمانی را در آینده برای آنها تنظیم نموده. به طور معمول یک مشاور املاک صبح تا ظهر خود را به بازاریابی، امور بانکی و امور محضری، بعداز ظهر تا شب را به قراردادها و حضور در ملک مورد نظر برای نشان دادن به مشتری صرف می نماید. بعضی مواقع مشاور برای موفقیت بیشتر و جوابگویی به موقع مجبور است که از استراحت آخر هفته و تعطیلات هم صرف نظر نماید.

راه حل

در همان ابتدا مشتری را از روند کار مطلع سازید و درباره هماهنگی پیش از هر دیدار برای تعیین روز و ساعت آن و زمانی که به آن اختصاص خواهید داد تاکید نمایید. از همان ابتدا شروع به کار مشاور املاکی خود را برای کار هفت روز در هفته آماده سازید و از همان ابتدا با برنامه ریزی و نظم پیش بروید تا به موفقیت دست یابید.

 

مشاورین املاک

  

مشکل

انتظار درآمد زیاد در بدو ورود به شغل مشاور املاک

بعضی اشخاصی که تصمیم می گیرند وارد حرفه مشاور املاک شوند و به خرید و فروش و یا رهن و اجاره املاک و مستغلات مشغول شوند با دیدن آگهی ها و تبلیغات لوکس و جذاب در رسانه های متفاوت مانند تلویزیون و اینترنت، تصور غلطی را در ذهن خود می پرورانند که وقتی موفق شوند وارد این شغل شده و شروع به فعالیت کنند با اولین یا دومین معامله به پول های کلان و موفقیت های بزرگ دست می یابند و خود را در موقعیت های خیالی قرار می دهند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

راه حل

درست است که دست یافتن به همچین جایگاهی یا اینچنین موفقیت هایی دست نیافتنی نیستند ولی باید منطقی بود و با تدبیر و تلاش به سمت موفقیت گام برداشت. در صورتی که مشاور املاک تلاش کافی و وافر در زمینه شغلی خود داشته باشد و یکی از اهداف مهمش رضایت مشتری در اولین معامله او و جلب اعتماد و نظر او برای معامله های آینده و بر این واقعیت آگاه باشد که همه اینها مستلزم صرف زمان طولانی و صبر است می تواند آینده ای پر از موفقیت و پر سود را برای خود تصور نماید. یک مشاور موفق باید خود را برای سال هایی پر تلاش و حتی بدون تعطیلی و استراحت آماده کند و تلاش نماید تا با مطالعه و آگاهی در زمینه های کاری خود مانند روانشناسی افراد در اولین دیدار و یا چگونگی برقراری ارتباط موثر و استفاده از تکنولوژی های مدرن در کار خود مانند اپلیکیشن ها، سامانه ها، شبکه های اجتماعی و رسانه ها و همینطور با قوانین حقوقی خود را ارتقا بخشد و به روز نگه دارد. در آخر هم لازم است با قوانینی که مقدار سود او را مشخص می کند و هزینه هایی که ممکن است برای موفقیت خود و جلب رضایت مشتری پرداخت کند آشنا شود.

 

مشکل

حفظ تمامی دست مزد یا کمیسیون

مانند خیلی از مشاغل، مشاور قادر به پس انداز تمامی دستمزد خود نخواهد بود و مسلم است که هر شغلی دارای یکسری هزینه ها و پرداخت هاست. برخی مشاورها تصور غلطی از این قضیه دارند که تمامی آنچه بدست می آورند می توانند ذخیره کنند.

راه حل

مشاور برای اداره بیزینس خود ناچار است که در زمینه های مختلفی مانند تبلیغات در رسانه ها و شناساندن برند خود به عموم هزینه نماید و یک مبلغی را برای اجاره محل کسب خود و همینطور ارتباطات چه از طریق تلفن و چه از طریق اینترنت در نظر بگیرد. در کل هر کاری در حیطه خود دارای یکسری هزینه های همیشگی و بی پایان است که در نظر گرفتن و استفاده از آنها سبب پیشرفت کار و آینده ای مطمئن می شود. پس بهتر است یک روند حساب و کتاب برای کنترل و نظارت بر خرج و برج های خود و کمیسیون خود پیاده سازی نمایید تا با آگاهی کافی از همه مسایل مالی بتوانید به راحتی آنها را مدیریت نمایید و از خرج های بیهوده جلوگیری نمایید.

 

مشکل

انتظار اینکه هر تماس یک مراجعه کننده به معامله منجر شود

مشاور تازه کار تصور می کند که به محض شروع تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا رسانه ها باید منتظر تماس اشخاصی باشد که تک تک آن تماس ها منجر به یک معامله پر سود شود. در صورتی که در واقعیت این طور نیست و بدون تلاش و پیگیری و وقت کافی صرف کردن، هیچ معامله ای به سرانجام نمی رسد. در واقع هیچ بیزینسی بدون هوشمندی و پشتکار به دام شما نخواهد افتاد.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

راه حل

هر مشاوری لازم است که در حرفه خود دور اندیش باشد و برای موفقیت از همان ابتدا با برنامه ریزی دقیق و پشتکار کار را شروع نماید و با کنسل شدن معاملات یا مراجعه نکردن مجدد مشتری ها ناامید نشود و از آن به عنوان یک نقطه مثبت رو به جلو یاد کند. باید توجه داشت که معاملات مهم و بزرگ توسط افراد سختکوش و با سابقه انجام خواهد شد.

 

چالش های یک مشاور املاک

 

 مشکل

نه شنیدن

برخی مشاوران تازه کار با نه شنیدن یا مخالفت مشتری در طی معاملات ناامید شده و سبب موجی منفی در مشتری خود و مشتری های بعدی می شوند که این امر باعث تکرار این رویداد و شکست پیاپی آنها می گردد. نه شنیدن توسط مشاور باید هر روز اتفاق بیافتد، در غیر این صورت نشان دهنده آن است که مشاور به اندازه خواسته مشتری ها جستجو و تلاش نمی کند. مشاور باید به این روند دیدی مثبت داشته باشد و سبب آزار خود یا مشتری ها نشود.

 

راه حل

یک مشاور حرفه ای ازین موضوع آگاه است که ممکن است برخی از مشتری ها در همان ابتدا یا در طی معاملات یا حتی در پایان منصرف شده و معامله به سرانجام نرسد و مشاور کاربلد با نه شنیدن آشنا است و می داند که چگونه با آن رفتار کند. مهمترین نکته بعد از نه شنیدن، پیگیری خواسته مشتری به طور جدی است. برای اینکه به عنوان یک آژانس مسکن آزار دهنده تبدیل نشوید حتما این نکته را رعایت نمایید. تلاش نمایید که مشتری فعالیت های شما را در جهت خواسته او و برای جلب رضایت او به طور واضح ببیند و جذب شما شود و فقط دنبال نتیجه نباشید. تلاش ما و تمرکز بر روی رضایت مشتری خود بخود سبب نتیجه ای که شما می خواهید خواهد گردید.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

مشکل

عدم آگاهی لازم از علم فروش و شناخت افراد

یکی از مسایل مهمی که مشاورین املاک بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند متاسفانه عدم شناخت و مطالعه لازم در علم فروش و ارتباطات و شناسایی افراد است و برخلاف اینکه بسیاری در این مورد برای موفقیت آنها تاکید شده اما اندک مشاورینی به قضیه توجه دارند. مشاور در طول روز با بسیاری از افراد گوناگون با روحیه های متفاوت و در شرایط مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه می شود و چگونگی برخورد با این افراد و درک خواسته آنها و جذب شان مستلزم تجربه و دانشی درخور آن است.

راه حل

یک مشاور حرفه ای لازم است در کار هم جدی و محکم باشد و هم نرم و دلسوز، هم رک باشد و هم مودب، هم مراقب و هم قانع گر، فرز و زرنگ اما با آرامش. شما باید به تمامی افراد دیدی یکسان داشته باشید اما با تکنیکی متفاوت و به همه آنها در جهت رسیدن به خواسته اشان کمک نمایید. اکثر مراحل در املاک و مستغلات به عناصر عاطفی گره خورده اند، شما باید قدرت این را داشته باشید که این عواطف و احساسات را کنترل کنید و فرد مورد نظر را فارق از خصوصیات او جذب خود نمایید. این مهم به هیچ عنوان امکانپذیر نیست مگر اینکه شما در این زمینه ها مطالعه و تجربه کسب نمایید.

 

مشکل

زمان بردن نتایج

به نتیجه رسیدن سریع در همان ابتدا کار و سال های اولیه بسیار اتفاقی نادری است. ممکن است فروش چندین خانه در سال اول برای تان رخ ندهد و ضمانتی هم نیست که در سال بعدی هم جبران شود. برخی افراد با چند بار زمین خوردن و یا شکست و یا نه شنیدن به طور کامل ناامید می شوند و به دنبال تلاش بیشتر و رفع نواقص خود نیستند.

راه حل

شما باید صبور باشید و با تلاش و پشتکار و برنامه ریزی دقیق در کار و مطالعه بیزینس خود را پیش ببرید. در طی مسیر باید فداکاری کنید و برای روزهایی بدون تعطیلی خود را آماده سازید و از چهارچوب راحتی که برای خود ساخته اید بیرون بیایید. ذهن تان را در این جهت پرورش دهید که تجارت و بیزینس شما در حال رونق گرفتن است و روز به روز بهتر خواهد شد. سرعت در کار عالی است اما مهمتر از آن ثابت قدمی است.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

سخن پایانی

همونطور که مطلع شدید بسیاری از مشکلات و چالش ها در طی این مسیر طولانی و زمانبر در پیش روی یک مشاور قرار دارد و با سخت کوشی و پشتکار و همینطور آگاهی لازم از آنها می تواند بر تمامی آنها به مرور زمان غلبه نموده و در آینده نه چندان دور شغلی پر در آمد و با رونق داشته باشید.

 

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

سایر مطالب در املاک

فرمول جدید تبدیل رهن به اجاره در سال 1403

باز هم فصل جابجایی فرا رسید و بازار مسکن، پر رونق تر از همیشه، شاهد رفت و آمد مستاجران و موجران است. در این میان، یکی از چالش های همیشگی این فصل، "تبدیل رهن به اجاره" است.

رقابت در بازار خودروهای برقی: کانادا به دنبال افزایش تعرفه‌ها علیه چین؟

شاید بتوان این اقدام را پاسخی به اقدامات پیشین ایالات متحده دانست. آمریکا که رقیب دیرینه کانادا در بسیاری از عرصه‌ها به شمار می‌رود، پیشتر تعرفه‌های خود را بر خودروهای الکتریکی چینی به طور قابل توجهی

رقابت نفس‌گیر در میان اروپایی‌ها؛ کدام کشور کمترین تورم را دارد؟

در میان آشفتگی‌های اقتصادی کنونی، نرخ تورم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست و کشورهای این قاره با چالش‌های متعددی در این زمینه روبرو هس

چرا ایرانی‌ها و خارجی‌ها دیگر تمایلی به خرید خانه در ترکیه ندارند؟

دلایل متعددی برای این افول ناگهانی وجود دارد. تورم افسارگسیخته، افزایش نرخ بهره، کاهش ارزش لیر، وضع محدودیت‌های جدید برای اتباع خارجی و رکود در بازار مسکن ایران، از جمله عواملی هستند که به این رکود دا

نکات کلیدی خرید ملک جهت دریافت اقامت وزندگی در قبرس

آیا خرید وفروش و سرمایه گذاری در املاک مسکونی نظیر ویلا یا آپارتمان در قبرس شمالی و بندرفاماگوستابرای سکونت مناسب و ارزنده است؟ برای پاسخ دقیق به این سوال ، مطالعه این مقاله را که به بررسی 10 نکته کل

خانه‌دار شدن کارگران ایرانی: رؤیایی در آستانه تحقق؟

در پیچ و خم مشکلات زندگی در ایران، معضل مسکن برای قشر زحمتکش کارگر، غولی رعب‌آور و سر راه مانده است. حقوق ناچیز، تورم افسارگسیخته و موانع پیچیده اداری، رسیدن به سرپناهی امن را برای بسیاری از این عزیزا

دغدغه اصلی کارگران ایران: امنیت شغلی و معیشت

در سال‌های اخیر، شاهد اعتراضات گسترده‌ای از سوی کارگران در سراسر ایران بوده‌ایم. این اعتراضات که ریشه در دغدغه‌های معیشتی و فقدان امنیت شغلی دارند، بار دیگر بر اهمیت توجه به حقوق این قشر زحمتکش جامعه

شیش دنگ در دبی Dubai City

شیش دنگ در کشورهای مختلفی بویژه شهر دبی در کشور امارات متحده عربی نمایندگی وفعالیت های چشمگیری داره! برای سرمایه گذاری واخذ اقامت به قسمت "مهندسی سرمایه گذاری" مراجعه نمایید

بانک مرکزی در اسارت دولت‌ها: قصه تلخ استقلال از دست رفته

در سرزمینی که اقتصاد دستوری، ریشه در اعماق تاریخ دوانده است، داستانی غم‌انگیز از تقابل میان بانک مرکزی و دولت‌ها به گوش می‌رسد. گویی در این سرزمین، استقلال، آرزوی دیرینه‌ای است که هیچ‌گاه به سرانجام ن

بازنشستگان در سال 1403 منتظر چه افزایش حقوقی باشند؟

در حالی که نرخ تورم در ایران به طور سرسام‌آوری در حال افزایش است، بازنشستگان بار دیگر نگران کفاف معیشت خود با حقوق ناچیزشان هستند. با وجود وعده‌های مکرر دولت برای افزایش حقوق، بازنشستگان همچنان در معض

آیا خودنویس می‌تواند به کاهش قیمت مسکن کمک کند؟

در سال‌های اخیر، بازار مسکن، به ویژه بخش اجاره، به تلاطمات و نوسانات سهمگینی دچار شده است. افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، دلال‌بازی‌ها و سوءاستفاده برخی مشاوران املاک، شرایط را برای مستاجران دشوارتر از همیشه

برق کم مصرف کنید، جایزه بگیرید! 80 میلیون جایزه منتظر شماست! ☀️⚡️

وزارت نیرو در راستای تداوم برنامه‌های تشویقی خود برای مدیریت مصرف برق و ترغیب مشترکین به مصرف بهینه،امسال پویش ملی "با انرژی" را با جوایزی غیرقابل‌باور و بی‌سابقه راه اندازی کرده است.