محله رستم آباد، بافت سنتی فرمانیه

رستم آباد یکی از محله قدیمی تهران می باشد. این محله در شمال و منطقه 1 تهران واقع شده است. این محل به دلیل قدیمی بودن خود، بافت قدیمی خود را حفظ کرده و در زمان های گذشته محله پرجمعیتی بوده است و به سه قسمت رستم آباد بالا، رستم آباد وسط و رستم آباد پایین تقسیم شده است

محله رستم آباد، بافت سنتی فرمانیه

رستم آباد یکی از محله قدیمی تهران می باشد. این محله در شمال و منطقه 1 تهران واقع شده است. این محل به دلیل قدیمی بودن خود، بافت قدیمی خود را حفظ کرده و در زمان های گذشته محله پرجمعیتی بوده است و به سه قسمت رستم آباد بالا، رستم آباد وسط و رستم آباد پایین تقسیم شده است. بافت قدیمی این محله بیشتر در خیابان فریدون خانی دیده می شود. محله رستم آباد از سمت شمال به چیذر و فرمانیه، از سمت شرق به میدان اختیاریه و پاسداران، از سمت جنوب به خیابان دولت و از غرب به سمت میدان پیروزی متصل است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

قیمت آپارتمان در رستم آباد

 

قیمت آپارتمان در رستم آباد

محله رستم آباد تا کنون رشد زیادی در ساخت و ساز داشته و علاوه بر بافت قدیمی خود، آپارتمان ها و خانه های لوکس و لاکچری در خود جای داده است. به دلیل وجود این محله در منطقه 1 تهران، قیمت آپارتمان ها نسبت به سایر مناطق تهران از قیمت بالاتری برخوردار است.

مترو نوبنیاد

 

دسترسی های رستم آباد

نزدیکترین ایستگاه مترو به محله رستم اباد، ایستگاه مترو نوبنیاد می باشد. با تاکسی خطی و اتوبوس نیز می توان به راحتی به این ایستگاه مترو دست یافت. وجود اتوبان صدر در نزدیکی این محله، یکی از امتیاز های مثبت این محله می باشد که با خودروی شخصی می توان به راحتی به این محله دست یافت. تنها نقطه ضعفی که در این محله وجود دارد، ترافیک آن است که ممکن است با خودرو شخصی مقداری اذیت کننده باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

بوستان های رستم آباد

 

بوستان های رستم آباد

در محله رستم آباد  نزدیکی آن، پارک هایی از جمله پارک صدر، پارک نگار، پارک سهیل، پارک ارغوان وجود دارد که بازدیدکنندگان و ساکنان محله به آنجا جهت پیاده روی، تفریح  و گذر اوقات فراغت خود به آنجا می روند.

پارک صدر : واقع در تهران، فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی می باشد.

پارک ارغوان : واقع در اختیاریه، خیبان دیباجی جنوبی، خیابان نوریان می باشد.

پارک سهیل : واقع در اختیاریه، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان برادران جوزی می باشد.

پارک نگار : واقع در اختیاریه، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان تسلیمی، خیابان دوقوز می باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

مراکز خرید رستم آباد

محله رستم آباد به دلیل قرار گیری موقعیت خوب خود و دسترسی آسان به محله های فرمانیه و پاسداران و سایر محله های منطقه 1، مراکز خرید خوبی در نزدیکی این محله وجود دارد که بازدیدکنندگان و ساکنان محله می توانند به آنجا بروند.

از مراکز خرید این محله و اطراف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :  

 

میدان تره بار و میوه لواسانی

میدان تره بار لواسانی یکی از جاهایی است که مردم برای خرید روزمره خود به آنجا می روند.

آدرس: واقع در دزاشیب، خیابان نارنجستان هفتم، خیابان لواسانی، خیابان آقایی می باشد.

 

فروشگاه شهروند فرمانیه

فروشگاه شهروند فرمانیه یکی دیگر از مراکز خرید روزمره ساکنین می باشد که در نزدیکی محله رستم آباد می باشد.

آدرس : واقع در تجریش، خیابان فرمانیه، جنب میدان تره بار لواسانی

 

مرکز خرید آرتمیس فرمانیه

 

مرکز خرید آرتمیس

مرکز خرید آرتمیس یکی از مراکز خرید معروف در فرمانیه می باشد که شامل سه طبقه تجاری در طبقه های اول، همکف و منفی یک می باشد که دارای مساحت  3100 متر مربع و 62 باب فروش می باشد. در طبقه دوم این مرکز خرید رستوران ها و فودکورت ها وجود دارد. در طبقه سوم این مرکز خرید نیز شهر بازی وجود دارد که محل تفرجگاه و بازی کودکان و نوجوانان می باشد. طبقه چهارم تا سیزدهم این مرکز خرید، کاربری اداری می باشد که مساحت آن حدود 8900 متر مربع می باشد. همچنین مرکز خرید آرتمیس دارای 430 واحد پارکینگ می باشد.

وبسایت مرکز خرید آرتمیس : http://www.artemisfarmanieh.com

اینستاگرام مرکز خرید آرتمیس : artemis.mall

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

پارک سنتر فرمانیه

 

مرکز خرید پارک سنتر 

مرکز خرید پارک سنتر نیز یکی دیگر از مراکز خرید معروف در فرمانیه تهران می باشد که شامل برند ها و گالری های معروفی می باشد و بازدیدکنندگان و ساکنان محل به آنجا مراجعه می کنند.

وبسایت پارک سنتر : http://park-center.ir

اینستاگرام پارک سنتر : parkcenterfarmaniyeh

آدرس : واقع در  چهار راه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، پلاک ۷ می باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

رستوران های رستم آباد

 

رستوران ها و کافه های رستم آباد

در محله رستم آباد تعداد معدودی کافه و رستوران وجود دارد و به همین دلیل ساکنین و بازدیدکنندگان به اطراف این محله به رستوران ها و کافه ها مراجعه می کنند. در ادامه به رستوران ها و کافه های محله رستم آباد و اطراف آن می پردازیم.

 

رستوران های رستم آباد

رستوران چاینا اکسپرس : واقع در فرمانیه، خیابان آریا، مرکز خرید آریا می باشد.

رستوران غذای ایرانی جانان : واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی می باشد.

رستوران کباب کرمانشاهی طاق بستان : واقع در اندرزگو، ابتدای خیابان سلیمان غربی می باشد.

رستوران بزرگ ته دیگ : واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به پارک وی، بالاتر از کوچه مهری می باشد.

رستوران آتیش فرمانیه : واقع در فرمانیه غربی، رو به روی خیابان آقایی، جنب مسکن گلستان فرمانیه می باشد.

رستوران ایتالیایی مورانو : واقع در میدان کاج، نبش کوچه سوم می باشد.

رستوران لبنانی فتوش : واقع در فرمانیه غربی، بین سه راه وطن پور و خیابان اقایی می باشد.

رستوران ستارگان شاندیز : واقع در چهار راه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم می باشد.

رستوران نودلینو : واقع در نیاوران، قبل از چهار راه مژده می باشد.

رستوران ایتالیایی فرانسوی لیرو : واقع در فرمانیه، برج کوه نور می باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

کافه های رستم آباد

 

کافه‌ های رستم آباد

کافه های رستم آباد و اطراف آن، با ارائه خدمات متنوع و فضاهای دلنشین، جذابیت بسیاری برای مردم و بازدیدکنندگان به خود اختصاص داده ‌اند. این کافه ها با تنوع منو، طراحی داخلی، و امکانات متنوع، یک محل اجتماعی برای دوستان و خانواده ها فراهم کرده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از محبوبترین کافه های رستم آباد، از جمله کافه انزوا، کافه سنتی هلما، کافه گردو، کافه کاروشا، کافه موکا، و کافه دارچین، می پردازیم.

 

1. کافه انزو:

کافه انزو با فضایی آرامش بخش و طراحی زیبا، یکی از محبوبترین کافه های اطراف رستم آباد است. این کافه با ارائه انواع نوشیدنی های گرم و سرد، قهوه های مختلف، و دسرهای لذیذ، مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و دیدار با دوستان است.

آدرس: واقع در فرمانیه، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن غربی می باشد.

 

2. کافه سنتی هلما:

کافه سنتی هلما با طراحی داخلی سنتی و فضای دلنشین، تجربه ای منحصر به فرد در نزدیکی رستم آباد می باشد. در این کافه می توانید انواع چای، قهوه، تنقلات سنتی و دسرهای خوشمزه را تجربه کنید.

آدرس : واقع در خیابان لواسانی غربی، جنب مرکز خرید فرمانیه می باشد.

 

3. کافه گردو:

کافه گردو با محیطی دوستانه و آرامش بخش، جذب بسیاری از بازدیدکنندگان می شود. این کافه با ارائه نوشیدنی های متنوع، ساندویچ ها و پیشنهادات غذایی خوشمزه، محبوبیت زیادی بین مردم رستم آباد دارد.

آدرس: واقع در بلوار اندرزگو می باشد.

 

4. کافه کاروشا:

کافه کاروشا با طراحی مدرن و فضای روشن و پرانرژی، یکی از جاذبه های برجسته در نزدیکی رستم آباد است. در این کافه می توانید انواع نوشیدنی های مختلف، ساندویچ ها و دسرهای خوشمزه را تجربه کنید.

آدرس : واقع در فرمانیه، دپارتمان استور روشا می باشد.

 

5. کافه موکا:

کافه موکا با فضایی زیبا و دلنشین، برای دوستداران قهوه یک مقصد مناسب است. این کافه با ارائه انواع قهوه های مختلف و دسرهای لذیذ، تجربه ای خاص را براین کافه به مردم ارائه می‌دهد.

آدرس: واقع در فرمانیه، دیباجی شمالی می باشد.

 

6. کافه دارچین:

کافه دارچین با طراحی داخلی زیبا و فضای گرم و دوستانه، یکی از محبوبترین کافه های رستم آباد است. این کافه با ارائه انواع قهوه ها، نوشیدنی های گرم و سرد، و شیرینی های خوشمزه، جایگاه ویژه‌ای در دل مردم رستم آباد دارد.

همچنین، کافه های رستم آباد با ارائه امکاناتی مانند وای فای رایگان، پارکینگ، فضای باز، و سرویس دهی متنوع، اقامت در آنها را برای مردم راحت و لذت بخش می کنند.

آدرس : واقع در فرمانیه، عسگریان، تنگستان می باشد.

بنابراین، اگر شما به دنبال یک مکان دوستانه و دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت و دیدار با دوستان هستید، کافه های رستم آباد گزینه های بسیار خوبی هستند. امکانات متنوع، طراحی داخلی زیبا، و خدمات با کیفیت این کافه ها باعث شده است که محبوبیت زیادی در میان مردم رستم آباد داشته باشند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

 

مراکز مذهبی رستم آباد

 

مراکز مذهبی رستم آباد

محله رستم آباد یکی از محله‌های پرجمعیت و فعال در این منطقه است. این محله برخی از مراکز مذهبی مهم را در خود جای داده است که تعداد زیادی از مردم محله و مناطق اطراف را به خود جذب کرده‌اند. در ادامه به بررسی برخی از این مراکز مذهبی می‌پردازیم:

 

1. مسجد الرضا

مسجد الرضا یکی از مراکز مهم مذهبی در محله رستم آباد است. این مسجد به نام امام رضا (علیه السلام) معروف است و جمعیت بزرگی از مردم محله و مناطق اطراف را در خود جای داده است. مسجد الرضا مکانی است که مسلمانان برای اقامه نمازهای روزانه و انجام عبادات دیگر به آن مراجعه می‌کنند.

آدرس : واقع در فرمانیه، اتوبان صدر، خیابان دیباجی شمالی، خیابان بهار می باشد.

 

2. حسینیه رستم آباد بالا

حسینیه رستم آباد بالا یکی دیگر از مراکز مذهبی مهم در این محله است. این حسینیه به نام امام حسین (علیه السلام) معروف است و محل برگزاری مراسمات مذهبی مختلف مانند مراسم عزاداری و مراسمات محرم است. حسینیه رستم آباد بالا یک مرکز جمعیتی مهم برای مسلمانان در این منطقه است.

آدرس : واقع در فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی می باشد.

 

3. مسجد امام موسی کاظم

مسجد امام موسی کاظم نیز یکی از مراکز مذهبی محله رستم آباد است. این مسجد به نام هفتمین امام شیعیان، امام موسی کاظم (علیه السلام) معروف است. مسجد امام موسی کاظم مکانی است که مسلمانان برای اقامه نماز و انجام عبادات به آن مراجعه می‌کنند.

آدرس : واقع در فرمانیه، خیابان لنگری می باشد.

 

4. حسینیه نرجس خاتون

حسینیه نرجس خاتون نیز یکی از مراکز مهم مذهبی در محله رستم آباد است. این حسینیه به نام نرجس خاتون، خواهر امام رضا (علیه السلام) معروف است و محلی است برای برگزاری مراسمات دینی و مذهبی مختلف.

آدرس : واقع در فرمانیه، میدان نوبنیاد، خیابان لنگری می باشد.

 

5. هیئت ریحانه النبی

هیئت ریحانه النبی نیز یکی از مراکز مذهبی معتبر در محله رستم آباد است. این هیئت فعالیت‌های مختلفی برای ترشد و ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی دارد. اعضای هیئت ریحانه النبی در این مرکز مذهبی جمع می‌شوند و با هم مراسمات مذهبی و عزاداری را برگزار می‌کنند.

آدرس : واقع در فرمانیه، خیابان پاشا ظهری، خیابان دژم جو، خیابان فربین می باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

سفارت نروژ در تهران

 

مراکز اداری و دولتی رستم آباد

مراکز دولتی محله رستم آباد که شامل سفارت نروژ، باغ سفارت ایتالیا، بانک ملی، بانک کارافرین، بانک دی، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین می باشد، اهمیت بسیاری در زندگی روزمره مردم و توسعه اقتصادی منطقه دارند. این مراکز دولتی علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان، نقش مهمی در تقویت روابط بین المللی و گسترش همکاری های اقتصادی با کشورهای دیگر نیز دارند. در ادامه به توضیحاتی درباره هر یک از این مراکز خواهیم پرداخت:

 

1. سفارت نروژ: سفارت نروژ در محله رستم آباد واقع شده است. این سفارت از طریق ارائه خدمات کنسولی و سیاسی به شهروندان نروژ و همچنین تقویت روابط دوجانبه با ایران، نقش مهمی را ایفا می کند.

آدرس : واقع در فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی، خیابان یاس می باشد.

 

2. باغ سفارت ایتالیا: باغ سفارت ایتالیا نیز در محله رستم آباد قرار دارد. این باغ زیبا به عنوان نمادی از فرهنگ و تمدن ایتالیا در ایران، بازدیدکنندگان را مسحور می کند.

آدرس : واقع در فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، خیابان فرمانیه، خیابان رحیمی می باشد.

 

3. بانک ملی: بانک ملی ایران یکی از بزرگترین و مهمترین بانک های ایران است. شعبه ای از بانک ملی در محله رستم آباد وجود دارد که به شهروندان و کسب و کارهای منطقه خدمات مالی ارائه می دهد.

آدرس :  واقع در فرمانیه، خیابان موحد دانش، خیابان لنگری، پلاک 48

 

4. بانک کارافرین: بانک کارافرین ایران نیز یکی از بانک های مهم در ایران است. شعبه ای از این بانک نیز در محله رستم آباد قرار دارد و خدمات بانکی به شهروندان و کسب و کارهای محلی را فراهم می کند.

آدرس : واقع در فرمانیه، خیابان فرمانیه، کنارگذار لواسانی می باشد.

 

5. بانک دی: بانک دی نیز یکی از بانک های معتبر و پرطرفدار در ایران است. شعبه ای از بانک دی در محله رستم آباد وجود دارد که خدمات مالی و بانکی به شهروندان منطقه ارائه می دهد.

آدرس : واقع در خیابان پاسداران شمالی، پایین تر از چهار راه فرمانیه، نبش کوهستان دهم، پلاک 680 می باشد.

 

6. بانک شهر: بانک شهر یکی دیگر از بانک های مهم در ایران است. شعبه ای از بانک شهر نیز در محله رستم آباد واقع شده است و خدمات بانکی را به مردم و کسب و کارهای محلی ارائه می دهد.

آدرس : واقع در بلوار اندرزگو، سه راه فرمانیه، روبروی بانک اقتصاد نوین، پلاک 3 می باشد.

 

7. بانک اقتصاد نوین: بانک اقتصاد نوین نیز یکی از بانک‌های مهم در ایران است که شعبه‌ای در محله رستم آباد دارد. این بانک خدمات مالی و بانکی را به شهروندان و کسب و کارهای منطقه ارائه می‌دهد.

آدرس : واقع در خیابان پاسداران، پلاک 521 می باشد.

 

همچنین، این مراکز دولتی در محله رستم آباد نقش مهمی را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا می‌کنند. آن‌ها به عنوان مراکزی برای ارائه خدمات به شهروندان عمل می‌کنند و همچنین فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی را در منطقه ایجاد می‌کنند. این مراکز دولتی نیز نقش مهمی در تقویت روابط بین المللی و همکاری های اقتصادی با کشورهای دیگر دارند.

در نهایت، برخی از این مراکز دولتی مانند سفارت نروژ و باغ سفارت ایتالیا نقش مهمی در تقویت روابط دوجانبه با کشورهای دیگر نیز دارند. این سفارتخانه‌ها از طریق ارائه خدمات کنسولی و سیاسی به شهروندان و تقویت روابط دوجانبه، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه ایفا می‌کنند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک محله فرمانیه تهران

 

 

جهت اطلاع بیشتر از قیمت ملک در رستم آباد، اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

نویسنده : کسری جهازی

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

فصل اول: بازاریابی - بخش ششم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

زمزمه‌های بحران در بازار نفت؟ عراق، قربانی جدید نوسانات ژئوپلیتیکی

بغداد، 8 مه 2024 - در حالی که بازار نفت جهان با نوسانات قیمت و تنش‌های ژئوپلیتیکی دست و پنجه نرم می‌کند، جدیدترین آمار نشان می‌دهد که صادرات نفت عراق در ماه آوریل 2024 با افت 0.3 درصدی نسبت به ماه قبل

فصل اول: بازاریابی - بخش پنجم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش سوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

وام 500 میلیونی بازنشستگان: هدیه‌ای بی‌نظیر از صندوق بازنشستگی کشوری!

در اقدامی بی‌سابقه، گشایشی جدید در زمینه وام‌های بانکی در ایران به وجود آمده است. صندوق بازنشستگی کشوری با ارائه وام 500 میلیونی با سود 4 درصد به بازنشستگان و فرزندانشان، و همچنین افزایش سقف وام ازدوا

فصل اول: بازاریابی - بخش دوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش اول

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

کسری بودجه در دولت سیزدهم: شمشیر و سپر رئیسی!

رئیس جمهور در صحبت‌های اخیر خود، تصویری ایده‌آل از وضعیت کسری بودجه در دولت سیزدهم ارائه داد. از جبران کسری بودجه سال 1400 بدون چاپ پول تا عدم وجود کسری در سال‌های 1401 و 1402، اظهارات رئیسی بازتاب گس

آیا تتر، جایگزین دلار آمریکا در آینده خواهد بود؟

در دنیای پویای امروز، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه مالی هستیم. ظهور و گسترش ارزهای دیجیتال و به خصوص استیبل کوین‌ها، چالش‌های نوینی را برای سلطه ی بی چون و چرای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به

نقش دولت و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران چیست؟

قلب تپنده ایران تهران، کلان‌شهر پرجنب‌وجوش و پایتخت مدرن ایران، با چالشی دیرینه روبروست: بافت‌های فرسوده. این غول خفته در دل شهر، نه تنها امنیت و آسایش ساکنانش را به خطر انداخته، بلکه چهره شهر را نیز

اجاره نشینی در قلب پایتخت؛ رهن و اجاره در محله‌های مرکزی تهران چقدر است؟

همیشه تهران به عنوان پایتخت ایران، قطب اقتصادی و فرهنگی کشور، متقاضیان زیادی برای سکونت و زندگی در خود داشته است. این موضوع باعث شده تا بازار مسکن در این کلانشهر داغ باشد و یافتن مسکن مناسب، به خصوص ب