شغال آباد تهران

 در گذشته، قسمت شمالی منطقه پنج محله‌ای وجود داشت به نام شغال آباد که اولین مهاجران، در دهه شصت به اونجا اومدن و زندگی کردن. این محله که محله ای نو و نسبتا جدید محسوب میشه، به صورت موقعیتی به منطقه شهران، محله وسک، شهرزیبا و محله کن نزدیکه

شغال آباد تهران

شغال در تهران

 در گذشته، قسمت شمالی منطقه پنج محله‌ای وجود داشت به نام شغال آباد که اولین مهاجران، در دهه شصت به اونجا اومدن و زندگی کردن. این محله که محله ای نو و نسبتا جدید محسوب میشه، به صورت موقعیتی به منطقه شهران، محله وسک، شهرزیبا و محله کن نزدیکه.

چرا شغال آباد

در گذشته ی نه چندان دور، به دلیل خشکی و بیابانی بودن این منطقه به آنجا شغال آباد نام دادن، نا‌گفته نمونه که این محله گذر شغال ها بوده‌، به خصوص به هنگام شب تعداد خیلی زیادی شغال در قسمت های مختلف این محله جمع می‌شدن. در گذشته صاحب اکثریت زمین های این محل فردی به اسم نظام مافی بود. کم کم با گذشتن زمان، شغال آباد خشک و بیابانی با سکونت افراد بیشتر و احداث مسیرها و جاده‌های متعدد به منطقه ای سرسبز، باصفا و دنج مثل بهشت تبدیل و باعث تغییر اسم این منطقه از شغال آباد به اسم زیبای جنت آباد شد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

محمد‌علی نظام مافی

نظام مافی

محمد‌‌علی خان که او را نظام‌السلطنه و سالار معظم می‌شناختن، در دوران قاجار و پهلویه قانون‌گذار و دولت‌مرد بزرگی بود. خدمت او به عنوان وزیر دادگستری در ایران از سال 1327 هجری شمسی، در دوره پادشاهی محمد رضا شاه پهلوی با نخست وزیری عبدالحسین هژیر آغاز شد. قبل از این محمدعلی نظام مافی با سمت نمایندگی مجلس شورای ملی با مدت 2 سال (از سال 1300 تا 1302 هجری شمسی) در حوزه انتخاباتی فعالیت داشت. نظام مافی از ثروتمندان و ملاکان قدرتمند زمان خود بود. او بعد از تحصیلاتش در ایران به روسیه مهاجرت کرد و در شهر سن‌پترزبورگ با رشته ی حقوق فارغ‌التحصیل شد سپس با بازگشت به ایران، تدریس در رشته های سیاسی داخل مدارس ایران را شروع کرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

جنت آباد امروز

جنت آباد

شغال آباد قبل که اکنون جنت آباد شناخته می‌شه، جمعیتی حدود 40 هزار نفر ساکن داره که اکثر مردمش کارمند هستن و در بین اهالی بیش از 60 خانواده شهید و بیش از 100 خانواده جانباز زندگی می‌کنن.

وقتی شغال آباد از وضعیت بیابونی و شب های پر خطری که جمع شغال‌ها در شهر بود به فضایی سرسبز، پر از درخت و باغ شد و هوا هرروز بهتر از قبل سراسر اکسیژن و تنفس شد و فضایی مثل جنت، مثل بهشت رو القا کرد شغال آباد رو به جنت آباد تغییر نام دادن و حالا همه این منطقه رو با نام جنت آباد یاد می‌کنن. در دهه 70 بود که جمعیت این محله به سرعت افزایش پیدا کرد و اکثر زمین ها ساخته شدن، سپس در دهه 80 خانه ها بازسازی شدن و با تعداد طبقات بیشتر مجوز ساخت گرفتن و در نهایت در اوایل دهه 90 ساخت و ساز ها تکامل پیدا کرد. با گسترده شدن بزرگراه و مسیرهای اصلی منطقه، جنت آباد در تقسیم بندی شهرداری به سه قسمت جداگانه تقسیم شد، جنت آباد شمالی، جنت آباد مرکزی، جنت آباد جنوبی.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

از جنت آباد تا شمال

اتوبان شهید باکری

پروژه آزادراه تهران شمال به طول 121 کیلومتر در اوایل دهه 90 طراحی شد. این جاده از چندین بخش تشکیل می‌شه که تا به حال 2 قسمت از آن به بهره برداری رسیده. با احداث این جاده که مسیر آن از منطقه جنت آباد است، مسیر رسیدن یه شمال کشور و جاده چالوس بسیار راحت شده و در کمترین زمان ممکن میشه از تهران به شمال رسید.

امکانت رفاهی

جمعه بازار

جنت آباد از مراکز خریدی مثل پاساژ طوبی، بازار بزرگ گلستان، مرکز بوستان، مرکز خرید سمرقند و مجتمع عبادی، نیایش مال و بازار بزرگ و باصفا گل و گیاه آبشناسان و میوه و تره بار بزرگ جنت آباد دارا هست. همینطور مراکز درمانی پیشرفته ای مثل بیمارستان امید و بیمارستان عرفان نیایش، درمانگاه های شبانه روزی جنت آباد و ایلیاد در این منطقه فعالیت می‌کنن.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

نیایش مال

نیایش مال

مجتمع تجاری تفریحی نیایش که در جنت آباد واقع شده است، از جدید ترین مراکز خرید غرب تهران است. این مرکز تجاری و تفریحی با نما و طراحی سنتی که مثل قلعه ای بزرگ همراه سنگ کاری و پنجره های بزرگ اجرا شده نظر همه رو به خودش جلب می‌کنه و با قطعیت می‌شه گفت تا به حال مشابه این مجتمع از نظر معماری و طراحی ساخته نشده. نیایش مال جدا از فروشگاه های زیادی که برای خرید داره(بیشتر از 450 فروشگاه مختلف)، تعدادی بسیار امکانات تفریحی نیز در خود جای داده، چندین سالن سینما و سالن اجرا و برگزاری همایش، کافه ها، رستوران ها، سالن گیمینگ و باشگاه های ورزشی در این مجتمع مجهز و بزرگ ایجاد شده. از نظر تعداد پارکینگ این مجتمع بالغ بر 1100 جای خودرو در پارکینگ خود داره. برای خرید در نیایش مال در تمامی رنج قیمت فروشگاه وجود داره، از فروشگاه های برند مثل برند دیوید جونز و کیکی ریکی تا فروشگاه های غیر برند با اجناسی به مبالغ پایین تر. یکی از نمایندگی های رسمی شرکت شیائومی هم در این مرکز فعالیت می‌کنه که تمامی محصولات صوتی و تصویری و لوازم خانگی از آنجا قابل تهیه هست.در آخرین طبقه نیایش مال سالنی بزرگ با تم و دیوارهای قرمز رنگ ایجاد شده برای سینما که محیط این سالن نظر همه رو جلب می‌کنه. بالا تر از سینما، روی پشت بام مجموعه نیایش، سالن ورزشی بسیار مجهزی برای عموم مردم  قرار داره. شهربازی سر‌پوشیده مجتمع در طبقه 5 مجموعه قرار گرفته و پیوسته به اون فودکورت نیایش مال رو داریم که از انواع غذاها برای همه سرو می‌شه. مجتمع تجاری تفریحی نیایش مال هروز هفته از ساعت 10 بامداد تا 12 بامداد فعالیت می‌کنه.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

بازار گل غرب تهران

بازار گل جنت آباد

بازار گل آبشناسان یکی از بزرگترین بازار گل های غرب تهرانه که داخل جنت آباد قرار گرفته و از آخر اتوبان ستاری شمال در کنار پمپ بنزین آبشناسان به سمت این بهشت گل می‌ره.

این بازار بزرگ و با صفا از انواع گل و هرچه به گیاه مربوط بشه رو درون خودش جا داده. داخل این بازار به صورت غرفه و قسمت بندی شده اجناس رو به نمایش گذاشتن. در ابتدا، اولین قسمت بازار سالنی مربوط به انواع گلدان ها با اجناس و اشکال مختلف هست که بیشترین تنوع رو می‌تونید از اینجا داشته باشید. سالن بعدی پر شده از گل های مختلف از جمله گیاهان آپارتمانی. پس از اون سالن های دیگه ای برای گل های متفاوت و گیاهان باغچه‌ای تشکیل شده است.

پاراگلایدر

پاراگلایدر غرب

یکی از مکان های تفریحی این منطقه پاراگلایدر جنت آباد است که با نام، سایت پرواز شهید ناظری تاسیس شده است. این مجموعه در انتهای منطقه جنت آباد شمالی، تقاطع سیمون بلیوار قرار داره. پرواز های سایت جنت آباد از قسمت شمال به سمت جنوب است، ابتدا پرواز از سمت کوهسارشروع میشه و به سمت جنوب (تهران) ادامه پیدا می‌کنه. ارتفاع این سایت 700 متر است و می‌توان از 4 منطقه ی مختلف کوه‌های کوهسار امکان آغاز پرواز وجود داره. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

جنت آباد شمالی

جنت آباد شمالی

محله جنت آباد از سوی شمال به حصارک از قسمت جنوب به منطقه جنت آباد مرکزی و بزرگراه آبشناسان از سمت غرب نقشه به محل شهران و بزرگراه شهید باکری و از ناحیه شرقی به بزرگراه ستاری راه داره. منطقه جنت آباد شمالی محله ای به نسبت مناسب تر از نظر امکانات است و از شلوغی کمتری برخوردار است. مهم‌ترین و شناس‌ترین خیابان های محله‌ی جنت آباد بلوار مبعث، بلوار ایران‌شهر، کوروش شرقی، انصارالمهدی و گلستان شرقی و غربی هستن.

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی

 این محله که مرکز جنت آباد شمالی و جنوبی قرار گرفته، از نظر دسترسی موقعیت بسیار خوبیست. از شمال به جنت آباد شمالی و از جنوب به جنت آباد جنوبی؛ از غرب به شهران و وسک و از سمت شرق به پونک و شاهین متصل است. شاهین یکی از خیابان های قدیمی در غرب تهرانه که قدیما بخاطر وجود پرنده‌ی شاهین و پرواز متعدد اونها در آسمون اون محله، اسمش رو شاهین میذارن. جنت آباد مرکزی با بافت نوساز و خانه های دنج محیطی مناسب برای زندگی و کسب و کار است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

جنت آباد جنوبی

جنت آباد جنوبی

از ویژگی های جنت آباد جنوبی، دسترسی های خوب و آسانی هست که داره. جنت آباد جنوبی به راحتی به بزرگراه همت، بزرگراه ستاری، بزرگراه باکری و خیابان آیت الله کاشانی دسترسی داره و همینطور این منطقه مجاور محله صادقیه است. این محله در ابتدا قسمتی از محله‌ی کن بوده و حتی سالیان پیش از اراضی چراگاهی و کشاورزی محله کن تهران بوده، این منطقه که سر راه محله کن بود مسیر گذر مسافران تهران به کن شده بود و بعدها به مرور زمان مجزا شد و تبدیل به منطقه ای متفاوت شد. جنت آباد جنوبی شلوغ ترین و پر تردد ترین ناحیه در بین دیگر محله هایی‌ست که در ناحیه شمال غربی تهران قرار گرفتن.

 

مجتمع قضایی قدس

مجتمع قضایی قدس

مجموعه قدس در جنت آباد شمالی واقع شده. مجتمع قضایی قدس تشکیل شده از وکلای باتجربه و کادر خبره و پیگیر، یکی از بهترین مجتمع های قضایی در غرب و در کل تهران بزرگ است که در چندین شعبه به صورت رسمی درحال خدمت رسانین.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله جنت آباد تهران

 

کلام آخر

در غرب تهران برخلاف سالیان گذشته که اثری از شهر و شهروند نبود، حالا محیطی آماده پیشرفت و زندگی است. جنت آباد از بهترین مناطق شمال غربی تهران به حساب میاد و از نظر دسترسی، آب و هوا، امکانات و بافت ملکی جدید در رتبه بالا بین دیگر محلات قرار می‌گیره.

 

جهت مشاهده آگهی های املاک منطقه جنت آباد اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده: فاطمه امینی

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

وام مسکن در دولت سیزدهم: روندی کاهنده در 6 سال گذشته

مسکن، یکی از نیازهای اساسی بشر، در سال‌های اخیر به چالشی جدی برای بسیاری از اقشار جامعه تبدیل شده است. افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، قدرت خرید را به شدت کاهش داده و بسیاری را از داشتن خانه‌ای در حد توان د

رکود در بازار مسکن؛ وام‌های بانکی ناجی یا مقصر؟

در سال‌های اخیر، شاهد روندی نگران‌کننده در بازار مسکن کشور بوده‌ایم. جهش بی‌سابقه قیمت‌ها، قدرت خرید خانوارها را به شدت کاهش داده و رکودی عمیق بر این بخش حیاتی از اقتصاد سایه افکنده است. در این میان،

مسکن در عصر دیجیتال؛ تحولات بازار با رونمایی از نقشه دولت

آیا دوران بنگاه‌داری سنتی به سر رسیده است؟ زمزمه‌های تحول در بازار مسکن با رونمایی از نقشه دولت برای ساماندهی اوضاع مشاوران املاک قوت گرفت. قانون تازه مصوب "ساماندهی زمین، مسکن و اجاره‌بها" که به "سقف

تحولی بزرگ در نوسازی بافت‌های فرسوده: ۴.۵ میلیون خانه جدید در راه است!

با طرح جدید نوسازی بافت‌های فرسوده، امکان ساخت 4.5 میلیون واحد مسکونی جدید در این مناطق فراهم شده است. این طرح عظیم نه تنها به نوسازی و مقاوم‌سازی این محلات می‌انجامد، بلکه گامی بلند در جهت رفع کمبود

خیام نیشابوری، حجت الحق

خیام (عمر خیام) یکی از برجسته ترین شخصیت های تاریخ ایران است که در قرن چهارم هجری زندگی می‌کرد. او یک شاعر، ریاضی‌ دان، فیلسوف و منجم برجسته بود که به خاطر آثار ادبی و علمی ماندگارش شناخته می‌شود.

هک شدن دنیای کریپتوکارنسی توسط دو چینی

این دوهکر با استفاده از ترفندهای کثیف و فریب‌های ماهرانه، 73 میلیون دلار از سرمایه بی‌دفاعان را به یغما بردند. اما غافل از آن بودند که چشمان عدالت در تاریکی دنیای کریپتو نیز به دنبال آنهاست. در ادامه

عبدالحسن زرینکوب، مولوی شناس معاصر

عبدالحسین زرین کوب (1302 – 1378 هجری)، یکی از بزرگ ‌ترین چهره‌ های تاریخ ‌نگاری و نقد ادبی معاصر ایران بود.

پانزدهمین اجلاس کازان فروم: پلی میان روسیه و جهان اسلام

کازان فروم 2024، فراتر از یک گردهمایی صرف، پلی میان دو تمدن غنی بشریت است. در این اجلاس، رهبران سیاسی، تجاری، کارشناسان و نخبگان از سراسر جهان اسلام گرد هم می‌آیند تا در گفتگوهایی سازنده و پویا، راه‌ه

محله اتحاد یاقوتی سبز در دل شهر کرج

محله اتحاد در شهر کرج به محله‌های زیباشهر، خیابان رازی، ویلاشهر، مهرشهر و سلامت مجاورت دارد. این محله‌ها از سوی شمالی و شمال شرقی اتحاد واقع شده‌اند و با اتصال خیابان‌ها یا جاده‌های اصلی به هم مرتبط ه

دکتر محمود حسابی، پدر علم فیزیک ایران

دکتر محمود حسابی (1281 – 1371 هجری)، فیزیک ‌دان و ریاضی‌د ان برجسته ی ایرانی بود. او یکی از دانشمندان برجسته ی ایران در قرن چهاردهم محسوب می‌شود. حسابی در زمینه ‌های مختلف فیزیک و ریاضیات کارهای ارزشم

محله آق تپه بامِ مرتفع کرج

محله آق تپه در شهر کرج از سه حوزه مسکونی بزرگ به نام های استاد معین، باغمیشه و زعفرانیه احاطه شده است. این محله از نزدیکی به خیابان انقلاب و مراکز خرید نیز برخوردار است. همچنین از مهمترین محله‌های اطر

ابن سینا، شاه زادۀ اطبا

ابن سینا (حدود 359-416 هجری) یکی از برجسته ‌ترین دانشمندان و فیلسوفان ایرانی و از بزرگ‌ ترین چهره‌ های تاریخ علم و فلسفه در جهان است.