جاهای دیدنی چالوس

چالوس؛ نام آشنا که شهرت آن فراتراز مرزها زبان زد خاص و عام بوده و دارای طبیعت شگفت انگیز و سرسبز، جاده پرخم و پیچ و دوست داشتنی، دریاچه های خروشان و ساحل رویای، سدهای آب دیدنی و زیبا، مناظربی نظیرطبیعی، آبشارها و مکان های جذاب تفریحی و مکان های تاریخی میباشد. شهرستان چالوس با مرکزیت شهرچالوس از جاهای دیدنی مناطق شمال ایران- استان مازندران است که سفر به این منطقه یکی از جذاب ترین و ماندگار ترین خاطرات زندگی هرگردشگر و توریست خواهد بود. این شهرستان با شهرستان نوشهر، عباس آباد، کلاردشت وکرج همجوار است. شهرستان چالوس طبق سرشماری نفوس درسال 1385 دارای 116542 نفوس بوده که از 39105 خانوار تشکیل گردیده است.

جاهای دیدنی چالوس مازندران

چالوس - نمک آبرود

چالوس؛ نام آشنا که شهرت آن فراتراز مرزها زبان زد خاص و عام بوده و دارای طبیعت شگفت انگیز و سرسبز، جاده پرخم و پیچ و دوست داشتنی، دریاچه های خروشان و ساحل رویای، سدهای آب دیدنی و زیبا، مناظربی نظیرطبیعی، آبشارها و مکان های جذاب تفریحی و مکان های تاریخی میباشد. شهرستان چالوس با مرکزیت شهرچالوس از جاهای دیدنی مناطق شمال ایران- استان مازندران است که سفر به این منطقه یکی از جذاب ترین و ماندگار ترین خاطرات زندگی هرگردشگر و توریست خواهد بود.

این شهرستان با شهرستان نوشهر، عباس آباد، کلاردشت وکرج همجوار است.

شهرستان چالوس طبق سرشماری نفوس درسال 1385 دارای 116542 نفوس بوده که از 39105 خانوار تشکیل گردیده است.

دراین نوشته نگاه مختصر به جذابیت ها و مکان های بی نظیر این شهرستان خواهم نمود و امیدوارم برای اینکه درمورد این منطقه دیدنی و محبوب بیشتر بدانید تا آخر این نوشته با ما همراه باشید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

پیشینه تاریخی چالوس

چالوس که نام آن درگذشته طبق متون برخی تاریخ و نوشته ها به سالوش و یا شالوش یادمیگردید، از جمله آبادی های مشهور طبرستان و سرزمین رویان کهن بوده.

این منطقه برای دفع حملات دیلمان، دارای قلعه ها و استحکامات قوی و همچنان دارای پادگان نظامی بوده که درزمان قاجار نیز چالوس یا کلارستاق از اهمیت خاص در مازندران برخورداربود.

شهر کهن چالوس بنا به روایات تاریخی و نوشته ها در طول تاریخ دارای فراز و نشیب و تحولات زیادی بوده مخصوصا درزمان که سادات علوی در طبرستان حکومت میکردند.

ساکنان بومی این شهرستان به زبان مازندرانی صحبت میکند که این این زبان مشهور به طبری کلارستاقی نیز میباشد.

مردم سرزمین رویان کهن که شامل شهرستان های چالوس، نوشهر، نور، رامسر، عباس آباد، کلاردشت و تنکابن میگردیده است به زبان طبری و گویش طبری رویانی تکلم میکردند.

شهرستان چالوس از طرف شمال به دریای مازندران، از طرف جنوب به شهرستان کلاردشت، از طرف شرق به شهرستان نوشهر و از طرف غرب به شهرستان زیبای عباس آباد احاطه گردیده است.

این شهرستان دارای دو قسمت مرکزی و مرزن آباد بوده و دارای سه شهر ، چهار دهستان و شهرک نمک آبرود میباشد.

چالوس، مرزن آباد و هچی رود از شهرهای این شهرستان میباشد.

 

جاهای دیدنی چالوس

تله کابین نمک آبرود

یخچال طبیعی حصال چال

تپه باستانی کلاردشت

دریاچه ولشت

کاخ اوجابیت

پارک اوجابیت

غار یخ مراد

ییلاق فشکور

ساحل رادیو دریا

پارک جنگلی فین

جاده چالوس

دره رودبارک

آب گرم و معدنی دلیر

آبشار سواسره

علم کوه

مرداب هسیل سینوا چشمه

سد زوات

کاخ چای خوران چالوس

هتل بنیاد چالوس

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

جاده چالوس

جاده چالوس

جاده پرخم و پیچ به نام 59 که توسط کلنگ و فرغون ساخته شده و یکی از محبوب ترین و پرترافیک ترین جاده های ایران است که با طول حدود 160 کلیومتر درسال 1312 تکمیل و مورد استفاده قرارگرفت.

جاده ای 59 که برای هرکلنگ جهت ساخت آن پول پرداخت گردیده است، خاطرات شمال از آن شروع و دوباره به آن ختم خواهد شد و هر راننده و مسافر سوار بر ماشین خودرو یا اتوبوس جاده چالوس،  شگفت زده ای خم و پیچ ها و طبیعت بکر و سرسبز و کوه ها ودره های کم عرض و جذاب و تپه های دیدنی آن میشود.

جاده چالوس؛ جاده ای است که بیش از هر محل یا جای دیدنی دیگر به شهر و شهرستان چالوس محبوبیت و شهرت و جذابیت داده است و کمترکسی خواهد بود که در ایران یا حتی همسایگی ایران و آهنگ های هنرمندان معروف نام این جاده یا جاده شمال که معروف ترین جاده اش جاده چالوس است نشنیده باشد.

جاده ای که با نقشه مهندسی و فنی با دقت کمتر ساخته شده و دارای ریزش ها و لغزش های کوه و زمین نیز میباشد، اما این مشکلات هیچ تاثیری در جذابیت و کاهش رفت و آمد این جاده نداشته است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

چرا جاده چالوس دوست داشتنی است؟

تونل کندوان

جاده ای که با بیل و کلنگ شروع به هموار نمودن دل صخره ها و کوه های بلند و عظیم را با تپه ها و دره ها نمود تا یک مسیر برای رشد، نماد برای تفریح و لذت مردم ،  پل ارتباطی بین دلتنگی ها و خوشی های مردم باشد قطعا دوست داشتنی و محبوب است. فرقی نمیکند دارای چقدر پیچ وتاپ و حتی ریزش سنگ و لغزش زمین باشد.

این مسیر زیبا و پرخم و پیچ بعد از همت و تلاش رضاخان که عاشق کار و سخت کوشان بود و با احداث تونل کندوان از سال 1314 الی سال 1317 با وسایل ابتدایی و ساده مانند کلنگ و ... باهزینه مالی زیاد جان بیشتر گرفت و علاوه براینکه حدود 13 کیلومتر فاصله را نسبت به سابق کمترساخت، به یکی از زیباترین مسیرهای کوهستانی و رفت و آمد درمنطقه و جهان نیز تبدیل شد.

این جاده فعلا دارای تونل های زیباد و زیبا میباشد که هم فاصله مسیر را کوتاه نموده، هم خطرات رفت و آمد را کاهش داده و هم جذابیت بیشتر به این جاده افزوده است.

شروع این جاده زیبا از شمال شرق تهران و کنارکرج جنوب غربی کرج و کلاک نو است که تا چالوس ادامه پیدامیکند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

جاده چالوس و زیبایی های آن

مسیر جاده ای که درهرفصل سال جذاب و شگفت انگیز است.

از سرسبزی و درخت وگیاهان رنگارنگ اطراف جاده گرفته تا آبشارها، کوه ها، دره ها و رودخانه ها، سدها، رستوران ها و مغازه ها، غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوش طعم، مردم مهربان و هر رنگ و جنب و جوش ، حیوانات و پرندگان مختلف و ...

 

طبیعت شگفت انگیز و سرسبز

طبیعت چالوس

یکی از مهمترین جاذه های این جاده طبیعت بکر، خرم و پرطراوت است که مانند زمرد سبز در دل کوه ها و دره ها و تپه ها خوشرنگ و دل انگیز می نماید.

شما میتوانید در قعر دره با تماشای شرشرآب گوارا و درختان و گیاهان کنارآن با هوای مرطوب و خنک و باصفا با دوستان و خانواده سری به دنیا و فضای بیرون از دغدغه ها و روزمرگی های تان بزنید و لذت ببرید یا هم با ایستادن بالای تپه ها و کوه های مرتفع همراه با نسیم خنک و فرح بخش نظاره گر مناظربی نذیر و طبیعت شگفت انگیز و خم و پیچ های جاده چالوس باشید  و هوای تان را تازه تر و لذت بخش ترسازید و یاهم سری بزنید به رستوران ها و کافی شاپ های زیبا و از غذاهای متنوع و نوشیدنی های با مزه اش با طعم اصلی و لذیذ بهترین لحظات سفرتان را ثبت خاطرات زندگی تان بسازید. درهرحال اختیار دست شما است و امکانات و شراییط فو ق العاده بی نظیر و متعدد برای خوشی و لذت شما فراهم است.

شما در فصول مختلف سال با شرایط ویژه و دوست داشتنی و از طرفی هم پرخطر در جاده چالوس سفر پر از خوشی و شگفتی خواهید داشت.

مثلا در زمستان برف و یخبندان و رودخانه های یخ زده این مسیر، در خزان بارش باران و طبیعت با رنگ خزانی و دربهار هم باران و بارش با طبیعت سرسبز و تازه شگفته و ... هرکدام شگفتی ها و زیبای های خاص خودرا دارد. درهرفصل و هرزمان قبل از سفر فقط بررسی آب و هوا و ترافیک این مسیر را فراموش نکنید تا مطابق آن تدابیر و آمادگیهای لازم را بگیرید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

رودخانه کرج

رفیق همیشگی و دوست داشتنی جاده چالوس

یکی از موارد که ارزش، شهرت بیشتر و زندگی به این مسیر داده است آن رودخانه زیبا و خروشان کرج است که از شروع جاده الی چالوس همرای این جاده همسفر است.

این دریاچه علاوه برتامین منابع آبی برای زمین های کشاورزی و ساییر امور، فضای زیبا و جذاب با روییدن درختان، فراهم نمودن تفریحات آبی، ماهیگیری و ... را مهیا نموده است که برای مسافران و گردشگران این مسیر نهایت ارزشمند و لذت بخش است.

این دریاچه یکی از پرجاذبه ترین جاهای گردشگری این مسیر یعنی سد کرج را تشکیل داده است که درسال 1340 احداث گردیده است.

این سد یکی از تامین کنندگان مهم نیروگاه برق آبی تهران نیز میباشد که از اهمیت و محبوبیت خاص برخورداراست.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

بعد از عبور از مرزن آباد دریاچه بزرگ و زیبا با عمق 22 متر بعنوان یکی از آثار مهم طبیعی ایران وجود دارد که محیط زیبا و دوست داشتنی را برای مسافران و گردشگران فراهم میکند.

این دریاچه محبوب، دریاچه ولشت است که کنارآن میتوانید ماهی بگیرید، اتراق کنید، تفریح و عکاسی کنید و لحظات سفرتان را بیشتر جذاب و پرخاطره بسازید.

 

کلوچه و لواشک چالوس

فروش محصولات طبیعی و خاص این مسیر از همان قدیم مروج بود.

بعد از رونق و رفت و آمد این جاده، فروش و عرضه محصولات خاص چالوس مانند کلوچه لاهیجان و لواشک چالوس در کنار جاده و مغازه ها رونق و جنب و جوش بیشتر گرفت که شما همزمان بارانندگی میتوانید از لواشک آلوچه و کیک خوش مزه این منطقه نیزاستفاده نموده لذت ببرید.

علاوتا مخصولات دیگر مانند دوغ تازه و ماهی و ... نیز از شهرت خاص برخوردارداست.

کاخ شهرستانک، غاریخ مراد قندیل، قلعه دزبند، پیست اسکی و تونل ها از جاذبه ها ودیدنی های دیگری دراین جاده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

ساحل دریا رود - چالوس

ساحل رود دریا

ساحل با چشم انداز وسیع و خیره کننده دریا، آب های شفاف و کریستالی و ماسه های بارنگ قهوه ای در سواحل زیبای مازندران چالوس موقعیت دارد که از جاذبه های شگفت انگیز چالوس گفته میشود و  مکان دلپذیر و حیرت انگیز برای تفریح و گردشگری با طبیعت بکر و خرم و امکانات رفاهی آبی و ساحلی برای گردشگران و توریستان فراهم نموده است.

ساحلی که فاصله بین کوه های سرسبز و مشهور البرز تا دریا را وصل نموده و با انجام انواع بازی ها مثل والیبال، پینگ پنگ، و سرگرمی ها و تفریحات آبی خوش ترین لحظات را سپری خواهید نمود.

علاوه برآن رستوران ها و آلاچیق های موجود با پذیرای صمیمی شان با انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوش مزه با تماشای مرغان و پرندگان زیبا و دوست داشتنی به لذت و آرامش تان بیشتر می افزاید.

دراینجا علاوه بر شهرستان چالوس یکی از مکان های فوق العاده جذاب و دیدنی شهرستان جویبار یعنی ساحل چپکرود را نیز مختصرا خدمت شما توضیح میدهم که هنگام سفر به این منطقه دیدنش را از دست ندهید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

پارک ساحلی چپکرود

مکان رویایی برای عاشقان طبیعت و منظره شگفت انگیز طلوع و غروب خورشید

ساحل چپکرود - جویبار

ساحل شنی با طول حدود 18 کیلومتر که شبیه بهشت طبیعی در استان مازندران و شهرستان چالوس موقعیت دارد، مکان خیره کننده وایده آل برای گردشگران برای دیدن مناظر شگفت انگیز، تفریح آبی، عکاسی، تفریحات ساحلی و آفتاب گرفتن واستراحت است که لحظات خاطره انگیز را برای هر توریست یا گردشگری در این مکان بی نظیر رقم خواهد زد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

شهرک گردشگری نمک آبرود

هنگام سفر به شمال و حاشیه دریای خزر، چشم تان به تابلوی زیبا و نسبتا بزرگ میخورد که درآن شهرک نمک آبرود نوشته شده است.

شهرک مسکونی و گردشگری با آپارتمانها و زیبا و نوساز، محیط کاملا سرسبزو آب و هوای پاک و باصفا، پوشیده از جنگل و درختان شمشاد بلند و باسن حدود 7 قرن و امکانات تفریحی و خدماتی کم نظیر و دیدنی. این شهرک مکانی است که دنیای از آرامش، هیجان و لذت را برای شما فراهم نموده است.

یکی از این امکانات تفریحی خطوط تله کابین نمک آبرود است که با سورا شدن به آنها میتوانید تمامی شهرک و قسمت از اطراف سواحل دریای خزر و طبیعت سرسبز و بکر آن ساحه را تحت نظرداشته از تماشایش لذت ببرید.

تله کابین نمک آبرود که منجر به شهرت بیشتر این شهرک نیز گردید زمینه را فراهم میسازد تا به راحتی به قله های این شهرک سفرنموده و از چشم انداز و مناظر شگفت انگیز دریا و کوه ها لذت ببرید و عکس های سلفی بگیرید.

خط اول تله کابین نمک آبرود در سال 372 ساخته شد که با محبوبیت و تقاضای بیشتر خط دوم تله کابین نیز دراین شهرک زیبا ساخته شد.

تله کابین اولی این شهرک با داشتن 42 کابین چهارنفره با ارتفاع بین چهار متر الی 50 متر مسیر حدود 2100 متری را باهم وصل میکند.

خط دوم تله کابین نمک آبرود با 35 کابین های شش نفره فایبرگلاسش با سرعت فوق العاده زیاد با طول 1700 متر شمار ا در محل افسانه های روایت شده و قله دیو حمام میرساند.

درآخر این خط تله کابین امکانات رفاهی و تفریحی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، عکاسی، نمایشگاه حیوانات مانند شیر، خرس و... نیز وجود دارد که در بلندای طبیعت این شهرک میان انبوه از جنگل و درختان بلند قامت به شادی و لذت سفر خاطره انگیزتان بیشتر کمک میکند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

چشمه آب گرم روستای دلیر چالوس

چشمه آب گرم - روستای دلیر

در قسمت شمال غربی روستای دلیر مرزن آباد چالوس چشمه ی با آب گرم از دل زمین جوش میزند که شهرت زیاد در درمان برخی بیماریهای مخصوصا جلدی نیزدارد و حدود 2 کیلومتر فاصله پیاده روی تارسیدن به آن وجود دارد.

درکنار این چشمه رودخانه آب گرم نیز قراردار.

روستای دلیر با داشتن طبیعت بکر و زیبا و جاده پرخم و پیچ و محیط سرسبز و دل انگیز ارزش دیدن را دارد.

سفر به این روستا مخصوصا در میانه های فصل بهار تا اواخر فصل تابستان نهایت جذاب و لذت بخش است.

برای رسیدن به این روستا از طرف تهران اگر سفر نموده اید میتوانید قبل از رسیدن به مرزن آباد و بعد از منطقه سیاه بیشه از یک جاده ی که بطرف غرب قراردارد، بعد از گذر از چند روستا به روستای زیبای دلیر میرسید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

آبشار سواسره - چالوس

آبشار سواسره- چالوس

در شمال و شهرستان چالوس علاوه بر طبیعت شگفت انگیز و دیدنی، مکان های هیجان انگیز و شگفت انگیز زیادی در دل طبیعت و درختان و کوه های رویایی وجود دارد که یکی از مکان ها آبشارها است.

آبشار ها علاوه بر اینکه مکانی رویایی و دیدنی و منظره بی نذیر برای تماشا و دیدن میباشد، برخی آنها مکان برای سرگرمی و هیجان و تفریحات هیجان انگیز نیز میباشد.

از جمله آبشارهای دیدنی شهرستان چالوس دراینجا یکی از آبشارهای جذاب و دیدنی را به اسم آبشار سواسره به شما مختصرا توضیح میدهم که اگر فرصت دیدن داشتید لحظات هیجان انگیز و به یادماندنی را به شما باقی خواهد گذاشت.

آبشار سواسره که در فهرست جاهای جذاب و دیدنی شهرستان چالوس مازندران قراردارد از جمله آبشارهای زیبا و دیدنی کشور در دل طبیعت خرم و دیدنی شمال کشور و شهرستان چالوس است.

این آبشار که دارای ارتفاع حدودا 100 متر میباشد نرسیده به منطقه سیاه بیشه و در نزدیکی روستای به اسم بلده  و فاصله حدود 55 کیلومتری چالوس موقعیت دارد.

این آبشار که در منطقه کوهستانی و هوای سرد قرار گرفته است ریختن آب از ارتفاع حدود 100 متر با فشار زیاد توجه هر توریست و گردشگر را بخود جلب نموده و لحظات هیجان انگیز و ماندگار را ثبت خاطرات گردشگران خواهد نمود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

غار یخ مراد

در قسمت جنوب چالوس منطقه گچ سر،  غاری با قدمت حدود پنجاه میلیون سال دارای فسل های طبیعی، آثارمعدنی و  املاح معدنی  به اسم غار یخ مراد وجود دارد که  یکی از جاذبه های حیرت انگیز طبیعی چالوس است . این غار دیدنی و شگفت انگیز در منطقه گچسر و قسمت جنوب چالوس موقعیت دارد.

کسانیکه میخواهد سفری پرازهیجان و طبیعت متفاوت و غارنوردی را تجربه کند این مکان دیدنی و جذاب است.

 

پیست دیزین

پیست دیزین- چالوس

یکی از جاهای جذاب و مشهور دیدنی جاده چالوس، پیست اسکی بین المللی است که در فاصله حدود 75 کیلومتری کرج موقعیت دارد.

این مجموعه تفریحی هیجان انگیز شامل: 22 پیست کوچک و بزرگ با امکانات عالی تفریحی مانند هفت تله اسکی چکشی و بشقابی، 4 تله کابین، پیست اسکی روی چمن، 2 تله سیژ، پارک بازی کودکان، زمین های بازی برای والیبال و تنیس و کافی شاپ ها و رستوران های زیبا و لوکس میباشد. بهترین وقت برای استفاده این مجموعه ورزشی و تفریحی اوایل فصل خزان الی فصل بهارمیباشد.

طبیعت سرد و خنک با پوشش برف، آب و هوای باصفا و مکان ها وامکانات خدماتی و تفریحی بی نظیر سبب گردیده تا گردشگران زیادی به این محل سفرنموده و لحظات خوش و هیجان انگیز به یادماندنی سفرشانرا تجربه نموده به یادگار بگذارد.

چالوس پر از روستاهای زیبا، مکان های تاریخی و تفریحی، مراکز آموزشی، آبشارها و طبیعت شگفت انگیز دیدنی دیگری نیز میباشد که دراین نوشته به یادآوری مختصری از این مکان ها بسنده میکنم.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر چالوس

 

چالوس؛ از مناطق دیدنی زیبا و مشهور ایران است که با طبیعت بکر و شگفت انگیز، آب و هوای باصفا و لطیف، مکان های تاریخی، مکان های هیجان انگیز طبیعی، مکان های تفریحی، سواحل زیبا و رویایی، جاده با شهرت جهانی و زیبای وصف ناپذیر،  غذاها و نوشیدنی های طبیعی و خوش مزه ، رودخانه خروشان و دل انگیز، سدها و دریاچه های دل انگیز و مشهور و رستوران ها و کافی شاپ های لوکس و آرام با مردم مهمان نواز و دوست داشتنی با تورسیتان و گردشگران داخلی و خارجی از جمله شهرستان های دوست داشتنی استان مازندران در شمال کشور میباشد که زبان زد خاص و عام بوده و شهره و شگفتی آن فراتراز مرزهای ایران نیز قابل وصف است.

برای معلومات بیشتر در مورد جاهای دیدنی چالوس و مازندران و قیمت آپارتمان و ملک د رچالوس اینجا کلیک کنید.

 

 

 

نویسنده: عبدالقادر" دانشیار" Abdul Qader “Danishyar

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

سرنوشت مبهم باغ گیاه‌شناسی ملی در سایه ساخت و سازهای دولتی

در روزگاری که آرزوی خانه‌دار شدن در ایران به افسانه‌ای دست‌نیافتنی تبدیل شده، پروژه‌های دولتی مسکن همچون ناجیانی در تاریکی امید می‌درخشند. اما چه‌قدر می‌توان به وعده‌های رنگارنگ این پروژه‌ها دل بست؟ د

مالیات خانه‌های خالی 12 برابر شد!

طوفان تازه‌ای در راه بازار مسکن است؛ 120 هزار خانه خالی که از قافله عرضه جا مانده‌اند، شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند. صاحبان این خانه‌ها که گوش به فرمان قانون ندادند، مشمول جریمه‌ای سنگی

قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران

بازار مسکن در این منطقه نیز مانند سایر مناطق تهران، در سال‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه بوده است. با این حال، در حال حاضر شاهد ثبات نسبی در این بازار هستیم.

چالش‌های پیش روی نهضت ملی مسکن چیست؟

طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه به راه افتاده است. اما سؤال اینجاست که این طرح تا چه حد پیشرفت کرده و بانک مسکن به عنوان متولی اصلی پرداخت تسهیلات، چه اقداماتی را انجام داد

تهران ویلا: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

تهران ویلا، نگین شمال غرب پایتخت، نامی آشنا برای شهروندان تهرانی و نمادی از لوکس بودن، آرامش و چشم‌اندازهای بی‌نظیر است. این محله‌ی ییلاقی با قدمتی نوپا، در دامنه‌های کوه‌های البرز و در منطقه دو شهردا

کوی فراز: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

کوی فراز، که گویی نگینی درخشان بر دامنه‌های شمالی البرز در شمال غربی پایتخت می‌درخشد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل شده است. این مح

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.