تجریش از زبان یک شمرونی

به عنوان یه کسی که از بچگیش توی شمرون بزرگ شده و شناسنامه‌اش هم صادره از شمیران است بهتون میگم که محله تجریش و دربند جزو بهترین و خاطره انگیزترین نقاط  زندگی یک شخص می‌تونه باشه.

به عنوان یه کسی که از بچگیش توی شمرون بزرگ شده و شناسنامه‌اش هم صادره از شمیران است بهتون میگم که محله تجریش و دربند جزو بهترین و خاطره انگیزترین نقاط  زندگی یک شخص می‌تونه باشه.

تجریش واقعا برای من یادآور خاطرات بچگی شیطنت‌های کودکانه‌ای بود که با دوستام همکلاسیام توی کوچه و پس کوچه‌های دربند انجام می‌دادیم و حاضرم الان تمام چیزهایی را که دارم بدهم و به آن دوران برگردم.

هیچ وقت آن روز را یادم نمی‌رود که یک هفته تمام سرما خورده بودم و از مدرسه و دوستام و دوران تحصیلیم دور بودم و پس از آن یک هفته قبل از اینکه بخواهم به مدرسه بروم پدرم از خواب منو بیدار کرد و منو برد به آش فروشی سید مهدی که هر کسی که حداقلی یک بار به تجریش آمده باشد طعم خوب آش و حلیم سید مهدی را به احتمال زیاد چشیده است.

تجریش بازار بسیار خوبی دارد اما متأسفانه فروشنده‌هایی که متاسفانه به خاطر گذرا بودن گردشگران در تجریش دست به گرانفروشی و فروش جنس‌های نامرغوب به آنها می‌زند و اگر با شنده‌ها و مغازه‌ها آشنا نباشید به قول معروف جنس بهتون انداخته می‌شود اما این بدین معنی نیست که تمام فروشنده‌های تجریش آدم‌های نادرست و به قول معروف نامردی هستند.

هنوز هم کسانی پیدا می‌شوند که حاضرند به خودشان فشار بیاید اما جنس نامرغوب و گران به مردم نفروشند و من به عنوان یک بچه شمرون تقریباً تمامی این فروشنده‌ها را به خوبی می‌شناسم ونم به زبان ساده بهتون بگم که تمام مغازه‌ها و فروشنده‌های خوب تجریش را مثل کف دستم می‌شناسم و اگر کسی بخواهد روزی برای یک خرید مفصل به تجریش بیاید می تواند به عنوان یک تورلیدر روی من حساب باز کند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

اگر بخواهیم راجع به مغازه‌ها و اجناسی که در تجریش فروخته می‌شود براتون صحبت کنم تقریباً چند روزی طول می‌کشد چون که در تجریش از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در اونجا پیدا می‌شود.

بعضی از مغازه ها لباس و انواع پوشاک خردسال تا بزرگسالان را می‌فروشند.

برخی دیگر نیز مواد غذایی و خوراکی های خوشمزه‌ای را می‌فروشند که آدم را به خرید آنها به وسوسه می‌اندازد.

جدا از مغازه‌های خوراکی و لباس فروشی عطاری‌هایی را در تجریش می‌بینید که انواع و اقسام وها و چیزهایی که در عطاری‌های دیگه تهران پیدا نمی‌شود می‌تونی تو اون مغازه‌ها پیدا کنید.

جدا از تمامی این صحبت‌ها زه‌های سوهان و گز فروشی را پیدا می‌کنید که داغ داغ برایتان سوهان و گز می پزند و دل شما رو خوراکی‌های خوشمزه‌شان می‌برد.

اگر بخوام از رستوران‌ها و غذافروشی‌های معروف تجریش براتون بگم یک راست میرم سراغ بهترین ساندویچی تجریش سال‌هاست با ساندویچ‌های خوشمزه و با کیفیتش تونسته مشتریان خودشو حفظ کنه و بتونه مشتریان جدیدی رو هم جذب کنه.

ساندویچی خانلری بهترین ساندویچی دنیاست البته از نظر من!

خانلری

تونسته با حفظ کیفیت و قیمت مناسبش اون طعم اصیل و ماندگارشو هچنان بعد سال‌ها حفظ بکنه و جزو بهترین ساندویچی‌های تهران و حتی ایرانه. البته از نظر من!

اگر روزی گذرتون به ساندویچی خانلری افتاد پیشنهاد می‌کنم جدا از هر غذایی که سفارش دادید ساندویچ سوسیس بندری رو هم امتحان کنید. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید!

از رستوران‌های معروف دیگه‌ای که بخوام براتون توی تجریش بگم که سال‌هاست داره فعالیت می‌کنه رستوران شیلا است.

شیلا از مواد غذایی خوب و با کیفیتی توی غذاهاش استفاده می‌کنه و جزو معوف‌ترین رستوران‌های تجریش به حساب میاد اما اگه بخوام یه نکته منفی از شیلا براتون بگم اینه که در چند سال اخیر حجم غذاهاش کمتر شده و قیمت منوی غذاهاش هم نسبت به منطقه ۱ بالا رفته اما برای یک بار امتحان کردن همچنان جزو بهتریناست.

توی صحبت‌هام به آش و حلیم فروشی سید مهدی اشاره کردم . اون هم می‌تونه یکی از بهترین انتخاب‌هاتون باشه .پیشنهاد می‌کنم آش شله قلمکار سید مهدی رو هم حداقل یک بار امتحان کنید مطمئن باشید پشیمون نمی‌شید !

آش سید مهدی

از خوراکی‌ها و بازار تجریش که دور بشیم و بخواهم براتون از دیدنی‌ها و جاهای جذاب تجریش و دربند و خلاصه منطقه ۱ براتون بگم اول میرم سراغ دربند.

تقریباً می‌تونم بگم هیچ ایرانی و تهرانی نیست که دربند رو تا حالا هم نرفته باشه.

دربند برای پیاده‌روی و کوهنوردی صبح بسیار مناسبه شما اونجا می‌تونید تله کابین سوار بشید و کمی پیاده‌روی اول دربند را با تل کابین بالا بروید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

توی مسیر پیاده‌رویتون احتمالاً فروشنده‌هایی رو می‌بینید که با آلوچه و ترشک شما رو اصرار به خرید جنس‌هاشون می‌کنند.

راستش به شخصه نظری برای خرید جنس‌هاشون ندارم چون خودم هیچ وقت تاکید می‌کنم هیچ وقت ازشون خرید نکردم و پیشنهاد خریدی در این بابت بهتون نمی‌تونم بدم انتخاب رو به عهده خودتون می‌ذارم.

جدا از فروشنده‌های ترشک و آلوچه ، رستوران‌هایی به زور شما رو می‌خوان وارد رستورانشون بکنن که در این خصوص باز هم پیشنهاد نمی‌کنم هیچ رستورانی رو چون مدام در حال تغییر و عوض شدنند.

از دربند که بیایم پایین‌تر یکی از پاساژهای معروف محله تجریش پاساژ ارگ است که می‌تونید برای خرید لباس‌های برند و گران از آن استفاده کنید.

طبقه‌های ۳ و ۴ این پاساژ جواهر فروشی است و اگه روزی خواستید همسرتان را بخرید ببرید توصیه می‌کنم طبقه ۳ و ۴ را برای نرفتن

مد نظر داشته باشید!

ارگ رستوران‌های نسبتاً خوبی هم دارد که در طبقات آخر این پاساژ قرار دارد که یک سالن سینما و فوت کورت هم دارد می‌تونید برای فیلم دیدن و غذا خوردن روی آن حساب کنید.

از پاساژ هم که دور شویم پیشنهاد می‌کنم خیابان ولیعصر به سمت پایین که به باغ فردوس شهرت دارد را امتحان کنید.

درختان بزرگ و قدیمی که سن آنها به بیش از ۵۰ و ۶۰ سال هم می‌رسد سایه بسیار زیبایی در خیابان می‌اندازد و در زمانی که هوا برفی باشد می توانید یکی از بهترین خاطرات خود را با قدم زدن زیر درختان رقم بزنید.

باغ فردوس

باغ فردوس برای شب زنده داری شما مناسب است چرا که خواننده های موسیقی برایتان تا صبح می‌خوانند و می‌نوازند و می‌توانید صبح انواع و اقسام آهنگ‌های قدیمی و جدید خواننده‌ها گوش دهید.

به عنوان یه بچه شمرون  وقت پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از خونه بیرون نمی‌اومدم مگر اینکه کار مهمی داشته باشم.

بزارید یکم از بدی‌های تجریش و شمرون براتون بگم.

روزهای تعطیل به خصوص پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها مردم از همه جای تهران و حتی ایران سرازیر میشن به سمت دربند و تجریش.

پنجشنبه و جمعه می‌تونید انواع و اقسام آدم‌ها را توی دربند و تجریش ببینید به قدری شلوغ میشه که جای سوزن انداختن نمی‌مونه.

حتی یادم میاد روز دوم عید که همه جای تهران رو می‌تونستی توی ۲۰ دقیقه با ماشین بری از بالای خیابون غلام جعفری تا سر باغ فردوس رو یه ربعه طول می‌کشید با ماشین طی کنی ،و این واقعاً جدا از بحث اعصاب خوردی برایم تعجب آور بود که واقعاً چرا؟!

یادم میاد شب عید از مراسم خاکسپاری یه نفر که داشتیم برمی‌گشتیم وقتی رسیدیم به پارک وی تا دم خونمون نزدیک دو ساعت و نیم توی ترافیک بودیم و واقعاً یکی از بدترین روزهای زندگیم بود.

ولی جدا از روزهای شلوغ و تعطیل بقیه روزها تجریش واقعاً یه حال و هوای خوب و جالبی داره.

دست فروش‌هایی رو می‌بینید که برای امرار معاش دارن کاسبی می‌کنند.

یه جورایی این حس جریان زندگی و گذرا بودن اون ون منتقل می‌شه و وقتی می‌بینم مردم هنوز امید دارند و به زندگی ادامه میدن به حس خوبی رو بهم میده که هیچ جا نمی‌تونی تجربه‌اش کنی.

از مراکز مهم تجریش بخوام بهتون بگم می‌تونم به شهرداری منطقه یک اشاره کنم که توی خیابان غلام جعفری قرار گرفته.

شعبه اصلی دادگستری منطقه ۱ تو همان خیابان هستش، و پاساژ تندیس که توی خیابان غلام جعفری هستش و قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پاساژهای تهران و منطقه ۱ هست.

واقعیتشو بخواید به شخص چیز خاصی توی پاساژ تندیس ندیدم که نظرمو جلب کنم و بعد از این همه سال زندگی تو دربند شاید دو یا سه بار اون هم با خانواده گذرم به تندیس افتاده و هیچ علاقه‌ای ندارم که بخوام وقتم رو

توی پاساژ تندیس تلف کنم.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

تنها نکته مثبتی که تندیس داره رستوران طبقه آخرش هستش که به صورت سلف سرویس است فقط می‌تونم پیشنهاد بکنم که صبحونه اون رو یه بار امتحان کنید.

یکی از بهترین شیرینی فروشی‌های منطقه می‌تونم به شیرینی فروشی نیشکر اشاره کنم که توی بلوار اندرزگوئه و بهترین و با کیفیت‌ترین شیرینی‌ها رو داره منتهی قیمت‌هاش نسبت به منطقه یک کمی بالاست ولی کیفیت خوبش قیمت زیادش رو توجیح می‌کنه.

قنادی نیشکر

تو اوقات فراغتم من خودم می‌رفتم بولینگ عبدو یا بولینگ چمران که متاسفانه خیلی بهش رسیدگی نمی‌شه ولی هنوز هم می‌تونه برای گذروندن اوقات فراغت خوب باشه‌.

بیلیارد مجموعه چمران هم بدک نیست خوبه ولی بهترین تجربه من توی مجتمع چمران استخر و باشگاه بدنسازیش بود که یه جو خوب و دوستانه‌ای رو داشت.

اگه خدایی نکرده روزی حالتون بد شد و نیاز داشتید که به بیمارستان بیای مرکز درمانی خوب برید بیمارستان شهدا قدیمی‌ترین و بهترین بیمارستان‌های منطقه تجریشه که می‌تونید از خدمات بهداشتی و درمانیشون استفاده کنید و تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند.

خوب اگه کلاً خواستید به تجریش بیاید چند تا راه داره که همشو براتون می‌گم اولیش که به نظر خودم راحت‌ترین و سریع‌ترین راه دسترسی به تجریشی از طریق مترو که می‌تونید خط ۱ مترو رو سوار بشید و تو ایستگاه آخر که تجریش باشه پیاده بشید و به سمت بازار تجریش بروید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

یه راه دیگه‌ای هم که وجود داره ولی اصلاً توصیه‌اش نمی‌کنم اینه که با ماشین بیاین تجریش  به دلیل شلوغی مسیر و ترافیکش اصلاً توصیه نمی‌کنم با این حال اگه خواستید با ماشین بیاید از سمت خیابان شریعتی می‌تونید یه راست به میدون قدس بیاین و از اونجا ماشینتونو پارک کنید و به تجریش بیاین یا اگه خواستید از سمت غرب تجریش بیاید می‌تونید خیابون ولیعصر رو مستقیم تا بالا بیاید و بعد از باغ فردوس شما به سرپل تجریش می‌رسید که اونجا می‌تونید ماشینتون رو یه جایی پارک کنید و به بازارگردی و گردشتون برسید.

برای جای پارک هم اگه فکر می‌کنید می‌تونید تو روزهای تعطیل توی کوچه و پس کوچه اونجا پارک کنید باید بگم سخت در اشتباهید بهترین گزینه به نظر من اینه که توی پارکینگ پاساژ تندیس و یا پاساژ ارگ ماشینتون رو پارک کنید که هم از نظر امنیت و هم از نظر جای پارک شما دیگه مشکلی نخواهید داشت منتها باید پول پارکینگ رو به ازای هر ساعتی که اونجا هستید بپردازید.

خدا مگه بخوام از تجربه رفت و آمدهام از تجریش براتون بگم هیچ وقت سعی کردم با ماشین جابجا نشم و از ایستگاه مترو تجریش تا ایستگاه دروازه دولت کلاً نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه راهه ه شما از نظر ترافیک و حجم زیاد ماشینا کلافه نمی‌شید و سریع‌تر به مقصدتون می‌تونید برسید.

 

جهت اطلاع بیشتر از قیمت ملک در تجریش، اینجا کلیک کنید.

 

 

 

نویسنده : صدرا محسن زاده 🖊

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا