کجا بریم دور دور

در اعصار و قرون قدیم کوچه بسیار باریکی در سمت راست باغ قیطریه قرار داشته است که اهالی و ساکنین این محله از طریق آن به محله دزاشیب رفت و آمد داشته و از این مسیر تردد می نمودند.

کجا بریم دور دور

 

یکی از معروف ترین و پرتردد ترین خیابان های منطقه یک تهران که از خیابان شریعتی تا بلوار کاوه ادامه دارد، منطقه خوش آب و هوا و خاص در شمال شرق شهر تهران می‌باشد. اندرزگو خیابانی پر تردد در میان خیابان‌های منطقه یک شهرداری تهران می باشد و از محله های معروف اطراف اندرزگو، می‌توان فرمانیه، کامرانیه، چیذر و قیطریه را نام برد.

خیابان شهید اندرزگو در کنار شلوغی که به دنبال دارد یکی از زیبایی های منطقه است که به نوبه خود با ویژگی های خاصی که دارا می‌باشد و در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم، طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

تاریخچه و نامگذاری محله اندرزگو

تاریخچه اندرزگو

 

در اعصار و قرون قدیم کوچه بسیار باریکی در سمت راست باغ قیطریه قرار داشته است که اهالی و ساکنین این محله از طریق آن به محله دزاشیب رفت و آمد داشته و از این مسیر تردد می نمودند.

عملیات تعریض و گسترده کردن این مسیر در سال 1383 هجری شمسی شروع می شود و بعد از گذشت دو سال از شروع تعریض این خیابان پر تردد، کوچه باریک به خیابانی به طول حدودا 3 کیلومتر و عرض 35 متر تبدیل می شود که نام آن را به اسم سید علی اندرزگو، مبارز قدرتمند ضد حکومت پهلوی (که در ادامه به معرفی این شخصیت مبارز به تفصیل خواهیم پرداخت) نامگذاری می کنند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

سید علی اندرزگو

شهید علی اندرزگو

سید علی اندرزگو متولد سال 1318 شمسی در تهران چشم به جهان گشود، پدر او سید اسدالله پس از سال ها بنایی روی به خرده فروشی در بازار تهران آورد، سید علی به دلیل ضعف مالی که خانوادگی دچار آن بودند، درس خود را رها می کند و با برادر کوچک تر از خودش به نجاری در یک کارگاه مشغول به کار می شوند. وی از همان سنین نوجوانی شیفته شخصیت نواب صفوی و کسانی بود که خود را فدای اسلام می کردند و از آنها می آموخت، شب ها بعد از پایان زمان کاری به سراغ مطالعه می رفت و به تحصیل راجب فقه و اصول مربوط به مسجد هرندی گذراند. علی اندرزگو بعد از گذشت چندین سال از کار در بازار دست کشید و تا آخرین لحظه زندگی اش به اشتغال به فعالیت های مختلف برای سرنگونی رژیم شاه پرداخت. او با خطرات زیادی گذران عمر می‌‌‌کرد و مدام در سفر بود تا جان خود را در برابر نیروهای ساواک حفظ کند. سید علی اندرزگو پس از 15 سال پنهان کردن خود از ساواک، روز دوم شهریور ماه سال 1357 توسط نیروهای بی رحم ساواک در خیابان محاصره شد و به شهادت رسید. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

اندرزگو، ازگذشته تا امروز

اندرزگو گذشته تا حال 

خیابان شهید اندرزگو از چهارراه کامرانیه شروع می شود و در امتداد این بلوار پر تردد و محبوب به بلوار کاوه ختم می شود. در این مسیر گذر های مهمی وجود دارد که به محلات سنتی و مدرنی مانند چیذر، اختیاریه و فرمانیه دسترسی پیدا می کنند. قدیم ها، زمانی که هنوز پل صدر احداث نشده بود، این بلوار سراسر از مغازه های تعمیرات خودرو، چوب فروشی و قلیان فروشی بوده است و سپس بعد از احداث پل صدر ساختار اندرزگو تغییر می کند و جایگزین صنف های قبلی، کافه ها، رستوران ها و مراکز تجاری تفریحی شدند که فضای این خیابان را کاملا تغییر دادند و شرایط برای اوقات فراغت و تفریح افراد فراهم شد. امروزه به دلیل ازدیاد تردد در ایام تعطیل سال و همینطور ساعات پر ترافیک، تردد از این مسیر در این ایام به سختی صورت می گیرد، که با این وجود این مسیر مخاطبان و گردشگران خاص خود را دارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

حمل و نقل

راه های ارتباطی اندرزگو

 

در صورت نبودن ترافیک، بلوار اندرزگو دسترسی سریع و راحتی به سایر نقاط در مناطق دیگر تهران دارد و خطوط تاکسی فعال، خط اتوبوس و همینطور ایستگاه مترو های نزدیک، از جمله متروی قیطریه رفت و آمد را به این منطقه بسیار آسان می کند.

خط اتوبوس عبوری از این بلوار خط شماره (217) می‌باشد که مبداء حرکت آن از شهرک صدف منتهی به محله سوهانک به سمت بلوار صبا تقاطع خیابان شریعتی(ایستگاه مترو قیطریه) می باشد که سرتاسر خیابان اندرزگو را طی می کند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

مراکز تجاری تفریحی اندرزگو

اندرزگو که اکنون یکی از مراکز گردش و تفریح مردم است، شب های شلوغ و بسیار زیبایی به همراه دارد. از ابتدا تا انتهای اندرزگو چندین مرکز تجاری تفریحی جهت خرید و سپری کردن اوقات فراغت وجود دارد که هر کدام با ویژگی و مزایای خاص خود محیطی متمایز و جذاب برای افراد تشکیل داده اند.

 

مرکز خرید سانا

سانا سنتر

 

مجتمع تجاری سانا سنتر در شهریور ماه 1396 به صورت رسمی شروع به کار کرد. در این مجتمع محبوب انواع پوشاک، لوازم آرایشی و رستوران های برند و مغازه های اکسسوری، فرش،ظرف و ظروف و... در حال فعالیت هستند که شامل برند های معروف و لاکچری نیز می‌باشد. مجتمع سانا سنتر چندین طبقه پارکینگ دارد و از امکانات رفاهی مکفی برای راحتی افراد برخوردار است از جمله این امکانات می توان به پارکینگ معلولین، نمازخانه، جایگاه مادر و کودک، شارژ تلفن همراه و سالن زیبایی اشاره کرد. در بالای دو طبقه تجاری مجتمع سانا، فودکورت بی نظیری قرار دارد که به روف گاردن این مرکز خرید منتهی می شود. روف گاردن یا پشت بام سرسبز مجتمع سانا سنتر با ظرفیت بسیاری که دارد محیطی آرام و بسیار دنج، جهت تفریح و گذران زمان فراغت به همراه سرو غذا و نوشیدنی های کلاسیک و مدرن رستورانی و کافه ای مناسب کلیه سنین می باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

مرکز خرید کوه نور

کوه نور

پاساژ کوه نور اندرزگو که تقاطع چهارراه کامرانیه واقع شده است، علیرغم نداشتن شهرت چندان، همچنان مخاطبان و مشتریان خاص خود را دارا می باشد.

 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

مجتمع تجاری آوان

آوان سنتر

 

آوان، مجتمعی لاکچری در خیابان شهید اندرزگو است. این مجموعه که مهندسی و ساخت آن به دست شرکت ثنانور انجام پذیرفت، در بهمن ماه سال 1396 هجری خورشیدی افتتاح شد. این مجتمع که در بین ساختمان های خیابان اندرزگو قد علم کرده شامل 22 واحد تجاری و 18 واحد اداری و پارکینگ با ظرفیت 50 خودرو دارد.

در این مجتمع تجاری زیبا فروشگاه های متعددی در قالب طلا فروشی، فرش فروشی، برند ساعت فروشی کیش بهین و همینطور برند های معروف دیگر مشغول به فعالیت می‌باشند، همچنین تالار پذیرایی مجتمع آوان با امکانات خاص و ویژه پذیرای میهمانان جهت برگزاری مراسمات و میهمانی های مجلل می‌باشد. 

جدا از این مراکز خرید، در سرتاسر خیابان اندرزگو فروشگاه های متعددی که برخی از آن ها شعبات برند های معروف در زمینه پوشاک و استایل، کافه رستوران های سرشناس، فروشگاه های موتور سیکلت و خودرو های لوکس و فروشگاه های گوشی موبایل و لوازم جانبی آن را شامل میشوند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

بهترین موقعیت

خیابان اندرزگو

 

خیابان ها و کوچه های محله اندرزگو اختلاف طبقاتی زیادی با یکدیگر ندارند و تقریبا همگی آنها در یک سطح می باشند، اما معروفیت و طرفدار بیشتر را خیابان هایی دارند که بیشتر به سمت نیاوران و فرمانیه می روند و این خیابان ها دارای رونق بیشتری هستند و برای خرید ملک مناسب اند.

 

زندگی در اندرزگو

خیابان شهید سلیمی(شمالی و جنوبی)، خیابان چیذری، خیابان ارکیده، خیابان اشکستان پور، و خیابان طالقانی از خیابان های معروف اندرزگو هستند که برای سکونت و خرید خانه بسیار موقعیت مناسبی دارند زیرا بر خلاف شلوغی و ترافیک سنگین اندرزگو، این خیابان ها بسیار دنج و آرام و کم رفت و آمد هستند.

بافت محله اندرزگو همانند برخی دیگر از محله های منطقه یک ترکیبی از بافت مدرن و بافت قدیمی است و  با اینکه فضای سبز زیادی ندارد نسبتا از آب و هوای خوبی برخوردار است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

معماری اندرزگو

 

به مرور زمان و با بالا رفتن میزان ساخت و ساز ملک و بازسازی در این منطقه قسمت های زیادی از حالت بافت خارج می شوند. از امکانات مشابه بین برج ها و ساختمان های نسبتا نوساز لابی و ورودی مجزا، مشاعات آبی (استخر، سونا، جکوزی)، سالن ورزش، سالن اجتماعات و روف گاردن می باشد.

در این منطقه ساختمان های نوساز و عالی از نظر کیفیت متریال، استاندارد نقشه و .. هستند که دسترسی خوب به تمام امکانات رفاهی را برای ساکنین فراهم کرده اند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

امکانات رفاهی

امکانات اندرزگو

 

در محله اندرزگو مدارس و مراکز آموزشی زیادی تاسیس شده که هم اکنون در حال فعالیت هستند. به طور مثال دبستان های همت، دبستان سراج، دبستان راهبرد دانش، دبستان رشد.. دبیرستان های ادیب فرزانه، رسالت، مصباح نور و آکادمی کنکوری آیندۀ برتر، پژوهشگاه دانش های بنیادی، مجتمع فرهنگی سیدالشهدا و غیره.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

 

مراکز آموزشی اندرزگو

 

اسامی باشگاه و ورزشگاه های بلوار اندرزگو: ورزشگاه رشد، مجموعه آتا، اکستریم فیتنس، باشگاه اوتن، باشگاه ایکس بادی، باشگاه دینامیت، موج کلوب، یوگا سانا، باشگاه تن ور، مجموعه سناتور، لایف استایل و...

و همینطور استخر های این منطقه: استخر بانک مسکن، استخر فهمیده، استخر آفتاب فرمانیه، استخر الغدیر.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

مراکز درمانی اندرزگو

 

کلینیک امید و کلینیک الماس فرمانیه، ساختمان پزشکان اندرزگو و توانبخشی رفیده از بیمارستان ها و امکانات درمانی در بلوار اندرزگو هستند.

در هر قسمت خیابان اندرزگو مراکز دینی، مساجد و حسینیه ها واقع هستند: مسجد صاحب الامر، مسجد نور و مسجد مفتخر، حسینیه کربلا و امام حسن مجتبی (ع).

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اندرزگو تهران

 

محله اندرزگو موقعیتی مناسب برای زندگی کردن می باشد، برای اشتغال و پیشرفت در کار و روند زندگی  پوئن های مثبت بسیاری به همراه دارد. از تفریح و کافه نشینی تا خرید و فروش ملک و سرمایه گذاری شرایط خوبی را می توان در این محله دارا بود.

 

جهت مشاهده قیمت خرید وفروش ملک در این منطقه و مشاهده آگهی های ملکی کلیک کنید 👉🏻

 

 

نویسنده: فاطمه امینی

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم: واکاوی آماری و چالش‌های پیش رو

در ماه‌های اخیر، بحث‌های داغی پیرامون تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم درگرفته است. برخی از آمارها از رشد چشمگیر و مثبت شدن تراز تجاری حکایت دارند، در حالی که برخی دیگر از کاهش صادرات غیرنفتی و افزایش

کلیپ معرفی ریوریا ، ارزنده ترین جامعه مسکونی قلب دبی

از زنده بودن لذت ببر،این جشنی برای روح توست. این اثر از منطقه ساحلی جنوب فرانسه الهام گرفته شده است و به هنر معماری محدود نمی شود، از کانال پرجنب‌وجوش گرفته تا بوتیک‌ها ، غذاخوری‌های زیبا و فروشگاه

تویوتا در روسیه جای خود را به اوروس لوکس داد: تحولی در صنعت خودروسازی روسیه

سن پترزبورگ، روسیه - در پی خروج تویوتا از بازار روسیه در سال 2022 به دلیل تحریم‌های غرب، سرنوشت کارخانه این شرکت در سن پترزبورگ در هاله‌ای از ابهام بود. اما سرانجام، این کارخانه به اوروس، سازنده خودرو

رشد دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سال 2024!

در دنیایی که تحولات سیاسی همواره بر روابط اقتصادی سایه می‌افکنند، خبر افزایش دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سه ماهه نخست سال 2024، نویدبخش تحولات مثبت و گامی مهم در جهت رونق مبادلات تجاری بین دو کش

استان سیستان و بلوچستان، مهد شور و زندگی

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های ایران است که در شرق کشور واقع شده است.

استان کرمانشاه، استان بهرام چهارم (پادشاه ساسانی)

استان کرمانشاه یکی از استان‌های غربی ایران است و در منطقه‌ای به همان نام واقع شده است. این استان مرزی است و با عراق، مرزی طولانی دارد. تاریخچه ی استان کرمانشاه به دوران باستانی بازمی‌گردد و با توجه به

استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران

استان همدان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور واقع شده است. این استان از شمال با استان زنجان، از شرق با استان قزوین، از جنوب با استان مرکزی و استان لرستان، و از غرب با استان کرمانشاه هم ‌مرز اس

انقلابی در خانه‌دار شدن ایرانیان: وعده‌های رییسی در قم و گام‌هایی در مسیر تحقق

رئیس جمهور در سفری دو روزه به استان قم، نویدبخش خبرهای مسرت‌بخش برای خانه‌دار شدن ایرانیان بود. اختصاص 100 هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن، اتمام 240 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره، ساخت 71 هزار واحد م

استان لرستان، سرزمین گیسوان آبی

استان لرستان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور قرار دارد. این استان از شمال با استان همدان، از شرق با استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب با استان کهگیلویه و بویراحمد و از غرب با استان کرمانشاه ه

غرق شدن در دریای بدهی: رکورد جدید 315 تریلیون دلاری برای بدهی جهانی!

اقتصاد جهانی در آستانه غرق شدن در دریای بدهی؟ آمارها نشان می‌دهد که بدهی جهانی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده و زنگ خطر را به صدا درآورده است. در این مقاله، به بررسی این موضوع و پیامدهای آن می‌پردازیم.

بازار آشفته املاک تهران: جولان مشاوران بدون پروانه و دردسرهای سامانه‌های ناکارآمد

بازار املاک تهران، با وجود رونق ظاهری، در زیر پوست خود با معضلاتی جدی دست به گریبان است. فعالیت گسترده مشاوران املاک بدون پروانه، خلأهای قانونی و سامانه‌های ناکارآمد، این بازار را به بستری برای سوءاست

ایران و ترکیه در مسیر تجارت 30 میلیارد دلاری

روابط ایران و ترکیه در سال‌های اخیر شاهد فراز و نشیب‌های متعددی بوده است، اما با وجود این چالش‌ها، دو کشور همواره بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود تأکید کرده‌اند.