تاریخ و فرهنگ، معماری و گردشگری، عجایب دبی

اگر که قصد سفر یا حتی مایل به زندگی در یک شهر مدرن و پیشرفته و همچنین ثروتمند هستید البته که گزینه‌های بسیاری زیادی خواهید داشت و می‌توان به شهرهایی همچون نیویورک و لندن و دبی اشاره کرد. مقصد سفر ما در این مقاله دبی خواهد بود که به آن خواهیم پرداخت و اطلاعاتی مانند تاریخ و فرهنگ و اتقصاد و بهداشت و جغرافیا و آب و هوای و نوع حکومتی که دارد و جمعیت و همچنین به گردشگری و سبک معماری آن خواهیم پرداخت.  دبی یکی از برترین و ثروتمندترین و همچنین به‌عنوان یکی ازگران‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که مقصد بسیار محبوبی برای گردشگران و مهمانان است.

تاریخ و فرهنگ، معماری و گردشگری، عجایب دبی

معرفی دبی

دبی یکی از برترین و ثروتمندترین و همچنین بهعنوان یکی ازگرانترین شهرهای دنیا محسوب میشود که مقصد بسیار محبوبی برای گردشگران و مهمانان است. 

اگر که قصد سفر یا حتی مایل به زندگی در یک شهر مدرن و پیشرفته و همچنین ثروتمند هستید البته که گزینههای بسیاری زیادی خواهید داشت و میتوان به شهرهایی همچون نیویورک و لندن و دبی اشاره کرد. مقصد سفر ما در این مقاله دبی خواهد بود که به آن خواهیم پرداخت و اطلاعاتی مانند تاریخ و فرهنگ و اتقصاد و بهداشت و جغرافیا و آب و هوای و نوع حکومتی که دارد و جمعیت و همچنین به گردشگری و سبک معماری آن خواهیم پرداخت. 

معرفی : شهر بزرگ و زیبا دبی بهعنوان شلوغ ترین و پرتراکم ترین شهر امارات ثبت و شناخته شده است. این شهر پیشرفته یکی از مهمترین و اصلی ترین هفت امارتی است که در کشور امارات قرار گرفته است. موقعیت قرار گیری دقیق این شهر در مرکزیت کشور جایی گرفته است که همچنین خوده امارات نیز در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته است که خاورمیانه نامگذاری شده است. این روزها شهر دبی به یک قطب با ارزش تجاری و اقتصادی و بازرگانی تبدیل شده است. یکی از دلایل شهرت و معروفیت خاص این شهر وجود آسمان خراشهایی است که در اقصی نقاط آن ساخته شده است، که سبب شده است که تبدیل به یک جاذبه گردشگری خاص و محبوب تبدیل شود تا سالانه گردشگران و مهمانان زیادی به این شهر رفت و آمد کنند و سبب درآمد زایی هنگفتی برای این شهر شود. از دیگر علتهایی که سبب جذب گردشگران میشود، برگزار کردن انواع و اقسام مسابقات مختلف جهانی و بین المللی است که خواهان بسیار زیادی دارند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

نقشه هوایی و تقسیمات کشور امارات

شیخ نشین دبی که طبق آخرین اندازهگیریهای صورت گرفته شده، دارای وسعتی به اندازه 4114 کیلومتر مربع محاسبه شده است، اما گستردگی شهر که آسمان خراشها و برج ها در آن قرار گرفتهاند، چیزی حدود 35 کیلومتر مربع اندازهگیری شده است.

اگر بخواهیم از معایب و مزایای زندگی کردن در شهر دبی برای شما بگوییم، باید ذکر کرد که از جمله معایب آن میتوان به شرایط خیلی خاص آب و هوایی آن اشاره کرد که بسیار گرم و خشک است و برای کسانی که با این سبک آب و هوا سازگاری ندارند یک عیب محسوب میشود. اما جدای از معایبی که دارد شامل بینهایت مزایا و منفعت نیز است که شامل امنیت فوقالعاده بالایی که این شهر دارد و شرایط و زمین بسیار متناسب برای فعالیتهای اقتصادی و مالی و همچنین فراهم بودن امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری که دارد اشاره کرد. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

تاریخچه دبی

تاریخچه دبی : قدمت و گذشته دبی به حدود 150 سال پیش بازمیگردد، یعنی در تاریخ 1833 میلادی یک شیخ نشین به نام آل مکتوم که در ابوظبی سکونت داشت به همراه هشت صد تن از همرامان و آشنایان خود به دبی مهاجرت کردند و در آنجا ساکن شدند. امروزه روز این شهر توانسته است لقب پر تراکم ترین شهر امارات را از آن خود کند و در حال حاضر، طبق آخرین سرشماری صورت گرفته که در سال 2020 انجام شده است، چیزی حدود چهار میلیون نفر را توانسته است در خود جایی دهد. نکته جالبی که در مورد این جمعیت باد بدانید این است که فقط میزان اندکی، یعنی تنها 15 درصد شامل بومیها و ساکنین اصلی به شمار میآیند و الباقی 85 درصد شامل ساکنین خارجی و مهاجرنشین محسوب میشوند. واحد پول رسمی و اصلی این شهر درهم امارات است که با عنوان نماد جهانی AED شناخته شده است و همچنین نرخ هر درهم امارات به پول کشور خودمان یعنی ایران که در زمان نوشتن این مقاله یعنی در تاریخ 26/11/1402 هجری شمسی، چیزی حدود 15300 تومن بوده است. همچنین دین واحد و رسمی آنها نیز اسلام است که شامل 76 درصد مردمان این شهر را شامل میشود که مابقی آنها پیرو دینهاییهمچون مسیحی و هندو و... هستند. در تاریخ این شهر ثبت شده است که بعد از دوره کشف نفت و خروج بریتانیا از منطقه، حاکمان با درایت و باهوش تصمیم گرفتند که درآمد حاصل از استخراج و فروش نفت دبی را تنها به ساخت و ارتقا زیرساختهای بسیار حیاتی برای دبی کرد که همین امر سبب شد تا پیشرفت فوقالعاده سریعی دست پیدا کند و سبب جذب سرمایه گذاران متعدد و جهت سرمایه گذاری در دبی و همچنین گردشگران زیادی شود. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

اقلیم و آب و هوای دبی

آب و هوا دبی : شهر دبی به دلیل قرارگیری در کمربندی کویری دارای آب و هوای گرم و بسیار خشک کویری است که در شش ماه اول سال دما هوا دبی، طبق اندازهگیریهای صورت گرفته به 52 درجه سانتی گراد میرسد، که توصیه میشود در این بازه زمانی سفر نکنید. اگرگردشگران و مهمانان قصدتان سفر به این شهر را است، بهترین زمانی که میتوانید بروید در بازه شش ماهه دوم سال میتوانید اقدام کنید زیرا که آب و هوا شرایط متناسبی دارد و گرمای هوا بسیار کاهش پیدا میکند، یعنی اینکه میانگین دما هوا در فصول پاییزی و زمستانی به 25 درجه سانتی گراد میرسد که برای گردشگران و مهمانانی که از سایر نقاط جهان به دبی میآیند مطلوب است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

تفریحات دبی اسکای دایوینگ دبی

جاذبههای گردشگری و تفریحی دبی : گردشگری در این دبی یک صنعت فوق العاده قدرتمند است که با سایر شهرهای امارات بسیار متفاوت است. گردشگری در این شیخ نشین یکی از رکن های اصلی این امارت محسوب میشود به دلیل اینکه به طور کل هدف از ساخت و ارتقا این شیخ نشین برای جذب گردشگر از تمام نقاط جهان است که سبب واریز شدن دلار و یورو به این شهر شود. همچنین علاوه بر مراکز گردشگری این شهر دارای بیشترین مراکز خرید و همچنین بزرگ ترین مرکز خرید جهان یعنی دبی مال نیز در دبی ساخته شده است. این شهر بهعنوان یک پایتخت برای خرید در خاورمیانه شهرت پیدا کرده است، زیرا که در این شهر بیشتر از هفتاد مرکز خرید بسیار بزرگ ساخته شده است. با توجه به اینکه تعداد زیادی مراکز خرید متفاوت در دبی وجود دارد سبب شده است تا هر ساله شاهد برگزاری بزرگترین فستیوال خرید در جهان را شاهد باشیم که در مدت زمان یک ماهه برگزار میشود که در ماه ژانویه است و همچنین با اضافه شدن انواع و اقسام نمایشگاه ها و برنامه های تفریحی و گردشگری و حتی موسیقی سبب جذابیت دوچندان این فستیوال میشود.

شهر دبی دارای بهترین و جذابترین جاذبههایی است که یک فرد آرزو تجربه کردن آنها را دارد. در زیر به بهترین و کاملترین آنها اشاره خواهیم کرد، ممنون که با ما همراه هستید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

تفریحات آبی دبی

مجموعه تفریحات آبی دبی : خط ساحل آبی این شهر چیزی حدود 64 کیلومتر برآورد شده است که سبب شده تا بهترین موقعیت و شرایط برای این مجموعه تفریحات آبی دبی فراهم کند، که شامل موج سواری   جت اسکی -  غواصی -  فلای برد و .. است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

کویرگردی با جی کلاس در دبی

کویرگردی : یکی دیگر از جاذبههای اصلی و به شدت مشهوری که در دبی موجود است، که به سبب موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آب و هوایی است که دارد که همین امر موجب به وجود آمدن کویرهای گرم و خشکی است که سرتاسر کشور امارت را تشکیل داده است. از جمله این تفریحات میتوان به شتر سواری -  شن اسکی -  سافاری با بهترین خودروهای آفرود ممکن و در آخر به موتور سواری نیز اشاره نمود. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

باغ معجزه دبی ( ایرباس گل کاری شده )

باغ معجزه دبی : این باغ از شهرت و معروفیت به شدت بالایی برخوردار است که بدون شک بهعنوان یکی از جاذبههای تکرار نشدنی در دبی و البته جهان محسوب میشود، همچنین این باغ لقب گسترده ترین باغ جهان نیز به شمار میرود. یکی از علتهای شهرت آن وجود باغ بسیار بزرگ پروانه است. از جمله تندیسهای چثهای که در این باغ توسط انواع و اقسام گلها تزیین شده است شامل ایرباس A380 و میکی موس و خیابان دیزنی و برج خلیفه و خرس تدی و همچنین پارک دریاچه نیز است. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

جهان زیر آب دبی

جهان زیر آب و آکواریوم عظیم دبی : بزرگترین باغوحش آبی جهان که بهعنوان یکی از جذابترین اماکن گردشگری دبی نیز محسوب میشود در مرکزیت این شهر عربی مدرن جایی گرفته است که شامل هزاران گونه مختلف است و سبب تعجب گردشگران میشود. این باغ وحش که در زیر آب قرار گرفته است شامل سه قسمت است. قسمت اول مربوط به مخزن بزرگ آکواریوم است که بیش از 140 گونه جانوران آبزی را در خود جایی داده که شامل انواع ماهی ها و کوسه ها میشود. قسمت دوم مربوط به تونل طولانی آکواریوم است که دارای طولی به اندازه 48 متر است که در کف دریا قرار گرفته است و البته که سقف آن را تماما شیشه تشکیل داده است تا بتوان چشم انداز 180 درجه ای از کف دریا را مشاهده کرد. قسمت سوم نیز مربوط به باغ وحش  بزرگی است که در زیر آب قرار گرفته است. همچنین این آکواریوم توانایی این را دارد که به واسطه چهل مخزن آب همه چیز را قابل نمایش کند. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

مرکز خرید دبی مال

مرکز خرید دبی مال : دبی مال بزرگ ترین مرکز خرید دبی محسوب میشود ولی با این حال این شهر دارای برترین مراکز خرید در جهان است که شامل مرکز خرید لوکس ابن بطوطه و مرکز خرید زیبا امارت و مرکز خرید مرکاتو و همچنین مرکز خرید میردف نیز اشاره کرد. قطعا یکی از بینظیرترین تجربههای سفر به دبی، شامل بازدید از دبی مال است که بهعنوان بزرگ ترین مرکز خرید خاورمیانه و همچنین جهان محسوب میشود که شامل قسمت های مختلفی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. از مزیتهایی که این مرکز خرید دارد این است که بهعنوان یکی از پربازدید ترین و همچنین دیدنی ترین اماکن گردشگری دبی به شمار میرود که در طول سال حدودا نزدیک به 80 میلیون تن آن را بازدید میکنند. از ویژگیهای دیگر این مرکز خرید میتوان به وجود اغلب گرانترین و بهترین برندهای دنیا اشاره کرد که شامل شعبات لوکسی هستند. موقعیت قرارگیری دبی مال دقیقا در همجواری برج خلیفه قرار گرفته است و اینکه جاذبههای دیگری همچون سوق البهار و آب نمای جذاب دبی که در فاصله به شدت نزدیک و در واقع میتوان گفت در همجواری به مرکز خرید بزرگ دبی مال قرار گرفته است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

آب نمای دبی

آب نمای زیبا دبی : یکی از جاذبههایی که در دبی به شدت خواهان دارد آب نمای دبی است که حتی بهعنوان یکی از نمادهای این شهر نیز شهرت دارد. نحوه عملکرد این آّب نما به این صورت است که آب را با فشار خیلی زیاد میرقصاند و اشکال و افشانههای متفاوتی به وجود میآورد. از جمله مشخصاتی و اطلاعاتی که میتوانیم در مورد این آب نما به شما خوانندگان عزیز بگوییم این است که، این آب نما در موقعیت بسیار نزدیکی به برج مشهور خلیفه دبی قرار گرفته است و نیز در همجواری و نزدیکی مرکز خرید بزرگ دبی مال قرار گرفته است که سبب شده است تا رفت و آمد و ازدحام جمعیت در بهترین لوکیشن دبی قرار بگیرد. در داخل این آّب نما بیشتر از 6600 چراغ مخصوص نورپردازی قرار گرفته است که شامل 25 رنگ مختلف است. هزینه ساخت و پرداخت آن چیزی حدود 218 میلیون دلار بوده است و اینکه این آب نما قدرت این را دارد تا آب را تا ارتفاع حدودی 150 متر پرتاب کند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

 

 

 

گردآوری شده توسط : سعید فلاحتی

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا