قشم جزیره ای طلایی

عناوین اصلی 1. آشنایی جغرافیایی 2. دسترسی ها و بهترین زمان سفر 3. مراکز مهم و تفریحی 4. معرفی هتل و رستوران 5. راز هایی از قشم زیبا 6. تاریخچه و جمع بندی

قشم جزیره ای طلایی

جزیره قشم

عناوین اصلی

1. آشنایی جغرافیایی

2. دسترسی ها و بهترین زمان سفر

3. مراکز مهم و تفریحی

4. معرفی هتل و رستوران

5. راز هایی از قشم زیبا

6. تاریخچه و جمع بندی

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

 حوزه استحفاظی جزیره قشم

1. آشنایی جغرافیایی

جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین جزایر در شمال خلیج فارس با مساحتی حدود ۹۳۴ کیلومتر مربع است. جزیره قشم به دلیل داشتن تنوع فراوانی از زیبایی‌های طبیعی، جذابیت‌های فرهنگی و تاریخی، باغات و برخی مناطق صنعتی معروف، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب شده است. قشم با آب و هوای گرم و مرطوب، در صدر اولویت‌های مردم برای گردشگری در تمام فصول سال است .

 

جزیره قشم محل سکونت بومیان قشقایی است که بیشتر به تبعیت از فرهنگ عرب سفیده و منابع عربی تأکید می‌کنند. بر اساس آمار موجود، تأثیرات فرهنگ عرب بر فرهنگ بومیان جزیره قشم تأثیر بسیار زیادی داشته است. به طور کلی، مردم جزیره قشم بسیار مهمان‌نواز، هنرمند و دارای فرهنگ و تاریخ چشمگیر هستند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

زیبایی‌های طبیعی جزیره قشم شامل سواحل زیبا، صخره‌های جنوبی شکل، غارها و مناطق بکر با حیات وحش چشم‌نواز میباشد. شما به راحتی می‌توانید غارهای با شکوه و کوه‌هایی که در طول روز در مناظر اطراف هست را ببینید و تجربه کنید. مردمان مهمان‌نواز کشور ایران، با سفر به جزیره قشم، می‌توانند برای خودشان یک تجربه زیبا با باغ‌های درختان نادر و چشمان خیره‌ کننده در خلیج فارسی راه‌اندازی کنند .

 

در کل، جزیره قشم دارای جذابیت‌های فراوانی است که در هر فصلی از سال گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. جزیره قشم با داشتن مناظر خیره‌کننده، آب های دریایی با شفافیت فوق‌العاده، تنوع طبیعی و ویژگی های تاریخی فرهنگی، به عنوان یک مکان استراحتی عالی در قلب خلیج فارس برای کسانی که در بهترین حال خود به این جزیره سفر میکنند کافی است ؛

 

اما از من میشنوید هنوز زود است ... چیز های حیرت آوری که در ادامه قرار است بخوانید تا قبل از آن را مطمئنا کمرنگ میکند .

 کشتی قشم

2. دسترسی ها و بهترین زمان سفر

برای دسترسی به جزیره قشم، روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از مهمترین روش‌های دسترسی به جزیره قشم به شرح زیر است :

 

پرواز :

 آسمان پرستاران، نور ایران، ماهان، ایران ایر، کاسپین و صبا از برخی خطوط هوایی کشور هستند که به مقصد قشم پرواز دارند. فرودگاه حاجی بابا یک فرودگاه بین المللی است که در مرکز جزیره قرار دارد، همچنین در پاییز و زمستان، پرواز به جزیره قشم از شرایط بهتری برخوردار است .

 

دریایی:

بندر عباس و بندر لنگه دو بندر اصلی هستند که از طریق آن می‌توان به جزیره قشم دسترسی داشت. همچنین جزیره قشم از بندر بندرعباس، بوجهان، جاسک، خارک و شهید بهشتی قابل دسترسی است .

 

راه‌آهن:

جزیره قشم به وسیلهٔ سایر شهرستان‌های خراسان و مشهد راه‌آهن پویشی دارد و با این وسیله‌نقلیه نیز می‌توان به جزیره قشم رفت اما توجه داشته باشید شما نیاز به یک سفر دریایی کوتاه هم خواهبد داشت .

 

جدیداً بسیاری از شرکت‌های گردشگری به شرایط تجاری خوبی برای اعلام آمادگی مشاوره و خدمات جهت سفر به این جزیره برای مسافران علاقه‌مند اقدام نموده اند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

یکی از این شرکت ها اسنپ تریپ است که سابقه خوبی در رضایت مشتریان از خودش نشان داده .

در ادامه به بهترین زمان سفر به جزیره قشم میپردازیم :

 

دو فصل پاییز و بهار به عنوان بهترین زمان سفر به جزیره قشم شناخته می‌شود. در این ماه‌ها، هوا معمولاً مطلوب و گرم است، آب دریا شفاف و بیشترین تعداد گردشگران حاضر هستند. در طول تابستان، هوا بسیار گرم و مرطوب است و کم ترین تعداد گردشگران در این فصل حضور دارند. در زمستان، هوا سرد و بارانی است و عمده تر گردشگرانی که در این زمان به جزیره قشم سفر می‌کنند، علاقه مند به طبیعت هستند و این زمان بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت جزیره شناخته شده .

 

اگر گرما آزارتان نمیدهد و همچنین به دنبال تور ارزان قیمت هستید تابستان میتواند گزینه مناسبی باشد در تابستان میزان سفر گردشگران به جزیره کمتر است و به این علت در تابستان تور های سفر ارزان تر هستند .

به طور کلی، بهترین زمان سفر به جزیره قشم، زمانی است که هوا مطلوب به نظر می‌رسد (پاییز و بهار) ؛ با این حال، برای آن دسته از مسافرانی که به دنبال اجتناب از شلوغی هستند، زمستان با هوای سرد، نیز گزینه خوبی برای سفر به جزیره قشم است .

 سواحل قشم

3. مراکز مهم و تفریحی

همراهی شما تا این بخش از مقاله مارا خوشحال میکند جالب انگیز بودن قشم زیبا تمامی ندارد در ادامه مقاله به معرفی 10 دیدنی برتر جزیره قشم میپردازیم .

 

دریاچه شوررود : بزرگ‌ترین دریاچه جزیره قشم و مرکزی برای مهمانداری از گردشگران است. این دریاچه دارای مناظر فوق العاده ای با آب های گرم و شنا نزدیک به آن است .

 

غار حرا: غاری عمیق‌ با شکست‌های سنگی در داخل طبیعت، که یکی از محبوب ترین مراکز گردشگری در جزیره قشم است .

 

باغ توپکی: باغی با بیش از ۸۰ گونه از میوه ها و گرمسیری و درختان عناب، یکی از مراکز پرطرفدار جزیره قشم برای تفریح و خرید میوه است .

 

شهر قدیمی زرینه: یکی از بنای‌های اساسی جزیره قشم که در دوران سلطنت قاجاریه ساخته شد و از شاهکارهای مهندسی ایرانی‌ها است .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

مناطق عمارتی شرقی جزیره: محلی برای دیدن بازار قدیمی ماهشهر و طرح چینی بومیان شهر اگر به دست سازه ها علاقه دارید از این بازار دیدن کنید .

 

آبشار منیره: یکی از شاهکارهای طبیعی جنوب شرقی جزیره قشم که با مشاهده‌ی بخش جانبی جنگلی آن که شامل انواع سبزی‌های معطر است، آن را تکمیل می‌کند .

 

شهر تاریخی هشت بندی: یکی از شهرهای قدیمی و به شدت دیدنی جزیره قشم که یک راه پیاده‌روی برای بازدید از بازار و ساختمان‌های دوران صفوی دارد .

 

نقاط زیبای آفتاب‌غروب در جنوب: مناظر زیبای خلیج فارس در نقاطی مانند ساحل رول کاری منطقه غرب سالخوری؛

جزیره قشم زیبایی های بی نظیری را در خود جای داده است .

 

بلوار جنوبی جزیره: بلواری با درخت های سبز و شکوفه‌های رنگین که بین ساحل شنی جزیره قشم و مناطق کوهستانی نوجوانان قرار دارد .

 

 ساحل نمکرده: یکی از بهترین انتخاب های شنا در جزیره قشم است که این ساحل با آب عمیق و شفافیت باورنکردنی میتواند بهترین انتخاب شما برای شنا در این جزیره باشد .

 صخره های کیش

4. معرفی هتل و رستوران

 

شما پس از سفر صدی به نود به هتل نیاز پیدا میکنید و ما در ادامه این مقاله برترین هتل‌های جزیره قشم را به شما معرفی میکنیم ، قیمت ها در زمان انتشار این مقاله نوشته شده و ممکن است به مرور زمان تغیر پیدا کند

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

آمار هتل ها از وبسایت علی بابا تهیه شده است

بگذارید از ارزان ترین ها شروع کنیم :

هتل آلاله قشم :

قطعا این هتل یکی از مطرح ترین هتل های قشم است این هتل 3 ستاره است و از امکانات آن میشود به کولر گازی و تلفن اشاره کرد، قیمت برای یک نفر حدودا 4 ملیون تومان به ازای 3 شب است .

( این هتل و دیگر هتل های معرفی شده دارای جشنواره تخفیفی فعال هستند، قیمت اصلی اقامت در این هتل 10 ملیون تومان به ازای 3 شب است)

 

هتل سما قشم :

این هتل 3 ستاره است ، اینترنت بیسیم در لابی و مبلمان راحتی از دیگر امکانات آن است ، قیمت 5 ملیون به ازای 3 شب است .

( قیمت اصلی اقامت : 15 ملیون به ازای 3 شب )

 

هتل دیانا پلاس قشم :

مانند دیگر هتل ها اینترنت بیسیم دارد اما اینترنت این هتل اتاق شمارا هم پوشش میدهد ، این هتل جزو هتل های 3 ستاره است و قیمت 8 ملیون به ازای 3 شب است.

(قیمت اصلی اقامت : 9 ملیون تومان )

 

هتل آتامان قشم :

اولین هتل 4 ستاره در لیستمان ؛ خدمات اینترنت بیسیم ، دکوراسیون عالی و آشپزخانه مجهز از دیگر امکانات این هتل است قیمت حدودا 10 ملیون به ازای 3 شب است.

(قیمت اصلی اقامت : 18 ملیون به ازای 3 شب)

 

هتل ارم قشم :

این هتل خدمات اضافه ای اراعه نمیکند و صرفا نوع معماری آن سبب گردیده قیمتش بالاتر از دیگر هتل های لیست باشد . قیمت 14 ملیون به ازای 3 شب است .

( این هتل جشنواره ویژه ندارد )

 

هتل الیت قشم :

اگر فردی خاص پسند هستید و معماری محل اقامت شما اهمیت بیشتری دارد ، هتل الیت کاملا مناسب شماست .

این هتل 3 ستاره است اما خدماتی که ارائه میکنند کمی بیشتر از 3 ستاره را به ما نشان میدهد ، قیمت 17 ملیون به ازای 3 شب است .

( این هتل جشنواره ویژه ندارد )

 

هتل آراکتا قشم :

تنها هتل 5 ستاره لیستمان، باقی هتل های 5 ستاره در زمان انتشار این مقاله به حداکثر ظرفیت رسیده اند ، این هتل تمامی خدمات را شامل میشود و قیمت آن به ازای 3 شب 22 ملیون تومان است .

( این هتل جشنواره ویژه ندارد )

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

حالا که هتل خود را انتخاب کردید میتوانید از لیست رستوران های برتر معرفی شده یکی را برای خوراک امشبتان انتخاب کنید

 

رستوران نعیم قشم 

رستوران نعیم قشم با منظره دریا و پلانژمان‌های بلند، منویی بومی و دریایی دارد. این رستوران یکی از بهترین‌های جزیره قشم به حساب می‌آید و توصیه بسیاری از گردشگران در سایت های گردشگری را به دنبال داشته است .

 

رستوران خاله قشم 

رستوران خاله قشم با منوی فراگیر خود از غذا های ایرانی و محلی توانسته شهرت زیادی کسب کند همپنین این رستوران در وبسایت گردشگر شو توسط کاربران توصیه شده است .

 

 

 

رستوران گلدن فود قشم

رستوران گلدن فود قشم با خدمات ارزان قیمت، دکوراسیون شیک و به روز، و منوی پوشیده شده با انواع غذاهای دنیا، توانسته است بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند .

 

رستوران آبشار قشم

این رستوران با دکوراسیون و منظره خیره کننده، منوی بومی و دریایی با کیفیت، و خدمات با کیفیت، توانسته است جایگاه ویژه ای در قلب گردشگران و مسافران جزیره قشم به خود اختصاص دهد .

 

رستوران دریا قشم

رستوران دریا قشم با منظره خیره کننده ای از دریا، فضای بازاریابی خشن و رونقی، و منوی پوشیده شده با غذاهای دریایی، و محلی شهرستان، توانسته است اعتبار مطلوبی در میان گردشگران جزیره قشم و اهالی آن پیدا کند .

 

رستوران ایران‌زمین قشم

این رستوران با تلفیق بین منظره مدرن و دکوراسیون کلاسیک، و منوی پوشیده شده با انواع غذاها، در جوار دریای قشم، توانسته است به یکی از بهترین رستوران‌های منطقه تبدیل شود .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

رستوران الوند قشم

رستوران الوند قشم با دکوراسیون پوشیده ای، خدمات شیک، و منظره زیبایی از دریا، توانسته است به یکی از رستوران‌های محبوب و مورد توجه گردشگران جزیره قشم تبدیل شود .

 

رستوران امیران قشم

رستوران امیران قشم با منوی پوشیده شده از غذاهای کباب، با مواد اولیه بهتر و تنوع بیشتر، و خدمات مجلل، به یکی از بهترین رستوران‌های جزیره قشم تبدیل شده است .

بعد از میل کردن خوراکتان برگردید تا از راز های قشم زیبا مطلع شوید .

سواحل قشم

5. راز هایی از قشم زیبا

قبل از شروع قول بدهید اینها راز باقی بمانند ، 7 مورد جالب در جزیره قشم توجه من را جلب کرد و من آن ها را عجایب هفتگانه قشم نام گذاری کردم ، شاید حالا از نظر شما حرف من خنده دار باشد اما با مطالعه این بخش شما هم حیرت زده خواهید شد !

 

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه قشم، منطقه‌ای منحصر به فرد در جنوب جزیره قشم است که شامل ساحلی با دریاچه‌های آرام پر از آب، سنگهای زیبا و بهارهای طبیعی ساحل است .

 

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم، یکی از مناطق طبیعی شگفت‌انگیز در جزیره قشم است و با بلندی آن در منطقه، دسترسی به آن نیاز به یک کوه نوردی دارد. این غار در اصل سه تا غار دارد که با توجه به زیبایی طبیعی و دیدنی‌های آن، جزیره قشم و شهر توریستی قشم را به جایگاه بالای خود در گردشگری قرار می دهد .

 

لاک‌‌پشت‌های پوزه عقابی در قشم

لاک پشت‌های پوزه عقابی در جزیره کیش زندگی میکنند ، نوعی لاک پشت با نام فارسی (لاک پشت لایبرینت) هستند و بخشی از مجموعه حیات وحش جزیره قشم را تشکیل می‌دهند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

جزایر ناز قشم

جزایر ناز (همان ناز تپه) یک شکل باستانی طبیعی محافظت شده در جنوب غرب جزیره قشم است که با پوشش گیاهی خاص و معماری خاص روی آن برای گردشگران شگفت‌انگیز است . نکته آن اینجاست که هنگام مد از ساحل جدا میشود . از این جزایر در ساخت پایتخت 3 استفاده شده .

 

بام قشم

بام قشم، نام یک منطقه قدیمی در جزیره قشم است که در مرکز شهر قشم واقع شده و برای گردشگران فرصتی برای کشف تاریخ و فرهنگ آن محل را میدهد .

 

دره ستارگان قشم

یکی از ساکت ترین مکان های جزیره قشم قطع به یقین همینجاست . البته بود. شوخی میکنم ولی با پخش نکردن راز عجایب هفتگانه قشم این مکان برای سال های طولانی ساکت خواهد ماند ...

 

جنگل های حرا در قشم

جنگل‌های حرا، مناطقی طبیعی در جنوب شرقی جزیره قشم هستند این منطقه پوشیده از درختان زیبای استوایی است و در زمانی که آب روی برگ درختان آن‌ها جریان دارد ، پیدا کردن زیبایی در آن‌ها لذت بخش است.

 

این هم از عجایب هفتگانه جزیره قشم ، به نظر شما کدام مورد از همه جالب تر بود؟

 

خودتان را برای پایان آماده کنید به عنوان آخر رسیدیم.

 

6. تاریخچه و جمع بندی

 

در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری این جزیره، می‌توان به تاریخچه آن نیز اشاره کرد :

 

تاریخچه جزیره قشم به دوره‌های باستانی بازمی‌گردد و تحت حکومت جباران و شاهان یعنی مزدوانیان، قاجاران، زندیان، تیموریان، حیدریان، عثمانیان و چاه‌نوش باش، قرار داشته است. این جزیره با داشتن وجود سنگ‌ها و مانده‌های باستانی، تحت تأثیر فرهنگ زرتشتی، مسیحی و اسلامی قرار گرفته است .

 

با ورود این خطوط ایلام متحد و دیگر مدرنیتا امکانات برای توریستی شدن قشم فراهم شد و هتل ها، رستوران ها و سایر وسایل و امکانات تفریحی به صورت گسترده در جزیره احداث شد. البته جزیره قشم هنوز هم بخشی از فرهنگ و ارث تاریخی و فرهنگی سرزمین ما به شمار می‌رود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی جزیره زیبای قشم

 

به این ترتیب، می‌توان از جزیره قشم به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار جذاب در ایران سرزمین پرنشاط استفاده کرد. این جزیره با داشتن تنوع و جذابیت طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و باستانی، و همچنین امکانات تفریحی، به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می‌شود. در نتیجه، برای هر فردی که به دنبال گشت و گذار، تفریح، و استراحت از روزگار کاری پر شلوغی است، سفر به جزیره قشم توصیه می‌شود.

 

 

 

 

 

گردآورنده: علیرضا بیگی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

کوی فراز: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

کوی فراز، که گویی نگینی درخشان بر دامنه‌های شمالی البرز در شمال غربی پایتخت می‌درخشد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل شده است. این مح

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف