صفر تا صد مصالح مورد استفاده در ساختمان

ما در این مقاله به خوانندگان اطلاعت مورد نیاز در مورد انواع مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و ساز را می‌گوییم. برای ساخت ویلا و یا آپارتمان مورد نظر خود مصالح متنوع که با قیمت‌های مختلف باید تهیه کرد. مصالحی که برای ساخت هر مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد بستگی به نوع سازه و تعداد طبقات و موقعیت مکانی ساختمان و کشش منطقه دارد و همچنین و نوع مصالحی که به کار برده می‌شود. ساختمان‌های مرسوم در ایران به دو مدل اسکلت فلزی و بتنی تقسیم می‌شوند. انواع مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان شامل آجر و شیشه و سنگ و مقطع‌های فولادی و انواع ورق‌های فولادی و میلگرد با سایزهای مختلف و گچ و خاک و ملات و داربست و چوب و کاشی و سرامیک نام برد.

صفر تا صد مصالح مورد استفاده در ساختمان

ما در این مقاله به خوانندگان اطلاعت مورد نیاز در مورد انواع مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و ساز را میگوییم. برای ساخت ویلا و یا آپارتمان مورد نظر خود مصالح متنوع که با قیمتهای مختلف باید تهیه کرد. مصالحی که برای ساخت هر مسکن مورد استفاده قرار میگیرد بستگی به نوع سازه و تعداد طبقات و موقعیت مکانی ساختمان و کشش منطقه دارد و همچنین و نوع مصالحی که به کار برده میشود. ساختمانهای مرسوم در ایران به دو مدل اسکلت فلزی و بتنی تقسیم میشوند.

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی

 

انواع مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان شامل آجر و شیشه و سنگ و مقطعهای فولادی و انواع ورقهای فولادی و میلگرد با سایزهای مختلف و گچ و خاک و ملات و داربست و چوب و کاشی و سرامیک نام برد.

اسکلت فلزی

ساختمان با اسکلت فلزی :

یکی از سبکهای ساخت و ساز است که بسیار در کشور مرسوم است و مورد توجه سازندگان قرار گرفته است، این است که ساختمان با سازه فلزی بسازند. یکی از بهترین روشهای ساخت و ساز مخصوصا برای ساخت برج ها و ساختمان هایی که طبقات زیاد و ارتفاع بالایی دارند محبوب است. روش کار در سبک سازه آسان تر از روش ساخت سازه بتنی است و سرعت کار نیز بالاتر است. اما باید توجه کرد که هزینه ساخت ساختمان به این روش بالاتر از ساخت به روش بتنی است ولی با این حال استحکام و مقاومتی که این نوع سازه دارد بهتر از سازه بتنی است و تحمل فشار بیشتری را از خود نشان میدهد. در تعریف این نوع سازه باید خدمت شما بگوییم که روش ساخت این سازه به این صورت است که با توجه به تعداد طبقات و همچنین نوع کاربری که ساختمان دارد و سطح زمین و موقعیت قرارگیری ساختمان از سایزهای متفاوتی استفاده میشود؛ در این سازه، اسکلت ساختمان متشکل شده از تیر و ستونهای اصلی که نمره آنها بزرگ تر از سایر قسمت های فلزی ساختمان است. این سازه از یک شبکه منظم که شامل تیر و ستون میشود به وجود میآید که آنها به صورت عمودی و افقی و همچنین از دو روش اتصال که یعنی از طریق جوشکاری و یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل میشوند.

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

ساختمان با اسکلت بتنی

ساختمان بتنی :

یکی دیگر از روش های ساخت سازه با استفاده از بتن است که با توجه به هزینه بسیار کمتری که دارد نسبت به ساخت سازه با استفاده از فلز فولادی، بسیار محبوب و مرسوم است که این نوع سازه را میتوان به در اقصی نقاط کشور به شکلهای گوناگون مشاهده کرد. اصلی ترین بخشهای این نوع سازه میتوان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد که شامل : پی ساختمان که مهم ترین بخش سازه بتنی دقیقا پی آن است و قسمت بعدی مربوط به ستون ها و همچنین شاهتیر ها نیز شاره کرد. این ماده به شدت کاربردی ارتباط تنگاتنگی با ساخت و ساز دارد و همه جای دنیا محبوب است و مورد استفاده موارد مختلفی میشود. از جمله مواد تشکیل دهنده آن میتوان به مخلوط کردن و میکس کردن سیمان و شن و ماسه به وجود میآید که البته برای مقاومتر کردن بتن در آن میتوان از فولاد یا همان میلگرد با سایز های مختلف استفاده کرد. از جمله مزایایی که این سازه دارد میتوان به مقاوت به شدت بالای آن اشاره کرد که یکی از اصلی ترین مزیتهای این ماده محسوب میشود و عمده دلیل، برگزیدن این سبک توسط سازندگان مقاوم بودن بتن است. بتن با توجه به موادی در تهیه و ساخت آن مورد استفاده قرار میگیرد د مقابل حرارت و آتش مستقیم و همچنین در مقابل رطوبت و آب مقاوم است. از دیگر مزیتهای این سازه میتوان به کم هزینه تر بودن آن به نسبت سازه فلزی اشاره کرد. همچنین بتن با توجه به موادی در تهیه آن مورد استفاده قرار میگیرد عمر طولانی تری نسبت به سازه فلزی دارد. و بهعنوان آخرین مزیت یکه د رمورد بتن باید گفت این است که بتن کاملا شکل پذیر بوده و میتوان به هر شکل و شمایلی که مدنظرتان باشد درآورد. 

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

تیر و ستون فلزی

مصالح مورد استفاده در سازه فلزی :

حتما میدانید که دلیل نامگذاری این سازه به خاطر استفاده عمده فلز در بیشتر قسمتهای سازه است. فلزهایی همچون فولاد ضدزنگ و آلومینیوم مقاوم و آلیاژهای چدن نام برد که بیشترین استفاده از آنها در سازه فلزی است. این سبک سازه را بیشتر در ساختمانهای بلند و برج ها میتوان مشاهده کرد که قبلا نیز به آن اشاره کردیم که به سبب مقاومت بالا و همچنین سختی زیادی که و وزن سبک تر آن مناسب این نوع ساخت و سازهای بلند هستند. از جمله مصالحی که در یک سازه فلزی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان به عرشه فولادی ضد زنگ، انواع نبشی، سپری، ناودانی، ورقهای رنگی، تیرآهن، ورقهای شیروانی با سایزهای متفاوت، ورق گالوانیزه و در آخر به ورق سیاه اشاره کرد.

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

سازه مستحکم بتنی ضد رطوبت

مصالح مورد استفاده در سازه بتنی :

بیشترین ماده ساختمانی که در این نوع سازه مورد استفاده قرار میگیرد، در درجه اول بتن است که انواع مختلفی دارد و هرکدام کاربری متفاوتی نیز دارند و دومین ماده مورد استفاده میلگردهای فولادی هستند؛ که این میلگردها برای مقاوم سازی و مستحکمتر کردن بتن در سازه است که محل قرارگیری میلگردها در داخل بتن است. به طور کلی بتن شامل 23 مدل است که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. بتن ها انواع مختلفی دارند که پرکاربرد ترین آنها در صنعت ساختمان شامل بتن آرمه، بتنهای پیش تنیده، بتنهای پیش ساخته، بتن آماده، بتن پلیمری و بتن زودگیر اشاره کرد.

همچنین در کل سازهها که فرقی ندارد اسکلت فلزی باشند یا اسکلت بتنی در هر صورت بعضی از مصالح در بین هردو مشترک هستند همانند مصالحی چون شیشه و چوب و کاشی و سرامیک و ملات و تیرچه و سنگ و آجر اشاره کرد.

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

 

از دیگر مصالح دیگر مورد استفاده شده در صنعت ساختمان :

فلزها : یکی از مصالح محبوب در این صنعت فلزات هستند که به صورت و اشکال مختلف مورد استفاده قرار میگیریند که اغلب به سبب مقاومت بالا و قابلیتهای منحصربه فردی مثل قابلیت اتصال با جوش و خم پذیری به شدت بالایی که دارد استفاده میشود که همچنین اغلب به شکل فولاد مورد استفاده قرار میگیرند. 

گچ ها : این ماده اغلب در مراحل آخر پروژه مورد استفاده قرار میگیرند که وقتی 95 درصد پروژه انجام شود، وارد مرحلهای میشویم که تمام از ماده گچ استفاده میشود که شامل سفیدکاری و کاشی کاری و سرامیک کاری و هموار کردن سطح و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

بهترین کابینت چوبی

چوب : نیز بهعنوان یکی از مصالح ساختمانی خوب وی گرانقیمت درصنعت ساختمان محسوب میشود. در کشور عزیزمان ایران چوب اغلب در قسمت نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرید و همچنین در داخل واحدها برای ساختن انواع و اقسام کابینتهای مورد پسند مشتریها ساخته و پرداخته میشود که اخیرا با توجه کمبود چوب در کشور و همچنین واردات چوب سبب شده است تا قیمت این مصالح در قسمت آشپزخانه رشد زیادی پیدا کند.

سنگ : یکی از پرکاربرد ترین مصالح صنعت ساختمان سنگ است که در ابعاد و اندازههای مختلف و در اغلب قسمتهای ظاهری و تزئینی مورد استفاده قرار میگیرد که شامل نما ساختمان و قرنیزها و همچنین کف واحد ساختمانها بیشترین استفاده را دارد.

سرامیک و کاشی : نیز از جمله مصالحی هستند که به صورت گسترده و ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند که اغلب برای در قسمت تزئینات و کفپوشها مورد استفاده قرار میگیرند که با توجه مدلها و نوع کیفیت آنها قیمتهای مختلفی نیز دارند.

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

سرامیک و سنگ مرغوب

ماسه : از عنصرهای جدانشدنی در صنعت ساختمان میتوان به ماسه اشاره کرد تقریبا در اکثر قسمتهای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. ترکیب ماسه با مواد دیگری همچون آهک و سیمان سبب به وجود آمدن ماده های مقاوم متفاوتی میشوند که همچنین کاربردهای مختلفی نیز دارند. 

مصالح ساختمانی پیشنهادی :

با توجه به پیشرفتهای روز افزون و همچنین روی کارآمدن مصالح بهروز و جدید سبب شده است تا ساختمان ها و برجهایی بلند ساخته شود که نیاز به آسانسور را در این صنعت افزایش میدهد، که این نیاز توسط شرکت، که از پیشرفته ترین مهندسی استفاده شده در صنعت آسانسور استفاده میکنند، که با طراحی زیبا کابین آسانسور و همچنین موتور قدرتمندی که سرعت بالایی تولید میکنند، مشهور شده اند. 

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

آسانسور

آسانسور یک اتاق نسبتا کوچک است که دارای ظرفیتها مختلفی مانند 6 و یا 8 و یا 14 نفره را دارند که برای حرکت به صورت عمودی بین طبقات در ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت آنها بستگی به موتور آن و کیفیت ساخت آن ها دارد. برای خرید و یا با خبر شدن از مشخصات و مدل و قیمت انواع آسانسورهای این شرکت به اینجا مراجعه کنید.

بزرگ ترین تولید کننده دربهای هوشمند در ایران شرکت به نام و قدرتمند است که توانسته است با تولیدات و محصولات خود نقش مهمی را در بازار ایفا کند که سبب علاقه مشتریان و سازندگان به استفاده از انواع و اقسام درب های هوشمند کرده است. با دقت بر اینکه مصالح ساختمانی هرساله جدیدتر و متفاوت تر نسبت به سالهای پیشین میشوند؛ بد نیست که برخی از محصولات این شرکت اشاره کنیم که میتوان به عنون نمونه به سقفهای متحرک، دربهای شیشه ای اتومات، کرکرههای اتوماتی و همچنین انواع دستگیره دیجیتالی اشاره نمود. برای مشاهده محصولات و همچنین با خبر شدن از جدید محصولات شرکت و نیز اطلاع از قیمتها به اینجا مراجعه کنید. 

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

درب سکشنال

از دیگر پرکاربردترین مصالحی که در ساختمان مورد استفاده قرار میگیرید، و همچنین قابلیت شخصی سازی نیز دارد که شامل شیرآلات واحدها است. شیرآلات جزء اصلی ترین و همچنین تزئیناتی داخل واحدها محسوب میشود که تاثیر بسازیی در زیبایی و کارایی ساختمان دارد، قیمت این مصالح با توجه به نوعی که دارند ساده و یا هوشمند و همچنین جنس آنها بستگی دارد. بنابراین پیشنهاد تیم ما برای سازندگان و همچنین علاقه مندان به این مصالح، استفاده از محصولات این شرکت بزرگ است که دارای بیشترین سابقه و تجربه در حوزه تولید و فروش محصولات شیرآلاتی هستند با کیفیت درجه یک ساخته میشوند و دارای انواع و اقسام رنگها و مدل های هوشمند و ساده است. شما عزیزان میتوانید برای مشاهده محصولات و همچنین دیدن قیمتها و خرید به اینجا مراجعه کنید. 

امروزه روز با دقت بر اینکه ساخت و سازها ارتقا یافته است و ما شاهد ساخته شدن برج ها و ساختمان های بلندی هستیم که در منطقه یک تهران و حتی در اقصی نقاط ایران شاهد هستیم. وقتی که ساخت این برج ها به اتمام برسد، مرحله مدیریت آغاز میشود. اغلب وقتی که این برج های بزرگ ساخته میشوند به دلیل لوکس بودن و داشتن امتیازاتی که آن ها را از سایر ساختمان های شهر متمایز میکند، مثل داشتن مشاعاتی همچون استخر و سونا و جکوزی و نظیر لابی و لابیمن و سرایداری و روف گاردن و همچنین سالن های باشگاه و اجتماعات و سینما و انواع اتاقهای ماساژ و ... اشاره کرد؛ که داشتن این امتیازات تماما بستگی به موقعیت مکانی ساختمان در منطقه و کشش منطقه ای که در آن ساختمان ساخته شده و همچنین کاربری ساختمان دارد که برخی تمام این مشاعات را کامل دارند و برخی دیگر تعداد محدودی از آنها را دارند. این مشاعات نیز تاثیر به شدت بالایی در نرخ قیمت اجاره و رهن و همچنین خرید و فروش واحدهای این ساختمان دارند که سبب بالا بودن قیمت واحدهایی است که ساختمان آنها این مشاعات را ارائه میدهند. وقتی که صحبت درباره استفاده از این مشاعات میشود باید بدانید که به دلیل اینکه این امتیازات به عنوان یه سرویس خدماتی به شمار میروند، نیاز شدید به نگهداری و رسیدگی دارند که در رابطه با این حوزه یک شرکت ایرانی آماده خدمت رسانی در موضوع رسیدگی و نگهداری و همچنین انواع خدمات مبتنی بر نظافت مشاعات وجود دارد که توانسته است درجه کیفی خود را پنج ستاره کند و بهعنوان بزرگ ترین شرکت ارائه خدمات اختصاصی و هتلینگ در ساختمان های مجلل تبدیل شود که با مراجعه به این قسمت، میتوانید از نوع خدمات و نحوه عملکرد آنها و همچنین بخش های مختلف ارائه خدمات آنها آشنا شوید و به راحتی با آن ها ارتباط بگیرید. 

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

لابی مجلل به عنوان مشاعات هتلینگ

نکته آخر : شیش دنگ بهعنوان قدرتمندترین سامانه ملکی کشورکه به صورت تخصصی در حوزه گسترده املاک و ساختمان در حال فعالیت است، با ارائه کلیه فعالیتهای ساختمانی از جمله خرید و فروش و رهن و معماری و اجاره و بازسازی و طراحی و همچنین مشارکت و ... به شما عزیزان آماده خدمت رسانی است؛ که یکی از مهم ترین فعالیتهای حوزه مسکن یعنی ساخت و ساز و همچنین انتخاب متریال برتر است که متناسب با فعالیت های ساخت و ساز شما عزیزان است؛ و نیز پلتفرم شیش دنگ در خصوص ارائه خدمات به کشورهای دیگر و صادرات بهترین مصالح ساختمانی به کشورهای همسایه از قبیل عمان، امارات، ترکیه، قبرس شمالی و ... نیز در حال فعالیت میباشد 

 

مشاهده و خرید بهترین مصالح ساختمانی 

 

 

سایر مطالب در مصالح ساختمانی

فصل اول: بازاریابی - بخش ششم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

زمزمه‌های بحران در بازار نفت؟ عراق، قربانی جدید نوسانات ژئوپلیتیکی

بغداد، 8 مه 2024 - در حالی که بازار نفت جهان با نوسانات قیمت و تنش‌های ژئوپلیتیکی دست و پنجه نرم می‌کند، جدیدترین آمار نشان می‌دهد که صادرات نفت عراق در ماه آوریل 2024 با افت 0.3 درصدی نسبت به ماه قبل

فصل اول: بازاریابی - بخش پنجم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش سوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

وام 500 میلیونی بازنشستگان: هدیه‌ای بی‌نظیر از صندوق بازنشستگی کشوری!

در اقدامی بی‌سابقه، گشایشی جدید در زمینه وام‌های بانکی در ایران به وجود آمده است. صندوق بازنشستگی کشوری با ارائه وام 500 میلیونی با سود 4 درصد به بازنشستگان و فرزندانشان، و همچنین افزایش سقف وام ازدوا

فصل اول: بازاریابی - بخش دوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش اول

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

کسری بودجه در دولت سیزدهم: شمشیر و سپر رئیسی!

رئیس جمهور در صحبت‌های اخیر خود، تصویری ایده‌آل از وضعیت کسری بودجه در دولت سیزدهم ارائه داد. از جبران کسری بودجه سال 1400 بدون چاپ پول تا عدم وجود کسری در سال‌های 1401 و 1402، اظهارات رئیسی بازتاب گس

آیا تتر، جایگزین دلار آمریکا در آینده خواهد بود؟

در دنیای پویای امروز، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه مالی هستیم. ظهور و گسترش ارزهای دیجیتال و به خصوص استیبل کوین‌ها، چالش‌های نوینی را برای سلطه ی بی چون و چرای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به

نقش دولت و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران چیست؟

قلب تپنده ایران تهران، کلان‌شهر پرجنب‌وجوش و پایتخت مدرن ایران، با چالشی دیرینه روبروست: بافت‌های فرسوده. این غول خفته در دل شهر، نه تنها امنیت و آسایش ساکنانش را به خطر انداخته، بلکه چهره شهر را نیز

اجاره نشینی در قلب پایتخت؛ رهن و اجاره در محله‌های مرکزی تهران چقدر است؟

همیشه تهران به عنوان پایتخت ایران، قطب اقتصادی و فرهنگی کشور، متقاضیان زیادی برای سکونت و زندگی در خود داشته است. این موضوع باعث شده تا بازار مسکن در این کلانشهر داغ باشد و یافتن مسکن مناسب، به خصوص ب