بهره‌وری بیشتر با رنگ آمیزی جذاب وزیبا

بهتر است از اینجا شروع کنیم، رنگ ‌ها روی ذهن ما تاثیر می‌گذارند. وقتی بهار می‌آید چشم ما تشنه به دیدن سرسبزی است همان طور که در فصل پاییز طوفان رنگ و رنگ است که در دیده‌مان می‌نشیند، به باران نگاه می‌کنیم و پاییز هزار رنگ در ما احساسات متفاوتی را برمی‌انگیزد. در حقیقت رنگ‌ها بر افکار، رفتار و رضایت و بهره‌وری ما تأثیرگذارند چه این موضوع برای‌ مان قابل درک باشد یا خیر، تفاوتی نمی‌کند. چون رنگ‌ها خیلی خوب کارشان را بلدند، آن ها در کوتاه ‌ترین زمان ممکن اثر خود را به ما و محیطی که در آن هستیم، دیکته می‌کنند. بنابراین ما از خودمان می‌پرسیم چرا سال گذشته در محیط کار مدام خسته می‌شدم یا انرژی و انگیزه کافی برای انجام کارها را نداشتم اما حالا در محیطی دیگر درست مثل کوهی از انگیزه‌ام و شادابم. احساس خوبی دارم، پاسخ روشن است.

رنگ آمیزی مناسب محیط کار برای سلامتی، انرژی و بهره وری بیشتر 

بهتر است از اینجا شروع کنیم، رنگ ‌ها روی ذهن ما تاثیر می‌گذارند. وقتی بهار می‌آید چشم ما تشنه به دیدن سرسبزی است همان طور که در فصل پاییز طوفان رنگ و رنگ است که در دیده‌مان می‌نشیند، به باران نگاه می‌کنیم و پاییز هزار رنگ در ما احساسات متفاوتی را برمی‌انگیزد. در حقیقت رنگ‌ها بر افکار، رفتار و رضایت و بهره‌وری ما تأثیرگذارند چه این موضوع برای‌ مان قابل درک باشد یا خیر، تفاوتی نمی‌کند. چون رنگ‌ها خیلی خوب کارشان را بلدند، آن ها در کوتاه ‌ترین زمان ممکن اثر خود را به ما و محیطی که در آن هستیم، دیکته می‌کنند. بنابراین ما از خودمان می‌پرسیم چرا سال گذشته در محیط کار مدام خسته می‌شدم یا انرژی و انگیزه کافی برای انجام کارها را نداشتم اما حالا در محیطی دیگر درست مثل کوهی از انگیزه‌ام و شادابم. احساس خوبی دارم، پاسخ روشن است. رنگ ‌ها می‌توانند بر احساسات، رفتارها و واکنش‌های شما تاثیر بگذارند و به امری تعیین کننده در جهت افزایش خلاقیت یا کاهش آن تبدیل شوند. انتخاب با شماست.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

آنجلا رایت، متخصص رنگ که از دهه 50 خورشیدی در مورد تاثیر رنگ ‌ها بر محیط‌ های مختلف از جمله دفتر کار، تحقیق کرده است، می‌گوید تاثیر روانشناسی رنگ ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار حیرت‌انگیز است. او می‌گوید که با انتخاب عمدی رنگ‌های خاص در فضاهای مختلف واکنش‌های خاص متفاوتی از افراد به دست می‌آید.

افزایش بهره‌وری با استفاده از رنگ‌های برتر

حالا به خوبی می‌دانیم که رنگ‌ها بیش از حد تصورمان بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال وقتی از محیط اداری صحبت می‌کنیم موضوع استفاده استراتژیک از رنگ‌ها به منظور افزایش بهره‌وری، سلامت و شادی کارکنان اهمیتی دو چندانی پیدا می‌کند.

تحقیقات گروه روانشناسی محیطی در دانشگاه لوند در سوئد نشان می‌دهد که رنگ تأثیر زیادی بر تکانه‌های مغزی ما دارد و بنابراین می‌تواند تأثیر زیادی بر رفتار و رفاه ما داشته باشد.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

این مطالعه فعالیت قلب و مغز افراد در اتاق‌هایی با طرح‌های رنگی مختلف را اندازه‌گیری کرد و نتایج جالبی به همراه داشت، این که مغز افراد در اتاق‌های رنگارنگ (به‌ویژه قرمز و آبی) در مقایسه با محیط‌های خنثی در یک رنگ خاموش به طور قابل‌توجهی هوشیارتر بود. گفته می‌شود که اتاق آبی تأثیر آرام ‌بخشی بر افراد مورد آزمایش دارد در حالی که اتاق قرمز در واقع سطح استرس را افزایش می‌دهد.

بنابراین بی راه نیست اگر بگوییم تاثیر طرح رنگ یک دفتر بر کارمندانش می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. این آغاز یک سفر در مورد رنگ‌ها است. سفری در دنیای رنگ‌ها که به ما نهیب می‌زند که وقت رنگ‌آمیزی دفاتر سفید و خاکستری‌مان فرا رسیده است.

کوتاه از معانی رنگ‌ها

قرمز: هیجان

قرمز رنگ هیجان است و به جسور و قدرتمند بودن معروف است. برخی از فرهنگ‌ها نیز قرمز را رنگ خوش‌شانسی می‌دانند.

زرد، رنگ خوش‌بینی است. گرم و مثبت تلقی می‌شود.

آبی، رنگ اعتماد است. قابل اعتماد بودن و قدرت از این رنگ برداشت می‌شود.

نارنجی، رنگ دوستی است؛ نماد شادابی و اعتماد به نفس.

بنفش، رنگ خلاقیت است و معمولاً با تخیل و خرد مرتبط است.

سبز، رنگ آرامش، رشد و سلامتی است.

خاکستری: تعادل، رنگ‌هایی که در مقیاس یا طیف خاکستری قرار می گیرند تعادلی شناخته می‌شوند و با بی طرفی و آرامش همراه هستند.

باید به خاطر داشته باشید که تنها رنگ نیست که اهمیت دارد، بلکه شدت و ترکیب آن با رنگ‌ های دیگر نیز مهم است. خانم رایت مثالی از آبی بسیار اشباع و روشن می‌زند که حواس ما را تحریک می‌کند در حالی که آبی خاکستری با اشباع کم حواس ما را آرام می‌کند. او می‌گوید هیچ رنگ اشتباهی وجود ندارد و ترکیب رنگ‌ ها واکنش و خلق و خوی ما را تحریک می‌کنند.

اگر شما مدیریت مجموعه‌ای را بر عهده داشته باشید شاید این سوال‌ها به ذهن‌تان برسد؛ کدام رنگ‌ها به خوبی با هم ترکیب می‌شوند؟ آیا برخی از رنگ‌ها برای فضاهای خاص بهتر هستند؟ چه رنگ‌هایی بر خلق و خوی کارمندان من تأثیر می‌گذارد و از کدام رنگ‌ها برای تمرکز یا بهره‌وری بیشتر آنها باید استفاده کنم؟

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

پنج رنگ محبوب و کاربردی

‌آبی، بهترین رنگ برای کارایی در دفتر

ما با رنگ‌های سرد شروع می‌کنیم، عموماً مردم را آرام ‌تر و کمتر مضطرب می‌کنند. آبی به عنوان یک رنگ بسیار محبوب برای محیط های کاری، به دستیابی به یک فضای متعادل و آرام کمک می کند و به کارمندان کمک می کند متمرکز و کارآمد بمانند. با توجه به روانشناسی رنگ، "ثابت شده است که سایه‌های مختلف آبی می‌تواند تمرکز را بهبود بخشد، تفکر را تحریک و وضوح ذهنی را فراهم کند. همچنین بهره‌وری را بهبود بخشیده، و آن را به رنگ عالی برای محیط در هنگام مطالعه و کار تبدیل کند."

 

رنگ امیزی مناسب محیط کار

 

مهم این است که زیاده‌روی نکنید. قبل از رنگ‌آمیزی کل دفتر خود به رنگ آبی فقط به این دلیل که می‌خواهید بهره‌وری را افزایش دهید، بیشتر فکر کنید. اگر زیاده‌روی کنید، می‌تواند اثر معکوس ایجاد کند. در عوض، توصیه می‌کنیم تکه ‌هایی از رنگ آبی را به اتاق‌هایی اضافه کنید که مایلید کارمندان‌تان بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

تحقیقات نشان داده است که رنگ آبی رنگ مورد علاقه در محیط کار است زیرا گفته می‌شود رنگ نهایی برای ارتقای رفاه و کارایی است. طبق تحقیقات دانشگاه لوند، اتاقی که به رنگ آبی، رنگ‌آمیزی شده است به ویژه برای کسانی با شغل‌های استرس‌زا مفید است. به این دلیل که آبی، رنگی هماهنگ است که استرس را کاهش می‌دهد و این سبب افزایش راندمان کاری خواهد شد و در چنین شرایطی فرد با محیط کاری سالم در ارتباط است.

مهم است که از رنگ آبی در دفتر استفاده کنید زیرا برخی از افراد سایه‌های آبی را کمی افسرده و غمگین می‌دانند. اگر سایه آبی خیلی "سرد" باشد، می‌تواند باعث شود که شخص احساس خوبی نداشته باشد. این باعث می شود کارکنان احساس راحتی کمتری داشته باشند.

برای اطمینان از انتخاب رنگ آبی مناسب باید قبل از رنگ آمیزی نهایی و پیاده سازی آن، در ابعاد کوچک تر و در ساعات مختلف اداری آن را روی دیوار امتحان کنیم تا بتوانیم به درستی رنگ مورد نظر را انتخاب نماییم.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

نکته حرفه‌ای: طیف آبی را در اتاق‌ هایی قرار دهید که انتظار می‌رود تیم شما سازنده باشد و تمرکز داشته باشد. فضاهایی که باید طیف‌های آبی را در آن قرار دهید:

1.  فضاهای کار و همکاری

2.  اتاق‌های اجتماعات

3.  حوزه‌های تحقیقاتی

زرد، رنگی برای خلاقیت در محل کار

خوش‌بینی، خلاقیت، روشنگری و کنجکاوی. زرد، نور طبیعی و رنگ‌های سفید را تحسین می‌کند و به ایجاد یک فضای مثبت مبتنی بر خوش‌بینی کمک می‌نماید. زرد رنگی است که احساس خوبی دارد و به عنوان یک رنگ تاکیدی قوی و شدید یا به عنوان یک رنگ آرامش‌بخش در هنگام خاموشی استفاده می‌شود. رنگ زرد کره‌ای با شدت کمتر یا طلایی ملایم، ترکیبی ایده آل از مثبت بودن زرد بدون غلبه و ایجاد اضطراب است.

لی چمبرز، روانشناس محیطی و مشاور بهزیستی، می‌گوید که زرد اغلب به عنوان رنگ خلاقیت در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل است که اغلب در آزمایشگاه‌ های نوآوری و سایر فضاهای خلاقانه دیده می‌شود. رنگ زرد به عنوان رنگی خوش بینانه در نظر گرفته می شود که می تواند الهام بخش افزایش سطح خلاقیت باشد و برای رنگ زمینه‌های محیط‌هایی که کار به صورت گروهی انجام می‌شود، عالی است.

پس‌زمینه‌های زرد حفظ اطلاعات را افزایش می‌دهند که برای برجسته کردن یادگیری کلیدی و اطلاعات مهم هم مفید است. به گفته چمبرز، اگر شغل خلاقانه‌ای دارید، تا زمانی که بیش از حد از آن استفاده نشود، رنگ زرد یک انتخاب خوب است، زیرا ممکن است باعث خستگی چشم شود.

نکته حرفه‌ای: از آن جایی که رنگ زرد بسیار نشاط‌آور و سرزنده است، به فکر اضافه کردن آن به فضاهایی باشید که می‌خواهید خلاقیت را افزایش دهید. اگر می‌خواهید از طراحان، توسعه‌دهندگان، هنرمندان، نویسندگان و دیگر خلاقان خود الهام بگیرید، دیوارها را با رنگ‌های زرد بپوشانید. برای زیبا نگه داشتن آن، برجستگی‌های زرد یا طلایی را به شکل لوازم جانبی میز یا دیوار، گلدان برای گیاهان، آثار هنری یا بزرگتر کردن مانند صندلی و کاناپه تهیه کنید.

سبز، مناسب برای محیط اداری آرام

یکی دیگر از اعضای خانواده رنگ‌های سرد، سبز است که آرام در نظر گرفته می‌شود. با توجه به روانشناسی رنگ، "برندهایی که به دلیل گنجاندن رنگ سبز در طرح‌های رنگی خود شناخته می‌شوند، معمولاً با آرامش، قابلیت اطمینان، محصولات با کیفیت بالا مرتبط هستند". سبز راحتی و آرامش را به شما منتقل می‌کند و سبب تعادل ذهن و همچنین تقویت خلاقیت در شما می‌شود. سبز ارتباط نزدیکی با گیاهان و طبیعت دارد، به این معنی که به کاهش استرس کمک می‌کند. بسیاری از کلینیک‌ ها و بیمارستان‌ ها بر روی پالت سبز و سفید تمرکز می‌کنند.

یکی دیگر از نکات مثبت رنگ سبز این است که باعث خستگی کمتر چشم می‌شود که به تمرکز و توجه طولانی مدت کمک می‌کند و برای کسانی که ساعات طولانی‌تری کار می‌کنند یا از فشار چشم ناشی از صفحه نمایش رنج می‌برند، انتخاب خوبی است.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

مشابه رنگ آبی، اثرات آرام ‌بخش دارد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که بازده کمتری از نظر بهره‌وری ایجاد می‌کند، اما باعث افزایش بیشتر سلامتی می‌شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کانون کرم رنگ کاملاً با پس زمینه سبز رنگ مطابقت دارد.

 

رنگ امیزی مناسب سلامتی

 

نکته حرفه‌ای: رنگ سبز در مناطقی که انتظار می‌رود کارمندان شما ساعت‌های طولانی کار کنند عالی است زیرا اضطراب و فشار چشم را کاهش می‌دهد و حس آرامش را ایجاد می‌کند. شما باید طرح‌های رنگی اداری سبز را در مناطقی که افراد در آن کار می‌کنند و باید خلاق باشند یا استراحت کنند، بگنجانید. برخی از بهترین اتاق‌ها برای گنجاندن رنگ سبز عبارتند از:

1.  میز انفرادی

2.  سالن‌های استراحت

3.  مناطق استراحت کارکنان

قرمز، بهترین رنگ برای محیط های کاری فعال

حالا بیایید به خانواده‌ای با تن گرم روی بیاوریم. برای این که به دفتر خود احساس راحتی بدهید، باید از رنگ های قرمز، زرد و نارنجی استفاده کنید. قرمز عمدتاً به عنوان رنگ فیزیکی بیشتر مرتبط با بدن شناخته می شود. ضربان قلب، جریان خون و اشتهای شما را افزایش می‌دهد و به عنوان رنگ عشق، احساسات و اشتیاق شناخته می‌شود. همان‌طور که روانشناسی رنگ می‌گوید، "قرمز اغلب می‌تواند با قدرت مرتبط باشد. رنگ آن می‌تواند به برانگیختن احساسات کمک کند و به افراد انگیزه دهد تا عمل کنند، به علاوه جاه‌طلبی و عزم را تقویت می‌کند.

رنگ قرمز در دفتر می‌تواند برای تقویت انگیزه در کارمندان مفید واقع شود البته تا زمانی که از آن کم استفاده شود زیرا کاربرد بیش از حد آن باعث اضطراب و استرس خواهد بود.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

رنگ قرمز برای فضاهای کاری فعالی که به کارگران پر انرژی نیاز دارند، بهترین است زیرا می‌تواند توجه را به خود جلب کند و برای فعالیت بیشتر باعث احساس قدرت شود. به گفته چمبرز، مطالعات نشان داده است که آتش احساسی و پرشور رنگ قرمز جریان خون و ضربان قلب را افزایش می‌دهد، به همین دلیل است که برای محیط‌ های کاری فیزیکی مانند باشگاه‌ ها بهتر است، آن را مانند یک نوار انرژی کوچک در نظر بگیرید.

با این حال، قرمز باید عاقلانه استفاده شود تا از مزایای آن بهره‌مند شد. مقدار زیادی از آن به راحتی بیش از حد تحریک‌کننده خواهد بود، پس بهتر است از آن در پاشش‌ ها یا حجم ‌ها و در ابعاد کوچکتر استفاده شود یا با رنگ دیگری مانند آبی ترکیب شود تا تعادل دیداری دلپذیری ایجاد کند که می‌تواند کارمندان را به بازدهی و بهره‌ وری بیشتری برساند.

قرمز رنگ بسیار قدرتمندی است، بنابراین در نظر بگیرید که فقط از رنگ‌های کم‌ رنگ به عنوان رنگ برجسته استفاده کنید (در مبلمان، لوازم جانبی میز و مینیمال دکور دیوار).

نکته حرفه ای: طرح‌های رنگ اداری قرمز باید در مناطقی با فعالیت زیاد و جایی که می‌خواهید کارمندان شما مطمئن و جسور باشند، قرار داده شوند. برخی از بهترین مناطق برای استفاده از رنگ قرمز عبارتند از:

1.  کافه تریا اداری

2.  فضاهای دارای حرکت (راهروها)

3.  مکان هایی که مردم در اواخر شب کار می کنند

سفید: بهترین رنگ برای محیط‌های تمیز و بالینی

بعد از رنگ ‌های سرد و گرم، بیایید به چیزی خنثی بنگریم. رنگ‌هایی مانند سیاه، سفید یا خاکستری اغلب به عنوان "عدم" یک رنگ "واقعی" در نظر گرفته می‌شوند. رنگ سفید از دیر باز نماد تازگی، طراوت و پاکی بوده است. سفید رنگ وسعت است و عملاً هر یک از رنگ های دیگر ذکر شده را تحسین می‌کند. اگر می‌خواهید فضایی را به هم گره بزنید، تعادل یا حس بی‌طرفی ایجاد کنید، به رنگ سفید نیاز دارید. این باعث می‌شود اتاق‌ها بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسند، چیزی که همه دفاتر مدرن می‌توانند از آن بهره ببرند، زیرا ما می‌خواهیم از دفاتر سنتی سرد دوری کنیم.

54 درصد از نیروی کار دفتر خانه خود را سفید رنگ می کنند و این رنگ اصلا رنگی برای بهره‌وری، خلاقیت یا حتی شادی محسوب نمی‌شود. بهتر است این رنگ فقط برای فضاهای کاری که نیاز به ارائه یک محیط تمیز یا بالینی دارند مانند قسمتی از محیط درمانی استفاده شود.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

با این حال، این بدان معنا نیست که رنگ سفید باید برای محیط‌های اداری حذف شود، زیرا می‌تواند فضا را بزرگ ‌تر و تمیزتر نمایان کند و برای دفاتر کوچک‌تر عالی باشد. سفید همچنین تقریباً با سایر رنگ‌ها هماهنگ است، بنابراین می‌توان آن را به راحتی با رنگ‌های دیگر در یک اتاق ترکیب کرد تا جذاب‌تر شود. این نکته حائز اهمیت است که، اگر از رنگ سفید استفاده می کنید، آن را در ترکیب با رنگ‌ها استفاده کنید.

نکته: سفید به خودی خود می تواند ساده باشد، اما وقتی آن را با رنگ های دیگر ترکیب می کنید، پتانسیل واقعی آن نامحدود است. رنگ سفید را با رنگ های برجسته ترکیب کنید تا حالتی خنثی ایجاد کنید یا از آن در کنار رنگ های خنثی دیگر برای یک فضای کاری تمیز و مینیمال استفاده کنید.

برخی از بهترین اتاق‌ها برای استفاده از رنگ سفید عبارتند از:

1.  مناطق تفریحی بزرگ

2.  مناطق ملاقات را با نور طبیعی زیاد گسترش دهید

3.  فضاهای مشارکتی

4. لابی‌ها

روانشناسی رنگ و تسهیل استفاده از آن در محیط کار

رنگ‌ها بر نحوه کار ما تاثیر می گذارند. تغییرات ظریف مانند اضافه کردن رنگ به فضای کاری شما ممکن است کل فضای شما را تغییر دهد. اما چه چند دیوار برجسته را دوباره رنگ آمیزی کنید یا مبلمان جدید بخرید، بهتر از قبلش به "روانشناسی" انتخاب رنگ ها فکر کنید. هرچه بیشتر اصول روانشناسی رنگ را بررسی و به کار ببرید، کارمندان شما بهتر کار خواهند کرد و شما به عنوان یک مدیر موفق شده‌اید محیط کار سالم ایجاد کنید. این آغاز یک سفر است؛ سفری به دنیای حیرت‌انگیز رنگ‌ها.

 

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

سایر مطالب در دکوراسیون و زیبایی

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا