وظایف و رفتار مشاورین املاک

همانطور تمامی افراد در شغل هایشان شرح وظایفی دارند و باید آن ها را رعایت کنند مشاورین املاک نیز باید یکسری وظایف و رفتار هایی را رعایت کنند تا بتوانند در برخورد با مشتری و جذب آنها دچار مشکل نشوند .

وظایف و رفتار مشاورین املاک

 

همانطور تمامی افراد در شغل هایشان شرح وظایفی دارند و باید آن ها را رعایت کنند مشاورین املاک نیز باید یکسری وظایف و رفتار هایی را رعایت کنند تا بتوانند در برخورد با مشتری و جذب آنها دچار مشکل نشوند . رفتار ها و وظایفی که برای یک مشاور املاک ضروری است در اکثر شغل ها مشترک است، اما یکسری از آنها با شغل های دیگر متفاوت است که مشاورین املاک اگر میخواهند در کسب و کار خود حرفه ای شوند باید آنها را رعایت کنند . در این مقاله 10 نکته ضروری و کلیدی که هر مشاوری باید آنها را بپذیرد و آن ها را به نحو احسن اجرا کنند را برایتان میگوییم.

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

10 فرمان

1_پوشش مناسب : چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم همیشه مارا قضاوت میکنند، در نگاه اول مردم به ظاهر یک فروشنده نگاه میکنند و بیشترین آنالیز یک شخص دربرخورد اول صورت میگیرد و مشتری پوشش ظاهری مارا برسی و قضاوت میکند . پوشش ما باید به گونه ای باشد که وقتی شخصی با ما ارتباط میگیرد توجه اش به پوشش ما جلب شود اما نه به طوری که پوشش ما باعث تعجب و دلسردی وی شود . پوشش باید آراسته و مرتب باشد و لباسی که یک مشاور املاک بر تن میکند نباید با افراد عادی جامعه که در سطح شهر تردد میکنند یکی باشد . مردم عادی در سطح شهر با پوششی راحت و با ظاهری معمولی ظاهر میشوند تا بتوانند به کار های روزمره خود برسند، اما یک مشاور املاک باید با این نوع مردم متفاوت باشد؛ یک مشاور مرد نباید با تیشرتی که لوگو های عجیب و غریب و زننده ای دارد و با شلوار پاره و یک جفت کتانی در جامعه حاضر شود، عده ای از مشاوران در این صنف با انداختن زنجیر و گردنبند کار را از این هم خراب تر میکنند .خب طبیعی است همچین مشاوری در برخورد با یک مشتری (مخصوصا یک خانم) حس نا امنی و نارضایتی به مشتری القا میکند و در جذب مشتری هم ناکام میماند .

خوش پوشی

مشاورین املاک خانم هم باید پوشش را به گونه ای رعایت کنند که یک مراجعه کننده در برخورد اول متوجه شغل و جایگاه او شود؛ در این حرفه خانم ها نباید آرایش غلیظ داشته باشند و پوشش آنها باید به صورت منظم و متناسب با عرف جامعه باشد . بهترین پوشش برای خانم ها مانتو و مقنعه میباشد و بهتر است رنگ آن ها جیغ و تابلو نباشد و آرایش غلیظ بپرهیزند .

نیازی نیست حتما از لباس های برند و یا از عطر های گران قیمت استفاده کنید، همینکه با یک پوشش کلاسیک، آراسته و خوشبو داشته باشید از خیلی از مشاورین املاک جلو تر هستید .

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

2_سحرخیزی : حتما این جمله معروف را شنیده اید که میگویند خداوند روزی را صبح در میان بندگانش تقسیم میکنند، بسیاری از افراد موفقی که در شغل های مختلف میبینید معمولا اکثر آن ها صبح زود از خواب بیدار شده و معتقدند که سحرخیزی به موفقیت و در نتیجه بهبودی کسب و کارشان میشوند . جدا از بحث سحرخیزی اگر بتوانید پس از بیدار شدن از خواب مراقبه کنید و یا چند دقیقه ای را به ورزش و یا خواندن یک کتاب بپردازید، قطعا طی مدت کوتاهی تاثیر مثبت آن را بر کسب و کارتان میبینید و به این ایمان میرسید که سحرخیزی چقدر در پیشرفت شغلتان موثر است .

سحر خیزی

 حتی یک مشاور املاک میتواند روزهای تعطیل و جمعه ها از خوابیدن بپرهیزد و در روزهایی که همه استراحت میکنند او سراغ کسب درامد و حرفه اش بیاید ؛ لازم به ذکر است بسیاری از مردم در روزهای تعطیل و زمانی که وقت آزاد دارند به دنبال پیدا کردن خانه مورد نظرشان میروند و اگر مشاور املاکی این موضوع را بداند و در روزهای تعطیل و استراحت به سر کار خود بیاید قطعا درآمد ان مشاور از همکار های خودش بیشتر خواهد بود و در موفقیت وی میتواند بسیار تاثیرگذار باشد .

3_ برنامه ریزی : یک انسان موفق بدون داشتن برنامه ریزی دقیق و منظم به جایی نمیرسد. این سخنی است که تمامی افرا موفق و بیزینس من های مشهور بار ها به آن تاکید کردند و گفتند لازمه موفقیت در کسب و کار داشتن برنامه روزانه و لیست شرح کارها است .

برنامه ریزی

یک مشاور حرفه ای همواره برنامه مشخص و مخصوص به خودش را دارد و میداند در روز باید چه کارهایی را انجام دهد و در کل شرح وظایف روزانه اش مشخص است . اما تنها داشتن برنامه روزانه کافی نیست و لازمه موفقیت یک مشاور املاک این است که همواره به آنها عمل کند . بله انسان همواره باید کارهایی را که برای خود مشخص میکند به آن عمل کند و پس از نوشتن کارها و اهدافش روی کاغذ باید برای نتیجه گرفتن آنها اقدامات لازم را انجام دهد . یک جمله معروف دراین باره وجد دارد که میگوید نوشتن چالش ها بر روی کاغذ، نصف مشکلاتتان را حل و به رفع آن کمک میکند .

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

4_ کارشناسی : یک از کار های مخصوص مشاور املاک کارشناسی است که خودش به سه بخش کارشناسی ملک، مشتری و لوکیشن دسته بندی میشود . _کارشناسی ملک :در کارشناسی ملک مشاور باید قبل از اینکه ملک را به مشتری معرفی کند، خودش حداقل یکبار آن ملک را بازدید کرده باشد و مشخصات، نقاط ضعف و قوت ملک را برای خود یادداشت کرده باشد و متاسفانه عده ای از مشاوران هستند که در هنگام بازدید با مشتری، خودشان اولین بار است که ملک را از نزدیک میبینند و هیچ پیش زمینه ای از قبل درباره ی آن ملک ندارند !

کارشناسی

_ کارشناسی لوکیشن :  مشاور باید از قبل موقعیت مکانی ملک را برسی و کارشناسی کند به طوری که قبل از بازدید دادن برای مشتری شرایط بازدید را هماهنگ کند و باید برای این کار با کسی که کلید ملک را در اختیار دارد پیدا کند و با او هماهنگ شود . معمولا کلیددست صاحب ملک و یا دست سرایدار ساختمان است و یا در بعضی از مواقع مستاجر در خانه سکونت دارد و مشاور باید برای بازدید به صاحب خانه اطلاع دهد تا با مستاجر هماهنگ شود . همچین در موقع بازدید باید قبل از مشتری در موقعیت حاضر شود تا شرایط را برای بازدید به مشتری فراهم کند .

_ کارشناسی مشتری : مشاور املاک باید مشتری خود را بشناسد و از نوع شخصیت و نقاط ضعیف و قوت او مطلع شود . عده از مشاوران به اشتباه با تمامی مشتریان خود به یک صورت برخورد میکنند و در اکثر مواقع در جذب مشتر ناکام میمانند . مشاور باید اخلاق و درونگرا و یابرونگرا بودن مشتری خود را نظر بگیرد و متناسب با تیپ شخصیتی او با وی برخورد کند .

5_ آگاهی و گهی : در حرفه مشاورین املاک بهترین راه جذب مشتری تبلیغات است اما نه هر جور تبلیغی ! پژوهشگران و محققین دریافتند که در دنیای امروز تبلیغات مهم ترین روش جذب مشتری است و بهترین روش تبلیغات برای مشاورین املاک آگهی دادن در سامانه های مرتبط با حوزه املاک و مستغلات مانند شش دنگ است . اما قبل از آگهی دادن نیاز است مشاور همه جوره از ملکی که میخواهد آگهی کند مطلع و آگاه باشد .

6_ جذب مشتری : مشاورین املاک همواره باید به دنبال مشتری و جذب آن برای فایل های مدنظر خودشان باشند و نیاز است برای انجام این کار یکسری موارد را رعایت کنند . مهمترین موردی که بین یک مشاور و یک مشتری صورت میگیرد گفت و گو و مکالمه است .

در مکالمه باید نکات مربوطه را رعایت کند و مهمترین نکته این است که خوب به حرف های مشتری خود گوش کند و نیاز آن را متوجه شود و آن را درک کند . گوش کردن در یک مکالمه بسیار مهم است و اگر بتوانید خوب به حرف های مشتری تان گوش دهید و نیاز و خواسته او را دریابید، میتوانید در ارتباط و جذب مشتریتان بسیار موفق باشید . درنظر داشته باشید که افراد برای جذب توسط شما نیاز دارند تا بدانند شما به به حرفهایشان خوب گوش داده اید و نیازشان را به خوبی میشناسید و میتوانید برای برای رفع نیازشان موثر باشد، آنها باید چنین حسی از شما به عنوان یک مشاور و کارگزار دریافت کنند .

 

⬅️ آموزش های رایگان مشاوران املاک آنلاین ➡️

 

مهمترین روش برای شناخت نیاز مشتری و جذب افراد سوال پرسیدن از آنهاست که باید در سوال پرسیدن بسیار ظریف و محترمانه عمل کنید، مثلا بجای اینکه بگویید چقدر پول برای خرید خانه دارید میتوانید بپرسید چقدر میخواهید برای خرید خانه موردنظرتان هزینه کنید و یا مثلا بودجه تان برای خرید خانه چقدر است .

7_سرویس دادن به مشتری : مشاور به عنوان کارگزار موظف است هرچقدر که مشتری نیاز دارد به سرویس دهد تا اینکه مشتری بالاخره یکی از آن ملک هارا بپسندد و برای گرفتن آن خانه اقدام کند . مشاور در این گزینه باید فایل های زیاد و با کیفیتی از قبل داشته باشد و از قبل همه ی آن ها را کارشناسی کرده باشد تا با تسلط کامل بتواند به مشتری سرویس بدهد .

8_ پیگیری : پس از سرویس و نشان دادن چندین ملک، مشاور باید با تماس گرفتن با مشتری خود نسبت به پیگیری آن اقدام نماید . بسیاری از مشاورین بعد از سرویس دادن به مشتری خود دیگر ارتباطشان را با آنها قطع میکنند و دیگر هیچ گفت و گویی میانشان شکل نمیگیرد . این کار مشتری را دلسرد میکند و این حس به آنها القا میشود که مشاور هیچ ارزشی برایشان قائل نیس و نمیتواند برای رفع نیازشان مفید باشد، در پیگیری هم مشاور نباید در ساعت و تایم های بی موقع با مشتری خود تماس بگیرد و او را ناراحت و عصبانی کند . پیگیری باید در زمان درست و در موقعیتی باشد که بتواند بهترین گفت و گو و مکالمه را رقم بزند .  

9- دعوت به قرارداد : پس از پیگیری لازمه و رفع چالش ها مشاور باید کار را تمام کند و مشتری خود را پای میز قرارداد بکشاند . بسیاری از مشاورین املاک از این که مشتری خود را پای میز قرارداد بکشانند و کار را تمام کند ترس و واهمه دارند . یک مشاور املاک خوب و حرفه ای نباید از حرف زدن و ارتباط گرفتن با مشتر خودش ترس داشته باشد و باید با شجاعت و روی باز و محترمانه برای مشتری اش قرارداد بنویسد . این کار بسیار مهم و ضروری است چرا که بسیاری از مردم در تصمیم گیری دچار مشکل میشوند و مشاور املاک باید به عنوان یک کارگزار راهنمای خوب و مفیدی برای مشتری اش باشد و بتواند ملک مورد نظر مشتری اش را برای وی پیدا کند .

پیگیری

10_ پیگیری پس از قرارداد : پس از نوشتن قرارداد مشاور موظف است از شرایط موجود مشتری اش مطلع و جویای حال او شود . عده از مشاورین پس از عقد قرارداد و دریافت کمیسیون خود دیگر مشتری شان را رها کرده و هیچ گونه خبری از حال وی نمیگیرند . این رفتار مشتری را دلسرد میکند و این حس به او منتقل میشود که مشاور او تنها به فکر گرفتن کمسیون خود بوده است . یک مشاور املاک کاردرست پس از انعقاد قرارداد هم جویای حال مشتری خود میشود و میتواند با خرید یک دسته گل و یا یک جعبه شیرینی در روز اسباب کشی و جابجایی مشتری اش برای تبریک گفتن در صحنه حاضر شود و اورا غافل گیر کند . این عمل باعث میشود که مشتری احساس مهم بودن و با ارزش بودن داشته باشد و در دفعات بعد چون این کار مشاور در ذهن او ثبت شده است برای خرید و یا اجاره خانه دوباره به سراغ همان مشاور بیاید !

جمع بندی : تمامی نکات گفته شده باعث میشود که شما به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل شوید، اما یکسری نکات دیگر هم هست که یک کارگزار املاک باید آنها را رعایت کند ولی در درجه اول انجام موارد گفته شده باعث میشود که شما در کسب و کارتان یک تحول عظیم ایجاد کنید و درآمدتان را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش دهید .

 

ثبت نام رایگان مشاور املاک شیش دنگی

 

نویسنده : صدرا محسن زاده

 

 

 

سایر مطالب در آموزش

فصل اول: بازاریابی - بخش ششم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

زمزمه‌های بحران در بازار نفت؟ عراق، قربانی جدید نوسانات ژئوپلیتیکی

بغداد، 8 مه 2024 - در حالی که بازار نفت جهان با نوسانات قیمت و تنش‌های ژئوپلیتیکی دست و پنجه نرم می‌کند، جدیدترین آمار نشان می‌دهد که صادرات نفت عراق در ماه آوریل 2024 با افت 0.3 درصدی نسبت به ماه قبل

فصل اول: بازاریابی - بخش پنجم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش سوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

وام 500 میلیونی بازنشستگان: هدیه‌ای بی‌نظیر از صندوق بازنشستگی کشوری!

در اقدامی بی‌سابقه، گشایشی جدید در زمینه وام‌های بانکی در ایران به وجود آمده است. صندوق بازنشستگی کشوری با ارائه وام 500 میلیونی با سود 4 درصد به بازنشستگان و فرزندانشان، و همچنین افزایش سقف وام ازدوا

فصل اول: بازاریابی - بخش دوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش اول

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

کسری بودجه در دولت سیزدهم: شمشیر و سپر رئیسی!

رئیس جمهور در صحبت‌های اخیر خود، تصویری ایده‌آل از وضعیت کسری بودجه در دولت سیزدهم ارائه داد. از جبران کسری بودجه سال 1400 بدون چاپ پول تا عدم وجود کسری در سال‌های 1401 و 1402، اظهارات رئیسی بازتاب گس

آیا تتر، جایگزین دلار آمریکا در آینده خواهد بود؟

در دنیای پویای امروز، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه مالی هستیم. ظهور و گسترش ارزهای دیجیتال و به خصوص استیبل کوین‌ها، چالش‌های نوینی را برای سلطه ی بی چون و چرای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به

نقش دولت و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران چیست؟

قلب تپنده ایران تهران، کلان‌شهر پرجنب‌وجوش و پایتخت مدرن ایران، با چالشی دیرینه روبروست: بافت‌های فرسوده. این غول خفته در دل شهر، نه تنها امنیت و آسایش ساکنانش را به خطر انداخته، بلکه چهره شهر را نیز

اجاره نشینی در قلب پایتخت؛ رهن و اجاره در محله‌های مرکزی تهران چقدر است؟

همیشه تهران به عنوان پایتخت ایران، قطب اقتصادی و فرهنگی کشور، متقاضیان زیادی برای سکونت و زندگی در خود داشته است. این موضوع باعث شده تا بازار مسکن در این کلانشهر داغ باشد و یافتن مسکن مناسب، به خصوص ب