اقلیم منطقه 22 تهران

منطقه ۲۲ تهران از مناطق جدید تهران است که در غرب شهر واقع شده است و ساخت و سازهای بسیاری در آن انجام می‌شود و بهترین منطقه جهت سرمایه‌گذاری ملک می‌باشد. این منطقه شامل ۲ ناحیه، ۱۲ محله و ۲۸ شهرک است و دارای مساحتی حدود ۶۲۰۰ هکتار می‌باشد.

اقلیم منطقه 22 تهران

 

منطقه ۲۲ تهران از مناطق جدید تهران است که در غرب شهر واقع شده است و ساخت و سازهای بسیاری در آن انجام می‌شود و بهترین منطقه جهت سرمایه‌گذاری ملک می‌باشد. این منطقه شامل ۲ ناحیه، ۱۲ محله و ۲۸ شهرک است و دارای مساحتی حدود ۶۲۰۰ هکتار می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بارز این منطقه، وجود ۱۳۰۰ هکتار فضای سبز است که برای تفریح و استراحت ساکنین این منطقه بسیار مهم است. فضای سبزهای این منطقه شامل پارک‌ها، باغ‌ها و میدان‌های عمومی است که به ساکنین فرصتی برای تماشای طبیعت، ورزش، پیاده‌روی و لذت بردن از فضای باز می‌دهد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

تاریخچه منطقه 22 تهران

 

پیش از انقلاب، زمین‌های موجود در منطقه 22 تهران مانند وردآورد و چیتگر، متعلق به خانواده فیروزگر و فرمانفرمایان بود که پس از انقلاب اسلامی، این زمین‌ها در اختیار دولت قرار گرفت. پس از گذشت سالها مسئولین جهت بهبود کمبودهای شهری و رفاهی سایر مناطق، به این نتیجه رسیدند با استفاده از الگو‌های نوین شهرسازی، ساخت و ساز‌های جدیدی در این منطقه انجام دهند. به همین خاطر کار خود را در سال 1379 آغاز کردند.

 

دسترسی‌های منطقه 22

 

منطقه 22 به بزرگراه‌های اصلی همچون بزرگراه همت، خرازی، حکیم و آزادگان دسترسی آسانی دارد. همچنین منطقه 22 به چهار ایستگاه مترو چیتگر، ورداورد، ورزشگاه آزادی و ایران خودرو دسترسی دارد و ساکنین جهت استفاده از مترو می‌توانند از این چهار ایستگاه استفاده کنند.

 

شهرک‌ها و محله‌های منطقه22

 

منطقه 22 تهران شامل محله‌هایی همچون شهرک راه‌آهن(شهرک گلستان)، محله کوهک، دهکده المپیک، شهرک دانشگاه شریف، شهرک کوهستان، شهرک نسیم، شهرک نگین غرب، شهرک چیتگر، شهرک آسمان سپاه، شهرک خرازی، شهرک اسکان سبز، شهرک معلم، شهرک ساحل، بلوار امیرکبیر، بلوار هوانیرو، شهرک شهید باقری، پیکان شهر، شهرک چشمه، شهرک لاله، شهرک صدرا، شهرک کوثر، زیبادشت، شهرک آتی‌شهر می‌باشد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

محله شهرک راه آهن

 

شهرک راه‌آهن (شهرک گلستان)

 

محله شهرک راه‌آهن در شمال غرب تهران می‌باشد. این محله به اتوبان همت از شمال، به اتوبان آزادگان از شرق، به دریاچه چیتگر و میدان ساحل از غرب و همچنین به پارک جنگلی چیتگر از جنوب دسترسی دارد.

اصلی‌ترین خیابان شهرک راه‌آهن، بلوار امیرکبیر می‌باشد که کاربری آن بیشتر اداری تجاری می‌باشد و مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران در آنجا وجود دارد. بلوار کاج نیز یکی از بلوارهای اصلی این محله می‌باشد که دارای رستوران‌ها، کافه‌ها، آبمیوه‌فروشی و باشگاه بیلیارد در آن وجود دارد. بلوار گلها یکی از خیابان های اصلی این محله می‌باشد که میدان اتریش نیز در آن قرار دارد و همچنین خیابان‌های فرعی همچون یاس‌ها و بنفشه‌ها در آن قرار دارد. بلوار هاشم‌زاده، هوانیرو (راسته مکانیکی‌ها) و خیابان‌های سروستان، قائم  و... از سایر خیابان های شهرک راه‌آهن می‌باشد.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله، ایستگاه مترو چیتگر می‌باشد.

 

محله کوهک

 

محله کوهک یکی از محله‌های منطقه 22 تهران می‌باشد که در شرق شهرک راه‌آهن نزدیک به میدان المپیک قرار دارد. این محله در گذشته جزو منطقه 5 تهران بوده اما امروزه با تاسیس منطقه 22، جزوی از آن شده است. از خیابان‌های اصلی این محله می‌توان به بلوار دانشگاه، بلوار کوهک، خیابان تبسم، خیابان گلایل، خیابان زرناب و خیابان نسیم اشاره کرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

محله دهکده المپیک

 

دهکده المپیک

 

محله دهکده المپیک یکی از محله‌های محبوب منطقه 22 می‌باشد. این محله از شهرک‌هایی همچون شهرک دهکده المپیک، زیبادشت بالا و پایین، شهرک صدرا، شهرک چشمه، برج‌های میدان المپیک، برج های آفتاب، مجتمع مسکونی آریا تشکیل شده است. از خیابان‌های اصلی این محله می‌توان به بلوار دهکده المپیک، بلوار زیبادشت، خیابان ورزشی شرقی و غربی اشاره کرد.

 

شهرک شهید‌باقری

 

شهرک شهید باقری از محله‌های قدیمی منطقه 22 می‌باشد که حدود 20 سال قدمت دارد. شهرک شهید‌باقری در شمال دریاچه چیتگر، پارک جنگلی چیتگر و همچنین نزدیک آبشار تهران قرار دارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

شهرک شهید خرازی

 

شهرک شهید خرازی

 

شهرک خرازی یکی از شهرک‌های معروف در منطقه 22 تهران می‌باشد که به تازگی ساخته شده و متعلق به سپاه پاسداران می‌باشد. این شهرک شامل برج‌های مرتفع می‌باشد و در بلوار اردستانی واقع شده است.

 

مراکز خرید منطقه 22

 

ایران مال منطقه 22

 

ایران مال

 

بازار‌بزرگ ایران که به ایران مال معروف است، یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران و خاورمیانه می‌باشد که گردشگران زیادی به آنجا مراجعه می‌کنند. این مجتمع تجاری در قسمت شمال غرب دریاچه چیتگر واقع شده‌است. برای دسترسی به این مرکز خرید باید از اتوبان خرازی بروید. در ایران مال مراکز خرید بسیار، فودکورت، رستوران، کافه، نمایشگاه ماشین، پیست یخ، سینما، کتابخانه جندی‌شاپور، باشگاه ورزشی، مسجد امکانات رفاهی بسیاری وجود دارد.

 

مجتمع تجاری طوبی

 

این مجتمع تجاری واقع در بلوار کوهک، خیابان نسیم 16 می‌باشد که دارای 21 طبقه است. این مجتمع تجاری نزدیک به ایستگاه مترو چیتگر می‌باشد. این مجتمع تجاری شامل سینما، کافی شاپ، رستوران، تالار پذیرایی، شهربازی، استخر و سالن های بدنسازی می‌باشد.

 

مرکز خرید یاس

 

مرکز خرید یاس واقع در قسمت جنوبی شهرک راه‌آهن، جنب اتوبان آزادگان می‌باشد که دارای 4 طبقه است. این مرکز خرید محل خرید انواع پوشاک اسلامی همانند چادر مشکی، روسری و مقنعه، چادر نماز ، لباس مجلسی، کت و شلوار و ... می‌باشد. لازم به ذکر است که طبقه زیر همکف این مجتمع تجاری، فروشگاه زنجیره‌ای اتکا می‌باشد.

 

مرکز خرید مالمون

 

این مجتمع تجاری در بلوار امیر کبیر قرار دارد و دارای 11 طبقه می‌باشد که 4 طبقه آن پارکینگ، 3 طبقه آن تجاری و 4 طبقه آن اداری می‌باشد؛ همچنین لازم به ذکر است که مرکز خرید مالمون، روبروی مجتمع تجاری تهران مال می‌باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

تهران مال منطقه 22

 

مرکز خرید تهران مال

 

مجتمع تجاری تهران مال یکی از پروژه های تجاری تفریحی بزرگ در شهرک راه‌آهن (شهرک گلستان) می‌باشد که روبروی مرکز خرید مالمون قرار دارد. این مرکز خرید شامل 18 عدد فست فود، 2 رستوران، فودکورت و کافی شاپ و همچنین دو پردیس سینمایی می‌باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

رزمال منطقه 22

 

 مرکز خرید رزمال

 

مجتمع تجاری رزمال نیز یکی از مراکز خرید بزرگ در منطقه 22 می‌باشد که در ضلع شمالی اتوبان خرازی قرار دارد. این مجتمع تجاری دارای 25 طبقه می‌باشد که 5 طبقه آن پارکینگ می‌باشد و طبقات منفی 5، منفی 4 و منفی 3 شامل مجموعه ورزشی، کارواش و استخر می‌باشد. همچنین این مرکز خرید دارای 7 الن سینما با تجهیزات مدرن می‌باشد. لازم به ذکر است که سه طبقه از رزمال را مجموعه ورزشی همچون سالن بیلیارد، بولینگ، سالن بدنسازی، سالن رزمی، باشگاه پینت بال، استخر و... تشکیل شده است.

 

مرکز خرید بام‌لند

 

مرکز خرید بام لند یکی دیگر از مراکز خرید مدرن و شیک منطقه 22 می‌باشد که در شرق دریاچه چیتگر قرار دارد. در این مجتمع تجاری دارای برندهای معروف رستوران و فست فود های می‌باشد؛ همچنین دارای کافی شاپ های لوکس و دنج می‌باشد. مجتمع تجاری بام لند یک مکان عالی جهت تفریح برای بازدیدکنندگان و ساکنان می‌باشد. نزدیکترین مترو به این مجتمع تجاری، ایستگاه متروی چیتگر می‌باشد.

 

مراکز دیدنی و گردشگری

 

منطقه ۲۲ در تهران یکی از مناطق دیدنی و گردشگری پرطرفدار است. در این منطقه، چندین مرکز دیدنی جذاب وجود دارد که شامل دریاچه چیتگر، پارک جنگلی چیتگر، بوستان جوانمردان و پارک آبشار تهران می‌شوند. در ادامه به صورت مفصل درباره هر یک از این مکان‌ها صحبت خواهم کرد:

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

دریاچه چیتگر منطقه 22

 

۱. دریاچه چیتگر

 

دریاچه چیتگر یکی از بزرگترین دریاچه‌های تهران است و در غرب شهر واقع شده است. این دریاچه به عنوان یک مرکز تفریحی و گردشگری محبوب برای تهرانی‌ها و گردشگران خارجی شناخته می‌شود. دریاچه چیتگر فضایی زیبا و آرامش بخش دارد که می‌توانید در آن صبحانه یا عصرانه خود را با دیدن چشم‌انداز زیبا و خنکی بادهای دریاچه لذت ببرید. همچنین، می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی مانند قایقرانی را در این دریاچه انجام دهید. علاوه بر این، در اطراف دریاچه چندین رستوران و کافه وجود دارد که محلی مناسبی برای ناهار یا شام در کنار آب است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

پارک جنگلی چیتگر منطقه 22

 

۲. پارک جنگلی چیتگر

 

پارک جنگلی چیتگر یکی از بزرگترین و زیباترین پارک‌های تهران است. این پارک فضایی سبز و آرامش بخش دارد که می‌توانید در آن صبحانه یا عصرانه خود را در میان درختان و گل‌ها لذت ببرید. پارک جنگلی چیتگر فضایی مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و پیک‌نیک با خانواده و دوستان است. همچنین، در این پارک می‌توانید انواع فعالیت‌های ورزشی مانند تنیس، بسکتبال و فوتبال را انجام دهید. این پارک نیز به دلیل فضای خوب برای عکاسی، محبوبیت زیادی در بین عکاسان دارد.

 

۳. بوستان جوانمردان

 

بوستان جوانمردان یکی از پارک‌های زیبا و دیدنی منطقه ۲۲ است. این بوستان فضایی آرام و دلنشین دارد که می‌توانید به همراه خانواده ودوستانتان در آن صبحانه یا عصرانه ای بگذرانید. بوستان جوانمردان دارای مسیرهای پیاده‌روی، فضاهای سبز و گل‌های زیبا است که آرامش بخش است. همچنین، در این بوستان می‌توانید انواع فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تنیس را انجام دهید. این پارک نیز محبوبیت زیادی در بین عکاسان دارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

پارک آبشار منطقه 22

 

۴. پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران یکی از جاذبه‌های دیدنی منطقه ۲۲ است. این پارک فضایی آرام و دلنشین دارد که می‌توانید در آن صبحانه یا عصرانه خود را به همراه فضای دانج و آرامش بخش آن لذت ببرید. همچنین، این پارک فضایی مناسب برای پیاده‌روی و کوهنوردی و دوچرخه سواری است. اگر به دنبال یک مکان آرام و دلنشین برای گذراندن وقت خود هستید، پارک آبشار تهران گزینه مناسبی است.

 

5. پارک جنگلی کوهسار

 

پارک جنگلی کوهسار یکی دیگر از جاذبه های دیدنی منطقه 22 می‌باشد که در نزدیکی پارک آبشار می‌باشد. این پارک جنگلی همانند پارک جنگلی چیتگر می‌باشد و مردم جهت تفریح و گردش به آنجا می‌روند و جهت سپری کردن اوقات فراغت خود، آنجا اتراق می‌کنند.

در نهایت، منطقه ۲۲ در تهران شامل چندین مکان دیدنی و طبیعت زیبا است که می‌توانید در آن‌ها وقت خود را با خانواده و دوستان به خوبی سپری کنید. هر یک از این مکان‌ها برای تفریح و استراحت از شلوغی شهر مناسب است و شما را به دور از استرس روزمره قرار می‌دهد.

 

مراکز درمانی منطقه 22

 

من می‌توانم درباره مراکز درمانی منطقه ۲۲ صحبت کنم. این منطقه شامل چندین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در زمینه‌های مختلف پزشکی فعالیت می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از این مراکز می‌پردازیم:

 

1. بیمارستان تریتا

 

   بیمارستان تریتا یکی از مراکز درمانی برجسته در منطقه ۲۲ است. این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان تخصصی، خدمات درمانی و پزشکی در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد. تخصص‌هایی مانند جراحی عمومی، اورولوژی، گوارش، قلب و عروق، و زنان و زایمان، ICU، بخش اطفال در این مرکز فعالیت می‌کنند.

آدرس: واقع در منطقه 22، انتهای اتوبان خرازی، بلوار کشاورز می‌باشد.

تلفن:02147241000

 

2. بیمارستان تخصصی اعصاب و روان ایرانیان

 

   این بیمارستان تخصصی برای ارائه خدمات درمانی در زمینه‌های اعصاب و روانپزشکی شناخته می‌شود. تیم پزشکان و متخصصان مجرب این مرکز با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و روش‌های تشخیصی مدرن، به تشخیص و درمان اختلالات عصبی و روانی می‌پردازند.

آدرس: واقع در شمال غرب میدان المپیک می‌باشد.

تلفن: 02144723330

 

بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های املاک منطقه 22 تهران

 

3. بیمارستان فوق تخصصی مغز و اعصاب دکتر سمیعی

 

   این بیمارستان تخصصی درمان و مراقبت از بیماران با اختلالات مغز و اعصاب می‌باشد. تیم پزشکان و جراحان ماهر این مرکز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های جراحی نوین، به درمان بیماران با بیماری‌های مغز و اعصاب می‌پردازند.

 

4. بیمارستان تخصصی تشخیص و سرطان تات

 

   این بیمارستان تخصصی در تشخیص و درمان بیماران سرطانی فعالیت می‌کند. تیم پزشکان و متخصصان مجرب این مرکز با استفاده از روش‌های پیشرفته تشخیصی و درمانی، به مراقبت از بیماران سرطانی می‌پردازند و خدمات درمانی شامل شیمی درمانی، رادیوتراپی، و جراحی را ارائه می‌دهند.

 

5. بیمارستان ولیعصر

 

   این بیمارستان تخصصی درمان و پزشکی در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند. تخصص‌هایی مانند جراحی عموم و... منطقه ۲۲ تهران شامل چندین مرکز درمانی معتبر است که بیماران می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

آدرس: واقع در منطقه 22، بلوار کوهک، خیابان بیگدلی می‌باشد.

تلفن: 02144762208

 

اگر علاقه‌مند به خرید ملک در منطقه 22 هستید، جهت مشاهده ملک های منطقه 22، اینجا کلیک کنید.

 

 

نویسنده : کسری جهازی

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

فصل پنجم: ‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها - بخش چهارم

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم

اعلام جزئیات اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام

وزارت امور اقتصادی و دارایی اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ را در روز سه‎ شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

فصل پنجم: ‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها - بخش سوم

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم

ماجرای افزایش حق مسکن کارگران

علی رغم اینکه نمایندگان کارگران اذعان دارند که در هفته های گذشته پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده است, اما امروز معاون وزیرکار گفته است,پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.

فصل پنجم: ‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها - بخش دوم

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم

یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن هستند

بیش از یک میلیون و ۶۰۰هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی هستند که طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی این طولانی شدن صف به دلیل شرایط و استعلام‌های جدید بانک‌ها است.

فصل پنجم: ‌استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها - بخش اول

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم

بیش از 2 میلیون مسکن به مرحله ساخت رسید

اقتصادنیوز: در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحدهای این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌ت

وعده جدید وزارت راه‌وشهرسازی

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در دست ساخت است.

ماجرای وام گران بانک مسکن چیست؟

پورحاجت، دبیر کانون سراسرای انبوه سازان با اشاره به اینکه رسوب سپرده گذاری انبوه سازان برای دریافت تسهیلات همچنان از سوی بانک مسکن با قوت ادامه دارد گفت: تعادلی میان تورم و میزان تسهیلات پرداختی نیست.

استان ایلام، نگین زاگرس

استان ایلام یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور قرار دارد. مرکز این استان شهر ایلام است. استان ایلام با استان کرمانشاه و لرستان در شمال، استان خوزستان در جنوب و استان کردستان در شرق به هم مرز است

معماری ساختمان در عصر حاضر

معماری ساختمان به طراحی و ساختار فیزیکی یک ساختمان مربوط می‌شود. این شامل نقشه‌کشی، طراحی، مواد ساخت، سازه و زیبایی‌شناسی ساختمان است. معماری ساختمان به جنبه‌های فرهنگی، تاریخی و محیطی مرتبط با ساختما