محله های منطقه 2 شهرداری تهران – قسمت اول

منطقه 2 تهران با مساحت تقریبی 64 کیلومتر مربع در قسمت شمال غربی تهران قرارگرفته است که نزدیک به ده فیصد مساحت مجموعی شهر تهران را تشکیل میدهد. منطقه 2 از مناطق مهم و پرطرفدار تهران است که نمادتهران برج آزادی و نماد مدرن تهران یعنی برج میلاد نیز دراین منطقه قرار دارد. این منطقه درمجاورت مناطق 1، 3، 5، 6، 9 و 10 قرار دارد.  منطقه 2 تهران از طرف شمال با دامنه کوه های البرز، از طرف جنوب با خیابان آزادی – میدان آزادی، از طرف شرق با بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب با بزرگراه محمد علی جناح و بزرگراه اشرفی اصفهانی احاطه گردیده است که دارای نه ناحیه است. منطقه 2 شهرداری تهران با تراکم بیشتر جمعیت محل سکونت طیف ها و طبقات مختلف اجتماعی از قشر مرفه نشین و اشخاص کم ثروت با سبک های مختلف و سطوح متفاوت زندگی تشکیل گردیده است که از وضعیت روستا وییلاق خوش آب و هوا به مرور زمان توسعه پیدا نمود و زیرساخت های نوین و ساخت و ساز های فراوان با رشد و گسترش تهران بنا به مزیت های خاص و نزدیکی به مرکز ثقل شهر صورت گرفت. منطقه 2 شهرداری تهران از مناطق مهم و با ویژگیهای منحصر به فرد و امکانات عالی رفاهی و خدماتی است که به نواحی و محلات مختلف تقسیم گردیده است. محله های مشهور منطقه 2 شهرداری تهران عبارتند از: شهرآرا، آریا شهر، طرشت، تهران ویلا، فرحزاد، کوی گیشا، مرزداران و شهرک غرب.

معرفی محله های منطقه 2 شهرداری تهران قسمت اول

منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران با مساحت تقریبی 64 کیلومتر مربع در قسمت شمال غربی تهران قرارگرفته است که نزدیک به ده فیصد مساحت مجموعی شهر تهران را تشکیل میدهد. منطقه 2 از مناطق مهم و پرطرفدار تهران است که نماد تهران برج آزادی و نماد مدرن تهران یعنی برج میلاد نیز دراین منطقه قرار دارد. این منطقه درمجاورت مناطق 1، 3، 5، 6، 9 و 10 قرار دارد. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

منطقه 2 تهران از طرف شمال با دامنه کوه های البرز، از طرف جنوب با خیابان آزادی  میدان آزادی، از طرف شرق با بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب با بزرگراه محمد علی جناح و بزرگراه اشرفی اصفهانی احاطه گردیده است که دارای نه ناحیه است.

منطقه 2 شهرداری تهران با تراکم بیشتر جمعیت محل سکونت طیف ها و طبقات مختلف اجتماعی از قشر مرفه نشین و اشخاص کم ثروت با سبک های مختلف و سطوح متفاوت زندگی تشکیل گردیده است که از وضعیت روستا وییلاق خوش آب و هوا به مرور زمان توسعه پیدا نمود و زیرساخت های نوین و ساخت و ساز های فراوان با رشد و گسترش تهران بنا به مزیت های خاص و نزدیکی به مرکز ثقل شهر صورت گرفت.

منطقه 2 شهرداری تهران از مناطق مهم و با ویژگیهای منحصر به فرد و امکانات عالی رفاهی و خدماتی است که به نواحی و محلات مختلف تقسیم گردیده است.

محله های مشهور منطقه 2 شهرداری تهران عبارتند از: شهرآرا، آریا شهر، طرشت، تهران ویلا، فرحزاد، کوی گیشا، مرزداران و شهرک غرب.

در این نوشته محله های این منطقه را به شما توضیح میدهم تا از مناطق زیبا و پرطرفدار این محلات معلومات بیشتر کسب نمایید.

اگر دوست دارید که راجع به این منطقه و محلات آن بیشتر بدانید تا آخر این نوشته با ماباشید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله آزادی

محله آزادی تهران

محله آزادی که درمنطقه 2 شهرداری تهران در قسمت غرب تهران موقعیت دارد از جمله محلات محبوب تهران است.

این منطقه بنا به مجاورت با برج مشهور و نماد ایران یعنی برج آزادی و میدان انقلاب از شهرت و محبوبیت زیاد در تهران برخورداراست.

خیابان آزادی از مشهورترین خیابان های تهران است که دراین محله خانه های با بافت قدیمی اما زیبا وجود دارد.

این محله که بخاطر نزدیکی به میدان آزادی به این اسم مسمی گردیده است دارای دسترسی عالی به سایر نقاط تهران است.

خیابان آزادی که دراین محله قراردارد از میدان آزادی شروع گردیده و به میدان انقلاب ختم می‌گردد.

این خیابان تا قبل از انقلاب 1357 به اسم خیابان آیزنهاور که نام یکی از روسای جمهور امریکا بود یاد می‌گردید.

این محله دارای امکانات خوب رفاهی و خدماتی، ایستگاه‌های مترو، بی آرتی، اتوبوس، تاکسی و مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی و مذهبی، مراکز خرید و مراکز تفریحی و ورزشی می‌باشد.

برای معلومات بیشتر در باره محله آزادی و قیمت ملک و آپارتمان در محله آزادی تهران اینجا  کلیک کنید.

 

محله آسمان‌ها

محله آسمان با مساحت حدود 1.84 کیلومترمربع در قسمت شمال غربی و بخش شمالی منطقه 2 شهرداری تهران درهمسایگی محله سعادت آباد قرارگرفته است.

محه آسمانها از طرف شمال با بزرگراه یادگار امام(رح) و خیابان ایثارگران، از طرف جنوب با بزرگراه هاشمی رفسنجانی، ازطرف شرق با بلوار سرو و پاک‌نژاد احاطه گردیده است.

باوجودیکه این منطقه یک محله مستقل با این نام است، اما برخی آن را یکی از محلات زیرمجموعه سعادت آباد می‌داند.

با احداث بزرگراه امام در قسمت شمالی این منطقه در دهه شصت این محله از منطقه فرحزادی جداگردیده و بحیث یک محله جداگانه به نام آسمان تشکیل گردید.

این محله دارای هوای نسبتا پاک تر وخنک تراست و همچنان قیمت آپارتمان و ملک نیز نظر به شهرک غرب و سعادت آباد پائین تراست.

برای معلومات بیشتر در باره محله آسمان‌ها و قیمت ملک و آپارتمان در محله آسمان‌ها در تهران  اینجا  کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله ایوانک

این محله که در منطقه 2 شهرداری تهران قراردارد، از طرف شمال بابلوارفرحزادی، دادمان و خیابان زرافشان، ازطرف جنوب با بزرگراه همت و از طرف شرق با میدان صنعت، خیابان حسن سیف، بزرگراه شیخ فضل الله احاطه گردیده است.

ایوانک که در محدوده مرکزی تهران قرارگرفته است از محلات زیبا و مورد پسند منطقه 2 تهران می‌باشد که دارای امکانات عالی رفاهی و خدماتی است و ساختمان دوقلوی وزارت بهداشت نیز دراین محله موقعیت دارد.

محله های نزدیک ایوانک عبارت است از شهرک غرب، شهرک آزمایش، کوی نصر، مرزداران، سپهر و پونک.

مراکز زیادی اداری، تجاری، تفریحی، آموزشی، درمانی و ... دراین محله قراردارد.

برای معلومات بیشتر در باره محله ایوانک و قیمت ملک و آپارتمان در محله ایوانک تهران اینجا کلیک کنید.

 

محله بهرود تهران

محله بهرود از جمله مناطق پرجاذبه و محبوب با تاریخ و داستان های زیبا و شنیدنی در منطقه 2 شهرداری تهران موقعیت دارد.

منطقه بهرود از طرف شمال با کوه های البرز و کوهسار، از طرف جنوب با بلوارسعادت آباد و یادگار امام، از طرف شرق با خیابان اوین، مفیدی و دشت بهشت و از طرف غرب با میدان و بلوار بهرود و بلوار شاهنامه احاطه گردیده است.

بهرود از اینکه در دامنه رشته کوه های البرز قررا گرفته از آب و هوای زیبا و مورد پسند برخورداراست.

 بهرود دارای امکانات خوب رفاهی و خدماتی و مراکز متعدد خرید و مذهبی و جذابیت ها ... می‌باشد. 

برای معلومات بیشتر در باره محله بهرود و قیمت ملک و آپارتمان در محله بهرود تهران اینجا کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

تهران ویلا

محله تهران ویلا

محله تهران ویلا در منطقه 2 شهرداری تهران بین مناطق پاک شمالی و شهر آرا قرار گرفته است و به دلیل اینکه از مناطق اولیه ساخت وساز مدرن شهری بود، دارای اهمیت و محبوبیت زیاد است.

درخیابان این محله نخستین بار به‌جای نام خیابانها از اعداد استفاده گردیده است.

گفته می‌شود این محله در اصل سرفصل شهرسازی های بنیاد پهلوی بود که به دلایل سیاسی و رشد سریع تهران نیمه تمام باقی ماند و با احداث و تکمیل شهرک غرب تکمیل گردید.

 ساخت محله تهران ویلا با ساخت خیابان کشی و احداث پارک تهران ویلا در سال 1330 شروع گردید.

محله تهران ویلا از طرف شمال با کوی نویسندگان، از طرف جنوب با ستارخان، از طرف شرق با محله شهرآرا و از طرف غرب با پاک شمالی احاطه گردیده است.

کوی نویسندگان که دراین محله قراردارد و چهره های معروف و سرشناس نویسندگی، ادبی و مطبوعات دراین منطقه زندگی می‌کند براهمیت این منطقه افزوده واز مکان‌های معروف محله تهران ویلا می‌باشد.

گفته می‌شود طرح اولیه ساخت این محله در دوره پهلوی به دستور فرح دیبا همسر رضا شاه پهلوی آغاز گردیده است.

ساکنان اولی و بیشتر این محله که یزدی ها است بنام محله یزدی ها نیز یاد می‌کند و تهران ویلا امروز از مکان های پرطرفدار و دوست داشتنی با امکانات عالی رفاهی و خدماتی و مراکز خرید و تفریحی و ... می‌باشد.

برای معلومات بیشتر در باره محله تهران ویلا و قیمت ملک و آپارتمان در محله تهران ویلا در تهران اینجا کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله توحید

محله توحید از جمله مناطق قدیمی منطقه 2 شهرداری تهران است که از طرف شمال با خیابان ستارخان،  از طرف جنوب با خیابان آزادی، از طرف شرق با خیابان بهبودی و از طرف غرب با خیابان توحید احاطه گردیده است.

ساکنان این محله اکثرا مردم ترک و آذری بوده که بیشتر کارمندان دولت است.

توحید محله ای با ترکیب مردم و مذاهب مختلف مانند ترکی و آذری، یهودی و روسی با امکانات عالی رفاهی و خدماتی و مراکز خرید و تفریحی و خدمات عمومی حمل و نقل می‌باشد.

ایستگاه مترو توحید نیز دراین منطقه احداث گردیده است.

یکتعداد مردم روسی که در قدیم به ایران مهاجرت نموده است دراینجا زندگی می‌کند.

محله توحید که با داشتن باغات و فضای سبز و خرم به باغ شاه نیز معروف بود، پس از انقلاب دراین مکان ساخت و سازها بیشتر شد و امروزه کمتر اثری از آن باغات و سرسبزی ها باقی‌مانده است.

مردم که به اثر اصلاحات اراضی سال 1340 به تهران پایتخت مهاجر گردیدند از ساکنان اصلی و بیشتر این محله می‌باشد.

برای معلومات بیشتر در باره محله توحید و قیمت ملک و آپارتمان در محله توحید تهران اینجا  کلیک کنید. 

 

محله دریا

دریا محله ای در شمال غرب تهران و منطقه 2 شهرداری تهران بین محلات سعادت آباد و شهرک غرب است. این محله برخلاف مناطق همسایه اش یعنی شهرک غرب و سعادت آباد از ارزش و امکانات کمتر برخوردار بوده و مردم ثروتمند و خواهان زندگی لوکس کمتر علاقمند زندگی در این منطقه است.

این محله که به روستای خوردین نیز شناخته می‌شود از محلات قدیمی بوده  و ساخت وساز در دهه 40 دراینجا آغاز گردیده است.

محله دریا از طرف شمال به بلوار مدیریت و دادمان، از طرف شرق به بزرگراه شهید چمران و از طرف غرب به بلوار پاک‌نژاد دسترسی دارد.

برای معلومات بیشتر در باره محله دریا و قیمت ملک و آپارتمان در محله دریا در تهران اینجا کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله دریان نو

محله دریان نو تهران

محله دریان نو از محلات مرکزی تهران در منطقه 2 شهرداری است که در همسایگی مناطق مهم مانند ستارخان، صادقیه، شهرآرا، تهران ویلا و شادمهر قرارگرفته است.

این محله از طرف شمال با تهران ویلا، از طرف جنوب با بزرگراه یادگار امام (ع) و خیابان زنجان شمالی، ازطرف شرق با خیابان های نیایش، ستارخان و سروش و ازطرف غرب با خیابان های حداد، اکبری، ترقی و میدان سلمان احاطه گردیده است.

بنیان‌گذار این محله شخصی به اسم حاج مهدی ابراهیمی دریانی است که در روستای دریان استان آذربایجان شرقی متولد گردیده است.

دریانی علاوه بر محله دریان نو محله شهرآرا نیز بنیان‌گذاری کرده است.

این منطقه که درقدیم مملو از درخت و باغات سرسبز بود در مرور زمان این باغات ازبین رفته و ساختمان های مسکونی و مراکز خرید و ... اعمار گردیده است.

این محله از امکانات خوب رفاهی و خدماتی و مراکز خرید، آموزشی، تفریحی، مذهبی و دسترسی به حمل و نقل عمومی و مترو و اتوبوس و تاکسی و... برخورداراست.

برای معلومات بیشتر در باره محله دریان نو و قیمت ملک و آپارتمان در محله دریان نو تهران اینجا  کلیک کنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

محله سپهر

محله سپهر که از مناطق مهم منطقه 2 شهرداری تهران است در محدوده مرکزی تهران قرارگرفته است.

این محله به اسم محله درختی و میخ سازی نیز یاد می‌گردد که پس از انقلاب سال 1357 احداث گردیده است.

این محله که بیشتر تصور میشود محدود به یک خیابان است برخی آن را به اسم خیابان سپهر شهرک غرب نیز می‌شناسد.

این محله از طرف شمال با بزرگراه رفسنجانی، از طرف جنوب با بلوار دادمان، ازطرف شرق با بلوار دریا و پاکنژاد و ازطرف غرب با دره فرحزاد احاطه گردیده است.

محله سپهر به دلیل قرار داشتن کارخانه میخ سازی به اسم محله میخ سازی نیز یاد می‌گردد.

اما دلیل نام‌گذاری اش ساکن بودن پرسنل بلند پرواز سپهرآشیان نیروی هوای گفته شده است. 

محله سپهر از مناطق زیبا و پرطرفدار منطقه 2 شهرداری تهران است که دارای امکانات عالی رفاهی و خدماتی و مراکز خرید، آموزشی، تفریحی، مذهبی با دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی است.

برای معلومات بیشتر در باره محله سپهر و قیمت ملک و آپارتمان در محله سپهر تهران اینجا کلیک کنید.

منطقه 2 شهرداری تهران با بافت های متفاوت و طبقات اجتماعی مختلف دارای محلات زیبا و امکانات عالی رفاهی و خدماتی با خصوصیات منحصر به فرد شان است که دراین قسمت تعدادی آن‌ها را به شما معرفی نمودم. باقی محلات را در نوشته های بعدی معرفی خواهم نمود امیدوارم که این نوشته به شما مفید واقع گردیده و از خواندن آن لذت ببرید. 

 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 2 شهرداری تهران

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

فاز 5 پردیس برای دوستداران سکوت و آرامش

فاز ۵ پردیس در سال 1398 به طور رسمی به لیست فازهای شهر جدید پردیس اضافه شد. این موضوع در جلسه‌ای که در تاریخ 20/4/1398 با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پردیس برگزار شد، به طور رسمی اعل

فاز ۴ پردیس نگینی در حال تراش

فاز ۴ پردیس به عنوان یکی از جدیدترین فازهای شهر جدید پردیس، در مرحله ساخت و ساز قرار دارد. این فاز با معماری نوین و مدرن، امکانات رفاهی پیشرفته، فضای سبز وسیع و چشم‌اندازهای زیبا، پتانسیل تبدیل شدن به

فاز ۳ پردیس نگینی درخشان در شهر جدید پردیس

فاز ۳ پردیس به عنوان جدیدترین و مدرن‌ترین فاز شهر جدید پردیس، با معماری چشم‌نواز، امکانات رفاهی پیشرفته، فضای سبز وسیع و امنیت بالا، به نگینی درخشان در این شهر تبدیل شده است.

همه چیز درباره زندگی در فاز 2 پردیس

فاز ۲ پردیس، به عنوان یکی از جدیدترین فازهای شهر جدید پردیس، این حسرت را به واقعیت تبدیل می‌کند. این فاز که در شمال شرقی پایتخت ایران واقع شده است، گویی از دل رؤیاها بیرون آمده و بر زمین نشسته است.

فاز 1 پردیس نگین درخشان البرز

فاز ۱ پردیس به عنوان نخستین فاز این شهر جدید، از سابقه و قدمت بیشتری نسبت به سایر فازها برخوردار است. این فاز با وسعت تقریبی 1200 هکتار، شامل 14 بلوار، 12 میدان و 350 مجتمع مسکونی است که بیش از 50 هزا

فرمول جدید تبدیل رهن به اجاره در سال 1403

باز هم فصل جابجایی فرا رسید و بازار مسکن، پر رونق تر از همیشه، شاهد رفت و آمد مستاجران و موجران است. در این میان، یکی از چالش های همیشگی این فصل، "تبدیل رهن به اجاره" است.

رقابت در بازار خودروهای برقی: کانادا به دنبال افزایش تعرفه‌ها علیه چین؟

شاید بتوان این اقدام را پاسخی به اقدامات پیشین ایالات متحده دانست. آمریکا که رقیب دیرینه کانادا در بسیاری از عرصه‌ها به شمار می‌رود، پیشتر تعرفه‌های خود را بر خودروهای الکتریکی چینی به طور قابل توجهی

رقابت نفس‌گیر در میان اروپایی‌ها؛ کدام کشور کمترین تورم را دارد؟

در میان آشفتگی‌های اقتصادی کنونی، نرخ تورم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست و کشورهای این قاره با چالش‌های متعددی در این زمینه روبرو هس

چرا ایرانی‌ها و خارجی‌ها دیگر تمایلی به خرید خانه در ترکیه ندارند؟

دلایل متعددی برای این افول ناگهانی وجود دارد. تورم افسارگسیخته، افزایش نرخ بهره، کاهش ارزش لیر، وضع محدودیت‌های جدید برای اتباع خارجی و رکود در بازار مسکن ایران، از جمله عواملی هستند که به این رکود دا

نکات کلیدی خرید ملک جهت دریافت اقامت وزندگی در قبرس

آیا خرید وفروش و سرمایه گذاری در املاک مسکونی نظیر ویلا یا آپارتمان در قبرس شمالی و بندرفاماگوستابرای سکونت مناسب و ارزنده است؟ برای پاسخ دقیق به این سوال ، مطالعه این مقاله را که به بررسی 10 نکته کل

خانه‌دار شدن کارگران ایرانی: رؤیایی در آستانه تحقق؟

در پیچ و خم مشکلات زندگی در ایران، معضل مسکن برای قشر زحمتکش کارگر، غولی رعب‌آور و سر راه مانده است. حقوق ناچیز، تورم افسارگسیخته و موانع پیچیده اداری، رسیدن به سرپناهی امن را برای بسیاری از این عزیزا

دغدغه اصلی کارگران ایران: امنیت شغلی و معیشت

در سال‌های اخیر، شاهد اعتراضات گسترده‌ای از سوی کارگران در سراسر ایران بوده‌ایم. این اعتراضات که ریشه در دغدغه‌های معیشتی و فقدان امنیت شغلی دارند، بار دیگر بر اهمیت توجه به حقوق این قشر زحمتکش جامعه