فصل نهم: علم پول و شادکامی - بخش دوم

کتاب جذاب و پربار "علم پول درآوردن" اثر استاد برایان تریسی که توسط شاگرد مستقیم ایشان جناب دکتر مهدی نشاط به فارسی درآمده است، یکی از پربار ترین کتاب های حوزه موفقیت می باشد.

با این همه در اینجا این اتفاق می افتد. همه ی افراد، سطح خود انگاره ای از درآمد دارند. اگر به اندازه ی بیش از ده درصد بالاتر از آن سطح درآمد خود انگاره بروند مبادرت به رفتارهایی می کنند که ما به آن ها «رفتارهای دور ریختنی میگوییم شروع به قمار می کنند. پول را خرج می کنند به تعطیلات می روند در واقع به گونه ای از شر این پول خلاص میشوند. اگر ده درصد کمتر از سطح خودانگاره درآمد کسب کنند، دست به رفتارهای تلاش گرانه می زنند. سخت تر کار می کنند. مدت بیش تری کار میکنند و مهارتهای شان را ارتقا می دهند تا به آن منطقه ی آسایش بازگردند.

نکته ی دیگر این است که مردم شغل و حرفه شان را طوری انتخاب می کنند که دوست دارند پول دریافت کنند. دو راه اصلی برای دریافت پول وجود دارد یکی ثابت قابل اتکا و مداوم است هفتگی هر دو هفته یک باره ماهی یکبار و الی آخر اگر امنیت اطمینان ثبات و درآمد پایدار می خواهید تعجبی ندارد و مساله ای نیست فقط شغلی را جست و جو کنید که به این شیوه به شما پول بدهد. این رویکرد بسیاری از مردمی ست که امروز کار میکنند. آنها بیشتر ترجیح میدهند درآمد ثابت و مطمئنی داشته باشند تا درآمدی که نوسان دارد.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

راه دیگر دریافت پول به صورت یکجا و هنگفت است؛ کارآفرینان این کار را می کنند. آنها کسب و کاری را شروع و آن را متحول می کنند. جهش های بزرگی در درآمد خواهند داشت و کاملا از آن راضی اند.

نام استنلی» در کتاب «جامعه ی ثروتمند میگوید، زمان گفت و گو با ثروتمندان وقتی ست که به تازگی جهش درآمدی داشته اند. اگر خدمات مالی ملک یا مستغلات میفروشید اصلا فکر خوبی نیست که در زمان کسادی بازار، وقتی کسب و کارشان راکد است با آنها صحبت کنید. اگر از آنها در مورد زمان جهش‌های درآمدی شان بپرسید، خواهند گفت من همه ی پولم را در سه ماه آخر سال به دست می آورم»، پس ژانویه وقت مناسبی برای حرف زدن با آنهاست. آنها در ماه ژانویه در اوج پول  و پس اندازشان هستند در این زمان بیش از هر وقت دیگری پذیرای سرمایه گذاری و خرید چیزی هستند.

پس این سوال خوبی ست دوست دارید چطور پول دریافت کنید؟ نکته ی دیگر آرمانها و آرزوهای شماست. اگر در خانواده ی پولداری بزرگ شوید، آرزو دارید همان سطح از درآمد را در زمان بزرگسالی تکرار کنید و برای تکرار آن برنامه ریزی میشوید برنامه ریزی می شوید که تلاش کنید، مهارتهای تان را ارتقا دهید سخت تر کار کنید، هرگز به استانداردهای پایین تر از استانداردهایی که با آنها بزرگ شده اید، راضی نشوید به همین دلیل است که بسیاری از کسانی که از خانواده های کارآفرین می آیند کارآفرین میشوند و کسب و کار خودشان را شروع می کنند. این جهان بینی آنهاست. این خود انگاره ی آن هاست.

»دن«

به نظرم اول نایتینگل بود که میگفت ثروتمند شدن، شما را از مشکلات رهایی نمی دهد؛ فقط مجبورید به مجموعه ی کاملا جدیدی از مشکلات بپردازید با توجه به این نکته روشن است که ثروت، شما را با حالش با مانع مواجه می کند که اگر به خوبی برنامه ریزی نشود. باعث ناراحتی یا حتی ناامیدی میشود درباره ی بعضی از موانعی که تحقیق کرده اید با خودتان تجربه کرده اید بحث کنید و این که مردم چطور می توانند از آنها اجتناب کنند یا آنها را از سر راه بردارند. بعضی از مواردی که به ذهن می رسند، عبارت اند از وقت آزاد کم تر وقت کم تر با خانواده سطح بالاتر طلاق به ویژه برای کار آفرینان سطح بالاتر استرس با پیچیدگی ناشی از افزایش دارایی مسوولیت بیش تر و......

«برایان»

ابراهام مازلو روان شناس بزرگ میگوید ما دو نوع نیاز داریم اول نیازهای کمبود که در آنها سعی میکنیم کمبودها را جبران کنیم کمبود امنیت اطمینان و تعلق پذیری دوم نیازهای وجودی ما سعی می کنیم از ظرفیت مان نهایت استفاده را ببریم این نیازها به عزت نفس و خودشکوفایی مربوطند

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله صاحبقرانیه تهران

 

می گفت تو دو هشت درصد از مردم نیازهای کمبود دارند. تلاش می کنند احساس حقارت تایسندگی سرخوردگی و نداشتن خوشحالی را جبران کنند. فکر میکنند اگر به رفاه مالی دست پیدا کنند. ناامنی رنج آور و حشمی را که در درونشان احساس میکنند جبران خواهند کرد و همیشه از جبران نکردن این شرایط متحیر می شوند.

یکی از مطالبی که چند سال پیش تدریسش را شروع کردم، در جمله ی بسیار ساده ای خلاصه میشود هیچ گونه شادی در اشیا نیست. کل شادی از روابط و تعامل تان با دیگران ناشی میشود ممکن است از رویدادهای ورزشی با صعود به کوهستان با چیزی شبیه به آن شادمان شوید، ولی از اشیا به این شادی نمی رسید.

شاید مردی پولش را پس انداز کند و سال فوق العاده ای داشته باشد و با یک رولز رویس نقره ای سیصد و پنجاه هزار دلاری به خانه برود. بعد آن ماشین را جلوی در پارک کند وارد خانه شود و همسرش عصبانی شود. چون قرار بود چند ساعت پیش به او زنگ بزند تا او بداند شام بیزد یا به حالا مرد با همسرش بحث میکند و کلا فراموش میکند آن ماشین وجود دارد. به بیانی دیگر آن شیء از صفحه ی راداری که شما را خوشحال یا ناراحت می کند. ناپدید می شود.

نکته ی مهم دیگر درباره ی افراد موفق خوش بینی است. بنیان گذاران موفق ترین شرکتهایی که سریع ترین رشد را رقم زده اند، همگی ویژگی خوش بینی دارند. پژوهشگران از روبه رو شدن با این افراد، انگشت به دهان می مانند. سطح خوش بینی افراد موفق فوق العاده بالاست. آنها در مورد شرکت شان بسیار مثبت اندیش اند.

 

 مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

حالا می پرسیم خب چرا شرکتشان را راه اندازی کرده اند؟» جواب این است چون واقعا این محصول را دوست داشتند. پس حالا کل روز را صرف تولید فروش بازاریابی تحویل و دیدن نتایج محصول شان می کنند. این کار واقعا خوشحال شان میکند. این افراد مدت طولانی تری کار می کنند، تلاش بیشتری میکنند ولی عاشق کار کردن برای این محصول هستند. در واقع اگر آنها را از کارشان دور کنند، محروم شان کرده اند. برای آنها حکم مجازات دارد.

من و اریک شریکم در مورد این که چقدر عاشق کار کردن ایم شوخی میکنیم باید برای کار نکردن انضباط نفس داشته باشیم. در غیر این صورت کل روز و شب و آخر هفته ها به کار کردن ادامه می دهیم چون لذت زیادی از آن میبریم. اگر میخواهید موفق باشید، باید آگاهانه تصمیم بگیرید موقتا از کار فاصله بگیرید. باید زمان استراحت یا مرخصی را برنامه ریزی کنید و باید به طور تزلزل ناپذیری از انجام هر کاری طی آن زمان پرهیز کنید تا وقتی به آن عادت کنید با خانواده تان وقت بگذرانید. برای سلامتی پیاده روی تماشای تلویزیون و ورزش وقت بگذارید. ولی فقط استراحت کامل داشته باشد. باید مدنی کار کنید تا به نتیجه برسید.

نکته ی مهم دیگری که تدریس میکنم مربوط به بهره وری و سازندگی است. انجام یک کار به شما احساس انرژی اشتیاق و عزت نفس می دهد. ما طوری طراحی شده ایم که مفید بودن و گرفتن نتیجه خوشحال مان میکند. اگر در کسب و کار خودمان سازنده باشیم و نتیجه بگیریم خوشحال میشویم اگر پول کسب کنیم محصول بفروشیم پیشرفت کنیم کسب و کارمان رشد کند مشتریان مان راضی باشند. مشتریان بیشتری بگیریم فروش بیشتری داشته باشیم، همیشه خوشحال میشویم این شادکامی اصلی ماست.

اگر وقت تان را واقعا خوب مدیریت کنید برای روزهای تان برنامه ریزی کنید و روی مهم ترین وظایف تان کار کنید و بعد آن وظایف را تکمیل کنید، هربار در مغزتان آندروفین آزاد میشود و خوشحال تان می کند. به شما انرژی میدهد خوش سیماترتان میکند خلاقیت تان را بالا می برد. سیستم ایمنی تان را تقویت میکند. خیلی از کسانی که کارشان را واقعا دوست دارند شروع و انجام وظایف همیشه این شادی را در وجودشان تزریق می کند.

شاید بعضی ها بگویند این افراد موفق هستند ولی خوشحال نیستند خب ما تحقیق کرده ایم و واقعیت این است که افراد موفق ثروتمندان بسیار خوشحال و راضی اند. فقط کلاس مشکلاتشان بالاتر است. منظورم این است که مشکل شان این است که به کدام رستوران درجه یک بروند؟ فیله مینیون سفارش دهند با دم خرچنگ استرالیایی کی به پاریس بروند آیا در هتل جورج وی بمانند یا در هتل درجه یک دیگری اقامت کنند که هزینه اش برق از سر آدم می پراند؟ با فرست کلس پرواز کنند یا بیزینس نوع مشکلات این افراد متفاوت است ولی خیلی خوشحال اند. چون آزادی دارند. آزادی انتخاب دارند شاید بگویند می توانم این را به دست آورم آن را داشته باشم چون آزادی انتخاب کاملی دارم به قدر کافی پول دارم یس مجبور نیستم خودم را محروم کنم.

یک نکته ی دیگر به طور خاص درباره ی میلیونرهای خود ساخته وجود دارد. وقتی مردی در کسب و کار خودش با هر جای دیگر پول زیادی در می آورد مخارج خودش لباسش کفش هایش و چیزهایی از این قبیل در سطح قبل باقی میماند این هزینه ها کمی بیش تر می شوند و دیگر تغییر نمی کنند ولی مخارج همسر و فرزندانش به شکل چشم گیری بیش تر می شود. چرا؟ چون مردان از تامین خانواده شان شادمان می شوند. آنها به سطح مشخصی می رسند. یک جفت کفش کفایت می کند؛ چند تا پیراهن کافی ست مردان میتوانند همان لباس ها را بپوشد و فقط با تغییر پیراهن یا کراوات شیک کنند. زنان دوست دارند. پنجاه جفت کفش و یک کمد پر از لباس داشته باشند.

رابطه ی مستقیمی بین موفقیت و شادکامی وجود دارد، ولی آزادی عشق ورزیدن به کاری که میکنید به خوبی انجام دادنش و تایید شدن هم مهم اند و بعد نمره میگیرید. نمره یعنی پول بیشتری که به دست می آورید و بنابراین فقط میتوانید بگویید «پسر، کارمان خوب است. هفته ای عالی داشتیم این ماه را به خوبی سپری کردیم، سال خیلی خوبی داشتیم و موفق شدیم و موفقیت مردم را خوشحال می کند.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب علم پول درآوردن

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

بلندترین برج مسکونی لوکس جهان در دبی |الجبتور تاور بی نظیر در امکانات

خلف الحبتور بعنوان فعال و کارآفرین خوش فکر و برندباز اماراتی که هتلهای هیلتون و هتلهای گروه V , هتلهای پالاس را در امارات در لیست دارایی های خود دارد ، قصد دارد از بلندترین برج مسکونی جهان در دبی رو ن

فرمانیه، نگین شمال تهران: امکانات رفاهی فراتر از انتظار

فرمانیه، محله‌ای مرفه در شمال تهران، به عنوان یکی از مناطق لوکس و پرطرفدار پایتخت شناخته می‌شود. این منطقه با دارا بودن امکانات رفاهی بی‌نظیر و محیطی آرام و دلنشین، به یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و

راهنمای جامع خرید ملک: از رؤیا تا واقعیت

خرید ملک، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تصمیمات مالی در زندگی هر فرد است. تصمیمی که می‌تواند آینده شما را به شکلی مثبت تغییر دهد، اما در عین حال، اگر بدون آگاهی و برنامه‌ریزی انجام شود، ممکن است به تجربه

جاذبه های گردشگری دریاچه چیتگر: نگینی درخشان در قلب پایتخت

دریاچه چیتگر، این پهنه آبی مصنوعی در شمال غرب تهران، به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران، نه تنها تفرجگاهی برای شهروندان تهرانی است، بلکه به جاذبه‌ای گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی تبدیل شده است

چیتگر؛ نگین فیروزه‌ای غرب تهران

در میان شلوغی و هیاهوی پایتخت، گویی تکه‌ای از طبیعت به زیبایی در غرب تهران جا خوش کرده است. چیتگر، این منطقه وسیع و سرسبز، با دریاچه آرام و دل‌فریبش، پارکی وسیع و امکانات تفریحی متنوع، به یکی از محبوب

آجودانیه: نگینی مدرن در قلب تهران با امکانات رفاهی بی نظیر

آجودانیه، محله‌ای اعیان‌نشین و لوکس در شمال تهران، گزینه‌ای جذاب برای آن دسته از ساکنین پایتخت است که به دنبال آرامش و آسایش در محیطی مدرن و در عین حال اصیل می‌باشند. این محله که در منطقه ۱ شهرداری ته

امکانات رفاهی قیطریه: جلوه‌گاه آرامش و تجمل در قلب تهران

قیطریه، یکی از محله‌های مرفه و با اصالت شمال تهران، با تلفیقی منحصربه‌فرد از آرامش و تجمل، به عنوان یکی از گزینه‌های ایده‌آل زندگی برای بسیاری از شهروندان تهرانی مطرح است. این محله با دارا بودن امکانا

قیطریه: نگینی اصیل در شمال پایتخت

قیطریه، نامی آشنا و خوش‌آوا در میان محله‌های تهران، با قدمتی دیرینه و اصالتی مثال‌زدنی، همچون نگینی بر تارک شهر می‌درخشد. این محله که در منطقه ۱ شهرداری تهران و در شمیرانات واقع شده است، با معماری منح

دیباجی: محله‌ای اصیل و سرزنده در قلب تهران

دیباجی، نامی آشنا برای ساکنین پایتخت و حتی بسیاری از ایرانیان است. این محله که در منطقه 3 شهرداری تهران واقع شده، با قدمتی طولانی و تاریخی غنی، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق مسکونی تهران به ش

اختیاریه؛ نگین خوش‌نشین شمال تهران

در دل شلوغی و هیاهوی پایتخت، محله‌ای آرام و خوش آب و هوا به نام اختیاریه وجود دارد که گویی تکه‌ای از بهشت را در خود جای داده است. این محله که در منطقه شمیران تهران واقع شده، با خیابان‌های زیبا و درختک

اقدسیه: نگینی درخشان در شمال شرق تهران با امکانات رفاهی مثال زدنی

محله اقدسیه، واقع در منطقه یک شهرداری تهران، به عنوان یکی از محله‌های مرفه و خوش‌نام پایتخت شناخته می‌شود. این محله با داشتن امکانات رفاهی متنوع و سطح بالا، محیطی آرام و دلنشین را برای ساکنین خود فراه

اقدسیه: محله‌ای اصیل و با اصالت در قلب تهران

اقدسیه، نامی که تداعی‌گر اصالت، آرامش و زندگی با کیفیت در قلب پایتخت ایران است. این محله، با خیابان‌های عریض و مشجر، خانه‌های ویلایی زیبا و دسترسی آسان به مراکز خرید و تفریحی، به یکی از محبوب‌ترین منا