قیمت خانه، آپارتمان، ملک، و مسکن در الهیه تهران

الهیه که درشمال شهرتهران موقعیت دارد یکی از محلات لاکچری و دیپلمات نشین منطقه 1 تهران است. موقعیت جغرافیایی، سازه وها وبرج ها و مراکزتجاری اداری باشکوه، امکانات رفاهی و خدماتی عالی، اقامت دیپلمات ها و اتباع خارجی باعث شده تا الهیه یکی از گران بها ترین مناطق و مرفه نشین ترین محلات تهران گردد.

قیمت خانه، آپارتمان، ملک، و مسکن در الهیه تهران

الهیه که درشمال شهرتهران موقعیت دارد یکی از محلات لاکچری و دیپلمات نشین منطقه 1 تهران است.

موقعیت جغرافیایی، سازه وها وبرج ها و مراکزتجاری اداری باشکوه، امکانات رفاهی و خدماتی عالی، اقامت دیپلمات ها و اتباع خارجی باعث شده تا الهیه یکی از گران بها ترین مناطق و مرفه نشین ترین محلات تهران گردد.

محله الهیه ازطرف شمال تا تجریش، ازطرف جنوب تا پل صدر، ازطرف شرق تا خیابان شریعتی و ازطرف غرب تا خیابان ولیعصرمحدوداست.

قبل ازمعلومات درمورد قیمت ملک وآپارتمان درالهیه لازم است تا درمورد تاریخ، امکانات، خیابانها، مراکزبرند خرید، برج های مسکونی و ساییرموضوعات مرتبط بصورت مختصرمعلومات حاصل کنیم بعد به بررسی قیمت آپارتمان بپردازیم.

اگرمیخواهید یک ذهنیت ومعلومات درمورد این محله لاکچری ومرفه نشین داشته باشید تا آخراین نوشته را مرورکنید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

تاریخ وپیشینه الهیه

نام قدیمی محله الهیه خلازیریا خورآذین بوده که درگذشته مربوط به محترم الدوله همسرامین الدوله بوده.

منطقه خورآذین یا خلازیردرگذشته جزیی از منطقه زرگنده بحساب میرفته ومحل مستقل نبوده است.

 

نام گذاری الهیه

زمین های محله الهیه یا خورآذین درسال 1386 ق.توسط شخص به اسم میرزا جعفرحکیم الهی درسه مرحله از وارثان آن ملا محمدعلی تجریشی و میرزا حسین تجریشی خریداری شده است که بعدا به همین دلیل که مالک آن حکیم الهی بود بنام

الهیه مسمی گردیده است.

 

کارخانه کبریت سازی درالهیه

الهیه درزمان ناصرالدین شاه دارای یک کارخانه کبریت سازی بوده واین کارخانه کبریت سازی با تلاش صدراعظم زمان قاجار میرزا علی خان امین الدوله فعال گردیده بود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

باغات محله الهیه

باغات معروف سفارت کشورترکیه، باغ سفارت آلمان و باغ شرکت نفت ازجمله باغات مشهور وبزرگ این محله است.

باغ شرکت نفت محله الهیه مربوط به میرزا محمد امین بوده که وی درآنجا برای پروش و گل باغ احداث کرده بودند و زمانیکه فوت میکند بعدازآن به همسرایشان فاطمه خانم دخترآصف الدوله، والی خراسان میرسد. بعدا ایشان هم آن باغ را که درابتدا مربوط محمد امین بود به شرکت نفت ایران وانگلیس میفروشد که امروزه به این نام مسمی است.

 

اماکن و خیابان های معروف الهیه

مراکزتجاری واداری مشهور

مراکز فرهنگی و تاریخی

خیابانهای معروف

مراکز ورزشی وتفریحی

مراکزسیاسی و سفارت خانه ها

مراکزدرمانی و آموزشی

برج های باشکوه ولوکس

مراکز مذهبی ومساجد

مراکز خدماتی

باغ ها و پارکهای تفریحی

ازجمله مکان های معروف این محله است که بصورت مختصر چند مورد آن را توضیح خواهم داد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

سفارت خانه ها

باغ سفارت روسیه

دانمارک

باغ سفارت ترکیه

مصر

باغ سفارت آلمان

بلژیک

مالزی

هتل های لوکس و5 ستاره

 

برج ها ومراکزخرید لوکس و مشهور الهیه

مراکزخرید لوکس و برج ها وساختمان های مسکونی لاکچری ازجمله مهمترین مراکز الهیه است که توجه بیشترثروتمندان و آنانیکه خواهان زندگی باکیفیت ومرفه است بخودجلب نموده است.

برج نگین، برج الهیه و برج بیژن ازجمله برج های مشهور این محله است.

مراکزخرید سام، مدرن الهیه، مجتمع رویال آدرس، کویین سنتر، پاساژ فرشته، بوتیک مال ملل وساییرمراکز لوکس خرید دراین محله قراردارد که بصورت مختصر چند مرکزخرید را توضیح میدهم.

 

مرکز تجاری سام الهیه

سام سنترکه یکی ازمراکزخرید لوکس و مدرن تهران بحساب میاید ازجمله گران ترین مراکزخرید تهران است که درمحله الهیه، خیابان فرشته با مساحت حدود 1750 مترمربع در 9 طبقه با معماری مدرن و لوکس اعمارشده است.

معماری و طراحی نمای بیرونی ، نورپردازی ها ودکور داخلی این مرکزخرید عالی و زیبااست ودرمسابقه 1392 که در قسمت معماری داخلی برگزارشده بود توانست رتبه دوم را آز آن خود نماید.

سام سنترمرکزخرید با طراحی کاملا مدرن واستندرد محصولات برند و خارجی وبابهترین کیفیت را عرضه میکند.

برند های مشهور بین المللی از کشورهای آلمان، سویس و ایتالیا در این مرکزخرید به مشتریان وعلاقمندان داخلی و خارجی عرضه میشود.

دراین مرکزخرید برای هرمحصول مشخص یا برندمشخص یک فروشگاه درنظرگرفته شده است که میتواند محصول را به قیمت واقعی اش بدون رقابت بفروش برساند.

دراین مرکزخرید محصولات باکیفیت وبرند در بخش های پوشاک برای زن ومرد و همه سنین، لوازم آرایشی و عطریات، کفش و کیف، ساعت ، طلا وجواهرات و ساییر نیازمندیهای دیگربه مشتریان بفروش میرسد.

رستوران ها وکافی شاپ ها و ساییراماکن دیدنی دیگرنیزاز دیگرمزایای این مرکزخرید میباشد که مورد توجه و پسند مشتریان و مراجعه کنندگان قرارمیگیرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

مرکزتجاری مدرن الهیه

این مرکزخرید که دربلوارآفریقای شمالی مقابل خیابان گلنارمحله الهیه تهران  قرارگرفته است مخصوص قشرمرفه و ثروتمند است.

این مرکزکه با معماری ترکیبی و مدرن ایرانی و اروپایی ساخته شده است محل عرضه محصولات برند و گران قیمت دربخشهای مختلف برای مشتریان و متقاضیان خود میباشد.

این مجموعه تجاری اداری که بصورت هیئت مدیره اداره میشود توسط مهندس عریانی، مهندس رضا فرخی و مهندس شعبانی با امکانات عالی اعمارشده است.

این مرکزخرید درسال 1390 افتتاح شد که یکی ازاهداف اساسی اش این بود که برند های معتبر مشهور را در یک مرکز برای مشتریان و متقاضیان شان بفروش برساند.

مرکزتجاری الهیه در زمین با مساحت حدود 17000 مترمربع در 11 طبقه ساخته شده است.

برند های مشهور (EffettiPromod)Monte carlo)Lambre)Lancome)) ازجمله برندهای این مرکزخرید میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

مجتمع تجاری کویین سنتر

این مرکزتجاری از جمله مراکزخرید سوپرلوکس تهران است که درمحله الهیه و درخیابان الهیه تهران با سبک معماری و طراحی فوق العاده باشکوه و لوکس ساخته شده است.

با مراجعه به این مرکزتجاری شما تجربه به یادماندنی و خرید رویایی خواهید داشت.

این مرکزتجاری علاوه برمحصولات برند و باکیفیت عالی، دارای مکان های تفریحی و رستوران و کافه های زیبا نیزمیباشد که میتوانید از سپری نمودن اوقات تان با دوستان و خانواده نهایت لذت ببرید وخاطرات خوب بسازید.

این مجتمع تجاری و اداری دارای مساحت حدود 16000 مترمربع میباشد که در 11 طبقه با معماری باشکوه و فضای مجلل اعمارشده است.

پارکینگ های اختصاصی و سوپرمارکیت از جمله امکانات دیگری این مرکز تجاری واداری است.

محصولات عمده باکیفیت وبرند که دراین مرکزخرید عرضه میشود عبارتند از:

عطریات ولوازم آرایشی اورجینال

پوشاک مردانه وزنانه و بچه گانه

کیف وکفش

وسایل ولوازم برقی

وسایل ولوازم لوکس منزل

فرش و مبلمان

لباس عروس داماد و کت شلوارهای شیک وبرند های معتبر.

این مرکزخرید که درنزدیکی سام سنتر، مرکزتجاری رویال ومرکزخرید الهیه قراردارد محصولات مرغوب و برند و با مدل های جدید را برای شما عرضه میکند.

 

مرکزخرید رویال آدرس الهیه

مجتمع تجاری و اداری رویال آدرس که درشمال تهران ومحله اعیان نشین الهیه در منطقه فرشته در زمین با مساحت حدود 1600مترمربع در 14 طبقه ساخته شده است.

علاوه برفروشگاه های لوکس و محصولات برند دربخشهای مختلف فعالیت عمده و اساسی مجتمع رویال آدرس در بخش فودکورت میباشد و به همین دلیل رستوران ها و کافه های متنوع با غذاها و نوشیدنی های لذیذ و ایرانی و خارجی برای متشریان وعلاقمندان آماده خدمات دهی است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

مرکزخرید بوتیک مال ملل - الهیه

مرکزخرید بوتیک مال ملل که درخیبابان زیبای فرشته محله الهیه درشمال تهران اعمارشده است از لوکس ترین مراکزتجاری و خرید درشهرتهران بشمار میرود.

معماری مدرن وباشکوه این مرکزمعتبرخرید درکنار ساییر مراکزمشهور خرید توجه هربیننده و مشتری را بخود جلب میکند.

درمرکزخرید بوتیک مال ملل نیزمحصولات برند ومتنوع از کمپنی های معتبر اما با قیمت گران و بالا برای علاقمندان داخلی و خارجی آماده فروش است.

مرکزتجاری بوتیک مال ملل در مساحت حدود 3600 مترمربع در 9 طبقه با معماری زیبا و مدرن و نمایی عالی اعمارشده است.

محصولات از برندهای مختلف ایرانی و خارجی دراین مرکز در بخشهای مختلف عرضه میشود.

مرکزمشهور تجاری بوتیک مال ملل علاوه برفروشگاه های معتبر و برند،  دارای 2 رستوران لوکس ومجلل نیزمیباشد که ازفضای دل انگیزو غذاها و نوشیدنی های خوش مزه و خوش طعم آن میتوان استفاده نمود و با همراهان ودوستان ویااعضای خانواده خاطرات خوش و ماندگار را ساخت.

 

مجتمع تجاری مریم الهیه

مرکزتجاری مریم دریکی از قدیمی ترین و محبوب ترین منطقه الهیه یعنی خیابان فرشته – الهیه اعمارگردیده است ومکانی برای خرید پوشاک و لوازم لاکچری برای افراد ثروتمند میباشد.

این مرکزخرید با ظاهرنسبتا ساده و لی معماری باشکوه و زیبا اجناس و محصولات برند را برای افراد متمول و ثروتمند عرضه میکند.

محصولات مانند: وسایل الکترونیکی لوکس و برند مثل سامسونگ وا پل، لباس های ورزشی اورجینال، نمایندگی برندهای معتبرمثل زارا ، مانگو و گوچی.

جواهرات لاکچری ومرغوب، پوشاک زنانه ومردانه، کیف و کفش و اغذیه فروشی های لذیذ دراین مرکزتجاری فعالیت میکند.

رستوران ها وکافه های لوکس نیزبا حضورهنرمندان و علاقمندان فعال است.

خیابان های معروف محله الهیه

خیابان فرشته، خیابان الهیه، خیابان چناران، خیابان سروستان، خیابان مریم، خیابان بوسنی هرزگوین( امیرتیمورسابق)، خیابان شریفی منش( بوستان سابق)، خیابان خزر( بصیرالدوله سابق) ، خیابان مهدیه ( اسفندیاری سابق)، خیابان شاهد ودست یار( خسروانی سابق) ، خیابان صحرا( شکوفنده سابق)، خیابان تختی( ژاله سابق) و برخی خیابان های دیگر درالهیه از خیابانهای این منطقه میباشد.

معروف ترین خیابان محله الهیه خیابان فرشته است که از شهرت خاص بین تهرانی ها و ایرانی ها برخورداراست. افراد ثروتمند و اشراف و اشخاص خواهان زندگی لاکچری دراین منطقه زندگی میکنند. برخی این ساکنان دوست دارند رنگ ماشین، ساعت دستی و دروازه آپارتمان شان باهم ست باشد و از لحاظ رنگ همخوانی داشته باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

هتل های 5 ستاره الهیه تهران

علاوه برهتل های لوکس موجود در محله الهیه تهران هتل 5 ستاره فرشته پاسارگاد تهران که با طراحی و معماری کم نظیر توسط معمار مشهورجهانی زاهاحدید طراحی گردیده است درمرحله اجرا قراردارد.

این هتل چند منظوره قراراست در57 طبقه وزمین با مساحت حدود 4574 مترمربع درنظرگرفته شده است.

این هتل که از جمله زیباترین آسمان خراش های تهران خواهد بود از شروع کارمورد انتقاد شهرسازان وبرخی ساکنان محل مربوطه بنا به کم عرض بودن خیابان و ارتفاع بلنداین سازه بهمراه داشت ولی این انتقادات هیچ اثری عملی مبنی براین مشکل نداشت و به ساخت این پروژه بزرگ ادامه داده شد.

این هتل 5 ستاره با عالی ترین امکانات و باکیفیت ترین خدمات برای مشتریان درنظرگرفته شده است.

 

برج های لوکس و معروف الهیه

برج های دوقلوی الهیه تهران

برج های دوقلوی الهیه ازجمله سازه های لاکچری و لوکس ومشهور تهران است که در 25 طبقه با امکانات عالی رفاهی و خدماتی ساخته شده است.

این برج ها که با معماری نئوکلاسیک وسازه اسکلیت فلزی درزمین حدود 3500 مترمربع درنظرگرفته شده است درسال 1392 ساختش تکمیل گردیده است.

این سازه باشکوه درمقابل زلزله وساییر قوا بصورت مقاوم طراحی شده.

موقعیت مکانی و دسترسی عالی به خدمات عمومی و ساییرمحلات واماکن از مزیت های خوب این برج ها میباشد.

این برج ها دارای مشاعات فعال و کم نظیربرای ساکنان شان، پارکینگ های فراوان، روف گاردن زیبا، سالن های ورزشی، استخرزیبا وبزرگ، سونا و جکوزی و سالن های اجتماعات ولابی مجلل از جمله مشاعات این برج ها میباشد.

متراژ واحدهای این برج ها 145 مترمربع، 196 مترمربع، 272 مترمربع و 345 مترمربع است.

همچنان دارای پنت هاوس اکازیون ولاکچری نیزمیباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

برج مسکونی چناران

یکی دیگرازبرج های لاکچری و مشهور تهران برج چناران است که درمحله الهیه اعمارشده است.

این برج با معماری و طراحی بی نظیر و متریال درجه یک وبرند مجهزبه سیستم هوشمند وفناوری های جدید با متراژهای نسبتا بالاساخته شده است. یعنی واحدهای متراژ کوچک این برج 260 مترمربع میباشد.

با توضیحات مختصرکه درباره محله محبوب الهیه دادم حالا بصورت مختصر درباره قیمت آپارتمان نیز خدمت شما معلومات میدهم.

قیمت آپارتمان ها باکاربری مسکونی دراین محله نیزباتوجه به موقعیت، عمربنا، معماری و طراحی، متریال استفاده شده و امکانات رفاهی و خدماتی اکثرا از هرمترمربع 120 میلیون تومان شروع شده تا 500 میلیون تومان درهرمترمربع میرسد.

البته دربرخی موارد قیمت هرمترمربع بالاتراز 500 میلیون تومان نیزمیرسد ومعاملات فروش انجام میشود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

طورنمونه چند مورد را که براساس گزارشات برخی مشاوران املاک، معلومات میدانی و برخی آگهی ها راجع به قیمت آپارتمان دراین محله است توضیحات میدهم.

واحد آپارتمان 190 متری با قیمت هرمترمربع 121 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

این واحد آپارتمان دارای مشخصات ذیل میباشد:

190 مترمربع- 3 خواب

عمربنا: 30 ساله

نورعالی

بهترین موقعیت الهیه

سندشخصی و آماده انتقال

خیابان دنج وآرام

با امکانات خوب رفاهی

واحد آپارتمان 400 متری دیگرنیزبه قیمت هرمترمربع 400 میلیون تومان بفروش گذاشته شده است.

400 متربرج برند مسکونی- 4 خواب

مشاعات آبی زیبا و کم نظیر از قبیل استخر، سونا و جکوزی

سالن ورزش، سالن جیم، و سالن اجتماعات با لابی مجلل

لابی من وسرایدار مقیم

بهترین موقعیت الهیه- فرشته

نوساز وکلیدنخورده

پارکینگ وروف گاردن وبالکن زیبا

سند آماده انتقال و شخصی

فروشنده واقعی

آپارتمان 350 متری نوساز وکلید نخورده با قیمت هرمترمربع 430 میلیون تومان معامله فروش گردیده است.

این آپارتمان دارای 4 خواب – 2 خواب مستر و درمحدوده فرشته قراردارد.

استخر، سونا، جکوزی و روف گاردن زیبا دارد.

سالن ورزش، میدان بازی پینگ پنگ، و میدان تنیس، انباری و بالکن بزرگ ازدیگرامکانات این آپارتمان میباشد.

علاوه براینها دارای سالن اجتماعات، لابی مجلل و لابی من ونگهبانی 24 ساعته دارد.

دارای منظره بی نظیرو نورفوق العاده میباشد.

واحد بصورت جنوبی- شرقی موقعیت دارد.

این آپارتمان دارای پارکینگ ودسترسی عالی به خدمات عمومی میباشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

آپارتمان 160 متری با قیمت 275 میلیون تومان هرمترمربع بفروش گذاشته شده است.

این واحد دارای 3 خواب بوده و 1 خواب مستردارد.

عمربنا این آپارتمان 6 سال ودارای سند بدون ریشه میباشد.

دارای انباری، پارکینگ ونمای عالی با متریال درجه یک میباشد.

آپارتمان 250 متری دیگر به قیمت هرمترمربع 160 میلیون تومان آگهی فروش گردیده است که دارای جزییات ذیل میباشد.

عمربنا: 15 سال بهترین موقعیت الهیه.

بدون مشاعات آبی

طبقه 6 از 8

دارای 4 خواب و یک خواب مستر

سندآماده انتقال و شخصی

نورعالی و موقعیت دنج

آپارتمان 300 متری دیگر به قیمت هرمترمربع 200 میلیون تومان هرمترمربع معامله فروش گردیده است.

این آپارتان در محله چناران موقعیت دارد و عمربنا آن 15 سال ساخت است.

دارای مشاعات آبی فعال میباشد.

300 مترمربع- 4خواب با 2 پارکینگ سندی

نورعالی ومنظره زیبا با لابی شیک از دیگرمزایایی این واحد آپارتمان میباشد.

آپارتمان 200 متری- 4 خواب به قیمت هرمترمربع 450 میلیون تومان بفروش گذاشته شده است.

این آپارتمان دارای مشاعات آبی از قبیل استخر، سونا وجکوزی وسالن های ورزش و میدان بازی میباشد.

دارای سند تک برگ شخصی و آماده انتقال گفته شده است.

این آپارتمان درمحدوده الهیه موقعیت دارد.

پنت هاوس 500 متری دیگری درمحدوده فرشته به قیمت هرمترمربع 500 میلیون تومان بفروش گذاشته شده است.

این پنت هاوس دارای امکانات عالی رفاهی و اماکن ورزشی وتفریحی با منظره وویو ابدی در بهترین موقعیت الهیه قراردارد.

قیمت ملک وآپارتمان دربخش کاربری تجاری نیز دارای قیمت بالا و نظربه موقعیت و نوع سازه و متریال و عمربنا ازهمدیگر متفاوت است. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله الهیه تهران

 

الهیه از جمله مناطق اعیان نشین ولاکچری و بنام منطقه 1 تهران است که امروزه دراین محله برج های باشکوه و سازه های مجلل ومراکز کم نظیرتجاری واداری با معماری های متنوع و متریال باکیفتت ودرجه یک ساخته شده است که دارای تمامی امکانات خدماتی و ضروری میباشد.

موجودیت سفارت خانه ها، برج های به نام و بلند تهران، خیابانهای معروف، مراکز سوپرلوکس خرید و ساییر امکانت ومزایای عالی رفاهی درکنار دسترسی بسیار راحت به خدمات حمل و نقل عموی ، خیابانها، مترو، خطوط تاکسی رانی و اتوبوس محله الهیه را از جمله محلات گران قیمت و کاملا مرفه نشین تبدیل ساخته است که قیمت آپارتمان نیزدرکاربری های مختلف دارای قیمت های بلند ومتفاوت میباشد.

برای اطلاع بیشتر ازجدید ترین اخبار قیمت مسکن، ملک و آپارتمان در الهیه تهران اینجا  کلیک کنید.

 

 

 

 

 

نویسنده : عبدالقادر" دانشیار"Abdul Qader "Danishyar

سایر مطالب در املاک

محمود حسابی، پدر علم فیزیک ایران

محمود حسابی (1281 – 1371 هجری)، فیزیک ‌دان و ریاضی‌د ان برجسته ی ایرانی بود. او یکی از دانشمندان برجسته ی ایران در قرن چهاردهم محسوب می‌شود. حسابی در زمینه ‌های مختلف فیزیک و ریاضیات کارهای ارزشمندی ا

محله آق تپه بامِ مرتفع کرج

محله آق تپه در شهر کرج از سه حوزه مسکونی بزرگ به نام های استاد معین، باغمیشه و زعفرانیه احاطه شده است. این محله از نزدیکی به خیابان انقلاب و مراکز خرید نیز برخوردار است. همچنین از مهمترین محله‌های اطر

ابن سینا، شاه زادۀ اطبا

ابن سینا (حدود 359-416 هجری) یکی از برجسته ‌ترین دانشمندان و فیلسوفان ایرانی و از بزرگ‌ ترین چهره‌ های تاریخ علم و فلسفه در جهان است.

بازنگری در قیمت‌گذاری خوراک پالایشی‌ها؛ مطالبه رییس بورس از وزیر نفت

آیا نوسانات بازار نفت، زنگ خطی برای صنعت پالایش و بورس اوراق بهادار به صدا درآورده است؟ رییس سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار اصلاح قیمت‌گذاری خوراک پالایشی‌ها شده است. این اقدام چه پیامدها

توقیف دارایی‌های دویچه بانک؛ تنش‌ها میان روسیه و غرب افزایش یافت

در دنیای پرالتهاب سیاست و اقتصاد، خبرها به سرعت رعد و برق می‌آیند و می‌روند. اما گاه خبرهایی به گوش می‌رسد که نه تنها تکان‌دهنده هستند، بلکه می‌توانند زمینه‌لرزه‌ای در دنیای سرمایه‌گذاری و روابط بین‌ا

اقتصاد ایران در دام رکود: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و پیامدهای ناگوار آن

در ماه‌های اخیر، زمزمه‌های رکود در اقتصاد ایران به گوش می‌رسد. گویی ابرهای تیره رکود بر سر اقتصاد کشور سایه افکنده‌اند. سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، همچون نغمه‌ای ناآشنا، در گوش فعالان اقتصادی طنین‌ا

اعلام عفو کامل جرایم مالیاتی برای مودیان خوش‌حساب؛ فرصتی ۲۰ روزه تا پایان خرداد

سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی حمایتی، فرصتی ۲۰ روزه به مودیان خوش‌حساب داده است تا با ارسال فهرست حقوق و دستمزد فروردین ماه خود و پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات مربوطه، از بخشودگی کامل جرایم مالیا

تسلیت رئیس صندوق توسعه ملی برای شهادت رئیسی

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان او را پدری مهربان برای همه ایران دانست.

سرنوشت مبهم باغ گیاه‌شناسی ملی در سایه ساخت و سازهای دولتی

در روزگاری که آرزوی خانه‌دار شدن در ایران به افسانه‌ای دست‌نیافتنی تبدیل شده، پروژه‌های دولتی مسکن همچون ناجیانی در تاریکی امید می‌درخشند. اما چه‌قدر می‌توان به وعده‌های رنگارنگ این پروژه‌ها دل بست؟ د

مالیات خانه‌های خالی 12 برابر شد!

طوفان تازه‌ای در راه بازار مسکن است؛ 120 هزار خانه خالی که از قافله عرضه جا مانده‌اند، شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند. صاحبان این خانه‌ها که گوش به فرمان قانون ندادند، مشمول جریمه‌ای سنگی

قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران

بازار مسکن در این منطقه نیز مانند سایر مناطق تهران، در سال‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه بوده است. با این حال، در حال حاضر شاهد ثبات نسبی در این بازار هستیم.

چالش‌های پیش روی نهضت ملی مسکن چیست؟

طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه به راه افتاده است. اما سؤال اینجاست که این طرح تا چه حد پیشرفت کرده و بانک مسکن به عنوان متولی اصلی پرداخت تسهیلات، چه اقداماتی را انجام داد