فنون بازاریابی املاک و مستغلات

ما فرآیند املاک و مستغلات را از دیدگاه خریدار و فروشنده پوشش داده‌ایم. در مورد مشاور املاک چطور؟ کارگزاران و نمایندگان آینده، ما شما را فراموش نکرده‌ایم. این بخش به یکی از مهم ترین بخش های شغل شما - بازاریابی خانه و خودتان (و کسب و کار املاک و مستغلات) اختصاص دارد.

فنون بازاریابی املاک و مستغلات

مکث کنید. منظورت از "خودم" چیه؟

خوب، مشاور املاک بودن به نوعی شبیه به خود بودن است. شما ممکن است نماینده یک شرکت کارگزاری یا بزرگتر باشید اما در بیشتر موارد، باید خود را به عنوان یک نماینده، پایگاه دانش، مذاکره کننده، بازاریاب، مشاور تامین مالی معرفی کنید و همه چیز در صنعت بفروشید. مشتریان شما برای یکی از بزرگترین معاملات (هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی) در طول عمر خود به شما متکی خواهند بود و شما باید از نظر آنها بهترین باشید.

بهتر از آن، هرچه بیشتر خودتان را بازاریابی کنید، خانه ها و املاکی را که نمایندگی می کنید به طور ذاتی بازاریابی خواهید کرد. این یک استراتژی برد-برد است!

املاک و مستغلات یک صنعت منحصر به فرد برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی است. برخی از صنایع و کسب و کارها صرفا بر روی روش های بازاریابی دیجیتال تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر روی تاکتیک های سنتی مانند کارت پستال و بیلبورد سرمایه گذاری می کنند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

در املاک و مستغلات، شما به احتمال زیاد تمام موارد فوق را انجام خواهید داد. در بیشتر موارد، اکثر نمایندگان برای استراتژی بازاریابی خود یک مخاطب هدف تعریف نمی کنند - آنها فقط مشتریان و خریداران را می خواهند. هرچه شبکه گسترده‌تر باشد، افراد بیشتری را جذب می‌کنند و درآمد بیشتری وارد می‌کنند و خانه‌هایی که می‌فروشند بیشتر می شود.

بنابراین بیایید در مورد روش‌های مختلفی که می‌توانید به عنوان یک مشاور املاک بازاریابی کنید صحبت کنیم. ما آن را بر اساس نوع بازاریابی تقسیم می کنیم و هر دو روش ورودی و خروجی را مورد بحث قرار می دهیم.

1. بازاریابی دیجیتال

دنیا دیجیتال مارکتینگ به ظاهر بی پایان است. آیا این بدان معناست که شما باید در هر فرصت بازاریابی سرمایه گذاری کنید؟ نه کاملا، به خصوص اگر یک نماینده جدید هستید. با چند مورد از این استراتژی ها شروع کنید و سپس تا جایی که کمیسیون شما اجازه می دهد آن را گسترش دهید.

سایت اینترنتی

یک وب‌سایت به‌عنوان یک نماینده، درباره برند شخصی شما آگاهی ایجاد می‌کند و خانه‌هایی را که برای فروش دارید به بازار عرضه می‌کند. خریداران و فروشندگان بیشتری نسبت به قبل آنلاین هستند، بنابراین اگر آنلاین نیستید، درآمد و مشتریان خود را از دست می دهید.

حضور آنلاین به عنوان یک مشاور املاک نیز گویا مشروعیت شما و اینکه چقدر شغل خود را جدی می گیرید است. حداقل باید اطلاعاتی درباره شما (از جمله بیوگرافی ستاره ای)، نحوه تماس با شما و خانه هایی که در حال حاضر می فروشید داشته باشد.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

وبلاگ

راه اندازی وبلاگ راه دیگری برای جذب مشتری، ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان و اثبات تخصص خود در زمینه املاک است. همچنین، رمز و راز و پیچیدگی صنعت می تواند به نفع شما باشد. بازدیدکنندگان و مشتریان شما ناگزیر سوالاتی خواهند داشت و وبلاگ املاک و مستغلات شما می تواند پاسخ ها را در خود جای دهد.

وبلاگ خود را بخشی از وب سایت خود کنید. این باعث می‌شود بازدیدکنندگان در محل حضور داشته باشند و خود را بیشتر به عنوان یک نماینده معرفی کنید. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، هر چند وقت یکبار که می خواهید پست کنید، اما هر چند وقت یکبار که انتخاب می کنید، مطمئن باشید که می توانید آهنگ ثابتی داشته باشید. به ایده نیاز دارید؟ به سوالاتی که مشتریانتان می پرسند توجه کنید یا شاید در مورد خانه ای که در حال فروش آن هستید وبلاگ نویسی کنید.

 

بازاریابی املاک و مستغلات

رسانه های اجتماعی

آیا می دانستید که بیش از 74 درصد از نمایندگان، از فیس بوک و لینکدین برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنند؟ رسانه های اجتماعی در دنیا املاک و مستغلات حرف اول را می زنند و راه های زیادی برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی شما وجود دارد. یک صفحه اختصاصی در فیس بوک می تواند به شما کمک کند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید، خانه های خود را بازاریابی کنید و محتوا وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید، و یک حساب اینستاگرام مکانی برای اشتراک گذاری عکس های ملکی با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می دهد.

رسانه های اجتماعی همچنین یک راه عالی برای ارتباط شخصی با مشتریان هستند. به عنوان یک فرد بازاریاب، ایجاد ارتباطات شخصی و عاطفی در تلاش برای کسب و کار بسیار مهم است. وقتی نوبت به خرید یا فروش خانه می رسد، مشتریان فقط نیاز ندارند که بدانند شما می توانید کارتان را انجام دهید، بلکه باید بدانند که می توانند به شما نیز اعتماد کنند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

پست الکترونیک

ایمیل صرف نظر از وضعیت جمعیتی یا وضعیت خریدار (یا فروشنده) یک راه عالی دیگر برای بازاریابی است. چه آن‌ها فعالانه به دنبال خانه جدیدی باشند و چه شما به سادگی آدرس ایمیل آنها را از یک فرم آنلاین دریافت کنید، ایمیل می‌تواند به شما کمک کند در ارتباط باشید و در ذهن خود آنها را حفظ کنید و بلعکس.

یک راه عالی برای انجام این کار از طریق ایمیل خبرنامه املاک و مستغلات است. خبرنامه ها تاکتیک های ساده و قالبی هستند که به شما امکان می دهند در محتوا خود خلاقیت به خرج دهید. در خبرنامه خود، می توانید خانه های فعلی برای فروش، توصیفات مشتری، حقایق شخصی سرگرم کننده و رویدادهای محلی را درج نمایید.

تبلیغات پولی

مزایا و معایبی برای پرداخت برای تبلیغات وجود دارد، چه در مورد کسب و کار املاک و چه در مورد املاک فعلی شما. اگر تصمیم می‌گیرید برای تبلیغات، مانند تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری، یا حتی تبلیغات بومی هزینه کنید، مطمئن شوید که مکان‌های جغرافیایی درستی را هدف قرار داده‌اید (زیرا احتمالا با مشتریان صدها مایل دورتر کار نمی‌کنید). پرداخت هزینه تبلیغات را در سایت‌های طراحی داخلی محلی یا وبلاگ‌های خانواده محور یا حتی در وبلاگ شخصی املاک و مستغلات خود در نظر بگیرید. به این ترتیب، می توانید بدانید که تبلیغات شما توسط مخاطبان ارزشمند دیده می شود.

2. بازاریابی سنتی

در دنیا املاک و مستغلات، روش های بازاریابی سنتی به سختی منسوخ شده اند. این به چند دلیل است.

اولا، املاک و مستغلات یک صنعت به شدت مبتنی بر مکان است. اگرچه ممکن است برای یک تجارت الکترونیکی منطقی نباشد که در مجلات محلی یا روی نیمکت های اتوبوس بازاریابی کند اما برای آژانس های املاک محلی که به دنبال همکاری با مردم منطقه هستند منطقی است. ثانیا، روش‌های بازاریابی سنتی می‌توانند مقرون به صرفه‌تر باشند و بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری ایجاد کنند بویژه وقتی بازاریابی محلی انجام می‌شود.

چند مورد از این استراتژی ها را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

کارت ویزیت و کارت پستال

کارت ویزیت یکی دیگر از بهترین ها برای مشاوران املاک است. در بازدیدهای حضوری و مهمانی ها، رویدادهای محلی و برخورد ساده با مردم در خیابان، احتمالا همیشه به یک کارت ویزیت نیاز دارید که شماره تلفن و آدرس ایمیل شما را داشته باشند. کارت ویزیت املاک و مستغلات همچنین به شما این فرصت را می دهد تا شخصیت خود را نشان دهید و با مشتریان بالقوه در تماس باشید.

از سو دیگر، کارت پستال ها برای بازاریابی خانه های فروشی بسیار موثر هستند. نه تنها فضا کافی برای عکس و متن وجود دارد، بلکه کارت پستال‌های املاک و مستغلات نیز به راحتی از بین نمی‌روند، پست می‌شوند و به سرعت خوانده می‌شوند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

 

املاک و مستغلات

ایمیل مستقیم

پست‌های مستقیم ممکن است قدیمی به نظر برسند، اما در واقع در صنعت املاک و مستغلات کاملا موثر هستند. در واقع، نرخ باز کردن پست مستقیم تا 90٪ در سال 2021 است.

چه کارت پستال، آگهی های شخصی، خبرنامه یا سایر محتواها را پست کنید، ایمیل های مستقیم راهی عالی برای هدف قرار دادن محله یا منطقه خاصی در شهر شما هستند. این یک روش آزمایش شده و واقعی است که می تواند به تنهایی یا همراه با استراتژی های دیگر کار کند.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

تبلیغات محلی

شما می توانید به روش های مختلف تبلیغات محلی انجام دهید. می توانید برای تبلیغات محلی در مجلات، خبرنامه ها، نیمکت های اتوبوس و بیلبوردها هزینه کنید. می توانید کارت پستال ها و کارت های ویزیت خود را در سراسر منطقه مورد نظر خود پخش کنید یا با مشاغلی شریک شوید که به صورت رایگان برای شما تبلیغ می کنند.

از طرف دیگر (خلاقانه تر)، به مجلات محلی کمک کنید یا ستونی را به خودتان اختصاص دهید. این روش همان روش ورودی است که وبلاگ نویسی و پست مهمان انجام می دهد، با این تفاوت که همسایگان و مشتریان محلی شما را هدف قرار می دهند. همچنین به شما فرصتی می دهد تا در خوانندگان و مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید.

در نهایت، درب زدن راه دیگری برای ایجاد آگاهی و بازاریابی برای مردم منطقه شما است. کوبیدن درب یکی دیگر از روش‌های امتحان شده و واقعی برای جمع کردن سرنخ‌ها و بازاریابی برای خود و املاکتان برای فروش است.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

3. بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان (WOM) موثرترین تاکتیک برای مشاوران املاک است. به همین دلیل است که ما این بخش را مختص به خود کرده ایم. جمع آوری توصیفات از مشتریان گذشته برای کسب و کار و استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم است.

بررسی ها و توصیه ها

چه با یک مشتری یا با 100 مشتری کار کرده باشید، همیشه درخواست نظر و پیشنهادات از آنها کنید. وقتی کارتان با مشتری به اتمام می رسد، چند جمله در مورد خدمات و عملکرد خود به عنوان یک نماینده بخواهید و از آنها بخواهید که توصیفات و نظرات و پیشنهادات خود را به سایت ها ارسال کنند. شما می توانید این توصیفات را در وب سایت خود نیز منتشر نمایید.

چگونه می توانید از بررسی های محکم اطمینان حاصل کنید؟ یک مشاور املاک عالی باشید. به همین سادگی. خدمات شگفت انگیزی را ارائه دهید، بهترین کار خود را انجام دهید و تاثیر بسیار خوبی بر مشتریان بگذارید. در اختتامیه هدیه ای برای آن ها در نظر بگیرید تا مشتریان شما را به خاطر بسپارند.

املاک و مستغلات نمونه بارز یعنی این که آیا شما بهترین بازاریاب برای مشتریان فعلی و گذشته بوده اید. با برخورد با هر مشتری با خدمات استثنایی، می توانید از ارجاعات برای سال های آینده اطمینان حاصل کنید.

املاک و مستغلات یک صنعت پیچیده است، اما با این وجود برای اقتصاد و سبک زندگی ما حیاتی است. چه علاقه مند به خرید اولین خانه خود باشید یا در مورد املاک و مستغلات به عنوان شغلی کنجکاو باشید، مهم است که فرآیند املاک و مستغلات و نقشی که مصرف کنندگان و نمایندگان در هر معامله ایفا می کنند را درک کنید.

املاک و مستغلات صنعتی است که با قوانین خود بازی می کند و با تغییر تکنولوژی، درآمد، عادات خرید و سبک زندگی، املاک و مستغلات پیچیده‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شوند. این وظیفه شماست که در بهترین وضعیت بمانید.

 

مشاهده پکیج آموزشی رایگان مشاوران شیش دنگی

 

 

مدیر پلتفرم شیش دنگ: صالح قاسمی نراقی

سایر مطالب در املاک

خداحافظی با Workplace: متا به دنبال فتح قله‌های هوش مصنوعی و متاورس

در دنیای پرشتاب تکنولوژی، شاهد ظهور و افول پلتفرم‌های مختلفی هستیم. پلتفرم Workplace، رقیب اصلی اسلک و تیمز مایکروسافت، نیز از این قاعده مستثنی نیست. متا، شرکت مادر فیس‌بوک، در اقدامی غافلگیرکننده، اع

آلمان میزان دارایی‌های بلوکه شده روسیه فاش کرد!

اتحادیه اروپا در تلاش است تا از این پول‌ها برای کمک به اوکراین استفاده کند.

تحت فشار بدهی؛ ابر تیره بر فراز اقتصاد ترکیه

رشد بی‌وقفه بدهی خارجی بخش خصوصی ترکیه، زنگ خطر را به صدا درآورده است. این رقم در ماه مارس به 165.7 میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش 1.7 میلیارد دلاری نسبت به پایان سال 2023 است.

فصل اول: شفافیت ضروری است - بخش چهارم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

فصل اول: شفافیت ضروری است - بخش سوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

جنگ تجاری آمریکا و چین: تعرفه‌های جدید، تنش‌های نو

در تقابل جدیدی از جنگ تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی جهان، ایالات متحده تعرفه‌های سنگینی را بر واردات کالاهای چینی اعمال کرد. این اقدام که به بهانه حمایت از کارگران و کسب‌وکارهای آمریکایی صورت گرفته، ت

فصل اول: شفافیت ضروری است - بخش دوم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا

آتش به جان قطب نفت شیل کانادا افتاد؛ فورت مک موری در آستانه تخلیه

دود غلیظ و شعله های آتش، آسمان فورت مک موری، قلب صنعت نفت شیل کانادا را در بر گرفته است. مقامات محلی با صدور هشدار تخلیه، از احتمال وقوع فاجعه ای مشابه سال ۲۰۱۶ خبر می دهند، زمانی که ۹۰ هزار نفر مجبور

هوش مصنوعی: شغل‌کُش یا فرصت‌آفرین؟

هوش مصنوعی (AI) در سال‌های اخیر به سرعت در حال پیشرفت بوده و به یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. این فناوری نوظهور در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مراقبت‌های بهداشتی، ام

تب و تاب نوسازی در جنوب شهر؛ زمزمه‌های رونق در بازار املاک کلنگی

جنوب تهران، گویی در حال پوست انداختن است. زمزمه‌های نوسازی، در کوچه پس کوچه‌های قدیمی طنین انداز شده و شور و حالی نو در جان بازار املاک کلنگی این منطقه دمیده است.

افت شدید سرمایه‌گذاری خارجی در بخش مسکن ترکیه؛ روندی نگران‌کننده یا فرصتی تازه؟

بازار املاک و مستغلات ترکیه که همواره به عنوان قطبی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی شناخته می‌شد، در ماه‌های اخیر با چالش‌هایی جدید روبرو شده است. زمزمه‌هایی از کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش به گوش می‌رس

اژدهای زرد در حال بال گشودن: نشانه‌های امیدوارکننده از احیای قریب‌الوقوع اقتصاد چین در سال ۲۰۲۴

در سرزمینی پهناور و باستانی، اژدهایی خفته به نام اقتصاد چین وجود دارد. این اژدها که زمانی قدرتمند و سرزنده بود، در سال‌های اخیر با طوفان‌های سختی روبرو شده است. بیماری همه‌گیر، بحران مسکن و تنش‌های ژئ