جاهای دیدنی و جاذبه های اصفهان

اصفهان که به نصف جهان و نقش جهان معروف است از مکان های بی نظیر و فوق العاده تاریخی و فرهنگی با معماری خاص و بی نظیرش دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی زیادی است. شهر اصفهان که پایتخت استان اصفهان میباشد، در دوران صفویه بحیث پایتخت ایران نیزبوده و یک تصویر جذاب و اضح با خلاقیت و مهارت های ایرانی از تاریخ برای ما ارایه میدهد. دیدنی های اصفهان و جذابیت های آن بمراتب بیشتر از گنجایش در یک نوشته یا کتاب است، اما دراین نوشته از مشهورترین و جذاب ترین بناها و مکان ها برای شما بصورت مختصر معلومات میدهم .

جاهای دیدنی و جاذبه های اصفهان

اصفهان

اصفهان که به نصف جهان و نقش جهان معروف است از مکان های بی نظیر و فوق العاده تاریخی و فرهنگی با معماری خاص و بی نظیرش دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی زیادی است.

شهر اصفهان که پایتخت استان اصفهان میباشد، در دوران صفویه بحیث پایتخت ایران نیزبوده و یک تصویر جذاب و اضح با خلاقیت و مهارت های ایرانی از تاریخ برای ما ارایه میدهد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

دیدنی های اصفهان و جذابیت های آن بمراتب بیشتر از گنجایش در یک نوشته یا کتاب است، اما دراین نوشته از مشهورترین و جذاب ترین بناها و مکان ها برای شما بصورت مختصر معلومات میدهم .

اگرمیخواهید هنگام سفر از بناها و جاذبه های شگفت انگیز دیدن نموده معلومات داشته باشید تاآخر این نوشته را مطالعه نمایید.

 

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان

یکی ازجاهای محبوب دیدنی اصفهان میدان شاه میباشد که بعد از انقلاب به میدان امام تغییر نام کرده است.

این میدان که گفته میشود دومین میدان بزرگ دردنیا است دارای 560 متر طول و 160 مترعرض بوده و ازشهرت جهانی و اهمیت خاص با ویژگیهای منحصرد به فرد خودش برخوردارمیباشد.  

قدمت میدان نقش جهان که به دوران صفوی میرسد یک مجموعه ای از سازه های تاریخی و عقیدتی مانند عمارت عالی قاپو، مسجد جامع عباسی، سردر قیصریه و مسجد شیخ لطف الله دراین میدان موقعیت دارد.

ازاین میدان درگذشته مکانی برای برگزاری جشن ها و مراسم های باشکوه و بازی چوگان بوده است.

میدان نقش جهان درسال 1313 جزی آثار ملی ایران گردید و همچنان اولین اثر ایرانی است که در میراث جهانی یونسکو در سال 111 ثبت شده است میباشد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

پل خواجوی اصفهان.

پل که دوست داری بجای گذر توقف کنی

پل خواجوی اصفهان

پل خواجوی اصفهان دارای طول 133 متر، عرض 12 متر و 5.7 متر معبر است که بالای زاینده رود در دوران صفوی و بدستور شاه عباس دوم ساخته شده است و یکی از دیدنی ترین مکان های اصفهان میباشد.

یکی از دلایل که این پل را تبدیل به جاذبه گردشگری نموده است معماری زیبا و باشکوه این پل است که درآن اصل تقارن و تناسب به بهترین شکلش بطور هنرمندانه و زیبا درنظرگرفته شده است.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

غروب عاشقانه وآرام بخش این پل فضای عاشقانه و دلپذیر را ایجاد میکند که گاهی ممکن مثل صایب تبریزی درون مایه اشعار شاعران باشد و یاهم با دیدن غروب زیبا و شب های چراغانی بیشترین لذت را ثبت خاطرات زندگی تان نمایید.

 

بازار قیصر اصفهان

بازار قیصریه اصفهان

بازارسلطانی که در دوران گذشته بحیث یکی از بازارهای  مهم وبزرگ ایران و خاورمیانه محسوب میشد درسال 1011 و 1029 در دوران صفوی ساخته شده است.

این بازار که همرای سردر قیصریه شهرت زیاد دارد از جمله قدیمی ترین جاهای دیدنی اصفهان است که درقسمت ضلغ شمالی میدان امام اعمار گردیده است.

این بازار که ازجمله جاهای دیدنی اصفهان میباشد از سردرقیصریه شروع شده و با گذشتن از بازار چیتسازها به بازار دارالشفا خاتمه میابد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

سردرقیصریه

سردرقیصریه یک ورودی زیبا و دیدنی با نقش ونگارهای جذاب و هنرمندانه به قلم رضا عباسی با نقاشی های قدیمی و کاشی کاری های زیبا و ظریف  تزئین شده است که توجه هربیننده را بخود جلب نموده و از اهمیت بالای تاریخی برخوردار است.

بازار قیصریه درگذشته ها نیز ازجاهای دیدنی جهان گردان محسوب میگردد. طور نمونه ناصرخسرو و شاردن درهنگام سفر شان به اصفهان از این بازار دیدن نموده و آنرا یکی از جاهای دیدنی اصفهان توصیف نموده است.

این بازار تو درتو باگنبدهای زیبا و نورپردازی های خیره کننده با معماری باشکوه،  دارای چند رسته بوده که  درگذشته محل فروش مخصوصا فرش فروشان گفته شده است.

دسترسی به این بازار بسیار راحت و از طریق تاکسی، اتوبوس و مترو امکان پذیراست.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

کاخ عالی قاپو

بنای تاریخی پراز شگفتی ها

کاخ عالی قاپو اصفهان

این بنای تاریخی دیدنی که درگذشته به قصر دولت خانه معروف بودند یک ساختمان 6 طبقه با 48 مترارتفاع  و با 18 ستون چوبی میباشدکه به دستور شاه عباس اول در دوران صفوی با پله های مارپیچی و معماری با شکوه در قسمت ضلغ غربی میدان امام ساخته شده است.

ساخت این کاخ در دوره های شاه عباس دوم و شاه سلیمان تکمیل گردیده است.

این بنای تاریخی با معماری بی نظیر وهنرمندانه طراحی شده است که تعداد طبقات آن از هرطرف متفاوت دیده میشود.

این کاخ تاریخی با طراحی خاص از گچ بری ها ونقاشی های مجذوب کننده توسط نقاش بزرگ و معروف ایرانی" رضا عباسی" بصورت خیره کننده تزئین گردیده است.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

ازمیان همه طبقات یک طبقه بنام اتاق صوت  یا اتاق موسیقی است که خاص است و حتما باید ببینید.

این اتاق طوری ماهرانه و خلاقانه توسط گچ بری ها ساخته شده است که صدا بدون انعکاس بطور اکو ستیک در تمام کاخ منتشر شده و محل زیبا و دوست داشتنی برای هنرمندان و نواختن موسیقی است.

دسترسی به این مکان تاریخی و دیدنی راحت بوده واز طریق تاکسی، اتوبوس، ماشین های شخصی ومترو ممکن میباشد.

 

سی وسه پل اصفهان

سی و سه پل اصفهان

پل الله وردی، سی وسه پل یا پل جلفا که یکی ازپل های درجه یک دنیا و نماد مشهورمحسوب میگردیدند درقرن یازدهم توسط الله وردخان بالای زاینده رود به دستورشاه عباس صفوی با طول 295 متر، عرض 33متر وارتفاع 14 ساخته شده است.

این پل دارای چشم انداز زیبا و جذاب و با نورپردازی های دیدنی اش از طرف شب ارزش دیدن را دارد.

درگذشته بالای این پل مراسم و جشن های خاص و بزرگ برگزارمیگردیدند مانند جشن نوروز، جشن آب پاشان و مراسم خاج شویان.

این پل گرچند که فعلا برخی قسمت های زیادش تخریب گردیده است ولی بازهم یکی از مکان های دیدنی و زیبای اصفهان نصف جهان میباشد.

موقعیت این پل در اصفهان، میدان انقلاب و خیابان چهارباغ عباسی میباشد.

دسترسی به این مکان زیبا و دیدنی به راحتی از طریق ماشین شخصی، تاکسی، اتوبوس و مترو میسراست.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

کاخ چهل ستون اصفهان

کاخ چهل ستون اصفهان

کاخ باشکوه با بیست ستون در میان باغ با مساحت 225* 275 متربا معماری منحصربه فرد ایرانی و اروپایی یکی از مکان های زیبای تفریحی اصفهان میباشد که بدستور شاه عباس اول در دوران صفوی ساخته شد و در دوران شاه عباس دوم تکمیل گردید.

این کاخ زیبا که 20 ستون چوبی دارد هم در لیست آثار جهانی یونسکو وهم در آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

درقسمت بیرونی کاخ استخر بزرگ و زیبا وجود دارد که با اتعکاس تعداد ستونهای کاخ آنرا دوبرابر نشان میدهد و به همین دلیل هم به 40 ستون مشهور است.

قسمت داخلی این کاخ علاوه بر طراحی ها ونقاشی های جذاب و دیدنی دارای موزه نیزمیباشد که درآن آثار و کتب دوران قدیم و صفوی موجودمیباشد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت اصفهان

یکی از جاهای دیدنی اصفهان کاخ هشت بهشت با معماری اصفهانی است که در دوره صفویه در وسط باغ سرسبز بامعماری عالی و باشکوه در دو طبقه ساخته شده است.

این کاخ با طراحی زیبا و هشت ضلع در دوطبقه در گذشته بنامهای هشت دربهشت و هشت به هشت نیز یاد میگردیدند که ملقب به زیباترین کاخ عالم نیزبودند.

طراحی و نقاشی های هنرمندانه و جذاب این بنایی تاریخی و دیدنی با گچ بری های زیبا، طاقها و رواقهای دیدنی توجه هربیننده را مجذوب خودساخته و خلاقیت و مهارت مهندسان و طراحان زمان را به نمایش میگذارد.

باوجودیکه قسمت های زیادی ازاین کاخ دیدنی فعلا تخریب گردیده ولی بازهم یکی از زیباترین مکان های پرجاذبه اصفهان نصف جهان میباشد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

اماکن مذهبی اصفهان

مسجد امام اصفهان

اصفهان که یکی از مقاصد مهم  توریستی میباشد دارای جاذبه ها و جلوه های باشکوه فرهنگی، تاریخی ومذهبی میباشد.

اماکن متبرکه و زیارتگاه های زیادی با مساجد و کلیسا های مشهور دراصفهان موقعیت دارد . دراین نوشته صرف یکتعداد مساجدمعروف و مشهور اصفهان را به شما معرفی میکنم.

مساجد اصفهان که ازجمله دیدنی ترین مکان ها و جاهای تاریخی زیبا و ارزشمند است که در دوران صفویه اعمار گردیده است.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

شاهکار معماری ایرانی و اسلامی در اصفهان؛ مسجد شیخ لطف الله که از نظرمعمار دارای اهمیت زیاد است ازجمله مساجد مشهور و معروف اصفهان نصف جهان است که به دستور شاه عباس اول در قرن 11 دوره صفوی در مدت 18 سال ساخته شده است.

طراح و معمار این مسجد نامدار و باشکوه محد رضا " اصفهانی" بودند که با گنبد آبی خارق العاده و محراب زیبا و خیره کننده با سبک خاص طراحی نموده و یکی از بناهای دیدنی و ماندگار گردیده است.

این مسجد که ازجمله آثارملی ایران نیز محسوب میگردد به اسم یکی از علمای بزرگ دوران صفوی شیخ لطف الله جبل عالمی مسمی گردیده است.

علاوه بر معماری وطراحی فوق العاده باشکوه بیرونی وقتیکه پا به داخل این مسجد میگذارید از طراحی و نقش ونگار کاشی های رنگی و آبی ، لاجوردی ، خاکستری و سفید این بنای تاریخی با نقاشی های همراه با کتیبه ها  بحیرت خواهید افتید. شاهکار این معماری و طراحی آقای علیرصا تبریزی عباسی بودند.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

ویژگیهای منحصر به فرد مسجد شیخ لطف الله

·       معمولا از شاخصه ها ونماد هرمسجد مناره آن میباشد اما این مسجد باشکوه فاقد مناره میباشد.

این مسجد با گنبد آبی رنگ و طراحی جذاب و هنرمندانه آنقدر باشکوه و زیبا دیده میشود که موجودیت منار بفراموشی میرود.

·       این مسجد برخلاف بسیاری مساجد دیگر که دارای حیاط و شبستان میباشد فاقد حیاط و مستقیم از طریق پله های میتوانید وارد این شاهکار معماری و بنای ارزشمند تاریخی شوید.

یکی از زیبا ترین طراحی های این مسجد در قسمت گنبد طرح طاووس زیبا است که درکاشی ها دیده میشود و پرهای آن با انعکاس نور داخل مسجد بیشتر آشکار وبرجسته میشود.

مسجد شیخ لطف الله ازجمله بناها و معماری های است که بادیدنش حس افتخار و غرور به ایرانی ها زنده میشود.

 

مسجد امام

مسجد امام اصفهان

این مسجد که درمیراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت میباشد بنام های مسجد جامع و مسجد شاه نیز معروف است.

این مسجد باشکوه به دستور شاه عباس اول در دوره صفوی اعمار گردیده است.

این مسجد دیدنی که مثال بی نظیر از معماری ایرانی و اسلامی میباشد، معماری و طراحی آن توسط استاد علی اکبراصفهانی معمار و هنرمند محبوب اصفهان صورت گرفته است و نظارت آن توسط محب علی بیک الله صورت گرفته است.

معماری، نجاری و کاشی کاری و نقاشی های مسجد امام بی مانند و فوق العاده زیبا است.

نقوش اسلیمی وکتیبه های این مسجد توسط هنرمندان وخطاطان مشهور مانند محمد رضا"امامی"، علی رضا"عباسی"، عبدالباقی "تبریزی" و محمد صالح "امامی" بشکل شگفت انگیز و هنرمندانه انجام شده است.

انعکاس صدای شما هنگام ایستادن زیرگنبد زیبا و باشکوه این مسجد جالب و جذاب است.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

کلیسای وانک

فضای آرامش بخش برای هردین و مذهب

کلیسای وانک اصفهان

شما اگرمسلمان باشید یا مسیحی و یاهم با یک دین و آیین دیگرفرقی نمیکند درهرحالت کلیسای وانک اصفهان مکان پراز آرامش ومعنوی و مذهبی خواهد بود.

کلیسای وانک اصفهان که یکی ازمکان های نهایت دیدنی و جذاب است شما را به یاد یک کلیسای قدیمی و باشکوه در ایتالیا خواهد انداخت البته کسانیکه تجربه دیدن کلیسا در ایتالیا را داشته باشد.

این کلیسا که هنوز هم مرکز عبادتگاه و اعمال مذهبی مسیحیان ساکن دراصفهان میباشد یکی از جاهای دیدنی ومشهور اصفهان میباشد بمنظور پایدارماندن ارامنه ها در اصفهان در دوره شاه عباس دوم در منطقه جلفا اصفهان ساخته شده است.

وانک درزبان ارمنی به معنی "صومعه" میباشد.

این کلیسا دارای موزه زیبا و اماکن دیدنی و اشیای ارزشمند میباشد که بازدید برای همه آزاداست.

علاوه برموزه، این کلیسا دارای کتابخانه و چاپخانه نیزمیباشد. درموزه مردم شناسی ارامنه  این موزه، زیورآلات، اشیای تاریخی، تابلوها، نسخ خطی و منسوجات نگهداری میشود که برای بازدید کنندگان بنمایش گذاشته شده و ازدیدن آنها لذت خواهید برد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

دراین موزه تار موی موجود است که روی آن جمله ای از تاروت نوشته شده وفقط با میکروسکوپ قابل خواندن است.

کلیسای وانک که دارای دو گنبد با معماری ترکیبی ارمنی واسلامی و نقش و نگارهای مجذوب کننده تزیین گردیده است.

گنبد این کلیسا مانند گنبد های مساجد گرد است که یکی از تفاوت های این کلیسا با سایر کلیسا ها است.

دیوارها وسقف این کلیسا  از نقش ونگارها و تصاویر انجیل با عناوین مسیحی تزئین گردیده است.

این تزیینات با رنگ روغنی و طلاکاری شده بصورت ماهرانه و شگفت انگیز اجرا گردیده است.

 

منارجنبان

منار جنبان اصفهان

این بنای بامعماری ایرانی و اسلامی که درفهرست آثار ملی ثبت گردیده است، یکی از جاهای بسیار جذاب ودیدنی اصفهان مکان آرامگاه عارفی به اسم عمو عبدالله کارلادانی است که یادآور از تاریخ کهن و غنی ایران است.

این بنا که دارای دو مناره با ارتفاع 17 متر وبا عرض 9 متر و یک ایوان و چله خانه ساخته شده است که چله خانه بخاطر چله نشینی عارفان استفاده میگردید.

هنگامیکه یکی از مناره های این بنای تاریخی به حرکت می آید مناره دیگرنیز شروع به حرکت و جنبش میکند و گسترش این حرکت راکم کم به تمام ساختمان احساس میکنید که فوق العاده زیبا و دیدنی و یکی از شاهکارها و خلاقیت های معماری است.

منارجنبان دربرخی بناهای سایر شهرها مانند یزد اعمار گردیده است که صرف منار حرکت میکند و لی باقی ساختمان احساس نمیشود که به لرزش بیاید واین وجه تمایز این بنای تاریخی و دیدنی اصفهان است.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

دلیل نامگذاری این بنا به منارجنبان هم همین حرکت منارها است.

 

آتشکده تاریخی اصفهان

آتشکده اصفهان

کوه آتشگاه یا آتشکده اصفهان نصف جهان که درمکان بلند و زیبا قرارگرفته است ازجمله مکان های جذاب ودیدنی اصفهان میباشد.

این بنای زیبای تاریخی مربوط به دوره ساسانیان بوده که دارای قدامت زیاد تاریخی میباشد.

اتاق هشت گوشه خشتی با پنجره های زیبا روبه بیرون بالای کوه بنام آتشگاه در محله بلند اعمار گردیده است که درزمان زرتشت محل قراردادن آتش جاویدان موبدان زرتشتی بوده است.

از این آتشکده بحیث یکی از 7 آتشکده مهم وبزرگ دوران ساسانی در کتب بسیاری از تاریخ نویسندگان و مورخان وجغرافیا شناسان یاد آوری گردیده است.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

برای تماشا و دیدن از این بنای تاریخی ارزشمند شما باید با کوه نوردی و پیاده روی خودرا به این محل برسانید و خاطرات و یادگاری های به زمان تاریخ را تجسم و دیدن کنید.

 

کلیسای بیت اللحم اصفهان

کلیسای بیت اللحم اصفهان

کلیسای با جاذبه ای گردشگری زیاد و منار بلند در دوران صفوی به نام بیت لحم مقدس یا بیت اللحم به وصیت بازرگان معروف آنزمان خواجه پطروس ولیجانیان درسال 1306 هجری در اصفهان در دوطبقه که طبقه دوم آن مخصوص بانوان گفته میشود اعمار گردیده است.

طراحی و جذابیت نمای داخلی و بیرونی این کلیسا که باعث شهرت بیشتر این بنا نیز گردیده است با بکارگیری از مواد آجر و گچ با نقش و نگارهای مجذوب کننده از کتاب مقدس تزئین و ساخته شده است.

 

باغ های مشهور ودیدنی اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

باغ گل اصفهان و باغ پرندگان اصفهان از جمله باغهای بسیار زیبا و دیدنی و پراز انواع گلها و درختان مختلف و دیدنی بامکان های تفریحی و آموزشی و باطراحی های شگفت انگیز و جذاب در اصفهان میباشد که حتما در سفربه اصفهان آنرا فراموش نکنید و یک دنیا لذت ببرید.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

موزه های دیدنی و جذاب اصفهان

اصفهان درکنار سایر اماکن تاریخی و جاهای دیدنی بی نظیر، دارای موزه های زیاد و مختلف نیزمیباشد که چند تا از موزه های دیدنی ومعروف اصفهان را مختصر معرفی میکنم.

 

موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی اصفهان

موزه تاریخ طبیعی اصفهان که دارای دایناسورهای جذاب و سایراشیا و آثار دیدنی میباشد درسال 67 دریکی از سازه های زیبا و تاریخی اصفهان یعنی تالار تیموری افتتاح گردید.

این موزه که فعلا دارای 7 سالن دربخشهای مختلف مانند زمین شناسی، گیاه شناسی، جغرافیای طبیعی، سالن رهنمای موزه ، سالن دیدن آثار طبیعی و سایر بخشها میباشد، آثار واشیای مختلف و ارزشمندش درمدت 37 سال توسط دکترجعفریان با پول و سرمایه شخصی اش از تمام ایران و برخی کشورهای دیگر تهیه و اینجا جمع آوری گردیده است.

 

موزه موسیقی اصفهان

موزه موسیقی اصفهان

موزه موسیقی که اولین موزه خصوصی و همچنان تنها موزه خصوصی میباشد که باداشتن موزه چند زبانه اش درفهرست اول جاهای دیدنی موزه ها دراصفهان قرارمیگیرد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

این موزه موسیقی که درسال 95 بهترین جایزه موزه خصوصی را دریافت کرده است توسط دو موسیقی دان معروف و محبوب و عاشق موسیقی سنتی ایران هریک آقایان شهریار" شکرانی" و مهرداد" جیحونی" بابیش از 300 نوع مختلف ساز ایرانی درسال 94 افتتاح گردید که دارای بخشهای مختلف و امکانات عالی تفریحی و دیدنی میباشد و علاوتا این موزه دارای تورمجازی از طریق سایت نیزمیباشد که از طریق سایت موزه موسیقی ایران میتوانید به این موزه پرطرفدار و زیبا سفرکنید.

 

موزه هنرهای تزئینی اصفهان

موزه هنرهای تزئینی اصفهان

رکیب خانه یا موزه هنرهای تزئینی اصفهان که درگذشته ازجمله بناهای دولت خانه صفوی در زمان شاه عباس بشمار میرفت یکی از مکان های زیبا و جذاب دیدنی دراصفهان میباشد.

واژه رکیب که بمعنی یراق آلات و رکاب اسب است، پس میتوان گفت که ازاین بنا درگذشته برای نگهداشتن وسایل اسب سواری وسوارکاری شبیه به اصطبل دولتی استفاده میگردیده است.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

علاوه برموارد فوق الذکر از خانه های تاریخی اصفهان نیز اندک یادآوری میکنم.

 

خانه های تاریخی اصفهان

خانه تاریخی ملا باشی اصفهان

دراصفهان خانه های باقدمت زیاد و ارزشهای فرهنگی، معماری و هنری وجود دارد که برای تان قصه ها و خاطرات ارزشمند به درازای تاریخ ها ودوره های مختلف را با زبان گویا و بصورت عینی اما دلنشین وبه یادماندنی و آموزنده یادآوری میکند که نباید دیدن آنرا درسفر به اصفهان ازدست داد.

خانه تاریخی ملاباشی، خانه تاریخی دهدشتی، خانه تاریخی مشیرالملک "انصاری" از جمله این خانه های تاریخی میباشد.

اصفهان پراز پارکها، محل های دیدنی تفریحی و تاریخی دیگر با طبیعت زیبا و دل انگیز نیز میباشد که از حوصله این نوشته افزون است و با یادآوری مختصر همین مقدار از اماکن و آثار تاریخی و دیدنی اصفهان بسنده میکنم.

نوشتن درباره اصفهان علاوه براینکه پراز جذابیت و شگفتی ها میباشد درمحدودیت زمان فقط  میتوان قطره ی از آن را یادآوری نمود.

برای نوشتن درباره اصفهان باید کتابهای با حجم بزرگ و زمان زیاد برای تهیه وخواندنش درنظرگرفت.

اصفهان که دردوران صفویه پایتخت ایران بودند، چکیده ی برجسته از تاریخ ایران است که دارای جاذبه های زیادی تاریخی، مذهبی، معماری، تفریحی و طبیعی شگفت انگیز و باشکوه با عظمت و خلاقیت معماری های ایرانی و ارمنی و اسلامی میباشد.

 

آگهی های ملکی شهر تاریخی اصفهان

 

برای معلومات بیشتر درمورد جاهای دیدنی و جذابیت های اصفهان و همچنان قیمت ملک، آپارتمان و خانه دراصفهان اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

کوی فراز: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

کوی فراز، که گویی نگینی درخشان بر دامنه‌های شمالی البرز در شمال غربی پایتخت می‌درخشد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل شده است. این مح

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.