تهرانپارس محله ای که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم قدم می‌زنند

تهرانپارس امروز، یه جورایی مثل یه پازل رنگارنگه که تیکه‌های مختلف تاریخ و مدرنیته رو کنار هم چیده. از یه طرف، هنوزم میشه رد پای گذشته رو توش دید، تو کوچه‌های قدیمی و خونه‌های باصفایی که یادگاری از روزهای اول شکل‌گیری این محله‌ان. از طرف دیگه، برج‌های سر به فلک کشیده و مجتمع‌های تجاری مدرن نشون می‌دن که تهرانپارس همگام با زمان پیش رفته و خودش رو با زندگی امروزی وفق داده.

تهرانپارس : محله ای که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم قدم می‌زنند

تهرانپارس، اون منطقه‌ی دوست‌داشتنی و پرجنب‌وجوش، یه جورایی حکم دروازه‌ی شرقی تهران رو داره. اگه بخوایم دقیق‌تر بگیم، تو منطقه‌ی 4 شهرداری تهران جا خوش کرده و از شمال به محله‌هایی مثل کوهسار و قنات کوثر و مجیدآباد می‌رسه. از غرب هم با اوقاف و نارمک و دردشت و علم و صنعت همسایه‌ست. جنوبش به محله‌ی آشتیانی و شرقش هم به گلشن و جوادیه ختم می‌شه.

اینجا یه جورایی مثل یه شهر کوچیک تو دل تهرانه. همه چی توش پیدا می‌شه، از بازارهای سنتی و محلی گرفته تا پاساژها و فروشگاه‌های برند. از پارک‌های سرسبز و باصفایی مثل پارک پلیس که پاتوق عصرگاهی خانواده‌هاست تا کافه‌ها و رستوران‌های شیک و امروزی که جوون‌ها رو دور هم جمع می‌کنه.

پارک پلیس

 

اینجا محله‌ی تضادها و در عین حال، هماهنگی‌هاست. جایی که سنت و مدرنیته، شلوغی و آرامش، همه و همه کنار هم جمع شدن و یه زندگی خاص و منحصربه‌فرد رو ساختن.تهرانپارس امروز، یه تیکه از قلب تپنده‌ی تهرانه، یه محله‌ی که با گذر زمان، همچنان جذابیت خودش رو حفظ کرده.

حالا ببینیم چرا این محله اسمش تهرانپارس شد"تهرانپارس، اسمی که انگار یه تیکه از تاریخ و آرزوهای یه محله رو تو خودش جا داده. اولش که این منطقه اسمش "مجیدآباد" بود، یادگاری از پسر یکی از درباریان ناصرالدین‌شاه. بعدها که زمین‌ها به دست خانواده بختیاری افتاد، یه جورایی هوس کردن اسمشو عوض کنن، یه اسمی که نشون بده اینجا قراره یه جای خاص و شیک بشه. واسه همین، اول اسمشو گذاشتن تهران پاریس، انگار می‌خواستن بگن این گوشه‌ی دنج قراره به زیبایی و شکوه پاریس برسه.

اما خب، آخرش اسم "تهرانپارس" رو براش انتخاب کردن. این اسم یه جورایی هم به اسم قبلیش، یعنی "تهران پاریس"، ربط داشت، هم نشون می‌داد که اینجا قراره یه محله‌ی سرسبز و آباد باشه. "پارس" تو زبان فارسی به معنی "فراوانی" و "آبادانی" هم هست، پس انگار با این اسم می‌خواستن بگن اینجا قراره یه جای پر از نعمت و آبادانی باشه.

خلاصه اینکه، اسم تهرانپارس یه جورایی مثل یه شناسنامه می‌مونه برای این محله، یه شناسنامه‌ای که هم به گذشته‌اش اشاره می‌کنه، هم به آرزوها و رؤیاهایی که برای آینده‌اش داشتن.

 

مشاهده آگهی های خرید خانه در محله تهرانپارس غربی تهران

 

از مجیدآباد تا تهرانپارس: داستانی از تحول و شکوفایی در قلب تهران

تهرانپارس در زمان رضا شاه، بیشتر یه تیکه از طبیعت بکر و دست‌نخورده بود تا یه محله‌ی شلوغ و پرجمعیت. اون موقع‌ها، اینجا به اسم "مجیدآباد" شناخته می‌شد، یه روستای کوچیک و دنج که بیشتر زمین‌هاش کشاورزی بود و باغ‌های سرسبزش چشم هر بیننده‌ای رو به خودش خیره می‌کرد.اما یه اتفاق جالب تو دوران رضا شاه افتاد که مسیر تاریخ تهرانپارس رو تغییر داد. زمین‌های مجیدآباد به دست لطفعلی خان امیرمفخم، رئیس ایل بختیاری، افتاد. رضا شاه با این کار می‌خواست یه جورایی امیرمفخم رو زیر نظر داشته باشه و از شورش‌های احتمالی ایل بختیاری جلوگیری کنه.پس تهرانپارس تو اون دوره، بیشتر یه جور تبعیدگاه اجباری برای امیرمفخم بود تا یه محله‌ی پررونق. اما همین اتفاق باعث شد که بعدها، پسر امیرمفخم، یعنی ابوالقاسم خان بختیاری، زمین‌ها رو به هرمز آرش بفروشه .

 مجیدآباد، تهرانپارس امروزی

 

هرمز آرش، یه جورایی میشه گفت معمار رؤیاهای تهرانپارسه. یه مرد زرتشتی با اصالت یزدی که تو هند بزرگ شده بود و وقتی برگشت ایران، دلش می‌خواست یه کار بزرگ انجام بده، یه چیزی که بمونه و اسمش رو جاودانه کنه. اون موقع‌ها، تهرانپارس یه زمین بایر و متروکه بود، اما هرمز یه رؤیا تو سرش داشت، رؤیای ساختن یه شهرک مدرن و امروزی، یه چیزی که اون موقع‌ها تو تهران کم پیدا می‌شد.

هرمز با اون روحیه‌ی بلندپرواز و پشتکار مثال‌زدنی‌ش، آستین‌ها رو بالا زد و شروع کرد به کار. خیابون‌های تهرانپارس رو صاف و منظم کرد، درخت کاشت و بهشون جون داد. خونه‌های قدیمی و کاهگلی رو با ویلاها و آپارتمان‌های شیک و امروزی عوض کرد. اما هرمز فقط به ساختن خونه‌ها اکتفا نکرد. اون می‌خواست تهرانپارس یه محله‌ی کامل و مجهز باشه، جایی که مردم توش احساس راحتی و آرامش کنن. واسه همین، بیمارستان ، مسجد ,مدرسه ساخت، حتی زمین وقف کرد برای شیر و خورشید سرخ. انگار می‌خواست بگه اینجا فقط یه جای قشنگ برای زندگی نیست، بلکه یه جامعه‌ی کامله، با همه امکانات و نیازهایی که یه شهروند مدرن ممکنه داشته باشه.

هرمز آرش شاید دیگه بین ما نباشه، اما یادش همیشه تو قلب تهرانپارس زنده‌ست. خیابون‌ها و ساختمان‌هایی که اون ساخت، هنوزم پابرجان و هر روز کلی آدم ازشون استفاده می‌کنن.

 مشاهده آگهی های خرید خانه در محله تهرانپارس شرقی تهران

 

محله تهرانپارس

سفری در گذرگاه‌های خاطره‌انگیز

خیابان‌های اصلی تهرانپارس، مثل رگ‌های حیاتی این محله هستن، پر از جنب‌وجوش و زندگی. بیا با هم یه گشتی تو این شریان‌های اصلی بزنیم:

بلوار پروین: این بلوار، حکم شاهراه اصلی تهرانپارس رو داره. از فلکه‌ی اول تا فلکه‌ی سوم (چهارراه تیرانداز تا چهارراه اشراق) کشیده شده و همیشه پر از ماشین و آدمه. دو طرف بلوار پر از مغازه‌ها و فروشگاه‌های رنگارنگه که هر چی دلت بخواد توش پیدا می‌شه.

خیابان دماوند: این خیابان هم یکی دیگه از شریان‌های اصلی تهرانپارسه که از شمال به جنوب کشیده شده و محله رو به دو قسمت تقسیم می‌کنه. اگه دنبال دسترسی سریع به مترو و اتوبوس‌های BRT هستی، خیابان دماوند بهترین گزینه‌ست.

خیابان جشنواره: این خیابان یکی از خیابان های پر ترد تهرانپارس است و مراکز مهمی چون هلال احمر و پایانه ی مترو خط 2 تهران به نام اشراق و فرهنگسرای اشراق در این خیابان قرار دارد و انتهای این خیابان به خیابان دماوند منتهی میشود.

خیابان وفادار شرقی: این خیابان هم یکی از خیابون‌های مهم و پررفت‌وآمده که از شرق به غرب کشیده شده و به فلکه‌ی سوم می‌رسه. اینجا هم کلی مغازه و فروشگاه داره و همیشه شلوغ و پرهیاهوست.

خیابان استخر: این خیابان، با اینکه به اندازه‌ی بقیه‌ی خیابون‌ها معروف نیست، اما یه جورایی حال و هوای قدیمی تهرانپارس رو حفظ کرده. خونه‌های ویلایی باصفا و درخت‌های سرسبزش، آدم رو یاد گذشته‌ها میندازن.

خلاصه اینکه، خیابون‌های اصلی تهرانپارس، هر کدوم یه شخصیت خاص و منحصربه‌فرد دارن و با هم، به این محله‌ی دوست‌داشتنی یه هویت خاص و جذاب بخشیدن.  

فلکه‌های تهرانپارس، یه جورایی شناسنامه‌ی این محله‌ان،بیا با هم یه گشتی توی فلکه های پر خاطره بزنیم:

فلکه‌ی اول (قمر بنی هاشم): این فلکه، حکم قلب تهرانپارس رو داره. همیشه شلوغ و پرجنب‌وجوشه و کلی مغازه و فروشگاه دورش چیده شده. اگه دنبال یه جای باحال برای گشت‌وگذار و خرید کردن هستی، فلکه‌ی اول بهترین گزینه‌ست.

 فلکه‌ی دوم (چهارراه اشراق): این فلکه هم مثل فلکه‌ی اول، یه پاتوق معروف و پرطرفداره. اینجا هم کلی مغازه و فروشگاه داره و همیشه پر از آدمه. تازه، اگه دنبال یه جای دنج برای نشستن و گپ زدن با دوستات هستی، کافه‌های اطراف فلکه‌ی دوم حسابی بهت حال می‌ده.

 فلکه‌ی سوم(فلکه ی سجادیه): این فلکه، یه جورایی آروم‌تر و خلوت‌تر از فلکه‌های اول و دومه. اما بازم کلی چیزای باحال توش پیدا می‌شه. از پارک بازی بچه‌ها گرفته تا فست‌فود و رستوران‌های خوشمزه، همه چی اونجا پیدا می‌شه.

 فلکه‌ی چهارم: این فلکه، یه جورایی دروازه‌ی ورودی تهرانپارسه. اگه از سمت شرق وارد محله بشی، اولین چیزی که می‌بینی فلکه‌ی چهارمه. اینجا هم کلی مغازه و فروشگاه داره و همیشه شلوغ و پرهیاهوست.

در تهرانپارس یک ماجراجویی غیر منتظره در انتظار شماست!

 

 مشاهده آگهی های اجاره آپارتمان در محله تهرانپارس شرقی تهران

 

 

پاساژ سپید، نگین درخشان فلکه اول تهرانپارس

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از خرید در شرق تهران هستید، پاساژ سپید با معماری مدرن و شیشه‌ای‌اش، شما را به دنیایی دیگر می‌برد. اینجا، در قلب تپنده تهرانپارس، می‌توانید از گشت‌وگذار در میان برندهای معتبر ایرانی و خارجی لذت ببرید و در فضایی دلنشین و آرام، خریدی به‌یادماندنی را تجربه کنید.

پاساژ سپید

پاساژ پارسیان، قلب تپنده‌ی خرید در فلکه‌ی دوم تهرانپارس

در میان هیاهوی فلکه‌ی دوم تهرانپارس، پاساژ پارسیان با معماری منحصربه‌فرد و نورگیرش، همچون نگینی می‌درخشد. این مرکز خرید دوست‌داشتنی، با ارائه‌ی مجموعه‌ای متنوع از کالاها و خدمات، به یکی از مقاصد محبوب خریداران در شرق تهران تبدیل شده است.

پاساژ پارسیان

پاساژ نارسیس،جایی که خرید و تفریح در هم می امیزد

پاساژنارسیس تنها یک مرکز خرید نیست؛ بلکه مکانی است برای خلق لحظات شاد و به‌یادماندنی. پس از یک خرید هیجان‌انگیز، می‌توانید در شهربازی سرپوشیده، هیجان را تجربه کنید و یا در سالن‌های سینمای مجهز، به تماشای جدیدترین فیلم‌ها بنشینید. کافه‌ها و رستوران‌های شیک پاساژ نیز با ارائه‌ی انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، لحظاتی خوشمزه و دلچسب را برای شما رقم می‌زنند.

پاساژ نارسیس

 

پاساژ سیوان، انتخابی هوشمندانه برای خرید

اگر به دنبال یک تجربه‌ی خرید متفاوت و لذت‌بخش در شرق تهران هستید، پاساژ سیوان را از دست ندهید. اینجا، در فضایی مدرن و دلنشین، می‌توانید از جدیدترین محصولات و برندها دیدن کنید.

 

 مشاهده آگهی های فروش  آپارتمان در محله تهرانپارس شرقی تهران

 

مراکز دیدنی

پارک پلیس: این پارک وسیع با فضای سبز دل‌انگیز، دریاچه‌ی مصنوعی زیبا، و امکانات تفریحی متنوع، گزینه‌ای عالی برای پیک‌نیک، پیاده‌روی، قایق‌سواری، و لذت بردن از طبیعت است.

باغ پرندگان: اگر به دنیای پرندگان علاقه‌مندید، این باغ زیبا با مجموعه‌ی بی‌نظیری از پرندگان کمیاب و رنگارنگ، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در اینجا می‌توانید از تماشای پرندگان در محیطی طبیعی لذت ببرید و با آن‌ها عکس‌های یادگاری بگیرید.

فرهنگسرای اشراق: این فرهنگسرا با معماری قدیمی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ و هنر ایرانی است. در اینجا می‌توانید در کارگاه‌های هنری شرکت کنید، از نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها لذت ببرید، و یا در کتابخانه‌ی آن به مطالعه بپردازید.

موزه گرافیک ایران: اگر به هنر گرافیک علاقه‌مندید، این موزه با مجموعه‌ی ارزشمندی از آثار گرافیست‌های ایرانی، شما را به سفری در تاریخ هنر گرافیک ایران می‌برد.

 

گذر غذا و گردشگری برکت

در میان هیاهوی بلوار شاهد، جایی که زندگی شهری با عطر و طعم غذاهای لذیذ در هم می‌آمیزد، خیابان غذا با شکوه و جذابیت خود، هر رهگذری را به سوی خود می‌کشاند. این گذرگاه خوش‌رنگ و لعاب، با ارائه‌ی مجموعه‌ای متنوع از غذاهای ایرانی و فرنگی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

 

سفر به دنیای طعم‌ها:

از بدو ورود به خیابان غذا، عطر و بوی وسوسه‌انگیز غذاها، شما را به دنیایی از طعم‌ها می‌برد. اینجا، در فضایی باز و دلنشین، می‌توانید از انواع کباب‌های لذیذ، غذاهای سنتی ایرانی، فست‌فودهای خوشمزه، دسرهای رنگارنگ، و نوشیدنی‌های گوارا لذت ببرید. تنوع غرفه‌ها به قدری است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند، از طرفداران غذاهای اصیل ایرانی گرفته تا عاشقان طعم‌های بین‌المللی.

 

 

 مشاهده آگهی های اجاره  آپارتمان در محله تهرانپارس غربی تهران

 

تهرانپارس، مقصدی در دسترس با شبکه حمل و نقل گسترده

تهرانپارس، این نگین شرق تهران، با شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و کارآمد خود، به راحتی در دسترس ساکنین و گردشگران قرار دارد. فرقی نمی‌کند از کدام نقطه پایتخت قصد عزیمت به این محله‌ی پرجنب‌وجوش را دارید، گزینه‌های متنوعی پیش روی شماست تا سفری آسان و بی‌دردسر را تجربه کنید.

 

مترو، شریان حیاتی تهرانپارس

خط 2 مترو تهران، با ایستگاه‌های "تهرانپارس"، "شهید باقری" و "فرهنگسرا"، دسترسی سریع و راحت به نقاط مختلف این محله را فراهم می‌کند. کافیست سوار بر قطار شوید و در چشم بر هم زدنی، خود را در قلب تهرانپارس بیابید. این گزینه، به ویژه در ساعات اوج ترافیک، بهترین انتخاب برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی است.

اتوبوس، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه

اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید، اتوبوس‌های تندرو (BRT) و خطوط اتوبوسرانی متعدد، شما را از نقاط مختلف شهر به تهرانپارس می‌رسانند. خطوط BRT با سرعت و کارایی بالا، و اتوبوس‌های معمولی با پوشش گسترده، امکان دسترسی به تمامی نقاط تهرانپارس را برای شما فراهم می‌کنند.

 

تهرانپارس: جایی که ارزش و قیمت در هم می‌آمیزند

تهرانپارس، این گوهر درخشان شرق تهران، با ترکیبی منحصربه‌فرد از آرامش و دسترسی، همواره مورد توجه خریداران و سرمایه‌گذاران ملک بوده است. اما آیا می‌دانید هزینه‌ی ملک در این منطقه چگونه است؟ اجازه دهید شما را به سفری در بازار مسکن تهرانپارس ببرم.

رقص قیمت‌ها در کوچه‌پس‌کوچه‌های تهرانپارس

قیمت ملک در تهرانپارس، همچون تابلویی رنگارنگ، از تنوع و گوناگونی بسیاری برخوردار است. از آپارتمان‌های نقلی و دنج در کوچه‌های آرام گرفته تا پنت‌هاوس‌های لوکس و مجلل در برج‌های سر به فلک کشیده، هر سلیقه و بودجه‌ای را در بر می‌گیرد. اما به طور کلی، می‌توان گفت که قیمت ملک در تهرانپارس نسبت به مناطق مرکزی شهر، مناسب‌تر است و این یکی از دلایل محبوبیت این منطقه در میان خریداران است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ملک

عوامل متعددی بر قیمت ملک در تهرانپارس تاثیر می‌گذارند، از جمله:

موقعیت مکانی: هرچه ملک به مراکز خرید، ایستگاه‌های مترو، و فضاهای سبز نزدیک‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

سن بنا: ساختمان‌های نوساز و مدرن، معمولا قیمت بالاتری نسبت به ساختمان‌های قدیمی دارند.

متراژ و تعداد اتاق‌ها: هرچه متراژ ملک بیشتر و تعداد اتاق‌ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

امکانات رفاهی: وجود امکاناتی مانند پارکینگ، انباری، آسانسور، و استخر، بر قیمت ملک می‌افزاید.

طبقه: واحدهای بالاتر معمولا قیمت بالاتری نسبت به واحدهای پایین‌تر دارند، به ویژه اگر دارای ویوی زیبا باشند.

تهرانپارس، گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری

با وجود نوسانات بازار مسکن، تهرانپارس همواره به عنوان یکی از مناطق جذاب برای سرمایه‌گذاری در ملک شناخته می‌شود. رشد جمعیت، توسعه‌ی زیرساخت‌ها، و افزایش تقاضا برای مسکن در این منطقه، باعث شده است که قیمت ملک در تهرانپارس در طول زمان روند صعودی داشته باشد.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال خرید ملک در تهرانپارس هستید، با توجه به بودجه و نیازهای خود، می‌توانید گزینه‌ی مناسبی را پیدا کنید. تهرانپارس با تنوع ملک‌ها و قیمت‌های مختلف، می‌تواند پاسخگوی نیازهای هر خریداری باشد. البته، قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، بهتر است با مشاوران املاک متخصص در این منطقه مشورت کنید و از آخرین تحولات بازار مسکن آگاه شوید.

 

مشاهده کلیه آگهی های ملکی محله تهرانپارس تهران

 

 

گردآورنده: ندا صفاری‌نیا

بازبینی: آنیتا اردلان 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

تهرانپارس محله ای که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم قدم می‌زنند

تهرانپارس امروز، یه جورایی مثل یه پازل رنگارنگه که تیکه‌های مختلف تاریخ و مدرنیته رو کنار هم چیده. از یه طرف، هنوزم میشه رد پای گذشته رو توش دید، تو کوچه‌های قدیمی و خونه‌های باصفایی که یادگاری از روز

بازنشستگان قزوین چشم انتظار تعیین تکلیف متناسب سازی حقوق

به گزارش شیش دنگ، نشست هم‌اندیشی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکلات کارگری و کارفرمایی قزوین در حالی برگزار شد که تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به یکی از مطالبات اصلی این قشر زحمتکش تبد

حق مسکن کارگران، مرهمی بر زخم اجاره بهای میلیونی؟

در شرایطی که تورم افسارگسیخته، کمر اقتصاد خانوار ایرانی را خم کرده است، کارگران بیش از هر قشر دیگری زیر بار فشار اقتصادی کمر خم می‌کنند. حقوق ناچیز و هزینه های سرسام آور مسکن، زندگی را برای این قشر زح

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش ششم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش پنجم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش چهارم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش سوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش دوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در الهیه: لوکس‌ترین محله تهران

این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها، و مزایای زندگی در الهیه می‌پردازد و راهنمایی برای خرید خانه در الهیه ارائه می‌دهد.

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در ازگل || آرامش و مدرنیته در شمال تهران

ازگل، محله‌ای خوش آب و هوا و محبوب در شمال شرق تهران با دسترسی مناسب و امکانات رفاهی، ترکیبی از بافت قدیمی و مدرن را در خود جای داده است. این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها و مزایای زندگی در

توجه به نکات مهم هنگام معامله ملک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی