ویژگی های منحصر به فرد برای خرید ملک در تجریش

تجریش در ارتفاعات تهران قرار دارد به طوری که تقریبا 1600 متر از سطح دریا فاصله دارد . تاریخچه تجریش هم تقریبا به 1000 سال پیش برمیگردد که جزو قدیمی ترین منطاق تهران است که مردم آن زمان به آن طجرشت میگفتند که بعدها به تجریش و و امروزه آن را با نام جعفر آباد هم میشناسند.

مراکز مهم تجاری و تفریحی تجریش 

شاید تا به امروز کمتر کسی اسم تجریش را نشنید باشد و حتی هیچ تصوری از این محله زیبا نداشته باشد .

محله تجریش در منطقه یک تهران قرار گرفته و از شرق به نیاوران، از غرب به ولنجک و زعفرانیه و از جنوب به محله الهیه و خیابان فرشته دسترسی دارد. تجریش از گذشته نه چندان دور همواره مورد توجه گردشگران و علاقه مندان به تهران گردی بوده است .

تجریش در ارتفاعات تهران قرار دارد به طوری که تقریبا 1600 متر از سطح دریا فاصله دارد . تاریخچه تجریش هم تقریبا به 1000 سال پیش برمیگردد که جزو قدیمی ترین منطاق تهران است که مردم آن زمان به آن طجرشت میگفتند که بعدها به تجریش و و امروزه آن را با نام جعفر آباد هم میشناسند.

دسترسی

محله تجریش دسترسی خوبی دارد که کار را برای جابجایی عموم مردم بسیار راحت تر و آسان تر کرده است . در این منطقه شما به ایستگاه های مترو، اتوبوس و خطوط تاکسی دسترسی دارید و اگر علاقه ای به حمل و نقل عمومی نداشتید میتوانید با وسیله شخصی خود به این منطقه بیایید، اما توصیه میشود ترافیک خیابان ها مخصوصا در روزهای تعطیل را در نظر بگیرید .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

ایستگاه مترو تجریش

ایستگاه مترو تجریش

اگر برای رسیدن به تجریش مترو را انتخاب کردید باید بگم شما بهترین و سریع ترین راه ممکن را انتخاب کرده اید . برایث رسیدن به تجریش از طریق مترو باید خط یک ایستگاه ها مترو یعنی تجریش-کهریزک را به سمت تجریش سوار شوید و در ایستگاه مترو تجریش که آخرین ایستگاه میباشد پیاده شوید، و پس از عبور از پله برقی ها از خروجی میدان قدس به محله تجریش میرسید که دقیقا روبروی شما بازار سنتی و قدیمی تجریش قرار دارد.

خطوط اتوبوس رانی

خطوط اتوبوس رانی زیادی برای رسیدن به محله تجریش وجود دارد و این بستگی به موقعیت مکانی شما دارد که از کدام محله میخواهید با اتوبوس به تجریش بیایید، د زیر به برخی از خطوط فعال اتوبوس رانی که به تجریش منتهی میشود می پردازیم ؛

پایانه تجریش

◼  خط 298 شهرک قائم-پایانه تجریش

◼  خط 225 پایانه شهید دستواره-پایانه تجریش

◼  خط 220 میدان ازگل-پایانه تجریش

◼  خط 219 میدان جماران-پایانه تجریش

◼  خط 218 درکه-پایانه تجریش

◼  خط 107 میدان راه آهن-پایانه تجریش

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

مراکز تفریحی و تجاری محله تجریش

بازار سنتی تجریش 

بازار سنتی تجریش

 وقتی اسم تجریش به گوش انسان میرسد ناخودآگاه به یاد بازار قدیمی و سنتی آن می افتیم که از شیر مرغ تا جان آدمیزادرا میتوان درآنجا پیدا کرد؛ بازار تجریش که در خابان شهرداری تهران قرارگرفته و برای رسیدن به آن میتوانید از خطوط حمل و نقل عمومی که راحت ترین آن ایستگاه مترو تجریش است و یا وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنید و به بازار قدیمی و سنتی تجریش  و پس از آن به امام زاده صالح برسید .

مجتمع تجاری و تفریحی ارگ 

مرکز خرید ارگ

مجتمع تجاری ارگ که در سال 1392 در خیابان سعدآباد مورد بهره برداری قرار گرفته، دارای فروشگاه ها و مغازه هایی است که تمامی اقلام مورد نیاز خود را از جمله خوراک و پوشاک و لوازم زینتی را میتوانید از آنجا تهیه کنید؛ همچنین مجتمع ارگ دارای چندین سالن سینما و شهر بازی است که میتوانید اوقات فراغت خود را در آنجا سپری کنید و سپس برا خوردن غذای دلخواه خود به فودکورت مجموعه ارگ بروید که انواع برند های غذایی و رستوران ها در آنجا حضور دارند . تمامی موارد گفته شده همه و همه در طبقه سوم مجتمع تجاری ارگ قرار گرفته اند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

در طبقه دوم این مجموعه ما شاهد طلا فروشی ها و جواهر فروشی هایی از انواع برند های معروف هستیم که همگی در طبقه دوم مجتمع تجاری ارگ قرار گرفته اند . در طبقات اول و منفی یک هم ما شاهد کافه ها و فروشگاه هایی هستیم که انواع و اقسام کالاهای مصرفی و خوراکی را برای فروش به مشتریان عرضه میکنند . این مجتمع تجاری دارای 5 طبقه منفی پارکینگ به ظرفیت 1000 واحد میباشد که اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به ارگ تجاری می آیید می توانید در پارکینگ مجموعه وسیله نقلیه خود را پارک کنید . در کل مرکز خرید ارگ محصولات نسبتا خاصی را عرضه میکند .

تلفن : 2239612122396892

وبسایت : https://www.argcenter.com/

مجتمع تجاری تندیس :

مرکز خرید تندیس

پاساژ تندیس یکی از مراکز خرید معروف در محله تجریش و تهران است که از قدیم همواره مورد توجه مردم بوده است . این پاساژ 4 طبقه در خیابان غلام جعفری در سال 1383 بنا شده و بیش از 180 فروشگاه با برندها و محصولات مختلف اعم از خوراک و پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی و ...... را میتوان در این پاساژ یافت . در طبقه آخر این مجتمع رستوران معروف اردک آبی قرار دارد که هم اکنون این مجموعه با نام ربلان همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد .

تندیس دارای 5 طبقه منفی پارکینگ میباشد که مردم در هنگام بازدید از این مجموعه میتوانند از آن استفاده کنید .

تلفن : 021222731010

وبسایت : https://tandis-center.com/

مجتمع تجاری پالادیوم :

مرکز خرید پالادیوم

این مرکز خرید جزو گران ترین و لوکس ترین کرکز خرید های تهران و حتی ایران شناخته میشود، به طوری که در این فروشگاه انواع برند ها معروف و محبوب خارجی در بخش های مختلفی وجود دارد که میتواند تمام نیاز های انسان را براورده کند . در طبقات بالایی پالادیوم رستوران های لوکس و برندی وجود دارد که غذاهای خاص با قیمت بالایی را برای مشتریان عرضه میکنند . در کل مرکز خرید پالادیوم  یک پاساژ لوکس و گران قیمت محسوب میشود که برند های خاصی در آن با عرضه محصولات خاص و قیمت های بالا فعالیت میکنند .

تلفن : 22010600

وبسایت : https://palladiummall.com/

مجموعه ورزشی چمران :

مجموعه فرهنگی ورزشی چمران

بسیاری از مردم این مجموعه را را با نام قدیمی بولینگ عبدو میشناسند که در زمان قدیم این مجموعه بورس بولینگ بازهای حرفه ای و ورزشکاران بوده است. مجموعه ورزشی چمران دارای امکانات ورزشی از جمله مجموعه آبی شامل استخر، سونا و جکوزی، باشگاه ورزشی max power ، باشگاه بولینگ و بیلیارد و سالن های چند منظوره میباشد؛ امکانات فرهنگی مجموعه چمران هم شامل سینما، سالن های همایش و تئاتر و خدماتی از این قبیل میباشد .

02122203031 : تلفن 

وبسایت : http://chamrancomplex.ir/

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

رستوران های مطرح منطقه یک : 

در محله تجریش رستوران ها و غذاخوری های معروفی وجود دارد که حتما باید آنها را امحان کنید . در ادامه به برخی از این رستوران ها میپردازیم :

1_ ساندویچی خانلری

ساندویچی خانلری

 این ساندویچی از قدیمی ترین ساندویچی تجریش و حتی تهران است که همچنان اصالت و کیفیت غذاهای خودش را حفظ کرده است و همواره مشتریان زیادی برای امتحان کردن ساندویچ های خانلری جلوی مغازه آن صف میکشند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

2- رستوران نایب 

رستوران نایب

این رستوران پس از پارک وی و پایین تر از محله باغ فردوس قرار دارد و شما میتوانید انواع و اقسام غذاهای اصیل ایران مخصوصا کباب ها را با طعمی عالی و لذیذ در رستوران نایب تجربه کنید .

تلفن : 02188707272

وبسایت : https://nayeb.com/

3_ رستوران شاطر عباس 

رستوران شاطر عباس که در پارک وی قرار دارد دارای یک فضای سنتی و قدیمی است که حس حال قدم را به شما میرساند . در رستوران شاطر عباس شما میتوانید انواع و اقسام غذاها اعم از کباب و خورشت ها امتحان کنید و از آنها لذت ببرید .

تلفن : 02174052116

وبسایت : https://www.shaterabbascatering.ir/order

4_آش و حلیم سید مهدی : آش و حلیم فروشی سید مهدی که شعبه های زیادی در منطقه یک تهران دارد معروف ترین برند در زمینه حلیم و آش است . اولین و بهترین شعبه آش فروشی سید مهدی در میدان تجریش و بالاتر از امام زاده صالح قرار دارد .

تلفن : 1850

وبسایت : https://seyedmehdi.co/

5_رستوران هانی 

رستوران هانی

 رستوران هانی که از معروف ترین رستوران های تهران میباشد اینبار به منطقه یک تهران آمده است تا با سایر برند ها که در این منطقه قرار دارد رقابت کند . شعبه اصلی این رستوران در میدان قیام قرار دارد اما شعبه منطقه یک آن در بلوار اندرزگو قرار دارد .

تلفن : 02174052183

وبسایت : https://www.hanifoods.com/

در رستوران میتوانید انواع و اقسام غذاها از جمله کباب ها و خورشت ها و غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی را پیدا کنید .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

مراکز مهم

تجریش علاوه بر مراکز مهم تجاری و تفریحی یکسری مراکز مهم خدماتی دارد که بد نیس با آن ها آشنا شوید .

بیمارستان شهدای تجریش : این بیمارستان در محله تجریش و درخیابان شهرداری قرارگرفته است . در این بیمارستان انواع خدمات درمانی تخصصی و غیر تخصصی را میتوانید پیدا کنید؛ همچنین از طریق تلفن 4-02122749201 و یا از طریق وبسایت  بیمارستان شهدای تجریش میتوانید از امکانات و خدمات این بیمارستان مطلع شوید و یا به صورت اینترنتی نوبت ویزیت دریافت کنید .

شهرداری منطقه یک تهران : شهرداری منطقه یک در محله تجریش قرار گرفته و تمامی امور مربوط به شهرداری اعم از مجوزها و پیگیری های مربوط به منطقه یک تهران در این ساختمان انجام میشود .

تلفن: ۹۶۰۲۷۰۰۰

وبسایت : https://region1.tehran.ir/

دادگستری کل شهر تهران

مجتمع قضایی عدالت  

دادگستری کل شهر تهران در خیابان فناخسرو قرار دارد و تمامی پرونده ها و دعاوی قضایی در شعبه توسط قاضی ها دادرسی و به شکایات مربوطه رسیدگی میشود. همچنین تمامی پرونده ها و شکایات قضایی در این شعبه و در بخش بایگانی نگهداری میشود .

اداره آب و فاضلاب منطقه یک تهران : اداره کل امور مربوط به آب و فاضلاب منطقه یک تهران که در خیابان فناخسرو قرار گرفته است مربوط میشود و میتوانید برای اطلاع از انجام امورات مربوطه و یا قطعی آب به این ساختمان مراجعه کنید و یا با شماره 02122726611 تماس بگیرید .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

امام زاده صالح 

 امام زاده صالح یکی از مراکز مهم مذهبی در تهران و شمیرانات حساب میشود که هرساله چندین میلیون نفر برای زیارت و بازدید از این مکان مقدس به تجریش میایند. همچنین در این مکان انواع مراسمات و رویدادهای مذهبی برگزار میشود که باعث شده به یکی از قطب های مذهبی و گردشگری در تهران تبدیل شود .

کاخ سعدآباد : کاخ موزه سعدآباد که در ابتدای خیابان سعدآباد قرار دارد یکی دیگر از مکان های دیدنی محله تجریش و شمیرانات است . این کاخ در زمان حکومت قاجار در ایران بنا شد که پس از آن در زمان حکومت پهلوی هم همچنان از آن استفاده میشد. فضا این کاخ 110 هکتار است که بیشتر آن را درختان و فضای سبز تشکیل داده است . این کاخ دارای چندین سالن و تالار است که هم اکنون تبدیل به موزه شده و مردم میتواند با خریداری بلیط در ساعات و روزهای مشخص از آن بازدید کنند . 

تلفن : ۲۷۹۴۰۰۰۰

وبسایت : https://sadmu.ir/

دربند : اگر قصد پیاده روی و یا کوهنوردی در یک آب و هوای عالی را دارید پیشنهاد میکنیم حتما یکبار به دربند بیایید و تجربه یک کوهنوردی عالی را برای خود رقم بزنید . همچنین شما در دربند هم مغازه ها و رستوران هایی را میبینید که آماده پذیرایی از شما هستند 

باغ فردوس

باغ فردوس

اگر هوس شب زنده داری کردید و خواستید که تا صبح در خیابان ها قدم بزنید باغ فردوس یکی از بهترین انتخاب های شماست . در باغ فردوس انواع و اقسام خوانندگان و نوازندگان تا صبح برای شما میخوانند و مینوازند و همچنین دست فروش هایی را میبینید که انواع و اقسام خوراکی ها و لوازم زینتی را برای فروش گذاشته اند و شب زنده داری شما را تکمیل میکنند .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله تجریش

 

امیوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت مسکن در محله تجریش اینجا کلیک کنید .

 

 

 

نویسنده : صدرا محسن زاده  

سایر مطالب در دیدنی ها

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د

نهضت ملی مسکن: خبر خوش وزیر راه برای خانه‌دار شدن!

با طرح جدید دولت، خانه‌دار شدن در نهضت ملی مسکن آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه شده است.

رکود عمیق در بازار مسکن؛ گویی خرید ملک دیگر آرزویی دست‌نیافتنی است

بازار مسکن ایران در چنگال رکودی عمیق گرفتار شده و گویی خرید ملک دیگر به آرزویی دست‌نیافتنی برای بسیاری از خانوارها تبدیل شده است. قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و از آن سو، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یاف

فاز 8 پردیس دروازه ای به سوی آینده

در میان فازهای مختلف این شهر، فاز ۸ پردیس همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این فاز نوظهور، با موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، دسترسی آسان به سایر نقاط شهر و تهران، و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون معماری مدرن، ا