گردشگری امارات متحده عربی

هدف نهایی ما از تهیه این مقاله این است که به خوانندگان، کشور زیبا امارات متحده عربی را معرفی کنیم و شما را با این کشور آشنا کنیم. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که اصلا تاریخ این کشور چه بوده و الان چه جایگاهی در خاورمیانه و جهان دارد. این کشور پهناور عربی که شامل هفت امارات متفاوت است که همگی آن ها به صورت یکپارچه و متحد هستند.

گردشگری امارات متحده عربی

امارات متحده عربی

هدف نهایی ما از تهیه این مقاله این است که به خوانندگان، کشور زیبا امارات متحده عربی را معرفی کنیم و شما را با این کشور آشنا کنیم. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که اصلا تاریخ این کشور چه بوده و الان چه جایگاهی در خاورمیانه و جهان دارد. این کشور پهناور عربی که شامل هفت امارات متفاوت است که همگی آن ها به صورت یکپارچه و متحد هستند.

معرفی کشور: این سرزمین در موقعیت جغرافیایی غربی آسیا یعنی در خاورمیانه جایی گرفته است، این سرزمین پهناور به صورت یک پادشاهی اداره می‌شود. علت شهرت و محبوبیت این سرزمین در بین گردشگران و سرمایه‌گذاران به این خاطر است که تواسته است که با زیرساخت‌هایی که دارد و همچنین سیاستی که برای اداره کشور در پیش گرفته‌اند باعث جذب سیل عظیم سرمایه گذاران خرد و کلان به منطقه شود. این سرزمین که همچنین دارای مرز آبی با دریای بزرگ عمان و خلیج زیبا همیشه فارس است. از نقطه نظر مرز زمینی نیز با کشورهای عمان و عرباستان دارای مزر زمینی مشترک است که همچنین در موقعیت جغرافیایی شبه جزیره عربستان جایی گرفته است. پایتخت کشور امارات متحده عربی، شهر ابوظبی است و همچنین شهر پرآوازه دوبی نیز در این کشور قرار گرفته است. بر اساس سیاستی که این کشور برای اداره امارات خود در نظر گرفته است این است که، هر امارت توسط یک امیر اداره میشود که امیر امارت ابوظبی همیشه به عنوان رئیس امارت متحده عربی منتخب می‌شود و همچنین امیر امارت دوبی نیز در مقام نخست وزیری جایی دارد. زبان اصلس این کشور زبان کامل عربی است که البته به سبب توریستی بودن این کشور و راحتی برقراری ارتباط با تمام دنیا زبان انگلیسی هم زبان رسمی دوم این کشور محسوب میشود. جمعیت این کشور طبق آخرین سرشماری‌های صورت گرفته در سال 2022 نجام گرفته است، چیزی بالغ بر 9.6 میلیون نفر برآورد شده است. وسعتی که این کشور دارد نیز طبق آخرین اندازه‌گیری‌های صورت گرفته چیزی حدود 83.600 کیلومتر مربع محاصبه شده است. این کشور به سبب مهاجر پذیر بودن سبب شده است تا قومیت‌های مختلفی در آن ساکن شوند که به ترتیب شامل قومیت هندی، اماراتی، بنگلادشی، پاکستانی، مصری و دیگر قومیت ها است. همچنین دین رسمی و اصلی امارات متحده عربی اسلام است که البته میتوان سایر ادیان را نیز مانند مسیحیت نیز یافت. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

شهر دبی

تاریخ و گذشته این سرزمین: قدمت و گذشته این کشور به دوران اولیه نوسنگی و دوره برنز بازمی‌گردد، همچنین قدیمی‌ترین مکانی که در این کشور پیدا و ثبت شده است، در مکانی که در جبل بوهایس قرار دارد. 

در سال‌های 1971 میلادی به قبل این کشور تحت سلطه و نظارت بریتانیا کبیر بود که بعدها به کشوری مستقل تبدیل شد. از جمله دورانی که این کشور از سر گذرانده است می‌توان به دوران باستان، دوران اسلام، دوران پرتغالی‌ها، دوران بریتانیا کبیر که همزمان با دوران کشف نفت برای اولین بار در تاریخ این سرزمین بود و دوران استقلال و در آخر دوران پس از استقلال را تا زمان حال شامل می‌شود. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

گذشته امارات متحده عربی

جغرافیای امارات: موقعیت جغرافیایی خاصی که این منطقه دارد سبب شده است تا به‌عنوان یک منطقه  استراتژیک بسیار با ارزش تبدیل شود زیرا که در هم‌جورای کشور بزرگ عربستان سعودی و همچنین عمان و قطر قرار گرفته است، و از لحاظ داشتن مرز آبی نیز در قسمت شرقی کشور دارای دسترسی به دریای عمان و همچنین از جهت شمال و شمال غربی دارای دسترسی به خلیج همیشه فارس است. دلیل استراتژیک بودن این منطقه به خاطر وجود اختلافات پیش‌آمده است که بین شیخ‌نشین‌های این کشور وجود دارد. منشا این اختلافات نیز بر سر مرزبندی بین امارت‌های شیخ نشین است. تعداد شیخ نشین‌‌های این کشور به هفت شیخ‌نشین تقسیم می‌شوند که شامل ابوظبی و دبی و شارجه و بندر فجیره و راس الخیمه و ام القیوین و در آخر عجمان اشاره کرد. بزرگ‌ترین شیخ‌نشین میان آن‌ها ابوظبی است که بعد از آن دوبی در رتبه بعدی قرار گرفته است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

امارت ابوظبی

شیخ‌نشین ابوظبی امارات: این شهر به‌عنوان گسترده‌ترین شیخ‌نشین این کشور محسوب می‌شود. اغلب قسمت‌های این شهر بیابانی شامل صحرا است. همچنین وجود دو سلسله کوه نیز در این کشور حاکی از وجود بخش کوهستانی دارد. بیشترین تراکم جمعیت در قسمت ساحلی این کشور است که شیخ‌نشین ابوظبی نیز از این شرایط مستثنی نیست. اغلب خاک این سرزمین را نمکزار پوشانده است. وسعتی که این شهر طبق آخرین اندازه‌گیری های صورت گرفته دارد، چیزی بالغ بر 67.340 کیلومتر مربع محاسبه شده است، که به دلیل وسعت بزرگی که دارد شامل 84 درصد از کل مساحت کشور را در برمی‌گیرد. طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته که در سال 2022 صورت گرفته است، دارای جمعیتی بالغ بر 1.540.000 تن را در خود جایی داده است. اغلب وسعت این شهر کویری و بیابانی است و همچنین آب و هوای این منطقه نیز گرم و خشک است که سبب می‌شود تا تابستان‌های بسیار خشک و گرمی داشته باشد. به طور متوسط نیز میانگین دمای این شهر در فصول گرم، طبق چیزی که اندازه‌گیری شده است چیزی بالاتر از چهل درجه سانتی گراد است که البته بهترین دوره زمانی برای بازدید و گردشگری در این شهر در ماه‌های اکتبر و دسامبر است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

مسجد شیخ زاید

 زبان رسمی و اصلی مردم این شهر نیز عربی است و همچنین دین رسمی آن‌ها نیز اسلام است. این شهر یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد امارات محسوب می‌شود که سبب جذب سرمایه گذاران بزرگ و همچنین محیطی بسیار مطلوب برای رشد و توسعه بدون دغدغه فعالیت و کسب و کارهای خرد و کلان است. طبق گزارش‌های داده شده توسط سازمان‌ها و ارگان‌های جهانی شهر ابوظبی به تنهایی سهم ده درصدی از کل منابع نفتی کل جهان را در خود دارد که به همین دلیل مالک سهم بزرگ 95 درصدی از تمام فرآورده‌های کل کشور امارات را نیز دارد.

از جمله برترین و درآمدزا ترین کسب و کارهای ابوظی می‌توان به مشاور املاک و ساخت و ساز و صانیع نساجی و فرآورده و تولیدات انواع مواد غذایی درجه یک و همچنین صنایع شیمیایی اشاره کرد که البته رشد به‌سزایی در بخش درآمدزایی این شهر دارند. اگر که علاقه مندان مایه به سفر و زندگی در این شهر هستند می‌توانند به شغل‌هایی همچون مدیریتی و حسابداری و امورمالی و فناوری اطلاعات و بازاریابی و فروش و ... روی بیاورند. جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به سواحل زیبا و صحراهای بسیار بزرگ و همچنین دریاهای بکر و شفاف و انواع و اقسام مراکز خرید و مراکز تفریحی متعدد اشاره کرد. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

کویر ابوظبی

آب و هوای سرزمین متحده عربی: با توجه به موقعیت جغرافیایی که کشور متحده عربی دارد سبب شده است تا در اقلیم گرم و شرجی قرار بگیرد و همین امر سبب شده است تا آب و هوای این کشور در فصل تابستان گرم و خشک باشد و همچنین که در بخش کویری خاورمیانه جایی بگیرد. حداکثر دمایی که در روزهای گرم ثبت شده است، بالای 45 درجه سلسیوس است و همچنین به سبب کویری بودن آب و هوای این منطقه به طور متوسط میانگین بارش سالانه این کشور چیزی کمتر از 120 میلی متر است. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

دبی از امارات

اقتصاد: تاریخ اصلی رشد اقتصادی این کشور به سال 1357 هجری شمسی بازمی‌گردد که در آن سال مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی ایران میشد، که با توجه به سیاستی که این کشور در پیش گرفته بود که شامل اجرا و پیگیری مستقیم طرح‌هایی و بزرگی بود که داده شده بود سبب شد که اقتصاد این کشور زیر و رو شود و از کشوری فقیر نشین و حتی می‌توان گفت صحرا نشین به یک کشور فوق‌العده ثروتمند و بزرگ و همچنین قدرتمند در خاورمیانه و کل جهان تبدیل شود. در حدود 40 سال پیش که کشورهای غربی و اغلب کشورهای دنیا درگیر مشکلات حاد مالی و نقدی بودند امارات متحده عربی توانست تبدیل به یک میزبانی شود که سرمایه گذاران و شرکت های غول در زمینه‌های مختلف برای سرمایه گذاری و ایجاد شعبات خود به این کشور ثروتمند بیایند به صورتی که امروزه روز بیشتر شرکت‌ها و بزرگ ترین سرمایه گذاران سرمایه های مالی خود را به این کشور آورده‌اند و سرمایه گذاری‌های سنگینی انجام می‌دهند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

خودروهای پلیس امارات متحده عربی

 واحد پول رسمی این کشور نیز درهم امارات است. سیاست اقتصادی امارات متحده عربی به صورتی است که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین بوده که همین امر سبب شده است تا تبدیل به یک فضای بسیار توانمند و همچنین قدرتمند شود که همچنین یک قطب اصلی برای جذب کسب و کار و همچنین معاملات خرد و کلان تبدیل شود. از جمله مزایایی که این سرزمین دارد میتوان به بالا بودن میزان سطح بهداشت و درمانی و قدرتمند بودن در حوزه اقتصادی و قدرت بالای خرید جمعیتی که در آن زندگی می‌کنند و پایین بودن انواع و اقسام جنایات و جرم‌‌ها و در آخر نیز بالا بودن سطح آموزشی کشور و وجود دانشگاه های برتر در این سرزمین اشاره کرد. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

موزه زمان دبی

صنعت گسترده گردشگری: قسمت گردشگری این کشور غنی یک قسمت بالقوه و پراهمیت از اقتصاد کشور را محسوب میشود که سبب شده است جزء اصلی یکی از منابع درآمد امارات محسوب شود. شهر مجلل و شکیل دبی که همچنین در رتبه پرجمعیت ترین شهرهای امارات به شمار می‌رود. خوده شهر دبی به تنهایی نصفی از بخش اصلی اقتصاد گردشگری کل کشور را در برمیگرد، این کشور به سبب وجود زیرساخت‌های قوی و امکانات فراوان رفاهی و تفریحی تبدیل به پنجمین شهر از نقطه نظر یک مقصد برای گردشگران شده است که البته این رتبه در خاورمیانه به عنوان رتبه نخست محسوب میشود. شهر زیبا و مدرن دبی که به تمیزی و پاکی نیز شهرت دارد دارای بهترین و جذابت ترین اماکن و شاخصه‌های گردشگری درجه یک است که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از جمله جاذبه‌های گردشگری که در شهر بزرگ دبی قرار دارد می‌توان به مرکز خرید بزرگ مرکاتو و برج خلیفه و دهکده زیبا جهانی دبی و ساحل جمیرا و موزه آینده دبی و اسکای دایو دبی و آکواریوم لاست چمبرز و ... اشاره نمود. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

آفرود در کویر دبی

بهداشت: از نقطه نظر بهداشتی و سلامتی این کشور به‌عنوان یکی از بهداشتی ترین کشورهای جهان تبدیل شده است که حتی طبق گفته‌های صورت گرفته و شواهدی که وجود دارد، شما میتوانید بدون کفش و تنها با یک جفت جوراب سفید در شهر دبی به گشت و گذار بپردازید و همچنان جوراب‌هایتان سفید و تمیز باقی بماند این یک مثال واقعی از میزان تمیزی و بهداشتی بودن کل شهر دبی است که برای شما خوانندگان عزیز زدیم. 

با توجه به سیاست‌های بهداشتی که این کشور در پیش گرفته است، سبب بالا بودن میزان امید به زندگی شده است طوری که این عدد به سن 76 سال رسیده است، همچنین در بیمارستان‌های امارات ما شاهد مجهزترین و به‌روزترین امکانات و شرایط درمانی نوین هستیم که به‌عنوان یک مزیت محسوب می‌شود. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

شب‌های دبی

نکته آخر: با توجه به اینکه این کشور دارای جمعیت بسیار کمی است، ولی در بسیاری از مباحث دارای رتبه های برتر نسبت به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه و همچنین جهان کسب کرده است ولی با توجه به تاریخ تازه‌ای که دارد توانسته است سهم بسیار با ارزشی در تمام جوانب از جمله اقتصادی و گردشگری و فرهنگی و مالی و فناوردی و ... کسب کند. تا حدود یک قرن گذشته یعنی حدود 70 سال پیش تقریبا از کشور امارات چیزی جز یک قبیله صحرا نشین نبود ولی با توجه به اینکه در دوره‌ای که رئیس وقت این کشور یک تصمیم جدی و حیاتی گرفت، که آن هم اختصاص دادن درآمدهای نفتی به ساختن و به وجودآوردن زیرساخت‌های گسترده و همچنین شهرسازی مدرنی که مدنظرشان بود، سبب شد که دچار توسعه و ارتقای بسیار شدید و محکمی قرار بگیرد که دیگر فرصت دیدن نمونه این توسعه و رشد فوق‌العاده شاید بسیار کم باشد. 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر دبی

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

شاندیز دروازه بهشت خراسان[شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا

افزایش 40 درصدی اجاره نشینی در کشور

بازار مسکن بار دیگر شاهد التهاباتی جدید است. در حالی که قانون جهش تولید مسکن با هدف ساماندهی به این بازار و حمایت از مستاجران وضع شده بود، اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در قبال تعهدات خود بی‌تفاوت بوده‌ان

فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

وب اپ شیش دنگ: املاک در دنیای جدید، با پلتفرمی نوآورانه

در دنیای امروز، دیگر شاهد انحصار اپلیکیشن ها برای ارائه خدمات نیستیم. غول جستجوی جهان، گوگل، با قدرت تمام به میدان آمده و بستری جامع برای ارائه خدمات مختلف، از جمله املاک و مستغلات، فراهم کرده است. در

راه‌های گوناگون برای اقامت در ترکیه : سفری به سرزمین کباب و لبخند

سلام به همه همسفران رویایی! امروز می‌خواهیم بریم به یه سفر خیالی به سرزمین کباب و لبخند، ترکیه! بله درسته، می‌خواییم در مورد روش‌های مختلف اقامت در این کشور زیبا صحبت کنیم.

راهنمای جامع خرید خانه در شیراز با وام (1403)

با وام مسکن، صاحبخانه شدن در شهر شعر و گل‌ها، شیراز، دیگر دور از دسترس نیست. در این راهنمای جامع، تمام اطلاعات لازم برای وام مسکن شیراز را به شما ارائه می‌دهیم. از شرایط و مدارک مورد نیاز تا بهترین مح

سد لتیان: نگینی در میان کوه‌ها

در میان کوه‌های سرسبز البرز، در نزدیکی شهر لواسان، سدی وجود دارد که گویی نگینی بر انگشت طبیعت می‌درخشد. سد لتیان، نام این سد است که با قامتی بلند و آبی زلال، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در اطراف

وحشت در دل طبیعت: سفری به ژرفای ترسناک‌ترین دره‌های جهان

دره‌ها، شکاف‌هایی عمیق در زمین که توسط گذر زمان و نیروهای طبیعت حکاکی شده‌اند، می‌توانند هم باشکوه و هم ترسناک باشند. برخی از این دره‌ها به قدری عمیق و تاریک هستند که حس ترس و وحشت را در هر بیننده‌ای

استخدام مشاور املاک بدون الزام حضور در دفتر [از سراسر ایران]

استخدام مشاور املاک آنلاین از سراسر نقاط ایران با آموزش های رایگان وپشتیبانی آنلاین بدون نیاز به حضور در دفتر مشاور املاک

خانه ارزان قیمت! : چطور یه خونه‌ی خوش‌قیمت پیدا کنیم؟

دنیای امروز پر از آدم‌هایی هست که آرزوی یه خونه‌ی دنج و گرم رو توی سرشون دارن، اما خب اوضاع طوری شده که انگار رسیدن به این آرزو یه جورایی غیرممکن شده. قیمت‌ها سر به فلک کشیدن و خرید خونه دیگه فقط یه ر