کرج شهری پر از زیبایی

کرج با ۲۴۵۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و کوهپایه‌های رفیع و پر ابهت و رودخانه کرج و سد امیرکبیر در شمال شهر کرج به عنوان یک شهر پر از چشم انداز و زیبا و موثر می‌باشد.

کرج شهری پر از زیبایی

جازبه های کرج

کرج با ۲۴۵۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و کوهپایه‌های رفیع و پر ابهت و رودخانه کرج و سد امیرکبیر در شمال شهر کرج به عنوان یک شهر پر از چشم انداز و زیبا و موثر می‌باشد.

شما دانستن لقب کرج جالب باشد با توجه به اینکه کرج به عنوان مهاجر پذیرترین شهر کشور شناخته می‌شود اشخاص زیادی از این شهر خوش آب و هوا به نام ایران کوچک یاد می‌کنند.

طبیعت بکر اقوام مختلف در کنار صنعتی و پر زرق و برق بودن این شهر سبب شده تا ایران کوچک برازنده کرج باشد۰

بدون شک مناطق و محله‌ای در کرج برای زندگی وجود دارد که کیفیت محله می‌تواند آرامش و احساس راحتی را برای ما به همراه داشته باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک شهر کرج

 

که مهمترین و با کیفیت‌ترین محله‌ها عظیمیه جهانشهر گوهردشت مهرشهر این مناطق محبوب در شهر کرج به حساب می‌آیند.

به عنوان یکی از مناطق لوکس و عیان نشین در شهر کرج نام دارد عظیمیه در شمال شرقی کرج واقع شده است و در دامنه کوه بیجی قرار گرفته است.

قرار گرفتن در دامنه‌های کوه البرز سبب شده این منطقه نسبت به دیگر مناطق کرج دارای سطحی ناهموار و شیبدار باشد و با وجود این آب و هوای عظیمیه نسبت به دیگر مناطق کرج بهتر و زیباتر است.

یکی از محله‌های پرت تقاضا برای سکونت است این محله جز محله‌های لوکس و گران قیمت شهر کرج محسوب می‌شود.

در قدیم این محله را به نام پرگیرک می‌شناختند اما امروزه این محله را به نام عظیمیه یا شهرک رسالت می‌شناسند.

کیفیت ساخت قدمت سازه محله بنا ویلایی یا آپارتمانی بودن آن قیمت گذاری ملک‌های این منطقه فراوانی دارد.

که بدانید در گذشته کرج بخشی از تهران و پیشتر از آن عضو طالقان و حتی قبل‌تر هم بخشی از مازندران می‌شده است.

عظیمیه امروز ترکیبی از دو ده علی آباد و حسن آباد می‌باشد دلیل داشتن چندین چشمه و جاده چالوس و رودخانه کرج مورد توجه قرار گرفته است.

مرکز استان البرز شهرستان کرج دارای جمعیت  ۱۵۹۲۴۹۲است.

و بیست و دومین کلان شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک شهر کرج

 

میانگین دما بین ۱۵ درجه سانتیگراد است و کرج در کوهپایه‌های البرز مرکزی قرار دارد کرج از اصطلاح کراج گرفته شده که به معنی خبررسانی یا روشن کردن آتش می‌باشد.

کرج در یک روستای ییلاقی خوش آب و هوا بوده و به دلیل داشتن مناظری زیبا و طبیعی بکر شهرت خاصی داشته است.

این شهر به علت موقعیت جغرافیایی مناسب دارای شهرک‌های صنعتی و موقعیت خوب اقتصادی می‌باشد و مهاجر پذیر است.

شهرستان کرج در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است که قسمت‌های شمالی شهرستان کرج در ارتفاعات جنوبی البرز واقع شده است.

ارتفاعات شمالی کرج کوه دشته ارتفاعات کندوان کوه‌های خور سراب و و ارتفاعات جنوبی کرج کوه‌های کیکاووش قلعه ارمنی و دهک می‌باشد.

در مطالعات تاریخی در کرج و پل‌های متعددی است که منطقه و راه‌های ارتباطی آن را بیش از پیش افزوده است.

گیاهان تیره بقولات قسمت اعظم گیاهان مرتعی خوب کرج را تشکیل می‌دهند در ضمن گونه‌های خاردار این تیره نظیر خار شتر مصرف دارویی نیز دارد و با محیط خشک سازش دارد نواحی خشک کرج اعم از ارتفاعات یا جلگه مشاهده می‌شود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک شهر کرج

 

رودخانه کرج پرآب‌ترین رود دامنه‌های جنوب البرز محسوب می‌شود این رودخانه که آب آن از نظر کیفی جهت شرب کاملاً مناسب است قسمت اعظم آب مورد نیاز شهر تهران را تامین می‌کند.

گردان در قسمت غربی رودخانه کرج در شمال شرقی دشت قزوین قرار گرفته است

 شهر کرج

رسوبات دشت کرج از رودخانه کرج کن کردان به وجود آمده است بافت خاک‌های کرج بسته به موقعیت محلی و نزدیکی یا دوری از کوه‌های شمالی و شمال شرقی از شن درشت تا رس متفاوت است.

منطقه کوهستانی این منطقه بخش شمالی کرج است که ارتفاعات البرز را تشکیل می‌دهند که عموماً برف گیر بوده و قسمت عمده‌ای از سال پوشیده از برف است.

از جمله اقداماتی است  که سبب توسعه این شهر درگذشته توسعه کارخانجات و مراکز مهم صنعتی و تولیدی تهران در امتداد جاده مخصوص و قدیم کرج توسعه این شهر را تا آنجا پیش برد اولین اتوبان کشور به منظور اتصال این شهر با تهران اجتناب ناپذیر است.

هم اکنون از طریق این آزادراه‌های کرج قزوین و تهران می‌پیوندد و قسمت شمال شهرستان جاده اصلی چالوس قرار دارد که تهران و کرج را به استان مازندران مرتبط می‌سازد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک شهر کرج

 

تقسیمات کشوری سه بخش است.

که شامل شهر اشتهارد ماهدشت محمدشهر کمالشهر و هفت دهستان و ۱۹۵ آبادی دارای سکنه است.

نساء آسارا در بخش آسارا و دهستان های کمال آباد گرمدره در بخش مرکزی و دهستان پنلگ آباد در بخش اشتهارد.

در حوزه فرمانداری کرج در این شهر بیش از ۱۰۰ اثر فرهنگی و تاریخی و طبیعی شناسایی شده است.

از جمله آنها می‌توان به کاخ مروارید روستای تاریخی آتشکده کاروانسرای شاه عباسی پل تاریخی کرج امامزاده طاهر آتشکده تخت سلیمان کاخ سلیمانیه اشاره کرد.

مهمترین این بناها سرای شاه عباسی کرج کاروانسرای سنگی و پل شاه عباسی که در دوران صفویان قرار گرفتن در مسیر راه واصله اصفهان تهران تبریز و اهمیت ویژه یافته و به صورت یکی از راه‌های مهم راه مذکور بوده است.

 این شهر همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی نظیر جاده چالوس و باغ سیب مهرشهر پیست اسکی خور پیست موتور کراس حصارک  و مجموعه سد امیرکبیر می‌باشد.

علت فاصله نزدیکش به تهران و به علت دارا بودن آب و هوای مناسب و ییلاقی و وجود باغ‌های متعدد در عصر قاجار مورد توجه قرار گرفته است و فتحعلی شاه باغ و دهکده‌ای به نام سلیمانیه در محل فعلی دانشکده کرج احداث کرد.

اما آنچه که باعث افزایش جمعیت در این سال‌های اخیر شده است درآمد خانوارها پایین بودن قیمت مسکن و رشد قیمت‌های خیلی خوب در این چند سال اخیر و وجود فرصت‌های شغلی در صنایع در حال رشد در حوالی کرج بوده است.

این شهر دارای ترکیب جمعیت گوناگونی نظیر کرد لر فارس عرب شمالی‌ها و جنوبی‌ها است که منجر به ایجاد آداب و رسوم مختلفی در شهر شده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک شهر کرج

 

پس از روی کار آمدن سلسله پهلوی گسترش این شهر شدت گرفت و به عنوان یکی از شهرهای نزدیک تهران مهاجران بسیاری خصوصاً از استان آذربایجان شرقی و استان زنجان پذیرفت.

احداث جاده چالوس و اجرای عملیات ذوب آهن و تهیه مقامات نصب ماشین آلات و تاسیس کارخانه قند عالی کشاورزی بوده است.

علاوه بر این پارک و بوستان نظیر پارک جهان نما پارک چمران باغ خانوادگی تندرستی ایران زمین باغ خانواده تندیس هامون در این شهر وجود دارد.

امکانات اقامتی مناسبی برای مسافران از جمله مهمترین مجتمع هتل جهانگردی دیزین است که در کوه‌های البرز واقع شده است.

محله عظیمیه منطقه ۱ کرج است در زمان قدیم بافت روستایی داشته و مردم مشغول دامپروری و کشاورزی بودند و امروزه آن را محله عظیمیه و یا شهرک رسالت می‌نامند.

آن زمان مردم این محله با اسب رفت و آمد زیادی داشتند و به همین علت میدان استقلال را که در خیابان استقلال واقع شده است به میدان اسبی معروف شده است خرید آپارتمان در عظیمیه که یکی از محله‌های گران قیمت و بالاشهر کرج محسوب می‌شود در منطقه ۱ این کلانشهر قرار دارد قیمت ملک در عظیمیه کرج حدود متری ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان می‌باشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک شهر کرج

 

دارای مراکز خرید که به نیازهای خرید ساکنان و بازدیدکنندگان این منطقه پاسخ می‌دهد.

مراکز خرید مهستان بازار میوه تره بار میخک فروشگاه رفاه بازار کاج مرکز خرید یادمان فروشگاه البرز مرکز خرید ایران زمین و غیره مراکز بسیاری وجود دارد نیازهای مختلف ساکنان را تامین می‌کند.

کرج به عنوان چهارمین کلان شهر کشور شاهد افزایش تصاعدی قیمت ملک در سال‌های اخیر بوده است نرخ رشد قیمت آپارتمان‌ها در کرج به طرز چشمگیری رو به افزایش بوده است در سال‌های اخیر در پی تورم افسارگسیخته شاهد نوسانات قیمت در بازار مسکن بوده‌ایم و نرخ رشد قیمت زمین ملک و آپارتمان نسبت به دهه قبل به صورت تصاعدی رو به افزایش بوده است.

عظیمیه به عنوان محله خوش نقشه کرج که قیمت ملک نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری داشته است و به طوری که در سال ۱۴۰۱ آپارتمان نوساز در حدود متری ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بوده است در حالی که در سال ۱۴۰۲ این قیمت به حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

شب‌های عظیمیه بسیار زیبا و دارای مکان خوبی برای گرد هم آمدن دوستان و شب نشینی‌ها می‌باشد و دارای پارک‌های زیبا و چشم اندازهای وصف ناپذیری می‌باشد.

از نظر غیبت نیز نرخ ملک و خانه در این منطقه رنج قیمت خانه‌هایی که در عظیمیه کرج قرار دارد با محله یوسف آباد تهران برابری می‌کند این منطقه دارای آپارتمان‌های لوکس و پنت هاوس‌های جذاب و شیکی است مهمترین خیابان‌ها و مناطق عظیمیه کرج می‌توان به خیابان گلستان میخک فرشته تختی و غیره اشاره کرد.

جهانشهر نیز از مناطق مطرح و محبوب شهر کرج است و جهانشهر منطقه ۸ کرج است و نام آن از اسم همسر محمد صادق فاتح یزدی تاسیس کننده این محل برگرفته شده است.

جهانشهر کرج دارای مناطق سرسبز و باغ‌های زیادی است اما رشد بی‌سابقه جمعیت این شهر و افزایش ساخت و ساز سبب شده که رفته رفته باغ‌ها کمرنگ‌تر شوند ولی جهانشهر یکی از مناطق مهم تجاری و اداری شهر کرج به حساب می‌آید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک شهر کرج

 

از نظر قیمت ملک دارای قیمت بسیار بالایی است میدان مدنی ماه‌ها غربی بلوار بهارستان پاییزان غربی و غیره از جمله از گران قیمت‌ترین مناطق در این قسمت محسوب می‌شوند.

 

گردآورنده: سحر باقری مجد

 جهت مشاهده آگهی های مربوطه به شهر کرج اینجا کلیک کنید

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

تهران ویلا: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

تهران ویلا، نگین شمال غرب پایتخت، نامی آشنا برای شهروندان تهرانی و نمادی از لوکس بودن، آرامش و چشم‌اندازهای بی‌نظیر است. این محله‌ی ییلاقی با قدمتی نوپا، در دامنه‌های کوه‌های البرز و در منطقه دو شهردا

کوی فراز: بررسی ملک و زمین, بافت شهری و جاذبه ها, مراکز خرید و ...

کوی فراز، که گویی نگینی درخشان بر دامنه‌های شمالی البرز در شمال غربی پایتخت می‌درخشد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران تبدیل شده است. این مح

برج جواهر دبی - Jewel Tower Alfurjan

برج جواهر دبی الفرجان ، یک برج مسکونی اقتصادی درحال احداث دارای واحدهای استودیو ویک خوابه است که در منطقه درحال رشد الفرجان واقع شده و از امکانات رفاهی مناسبی مانند سالن ورزش و یوگا، استخرو سونا، محو

جدایی از چین: آخرالزمان اقتصادی یا طلوع نظم نوین جهانی؟

در دنیای به هم پیوسته امروز، جدایی کامل اقتصادی از یک کشور قدرتمند مانند چین، امری دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. این موضوع، چالشی است که بسیاری از کشورها، به ویژه قدرت‌های غربی، با آن روبرو هستن

راز ثروتمندترین صندوق بازنشستگی جهان: درس‌هایی از ژاپن

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF) با 1.4 تریلیون دلار دارایی، بزرگترین صندوق بازنشستگی در جهان است. این صندوق در سال 2014 با اصلاحاتی اساسی، مسیر خود را به سمت سودآوری‌های چشمگیر تغییر داد.

گفته های وزیر کشور درباره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

شیش دنگ: وزیر کشور گفت: با برخی همراهان ایشان تماس برقرار شده است.

پونک: بررسی ملک و زمین, امکانات, مراکز خرید, پارک ها و ...

با مطالعه این مقاله، اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محله پونک به دست خواهید آورد و به طور کامل با محله دولت آشنا خواهید شد.

خبر فوری:جزئیات تازه از سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی

به گزارش شیش دنگ:برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اقتصاد ترکیه در پرتگاه: آیا بانک مرکزی می‌تواند از سقوط جلوگیری کند؟

بانک مرکزی ترکیه در خط مقدم جبهه، با افزایش نرخ بهره و ابزارهای احتیاطی کلان به مصاف تورم افسارگسیخته رفته است. اما آیا این اقدامات سپر بلا خواهند بود یا تیری در تاریکی؟

فاز 9 پردیس منطقه ای کوهستانی در دامنه های کوه الوند

فاز ۹ پردیس یکی از فازهای جدید شهر پردیس در استان تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، و قیمت مناسب مسکن، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفته است.

اجاره مسکن در اصفهان: آیا اصفهان به دومین تهران تبدیل خواهد شد؟

نرخ اجاره مسکن در اصفهان، شهر نصف جهان، به قدری بالا رفته است که زمزمه‌های تبدیل شدن این شهر به دومین تهران از نظر گرانی مسکن به گوش می‌رسد. این موضوع، زنگ خطری برای ساکنان این شهر، به خصوص اقشار کم‌د