فصل یازدهم: کارهای غیرمنتظره را انجام دهید - بخش چهارم

زمانی مرد جوانی از میدوست در نیویورک، در یک پانسیون زندگی می کرد و یک شغل دون پایه در یک شرکت بزرگ داشت. وی به یک خانواده ی متوسط تعلق داشت و فارغ التحصیل دبیرستان بود. وی اعتماد به نفس کمی به خودش یا توانایی بلند مدتش برای انجام کارهای مختلف زندگیش داشت وی تقریباً به مدت سه سال صبح زود از خواب بیدار می شد، به سر کار می رفت، کارهایش را انجام می داد، با دوستان محدودش معاشرت میکرد و میپذیرفت که زندگی و کارهایش چنین است.

کسب درآمد یک میلیارد دلاری از تحویل سریع پیتزا

تام موناگان مرد جوانی بود که پیتزا را در دانشگاه میشیگان در ایست لانسینگ تحویل می‌داد که متوجه‌ی کشف مهمی شد. باید مشتری تلفن می‌زد و پیتزای خود را سفارش می‌داد. سپس پیتزا با دست آماده می‌شد، پخته می‌شد، بسته‌بندی می‌شد و یک ساعت بعد از سفارش تحویل داده می‌شد. با این وجود، بیشتر مشتریان در زمان تحویل پیتزای خود ناراخت و عصبانی بودند. آنها به ندرت از تحویل پیتزا در درب خانه‌ی خود قدردانی می‌کردند. آنها از مدت تحویل پیتزا شکایت داشتند و خواهان تحویل فوری پیتزای سفارشی خود بودند.

تام مونگان فکری داشت که وی را به یکی از ثروتمندترین مردان دنیا تبدیل کرد و بیش از 8/1 میلیارد دلار را به دست آورد. وی فکر کرد که وقتی مشتریان پیتزای خود را سفارش می‌دهند، گرسنه هستند و وقتی آنها گرسنه هستند، سرعت عمل مهم‌تر از کیفیت است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

ماندن در منطقه‌ی راحتی

تام موناگان از کارکنان خود پرسید که آیا راهی برای افزایش سرعت تحویل پیتزای مشتریان وجود دارد یا خیر. آنها گفتند که تحویل سریع‌تر پیتزای مشتریان امکان‌پذیر نیست. آماده کردن یک پیتزا با بیش از سی ترکیب مختلف به زمان معینی نیاز داشت. آماده کردن و تحویل پیتزا در کمتر از یک ساعت امکان‌پذیر نبود.

تام موناگان تصمیم گرفت که تحویل زودتر و بهتری داشته باشد. وی ماشین قدیمی خود را فروخت. یک مغازه‌ی پیتزا فروشی را با اجاق‌هایش اجاره کرد و پیتزاهای معروف و رایج را براساس تجربه‌ی خودش عرضه کرد. وی تحویل نیم ساعته را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ی اضافی وعده داد. در مدت کمی، پیتزای دومینو معروف شد و به یکی از موفق‌ترین بِرندهای فَست فود در تاریخ این صنعت تبدیل شد.

 

مشاهده سریع آگهی های ملکی محله فرمانیه تهران

 

سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر باشید

نگاهی به تجارت خود بیندازید و آن را به دقت بررسی کنید چه کاری را در حال حاضر می‌توانید انجام دهید تا سرعت عمل خود را در تأمین خواسته‌ها و نیازهای مشتریانتان در ازای پرداخت پول افزایش دهید؟

تئوری خط دید یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها برای سرعت عمل و خلاقیت تجاری است. این تئوری می‌گوید که همیشه می‌توانید براساس خط دید خود در شغل فعلی کارهای کوچکی را ببینید و انجام دهید تا زمان کسب یک نتیجه‌ی خاص را کاهش دهید.

گاهی این بهبود به سادگی پاسخ به یک تلفن بعد از دو بار زنگ خوردن و اقدام فوری براساس شکایت یا سئوال مشتری است. گاهی شما می‌توانید سرعت عمل خود را با سازماندهی نیازهای خود قبل از شروع کار روزانه افزایش دهید تا فوراً به درخواست‌های مشتری پاسخ دهید.

 

داستان شرکت آی.‌بی.‌ام

شرکت آی‌.بی.‌ام یک چالش در چند سال پیش داشت. یک فروشنده‌ی شرکت آی‌.بی‌.ام یک سیستم کامپیوتری را به یک شرکت می‌فروخت و اعتبار پولی از طریق شبکه‌ی اعتبار جهانی آی.‌بی.‌ام انجام می‌شد. ولی 6 تا 8 هفته طول می‌کشید تا تقاضا و تأیید یا عدم تأیید مشتری پردازش شود. این شرکت براساس تحقیقات خود متوجه شد که چهارده نفر در بخش تأیید اعتباری کار می‌کنند که تقاضاهای مشتریان را قبل از تصمیم‌گیری بررسی می‌کنند.

شرکت آی.‌بی.‌ام تصمیم گرفت که مجدداً سیستم خود را برای تسریع فرآیند تأیید مشتری مهندسی کند. این شرکت با استفاده از منابع داخلی خود تمام برنامه‌ی خود را کامیپوتری کرد و به زودی متوجه شد که 95 درصد تقاضاهای اعتباری قابل تأیید یا عدم تأیید فوری هستند. فقط 5 درصد تقاضاهای اعتباری به تحقیق بیشتر نیاز داشتند.

شرکت آی‌.بی.‌ام متوجه شد که اگر نمایندگی‌های فروش اطلاعات ضروری را در فُرم تقاضای کامیپوتر خود قرار دهند، تقاضا می‌تواند از طریق ایمیل به دفتر مرکزی ارسال شود و فوراً تحت پردازش قرار بگیرد. به دلیل چنین اقدام مناسبی، زمان تأیید تقاضای اعتباری از شش هفته به دو ساعت و حتی گاهی به چند دقیقه کاهش یافت. نمایندگی آی.‌بی.‌ام هر صبح فروش داشت، تقاضای در ظهر دریافت می‌شد و مشتری تأیید تقاضای خود را قبل از پایان روز دریافت می‌کرد. این تسریع در فرآیند تأیید اعتباری به افزایش چشمگیر و تقریباً فوری فرآیند تأیید اعتباری منجر شد.

 

مشاهده کتاب‌‌های دیگر حوزه موفقیت

 

قدرت تمرکز

مسئله‌ی بسیاری از شرکت‌های امروزی این است که آنها محصولات و خدمات زیادی را در ترکیب‌های گوناگون با قیمت‌های متنوع برای بسیاری از مشتریان در بسیاری از بازارهای خود عرضه می‌کنند. اگر شفافیت برای موفقیت در تجارت وزندگی مهم است، عدم تمرکز دلیل اصلی شکست و نومیدی است. هر چقدر تعداد محصولات و خدمات عرضه شده بیشتر باشد، مدت بیشتری طول می‌کشد تا یک فروش رضایت بخش مشتری براساس نیازها و خواسته‌های فعلی وی وجود داشته باشد.

شما از اصل سرعت عمل و غافلگیری در یکی از دو محصول یا خدمات خود استفاده کنید تا مشتریان بیشتر از هر چیز دیگری ارزش آنها را بدانند و لذت ببرند. از امروز تصمیم بگیرید برتری رقابتی خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که اگر شما بهترین محصول یا خدمات را دیر هنگام به دست مشتریان خود در بازار برسانید، فروش خود را یکی بعد از دیگری از دست می‌دهید و در اختیار رقبای سریع‌العمل خود قرار می‌دهید. شما می‌توانید دائماً در جستجوی یافتن راه‌های سریع‌تر، جدیدتر، بهتر و آسان‌تر برای فروش و تحویل محصولات و خدمات خود به مشتریانتان باشید تا آنها حق انتخاب داشته باشند.

 

مشاهده جزئیات وخرید کتاب پیروزی

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

مطالعه بخش قبلی این فصل کتاب

مطالعه بخش بعدی این فصل کتاب

 

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

شاندیز دروازه بهشت خراسان[شاندیز منطقه ای ییلاقی در شهر مشهد]

شاندیز، شهری ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های هزار مسجد، در 25 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر به عنوان نگین گردشگری خراسان رضوی شناخته می‌شود و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، هرسا

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس: تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی در آستانه فصل جدید!

به گزارش شیش دنگ، در حالی که هواداران پرسپولیس منتظر شروع فصل جدید لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هستند، خبرهای خوشی از این باشگاه به گوش می‌رسد.

FATF و سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران: گره‌ای کور که باید باز شود

به گزارش شیش دنگ: صنعت نفت ایران، با وجود ذخایر عظیم و پتانسیل‌های بی‌شماری که دارد، سال‌ها است که از کمبود سرمایه‌گذاری خارجی رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم عضویت ایران در کارگروه ا

افزایش 40 درصدی اجاره نشینی در کشور

بازار مسکن بار دیگر شاهد التهاباتی جدید است. در حالی که قانون جهش تولید مسکن با هدف ساماندهی به این بازار و حمایت از مستاجران وضع شده بود، اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در قبال تعهدات خود بی‌تفاوت بوده‌ان

فصل دوم: افسانه های کارآفرینی مدرن - بخش اول

بعد از گذشت پانزده سال از آشنایی با اسطوره پرتلاش زندگی شخصی ام استاد (برایان ترسی) و پس از گذراندن دوران بسیاری زیبایی از زندگی کاری و شخصی و پیشرفتی که به نظر شخصی خود و اطرافیان قابل توجه بوده است

وب اپ شیش دنگ: املاک در دنیای جدید، با پلتفرمی نوآورانه

در دنیای امروز، دیگر شاهد انحصار اپلیکیشن ها برای ارائه خدمات نیستیم. غول جستجوی جهان، گوگل، با قدرت تمام به میدان آمده و بستری جامع برای ارائه خدمات مختلف، از جمله املاک و مستغلات، فراهم کرده است. در

راه‌های گوناگون برای اقامت در ترکیه : سفری به سرزمین کباب و لبخند

سلام به همه همسفران رویایی! امروز می‌خواهیم بریم به یه سفر خیالی به سرزمین کباب و لبخند، ترکیه! بله درسته، می‌خواییم در مورد روش‌های مختلف اقامت در این کشور زیبا صحبت کنیم.

راهنمای جامع خرید خانه در شیراز با وام (1403)

با وام مسکن، صاحبخانه شدن در شهر شعر و گل‌ها، شیراز، دیگر دور از دسترس نیست. در این راهنمای جامع، تمام اطلاعات لازم برای وام مسکن شیراز را به شما ارائه می‌دهیم. از شرایط و مدارک مورد نیاز تا بهترین مح

سد لتیان: نگینی در میان کوه‌ها

در میان کوه‌های سرسبز البرز، در نزدیکی شهر لواسان، سدی وجود دارد که گویی نگینی بر انگشت طبیعت می‌درخشد. سد لتیان، نام این سد است که با قامتی بلند و آبی زلال، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در اطراف

وحشت در دل طبیعت: سفری به ژرفای ترسناک‌ترین دره‌های جهان

دره‌ها، شکاف‌هایی عمیق در زمین که توسط گذر زمان و نیروهای طبیعت حکاکی شده‌اند، می‌توانند هم باشکوه و هم ترسناک باشند. برخی از این دره‌ها به قدری عمیق و تاریک هستند که حس ترس و وحشت را در هر بیننده‌ای

استخدام مشاور املاک بدون الزام حضور در دفتر [از سراسر ایران]

استخدام مشاور املاک آنلاین از سراسر نقاط ایران با آموزش های رایگان وپشتیبانی آنلاین بدون نیاز به حضور در دفتر مشاور املاک

خانه ارزان قیمت! : چطور یه خونه‌ی خوش‌قیمت پیدا کنیم؟

دنیای امروز پر از آدم‌هایی هست که آرزوی یه خونه‌ی دنج و گرم رو توی سرشون دارن، اما خب اوضاع طوری شده که انگار رسیدن به این آرزو یه جورایی غیرممکن شده. قیمت‌ها سر به فلک کشیدن و خرید خونه دیگه فقط یه ر