جاهای دیدنی و تفریحی تهران

تهران، قلب تپنده ایران با 730 کیلومترمربع مساحت بزرگترین و پرنفوس ترین شهرایران است که بیش از 200 سال بحیث پایتخت ایران میباشد. این کلان شهر با ترکیب از فرهنگ های مختلف، زبانهای متفاوت ، اقلیت های مذهبی مختلف و مراکز تاریخی، تفریحی، تجاری و برج ها و کاخ های باشکوه و مجلل دارای 22 منطقه شهری و 374 محله،  نبض اقتصاد ایران و مرکز بسیاری تحولات و تصامییم اجرایی با آب و هوای نسبتا آلوده و ازدحام ترافیکی میباشد. تهران درسال 1164 در دوران قاجار بدستور آغامحمد قاجار بحیث پایتخت ایران انتخاب گردید.

جاهای دیدنی و تفریحی تهران 

Chitgar lake Tehran

تهران، قلب تپنده ایران با 730 کیلومترمربع مساحت بزرگترین و پرنفوس ترین شهرایران است که بیش از 200 سال بحیث پایتخت ایران میباشد.

این کلان شهر با ترکیب از فرهنگ های مختلف، زبانهای متفاوت ، اقلیت های مذهبی مختلف و مراکز تاریخی، تفریحی، تجاری و برج ها و کاخ های باشکوه و مجلل دارای 22 منطقه شهری و 374 محله،  نبض اقتصاد ایران و مرکز بسیاری تحولات و تصامییم اجرایی با آب و هوای نسبتا آلوده و ازدحام ترافیکی میباشد.

تهران درسال 1164 در دوران قاجار بدستور آغامحمد قاجار بحیث پایتخت ایران انتخاب گردید.

تهران که سومین شهربزرگ در خاورمیانه گفته میشود دارای جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری محبوب و ارزشمند فراوان مانند: برج ها، کاخ ها، پارک ها، موزه ها، دریاچه ها، بازارها، مراکز تجاری و اداری و مراکز تفریحی و مذهبی میباشد که بطور نمونه چند تا از آنها را بصورت مختصر برای تان معرفی میکنم.

اگرمیخواهید از بهترین و مشهورترین این جاها و مراکز معلوات حاصل کنید تاآخر این نوشته را مطالعه نمایید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی شهر تهران

 

برج میلاد تهران

Milad Tower Tehran

برج میلاد که بلند ترین برج ایران میباشد با ارتفاع 435 متر درقسمت شمال غربی تهران موقعیت دارد.

این برج مخابراتی که یکی ازنماد های مدرن شهرتهران درکنار برج آزادی نیزمیباشد ششمین برج بلند مخابراتی دنیا است.

برج میلاد بمنظور برطرف ساختن نیازهای مخابراتی وپوشش های تلویزیونی شهرتهران و به هدف سازه بحیث نماد شهرتهران ساخته شده است.

برج میلاد با زیربنای 13 هزارمترمربع به خاطروسعت کاربری سازه راس برج، جایگاه اول را دربین ساییربرج های مخابراتی دنیا بخوداختصاص داده است.

ساخت این برج که حدودا 11 سال را دربرگرفته است از طرف شمال به اتوبان شهید همت، ازطرف جنوب به اتوبان حکیم، ازطرف شرق به اتوبان شهید چمران و از طرف غرب به اتوبان شیخ فضل الله نوری محدود میشود.

برج میلاد میان تپه ای با مساحت حدودا 70 هکتار زمین درمنطقه 2 شهرداری تهران درشمال محله گیشا کوی نصر یکی از محلات مرتفع شهرتهران ساخته شده است.

دررابطه به ایده و پیشینه ساخت این برج روایت های مختلف وجود دارد که ازآن صرف نظرمیکنم صرف میخواهم یادآوری کنم که طرح ساخت یک برج و نماد برای شهرتهران درسال 1370 درزمانیکه شهردارتهران مسعود رجب پور بود پیشنهاد گردید.

تعیین محل این برج بعد از بررسی های حدودا 21 نقطه در مناطق مختلف شهرتهران توسط تیم موظف از ادارات و بخشهای مختلف در آخر سال 1372 در منطقه فعلی نهایی و مورد تایید قرارگرفت.

شروع ساخت این برج بعد از سه سال مطالعات امکان سنجی دربرج دهم سال 1376 بانام برج یادمان "مرکز ارتباطات بین المللی تهران" کلنگ خورد و بعدا درسال 1380 بنابر پیشناد شورای اسلامی شهرتهران به نام برج میلاد مسمی گردید که این نام گذاری بمناسبت 100 سالروز تولد بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران روح الله خمینی پیشنهاد گردید و عملی شد.

این برج بعد از 11 سال در 16 مهر 1387 باحضورداشت محمد باقر قالیباف شهردار تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و250 خبرنگار داخلی و خارجی و نمایندگان شورای اسلامی شهرتهران با شعار" آسمان نزدیک است" مورد بهره برداری قرارگرفت.

برج میلاد با 435 متر ارتفاع و 12 طبقه با کاربری های عمده دربخش مخابرات، سیستم های تلویزیونی، پوشش های رادیویی، هواشناسی و کنترل ترافیک، و فراهم نمودن فضای جذاب برای سیاحت و گردشگری از بخشهای تجاری گرفته تا گالری های هنری، موزه، رستوران های زیبا و لوکس و فودکورت ها با ویو و منظره بی نظیر، سالن های همایش، پارک و سینما فعالیت میکند.

طرح عملیاتی این برج را شرکت یادمان سازه تحت نظر دکتررضا "حافظی" بعهده داشت که دکترحافظی یکی از اساتید دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه شهید بهشتی بود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 2 تهران

 

مجموعه برج میلاد شامل بخش وسیع میشود که درآن مراکزخرید، رستوران ها و کافه های لوکس و زیبا، مراکز همایش ها و سالن های اجتماعات، موزه ، خدمات گردشگری و خدمات پذیرایی میباشد که بخشهای دیگری مثل هتل ها وساییرمراکز نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد و صاحب این برج شهرداری شهرتهران است.

برج میلاد نوزد همین سازه بلند نامتکی دنیا است که مجموع طبقات این برج درساختمان بالای برج و پای برج مجموعا 18 طبقه است.

باتوجه به موقعیت این برج دسترسی عالی برای رفتن به این محل زیبا و گردشگری تهران با وساییل شخصی از اتوبان ها یا هم با تاکسی و اتوبوس ها یا مترو (خط مترو7 تهران) به راحتی میتوانید از این مجموعه جذاب شهرتهران دیدن نمایید.

آدرس برج میلاد:  تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، قسمت خروج  شیخ فضل الله جنوب، راه اختصاصی برج میلاد تهران.

 

دریاچه چیتگر تهران

Chitgar lake Tehran Iran

منطقه چیتگر امروزه بحیث یکی از قطب های مهم اقتصادی تهران یاد میشود که موجودیت دریاچه چیتگر نقش مهم و ارزنده در محبوبیت و جلب توجه بیشتر سرمایه گذاران و مردم هم برای ساخت وساز و هم برای تفریح و گردشگری در این منطقه شمال غربی تهران داشته است.

دریاچه چیتگر که به دریاچه خلیج فارس نیزمعروف است یک دریاچه مصنوعی زیبا و دیدنی با عمق 10 متر درشمال غرب تهران منطقه 22 شهرداری تهران موقعیت دارد که یکی ازمشهور ترین جاهای تفریحی و جاذبه های گردشگری در قطب اقتصادی شهر تهران بشمارمیرود.

دریاچه چیتگر که دارای مساحت حدود 130 هکتار میباشد در قسمت شمالی پارک جنگلی چیتگر قراردارد و طبق بازدید کارشناسان خارجی درسال 2015 ازجمله 10 پروژه برتردنیا درهمان سال گفته شده است.

آب این دریاچه زیبا از رودخانه کن تامین میشود که بااستفاده از تکنالوژی ایزوله سازی انتقال آب، بطور کاملا بهداشتی و بدون ضربه زدن به منابع آب زیرزمینی صورت میگیرد.

باتوجه به موقعیت جغرافیایی که این منطقه دارد یعنی تقریبا درکریدورهوای تهران قرارگرفته است. علاوه بر فراهم نمودن مکان زیبا و جذاب برای گردشگری ، تفریح ، تجارت واشتغال،  یکی از دلایل عمده ساخت د ریاچه مصنوعی چیتگر بهبود کیفیت هوای تهران نیزمیباشد.

از مزیت های مهم این دریاچه فراهم نمودن یک سیستم جامع بمنظور تلطیف هوای تهران و کاهش آلودگی مخصوصا غرب تهران است که باعث فراهم نمودن ایجاد ایکو سیستم های مناسب و شراییط زیست محیطی مناسب برای حیوانات و پرندگان مختلف و کمیاب مهاجر نیزگردیده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 22 تهران

 

درکناراین دریاچه مجموعه بزرگ تفریحی با مساحت حدود 120 هکتار نیزوجود دارد.

مناظرزیبا و جذاب، اسکله قایق رانی، پارک آبی، ساحل صخره ای، باشگاه آبی، جزایر شهرحیات وحش، پارک تفریحی و جزایرآموزشی با مکان های مناسب برای دوچرخه سواری و ورزش هرگردشگر و بازدید کننده را مجذوب خود ساخته و خاطرات نهایت خوش و به یادماندنی را از این مکان گردشگری تهران به جا میگذارد.

علاوه بر مراکز مهم تجاری واداری و برج های بلند مسکونی با امکانات عالی رفاهی و خدماتی بازار بزرگ ایران یا ایران مال که بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه محسوب میشود نیز درنزدیکی این دریاچه در منطقه چیتگر تهران موقعیت دارد.

 

مکان های تفریحی و دیدنی اطراف دریاچه چیتگر تهران

هرم هیجان(سینمای شش بعدی)

سینمای شش بعدی یا هرم هیجان دریاچه چیتگر که معمولا برای افراد بالاتر از 12 سال است یکی از مکان های تفریحی هیجان انگیز ودیدنی است که وسایل و امکانات آن محصولات کمپنی زیمنس آلمان است.

درسینمای پرواز یا هرم هیجان هر چهارنفر داخل یک هرم که بر کابین مخصوص قراردارد سوارمیشود. کابین متذکره در ارتفاع حدود 2 متر از زمین بصورت معلق با جلوه ها و افکت های هیجان انگیز و مختلف به پرواز درمی آید.

 

مرکزخرید بام لند تهران

بام لند از جمله مراکزخرید معتبرو مشهور تهران است که بامعماری ترکیبی سنتی ایران درنزدیکی دریاچه چیتگر درقسمت شرق دریاچه ساخته شده است.

این مرکزخرید که درتهران ازشهرت واعتبار بالا برخورداراست محصولات برند و باکیفیت عالی را دربخشهای : پوشاک، وسایل و لوازم آرایشی وبهداشتی، جواهرات و تزئینات، موترسکلیت و سایر اجناس را به مشتریان بفروش میرساند.

برندهای معتبرمثل آدیداس، سیسلی، جن ویست، منگو، کیش بهین و... دراینجا از شهرت بالا برخورداراست.

 

رستوران ها و کافه ها

کافه ها و رستوران ها از مهم ترین مکان های جاهای تفریحی و گردشگری است که رستوران های لوکس و زیبای ایرانی و بین المللی با غذاهای متنوع و لذیذ و نوشیدنی های خوش طعم با خدمات عالی درخدمت گردشگران قراردارد و حیف است که بعد از تفریح و گردش سری به آنها نزنید و طعم لذیذ غذاهای ایرانی و خارجی را درمحیط دلپذیر و لوکس تجربه نکنید.

علاوه برصرف غذا و نوشیدنی میتوانید محافل و برنامه های خاص و قرارهای عاشقانه تانرا نیز در این کافه ها داشته باشید.

 

قایق سواری

اگر دوست دارید حس قایق سواری دریک دریاچه واقعی را داشته باشید پیشنهاد میکنم قایق سورای در دریاچه چیتگر را تجریه کنید.

این دریاچه با وسعت زیادی که دارد کاملا این حس را به شما میدهد و شما میتوانید نهایت لذت را بادیدن مناظر و ماهی های آن ببرید.

شما میتوانید از اسکله شرقی یا غربی با داشتن جلیقه مخصوص برای حفظ از خطرات پیش بینی نشده دراین دریاچه قایق سواری کنید.

 

زمین بازی کودکان

ازجمله مکان های پرجنب و جوش این دریاچه مکان های است که برای اطفال دوست داشتنی تان زمینه انواع تفریح و سرگرمی های خاص درنظرگرفته شده است.

هنگام قدم زدن بطرف غرب یا شمال دریاچه زمین بازی بارنگهای مختلف و بازی های سرگرم کننده وهیجان انگیز را میبیند که ا انواع بازی ها برای تفریح وسرگرمی اطفال تان با امکانات عالی درنظرگرفته شده است و با سپری نمودن وقت شان همرای والدین و اعضای خانواده لحظات خوش و لذت بخش را سپری خواهد نمود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 22 تهران

 

شهربازی

درکناردریاچه شهری بازی با به روزترین امکانات و بازی ها و تفریحات هیجان انگیز وسرم گرم کننده را میبیند که درضلع شمال، غرب و شرق دریاچه قرارگرفته است.

همچنان اگرمیخواهید حرکت روی زیپ لاین و ترن هوایی ، پرش های هیجان انگیز و رانندگی با سرعت و هیجان را تجربه کنید میتوانید از رول گلایدر، تشک های پرش، اسکای فلای و کارتینگ دریاچه چیتگر استفاده نموده لحظات فراموش نشدنی و هیجان انگیز زندگی تان را تجربه کنید. 

دریاچه؛ یکی از جذاب ترین جاذبه ها و مکان های گردشگری درشهر و بهترین فضا برا ی لذت بردن و سپری نمودن اوقات خاص زندگی است،  فرقی نمیکند این دریاچه طبیعی باشد یا مصنوعی. دریاچه چیتگر یکی از محبوب ترین جاهای گردشگری داخلی و خارجی در شمال غرب تهران است که علاوه بر کاهش آلودگی و پاکی محیط زیست،  مکان زیبا و جذاب برای تفریح، گردشگری، اشتغال و عکاسی و تبلیغات نیزفراهم نموده است.

 

پل طبیعت

Tabiat Bridge Tehran

اگرمیخواهید از دیدن سازه ی  ارتباطی که ترکیبی از هنر، معماری فوق العاده و طبیعت زیبا بامناظر جذاب لذت ببرید،  دیدار از این پل معروف وتفریح گاه درعباس آباد تهران را ازدست ندهید.

این پل که بزرگترین پل غیرخودروی در خاورمیانه میباشد در3 طبقه با معماری خارق العاده ساخته شده است که دوپارک مشهور آب و آتش و پارک طالقانی را باهم متصل نموده و بین منطقه 3 و 6 موقعیت دارد و یکی از پربازدید ترین محلات گردشگران داخلی و خارجی در شهرتهران میباشد.

این پل که درتلاقی بزرگراه های اصلی مانند اتوبان همت، مدرس، رسالت و حقانی قرارگرفته است یکی از مکان های دیدنی و نماد تماشای شهرتهران میباشد.

کاراجرایی این پل با طراحی لیلا عراقیان و علی رضا بهزادی  درسال 1389 شروع و درسال 1393 افتتاح گردید.

لیلا عراقیان طراحی این پل را با ایده ای عالی که خودش هنگام عبور از یک پل د ریکی ازنقاط تهران گرفته است این پل را طوری طراحی نموده است که صرف یک گذرگاه و یا مسیرعبور نه، بلکه محل و محیطی زیبا و عالی برای تفریح، آرامش و تماشا و گردشگری نیزباشد.

این پل با طراحی زیبایی و فو ق العاده ای که دارد برخی این برج را بعنوان نماد تهران معاصر بعد از برج زیبای میلاد تهران میگوید.

آدرس پل طبیعت: تهران، پل طبیعت، محل اتصال پارک آب وآتش و بوستان طالقانی

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 3 تهران

 

بام تهران

گلایدر بام تهران

اگرمیخواهید جای فوق العاده زیبا و دیدنی برای دورهمی های صمیمی و دوستانه،  قرارهای عاشقانه و گردشگری پرخاطره و لذت بخش با خانواده تان در محل جذاب و بدور از شلوغی و هیاهوی شهرداشته باشید دیدن از بلند ترین نقطه شهر زیبای تهران یعنی بام تهران را فراموش نکنید.

شما علاوه بر دیدن نقاط مختلف شهرتهران از این نقطه مرتفع تهران، از هوای پاک و لطیف، امکانات عالی تفریحی و سرگرمی که درآنجا مهیا است نیز لذت ببرید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه یک تهران

 

مکان ها و تفریحات مشهور بام تهران

تله کابین توچال

تله کابین

تفریح با تله کابین توچال با مسیر 7500 متری بدون توقف در مرتفع ترین نقطه تهران و تماشای منظره های برفی و جذاب،  یکی از جذاب ترین گزینه های تفریحی دربام تهران خواهد بود که برخی ها بام تهران را به اسم تله کابین میشناسد.

کار این تله کابین توسط یک کمپنی فرانسوی به اسم پوما که درسال 1353 شروع شده بود درسال 1357 تکمیل گردید.

 

صخره نوردی

دیواره صخره نوردی و موقعیت مناسب دراین قسمت از جمله مکان های پرهیجان و جذاب دیگر این منطقه میباشد.

بانجی جمپینگ

سقوط آزاد یا بانجی جمپینک از جمله پرهیجان ترین تفریحات و سرگرمی های این محل است که مخصوصا آنهای که میخواهد ضربان قلب شان بالابرود از دکلی با ارتفاع حدود 32 متر سقوط نموده و کلی لذت میبرد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه یک تهران

 

بگ جمپنیگ

کسانیکه ترسی از ارتفاع ندارد و لحظات هیجان انگیز را میخواهد داشته باشد این بهترین گزینه است.

دربگ جمپینگ شما بدون اینکه کدام ترسی داشته باشید از نقطه بلند یک برج بدون نگرانی فرود تان می پرید و بالای یک کیسه هوای نرم قرارمیگیرید.

 

سورتمه

اگرمیخواهید سفری در بین زمین و آسمان در خم وپیچ کوه ها با هیجان و امنیت و منظره های به وسعت شهر داشته باشید، پیشنهاد میکنم سورتمه توچال را امتحان کنید و لحظات شیرین زندگی تانرا خاطره انگیزنمایید.

یکی از جذاب ترین سرگرمی یا تفریحات بام تهران سورتمه توچال با طول حدود1420 متر است که بحیث سورتمه طولانی کشور نیز گفته میشود.

این سورتمه با کیفیت عالی واستندردهای مدرن با ظرفیت 250 نفر باهمکاری کمپنی آلمانی به اسم ویگاند ساخته شده است.

اتاق فرار، زیپ لاین، سینمای 5 بعدی ، باشگاه تیراندازی و جاده سلامتی درکنار رستوران ها و کافه های لوکس و آرام ازجمله بازی ها و تفریحات دیگری بام تهران است.

آدرس: تهارن، بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله کابین توچال

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه یک تهران

 

برج آزادی تهران

برج آزادی تهران

اولین نماد تهران با ارتفاع 63 متر و معماری باشکوه که درفهرست آثار ملی ایران نیزقراردارد برج آزادی است.

معماری تلفیقی فوق العاده زیبای این برج بیانگر معماری های ساسانی، هخامنشی و اسلامی است.

پایه های اصلی این برج نمایانگر دوره هخامنشی، قوس های بیضی مانند این برج یادآور طاق مشهور کسری دوره ساسانی است ، کاشی های فیروزه ای زیبای این برج یادآور دوره صفوی و شیارهای بالای برج ( بادگیرهای یزد) هربیننده را مجذوب خود نموده و بیانگر فرهنگ وتاریخ غنی این سرزمین در قالب یک طراحی معماری به اسم برج آزادی است.

ساخت این برج که درگذشته به نام برج شهیاد بود به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شده است . طراح این برج زیبا و مشهور حسین امانت بوده که ساخت و اجرای آن به محمد پور فتحی سپرده شده. این برج محل برگزاری و یاد بود جشن های 2500 ساله شاهنشاهی بود  که احداث آن در سال 1348 شروع ودرسال 1350 به پایان رسید.

اما پس از انقلاب اسم برج شهیاد تغییرکرد و این برج ومیدان همچنان شاهد اتفاقات و برپایی مناسبت ها و دورهمی های گوناگون است.

برج آزادی که کنارپایانه مسافر بری غرب تهران قرارگرفته است از طرف شمال به اتوبان محمد علی جناح، از طرف جنوب به اتوبان آیت الله سعیدی، از طرف شرق به خیابان آزادی وازطرف غرب هم به اتوبان شهید لشکری دسترسی دارد.

قسمت داخلی این برج با طراحی های بی نظیر و زیبا دارای امکانات و و دیدنی های جذاب تاریخی، فرهنگی، هنری وفن آوری میباشد.

نگارخانه بوستان ، تالار آیینه، سالن سینما،  نگارخانه اقوام، سا لن تشریفات، تالارکهن، سالن ایران شناسی، سالن مولتی ویژن، راهرو فناوری، گذرگاه پیشینیان و کتابخانه از مراکز و جاهای فو ق العاده زیبا و دیدنی داخل این برج است که شمارا هم به درازای تاریخ میبرد و هم از موضوعات جدید و ساییر موارد آشنا میسازد.

اخیرا نگرانی ها از عدم حفاظت و یا هم رسیدگی درست و ترمیم برخی قسمت های این نماد ایران  وجود دارد که عدم مسئولیت پذیری و نا آشنایی مدیران و مسئولان را نسبت به چنین نمادها و سازه های باارزش نشان میدهد.

پس، برج آزادی شبیه به حافظه تاریخی تهران یکی از نمادهای تهران و ایران با معماری تلفیقی بی نظیر دوران هخامنشی، ساسانی و اسلامی است که هم درگذشته و هم بعد از انقلاب محل برگزاری مناسبت ها، جشن ها، دورهمی ها و اتفاقات مختلف و متفاوت است.

آدرس:  تهران، میدان آزادی، برج آزادی

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 9 تهران

 

کاخ نیاوران تهران

کاخ نیاوران تهران

کاخ اختصاصی نیاوران یک ارگ سلطنتی منحصربه فرد در ایران بشمار میرود که بامعماری منحصربه فرد و تلفیقی و تزئینات خارق العاده است ساخته شده و در محله محبوب و خوش آب و هوای تهران میدان باهنر منطقه یک شهرداری تهران باغ نیاوران موقعیت دارد.

این ارگ حکومتی که دردل یک باغ بزرگ در محله محبوب ومورد توجه اعیان و حاکمان گذشته  تاسیس شده بیانگر زندگی و اقامت پادشاهی دو دوره قاجار و پهلوی با ارزش های زیاد تاریخی، فرهنگی وطبیعی میباشد.

مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران با اهمیت و ارزشهای تاریخی، هنری وفرهنگی که دارد یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مکان های تفریحی و دیدنی در شهر زیبای تهران است.

 کاخ اختصاصی نیاوران که امروزه مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران نیز گفته میشود بعد از انقلاب اسلامی در سال 1365 ه.ش بعنوان موزه برای بازدید تمام علاقمندان، فرهنگ، هنر و تاریخ بازگشایی گردید.

کاخ نیاوران که درقسمت شمال شرقی باغ نیاوران قراردارد با مساحت حدود 9000 مترمربع توسط مهندس محسن فروغی در دو طبقه و یک نیم طبقه با ارتفاع 14 متر صورت گرفته است درسال 1337 ه. ش عملیات ساختش شروع گردید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه یک تهران

 

تئاترشهر تهران

تئاتر شهر تهران

مجموعه تئاترشهر تهران که ازجمله معروف ترین مجموعه بنا های فرهنگی نمایش تئاتر تهران است درسال1346 توسط مهندس علی سردار افخمی بشکل دایره با معماری باشکوه و شاهکارانه طراحی گردید و در مدت پنج سال ساخته شده است.

این تئاتر به اتبکار شهبانو فرح در دوران محمد رضا شاه پهلوی ساخته شده است.

این مجموعه فرهنگی که جز آثار فرهنگی ایران محسوب میگردد دارای معماری زیبا و با شکوه میباشد که توسط علی سردار افخمی از شاگردان هوشنگ سیحون با الهام از "برج طغرل" بنای یاد بود قرن دوازدهم در شهر ری و  بنای معروف تالار" بکمن "کالیفرنیا باترکیب هنرمندانه  و زیبا از کاشی و آجر ساخته شده است که در چهار راه ولی عصر منطقه 11 شهرتهران موقعیت دارد.

همچنان طراحی این بنایی زیبا تلفیق از معماری های مختلف بصورت ماهرانه و هنرمندانه میباشد.

مواد بکار رفته دراین بنای ارزشمند فرهنگی بیانگر دوره های تاریخی میباشد.

تئاتر شهر در روز دوشنبه هفتم بهمن سال 1351 با اجرای نماییش مشهور"باغ آلبالو" که نویسنده اش آنتون چخوف روسی بود افتتاح گردید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 6 تهران

 

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

مکان آموزش و مطالعه با سرگرمی و لذت

"ماتلاش میکنیم درجهت ایجاد پل ارتباطی میان کودک و نوجوان، علم و فناوری وفرهنگ و نوآوری پیشرو باشیم".

باغ کتاب تهران یک مجموعه بزرگ کتاب وسرگرمی های علمی و فرهنگی برای عاشقان کتاب از دیدنی ترین جاهای تهران برای گروه سنن مختلف در فضای 110 هزارمترمربع در محله زیبای گردشگری عباس آباد میباشد.

مسئول طراحی این مجموعه علمی و فرهنگی زیبا سام طهرانچی است.

علاوه برفراهم بودن کتاب و ابزار لوازم التحریر برای گروه سنن مختلف دربخشهای علمی، تاریخی، فرهنگی، سرگرمی، رباتیک و فن آوری متناسب با نیازها وعلاقمندی های جوانان، نوجوانان، کودکان و بزرگسالان، دارای فضای فوق العاده جذاب و دیدنی برای بازیهای علمی هیجان انگیز، مسابقات و انواع سرگرمی های علمی و تفریحی نیزمیباشد.

باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران، فروشگاه بزرگسالان باغ کتاب تهران، باغ علم نوجوانان، باغ علم کودک، سرزمین فکربازی، پردیس تئاتر وموسیقی باغ کتاب تهران، مرکزچاپ و تبلیغات نشرشهر، فروشگاه کتاب و لوازم التحریرکودک ونوجوان، سرزمین فکربازیا ، باشگاه همکارا و نمایشات علمی، سینما های چندبعدی ازمراکز وبخشهای اساسی این مکان علمی و تفریحی شهرتهران میباشد.

این مجموعه بزرگ علمی، فرهنگی ازجمله جاذبه های جدید و دیدنی شهرتهران برای علاقمندا گروه سنن مختلف میباشد.

درمحل باغ کتاب تهران" باغ غذا" با انواع غذاهای لذیذ و خوش مزه و همچنان کافه ها و رستوران های لوکس وزیبا نیز موجود می باشد که بعد از مطالعه، خرید و ساییربرنامه میتوانید آزآنها استفاده نموده لذت ببرید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه سه تهران

 

باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران

 

شهرک سینمایی غزالی

شهرک سینمایی غزالی که به همت فلم ساز معروف علی حاتمی در سال 1358 ساخته شده است که درساخت فلم ها وسریال ها از آن استفاده میشود.

شهرک غزالی از مشهورترین مجموعه های سینمایی کشور بحساب می آید که درآنجا فلم ها و سریال های زیادی مانند امام علی(ع)، سربداران، کیف انگلیسی، مریم مقدس، مردان آنجلس، شب دهم و سایر فلم ها و سریال ها ساخته شده است.

این شهرک در قسمت غرب تهران با زمین به مساحت 10 هکتار دراتوبان شهید لشکری موقعیت دارد که دکورعمده خیابان ها و ساختمان های این شهرک مربوط به دوره رضا شاه پهلوی و محمد رضا شاه میباشد.

زمین این شهرک زیبا و باارزش به سه قسمت تقسیم میشود:

1-   بناها و دکورهای دوره قبل از اسلام که با مساحت حدود 15 هزارمترمربع درنظرگرفته شده است.

2-   بناها و دکورهای دوره بعد ازاسلام که با مساحت حدود 35 هزارمترمربع درنظرگرفته شده است.

3-   بناها و دکورهای دوره معاصر که با مساحت حدود 62 هزارمترمربع درنظرگرفته شده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 20 تهران

 

سد لتیان لواسان - تهران

سد لتیان که یکی از جاهای دیدنی تهران مخصوصا برای گردشگری چند ساعته میباشد در قسمت جنوب لواسان در محل تلاقی رودخانه های برگ جهان وجاجرود ساخته شده است.

آب و هوای پاک، فضای سرسبز و مکان های دیدنی اطراف این سد آن را به یکی از محله های معروف و محبوب گردشگری درتهران تبدیل نموده است که شما با کمترین هزینه از گردشگری چند ساعته میتوانید لذت ببرید.

درسفر به سد لتیان لواسان شما میتوانید از عکاسی طبیعت زیبا، قایق سورای، بایسکل سواری، کوه پیمایی و ماهیگری لذت ببرید. علاوتا میتوانید از مکان های زیبا و مشهور که دراطراف این سد مثل پارک جنگلی لتیان، کاخ شاه و پارک جنگلی قراردارد دیدن نموده و لحظات خوش و به یادماندنی را ثبت خاطرات زندگی تان نمایید.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه لواسانات تهران

 

موزه هنرهای معاصرتهران

دنیای هنرو آثار معاصر ایرانی و خارجی

موزه هنر صلح تهران

موزه ها ازجمله شگفت انگیزترین جاهای دیدنی و گنجینه های هنرو فرهنگ میباشد. یکی از این موزه ها، موزه هنرهای معاصردرتهران است که  ارزشمند ترین گنجینه ها و آثار ایران – تهران و سایر جاها را بخودجای داده است.

این موزه یکی از شاهکارهای تاریخی و فرهنگی است که به همت فرح پهلوی درقسمت مرکزی پایتخت - ضلع غربی پارک فرح یعنی پارک لاله کنونی درتهران قبل از انقلاب ساخته شده است.

موزه هنرهای معاصر تهران که ارزش آثارش حدود 2.5 میلیارد دلار برآورد شده است دارای گنجینه های ارزشمند و مهم هنرمدرن بعد از جنگ جهانی دوم تا قبل از دهه 1980 میلادی در بیرون از امریکای شمالی و اروپا است که شامل آثار با ارزش و مهم میباشد.

کار ساخت این موزه درسال 1356 تکمیل گردید و در روز 22 مهر که مصادف با زادروز فرح پهلوی بود این موزه با حضور مهمانان ویژه داخلی و خارجی مثل رضا شاه پهلوی، فرح پهلوی، معاون رییس جمهور امریکا، دو ویلد رییس موزه اشتدلیگ و تامس مسر رییس موزه گوگنهایم گشایش یافت.

لازم به ذکر است که این موزه درخارج از کشور ایران به اسم (Tehran Museum of Contemporary Art) یاد میشود.

مساحت این موزه همرای باغ های اطراف آن حدودا 8500 مترمربع میباشد.

طراح و ایده پرداز این موزه کامران دیبا پسرعموی فرح پهلومی معمار و نقاش معروف است که با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی بصورت فوق العاده زیبا و هنرمندانه  این نمونه معماری مدرن را در 9 گالری طراحی نموده است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 6 تهران

 

موزه جواهرات ملی

موزه ملی جواهرات تهران

گردشگری در دنیای پرازگنجینه های شگفت انگیز ونفیس جواهرات

موزه جواهرات ملی ایران، ازجاذبه های گردشگری در دل گنجینه ای گران قیمت و پرزرق وبرق جهان است که علاوه برارزش گرانبهای مادی، بیانگرخلاقیت، تاریخ باستانی و فرهنگ این سرزمین نیزمیباشد.

این موزه؛ جواهرات نفیس و گران قیمت سلطنتی را با نام خزانه ملی حفظ ونگهداری میکند که درخیابان فردوسی تهران موقعیت دارد.

قدمت جواهرات ارزشمند این موزه به دوره صفویه برمیگردد چون قبل ازآن دوره برای جمع آوری و نگهداری جواهرات و سنگ های گران قیمت و زینتی در ایران صورت نمیگرفت.

موزه جواهرات ملی مکانی است که درآن انواع الماس ها و ساییر جواهرات گران قیمت نگهداری میشود.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 8 تهران

 

موزه جواهرات ملی تهران

موزه ملی جواهرات که یکی از پشتوانه های پولی یا ثروت ملی این کشورنیز می باشد، ازجمله دیدنی ترین و جذاب ترین مکان های تهران است که در زیرزمین ساختمان بانک مرکزی ایران قرارداشته و احتمال دارد در مکان جدید ( اراضی عباس آباد) با معماری فوق العاده باشکوه و هنرمندانه و محیط با ضریب بالای امنیتی انتقال پیداکند.

 

بازار تهران

دنیای اقتصاد و محصولات و تاریخ

بازار تهران که بحیث مرکز اقتصاد ایران نیزیاد میشود در منطقه 12 ودربافت قدیمی تهران موقعیت دارد.

وسعت فعلی این بازار حدود 105 هکتارزمین است و در سال 1356 درمجموعه  آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بیشتر معتقدند که این بازار یادگاری از دوره  قاجار است و لی برخی ها هم آن را به دوره صفوی ربط میدهد.

دراین بازار از انواع و کالا و محصولات مختلف با قیمت ارزان گرفته تا مراکز مهم مذهبی و تاریخی مثل کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس، امام زاده ها، مساجد و ساییر مراکز موجود بوده و از محبوبیت زیادی برخورداراست.

این بازار که معماری های جالب و مجذوب کننده اش با عناصر مانند طاق های ضربی و گنبد های زیبا و سبک و مصالح خاص ساخته شده بود در طول تاریخ دارای تحولات و گسترش های زیاد نیزبوده است که امروزه یکی از مراکز مهم خرید عمومی با انواع و اقسام محصولات و خدمات بین همه تهرانی ها محبوب است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی منطقه 11 تهران

 

بازار تهران افزون بر ارزش اقتصادی و تاریخی، در برخی تحولات بزرگ سیاسی و فرهنگی نیز نقش اساسی داشتند.

 

مراکز مذهبی و زیارتگاه ها

تهران دارای زیارتگاه های زیادی مشهور و قابل احترام بین مردم میباشد.

درآخرباید گفت که شهرتهران پایتخت ایران؛ پراز شگفتی ها، هنر، جذابیت و یادگارهای تاریخ های باستان و دوره معاصربا داشتن کاخ ها، موزه ها، پارک ها، دریاچه ها، مراکزعلمی و فرهنگی، مراکز خرید وبازارها و مراکز مذهبی و زیارتگاه ها میباشد که برای گردشگران داخلی و خارجی ازجذابیت و اهمیت خاص برخورداربوده که علاوه بر رفع نیازمندیها ی ساکنان و گردشگران،  یک دنیا معرفت،  لذت و خاطرات ماندنی را میتوان به تماشاگران و گردشگران هدیه نمود.

برای معلومات در مورد اجاره و فروش ملک، خانه، آپارتمان و جاهای دیدنی تهران اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

نویسنده: عبدالقادر"دانشیار" Abdul Qader "Danishyar

 

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

تهرانپارس محله ای که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم قدم می‌زنند

تهرانپارس امروز، یه جورایی مثل یه پازل رنگارنگه که تیکه‌های مختلف تاریخ و مدرنیته رو کنار هم چیده. از یه طرف، هنوزم میشه رد پای گذشته رو توش دید، تو کوچه‌های قدیمی و خونه‌های باصفایی که یادگاری از روز

بازنشستگان قزوین چشم انتظار تعیین تکلیف متناسب سازی حقوق

به گزارش شیش دنگ، نشست هم‌اندیشی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکلات کارگری و کارفرمایی قزوین در حالی برگزار شد که تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به یکی از مطالبات اصلی این قشر زحمتکش تبد

حق مسکن کارگران، مرهمی بر زخم اجاره بهای میلیونی؟

در شرایطی که تورم افسارگسیخته، کمر اقتصاد خانوار ایرانی را خم کرده است، کارگران بیش از هر قشر دیگری زیر بار فشار اقتصادی کمر خم می‌کنند. حقوق ناچیز و هزینه های سرسام آور مسکن، زندگی را برای این قشر زح

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش ششم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش پنجم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش چهارم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش سوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک (بخش دوم)

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در الهیه: لوکس‌ترین محله تهران

این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها، و مزایای زندگی در الهیه می‌پردازد و راهنمایی برای خرید خانه در الهیه ارائه می‌دهد.

آشنایی با ۲۰۵ نکته در آداب قرارداد نویسی املاک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی

خرید و اجاره خانه و آپارتمان در ازگل || آرامش و مدرنیته در شمال تهران

ازگل، محله‌ای خوش آب و هوا و محبوب در شمال شرق تهران با دسترسی مناسب و امکانات رفاهی، ترکیبی از بافت قدیمی و مدرن را در خود جای داده است. این مقاله به بررسی تاریخچه، موقعیت، جاذبه‌ها و مزایای زندگی در

توجه به نکات مهم هنگام معامله ملک

آداب پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان [آموزش مشاور املاک]خلاصه کتاب‌ها کلیه قوانین ایران از کشورهای عربی اخذ و ترجمه شده است و مقداری از آن فقه اسلام گرته برداری شده است. در نگارش قرارداد آن‌قدر باید دقی