فصل اول: مرور اجمالی - بخش سوم

امروز یکی دیگر از روزهای زیبای زندگیم را تجربه میکنم چرا که بعد از مدت ها تلاش با آرزوی اینکه بتوانم اثر کوچکی برای بازار کسب و کار و املاک ایران داشته باشم موفق به ثبت موفقیتی دیگر شدم هر لحظه برایم شیرین و شیرین تر میشود و هر لحظه خودم را خوشبخت تر احساس میکنم؛ چرا که توانسته ام کتاب دیگری را تقدیم فارسی زبانان کنم از آنجا که کسب دانش و مهارت و همین طور تجربه به سایر اساتید جهت هر چه بهتر شدن کسب و کارها و همچنین ارتباط میان انسانها با اهمیت به نظر میرسد و چه راهی زیباتر از مطالعه و آشنایی با این افکار مخصوصاً هنر جذاب مذاکره با هر فرد و هر سن و هر ملیتی که بی شک اولین مهارت مورد نیاز هر کسب و کار و همچنین هر رابطه ای می باشد.

مرور اجمالی

بخش سوم

 

مک‌دونالد زمین و ساختمان‌های خود را به صورت بلند­مدت به دیگران اجاره می‌داد. این مستأجران دارنده‌ی حق تصدی مک‌دونالد، مبلغ اجاره، به علاوه‌ی هزینه­ی حق تصادی و هزینه‌های سلطنتی را پرداخت می‌کردند. فروش برگر‌ها و سیب­زمینی سرخ­کرده، مبلغ حق فرانشیز یا حق تصدی را معین می‌کرد. به لحاظ نظری، تمامی کاری که این صاحبان زمین باید انجام می‌دادند این بود که کل این مبالغ را بر اساس مبلغ معین شده در قرارداد و توافق‌نامه جمع‌آوری نمایند.

به راحتی می‌توان مشاهده کرد که این کسب‌و‌کار اجاره‌ای بلند­مدت، به پیمان‌ها و قراردادهایی بستگی دارد که تمامی مبناها را پوشش می‌دهند. دقت داشته باشید که این مدل با مالکیت و موجر بودن به طور مثال یک ساختمان آپارتمان شش واحدی متفاوت است.

 

مشاهده ومطالعه خلاصه کتب کاربردی

 

تفاوتی ندارد که میزان درآمد متصدی یا مستأجر مک‌دونالد چقدر باشد، مک‌دونالد در هر حال حق تصدی خود را دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر، موجر یک آپارتمان شش واحدی، تنها زمانی درآمد دارد که مستأجران در آپارتمان سکونت داشته باشند. آقای کراک و شرکت مک‌دونالد در حال حاضر، اساتید و خبرگان این مدل کسب‌و‌کار هستند.

بگذارید تا در رابطه با ایجاد جریان‌های نقدی صحبت کنیم.

آقای کراک این امپراتوری املاک­ ومستغلات خود را با شناسایی فرصت‌ها، اهرم کردن روابط و آشنایان، داشتن یک بینش و چشم‌انداز برای آینده و آگاهی دقیق از خواسته‌های خود، ایجاد نمود. او با تمامی همکاران تجاری، عرضه‌کنندگان و مشتریان خود منصفانه رفتار می‌کرد و از مشتریان فریب‌کار نفرت داشت. او به روح پیشگام بودن اعتقاد خاصی داشت و همواره از آن طرفداری می‌کرد. بی­نقصی، استانداردهای بالا و دقت بالا از جمله اصول اولیه‌ی کسب‌و‌کار کراک بودند. این نقل­قول بیان شده توسط او برای تمامی خریداران و فروشندگان املاک­ومستغلات درس بسیار بزرگی است:

«اگر فقط برای پول کار کنید، هرگز آن را به دست نخواهید آورد، ولی اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست داشته باشید و همیشه مشتریان را در اولویت خود قرار دهید، در این صورت، موفقیت از آن شما خواهد بود.»

پیش از اینکه به محتوای مدنظر شما بپردازیم، موضوع مهمی هست که باید به آن توجه داشته باشید و آن، این است که تعداد زنان مشهور مذاکره‌کننده در تمامی رشته‌های فعالیت انسانی، انگشت‌شمار هستند. هنجارهای فرهنگی و اجتماعی، از جمله علل اصلی این تصویر نامتقارن هستند. زنان خوبی در این حرفه در سرتاسر تاریخ به چشم می‌خورند، ولی از تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها تقدیر به عمل آمده ‌است. اگر هم از آن‌ها تقدیر شده‌است، تنها به عنوان شهید و یا فرد مقدس از آن‌ها یاد شده است. این برچسب‌زنی‌ها باعث شده تا توانمندی‌های زنان کمتر به چشم بیاید و بیشتر از شرارت آن‌ها یاد شود. دیدگاه رایج‌تر، دیدگاهی است که از زنان مذاکره‌کننده‌ی موفق به عنوان زنانی یاد می‌کند که در خدمت خود هستند، تشنه‌ی قدرت هستند، زنان اژدهایی هستند و حتی از آن‌ها به عنوان زنان بدکاره یاد شده است. این دیدگاه‌ها که معمولاً ناخودآگاه و انگشت‌شمار هستند، در جای­جای دنیا و در زمان معاصر به چشم می‌خورند.

البته، این باعث می‌شود تا این سؤال به ذهن بیاید که آیا زنان، رفتار متفاوتی در مقایسه با همتایان مرد خود داشتند یا خیر. احتمالاً همین‌طور است. این زنان، مذاکره‌کنندگان موفقی بودند که برخی اوقات زیردست مردان کار می‌کردند.

 

مشاهده کتب دیگر حوزه موفقیت

 

این فرضیات و اتهامات کاملاً غلط است، به این معنا که زنان از دیگاه‌های فرهنگی زمان خود تبعیت نمی‌کنند. انتظارات فرهنگی بیشتر فرهنگ‌ها از زنان، خدمت‌ کردن به دیگران است، مخصوصاً خدمت کردن به شوهران که امروز هم این دیدگاه، غالب است. بنابراین مهارت‌های مذاکره‌کنندگی زنان نادیده گرفته می‌شود و یا از شدت آن‌ها کاسته می‌شود. در عوض، زنان بر دستاوردهای خود سرپوش می‌گذارند و ترجیح می‌دهند تا با مردان همکاری کنند.

دولورس هیورتا یکی از مؤسسان اتحادیه‌ی کارگران کشاورزی و یکی از مذاکره‌کنندگان نمونه، این پدیده را به این شکل توصیف می‌کند:

من بیشتر از قبل متوجه­ی تقلید مردان از آثار و فعالیت‌های زنان هستم و از آن آگاهی دارم و می‌دانم که این موضوع به وفور رخ می‌دهد.

همان‌طور که مشغول مطالعه‌ی این کتاب هستید، این وجه تفاوت را در ذهن خود نگه دارید، مخصوصاً اگر شما هم مثل خود من یک خانم هستید. اگر شما یک مرد هستید، پس به این پدیده بیشتر توجه کنید و در مذاکرات بعدی خود نسبت به آن مقاومت نشان دهید.

ممکن است همین الان هم به این موضوع پی برده باشید که مذاکره هم یک هنر است و هم یک دانش. مذاکره‌کنندگان موفق، از این موضوع به خوبی آگاهی دارند و در هر حوزه با پیشرفت‌های شگرفی روبرو بوده‌اند. شما ممکن است در حوزه‌ی املاک­ومستغلات و یا در هر حوزه‌ی دیگری نیز یک مذاکره‌کننده‌ی موفق باشید. و یا ممکن است در این حوزه یک تازه‌کار به تمام معنا باشید. در هر حال، تصور من بر این است که شما از اهمیت خوب مذاکره ‌کردن به خوبی آگاهی داشته باشید.

 

مشاهده توضیحات وخرید کتاب هنر ودانش مذاکره

 

شاید شما به خوبی می‌دانید که توانایی مذاکره ‌کردن، همه‌ی کارهایی که انجام می‌دهید را دربرمی‌گیرد: از کارهای کوچک و جزئی تا روابط مهم، تا خرید خودرو، خرید یک خانه، تحقق آرزوها، کمک کردن به افرادی که دوستشان دارید، کمک کردن به اعضای جامعه.

ایده و هدف اصلی این کتاب، کمک کردن به شما برای آغاز فعالیت به عنوان یک فرد مبتدی است. اگر شما یک مذاکره‌کننده‌ی موفق هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا از دیدگاه جدیدی این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

 

جهت تهیه این کتاب ارزشمند و کاربردی با شماره زیر تماس بگیرید.

مجید کیوان پور : 09129374020

 

سایر مطالب در خلاصه کتاب‌ها

رشد تجارت ایران و هند در سال 1403 با وجود افت واردات هند از ایران

مبادلات تجاری بین ایران و هند در دو ماهه نخست سال 1403 با رشدی 5 درصدی به 377 میلیون دلار رسید. این آمار نشان‌دهنده رونق روابط تجاری بین دو کشور همسایه در سال جاری است.

همه چیز درباره شهر گیالوسا قبرس شمالی

مهاجرت به شهر گیالوسا، قبرس ممکن است برای برخی افراد جذابیت‌های خاصی داشته باشد. این شهر زیبا دارای آب و هوای معتدل و ساحل زیبایی است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی برای مردم دارد. از طرف دیگر، گیالوسا

خبر خوش برای معلولان و کارگران

دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، اقدامات قابل توجهی در زمینه افزایش مستمری معلولان و حمایت از حقوق کارگران انجام داده است.

همه چیز درباره کشور زیبای قبرس شمالی

نرخ مسکن در قبرس شمالی متناسب با انواع ملک‌ها و مناطق مختلف شهری متغیر است. اما به طور کلی، دسترسی به مسکن در قبرس شمالی به دلیل وضعیت جغرافیایی و اقتصادی منطقه معقول و قابل دسترس است. قیمت‌ها معمولاً

رشد 15.5 درصدی تجارت ایران و انگلیس در سال 2023؛ تبادلی به ارزش 423 میلیون پوند

در دنیایی که شاهد تحولات و چالش‌های سیاسی متعددی است، خبر از رونق تجارت بین دو کشور می‌تواند گامی مثبت به سوی ثبات و همکاری تلقی شود. روابط تجاری ایران و انگلیس در سال 2023 نمونه‌ای از این دست است. عل

تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم: واکاوی آماری و چالش‌های پیش رو

در ماه‌های اخیر، بحث‌های داغی پیرامون تراز تجاری ایران در دولت سیزدهم درگرفته است. برخی از آمارها از رشد چشمگیر و مثبت شدن تراز تجاری حکایت دارند، در حالی که برخی دیگر از کاهش صادرات غیرنفتی و افزایش

کلیپ معرفی ریوریا ، ارزنده ترین جامعه مسکونی قلب دبی

از زنده بودن لذت ببر،این جشنی برای روح توست. این اثر از منطقه ساحلی جنوب فرانسه الهام گرفته شده است و به هنر معماری محدود نمی شود، از کانال پرجنب‌وجوش گرفته تا بوتیک‌ها ، غذاخوری‌های زیبا و فروشگاه

تویوتا در روسیه جای خود را به اوروس لوکس داد: تحولی در صنعت خودروسازی روسیه

سن پترزبورگ، روسیه - در پی خروج تویوتا از بازار روسیه در سال 2022 به دلیل تحریم‌های غرب، سرنوشت کارخانه این شرکت در سن پترزبورگ در هاله‌ای از ابهام بود. اما سرانجام، این کارخانه به اوروس، سازنده خودرو

رشد دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سال 2024!

در دنیایی که تحولات سیاسی همواره بر روابط اقتصادی سایه می‌افکنند، خبر افزایش دو برابری تجارت ایران و آمریکا در سه ماهه نخست سال 2024، نویدبخش تحولات مثبت و گامی مهم در جهت رونق مبادلات تجاری بین دو کش

استان سیستان و بلوچستان، مهد شور و زندگی

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های ایران است که در شرق کشور واقع شده است.

استان کرمانشاه، استان بهرام چهارم (پادشاه ساسانی)

استان کرمانشاه یکی از استان‌های غربی ایران است و در منطقه‌ای به همان نام واقع شده است. این استان مرزی است و با عراق، مرزی طولانی دارد. تاریخچه ی استان کرمانشاه به دوران باستانی بازمی‌گردد و با توجه به

استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران

استان همدان یکی از استان‌های ایران است و در غرب کشور واقع شده است. این استان از شمال با استان زنجان، از شرق با استان قزوین، از جنوب با استان مرکزی و استان لرستان، و از غرب با استان کرمانشاه هم ‌مرز اس