قیمت ملک در منطقه یک تهران

تهران،پایتخت ایران، یکی از پرجمعیت‌ترین وپرتراکم‌ترین شهرهای جهان است. با جذابیت‌های فراوان خود، این شهر همواره مورد توجه ساکنان وعلاقمندان به سرمایه گذاری در بخش ملکی قرار گرفته است. یکی از منطقه های محبوب و مشهور و قابل توجه برای سرمایه‌گذاری در تهران، منطقه یک است. منطقه ۱ با محله‌هایی مانند تجریش، نیاوران، اقدسیه، الهیه، محمودیه، کامرانیه، زعفرانیه و فرمانیه، جزو مناطقی است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی، امکانات شهری و دسترسی به خدمات، جذابیت بالایی برای سکونت و سرمایه‌ گذاری در بخش ملکی از سوی سرمایه داران دارد.

قیمت ملک در منطقه 1 تهران

خرید آپارتمان در مطقه یک تهران

تهران،پایتخت ایران، یکی از پرجمعیت‌ترین وپرتراکم‌ترین شهرهای جهان است. با جذابیت‌های فراوان خود، این شهر همواره مورد توجه ساکنان وعلاقمندان به سرمایه گذاری در بخش ملکی قرار گرفته است. یکی از منطقه های محبوب و مشهور و قابل توجه برای سرمایه‌گذاری در تهران، منطقه یک است. منطقه ۱ با محله‌هایی مانند تجریش، نیاوران، اقدسیه، الهیه، محمودیه، کامرانیه، زعفرانیه و فرمانیه، جزو مناطقی است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی، امکانات شهری و دسترسی به خدمات، جذابیت بالایی برای سکونت و سرمایه‌ گذاری در بخش ملکی از سوی سرمایه داران دارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

یکی از عامل های مهم که در سرمایه‌گذاری و خرید ملک در هر منطقه‌ای نقش اساسی دارد، قیمت ملک‌ است. قیمت ملک در منطقه یک تهران به علت ویژگی‌های خاصی که این منطقه دارد، همواره مورد توجه و بحث قرار گرفته است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی عواملی که بر قیمت ملک در منطقه یک تأثیر مستقیم و همچنین تاثیر غیر مستقیم دارند ، بپردازیم.

در این مقاله، ابتدا به بررسی ویژگی‌های منطقه ۱ تهران، شامل موقعیت جغرافیایی، امکانات شهری، دسترسی به خدمات و فضای سبز، می‌پردازیم. سپس، عواملی که بر قیمت ملک‌ در این منطقه تأثیرگذار هستند، را بررسی می‌کنیم. این عوامل فاکتورهای اقتصادی، امکانات و خدمات عمومی، امنیت و آرامش، نزدیکی به مراکز تجاری و مراکز آموزشی، فضای سبز و منابع طبیعی، وضعیت بازار ملک و عوامل فرهنگی و اجتماعی را شامل میشود.

با توجه به این بررسی‌ها، در نهایت با نتیجه‌ گرفتن درباره قیمت خانه و قیمت ملک در منطقه شمیرانات تهران می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تأثیر هریک از عوامل بر قیمت ملک را به طور جامع و جزئی بررسی کنیم. این مقاله می‌تواند به سرمایه‌گذاران، علاقه مندان بررسی وضعیت و قیمت بازار ملک و خریداران در مناطق مختلف  تهران کمک کند تا تصمیمات بهتری در خرید یا سکونت یا سرمایه‌گذاری خود را داشته باشند.

رهن و اجاره آپارتمان در منطقه یک تهران

از آنجایی که قیمت ملک در منطقه 1 شهرداری تهران نسبت به سایر مناطق و محلات این کلانشهر بسیار بالا است ، بهترین جایگزین خرید ملک با هزینه های بسیار سنگین، رهن و اجاره این املاک از مالکین آن ها است که ما در ادامه با بررسی محلات مختلف این منطقه شما را راهنمایی میکنیم که کدام محله در منطقه 1 برای رهن خانه و اجاره مسکن مناسب است .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

محله های منطقه 1 شامل محله هایی همچون اراج ، اندرزگو، مینی سیتی، ازگل ، امامزاده قاسم ، کاشانک ، اوین ، تجریش ، جماران ، چیذر ، حصاربوعلی ، حکمت ، داراباد ، دربند ، درکه ، دزاشیب ، زعفرانیه ، الهیه ، کامرانیه ، سوهانک ، فرمانیه ، قیطریه ، کاشانک ، گلاب دره ، محمودیه ، نیاوران ، اقدسیه ، نوبنیاد ، ولنجک ، شهرک شهید محلاتی ، شهرک نفت ، شهرک لاله ، شهرک قائم ، شهرک دانشگاه ، شهرک کوثر ، شهرک صدف و...... میباشد.

در محله های زعفرانیه ، الهیه ، نیاوران ، فرمانیه به علت بافت لاکچری محله و لوکس بودن آپارتمان ها ،قیمت رهن و اجاره ملک در این محله ها نسبت به محله های دیگر  بسیار بالا است و به همین خاطر این محلات از متقاضیان کمتری جهت رهن خانه و اجاره آپارتمان نسبت به سایر محلات برخوردار هستند. اما به دلیل بالا بودن و رشد قیمت مسکن در نیاوران، کامرانیه ، الهیه و زعفرانیه اغلب خریداران املاک و سرمایه گزاران در بخش زمین و مسکن، علاقه مند به سرمایه گذاری در قسمت مسکن در این محلات می باشند؛ اما به دلیل بالا بودن قیمت املاک منطقه یک و نیز قیمت زمین در الهیه و قیمت آپارتمان فرمانیه، همگان توان سرمایه گذاری و خرید ملک در این محلات را نداشته و به رهن خانه و اجاره آپارتمان منطقه یک تهران روی می آورند.

قیمت زمین در منطقه یک تهران

محله اندرزگو یکی از محله های پر تردد و پر رفت و آمد در منطقه 1 میباشد . محله اندرزگو یک محله عالی برای رهن خانه و اجاره آپارتمان میباشد . چون محله اندرزگو به اماکن تفریحی و تجاری ، رستوران ها ، کافه ها ، مراکز خرید اندرزگو و همچنین حمل و نقل عمومی دسترسی آسانی دارد . رهن خانه در این محله از 300 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان با اجاره 30 میلیون تومان تا 60 میلیون تومان میباشد . رهن کامل خانه در اندرزگو نیز از 1.5 میلیارد تومان تا 3 میلیارد تومان میباشد . محله اندرزگو مناسب کسانی است که نیاز به دسترسی آسان به محلات دیگر منطقه یک و همچنین مراکز تجاری و تفریحی دارند  .

 

برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت ملک و خانه در منطقه یک تهران اینجا کلیک کنید.

 

یکی از محله های دیگر منطقه 1 تهران که مناسب رهن و اجاره خانه است ، محله سوهانک است . این محله از محله های قدیمی منطقه 1 تهران است که امروزه با افزایش جمعیت و ساخت و ساز های جدید در این محله ، رشد چشمگیری داشته و یکی از مناطق خوب برای رهن و اجاره ملک است زیرا هم آب و هوای خوبی دارد و هم دارای مراکز خرید ، تجاری و تفریحی بسیاری است و از لحاظ وسیله حمل و نقل عمومی همچون تاکسی ، مترو خطوط اتوبوس رانی دسترسی بسیار آسانی دارد . رهن خانه در این محله از 300 میلیون تومان تا یک میلیارد و دویست تومان با اجاره 25 میلیون تومان تا 80 میلیون تومان میباشد .این محله مناسب کسانی است که نیاز به آب و هوای خوب و مکانی آرام دراند .

خرید آپارتمان مسکونی در منطقه یک تهران
محله ازگل از محله های دنج و اعیان نشین  ، با آب و هوایی عالی و معتدل با وجود فضایی سبز، یک محله خوب برای زندگی میباشد و یک گزینه خوب برای رهن و اجاره ملک میباشد.

قیمت ملک در محله ازگل کمی گران تر از محله های گفته شده میباشد به طوریکه رهن خانه از 600 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان با اجاره 30 میلیون تومان تا 90 میلیون تومان میباشد و رهن کامل از 3 میلیارد تا 5 میلیارد میباشد . این محله برای کسانی مناسب است که نیاز به محلی خوش آب و هوا و دنج و مکان آرامی برای زندگی دارند است .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

مینی سیتی نیزیکی از محله های خوش آب و هوای دیگر  منطقه 1 است که از لحاظ قیمت ملک مناسب است و به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه های البرز و مجاورت با پارک های جنگلی سوهانک و لویزان آب و هوای بسیار خوبی دارد و یک محلی دنج و آرام و مناسب برای زندگی است . قیمت رهن خانه در این محله از 200 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان با اجازه 20 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان میباشد و رهن کامل از 500 میلیون تومان تا 3.5 میلیارد تومان میباشد . این محله مناسب کسانی است که دغدغه قیمت ملک را دارند و در این محله میتوانند آپارتمانی با قیمت مناسب و پایین تر از سایر محلات منطقه 1 پیدا کنند و خریداری کنند .

اگر به محله های منطقه 1 رفت و آمد زیادی دارید و یا اهل خرید کردن و گشت و گذار هستید ، اندرزگو گزینه مناسبی برای شماست زیرا دسترسی اندرزگو به محله های دیگر بسیار آسان تر است و همچنین مراکز خرید و مجتمع های تجاری و تفریحی زیادی دارد و دیگر دغدغه خرید و ئسترسی به حمل و نقل عمومی برایتان حذف خواهد شد . اگر به دنبال محله ای آرام و دنج با آب و هوای خوب هستید ، ازگل و سوهانک گزینه مناسبی برای شماست . چون قیمت آپارتمان در ازگل نسبت به قیمت آپارتمان در سوهانک گرانتر است ، اگر دغدغه قیمت ملک دارید ، سوهانک گزینه مناسبی برای شما است ، اما اگر دغدغه قیمت ملک را ندارید ازگل گزینه بهتری است .

آپارتمان مسکونی در تهران

بهترین گزینه جهت سرمایه گذاری مالی  در بازارها ، بازار ملک بهترین  گزینه است . به بحث خرید و فروش و سرمایه گذاری که برسیم ، محله های لوکس و لاکچری بهترین گزینه برای اینکار هستند . زیرا اکثر سرمایه گذاران در حالت کساد  بازار ،  ملک را خریداری کرده و با افزایش قیمت ملک ، آن را به فروش میرسانند و سود کلانی به دست میاورند .

محله های الهیه ، کامرانیه ، زعفرانیه ، نیاوران از محله های لوکس و گران قیمت این منطقه میباشد و می توان گفت مرفه نشین ترین منطقه در تهران ، این محلات میباشد که افراد ثروتمند و سرمایه داران در این محلات سکونت دارند .

 قیمت آپارتمان نوساز درمحله زعفرانیه و محله نیاوران  نسبت به  مبلغی که باید یک فرد بابت خرید آپارتمان لوکس و لاکچری نوساز با امکانات هتلینگ و مشاعات کامل در کامرانیه و الهیه بپردازد ، بالاتر است . و از آنجایی که قیمت آپارتمان در الهیه و کامرانیه نسبت به مبلغی که خریدار برای خرید آپارتمان لاکچری با امکانات هتلینگ و مشاعات کامل در زعفرانیه و نیاوران پایین تر است ، بهترین گزینه برای خرید و فروش ملک است . 

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

محله‌های پولدار نشین تهران مناطقی هستند که بخاطر موقعیت جغرافیایی خوب و نمای لوکس ساختمان ها و آپارتمان ها و همچنین وجود بوستان ها و فضاهای سبز دلنشین و خوش منظر ، نظر افراد ثروتمند و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و ثروتمندان و سرمایه گذاران تمایل بیشتری پیدا کردند تا برای زندگی به این محلات بیایند و خرید ملک انجام دهند . این مناطق اغلب واقع در نواحی مرکزی و شمالی تهران قرار دارند و به دلیل ویژگی‌های زیر شناخته می‌شوند

محله‌های پولدار نشین تهران از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار عالی هستند. آنها به راحتی به مناطق مرکزی شهر، امکانات تجاری، مراکز خرید، رستوران‌ها، پارک‌ها و نیز اماکن فرهنگی و تفریحی دسترسی دارند.

این محلات در منطقه یک تهران اغلب از زیرساخت‌های عالی و خدمات بهینه ای برخوردارند که شامل برقراری امنیت، خدمات شهری، برق، آب و فاضلاب، شبکه ارتباطی، بیمارستان‌ها، مدارس برتر و دیگر امکانات عمومی میباشد .

 این محله ها از امکانات ورزشی و تفریحی عالی برخوردار است . این شامل باشگاه‌ها، استخرهای لوکس، مجموعه‌های ورزشی خصوصی، فضاهای سبز و پارک‌ها و سایر امکانات تفریحی می‌شود. همچنین برای ساکنان خود امنیت بالا و زیبایی طبیعتی را فراهم می‌کنند. این مناطق بیشتر دارای خیابان‌ها وکوچه‌های درخت‌پوشیده، فضاهای سبز وسیع و خوش منظر زیبا هستند.

برج بام کامرانیه

محله‌های مرفه نشین منطقه یک تهران به دلیل ارزش بالای زمین و املاک، در بازار ملک ارزش قابل توجهی دارند. این مناطق معمولاً شامل ویلایی‌ها، آپارتمان‌های لوکس و ساختمان‌های تجاری هستند و از نظر زیرساخت‌ها، امکانات و ارزش ملک به عنوان محله‌های اقتصادی و مرفه محسوب می‌شوند.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های فروش املاک منطقه 1 تهران

 

در این محله‌های مرفه نشین ، قیمت املاک به طور معمول گرانتر از دیگر محلات و مناطق تهران میباشد و معمولاً برای گروهی از جامعه قابل دسترسی نمی باشد. با این حال، قیمت‌ها به شدت متغیر هستند و ممکن است در هر منطقه و حتی در داخل هر محله نیز تفاوت‌های قابل توجهی وجود داشته باشد.برای اطلاعات دقیقتر درباره قیمت ملک در محله‌های پولدار نشین تهران، می توانید به سایت شش دنگ مراجعه کنید و تمام اطلاعات ملکی درباره این منطقه بگردید و بررسی کنید و ملک مورد علاقه خود را با بودجه مناسب خود پیدا کنید . همچنین میتوانید از مشاورین هلدینگ سفیر در بحث خرید ملک کمک بگیرید . هلدینگ سفیر با فعالیت در حوزه املاک و مستغلات به مدت 12 سال بصورت حرفه ای دارای مشاورین خبره و با تجربه میباشد که میتوانند شما را در رابطه با خرید ملک و سرمایه گذاری و هرگونه مسایل مربوط به املاک شما را راهنمایی کند .

 

برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت ملک و خانه در منطقه یک تهران اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 نویسنده : کسری جهازی

سایر مطالب در املاک

فاز 1 پردیس نگین درخشان البرز

فاز ۱ پردیس به عنوان نخستین فاز این شهر جدید، از سابقه و قدمت بیشتری نسبت به سایر فازها برخوردار است. این فاز با وسعت تقریبی 1200 هکتار، شامل 14 بلوار، 12 میدان و 350 مجتمع مسکونی است که بیش از 50 هزا

فرمول جدید تبدیل رهن به اجاره در سال 1403

باز هم فصل جابجایی فرا رسید و بازار مسکن، پر رونق تر از همیشه، شاهد رفت و آمد مستاجران و موجران است. در این میان، یکی از چالش های همیشگی این فصل، "تبدیل رهن به اجاره" است.

رقابت در بازار خودروهای برقی: کانادا به دنبال افزایش تعرفه‌ها علیه چین؟

شاید بتوان این اقدام را پاسخی به اقدامات پیشین ایالات متحده دانست. آمریکا که رقیب دیرینه کانادا در بسیاری از عرصه‌ها به شمار می‌رود، پیشتر تعرفه‌های خود را بر خودروهای الکتریکی چینی به طور قابل توجهی

رقابت نفس‌گیر در میان اروپایی‌ها؛ کدام کشور کمترین تورم را دارد؟

در میان آشفتگی‌های اقتصادی کنونی، نرخ تورم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست و کشورهای این قاره با چالش‌های متعددی در این زمینه روبرو هس

چرا ایرانی‌ها و خارجی‌ها دیگر تمایلی به خرید خانه در ترکیه ندارند؟

دلایل متعددی برای این افول ناگهانی وجود دارد. تورم افسارگسیخته، افزایش نرخ بهره، کاهش ارزش لیر، وضع محدودیت‌های جدید برای اتباع خارجی و رکود در بازار مسکن ایران، از جمله عواملی هستند که به این رکود دا

نکات کلیدی خرید ملک جهت دریافت اقامت وزندگی در قبرس

آیا خرید وفروش و سرمایه گذاری در املاک مسکونی نظیر ویلا یا آپارتمان در قبرس شمالی و بندرفاماگوستابرای سکونت مناسب و ارزنده است؟ برای پاسخ دقیق به این سوال ، مطالعه این مقاله را که به بررسی 10 نکته کل

خانه‌دار شدن کارگران ایرانی: رؤیایی در آستانه تحقق؟

در پیچ و خم مشکلات زندگی در ایران، معضل مسکن برای قشر زحمتکش کارگر، غولی رعب‌آور و سر راه مانده است. حقوق ناچیز، تورم افسارگسیخته و موانع پیچیده اداری، رسیدن به سرپناهی امن را برای بسیاری از این عزیزا

دغدغه اصلی کارگران ایران: امنیت شغلی و معیشت

در سال‌های اخیر، شاهد اعتراضات گسترده‌ای از سوی کارگران در سراسر ایران بوده‌ایم. این اعتراضات که ریشه در دغدغه‌های معیشتی و فقدان امنیت شغلی دارند، بار دیگر بر اهمیت توجه به حقوق این قشر زحمتکش جامعه

شیش دنگ در دبی Dubai City

شیش دنگ در کشورهای مختلفی بویژه شهر دبی در کشور امارات متحده عربی نمایندگی وفعالیت های چشمگیری داره! برای سرمایه گذاری واخذ اقامت به قسمت "مهندسی سرمایه گذاری" مراجعه نمایید

بانک مرکزی در اسارت دولت‌ها: قصه تلخ استقلال از دست رفته

در سرزمینی که اقتصاد دستوری، ریشه در اعماق تاریخ دوانده است، داستانی غم‌انگیز از تقابل میان بانک مرکزی و دولت‌ها به گوش می‌رسد. گویی در این سرزمین، استقلال، آرزوی دیرینه‌ای است که هیچ‌گاه به سرانجام ن

بازنشستگان در سال 1403 منتظر چه افزایش حقوقی باشند؟

در حالی که نرخ تورم در ایران به طور سرسام‌آوری در حال افزایش است، بازنشستگان بار دیگر نگران کفاف معیشت خود با حقوق ناچیزشان هستند. با وجود وعده‌های مکرر دولت برای افزایش حقوق، بازنشستگان همچنان در معض

آیا خودنویس می‌تواند به کاهش قیمت مسکن کمک کند؟

در سال‌های اخیر، بازار مسکن، به ویژه بخش اجاره، به تلاطمات و نوسانات سهمگینی دچار شده است. افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، دلال‌بازی‌ها و سوءاستفاده برخی مشاوران املاک، شرایط را برای مستاجران دشوارتر از همیشه