اقدسیه سرآمدی از زیبایی، فرهنگ و آرامش

اقدسیه از جاهای مدرن تهران به شمار می رود که در منطقه ۱ تهران قرار دارد. اسم جدید اقدسیه خیابان موحد دانش است، ولی اکثر مردم هنوز این منطقه را با اسم قدیمی آن ، اقدسیه می شناسند. اکثرا معتقد هستند که اقدسیه بالا شهر تهران است. خیابان اقدسیه و میدان اقدسیه دارای نام های جدید هستند. امروزه میدان اقدسیه را میدان شهدای ارتش می نامند. اقدسیه از مدرن ترین منطقه های تهران است و به همین خاطر قیمت آپارتمان ها و خانه ها از قیمت بالایی برخوردار است .

اقدسیه

 خرید آپارتمان در اقدسیه

اقدسیه یکی از محله‌های پولدار و پر از مردم ثروتمند سمت شمال تهران و محله  شمیران است که در منطقه ۱ شهرداری تهران و  شمیرانات قرار گرفته است .

خیابان اقدسیه که هم اکنون ان را موحد دانش مینامند  سمت شرق از میدان اقدسیه به  انتهای اتوبان ارتش، سپس به خیابان آجودانیه می رسد و در قسمت غرب به سه‌ راه اقدسیه که در تقاطع خیابان پاسداران است می رسد. این محله از قسمت شمال به سمت محله  آجودانیه و کاشانک و از سمت غرب به فرمانیه، از سمت شرق به اراج و از جنوب به میدان نوبنیاد می رسد.

اقدسیه از جاهای مدرن تهران به شمار می رود که در منطقه ۱ تهران قرار دارد. اسم جدید اقدسیه خیابان موحد دانش است، ولی اکثر مردم هنوز این منطقه را با اسم قدیمی آن ، اقدسیه می شناسند. اکثرا معتقد هستند که اقدسیه بالا شهر تهران است. خیابان اقدسیه و میدان اقدسیه دارای نام های جدید هستند. امروزه میدان اقدسیه را میدان شهدای ارتش می نامند. اقدسیه از مدرن ترین منطقه های تهران است و به همین خاطر قیمت آپارتمان ها و خانه ها از قیمت بالایی برخوردار است . در این مقاله ما قصد داریم به شما درباره محله اقدسیه و تاریخچه آن مطلبی بنویسیم.

 بخش عمده محله اقدسیه را  اپارتمان های لوکس تشکیل داده است و ساختمان های ساخته شده در این محله از بهترین شرایط برخوردار است و از بهترین متریال ها ساخته شده است. دسترسی این محله به اتوبان های شرق تهران به شما این امکان را میدهد تا از این اتوبان و بزرگراه ها بیشترین استفاده را داشته باشید و همچنین شما میتوانید در کمترین زمان ، خود را به اتوبان های شرق تهران مثل بزرگراه های ارتش و امام علی برسانید .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

همچنین وسیله نقلیه عمومی و دسترسی آن به مترو در این محل دارای شرایط خوبی است.

مرکز خرید و مراکز درمانی در اقدسیه ،  از بهترین های  تهران هستند که بخاطر خاص بودن این محل ، باید گفت که رسیدن به امکانات درمانی و مرکز خرید های لاکچری اطراف اقدسیه ، به آسانی امکان پذیر است. فرمانیه اراج ، محله نیاوران ، کامرانیه، منظریه و پارسداران از جمله این محله ها هستند و همه ی این محله ها از بهترین مکان های موجود برای  گردش و تفریح هستند و به همین خاطر میتوان محله اقدسیه را از محله هایی دانست که به امکانات رفاهی دسترسی خوبی دارد .

زندگی در اقدسیه دارای  نکات مثبت و قوت خود را دارد. یکی از نقاط قوت این محله ، فضای سبز زیاد در ان می‌باشد. از پارک ها و ب.وستان های سرسبز این منطقه می‌توان به بوستان اراج و گلزار اشاره کرد. همچنین حسینیه اراج و مسجد جامع یکی از مکان‌هایی بوده که قدیمی‌های این محله زیاد به آنجا میروند. این منطقه از مراکز درمانی خوبی هم برخوردار است. از مراکز درمانی این منطقه می‌توان به دو بیمارستان نیکان و چمران اشاره کرد.

اقدسیه، یک منطقه زیبا و گردشگری در شمال تهران، ایران است. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که هر ساله جذب گردشگران بسیاری می‌شود. در زیر به برخی از مکان‌های دیدنی معروف در اقدسیه اشاره می‌کنم:

1. پارک وحدت: این پارک زیبا و بزرگ در قلب اقدسیه قرار دارد و محلی ایده‌آل برای استراحت، پیاده‌روی و تماشای طبیعت است. با مسیرهای پیاده‌روی، باغچه‌ها و بناهای زیبا، پارک وحدت یک مقصد محبوب برای ساکنان و بازدیدکنندگان است.

2. مجموعه ورزشی آزادی: این مجموعه ورزشی بزرگ و مشهور، میزبان تمرینات و مسابقات ورزشی در اقدسیه است. با استخرهای شنا، زمین‌های تنیس، سالن‌های ورزشی و تجهیزات حرفه‌ای، آزادی یک مکان عالی برای تمرین و تفریح ورزشی است.

3. مجموعه فرهنگی و هنری سعدی: این مجموعه شامل یک گالری هنری، کتابخانه و تالارهای هنری است. در این مکان می‌توانید از نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها، سخنرانی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی متنوعی لذت ببرید.

4. بازارچه اقدسیه: این بازارچه محلی، مکانی برای خرید انواع محصولات محلی، غذاهای سنتی و صنایع دستی است. شما می‌توانید در این بازارچه اقلامی همچون قالی، چادر شب، سفال و سوغاتی‌های دیگر را تهیه کنید.

5. رستوران‌ها و کافه‌ها: اقدسیه دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری است که محلی برای لذت بردن از غذاهای محلی و بین‌المللی، دسترسی به نوشیدنی‌های گرم و سرد و تجربه فضاهای رویایی برای نشستن و تفریح می‌باشند.

این تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری اقدسیه است. این منطقه با ترکیبی از طبیعت زیبا، فضاهای فرهنگی و ورزشی و امکانات خرید منحصر به فرد، یک مقصد جذاب برای بازدیدکنندگان است.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

تاریخچه

تایخچه اقدسیه

در زمان قدیم اقدسیه به حصار ملا شناخته می‌شد مثل همه ی روستاهای شمیران و شمال تهران، شغل مردم کشاورزی بود. همه ی مردم حصار ملا را به قنات‌های پر آبش می‌شناختند. به همین دلیل هم این بخش از تهران خاک حاصلخیزی داشت. پدر داماد ناصرالدین شاه ظهیر الدوله، منطقه حصار ملا را خریداری کرد و در دیدارش با ناصرالدین شاه ، حصار ملا را به او بخشید. بعد از مدتی، ناصرالدین شاه انجا را به یکی از سوگلی‌هایش به نام امینه ‌اقدس بخشید. امینه‌اقدس چون نزد ناصر الدین شاه محبوبیت داشت، از او خواست که برایش عمارتی در حصار ملا بنا کند. ناصرالدین شاه هم به او گوش کرد و در انجا عمارت کلاه فرنگی را ساخت. این منطقه پس از مدت ها به اقدسیه معروف شد. پس از مشروطیت، محله اقدسیه همانند دیگر ملک های سلطنتی به دولت واگذار شد. در آخرین ماه‌ های دوره سلطنت دودمان قاجاریه، دولت برای تسویه حساب ، بخشی از 90 هزار تومان بدهی که داشت، در دوازده اردیبهشت سال ۱۳۰۴ به مجلس لایحه ای داد که عمارت و باغ سلطنت‌آباد به همراه باغات و اراضی اقدسیه به مالکیت او دربیاید. بهای اقدسیه و این باغ و عمارت ، 70 هزارتومان تعیین شده بود  و قرار شد که با این واگذاری، به 20 هزار تومان که  طلب حسن میرزا از دولت کاهش یابد.

در آن زمان اقدسیه منطقه کم‌آبی حساب میشد و قرار شد حق آب دولت از قنات موجود محفوظ بماند.در 22 شهریور سال 1304 این لایحه از طرف مجلس به تصویب  رسید و کمتر از 2 ماه بعد، به رأی مجلس به انقراض دوره سلطنت قاجار، محمد حسن میرزا در 9 آبان ۱۳۰۴ از ایران تبعید شد. و در سال ۱۳۰۸ بعد از فوت احمدشاه، محمدحسن میرزا یک اعلامیه ارسال و خود را پادشاه اعلام کرد.

این محلهٔ خوش آب‌وهوا با آمدن رضا شاه، تغییر کاربری داد و آنجارا  محلی برای اردوی تابستانی دانشکدهٔ افسری تبدیل کرد. در این منطقه از مهمات نیز نگهداری میشد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

در دوره حکومت محمدرضاشاه و به دلیل سکونت این خاندان در کاخ نیاوران، به اقدسیه توجه ویژه‌ای شد. البته اقدسیه در دوران پادشاهی محمدرضا پهلوی هم یک منطقه ی نظامی بود و عمارت کلاه‌فرنگی هم هنوز خانهٔ فرماندهٔ افسران ارتش به حساب می آمد اما در دههٔ چهل شمسی به دلیل رشد جمعیت به این منطقه توجه بیشتری شد.

 زمینی که قنات و کوشک باغ اقدسیه در آن قرار دارد امروزه در دست ارتش و قسمتی از آن به عنوان دانشکده دندانپزشکی ارتش و تشکیلات اداری  و بخش های  دیگر ان به عنوان امکانات تفریحی مورد استفاده قرار گرفته است.

جمعیت تهران که افزایش یافت، تهرانی‌های اصیل برای زندگی به سمت مناطق شمالی روی آوردند و مهاجر های شهرهای دیگر در مرکز تهران ساکن شدند. همین امر موجب به وجود آمدن تقسیم بندی بالا شهر و پایین شهر شد. در دههٔ ۵۰ خورشیدی ساخت ‌و ساز در اقدسیه افزایش یافت تا این که در دههٔ ۷۰ برج‌سازی در این منطقه آغاز شد. در این دههٔ بعضی از ساکنان منطقه اقدسیه که خانه باغ‌ های 1000 تا 2000 متری داشتند، به فکر احداث سازه های بلند مرتبه افتادند.

تردد به محلهٔ اقدسیه آسان است. یکی از ایستگاه‌ ها اقدسیه نام دارد. ۴ خط اتوبوس در این محله در رفت ‌وآمد هستند. اقدسیه ۴ عدد سفارت خانه از جمله نیوزیلند، ازبکستان ،چین و سوئد را در خود جای داده است.

 

 

خطوط حمل و نقل عمومی

حمل و نقل در اقدسیه

 خط اتوبوس شهرک صدف به مترو قیطریه (بلوار صبا)

خط اتوبوس سوهانک به طرف سه راه ضرابخانه

خط اتوبوس میدان ازگل به سمت پایانه تجریش

خط اتوبوس میدان رسالت به طرف میدان قدس

در این منطقه جلوی مسجد امام  صادق ، ایستگاه مترو اقدسیه قرار دارد.

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

مراکز آموزشی

رهن و اجاره آپارتمان در اقدسیه

دبیرستان پسرانه پیام شهید.

دبستان پسرانه غیردولتی دین و دانش

دبیرستان دخترانه قلم چی

دبستان دختران غیردولتی شکوفه

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

مراکز درمانی

قیمت آپارتمان اداری

هر چه در منطقه ای مراکز درمانی بیشتر باشد و بزرگتر ، به این معنی است  که اقدسیه جای خوبی برای زندگی کردن است . از نظر خدمات درمانی محله اقدسیه وضعیت مطلوبی دارد و وجود بیمارستان های تخصصی ، منطقه اقدسیه را از نظر خدمات و امکانات درمانی  به یک محله عالی قرار داده است. مرکز چشم پزشکی نیکان و بیمارستان نیکان و چمران و مرکز درمان ناباروری نیکان نیز در این محله قرار دارد . به غیر از این مراکز میتوان به پلی کلینیک نارنجستان، صنایع، داروخانه دکتر میرعرب شاهی و دامپزشکی پروشات اشاره کرد .

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

مراکز دولتی

قیمت زمین و مسکن در اقدسیه تهران

سفارت چین: که در خیابان موحد دانش قرار دارد

سازمان صنایع الکترونیک ایران: که در خیابان لنگری قرار دارد

سازمان صنایع هوا و فضا: که در خیابان لنگری قرار دارد

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

مراکز تفریحی و ورزشی

مجموعه ورزشی رویال اقدسیه

مجموعه ورزشی نوبنیاد

ورزشی رویال اقدسیه

 باشگاه سوارکاری اقدسیه

باشگاه شکوفه اقدسیه

مجموعه ورزشی صنایع دفاع

باشگاه یوگا رُز

مجموعه ورزشی کوهستان

باشگاه ساصد

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

بوستان ها

پارک ها و بوستان های اقدسیه

با این که دیگر خانه باغ ‌های قدیمی وجود ندارند اما مسئولان شهرداری به فضای سبز این محله توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

اگر زلزله‌ای رخ دهد یا وضعیت اضطراری اعلام شود، ساکنان این محله می‌توانند به بوستان ها به عنوان مکان تخلیهٔ  اضطراری مراجه بکنند مانند:

بوستان غدیر

  بوستان لادن

پارک شطرنج

 بوستان کوشا

بوستان اقدسیه

بوستان صفای اراج

باغ سیب اقدسیه

پارک اراج و پارک نعمت الهی

بوستان فضیلت

پارک گلزار

پارک نارنجستان

پارک آلبالو

باغ سبز

بوستان بدیع

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

مراکز مذهبی

مسجد اقدسیه

اقدسیه، یکی از محله‌های معروف و پرجمعیت در شمال تهران است و در تهران، ایران قرار دارد. این محله برای جمعیت شیعیان بسیار مهم است و به عنوان یکی از مراکز مذهبی مهم در تهران شناخته می‌شود. در ادامه به برخی از مراکز مذهبی معروف در اقدسیه اشاره خواهم کرد :

حسینیه اراج

مسجد امام جعفر صادق

 مسجد جامع اراح

مسجد لارک

 مسجد امام خمینی

مسجد حضرت قائم

سجد ولیعصر

مسجد جامع

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

مراکز خرید

اقدسیه تهران

مرکز خرید اقدسیه

  از بهترین مراکز خرید اقدسیه مجتمع اقدسیه است . هرچند مجتمع اقدسیه مجتمعی به بزرگی مگا مال های تهران نیست، اما از مراکز خرید دوست داشتنی در این محله است. مجتمع اقدسیه واقع در میدان اقدسیه است و از مراکز خرید خوب این منطقه است.

آوا سنتر

مجتمع آوا سنتر  از دوست داشتنی ترین مرکز خرید این منطقه میباشد. آوا سنتر بورس جواهرات و طلا در تهران که به صورت حرفه ای بر روی خرید و فروش طلا فعالیت میکند. این مجموعه از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که میتوانید خرید لزت بخشی را در ان تجربه کنید

 

مشاهده سریع کلیه آگهی های ملکی محله اقدسیه تهران

 

 بخش های مختلف این مجتمع تجاری عبارتند  از :
بخش مرتبط به مغازه های طلا و جواهرات ،برندهای خاص جواهرات ، فروشگاه‌های دیگر این مجتمع،  رستوران و فودکورتها.

مرکز خرید الماس

مرکز خرید صدف

مجتمع  پارک سنتر

مجتمع پارک سنتر سمت شمال خیابان اقدسیه است . پارک سنتر نیز از مراکز خریدی است که به  برندهای خود مشهور است و مجموعه ای از برند های معروف ایرانی در ان وجود دارد .

 

جهت اطلاع بیشتر از قیمت ملک در اقدسیه، اینجا کلیک کنید.

 

 

نویسنده : کسری جهازی

 

 

سایر مطالب در معرفی شهرها و محلات

فصل اول: بازاریابی - بخش ششم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

زمزمه‌های بحران در بازار نفت؟ عراق، قربانی جدید نوسانات ژئوپلیتیکی

بغداد، 8 مه 2024 - در حالی که بازار نفت جهان با نوسانات قیمت و تنش‌های ژئوپلیتیکی دست و پنجه نرم می‌کند، جدیدترین آمار نشان می‌دهد که صادرات نفت عراق در ماه آوریل 2024 با افت 0.3 درصدی نسبت به ماه قبل

فصل اول: بازاریابی - بخش پنجم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش چهارم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش سوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

وام 500 میلیونی بازنشستگان: هدیه‌ای بی‌نظیر از صندوق بازنشستگی کشوری!

در اقدامی بی‌سابقه، گشایشی جدید در زمینه وام‌های بانکی در ایران به وجود آمده است. صندوق بازنشستگی کشوری با ارائه وام 500 میلیونی با سود 4 درصد به بازنشستگان و فرزندانشان، و همچنین افزایش سقف وام ازدوا

فصل اول: بازاریابی - بخش دوم

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

فصل اول: بازاریابی - بخش اول

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زی

کسری بودجه در دولت سیزدهم: شمشیر و سپر رئیسی!

رئیس جمهور در صحبت‌های اخیر خود، تصویری ایده‌آل از وضعیت کسری بودجه در دولت سیزدهم ارائه داد. از جبران کسری بودجه سال 1400 بدون چاپ پول تا عدم وجود کسری در سال‌های 1401 و 1402، اظهارات رئیسی بازتاب گس

آیا تتر، جایگزین دلار آمریکا در آینده خواهد بود؟

در دنیای پویای امروز، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه مالی هستیم. ظهور و گسترش ارزهای دیجیتال و به خصوص استیبل کوین‌ها، چالش‌های نوینی را برای سلطه ی بی چون و چرای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی به

نقش دولت و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران چیست؟

قلب تپنده ایران تهران، کلان‌شهر پرجنب‌وجوش و پایتخت مدرن ایران، با چالشی دیرینه روبروست: بافت‌های فرسوده. این غول خفته در دل شهر، نه تنها امنیت و آسایش ساکنانش را به خطر انداخته، بلکه چهره شهر را نیز

اجاره نشینی در قلب پایتخت؛ رهن و اجاره در محله‌های مرکزی تهران چقدر است؟

همیشه تهران به عنوان پایتخت ایران، قطب اقتصادی و فرهنگی کشور، متقاضیان زیادی برای سکونت و زندگی در خود داشته است. این موضوع باعث شده تا بازار مسکن در این کلانشهر داغ باشد و یافتن مسکن مناسب، به خصوص ب